Nejnovější komentáře

  • Oviradio.cz: Měl jsem tu čest jej poslouchat na několika českých rádiích od začátku 90. let. Nezaměnitelný hlas i hudební výběr. A…
    19:52 04.05.2025
  • Pavel: Včera nás ve věku 66 let opustil legendární DJ Milan 105kg Krajči, který spoustu let působil i v českých rádiích…
    18:43 04.05.2025
  • Václav: Ruku v ruce s tím jde zavádění nových programových prvků Prostoru. 1. Máj, státní svátek obecně znamená pro většinu stanic…
    16:30 04.05.2025
  • Václav: Znova se vracím k tomuto pěkně podrobně popsanému tématu, záhy dodám proč se k němu vracím právě teď. Neprve krátce…
    15:49 04.05.2025
  • Míra: Toto mi dnes přistálo v e-mailu: Vážená paní, vážený pane,   dovolujeme si vás informovat, že v souvislosti s novelou…
    14:53 04.05.2025
  • Míra: Je daná cena a termín. Pochop, že je úplně jedno, kolik pozic se vysílá a kolik změn se udělá. V…
    14:49 04.05.2025

Všechny komentáře

Rádia sítě Kiss budou vysílat pod jednotnou značkou

Ivo Harvánek

Konsolidace značek na českém rozhlasovém trhu pokračuje. Další na řadě jsou rádia sítě Kiss. Podle žádosti zaslané na RRTV končí dlouholeté brandy Kiss Hády, Kiss Morava, Kiss Publikum, Kiss Jižní Čechy, Kiss Proton a Kiss Delta. Nově mají vysílat pod jednotným názvem Kiss. Tento oficiální název již využívá pražský Kiss 98, proto je možné, že se faktické zkrácení názvu na Kiss bude týkat i tohoto rádia.

Jestli je to krok ke sjednocení programu, resp. playlistu v Praze a v ostatních regionech, teprve uvidíme. Jednoznačným trendem je nicméně centralizace rádií, posilování celostátních brandů na úkor regionálních mutací. Už před mnoha lety byla takto vybudována např. síť Evropy 2, v poslední době je patrné sjednocování značek v případě produktů Media Bohemia (Fajn, Blaník, Rock Radio plus postupné upozaďování regionálních značek v síti Hitrádio).

Pokud se skupina Radio United rozhodla pro jednotný název Kiss, může to znamenat jednotný program v celé síti, tedy opuštění dlouholeté koncepce dvojího formátu – Kiss 98 pro cílovou skupinu 20 až 50 s převahou třicátníků (hudba 90. a 80. let) a ostatní rádia Kiss pro mladší posluchače cca do 40 let s nejsilnějším zásahem mezi dvacátníky (a výrazně novější hudbou). S tím, jak se postupně mění způsob konzumace hudby a zábavy mileniály a generací Z (klesá vliv rádia ve prospěch sociálních médií), bude nutné přizpůsobit současná rádia pro mladé. Budou muset nutně zestárnout, zaměřit se na starší posluchače, protože ti mladší už rádio poslouchají výrazně méně. Podle této logiky by měla změna na Kiss vést k nasazení staršího formátu vysílaného rádiem Kiss 98 ve středních a severních Čechách na vysílače po celé republice.

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
607 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
LiborV
30. 4. 2017 16:38

to Matyas: to co se hraje v zahraničí v rádiích běžně a u nás to nikdo nezná je i tím, že tamní rádia si dělají průzkumy na místních, ne na našich 🙂

MichalZ
30. 4. 2017 14:08

Takže zkáza dokonána. Regionální Kiss rádia jsou mrtvá, ať žije centrální KISS – don´t worry, be heppy 🙁
Moc se mi líbí postoj věrných Kissáků, kteří neustále dávají svůj nesouhlas najevo. Je to asi sice jenom boj s větrnými mlýny, protože se nejspíš nic nezmění, ale aspoň něco. Spousta Kissáků teď řeší dilema, jestli poslouchat např. Fajn, kde hrají obdobně jako na původních Kiss rádiích, ale je to celoplošné rádio bez regionlních informací, nebo přeladit na Hitrádia, kde jsou sice regionální info, ale stejný kolovrátek jako Kiss radio.

LiborV
29. 4. 2017 17:10

Jirkvooego: Změna způsobu poslechu rádia proměňuje rádiový trh. Souhlasím s Tebou. Uvědomil jsem si, že i já sám poslouchám rádio naživo minimálně. Baví mne na Kiss odpolední show (poslouchám ji v práci). Doma k vaření, úklidu apod. zapínám internet. Pouštím si všelijaké pořady z archivu Českého rozhlasu (Plus, Wave, Dvojka…). Ještě před lety jsme doma poslouchal rádio i doma přes fm (Plus). Nyní již ne.

Jakub Melin
Reply to  LiborV
29. 4. 2017 22:12

Jsou to prave ty pruzkumy, ktere zabily radio jako zive medium. Kdysi jsem spolupracoval na playlistu Kiss98 v Praze, kdy se to rozsirovalo o mene hrane skladby z 80s. Skladby se zaradily do playlistu, odezva byla dobra, radiu rostla poslechovost. Pak ale z playlistu zas postupne mizely. Kdyz jsem se ptal proc, tak odpoved byla, ze jim v pruzkumech vyslo, ze kdyz lide skladbu neznaji, mohli by preladit. Zdalo se mi to neuveritelne, kdyz ty skladby byly dve do hodiny a byly to veci, ktere se vsude v zahranici bezne hraji. Ale pruzkumy asi rozhoduji a proto je cesky eter tak nudny a hraje se stale to same.

Jeste, ze tu je Color, Expres, R1 a Hey, asi posledni fakt nezavisla a nadsenecka radia v eteru, kde je primarni hudba a snaha hrat dobre. Nedavno jsem objevil ctvrtecni porad Totally Wired na Expresu a je to neco uzasneho. A i jako clovek, co ma hodne sirokou hudebni sbirku a porady na Coloru, takovehle veci v eteru strasne ocenim.

Matyas
Reply to  Jakub Melin
30. 4. 2017 10:26

Tak tomu je a silně mě tato abstrakce vytáčí, leč jako jednotlivec proti tomuto smýšlení nezmohu nic, připomíná mi to komančskou clonu nad obyvatelstvem v novodobém proudu genderového neomarxismu. Místo dynamiky, vitality, energie, otevřenosti, ještě více tímto prohlubují uzavřenost ve společnosti, tím co do ní pumpují a odůvodňují si to vlastní nesmyslností. Jednou na diskotéce, kde se hráli 80s, jsem zašel ke speakrovi a zeptal jsem se ho na jeden hit, jestli by jej zahrál, on mi řekl, to co jsi psal, že nemůže zahrát, neboť to lidé neznají! V tom případě nevím, proč tam je, když víkend co víkend hustil do lidí to samé neustále dokola do otupění, jako by on sám se pasoval na pseudo Kinga a ví že pod sebou měl jen své stálé stádo, na kterém mu vůbec nezáleží co od něj slyší a o něco nového je obohatil v hudebních záležitostech než doposud mohli. V případě novodobého Kissu, jsem ani nemusel poslouchat a stačilo se podívat na playlist: kdy během 12h by mě zaujalo cca. 8 skladeb, zbytek je totálně vyjetý olej hrající na nás z každého rohu. K tomu slogan to nejlepší od 90s, je opravdu již pro pobavení, bohužel působící obráceně na někoho.

LiborV
29. 4. 2017 13:44

To Matys: Píšeš, že “ U nás je to dost problém, kdy raději většinová základna rušeného regionálního univerzálu sklopí hlavy, je slyšet jen při přechodu na nový realitvně vždy o to tupější program a nakonec je ticho a jede se dál.“

Bylo zjištěno, že pokud si má většinový posluchač vybrat mezi moderátorským vstupem o rekonstrukci pěší zóny v jeho městě nebo vstupem plným bulvárních pikošek, či vtípků tak volí bulvár. A to majitelé rádií mají zjištěné 🙁 Ne, že by nebyli i tací co zajímá ta pěší zóna. ti se k těm informacím dostanou na netu nebo v městských listech. A objedou se bez toho v rádiu. 🙁

Matyas
Reply to  LiborV
29. 4. 2017 15:40

To je právě ono, já raději tu Pěší zónu, než-li nejapné plytké vtípky a narážky či obskurní informace, poněvadž, to je ten pytel ničeho, co životu nic nepřináší a nemíním se tím sytit. Na druhé straně respektuji ty, kteří tím žijí. Z tohoto obalu jsem opustil domácí éter, kdy stanice, které něco přináší a chtějí obohatit, jak po informační stránce, tak té hudební či moderované, spočtu na jedné ruce a to si myslím i stačí 🙂

LiborV
29. 4. 2017 12:47

Naštěstí potrvá ještě několik let konsolidace trhu než si pořídí oba velké rádiové domy společné prostory pro svá všechna rádia. Vše centralizují do jedné budovy, vybudují jeden zpravodajský tým, který bude dělat obsah pro všechna rádia apod. Největší náskok má v tom u nás Lagardere. Když se podívám do Německa nebo na jiné západní vyspělé rádiové trhy tak to tam mnohde funguje. Navíc předpokládám, že Radio United bude mnohem více využívat synergie (nejen v marketingu) s TV Prima.

Ovi, dokážeš dobře číst rádiový trh. Potom co jsi napsal o pražské frekvenci 103,7 fm, tak přechod na program Rock rádia považuji za velmi pravděpodobný.

Delší dobu čekám na to kdy spolkne Media Bohemia Radio Petrov. A zatím nic. Nejspíš by jim takovéto rozšíření Rádia Blaník moc nedávalo smysl. Bylo by zajímavé kdyby se majitelé rozhodli prodat Rádio Čas, rádio Petrov, RCL 101,4 nebo Rádio Haná. To však nepředpokládám.

LiborV
29. 4. 2017 12:06

Dlouhou dobu platilo, že rádiový trh v Praze je jedinečný a specifický. Media Bohemia i Radio United udržovaly některé tradiční pražské značky. Vytvářely pro ně speciální program. Jiný než ve zbytku země. Čekaly kdo z nich jako první toto tabu prolomí a pošle postupně ke dnu „Radio City“ nebo „Kiss 98“. a zavede pro Prahu stejný program jako pro regiony. Každý z velkých hráčů na to jde jinak. Uvidíme zda centralizace u Hitrádií postupně úplně nesmaže místní brandy.

V segmentech jiných než většinových stanic již k potlačení místních názvů již došlo. Kdo si dne pamatuje, že poslouchá Blaník Jižní Morava, nebo Blaník Západní Čechy. Málokdo.

Velcí hráči téměř všude v Evropě investují mnoho peněz do průzkumů trhu, testují hudbu, slogany, jednotlivé programové prvky, budují značku i z jmen moderátorů ranních nebo nočních show. To vše stojí spoustu peněz. A ještě více peněz to přináší. Hodně peněz. Uniformitu. Tam kde to legislativa dovolí, tak tam dochází k propojování sítí, místních značek a budování centrálních programů. Rozhlasový trh se výrazně profesionalizuje.

Ano, chybí mi 90tá léta. Když jsme jeli s rodiči kamkoli po ČR, tak jsem kde se dalo ladil místní rádia. Všude byly jiný zvukový obal (někdy trochu amatérský, ale mnohdy velmi originální) místní speciály, poetické slogany (třeba „Rádio Metuje – voda na váš mlejn“, Rádio Rokko – prožij to znova…“). Postupně jsem se čím dál víc přimkl k Českému rozhlasu. A jeho autorským pořadům. Hlavně z oblasti mluveného slova. Ale občas k práci rádio poslouchám. Většinou Kiss. Ale doma spíš Čro Plus nebo z podcastu skvělé publicistické pořady na Radio Wave. Teď mne hodně baví podcast Zhasni od kreativního hubu Českého rozhlasu. Postupně mi připadají komerční rádia odosobněná, umělá, velmi profesionální, ale poněkud neosobní.Ale většině to vyhovuje. A respektuji to.

Loko
Reply to  LiborV
29. 4. 2017 17:25

Jo rádio Metuje. To už je taky 10 let, co se přejmenovalo na ten, no nebudu se raději vyjadřovat.
Přesto si stále pamatuji:
Radio Metuje – Voda na Váš mlýn!
Posloucháte Rádio Metuje – rádio pro celou rodinu
Rádio Metuje – Víc než hudba…
Zlaté hity rádia Metuje
Parník rádia Metuje
Tajemství vraku
Seznamka
aj.

Starý dobrý časy. Líbila se mi ta pestrost v éteru. Dnes už je to nuda. Všechno to Media Bohemia pohltila.

https://goo.gl/KVGPD0 🙂

Loko
Reply to  Oviradio.cz
30. 4. 2017 13:48

Pěkný kousky. Kdo ví, jestli je i na Černou horu v Trutnově nějaká podobná stará reklama, ideálně z 90.let, když tam kdysi sídlila.

Jirikovoego
Reply to  Petr
1. 5. 2017 17:35
Beny
29. 4. 2017 09:45

Musím říct, že ve Zlínském kraji je změna s ukončením vysílání Kiss Publikum hodně citelná. Nejenže hraje jiný hudební výběr, ale moderátoři také mluví jinak, než byli zvyklí posluchači, přece jenom zde ještě není takový vliv obecné češtiny. Navíc hudební rozmanitost také výrazně klesla, starší písničky tady hraje většina rádií (Čas, Zlín, Jih, Blaník, Impuls atd.). Náhradou tak může být Fajn, ale ten je slyšel jen ve Zlíně a blízkém okolí. Jsem zvědav, jak to Kissu dlouho vydrží – víkendové 90 jsou podle mě již přežitek, před 5 – 8 lety asi OK, ale v dnešní době? Nemám nic proti starší hudbě, také jsem na tom vyrůstal, ale že bych potřeboval slyšet staré hity celý víkend, to ani náhodou. Co se týče samotného sjednocení – musím říct, že některé výstupy moderátorů Kiss Publikum v poslední době nebyly moc poslouchatelné, vstupy i nad 5 minut, kdy si moderátoři vykládali co dělali včera, bez pointy, kdy se smáli vlastním vtipům, to jsem vždycky musel přeladit. Na druhou stranu nemám obavu, že by to na centrálním Kissu bylo jinak :). Mě spíš vadí obecně centralizace, i když Kiss má odpojované vstupy, tak regionální zprávy nezní moc věrohodně a nemají takovou informační hodnotu, jako když to dělali lidi z dané lokality – např. dnes informace o akci ve Velkém Meziříčí – podle mě šlo asi o Valašské Meziříčí, protože Velké Meziříčí je vzdáleno cca 130 km od Zlína v jiném kraji, ale chápu, že lidem z Boleslavy, nebo odkud to připravujou, tyto dvě města mohou splývat.

Václav
Reply to  Beny
29. 4. 2017 13:53

Dobře, tak co mám poslouchat, když už nemůžu víc jak měsíc slyšet „pecky“ např „My way“ několikrát denně a mišmaš impulsů bez energie mě nebaví?

Jirikovoego
Reply to  Václav
29. 4. 2017 16:58

Ono je třeba si uvědomit, že ať se nám to líbí, nebo ne, tak způsob poslechu se razantně mění. Sám poslouchám rádio 40 minut denně. V autě, cestou do práce (radiožurnál) a zpět (Hitrádio/Kiss. Cestou z práce je formát 20 minut RŽ pro mě příliš náročný :)).
V práci, nebo na delších cestách autem mi jede Deezer. A tohle je podle mě jeden z důvodů konsolidace trhu a věc, se kterou se musejí naučit broadcasteři žít.

Václav
Reply to  Jirikovoego
29. 4. 2017 17:13

No a čím to? Nové technologie se nezastaví, ale své udělá i zvukový obal většinových rádií, komerci sice potřebují, ale uvažujme že by minimalistické jingly, upoutávky, bezzpráví, téma řeči moderátorů jen k muzice bylo i na většinových rádiích jako na R1, nebyl by taková podvědomá nechuť k delšímu poslechu rádií.

H.
Reply to  Jirikovoego
29. 4. 2017 22:49

Rádio jako masmédium prožívá poslední stádium existence, ať se nám to líbí nebo ne. Existuje ještě teoretická možnost rádia jako lokálního či komunitního média, tato možnost však vzhledem k legislativě je u nás navždy zabitá.

HOME
607
0
Přidejte komentář, prosím.x