Nejnovější komentáře

  • Jirkas: Ano, to ČT zveřejnila, ale pravda to asi nebude, jako již nejednou ČT lhala. Takže blaf o chybě je odpověď…
    14:22 24.06.2026
  • Oviradio.cz: Dnes ráno na 106,6 Chvaletice jsem zachytil záložní program Fajn radia s hudbou starou cca 3 roky, bez PTY. Zároveň…
    08:18 24.06.2026
  • NanoBoy: Priznam se, ze se ve vasich textech obas obtizne orientuju, ale neda mi to. Co vlastne bylo mineno dotazem o…
    07:06 24.06.2026
  • Honza K.: Pokud to tak reálně bylo tak se ČT omlouvám, ale těch přešlapů od dob covidu dělá tolik, že už se…
    06:28 24.06.2026
  • frkotou: ČT k tomu již zveřejnila prohlášení. Že šlo o technickou chybu muselo snad dojít i největšímu (omlouvám se) ignorantovi. To,…
    22:45 23.06.2026
  • Honza K.: Vlastenecké médium, které vypíná vlasteneckou hymnu? To nějak nejde dohromady.
    21:31 23.06.2026

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

O čem píšete?
33.2K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
David
22. 3. 2026 11:35

Přidávám zde slíbené záznamy Radia Pro 94.4. Myslím si,že velmi dobře vystihují hudební náplň tohoto rádia.
Na jedné straně tzv. normální,běžné hity i s jingly (část 3),v totálním kontrastu disco a techno úletů,které vysílali klidně i několik 
hodin v kuse bez jakékoliv znělky (části 1,2,4). Samozřejmě kvalita zvuku je horší, v některých místech lehce přebuzené.
Otázka pro Oviho: moderovalo se tu vůbec někdy? Já sem nikdy nezaslechl.

https://fastshare.cloud/33735081/radiopro.rar

Ondra
Reply to  David
22. 3. 2026 17:07

Bohužel mi odkaz nejde stáhnout.

Ondra
Reply to  Ondra
22. 3. 2026 17:23

Tak nahrávky už mám staženy, kamarád mi poslal odkaz na Úschovnu.

Reply to  David
22. 3. 2026 17:50

Můžete prosím sdílet také ve FB skupině Bývalá FM rádia, aby to tu nezapadlo? Samozřejmě budeme rádi i za další případné záznamy dalších rádií.

JM.
Reply to  Oviradio.cz
22. 3. 2026 12:11

Zrovna pražská 107,1 FM je dokonalou ukázkou toho, proč se neměly poplatky ČRo zvedat ani o korunu, když je Praha od roku 2018 pokryta 20 kW Žižkovem v DAB+. Podobně masivní výstavba různých analogových dokrývačů v lokalitách taktéž kvalitně pokrytých DAB+. I to, že ČRo okamžitě schramstl 20 kW vysílače na Ještědu a Pradědu, dříve vyčleněné pro privátní rádia, ač tam má pokryto v DAB+, o něčem svědčí.

V bohatém Německu vypínají dokrývače a slabší FM vysílače tam, kde je pokryto v DAB+, omezují počty okruhů a zefektivňují distribuci i provoz. Nikdo tam neřve o ohrožení veřejnoprávností tím, že se šetří a škrtá. U nás byl v debatě o poplatcích jako nepřítel veřejnoprávních médií (případně si doplňte další nálepky) označen každý, kdo nechtěl poplatky zvedat a naopak požadoval škrty a audit hospodaření. U nás máme 25 okruhů, FM vysílače se staví nové a dále se i při celoplošném pokrytí DAB+ provozuje z peněz koncesionářů evropský unikát vysílání rozhlasu v DVB-T2.

Tak dlouho se debata o veřejnoprávních médiích, jejich hospodaření a šířce záběru nevedla, až se dostaly k moci síly, které to chtějí vzít „z gruntu“. Radost z toho nemám, ale schylovalo se k tomu dlouho. PS: O biasu ve vysílání a zvýhodňování některých názorů a postojů by se také dala vést dlouhá debata, protože to je prostě realita.

Jakub DXer
Reply to  JM.
22. 3. 2026 15:27

@JM: souhlasím s tím, že ČRo v DVB-T2 už nemá být. Proglas čekal na vypnutí v DVB-T2 1 rok, tak jsem zvědav, až to někdo v ČRo začne řešit, tak jak dlouho to potrvá.

jouda
Reply to  Jakub DXer
22. 3. 2026 17:02

Smlouvy jsou beztak uzavřené na poměrně dlouho dopředu (není to tak dávno, co se soutěžilo), takže to jen tak nepůjde.

PVo
Reply to  Jakub DXer
22. 3. 2026 19:55

Už jsem to tu psal proč evidentně ČRo vysílá přes DVB-T/DVB-T2 a furt se to tu mele znova a znova… že Kuba Melín chápu, ten má holt takovou povahu… DVB-T2 vypínat nebudou a ani nechtějí , vysílat v DVB-T2 se ČRo rozhodně vyplatí, i když rádio přes televizor poslouchá málokdo, kvůli spoustě důchodců (a nejen nich, ale jde hlavně o ně protože nemají často chytrý telefon) co by přestalo platit rozhlasový poplatek protože nemá žádný radiopřijímač ale jen televizor.
A při tom obecném zájmu o poslech rádia takový lidé nejsou žádná výjimka – když poslouchá jen 50% populace denně a v 84% týdně už může být započítáno významně dost lidí co žádný přijímač nemají a poslouchají třeba jen v zaměstnání/služebním voze…

I já sám jsem v Praze neměl dlouhou dobu žádný radiopřijímač – od doby co jsem v roce 2004 přestal poslouchat cokoliv z éteru jsem odvezl minivěž z Prahy na venkov, kde platí poplatky rodiče a než jsem si koupil to DAB/net rádio na konci roku 2016 tak jsme žádný vlastní v Praze radiopřijímač neměli .To je let… (tuším nějak od roku 2010)… co jsem musel platit rozhlas jenom kvůli tomu že vysílali přes DVB-T.

A ČRo neposlouchám od začátku 90. let, a že platím třeba těm dezolátům z Letný selektivní propagandu na veřejnoprávním médiu mi bůhvíjakou radost (na rozdíl od Oviho) nedělá…

Last edited 3 měsíců před by PVo
PVo
Reply to  Oviradio.cz
22. 3. 2026 23:29

Když se protestovalo proti Fialově vládě tak takto byli protestující onálepkováni z důvodu, že ta vláda byla řádně zvolená ve svobodných volbách…
Takže pro včerejší protestující (proti dnešní vládě o stejné síle v parlamentu) to logicky platí taky ne? Nelze měřit v obou případech jinak. Osobně jsem se neúčastnil ani tehdy ani včera.

Btw: Nevadí Ti že propagace včerejší akce byla i za koncesionářské poplatky lidí kteří s akcí nesouhlasili? To privilegium minulý dezoláti rozhodně neměli.

Václav
Reply to  PVo
23. 3. 2026 00:02

Nesetkal jsem se s tím že současná vláda to odsuzuje takovým způsobem, která je tedy demokratičtější? https://www.facebook.com/share/v/1LKkHHUvtf/

Václav
Reply to  Oviradio.cz
23. 3. 2026 09:24

Zdroji? Vždyť to byl sestřih co přímo řekli tehdejší vládnoucí politici, narozdíl od hodin příspěvků třetích osob např na Čro Plus vytvářející nálepky pro nepohodlné politiky, bez toho aniž by se tam dotčení vyjádřili. Svým způsobem vytváří dezinfo s jinou náplní, které posluchači předávají dále.

Není asi těžké určit na kterou skupinu mají komentátoři spadeno a proč asi za takovou nezávislost nebojují všichni na Letné.

Jak to bylo? Podle vyjádření irozhlas se léta zval Okamura do otázek Moravce a až pozvání přijal, Moravec odešel? Okamura musí spínat ruce, když by pozvání přijal před lety, mohl Moravec odejít dříve.

Jak je možné že dle ověřovny se dějí jen nekalosti vůči proudu který si říká liberální?

Stejné rozhodnutí může bolet různě podle toho který politik to vymyslel

Dle tvého vyjádření – Dá se tedy říci že sobotní akce vlastně současné vládě pomáhá s rozhodnutími? Jak pak ale by dělali to k čemu dostali mandát od voličů z demokratických voleb? A neměli by radost z toho kdyby současna vláda padla?

Last edited 3 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Václav
23. 3. 2026 09:45

Pokud mají chvilkari ambice stát se politickou stranou, byť název zní krásně, obávám se toho jaká síla kým podporována to je, proto za špatné nepovažuji zjistit kdo to financuje. Nevím proč opět takový návrh zákona označují ruský a nepodivaji se na realitu a zjistí že je to v jiných zemích, tuším Izrael. Ba naopak zákon právě pomůže zjistit stálé tvrzení co všechno je podporováno z Ruska a kolik asi bude mít pravdu těch veřejnoprávních nálepkujicich řečníků.

A na Plusu se stává že je místo pořadu pro a proti, spíš pro a pro

Last edited 3 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
23. 3. 2026 11:35

V tom případě by se Chvilky a další neziskovky neměli bát nového zákona a neměli by mít proti němu něco.

Reply to  Václav
23. 3. 2026 10:37

Chvilkaři nemají ambice se stát politickou stranou. Toto i vše ostatní ohledně financování chvilkařů bylo v rámci setkání na Letné jasně vysvětleno Mikulášem Minářem. Hnutí je financováno výhradně dary od českých přispěvatelů, tedy zmíněný návrh zákona by se na chvilkaře nevztahoval.
Kritika totoho zákona je naprosto oprávněná a jeho přijetí by nás odsunulo výrazně na východ směrem k Rusku. Ne náhodou se toho propaganda v Rusku okamžitě chytla a vydávají to za svůj „úspěch“ jejich působění.

PVo
Reply to  MichalP
23. 3. 2026 10:55

Transparentní financování neziskových organizaci je si myslím legitimní požadavek ale tohle téma sem moc nepatří.

Co sem spíš patří je ta selektivní podpora veřejnoprávních médií, která do financování chvilkařů ani započítaná není a přitom má značnou finanční hodnotu a význam. Na základě jakých kritérií byla tedy „přidělena“ ?

Reply to  PVo
23. 3. 2026 11:18

Nevšiml jsem si nějaké významnější podpory chvilkařů ze strany veřejnoprávních medií.
Vnímal jsem to jako běžné informování.
PS:
Jak pak tedy lze vnímat přímý přenos na ČT24 z celostátních zasedání jednotlivých parlamentních stran, kde se volí např. nové vedení stran?

Václav
Reply to  MichalP
23. 3. 2026 11:41

Můžeš změřit kolik prostoru se dalo chvilkam demokracie a kolik demonstracím za minulé vlády, pokud vůbec se na začátku zmiňovali

Reply to  Václav
23. 3. 2026 11:51

A přejí si ráčit to přepočítat na počet účastníků, ať je to porovnatelné?
Ale vážně.
Asi se shodneme, že srovnání by mělo být sledováno proporčně ve vztahu k počtu účastníků, tedy prosím dodej počet všech účastníků demonstrací za minulé vlády. Počet chvilkařů z posledních akcí víme: 90 tis. Staromák, cca 45 regiony a 250 tis. Letná.
Kolik to vyšlo tobě?

PVo
Reply to  MichalP
23. 3. 2026 12:01

A účastníky demonstrací proti minulé vládě snad zvala / jakkoliv o nich informovala veřejnoprávní média předem jako teď ?

Václav
Reply to  MichalP
23. 3. 2026 12:06

Září 2022 – zhruba 70 000 lidí (odhady policie; organizátoři uváděli víc)
Říjen 2022 – kolem 20–30 000 lidí
Březen 2023 – přibližně 10–15 000 lidí

Myslím si že se tam něco dělo si nešlo nevšimnout, věnovalo se tehdy tolik pozornosti aspoň jako staromáku? Nevím že by kritérium mělo být počet účastníků, když jak říkám asi nešlo nevšimnout.

PVo
Reply to  MichalP
23. 3. 2026 11:59

Najít příspěvek zpětně při charakteru diskuze dá fakt zabrat – už jsem to tu komentoval, to fakt není běžné: https://www.oviradio.cz/postrehy/komentujeme-aneb-misto-pro-vas-prispevek/comment-page-585/#comment-43453

PVo
Reply to  Oviradio.cz
23. 3. 2026 07:45

ad Svěrák: vrtochy starých mužů nekomentuju 🙂 ale ani jim nepřikládám nějak nadměrný význam, nic/nikdo není černobílý a každý má na svůj názor právo.

Jakub DXer
Reply to  PVo
23. 3. 2026 07:54

ad Svěrák: furt má co sdělit mladším generacím – taky jsem do sobotniho odpoledne nevěděl, že se kapesníky vyrábí ze SMRKu ..

PVo
Reply to  Jakub DXer
23. 3. 2026 09:02

Neposlouchal jsem- jako že smrkat do kapesníku a smrk souvisí? spíš zajímavá shoda protože kapesníky byly dřív látkové a vyrábět papír na jednorázové kapesníky by bylo dříve dost drahý špás…

PVo
Reply to  PVo
23. 3. 2026 08:13

A pojem dezolát neber tak osobně, označil jsem tak (logicky správně) zúčastněné ještě než jsi řekl že jsi tam byl.
A s tím protipólem „na cokoliv“ nemáš pravdu jenom kvůli tomu že se ozvu když zrovna s něčím nesouhlasím. Pak to opticky možná tak vypadá ale často tiše souhlasím 🙂

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
23. 3. 2026 08:57

Dezoláti z Letný, co nezkousli výsledky voleb. Slabá minorita.

Václav
Reply to  PVo
22. 3. 2026 22:12

Ono proč by zařízení s vyssi funkcí nemohlo sdružovat to nižší? Jen by museli výrobci neoflaknout zvuk který TV produkuje a není prostorový.

Rozhlas v DVB je digitální, multiplexováno takže by to mělo být míň nákladnější než vysílat analogove každý program zvláště.

Jakub DXer
Reply to  PVo
23. 3. 2026 06:28

: Tu myšlenku – vypnout ČRo v DVB-T2 – je potřeba čas od času (nejen tady ) zdvihnout. Jak je to prosím dlouho, co proběhla kampaň „Doba DABová“? Jak je to dlouho, kdy ČRo vypnul dlouhou vlnu? Vypnout ČRo v DVB-T2 by byla obrovská úspora a další logický krok v digitalzaci, ale v tomto nějak ČRo zamrzlo.

PVo
Reply to  Jakub DXer
23. 3. 2026 07:38

Dokud vysílání v DVB-T2 zajišťuje rozšíření počtu platících tak rozhodně nebude zájem jej vypnout i když efektivita není nijak valná a je jinak snadno nahraditelná.

Last edited 3 měsíců před by PVo
Millhaus
Reply to  Jakub DXer
23. 3. 2026 09:01

A proč by to vypínali,když na to mají prachy z povinných poplatků takhle je nic netrápí.

PVo
Reply to  Millhaus
23. 3. 2026 10:39

Spíš díky tomu je víc plátců i když mi takové hokynářské myšlení managementu ČRo přijde dost chucpe.

Zavoral to obhajoval slovy že mají zákonnou povinnost vysílat všemi možnými způsoby….jen aby nezačat uvažovat o vysílání přes ampliony jako to mají ráno v KLDR když všemi…

Reply to  PVo
23. 3. 2026 10:48

Ad PVo: „…DVB-T2 vypínat nebudou a ani nechtějí , vysílat v DVB-T2 se ČRo rozhodně vyplatí, i když rádio přes televizor poslouchá málokdo…

Co si nejprve přečíst zákon o ČT a ČRo a pak teprve psát, že někdo něco nechce, nebude, apod. V zákoně je jasně napsáno, že ČRo v DVB-T(2) prostě musí být. Autor/zákonodárce tím zřejmě sledoval právě ten cíl mít stejnou skupinu plátců poplatku pro obě instituce.

Kolik lidí reálně přes DVB-T(2) ČRo poslouchá, není relevantní. Cílem je být v souladu s příslušným zákonem.

PVo
Reply to  MichalP
23. 3. 2026 10:50

Zákon nemůže být špatný? je to mrhání zdroji

Jakub DXer
Reply to  PVo
23. 3. 2026 10:58

Václav Havel by se jistě zeptal, zdali je litera zákona v souladu s duchem zákona

Reply to  Jakub DXer
23. 3. 2026 11:13

„Duch zákona“ nepočítal se zřízením 14 krajů… v době vzniku zákona o ČRo (1991) jich bylo tuším 8 a nebo taky ani jeden. Kraje vznily až v roce 2000.

Reply to  PVo
23. 3. 2026 11:08

Ale ano, může a souhlas, je.
Sám s jeho podobou také nejsem spokojen minimálně pokud jde o nutnost v každém kraji mít vlastní regionální studio a samostnou region. verzi. O proti tomu je přítomnost ČRo v DVB-T(2) jen mrhání „drobnými“.

Reply to  JM.
23. 3. 2026 11:02

Ad JM) „…rovna pražská 107,1 FM je dokonalou ukázkou toho, proč se neměly poplatky ČRo zvedat ani o korunu…“

O 107,1 FM si mohu myslet cokoli, ale dokud bude platit zákon o ČRo ve stávající podobě, tak existenci 107,1 FM lze chápat pouze jako naplnění příslušného zákona. Toto je napsáno v §3, bod 1, odstavec a:


§3
(1) Český rozhlas naplňuje veřejnou službu v oblasti rozhlasového vysílání zejména tím, že:
a) provozuje analogové rozhlasové vysílání s využitím části kmitočtového spektra umožňující pokrytí území České republiky třemi celoplošnými rozhlasovými programy v pásmu velmi krátkých vln a rozhlasovými programy regionálních studií vysílanými v pásmu velmi krátkých vln, a to prostřednictvím zemských vysílacích rádiových zařízení, popřípadě prostřednictvím jiných technických prostředků; Český rozhlas může vysílat i v pásmu dlouhých a středních vln,“

Pokud to doplníme §12, bod 1 a 4 o Rozhlasových studiích, je jasné, proč je 14 regionů a proč tedy 107,1 FM.

„§12
Rozhlasová studia
(1) Součástí Českého rozhlasu jsou zejména rozhlasová studia v sídlech krajů, případně rozhlasová studia zřízená na základě tohoto zákona.
(4) Rozhlasová studia se podílejí na výrobě pořadů7) celoplošných programů podle § 3 odst. 1 písm. a) a celoplošné programy podle § 3 odst. 1 písm. a) zařazují do svého vysílání pořady7) rozhlasových studií.

Václav
Reply to  MichalP
23. 3. 2026 11:38

Má v dnešní době takové znění smysl? Proč tam nezůstal rozhlas po drátě?

Reply to  Václav
23. 3. 2026 11:42

Můj názor je, že nemá. Ale to je úkol pro zákonodárce, aby s tím něco udělali, ne pro mě. Já zákonodárce nejsem.
Pouze tu vysvětluji (prosím nezaměňovat s obhajuji), proč 107,1 FM.

Václav
Reply to  MichalP
23. 3. 2026 11:49

Již minimálně od včera jsme zmiňovali požadavek na revizi Čro která by se asi neobešla bez úpravy legislativy, kterou aspoň já jsem na pozadí věděl že existuje, ale necitoval jsem jí, ale díky za to , o pamatování na existenci krajských stanic jsem věděl, o definici čím se to má šířit už méně

No a shodou okolností před pár minuty , my o vlku a …. https://www.respekt.cz/informacni-servis/okamura-koalice-ve-snemovne-navrhne-zruseni-casti-televiznich-a-rozhlasovych-poplatku-2026-03-23-11-41?srsltid=AfmBOooM8XMt_hwpESK27YO533gUdiYSkF3D4ckTawmnHyFeepycoXHM

Last edited 3 měsíců před by Václav
Reply to  Václav
23. 3. 2026 11:55

Ad vlk) Nic víc, než pokus o plýživou destrukci a vyhladovění veřejnoprávních medií. Bohužel.

Jakub DXer
Reply to  Václav
23. 3. 2026 13:46

Už to píšou také Novinky… Toto by měl být první krok, chtělo být to znát přesné znění navrhovaného zákona a tím pádem i to, co se tam snaží „propašovat“

Václav
Reply to  Jakub DXer
23. 3. 2026 14:22

Za povšimnutí stojí asi sociální cítění, respektive možná stejné jako princip daňové politiky, kdy senioři mají menší daně. Vždyť jsou i úvahy, že z daní by možná mohlo financování veřejnoprávních médií fungovat. Je to navzdory tomu že seniorům je věnována převážná část prostoru, finančně provozně náročné ve formě počtu lineárních okruhů a šířených analogově, v dvb-t… Zatímco byly i články o možnosti zrušení Junior a Wave.

TÉMA
Senioři bez poplatku
Last edited 3 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
23. 3. 2026 14:53

Není to o tom, že jsem chtěl adorovat sociální cítění a kvůli tomu propagovat Babiše ale spíše povšimnout si fenoménu, že jedni budou platit, druzí poslouchat, sledovat.

Last edited 3 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
22. 3. 2026 21:32

Proč není nějaký člověk za koncesionáře, který by právě sbíral požadavky, stížnosti, náměty, kontrolu Čro. Neměl by být zaměstnancem Čro, o zašitem ombudsmanovi nejde ani slyšet, kdysi byl dávno hostem kávy o čtvrté. Asi to není nic efektivního. Kde je dané při povinném poplatku jak má být rozhlas široký?

Řekněme že funkce nezávislosti je něco jako informování v krizových případech a na to stačí bohatě jedna stanice asi Čro Plus. Zbytek se nemusí celý rušit ale udělat revizi. Jak jsem říkal na začátku, museli bychom mít kontrolní orgán, ale taková samostatná instituce taky něco stojí, tak právě ten program který nepodléhá nezávislosti by mohl být pod kontrolou hospodaření jako každý jiný subjekt.

Nedíval jsem se na záznam akce Letná, a tak co tam bylo řečeno o rozhlase? Bylo to něco víc než že je to společník seniorů jak říkal Cibulka? Očekával bych že se na základě této akce bude řešit to definování a co bude přinášet. Proč nemá rozhlas něco jako má Proglas Rudl? Míval něco místo programu žárovky což bylo spíš promo programu. Teď jsem se díval do rozpočtu a například rekonstrukce studia Čro Plus má stát 16 mil.

A jak se má 107,1? Stále stejně? – budu se muset podívat na nějaké články. Mohli aspoň na té akci probrat všech 35? stanic a vždycky z pódia zařvat např. : „Kdo poslouchá Čro Praha na 107,1?“ „A kdo poslouchá Čro Dvojka ?“ A třeba by se zvedli ruce stejných lidí.

Je třeba dodat že za rok se zaplatí 660 Kč a nedílnou součástí veřejnoprávního média je ČT což je pak z toho dohromady téměř 2500 asi by pomohlo kdyby si šlo vybrat. Nevím na co je rozlišovat ČT 1 a 2 s tím že se tam opakuje hodně starých věcí.

Někde ze začátku roku nepřímo Holík asi v procentech řekl kolik nákladů to ušetří když vypli hlavní FM, očekával bych informování od Čro

Last edited 3 měsíců před by Václav
Honza K.
Reply to  Oviradio.cz
22. 3. 2026 22:10

Kéž by se takto demonstrovalo spíše proti EU a jejich zeleným „eko“ nesmyslům jako ETS2, výstavbě větrných elektráren pomalu na každém kopci, likvidace automobilového průmyslu a mohl bych dlouze pokračovat…Dotkne se to nás všech, včetně rádiových stanic.

Last edited 3 měsíců před by Honza K.
Václav
Reply to  Honza K.
22. 3. 2026 22:23

Místo toho jsem v TV po místu zločinu Zlín byl líný přepínat a naopak tam běžel pořad , typicky vedený ČT , který větrníky obhajoval , jako záminka bylo vyvracení nějaké desinfo a aktivista Molacek hrdě stál vedle Větrníku a obhajoval a přitom nepřidal zkušenost jak to jde třeba slyšet v Novém městě v Krušných horách. Kde jsou naopak ekologové? A že kdysi se říkalo že by musel takový zdroj občasné energie být Větrník vedle Větrníku v celé ČR aby pokryl výkon Temelína

Molacek který kdysi dělal 20 min RŽ a hosta u Tachecí na Plusu jsem ho slyšel a vyzýval k útoku na Rusko.

Na druhou stranu to co říká Honza by měla zastupovat současná vláda zvolená demokratickou většinou.

No myslím si že víc než výše zmíněné nás přichází a příjdou draho špasy a blbnutí Trumpa v Íránu, pracuje na své Nobelově ceně za mír? 🙂

Last edited 3 měsíců před by Václav
JM.
Reply to  Václav
22. 3. 2026 23:27

Ta reportáž Moláčka ohledně VTE, kde byl jako „odborník“ Kartous, který o tom neví vůbec nic, byl bohužel další ohromný argument k tomu, aby v ČT proběhlo zemětřesení. Ta reportáž byla totálně nevyvážená, hysterická a s veřejnoprávní službou nebo objektivitou neměla nic společného.

Mě to opravdu mrzí, protože si myslí, že ČT a ČRo mají své místo a financování poplatky je v pořádku, jenže pak vždy přijde podobný naprostý exces a na argumenty protistrany prostě nemám jak odpovídat. A uráží to i mne, protože vidím ruskou hrozbu, ale zároveň prostě nelze stavět odpor proti devastaci krajiny jako odpor nějaké „proruské skupiny“ nebo to rámovat tak, že ti lidé jsou „manipulováni Ruskem“. To je zcela lživé a zcela mimo realitu. A když tohle šíří mainstreamová (Seznam, Deník N) a veřejnoprávní média (ČT, ČRo), tak opravdu chápu, že mnoho lidí zpochybňuje jejich nezávislost a integritu, pardon.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
22. 3. 2026 22:55

No myslím si že je to spíš o tom co pálí pořadatele.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
24. 3. 2026 20:39

O tématu veřejnoprávních médií asi ještě hodně uslyšíme. Aktuálně mě zaujal kontrast pirátské strany

1) Předposlední volby : Veřejnoprávní média slouží všem: Zrušíme koncesionářské poplatky. Příjem ČT a ČRo nahradíme pevným podílem na výběru DPH. Zvýšíme možnosti příjmů z reklamy, ovšem přísně regulované. Omezíme politické tlaky na vedení televize a rozhlasu, viz stanovisko.

https://web.archive.org/web/20180907211836/https://www.pirati.cz/program/psp2017/kultura/

2) Včerejší Článek ČT 24
Pirátský poslanec Ivan Bartoš tvrdí, že jde o další populistický krok vlády a další snahu o zestátnění médií. „Kdo případný výpadek v rozpočtu médií zaplatí? A jak bude zajištěna nezávislost? I částečný výpadek poplatků znamená, že ČT a ČRo budou v područí vlády,“ varoval. Piráti podle něj nedovolí likvidaci nezávislých médií.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/koalice-podle-okamury-ve-snemovne-navrhne-zruseni-casti-televiznich-a-rozhlasovych-poplatku-371595

2) Před chvílí v událostech Ivan Bartoš na mikrofon : Je to faktická destabilizace médií…. 36. Minuta dnešních událostí

Aneb já ty politické komiky miluju 🙂

Jakub DXer
Reply to  Václav
25. 3. 2026 08:09

@ Václav: To, že kolem TV a R poplatků „bude ještě hodně rušno“ jsem tady psal za poslední rok několikrát a znovu připomínám výrok Břetislava Rychlíka „šavle hore“ a ptám se, co aktuálně dělá, když už před volbami v této souvislosti varoval před plánem AB veřejnoprávní média zestátnit a nyní, když přichází první krok (návrh od SPD) o něm není vůbec slyšet. Taktéž duo pánů Cibulka a Jagelka, ve svých aktivitách po návštěvě u ministra Klempíře ve svých aktivitách nepokračují a stejně tak ani herec Hynek Čermák…

Václav
Reply to  Jakub DXer
25. 3. 2026 08:56

Aktuální aktivity jmenovaných aktérů neznám, ale myslím si že nejen rychlík musí být spokojen že poslušný dav zareagoval na příkaz vyjít do ulic a šavle hore…

Reply to  Oviradio.cz
25. 3. 2026 10:56

Naprosto souhlas. Lépe bych to nepopsal.
Vnímal jsem tu atmosféru stejně.

PVo
Reply to  MichalP
25. 3. 2026 12:19

Když jsem furt v té opozici 😀 …Jenom zda toto není spíš odraz vlastního přání jak si to tak hezky navzájem pochválíte … 😀

Když si pamatuju jak „ti z pomyslné Gaussovy křivky socioekonomického rozložení“ komentovali ty minulé demonstrace . Buď se počítali zuby jakože co je to za odporný póvl a nebo snubní prsteny, jakože se přece nemají tak špatně tak co kverulují a další podobně „vtipné“ nálepkování…)…. to fakt není nějaký bůhvíjaký znak solidnosti.

Jedno Babišově vládě musíte uznat – nedehonestovala a nenálepkovala účastníky „vaší“ demonstrace ani zdaleka tak negativně jako ta Fialova tehdy.

Jakub DXer
Reply to  Oviradio.cz
25. 3. 2026 11:54

V záběrech bylo vidět i pár slovenských vlajek…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
25. 3. 2026 12:35

Dal bych „lajk“, ale nemám tady registraci.

Honza K.
Reply to  Oviradio.cz
25. 3. 2026 14:34

Na minulých zmíněných demonstracích byli také slušní lidé, jen média vybírala záběry těch neslušných a to je právě manipulace informací, co se jim hodí a co ne.

Jezdec mizi v zapadu slunce
Reply to  Oviradio.cz
25. 3. 2026 15:40

Ano, vicero pro me duveryhodnych lidi potvrzuje, ze atmosfera byla na obou demonstracich dost jina. Na sobotni Letnou bych se asi nebal vzit deti s sebou, na Vaclavak,, pred rokem, dvema, bych deti urcite radeji nebral.
Kazdopadne me posledni dobou podobne diskuse tady nebavi, takze se tu mejte hezky…..

Jakub DXer
21. 3. 2026 21:15

Na ČT art medailonek Žalmana, záběr ze studia Country rádia, mají tam velký displej s písničkama (vypadalo to jak odjezdy vlaků na nádraží), tak nechápu, jak to mohl ten moderátor před pár dny poplést…

Soundwaver
Reply to  Oviradio.cz
21. 3. 2026 15:03

Cca v té době navíc vysílal Expres z Radlické, prosklenného studia, každý den tam měli hosty.

Rozhodně i hudebně hodně pestrý hudební výbér, predevším, z hlediska zahraniční hudby, britská scéna..

Na jeden song přibližně z té doby jsem si taky vzpomněl..

Feist -Mushaboom

https://m.youtube.com/watch?v=cYF0qU5WSew

Pavel
Reply to  Oviradio.cz
21. 3. 2026 20:18

Mně se z ní vybavuje humorně laděný dopravní servis, který byl dělaný formou dialogu Pokondrů s polsky mluvícím člověkem, po kterém vždy následoval rekl. blok uvedený jinglem „A teraz zapraszamy do reklamy“.

Jakub DXer
20. 3. 2026 19:34

Na Proglasu jsem právě narazil na rozhovor s Marjari, nic mi to neříká, tak jsem to googlil a vyhrála v soutěži pořadu Startér ČRo… zajímavá hudba…

David
20. 3. 2026 16:11

Pro ty které by to zajímalo,čistě nostalgická záležitost na 90tá léta,pro dnes už pamětníky.Na půdě vyhrabány záznamy z vysílání
Radia Pro 94.4. Je toho cca 3hodiny. Pokud bude zájem,během víkendu zdigitalizuju a dám upload.

Květák
Reply to  David
20. 3. 2026 17:07

Mě by to zajímalo určitě. I proto, že jsem vysílání tohoto rádia nikdy neslyšel.

Ondra
Reply to  David
20. 3. 2026 19:32

Ano, určitě prosím nahrávky zdigitalizujte. Rád si je také poslechnu.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
20. 3. 2026 11:57

Skoro bych se vsadil, že znám Libora původně z Fajnu (cca 2004).

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
20. 3. 2026 15:00

A nenamlouval v té době pro Fajn jingly? Mám ho s tím rádiem spojeného a poslouchal jsem ho v době kdy krachlo Euro K a vypnulo 97,1.

PVo

do března 2004 natuty ne, to hrál Fajn ještě dance2trance a visel jsem na něm každou volnou chvilku…

Jakub DXer
Reply to  Oviradio.cz
20. 3. 2026 08:29

Jakože DJ Pufaz nebude od 1.4. vysílat „Morning Café?“

Jakub DXer
Reply to  Oviradio.cz
20. 3. 2026 10:57

Na FB mají odkaz na článek na Mediář – „Digitální Slow Down Radio zvažuje konec…“ – na to se dá a napsat akorát : TVL to neee! To musí pokračovat! Výborná hudba! Borci bojujte za zachování projektu Slow Down Radio! Držím vám palce !

Jakub DXer
Reply to  Oviradio.cz
27. 3. 2026 08:21

Slow Down byl konečně důvod, proč jsem začal přepínat na DAB+, jinak si stále vystačím s FM. Chtěl jsem to napsat až v úterý, ale napíšu už dnes: tu vysílací DAB+ síť zvolili špatně – pro rozjezd to bylo.mpc vysílačů (cenu samozřejmě neznám). Druhá věc je prodej reklamy a to je ‚běh na dlouhou trať, tak jestli čekali, že tam budou inzerenti stát frontu,tak ne. Za ten pokus samozřejmě moc děkuji,opravdu skvělá hudba, ale škoda té vynaložené energie.

HOME
33.2K
0
Přidejte komentář, prosím.x