Nejnovější komentáře

  • Jakub DXer: Pořady „Paměť národa“ /Post Bellum/ jsem začal poslouchat. na Rádiu Česku někdy v roce 2006 Docela mě překvapilo, když jsem…
    08:34 14.03.2026
  • Oviradio.cz: Máte zájem o zahraniční oldies? Pět let po skončení vysílání na FM Oldies radio obnovilo speciály Šedesátá léta po šesté…
    07:46 14.03.2026
  • Noobish: Už by som to nebol ja, keby som neoznámil nejaký zaujímavý prínos k FM serverom. V spolupráci s Color DAB+…
    23:42 13.03.2026
  • Míra: Evidentně se nejedná o téma. Nevadí. Dneska jsem si poprvé uvědomil, že v rádiu slyším full AI reklamní spot. Distribuce.…
    20:28 13.03.2026
  • Jakub DXer: Jenom připomenu, že Fieru z Jihlavy jsem.chytl „indoor“ (za oknem) na teleskop u Žďáru nad Sázavou.
    17:50 13.03.2026
  • Jirkas: Krajkovaná dečka se v rodinách ještě stéle vyskytuje, dnes jako přehoz gramofonu, i těch moderních.
    11:40 13.03.2026

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

O čem píšete?
31.9K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub DXer
10. 2. 2026 09:10

Tak ještě aktivita od/pro zaměstnance ČT a ČRo – aktuálně 1780 podpisů – „… obava ze snahy ovládnutí médií veřejné služby..“ – web: verejnopravne.cz

Václav
Reply to  Jakub DXer
10. 2. 2026 09:30

A co ombudsman českého rozhlasu? Jak se mu daří v jeho funkci hájit zájmy posluchačů?

Last edited 1 měsíc před by Václav
Jakub DXer
9. 2. 2026 11:37

Lze to chápat, že Aleš Cibulka a Michal Jagelka „trhají partu“ (?) neb Oto Klempíř dnes do divadla nedorazí a ti dva naopak přijdou zítra na ministerstvo v 15h. „.. „chtějí mluvit hlavně o budoucnosti ČRo, v němž Cibulka pracuje 27let“ (informuje Idnes)… Napadá mě otázka: jaký mandát maji od vedení ČRo k jednání?

mart-in
Reply to  Oviradio.cz
9. 2. 2026 16:17

ČT má velmi vyvážené zpravodajství. Zatímco minulé volební období byla silně provládní, tak teď je naopak proti vládní 😀 😀

Jakub DXer
Reply to  Oviradio.cz
9. 2. 2026 17:11

Uvidíme zítra (touto dobou) s čím ti dva předstoupí po jednání před novináře,potažmo, jestli bude nějaký online stream (četl jsem v jednom z článků, že by mohl být).Nebo jestli se k nim ještě na poslední chvíli někdo přidá. V tento moment připomenu, co jsem zde psal někdy koncem srpna,kdy na debatě „Rozhlas jede“ v Brně mluvil Aleš Cibulka více k tématu než Jan Pokorný… Osobně si myslím, že si je O.K. vyslechne a realita pak stejně bude samozřejmě taková, jakou „nalajnuje“ AB. Tak za 24 hodin uvidíme/uslyšíme..

Václav
Reply to  Oviradio.cz
9. 2. 2026 22:49

Reálnější bude ten mandát od Čro než od koncesionářů. Zvláště když podle Cibulky je jednou z hlavní funkcí rozhlasu být partnerem seniorů.

Jakub DXer
Reply to  Václav
10. 2. 2026 06:44

Ještě dodám, že pokud se dnes na ministerstvu cokoliv dohodne, tak to stejně nebude (jak by řekla Máňa) „směroplatné“

Jakub DXer
Reply to  Jakub DXer
10. 2. 2026 17:29

Tak po 24h cituji krátce z Idnes: Po schůzce pak novinářům oznámili, že se s Klempířem fakticky na ničem neshodli. „Rušení koncesionářských poplatků pan ministr hájil s tím, že chce ušetřit každé babičce těch 205 korun. Argument, že i ze státního rozpočtu by to každý senior musel zaplatit, nepřijal,“ přiblížil Cibulka…

PVo
Reply to  Jakub DXer
10. 2. 2026 18:17

No takže důvod pro rušení koncesionářských poplatků jsem nejspíš trefil, to jsem to ale šikulka 😀
Btw z digizone je šéfredaktor taky vyloženě proti rušení, ale anketa na lupě říká že 68% z 21 tis hlasujících je pro a pochybuju že zrovna tam hlasovali hlavně senioři…

Jakub DXer
Reply to  PVo
10. 2. 2026 20:28

Já to zcela chápu – (už jsem to tady psal) důvodem je ten paskvil předložený Baxou – platit za mobily a tablety a rovněž ta změna v platbě za zaměstnance. Kdyby tu částku normálně zvedli o pár desetikorun a zdůvodnili to inflací, tak jsme možná nyní ušetření tohoto cirkusu – a to to teprve začíná…

Millhaus
Reply to  Oviradio.cz
10. 2. 2026 09:05

Jde vidět,že jseš na té správné straně,já jsem pro zrušení poplatku(výpalného),alespoň vymahači ( trafikanti)vypalného budou bez prace.Bohužel par lidí příjdou o teplá místečka,když tady řešíš politiku.😄.

Šeryf
Reply to  Oviradio.cz
10. 2. 2026 10:51

Navíc s úroky, protože to zase zvýší naše zadlužení … Je zajímavé si porovnat co dostanu za R a TV poplatky a za přibližně podobnou částku, kterou si dnes běžně měsíčně účtují jednotliví podcasteři.

Last edited 1 měsíc před by Šeryf
Jiříkovo
Reply to  Oviradio.cz
10. 2. 2026 12:54

Už několik let je největším problémem debaty o rozhlasových a televizních poplatcích to, že se zvrhne v hádku o několik desítek korun, namísto abychom řešili samotnou redefinici veřejné služby. Právě tato otázka by měla být projednána jako první, a teprve na jejím základě bychom měli rozhodovat, jak bude financována.

PVo
Reply to  Jiříkovo
10. 2. 2026 14:36

Mám dojem že Babišovi jde spíš obecnou vděčnost na kterou si vzpomenou voliči v příštích volbách, jestli 46% z celé částky platí důchodci ( to jak kvůli vysokému počtu jednočlenných domácností tak ve vícegeneračních rodinách to platí ti nejstarší – oboje znám z vlastní bubliny)
Protože rozpočtově je to relativně zanedbatelná položka a vzhledem faktu jak je to placení nepopulární velice výhodné pro toho kdo změnu provede

Mně osobně je v podstatě jedno jak to dopadne O nějakou svobodu nebo vyváženost v tomto snad ani asi vůbec nejde, nemyslím že bude nějak jiné ať bude financování jako teď nebo zákonem z rozpočtu. to bude jen další mandatorní výdaj jako jich je jinak hafo.
Ani při konfesních poplatcích nejsou veřejnoprávní média nějak vyvážené a podobají se Zelenkově ČST víc než nápadně.
Viz třeba srovnání informování o protivládních demonstracích teď a za Fialy. Dnes prakticky veřejnoprávní média na demonstrace předem zvala, pak přímý přenos, nadnesené počty na náměstí s kapacitou 20tis. vydávaných za fakt ( reálně i s přilehlými uličkamí a dolním Václavákem odhaduji na 30 tis,) a , zpětné jen pochvalné komentáře atp .

Tehdy nulové info předen, žádný živý přenos a veškeré krátké info spočívalo v zasutí v ostatních zprávách s tím že jediná reportáž byla ala dotaz na názor někoho z tehdejší vlády který obratem demonstranty nějak negativně onálepkoval. O pozdějších jen negativních zpětných komentářích ve stylu kdy se leda „počítali zuby nebo prsteny“ nemluvě.
Takové jednání nelze omluvit nějakým vyšším principem , to měla ta Zelenkova ČST taky (přece nelze k obecným komunistickým ideám nic vytknout).
A kdo to nevidí je hloupý nebo to omlouvá protože mu to holt tak vyhovuje.
Pro Oviho: připomínám nejde o 5 minut pro Hitlera spíš pochopení proč vyhrál tehdejší demokratické volby, určitě ne kvůli nenávisti k židům, to totiž většinu lidí ani nezajímalo

JM.
Reply to  Jiříkovo
10. 2. 2026 21:22

Přesně tak. Než se poplatky zvedly a rozšířily, mělo se toto řešit. Neřešilo se a teď se všichni diví tomu, že nemalá část veřejnosti je na VP média naštvaná a chce poplatky rušit. Kdyby se to lépe komunikovalo, kdyby proběhla debata, co se od nich chce a taky tam proběhl audit hospodaření, nemuseli jsme se dneska bavit na téma zrušení poplatků.

Toto prostě předchozí vláda hrubě komunikačně nezvládla.
V bohatém Německu mimochodem omezují počty VP stanic, zejména počet okruhů rozhlasu, a kupodivu to jde, nikdo tam neřve o omezování svobody. Toto mohlo proběhnout i u nás namísto zvyšování poplatků a majoritu veřejnosti by to uklidnilo a hlavně by to ukázalo snahu o nějakou efektivitu hospodaření.

Namísto toho VP média natáhla ruku, vláda to tlačila na sílu a všichni, kdo s tím nesouhlasili, byli proti svobodě slova, chtěli ochromit nezávislá média nebo byli rovnou fanoušky Ruska. Takhle se veřejná debata prostě nevede.

Millhaus
Reply to  Oviradio.cz
10. 2. 2026 16:18

Tak to mi nevadí,daně platím velké ,jsem zaměstnanec.A vám nevadí že si Čt platí z poplatků vymahače?

PVo
Reply to  Oviradio.cz
10. 2. 2026 14:41

Znakem „hrubiánského východu“ a omezit svobodu slova bylo blokování některých webů Fialovou vládou – o té doby je (některé) čtu relativně pravidelně…

Ujko Vasyľ
Reply to  PVo
10. 2. 2026 16:17

To je znak dezolátstva. Fialová vláda neblokovala nič. Blokujú to provideri. T-Mobile napr doteraz blokuje prístup na niektoré ruské weby (např Ria Novosti).
A pbmedzenie prístupu ku klamstvám a nebezpečným nezmyslom nie je obmedzenie slobody slova

1000046119
PVo
Reply to  Ujko Vasyľ
10. 2. 2026 16:59

A kdo posílal na správce domény CZ seznam nevhodných webů? Podle nedezolátů jistě Babiš ty znaku….

JM.
Reply to  PVo
10. 2. 2026 21:27

Většina z těch blokovaných webů ovšem byla prokazatelně placená Ruskem nebo šířila prokazatelné dezinformace, tady se opravdu nebavíme o různých politických názorech (třeba „dezolátské“ Parlamentní listy nikdo nikdy neblokoval, podobně ani XTV, VOX TV a další), tady se bavíme o webech financovaných přímo ruskou propagandou typu Aeronet. A nevím, ty by asi úplně do veřejné debaty zasahovat neměly, nebo ano?

Druhá stránka je samozřejmě názorová pestrost českých médií, která jsou primárně levicově-progresivní a dle toho vypadá jejich zpravodajství a komentáře, to ovšem není důvod k tomu tady nechat volně působit nepřátelskou propagandu.

PVo
Reply to  JM.
10. 2. 2026 22:20

Kubo, šíříš s tím placením z Ruska dezinformaci kterou popřela sama BIS před několika lety – tu ve výroční zprávě za rok 2017 začátek strany 8 – psala že tomu tak není:
Drtivá většina dezinformačních webů v českém jazyce je dílem českých (ideologicky motivovaných a přesvědčených o škodlivosti NATO, EU, USA, liberální demokracie či prvoplánově proruských) občanů, které nepodporují ruské entity. Tito 
aktivisté jen v rámci svých občanských práv a svobod šíří to, čemu věří, že je pravdivé. Jejich činnost je 
věcí diskuse a kritiky v rámci svobody slova a případně občansko-právních sporů, čímž ovšem nijak nezpochybňujeme, že tito lidé a jejich webové projekty zneužívá ruská strana pro šíření propagandy a dezinformací či pro podporu jiných komponentů hybridní strategie. 

Já tyhle výroční zprávy nesleduju ale byl o tom článek na Idnes (který už ale nemohu najít) proto si to pamatuji 

Kubo Kubo – „prokazatelně“ fakt není domněnka typu jedna paní povídala…

Last edited 1 měsíc před by PVo
PVo
Reply to  PVo
10. 2. 2026 23:13

Btw VOX TV ani neznám… teda kromě něm. kanálu na satelitu :-), ale stejně není čas/chuť všechno usledovat, Pravidelněji sleduju jen Parlamentní listy, blok M.Svatoše a webový přehled aktuálních článků z „dezolátských“ webů, proti kterému před několika měsíci brojili v Reportérech ČT (mj.říkali že má značný dosah a že stojí za ním nějaká „tuctová“ ženská – holt nejlepší reklama, ale znal jsem to už předtím) – ten přehled funguje podobně jako kdysi p.Berka provozoval podobný z mediální oblasti na ceskamedia.cz (nemyslím až ten zdrojově redukovaný v poslední verzi, který je ještě k nalezení, neaktualizovaný od 03/22)

Václav
Reply to  PVo
11. 2. 2026 00:11

A co vox rádio v Polsku? Hraje tanečně zatím nejlépe z polských co jsem poznal.

JM.
Reply to  PVo
11. 2. 2026 19:37

Sputnik, Aeronet a jejich klony byly prokazatelně placené Ruskem.

Zbylé weby nebyly placené Ruskem, ale šířily prokazatelné dezinformace a lži, nejen o politice, které bylo možné vyvrátit a za dezinformace a lži označit.

Nic z toho, co píšu, tedy dezinformace není a věta „Většina z těch blokovaných webů ovšem byla prokazatelně placená Ruskem nebo šířila prokazatelné dezinformace“ je pravdivá.

Blokování webu mimochodem neobhajuju, jen prostě není pravda, že ty zakázané weby byly nějaké nadšenecké weby šířící jen „jiné názory“. Buď byly na Rusko přímo napojené nebo šířily vyložené lži a dezinformace. Zmínil jsem třeba Parlamentní listy, které z mého pohledu šíří mnohdy zavádějící a demagogické názory a informace, ale stále se plně pohybují v rámci svobody slova a názoru a za dezinformační web bych je neoznačil. Na rozdíl od Sputniku, Aeronetu a podobných.

Pvo
Reply to  JM.
11. 2. 2026 21:30

Sputnik je ruský web, aeronet nikoli, ten je nejspíš CZ a pokud by byl Ruskem financován tak by už kolem toho bylo haló jako nedávno bylo u nějakého webu který jsem dosud neznal a ani teď si nevzpomenu přesně.. něco world….
Přesvědčovat že jakožto fest zabetonovaneho ve své pravdě nemíním Spíš mi najdi třeba konkrétní dezinformací třeba v konkrétním článku na parlamentních listech.

PVo
Reply to  Pvo
12. 2. 2026 12:32

Četl a psal jsem odpověď ve vlaku na mobilu tak upřesňuji: rád bych věděl zda „zavádějící a demagogické názory a informace“ se objevují třeba v těch Parlamentních listech častěji než ve veřejnoprávních médiích? Dle mě rozhodně nikoli. Tady si půjčím pojmy od Oviho: selektivní výběr informací a manipulace emocemi z nich jen prýští…. když to posouzení jak hodně může být i vlivem individuálního chápání.
Proto ten boj o koncese jako boj o svobodu vyjadřování nepovažuji.

Dost šermuješ pojmy které chápeš poněkud jednostranně a znatelně máš povahu s neochvějnou „svou pravdou“ . Což už vím co jsme polemizovali o vysílání ČRo v DVB-T2: vysvětlil jsem Ti pravděpodobný důvod a stejně jsi pak někde se na konferenci dotazoval Zavorala stejným stylem (jak Tě odpálkoval že ČRo má za zákona povinnost vysílat všemi možnými prostředky)

Tyhle „svý zabetonované pravdy“ bývají druhou nejčastější příčinou sporů, první je boj o peníze (tím i vliv, pozici). To takhle bojovala ASPV o stávající pozice při plánované digitalizaci a vyhrála. I když spíš krátko/střednědobě, protože trend odlivu posluchačů je daleko vyšší než jinde. Kvůli tomu fňukají a vymlouvají se na „neposluchače“. Přitom jen neumí tvořit víc zaujatelný produkt – takže ne publikum v ČR, ale provozovatelé jsou jiní (rozumí se méně schopní)

Last edited 1 měsíc před by PVo
Václav
Reply to  JM.
10. 2. 2026 22:38

Jaký je rozdíl mezi strategickou komunikací a propagandou?

Václav
Reply to  Oviradio.cz
14. 2. 2026 20:09

zamyšlení vychází na základě pořadu Jak to vidí s garantkou oboru strategická komunikace z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy Denisy Hejlové; hned na začátku pořadu Expertka na komunikaci Hejlová: Gangsterka, nebo operace? Zásah ve Venezuele působil jako jiný žánr | Dvojka

Marcel
Reply to  Oviradio.cz
8. 2. 2026 12:04

Občas je slyšet ve vysílání Čro Dvojka.

millhaus
Reply to  Oviradio.cz
8. 2. 2026 13:56

Řekl bych standart situace Českého eteru.Čes.Lípa Fajn 107,1 asi od září 25 bez RDS(v říjnu psana SMS že to nejde,odpověd že se na to podívají,no a stále nic),Hey 92,7 netřeba se zminovat-neposlouchatelné,mají bal z 89,3,hlavně,že tam nevysílá někdo jiný,takže asi tak.Ještě že máme ten nekvalitní DAB,ale tam to jede bez šumu a data jedou.

Jakub DXer
7. 2. 2026 09:38

Na Šlágru (TV) promluvil v rámci rozhovoru (s vlastnim moderátorem) Karel Peterka ke 14. letům vysílání. O přípravě Šlágr rádia bohužel nic neřekl, ale řekl, že sice vygenerují několik několik milionů, ale dají to zpátky do zboží a za vysílání. Doslova řekl „velké televize se nám můžou akorát smát“ – nemají přístup k velkým reklamnim kampaním. Tak mě zajímá, jak budou zvládat to Šlágr rádio a k jakému operátorovi DAB půjdou a jak to utáhnou a jak to bude poslouchatelné, pokud tam budou prodávat ty jejich CD a DVD.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
7. 2. 2026 11:19

Proč hned takový despekt? „řvoucí televizí“ – nějaké úrovně zhoršování sluchu ve stáří se nikdo z nás myslím nevyhne. A problémem je leda stav kdy provozovatel negeneruje dostatečné příjmy k výdajům, ne „zasmrádající vlastnická struktura . Ta totiž nebývá jen charakterem skupin/lidí které osobně nemusím. Jakkoliv třeba sám považuju Šlágr pro mě za bizár tak Peterku uznávám jako „člověka který se jen neveze“ (teď mě nenapadá výstižnější přirovnání)

PVo
Reply to  Oviradio.cz
7. 2. 2026 18:51

Jasně že řvoucí televize je fakt, ale nijak nesouvisí jen s TV Šlágr, ČT Art si pustí nahluchlý senior úplně stejně hlasitě.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
7. 2. 2026 08:19

Zemřel Radek Přibyla aka DJ Radofon – ZUN radio, jednatel společnosti Concia Tech s.r.o. z Frýdku-Místku. Upřímnou soustrast všem pozůstalým.

TÉMA
R.I.P. DJ Radofon
ZUN rádio

Děkujeme za jeho připomenutí.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
6. 2. 2026 08:05

Technický dotaz k tomu novému elektronickému měření poslechovosti. Když bude v práci řvát Blaník (🤮) a já, protože mám vkus, budu poslouchat do sluchátek Slow Down Rádio (❤️), kdo za mě dostane čárku?

Last edited 1 měsíc před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
PVo

Zajímavé, bohužel netuším.
Právě i kvůli tomu uznávám více ty denní výsledky a ne týdenní či dokonce měsíční/kvartální. Náhodnému občasnému poslechu se nikdo nevyhne a mě osobně občasný náhodný poslech u většiny rádií stačí..

A online metoda bude natuty průkaznější na faktický stav než dosavadní pocitová vypočtená ze zpětných dotazů

Btw: s tím „mám vkus“ je to dosti sebestředná hloupost 🙂

PVo
Reply to  PVo
7. 2. 2026 11:54

resp, tuším ale to nechceš slyšet 😀

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
7. 2. 2026 12:23

Taky tuším, spíše taková otázka k zamyšlení. Pokud ta aplikace pouze poslouchá přes mikrofon a zcela ignoruje to co telefon přehrává třeba do sluchátek, pak je to z principu špatně a výsledky měření budou značně zkreslené.

Václav

Sdílím to že to nereflektuje potřebu poslouchace narozdíl od aspoň trochu telefonického dotazování. Pro jejich potřeby to asi bohužel stačí odkud je velká pravděpodobnost (i na pozadí) že posluchač uslyší že zařve reklama nehledě na to že ji nechce, ale teď i na to že dané rádio není jeho šálek kafe

Last edited 1 měsíc před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
7. 2. 2026 13:17

Trochu mi vadí, že přestože jsem hypoteticky udělal vše co bylo v mých silách, abych tu reklamu na Blaníku neslyšel, systém mě bude evidovat jako posluchače Blaníku. Představ si, že by se takhle chodilo k volbám…

Václav

Však já neříkám že je to dobře o volbách nemluvě to by byl extrém, naštěstí aspoň v základních předpokladech je rozdíl mezi státem a reklamním bysnysem

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
7. 2. 2026 13:35

To telefonické dotazování je trochu jako ty volby. Jdu to hodit straně co je mi sympatická, i když jsem možná už zapomněl na nějaké její aféry a není tak křišťálově čistá. Tohle nové elektronické měření to za mě hodí komoušům, protože „systém vyhodnotil“, přestože jsem disident z undregroundu. 🤦‍♂️

Václav

Ano jako kdybych se pohyboval v komunitě lidí s nějakým názorem a pomocí mikrofonu by jej načetl a rozhodl za mě. Nebo jak to bylo za minulého režimu sbíral by jen názor který se může říct nahlas.

Last edited 1 měsíc před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
7. 2. 2026 15:10

Víš, ono není zase takové sci-fi, že třeba někdo zalobbuje a ty poslechometry budou časem natvrdo nainstalované ve všech chytrých telefonech… A to už je jen krůček k tomu, aby mohli „naměřit“ nepohodlným rádiím takové hodnoty, aby jim zkomplikovali ekonomickou situaci. Vzhledem k tomu, že náš premiér v otázce veřejnoprávních médií hledá inspiraci v Maďarsku a na Slovensku, trochu mě to děsí.

PVo

No právě spíš malého počtu „vzorku“ bych se spíš bál – že u některých „přičinlivých“ lidí s aplikací by mohlo mít vliv že by se s nějakým rádiem domluvili a za pravidelnou úplatu by to jim platící rádio poslouchali… a věřil bych že by se to vyplatilo oběma stranám i když v rádiích se točí méně peněz

Tedy tuto teorii mám u peoplemetrů protože mi často vrtá hlavou jak může třeba Nova s takovým „nic moc“ programem mít takový podíl – kdyby mi dobře platili asi bych ty novácký „oblíbený“ pořady taky překousl 🙂 .. a takových lidí stačí při dosti malém počtu vzorku jen několik a s procenty to významně zahýbe . Pro dané medium je to lepší než investice do dražšího programu a respondent má „přivýdělek“.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
7. 2. 2026 18:57

On právě ten „nic moc“ program má docela početně publikum. Nejednou se u nás v práci vedly vášnivé debaty o tom co bylo ve Výměně manželek, nebo kdo co vařil v MasterChefovi. Lidi na to vážně koukají.

PVo

Co ulice, ordinace televizní noviny a podobné co tvoří gró programu? Napadlo mě to už v době Big brother-Vyvolení, kdy v mé „bublině“ jsem neznal fakticky nikoho kdo by se bavil o novácké variantě, přesto oficiálně sledovanost byla jen o málo nižší.

Václav

To že by se zvětšil zkoumaný vzorek by z hlediska statistiky mělo být snad dobře a právě by měla být vyšší šance zachycení alternativní stanice. A pokud ne, tak metoda výzkumu na osud stanic mít vliv nebude víc než to bylo doposud. Už nyní je to nafouknutá bublina a snaha udržet systém a aby čísla vypadala vysoká viz uvádění poslechovosti za měsíc a i týdenní je podezřele vyšší při nové metodě, jediné co zůstává relevantní je pomalu klesající denní poslechovost.

Nebýt velkých mediálních zastupitelství rádia se neuživí, zastupitelstvi jediná věří těm vysokým číslům i když je zajímavé že rádio Prostor si nevzali, i když pomocí nové metody se mu pomohlo udělat vysoká čísla. Otázka jestli přijde den kdy na pozicích marketingu společností které skrze zastupitelství zadávají reklamu, bude nová generace a řekne na co reklamu do rádia.

Bylo by zajímavé si ověřit zpětnou vazbu na reklamu, což by se dalo a možná se skrytě děje pomocí toho, když v některých reklamách se láká na slevu, když použijete kód „rádio“. Dřív dokonce se rozlišovalo konkrétní rádio, na čemž jde vidět že čím dál míň se rozlišuje jaký typ reklam bude na kterém rádiu.

Dále kolik dnes máme moderátorů dvacatniku jak bývalo dříve?

Takže metoda výzkumu podle mě nebude to hlavní co bude rozhodovat o existenci stanice

Obava o veřejnoprávní média by neměla být argumentem tak aby se nedalo kontrolovat jejich hospodaření , respektive bianco šek dělejte si co chcete a to nemyslím ve smyslu svobody, ale neefektivity. Koncesionáři by přece měli mít kontrolní orgán. Zajímavé jak v neděli na demonstraci v podání Cibulky vyzněla důležitá funkce, že rozhlas je partnerem seniorů a obecenstvo to přijalo i když jeho konzumace rozhlasu patrně pokulhává.

Last edited 1 měsíc před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
7. 2. 2026 19:27

„Nebezpečí“ v tom větším vzorku spatřuji v tom, že pokud před tím měřením nebude úniku, inzerenti ta (možná nedokonalou metodikou cinknutá) čísla budou považovat za víc relevantní a ubyde různých mecenášů, kteří nebudou cpát peníze do něčeho, co dle (cinknutého) průzkumu „nikdo“ neposlouchá. Jak říkám, pokud to měření bude probíhat korektně a bude brát v potaz i scénáře co uvádím v úvodu, v zásadě s tím nemám problém.

Václav

Tak když to bereš tak že díky nedokonalosti systému žijí i menší projekty. Tak chtělo by to v reálu vědět kolik mecenášů je, pokud opravdu je jim projekt sympatický neměli by snad z toho vycouvat i po změně metody.
Nevím že by z podpory rádia Kroměříž vycouvala ojedinělá reklama na místní kosmetický salon, když už teď tak jako tak je Kroměříž v tabulce poslechovosti někde na pozadí.

Last edited 1 měsíc před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
7. 2. 2026 19:52

Ten starý RadioProjekt co známe je velmi nepřesný, už jen z toho důvodu, že například mládež prostě nezvedá telefon, podnikatel provozující úspěšnou firmu nemá čas a chuť se třičtvrtě hodiny vykecávat s nějakým průzkumníkem atd. Ať si každý říká co chce, ta čísla jsou hodně orientační a inzerenti to vědí. Pamatuju, že si Seznam.cz nechal pro Expres FM a Classic vypracovat jiný průzkum poslechovosti a ta čísla byla diametrálně odlišná. Pokud přijde systém, co se bude tvářit, že je dokonalý, přestože tady upozorňuju, že možná právěže vůbec, inzerenti ho začnou brát víc vážně a to může být vážný problém pro ty co z něj vyjdou jako poražení.

Soundwaver

S tim Expresem- to je z té doby jejich tzv. „statistické nuly“, už nevím z kolikateho roku?

Na to by se měli podivat všichni, kdo by, byť teoreticky, uvažovali o zmene formátu, protože jim (třeba pouze přechodně) zrovna klesly čísla v rámci Radioprojektu.

Pochopitelně tehdy podle mě 0 lidí Expres asi neposlouchalo, bylo jich víc.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Soundwaver
7. 2. 2026 20:30

Ne, tu „nulu“ měli ze začátku, ten průzkum o kterém píšu byl před pár lety.

Václav

Ano a přibývalo malých, kteří v klasickém rp nebyly a ne úplně kvůli tomu že by nechtěli. Otázka jaká čísla ve srovnání s výzkumem seznamu by byla relevantní a jak by vypadala dnes v očích nové metody. Mimo jiné počítám že příští týden by mohl být rp.

Last edited 1 měsíc před by Václav
PVo

Ta situace u skalních posluchačů dejme tomu možná je (ale pochybuju že nějak významně), ale měření online zase omezí takové ty „posluchače“ co plácnou že poslouchali rádio ,co znají spíš díky reklamě, než že by ho poslouchali….

Last edited 1 měsíc před by PVo
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
7. 2. 2026 18:52

A kolik takových plácalů je? Je jich víc, než těch individualistů co si poslouchají to svoje do sluchátek v prostředí, kde hraje něco jiného? Pokud by to realtime měření probíhalo skutečně korektně, nebudu s tím mít problém, ale právě se trochu bojím, že to bude cinknuté, aby na tom opět vydělali ti velcí a ostrouhali ti malí.

PVo

Ze zkušeností vím že plácalů různě si přibarvující skutečnost je fakt hodně a většinou jen proto aby „líp vypadali“, resp. aby sami měli pocit že líp vypadají, ne že by to byl vyloženě zlý úmysl.
Když poslouchám něco sluchátky (vlak, kancl, na ulici) tak v okolí rádio nahlas nehraje. odstínit vlastním poslechem nějaké nahlas puštěné rádio jsem asi zatím nepotřeboval, v autě mám leda uštěpačné poznámky… 🙂

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
7. 2. 2026 21:05

Jako nepochybuji o tom, že existují, sám jsem se před pár lety setkal někde s komentářem, že poslouchá jedině Kiss Deltu, asi 5 let po tom, co byly Kissy už sjednocené.
Dost i poslouchám rádio ze záznamu, třeba sobotní Fresh Dance Party na Freshi v sobotu nestíhám, tak poslouchám až v práci, což třeba ten nový průzkum nezachytí. Na druhou stranu mám možnost si u záznamu přeskočit reklamní bloky, takže ze mě inzerenti stejně mají prd. 🙂

Václav
Reply to  PVo
7. 2. 2026 21:28

Tak snad to dokáže zahrnout i to co je posloucháno sluchátky. Bylo by dobré určit jaký poměr času se věnuje určitým podcastum ve srovnání s rádiem.

Last edited 1 měsíc před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
7. 2. 2026 12:41

Ano, ZUN používá v jinglech trochu svérázný humor, třeba „Trpíte depresí? Netrpte!“. I reklamní spoty z jejich kuchyně jsou dost specifické. Mimochodem často tam slýchám i jingl „Čtyři důvody pro DAB digitální rádio.“ a vlastně dodnes nevím jaké ty čtyři důvody jsou.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
12. 2. 2026 12:46

Slogany jsou self promo, tam se „přehání“ dost často.
Kdyby Michal před to vkus dal slovo svůj tak jsem se to nevypíchl – jak to napsal to zní hloupě elitářsky, protože člověk poslouchající Blaník není proto o to méně hodnotnější..

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
12. 2. 2026 15:17

ZUN je moje krevní skupina, třeba i proto, že se nebere moc vážně a umí si ze sebe udělat srandu. Nicméně nepopírám, že občas lidi soudím podle hudebního vkusu, to už je holt taková deformace za ty dekády co jedu v muzice.

Míra

Mě přijde, že v posledních měsících se na ZUN hudba trochu změnila.

HOME
31.9K
0
Přidejte komentář, prosím.x