Nejnovější komentáře

  • PetrPe: Ted me napada, zda v ramci ekonomiky nebude na Velkem Javorniku DP a na Lanove GG. Sloucili by obsahy muxu,…
    11:25 18.11.2025
  • Míra: Původní stanoviště vyžadovalo pro dosažení 3kW ERP vysílač o výkonu minimálně 1300W. Pro 800W ERP bylo třeba 200W vysílač. Pokud…
    11:23 18.11.2025
  • Šeryf: Fyzický přesun GG3 hardware na Lanovou je velmi pravděpodobný, chybí jen fyzické potvrzení stavu lokality a úrovně signálu u ní.…
    10:27 18.11.2025
  • Jirkas: Astra radio rozhodně není vysoce lukrativní hráč.
    09:49 18.11.2025
  • Jakub DXer: Pokud by GG Omikron získal do své sítě nějakého vysoce lukrativního hráče – třeba Astra radio – pak by se…
    07:52 18.11.2025
  • Míra: Už jen samotný vysílač stojí dost peněz. GG Omokron je bez zákazníka. Přesun na „lidnatější kótu“ dává smysl kvůli rozvojovým…
    06:35 18.11.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

O čem píšete?
30.3K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Jirkas
12. 5. 2025 18:28

ČRa ve spojení s Londa pro vás připravili opět změnu a dárek, aby se Vám DAB+ lépe poslouchalo. Nyní Český Impuls a Rockzone 40kbit/s.

Jerry
Reply to  Jirkas
12. 5. 2025 19:01

Ja nechapu ten bonton v monu, to se plati i za stereo? To mono je sileny, ale jestli mesicne usetri 1000kc tak to nechapu:)

Jirkas
Reply to  Jerry
12. 5. 2025 19:14

Ano, pan Procházka udělal pěkný ceník a podmínky, že i za stereo se připlácí. Rockzone ted snizil datový tok na 40kbps, tak jeste par tydnu a treba taky půjde na tech 32kbps a mono.

JM.
Reply to  Jirkas
12. 5. 2025 19:26

Konkrétně rocková hudba trpí kompresí v DABu skoro nejvíce (obecně je nejnáročnější na kompresi). Třeba elektronická hudba zvládne i nižší toky relativně lépe, ale u rocku to rve uši.

Míra
Reply to  JM.
12. 5. 2025 20:03

Prosím, neháházet veškerou elektronickou hudbu do jednoho pytle.

Soundwaver
Reply to  Míra
13. 5. 2025 07:52

Souhlas, elektronická hudba má také pasáže, kdy vyladěnost zvuku hraje roli a nezní to např. jak nahravka videa na klávesnicový mobil z roku 2008.
jinak, dá se bitratové obhajování srovnat s youtube kvalitou obrazu? tzn. že se nas snaží přesvědčovat, že 40kbps je super (tzn. v přeneseném duchu – že 240p je k nerozeznání od 2160p – což je samozřejmě nesmysl), nebo to je zas něco jiného a nedá se to porovnávat?

Míra
Reply to  Soundwaver
13. 5. 2025 09:28

Pro posluchače by mohl a měl DAB obecně proti FM přinášet kontinuálnější poslech za jízdy v autě. Seznam faktoů, které to ovlivňují je ale docela dlouhý.

Šeryf
Reply to  Jirkas
13. 5. 2025 00:11

Pan Procházka možná udělal ceník, ale vzhledem k tomu, jak se tam všichni „hnali“ a mohli strhat panty multiplexu, bych spíš viděl, že tam budou za hubičku, aby tam vůbec něco bylo a nebylo to za hubičku jinde. A aby si staničníci nemysleli, jak na to vyzráli, mají podvázaný datový tok… Po této poslední rošádě by se do multiplexu ještě vlezlo dalších 7 stanic s báječným bitrate 40 kbit/s – bude to ještě celé Media Bohemia? V aktuálním stavu obsazenosti multiplexu by tam všechny stanice mohly mít 72 kbit/s, při změně na standardní zabezpečení pak dokonce neuvěřitelných 96 kbit/s. Jaký myšlenkový veletoč jednou pánové použijí (když jsme teď všichni měli pochopit, že to co je teď stačí), až třeba ČRa schramstnou multiplex Play a budou chtít stanice rozhodit do obou s vyšším datovým tokem, to jsem tedy zvědav … 😉

Míra
Reply to  Šeryf
13. 5. 2025 05:09

Zaznělo, že mezi návrhem CRA a představou komerčních stanic falírovala jedna číselná pozice.

Pevy
Reply to  Šeryf
13. 5. 2025 07:38

Ještě je tam prostor pro úspory 🙂

Jirkas
Reply to  Šeryf
13. 5. 2025 08:58

Cenovku jednoho z vysilatelu vim, verejne psat nebudu a za hubicku to opravdu neni. Takze o strhani pantů bych nehovoril..

Šeryf
Reply to  Jirkas
13. 5. 2025 10:59

Hubičkou mám na mysli zlomek ceny, kterou platí za analog, strhávání pantů byl sarkasmus. Celé to spíš považuji za záhadu, jaké páky asi CRA využilo, aby do muxu natáhly tři ze čtyřech nejvýznamnějších hráčů rozhlasového trhu a ještě si za to nechaly vyjma barteru možná něco platit ;), neb motivace jsou u nás zcela zvrácené a proti okolnímu světu značně nepochopitelné…

Jirkas
Reply to  Šeryf
13. 5. 2025 09:53

A druha otazka je, co je pro tebe „za hubicku“. To, ze play CRa schramstnou je vicemene jiste.. Mozna uz se s tim pocitalo od pocatku.

Jarda
Reply to  Jirkas
14. 5. 2025 19:50

takz nejaky test? doufam ze to vrati. Na 7B to hralo krasne.

Jirkas
Reply to  Jarda
14. 5. 2025 20:58

Ne nevrati, muze to naopak jit jeste nize. Potrebuji dalsi datovy tok pro dalsi stanici.

Last edited 6 měsíců před by Jirkas
Jakub DXer
12. 5. 2025 13:43

Nemyslím, že už má Proglas datum vypnutí všech FM. V jednom RUDLu říkali, že si zatím určitě nechají svatý Hostýn – je to jejich srdcovka, protože první jejich vysílač. Jinak nedávno jim prošla na RRTV ta změna licenci – tj. licence „sloučená“ a „zanikající“ – tj. kdyby to chtěli rychle vypnout všechno, tak o tuto změnu nežádali. A aktuálně mají „sekeru“ cca 3,3 mega dle jejich webu…

Míra
Reply to  Jakub DXer
12. 5. 2025 17:02

Zaznělo, že do dvou let to postupně povypínají a to včetně DVB (Proglas).
Jestli začnou přešlapovat jako Prostor, to teprve uslyšíme.
Zatím jsem od Proglasu nic nového nezaznamenal.

Pevy
Reply to  Míra
13. 5. 2025 07:37

Na přelomu března a dubna jsem na Proglasu zaslechl informaci, že mají od Teleka přislíben start vysílače na Suchém vrchu „cca do tří týdnů“. Jelikož máme půlku května, jsou pánové z Teleka poněkud ve skluzu.

Honza K.
12. 5. 2025 09:48

Právě ladím u Brna Free Radio 107 a autorádio mi opět neustále přelaďuje na Proglas. Koukám na PI a Free má: 20A1,
Proglas: 2AA1

Je tedy možné že při slabém signálu autorádio ignoruje druhou pozici PI a přeladí na „stejnou“ stanici? Funkce regional na přeladění nemá žádný vliv.

TÉMA
Free radio
Václav
Reply to  Honza K.
12. 5. 2025 10:05

Přeladuje i zpět z Proglasu na Free? V kterém místě to je, jak je silný signál? Není to tím, že Proglas je v pásmu hned následující stanice? že autorádio obecně takto přeladuje při slabém signálu.

Last edited 6 měsíců před by Václav
Honza K.
Reply to  Václav
12. 5. 2025 10:10

Rosice a okolí. S tímto rádiem mám projetou celou ČR a s jinou stanicí nikdy problém nemělo. Zkoušel jsem jsem totožné rádio (Ford) v jiném služebním autě a dělá to samé. Možná je to chyba softwaru těchto rádií, nevím. Ale za pár měsíců se stejně Proglas vypne, takže je to jedno.

Václav
Reply to  Honza K.
12. 5. 2025 10:24

Zrovna tento vysílač se Proglas vypnout nechystá .

Last edited 6 měsíců před by Václav
Míra
Reply to  Václav
12. 5. 2025 11:01

Všechny se do dvou let vypnou.

Václav
Reply to  Míra
12. 5. 2025 11:11

nějak to z toho nemohu vyčíst, že by p Holík tomu dával takové ultimátum. Do dvou let od kdy? či máte k dispozici již dnešní vydání RUDLu, které ještě nebylo odvysíláno? https://www.proglas.cz/dab/data-vypinani-fm-vysilacu/ Nicméně přijde mi že některé data uspíšili , např Praděd mě přijde že se měl vypínat až v řijnu a UH Brod na konci prázdnin

Last edited 6 měsíců před by Václav
H.
Reply to  Honza K.
12. 5. 2025 10:58

Pokud se jedná o oficiální příděl PI od ČTÚ, tak je to další ostuda tohoto úřadu, protože vzniká konflikt kvůli ‚A1‘.
20A1 označuje lokální stanici s jedním vysílačem (určeno tou číslicí ‚0‘).
Norma RDS tuto konfliktní situaci výslovně nepokrývá (přeladění mezi lokálním a regionálním vysíláním). Z logiky věci by přeďování nemělo fungovat (‚0‘ označuje jediný lokální vysílač, není to region). Striktně vzato, chování přijímače lze proto označit za chybné. Jenže díky této „fíčuře“ zase funguje přelaďování u stanic, kde je v PI ta číslice ‚0‘ vysílána omylem (viz třeba R. Expres). Takže co s tím? Asi nic, svět holt není dokonalý.
Pokud Proglas bude v Brně pokračovat, Free Radio by mělo požádat ČTÚ o omluvu a příděl správného PI. Případná změna PI ale bude také bolet: posluchačům přestane fungovat stanice dosud uložená v preset memory a budou ji muset vyhledat či manuálně naladit znovu.

Honza K.
Reply to  H.
12. 5. 2025 11:43

Takže to není chyba ale vlastnost. Díky za objasnění.

Václav
Reply to  Honza K.
12. 5. 2025 11:53

Vypni AF na autorádiu, ne?

Václav
Reply to  H.
8. 9. 2025 21:13

Myslím že v té době by to byla malá bolest na obou stranách, tehdy možná měli tu trpělivost to naladit znova ale museli by to vědět.

Třeba pomocí ukázky starého českého filmu, zvláště když něčím takovým lákají na dopolední soutěž hledání filmu.

Takže by to mohlo být: „Tvl Josef cos nám to pustil, tady lítaj furt samý svatý“ „Tvl průser“. No a kdyby to opravili*, tak by mohli říct, uložte si nás znova a tohle se vám už nestane, nenechte si rušit pořádný vzrůšo na Freecku 107.

* Dostali nový PI či zpět Kohoutovice

Last edited 2 měsíců před by Václav
Ondra
11. 5. 2025 12:20

Na českém rozhlase Dvojka a regionálních stanicích českého rozhlasu končí pořad eRko. Je to škoda. Na Dvojce ho nahradí pořad Žárovky.

Jakub DXer
9. 5. 2025 07:37

Na Plusu byl hostem Břetislav Rychlík, celé se to týkalo hlavně dění v ČT, ale na závěr zmínil záměr AB „sestěhovat ČT a ČRo do jednoho paneláku kamsi do polí za Prahu“ a řekl k tomu, že „by lidé měli vyjít do ulic“ a následně v samém konci rozhovoru dodal „šavle hore!“…

Lukáš
8. 5. 2025 23:04

Potvrzeno Magda Otahalova je novou posilou radia čas vysílá ve všední dny v čase od 9 do 12 hodin už to visí i na jejich webu.

TÉMA
Radio čas
Lukáš
Reply to  Oviradio.cz
26. 10. 2025 10:02

Jak to myslíš už skončila.

Michal R.
Reply to  Lukáš
26. 10. 2025 19:56

Bohužel ano uvidíme zdali se třeba neobjeví na Fresh Radiu . Příští týden by tam měl mít nový pořad moderátor Honza Foltýn který by se tak měl připojit k tomuto teamu . Je otázkou zdali to bude přes týden nebo přes víkend . Přes týden tam mnoho volného času už není takže bych tipoval spíše ten víkend . To samé by mohlo být třeba v případě Magdy dříve nebo později.

Last edited 22 dní před by Michal R.
Lukáš
Reply to  Michal R.
26. 10. 2025 20:36

To si nemyslím že by se měla objevit na fresh radiu ikdyž všechno je možné. Jinak prý končí i regionální hitrádia tedy i hitrádio Orion a bude jen vysílání z Prahy nově pod názvem hitrádio s odpojovanymi reklamami podobně jak to má kiss radio.

Michal R.
Reply to  Lukáš
26. 10. 2025 23:07

To ohledně těch Hitrádii tu vypustila jedna osoba ale zdali se to zakládá na pravdě no tím bych si nebyl tak jistý .

Lukáš
Reply to  Michal R.
27. 10. 2025 19:21

Kdyby to nebyla tak hitrádia neomezuji regionální vysílání.

Marek
Reply to  Oviradio.cz
7. 5. 2025 09:30

Děkujeme

Marcello
Reply to  Marek
7. 5. 2025 12:25

No, hlevně, aby to vydrželo další roky a nedopadlo to jako s rádiem Rubi. Jste jedni z posledních…..

Marek
Reply to  Marcello
7. 5. 2025 22:25

Rubi nemelo vlastni obchodni tym, ani dalsi portfolio medii. Covid to pak jen dokoncil. Rubi bylo zavisle na MMS z drtive casti.

Hana, SkyRock, Metropole, Report.cz, Rej.cz, Forsberg.cz, SkyMarketing atp., ma v ramci regionu co nabidnout vc.slusnych cisel a ferove dostupne ceny. Ciste za me tedy. Navic jsme ve svem a ze sve koty a se svoji technologii odbaveni.

Pavel
Reply to  Marek
9. 5. 2025 12:15

Marku, držím vám palce, ať Haná, Skyrock a Metropole ještě řadu let přidají. Je ale nějaký důvod, proč jste všude na webovkách úplně přestali zobrazovat názvy hraných songů? Díky.

Míra
Reply to  Pavel
9. 5. 2025 12:49

Netvrdím, že se jedná o tento důvod, ale za tohoto stavu mají ztíženou analýzu všechny subjekty a organizace.

Marek
Reply to  Pavel
9. 5. 2025 15:51

Díky za přání. O zobrazování víme, je to v pořadí.

Petr
Reply to  Marek
26. 10. 2025 12:41

Na Vyškovské frekvenci 97,8 se na displeji nezobrazuje název skladby jako např. u hlavní frekvence 92,3, ale je tam „natvrdo“ *HANA*

Honza K.
Reply to  Petr
26. 10. 2025 13:41

Mnohem horší na tomto vysílači je špatná kvalita zvuku a vysoké spoždění oproti 92,3.

Petr
Reply to  Honza K.
26. 10. 2025 19:34

To je taky pravda, ale už jsem to tady Markovi jednou psal, že hlasitost zvuku je oproti ostatním stanicím velmi nízká, to zpoždění oproti 92,3 je tam taky několik vteřin.. Marek mi tenkrát odepsal, že na tom vysílači je něco špatné, ted si přesně nepamatuji co, že je potřeba to opravit, že je to v pořadí, tak uvidíme..

Jirkas
6. 5. 2025 20:44

Český Impuls má v ČRa DAB+ od 6.5.2025 nižší datový tok a to závratných 32kbps (původně 48kbps). Aneb hledáme zvukové dno DAB+

Jerry
Reply to  Jirkas
6. 5. 2025 20:56

Sileny. .

jouda
Reply to  Jirkas
6. 5. 2025 21:12

Čisté audio pak 26 kbit/s stereo. 🙂

Jirkas
Reply to  jouda
6. 5. 2025 21:18

Přesně, pecka.

Honza K.
Reply to  Jirkas
6. 5. 2025 22:10

I to AM netrhá tolik uši jako DAB v případě Českého Impulsu.
Toto je hřebíček do rakve této technologii…

Jirkas
Reply to  Honza K.
6. 5. 2025 22:30

Ten hřebíček mu dávají provozovatelé mux ve spojení s vysílateli.

HOME
30.3K
0
Přidejte komentář, prosím.x