Nejnovější komentáře

  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty: Na Větruši by se mi to taky líbilo. 100W 270°
    12:49 30.04.2025
  • Oviradio.cz: Aha, takže „nemocnice“ není nemocnice.
    12:13 30.04.2025
  • MichalP: Včera i dnes jsem zkoušel fungování 100,2 ve srovnání s bývalou Dálnicí ze stejného místa, a musím konstatovat, že pokrytí…
    12:12 30.04.2025
  • Tuxik: Druhá. První byl Třinec.
    10:11 30.04.2025
  • Marcel: a kdy se spustí Color 101,2?
    09:51 30.04.2025
  • Jakub DXer: Přeji klidné prožití zítřejšího státního svátku, (zase pár dní sem nebudu psát žádný komentář….)
    09:49 30.04.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda
Reply to  Oviradio.cz
2. 4. 2020 12:25

No konečně, jestli to není apríl, tak vyhrali nad rakusakama. Kdyby se tam tak objevil i mux čra.

MichalP
Reply to  Jarda
2. 4. 2020 12:37

Tak nevím, zda se dá hovořit o výhře nad „rakusakama“.
Původní požadavek byl 1000 W ERP všesměr a výsledek je 200 W s významným omezením na jih (konkrétně v azimutu 130 až 220 st.).
V lepším případě bych to nazval jako oboustranně přijatelný kompromis.

Jarda
Reply to  MichalP
2. 4. 2020 14:20

Pořád lepší než vubec nic. Snad neco získají i čra. Uvital byvh je nejen v Brně, ale i v Liberci a dalších krajských městech.

HONY
Reply to  Oviradio.cz
2. 4. 2020 20:17

Jaká je přesná lokace komín kotelny nebo bod čra?

Václav
Reply to  Oviradio.cz
3. 4. 2020 08:45

Komolí – stejně tak se stačí přenést z dokrývače Hitrádia City na jeho hlavní vysílač, který se v seznamech, např. na fmscan objevuje takto: Brno/Medlánky – ul.Technická (VÚT) (JM). Marně přemýšlím, co by znamenalo to dlouhé Ú a jestli existuje i ČVÚT. Chvíli jsem tom místě nebyl, ale mám dojem, že na štítku s číslem popisným bylo Brno – Žabovřesky. Na medlánecký kopec byla jen původní koordinace.

LiborV
2. 4. 2020 02:16

Na Slovensku má na mále další regionální rádio. Bratislavské Rádio Viva od 1.4.přestalo „dočasně“ vyplácet zaměstnancům mzdy a současně prosí své posluchače o pomoc. Více: https://www.radia.sk/spravy/4179_radiu-viva-hrozi-zanik

Václav
1. 4. 2020 20:41

Možná je to krátká chyba, ale na play.cz z ničeho nic nejde najít v seznamu E2 a Frekvence 1. Přitom snad ráno tam ještě byly. O nepřítomnosti ZET ani nemluvě. Pokud je to výpadek, bude zase na grafu zub.

Michal
Reply to  Václav
1. 4. 2020 21:05

Není tam ani Dance a Bonton. Třeba s play.cz ukončili spolupráci, když má Active vlastní streamovací službu.

J K
Reply to  Michal
1. 4. 2020 21:11

Tato rádia mají odkazy na konkurenčním radia.cz

Václav
Reply to  Oviradio.cz
2. 4. 2020 11:58

Zastaralé Play.cz – ano, ale pořád mám dojem, že to je tzv. taková ta spontánní (podvědomá) znalost tohoto webu, když někomu hraje rádio přes internet, tak ve většině případů se setkávám s tím, že to má právě přes Play; pokud to není Blaník, ten by byl přes ty Radia.cz. Nehledě na to že stanice skupiny Radio United z jejich webu při kliknutí na online přímo přesměrují na Play.cz. Což teď ještě jim na Play odpadla konkurence v podobě E2 a F1. Přijde mě že došlo k mírnému nárustu Kissu a Impulsu. Posluchači E2 jsem přemýšlel kam ještě přeladí, možná Krokodýl. Třebaže je na Play to nekomforntní vyskakování přehrávače. Ono je otázka která strana iniciovala ukončení spolupráce. Ještě teda v minulých týdnech došlo k oslabení dle grafu stanic čro, což toto všechno poukazuje na možné zvýhodnění Radia United, ale to je jen má domněnka. Pomyslně by se dala rozdělit společnost na 2 velké skupiny a to ta která Seznam používá, a ta která ne. Já patřím do té druhé, nikdy mi to nic neříkalo, kdyby Ovi nepřipomněl, ani bych nevěl, že jsou tam rádia. Uživatelé seznamu mě a ted to nemyslím zle, ale je to záležitost oldschoolová, neboť se na to naučili, byla to taková prvotní stránka když se rozšiřoval internet a Google neměl takové slovo. Opravdu otázka kdo je zastaralý jestli Play nebo Seznam. Nehledě na to že na seznamu chce ještě doinstalovat doplněk, i to může náhodného zájemce o radio na Seznamu odradit, a ani jsem se nedostal k většímu výběru než pár úvodních stanic, např bez všeobecně populární E2.

Jarda
30. 3. 2020 09:18

ČRA dnes spouštějí avizované vysílače v plzni a ostravě. Novy headend bude udajně až v květnu. Takže zatim bude vsude „blicí“ kvalita.

Jarda
Reply to  Jarda
30. 3. 2020 09:46

přesně tak, stejne jako v praze.

Jirka
Reply to  Oviradio.cz
30. 3. 2020 12:03

Programove obohaceni bude az v kvetnu, kdy bude konecne novy HeadEnd a bude odpovidajici zvukova kvalita. Nyni je cely mux neposlouchatelny a odrazujici.

Jirka
Reply to  Oviradio.cz
30. 3. 2020 21:37

Jj, na internetu se uz o tom dost mluvi a nejvice je otraveni z mizerne kvality.
Koho pak zajima, ze v kvetnu bude novy HeadEnd, kazdy zkusi nyni, poslechne a zahodi a uz se nebude vracet.

Michal
Reply to  Jirka
30. 3. 2020 21:45

Taky tenhle přístup moc nechápu. Mají si nejdřív vyřešit kvalitu a pak teprve spouštět nové lokality.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
1. 4. 2020 11:48

Jo, asi jsem slyšel konec dnešního úvodního pořadu, prý tam mají být i hosty např. Viewegh. Nyní Vašek Mašinda, kterého znám z r. Černé Hory, ani nevím kdy přišel na Expres. Kdo ví, jestli si on užívá Muse a dalších chytlavých, ale neznámých a nenáročných skladeb na popového posluchače a tak po vysílání přijde příjemně naladěn a ne s vymytým mozkem po náloži rotací Seňority a Dance monkey a uznává, jaká to na Č.H. byla blbost.

Žorž
Reply to  Oviradio.cz
1. 4. 2020 23:27

Miloše Pokorného jsem dnes poslouchal od začátku do konce a zítra pouštím znovu 🙂 Celkem mě jeho formát zaujal, je to vlastně takový Ranní Radiožurnál směrem do lifestylu. Jak je u Expresu starým dobrým zvykem, nenáročná alternativa ke konkurenci.
Zajímavé je, že stejně jako na Radiožurnálu i Miloš Pokorný na Expresu působí z větší části v roli hlasatele, čte předem připravený text a je slyšet, že málokdy mluví spatra – stejně tak jeho kolegové. Jsem zvědav, jak dlouho jim to takhle vydrží – pět dní v týdnu připravovat doslovný scénář vysílání pro tři moderátory není jen tak… 😵

Tomáš Hron
Reply to  Oviradio.cz
2. 4. 2020 22:51

Ze včerejšího Ranního klubu jsem stihl jen poslední půlhodinu, proto jsem si ten dnešní pro jistotu nahrál a nyní jej poslouchám. Mám z toho takové smíšené pocity, na jednu stranu mě docela baví styl moderování Miloše Pokorného a jeho teamu, na stranu druhou mě ale mrzí, že je jeho show někdy až zbytečně moc upovídaná a hudba nedostává tolik prostoru. A nevím jak vy, ale já si Expres vždycky ladil především kvůli hudbě. Je sice pravda, že je to po letech konečně nějaké pořádné ranní vysílání na Expresu, u kterého neusnu nudou, já ale asi po ránu zůstanu u Světa podle Michaela. Expres si ale určitě jednou za čas ráno taky naladím, ať vím, kam se Ranní klub posunul. Jinak pokud by byl zájem, klidně záznam dnešního ranního vysílání někam uploadnu.

J K
Reply to  Tomáš Hron
3. 4. 2020 08:41

Nahrajte prosím, rád si poslechnu

Tomáš Hron
Reply to  J K
3. 4. 2020 15:09

OK, tady je odkaz.
https://uloz.to/file/FjBw0UDUdkIV/ranni-klub-expres-fm-2-4-2020-mp3
Jinak souhlas s Žoržem, Marka a Koko už asi nikdo nepřekoná. Dodnes nechápu, proč potom Koko odešla na Evropu 2. Mimochodem neví někdo kam zmizel Marek?

MichalP
Reply to  Tomáš Hron
3. 4. 2020 16:30

Pokud jsou informace na jeho facebooku aktuální, tak se Marek vrátil z Prahy zpět do rodného Vrchlabí.
Na stránce má uvedeno, že pracuje v Aquaparku ve Špindlu, k tomu dělá horského průvodce a trenéra kondičního běhu.

A jinak souhlasím, Mára a Koko byli nepřekonatelní.

Žorž
Reply to  Tomáš Hron
3. 4. 2020 10:03

Mně se na Expresu zatím nejvíc líbili Marek a Koko. Ranní klub je sice obsahově nabušený (rozhovory, rubriky), ale zatím nemastný, neslaný. Uvidíme, třeba se Miloš Pokorný s teamem rozkoukají a rozjedou 🙂

LiborV
Reply to  Žorž
2. 4. 2020 01:59

Díky zdejším komentářům plných radostného očekávání jsem si dnes naladil Ranní club na Expresu. Zajímavý byl telefonický rozhovor s Čechem, který byl právě propuštěn z vjetnamské nemocnice po uzdravení z COV 19. Naneštěstí to bylo jediných 6 minut z celého vysílání, které mě zaujaly. Za velmi nepovedený vtip považuji údajný telefonát s oznámením, že bude ulice Wenzigova přejmenována na Miloše Pokorného. Vzhledem k tomu, že v České republice není ze zákona dovoleno pojmenovávat ulice po živých lidech, tak byl pro mě tento výstup zcela neuvěřitelný a nudný. Celkově jsem byl z vysílání zklamán. Možná jsem očekával příliš na základě zdejších nadějí a sloganu „tak trochu jiné ráno“. Vydržel jsem to celé, ale opakovat poslech již nebudu. To neznamená, že si toto vysílání své posluchače nenajde.Ráno je nyní na Expresu konečně profesionální a jasně cílené (ale ne na mě).

Lohen1
Reply to  LiborV
3. 4. 2020 23:10

Jak bych Vám to s tou ulicí tak nějak co nejlépe vysvětlil. Víte, on byl zrovna ten den 1.4. Apríl…. 😁

30. 3. 2020 00:13

Rádio Petrov má zaseklý radiotext v RDS, konkrétně se stále zobrazuje skladba Mike Oldfield And Bonnie Tyler – Islands. Pozoruji na 92,8 ve Znojmě. Ale už je to stejně jedno, brzy bude konec.

HONY
Reply to  frkotou
30. 3. 2020 08:50

Petrov dřív ukazoval v radiotext reklamu hlavně na Svitavsku kde se balluje z brna

Jirka
Reply to  Oviradio.cz
29. 3. 2020 21:28

Rozhovor na pohodu, ikdyz me Mirek dokaze roztocit, mam ho rad a drzim mu palce. Vice takovych, jako on.

Míra
Reply to  Jirka
4. 4. 2020 15:34

Mirek má teď 4.4.2020 v ČB Hey 91,6 OFF úplně. Dechovka 96,8 ON. Že by příprava na spuštění R1.

Jarda
Reply to  Míra
5. 4. 2020 11:28

už to jde nebo pořad ne?

Jerry
Reply to  Jarda
5. 4. 2020 15:34

Stale ne

jouda
Reply to  Jerry
5. 4. 2020 21:10

Pořád vypnuto, asi šetří energie.

Jarda
Reply to  jouda
7. 4. 2020 15:24

udajně je problem na vysílači, brzo bude opraveno, tak musime počkat 😉

bing
Reply to  Jarda
7. 4. 2020 19:05

řešíte tu fakt blbosti. V ČB už to dávno hraje. 🙂

Jarda
Reply to  bing
7. 4. 2020 19:46

to bylo ale hodne rychlý, četl jsem o tom problemu na jejich webu. ješte psali neco o brnu a zlíně, je fajn že to konečně jde 😉 A co radio 1? zatim žadna příprava?

Michal R.
29. 3. 2020 07:10

Od následující středy 1.4. v 10 hodin bude radio dechovka vysílat celoplošně v dvb-t2. Ještě nevím v jaké sítí. Neví někdo? Co na zařazení říkáte ? Mě to docela překvapilo že právě radio dechovka. Info z Instagramu rádia.

Michal
Reply to  Michal R.
29. 3. 2020 08:16

Podle mě rádio do DVB-T prostě nepatří. Na druhou stranu je to nejsnadnější a dost možná i nejlevnější způsob jak se dostat k cílové skupině. FM je plné, DAB+ má jen pár nadšenců, kdežto DVB-T2 má většina domácností.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
1. 4. 2020 17:59

R Dechovka je v DVB-T2.

Jirka
Reply to  Míra
1. 4. 2020 20:03

Radio v DVB-T je nesmysl a mrtvice.

jouda
Reply to  Jirka
1. 4. 2020 23:18

To vysvětlete desítkám tisíc lidí, kteří jej takto poslouchají.

Reply to  jouda
1. 4. 2020 23:29

U nás ve Znojmě ve vchodu jednoho baru hraje dokonce částečně kódované Visual Radio Ö3. Zvuk rádia běží, ale na obrazovce je upozornění o nutnosti vlastnit SimpliTV set top box.

LiborV
28. 3. 2020 20:35

V poslední době se tu hodně probírá příjem, rušení pod. Navazuji a rozšiřuji záběr:: 1. Vaše první rádio? 2. Čím monitorujete éter dnes

Jarda
Reply to  LiborV
28. 3. 2020 21:21

tak první si nepamatuju 😀 ja už jich měl hodně 😀 A ted, no moje zatim nej radio, ktery uz mam taky uz celkem dlouho, tak je vlastni multifunkcni centrum v retro stylu, vypada jako prastary dřeveny gramec, teu funkci gramce to má, je tam i kazeta a cd a usb, ma i bt, aux ale take fm a hlavně dab+ rádio a umi z jakeho koli zdroje nahravat , akorad skoda ze nejde nastavit kvalita nahravek, bohuzel vse to nahrava do 128kb/s mp3 a to se nedá. Ale příjem dab+ je parada 😉

Michal
Reply to  Jarda
28. 3. 2020 22:08

První, kde jsem skutečně započal svoje VKV hrátky byl magneťák Aiwa CS-WN31. Pamatuji, že jsem na něm v roce 1994 poslouchal smyčku tehdy startujícího rádia Triangl. Dnes doma lovím na autorádio Pioneer DEH-S320BT v dřevěné bedýnce vlastní výroby, napájené ATX zdrojem a s metrovou auto-prutovkou. Na cestách pak lovím na továrním rádiu v Toyotě Auris model 2010+ s prutovkou Calearo 41 cm.

Honza K.
Reply to  Michal
30. 3. 2020 21:59

Měl bych dotaz na Vaše autorádio Pioneer. Umí zobrat radiotext (RT)? Moje deh-1900ubb umí jen PS. Je to škoda protože pár rádii s jednořádokvým displejem tuto funkci umí.

Michal
Reply to  Honza K.
30. 3. 2020 22:06

Mám DEH-S320BT a taky neumí. Mrzí mě to, můj starý 1DIN Kenwood RT uměl.

Honza K.
Reply to  Michal
30. 3. 2020 22:46

Tak to je jediná věc co mě na Pioneeru štve, přemýšlím o novém DEH-S420DAB, což je to samé jako vaše, ale s DABem a těšil jsem se že aspoň to bude už umět, no jak vidím tak ne. Pak by mě zajímala ještě jedna věc, jestli to rádio podporuje zobrazovaní obrázků z DABu do mobilní aplikace Pioneer Smart Sync.

Reply to  LiborV
29. 3. 2020 00:20

První si pamatuju celkem dobře, bylo to takové to malé kapesní rádio od vietnamců. 😀 Dnes mám kvalitní tuner Sony XDR-S3HD.

Míra
Reply to  frkotou
29. 3. 2020 08:51

Možná se zrcadlilo i obráceně (z oirt na ccir), netuším. Každopádně na Aiwa TPR-180E jsem poslouchal vysílání v češtině na VKV již před revolucí. Lokalita Č. Krumlov.

H.
Reply to  Míra
29. 3. 2020 09:37

Při klasické mezifrekvenci 10,7 MHz a oscilátoru nad přijímaným kmitočtem se do pásma 66 až 73 MHz zrcadlil rozsah 87,4 až 94,4 MHz. Ladění mělo přesah, takže to reálně bylo více. Jiná provedení přijímačů byla vzácná, takže jiný způsob zrcadlení taktéž. Útlum „zrcadel“ byl 20 až 40 dB podle kvality vstupního dílu. Zajímavostí je, že zrcadlené stanice na stupnici jakoby „utíkaly“ a šly těžko naladit, což bylo způsobeno funkcí samočinného dolaďování (AFC), která u zrcadel funguje inverzně.

Míra
Reply to  H.
29. 3. 2020 10:19

Aha, pak to bylo opravdu přímo vysílání ccir. Jestli si dobře pamatuju, vysílalo se v češtině jen část dne…Frekvenci si nevybavím, rádio nemělo display. Docela rád bych si vyslechnul nějakého lepšího pamětníka, než jsem já… Příjem byl na sídlišti Plešivec. Spíše bych to viděl na nějaký jihočeský vysílač. Netuším, kdy začala Kleť…

Soundwaver
Reply to  H.
30. 3. 2020 08:41

zajímavostí bylo hlavne v 90kach i možnost naladit některými přijímači na FM zvukovou stopu některých televizí. dokonce 2x, jednou cesky, podruhé v nedabované verzi. máte také zkušenosti s podobnou nebo jinou ‚nestandardní‘ zkušenosti z příjmu FM?

Jirka
Reply to  LiborV
29. 3. 2020 10:00

Ja zacinal kdysi na Aiwa ( v dobe kdy sem poslouchal Golem, RIO, Triangl, Voice of America atd), model si uz nevzpomenu, pak uz sem presel na sestavu hifi Technics, s tim jsem byl/vydrzel pekne dlouho, dnes vicemene tuner solo Yamaha (FM,DAB) + zesilovac solo Yamaha a jeste dalsi tuner Rotel(FM,DAB, internetova radia) atd.
Na strese 2x antena, jedna pro FM, druha pro DAB a pod strechou dalsi dve anteny, taky jedna pro DAB a dalsi klasika pro FM, nastavena do jinych smeru.
Co se tyce aut, mam dve, takze v jednom z nich Seat Ateca je original radio FM+DAB a ve starsim Passatu, kde bylo puvodne obycejne radio (pouze FM a AM) mam jiz 5 let namontovan Pioneer vcetne originalni anteny a zesilovace z novejsich vozu. Prenosne radio jen tak na zkouseni obcas v terenu mam Technisat.
Joo a jeste mam doma nejake stare nemecke radio s predelanym ladením pro poslech vysilacek. 🙂

Seth
Reply to  Jirka
31. 3. 2020 12:06

Čo sa týka tých dvoch kombinácii FM antén na streche. Nemáš problém u niektorých staníc z tzv. dvojením signálov? Alebo podľa potreby zapájaš jednu alebo druhú?
.. U seba doma zápasím z niektorými stanicami pri prevádzke oboch antén z týmto dvojením signálov. Čiastočne som to vyriešil keď som „FM-30“ stočil na vertikál kvôli prijímu špecifickej stanice z horším dosahom v danej polarizácii ale druhú „FM-50“ používam pre PL stanice v Horizontále ale aj tak sa mi tam tlačí odrazený signál vysielača Krížava z Martinských holí (ešte som ju na presno nenastavoval) a „FM-30“ je natočená na tento konkrétny smer ale Vertikálne (a horizontál sa aj tak pretlačí)

Jirka
Reply to  Seth
31. 3. 2020 16:43

Provozuji dva tunery, kazdy z tech tuneru ma navic solo vstup na fm a solo dab, takze logicky zadny problem nevznika.

Seth
Reply to  Jirka
4. 4. 2020 13:52

Rozumiem. Aj tak ďakujem za odpoveď. Keď bude viacej času, pohrám sa s tým. Vzhľadom k lokalite kde bývam je šanca že sa to podarí

HONY
Reply to  LiborV
30. 3. 2020 09:02

1.Moje první rádio bylo sencor byly mi 4 roky,takové malé ale nevzpomenu si uplne na cely nazev melo dve kolecka na volume a prelazovani FM/AM poslouchal jsem tehdy Fm Plus.
2. Dnes mám HAMA DIT2000 před ním jsem měl malou hifi Phillips asi do roku 2016 to mi bylo 9 let dnes mám HAMA DIT2000 dostal jsem ji na minulé vánoce chtěl jsem kvuli DAB+
A tento rok mi přibylo ještě přenosné rádio RED optinum

Tomáš Hvozdecky
Reply to  HONY
31. 3. 2020 19:26

Moje první experimentální radio byla Tesla 814A na které mi kousek od Náchoda stabilně hrálo Funradio z Kamzíku a to i s anténou na půdě.

Noobish
Reply to  Tomáš Hvozdecky
3. 4. 2020 16:31

Bohužiaľ, dnes je Funrádio možné jedine už s nejakou ultrasmerovou anténou (aspoň, čo sa Kamzíku týka). Inak hrá jedine Hitrádio Vysočina. Za to ale kúsok od Náchoda chytám 99.2 a 104.0 (Žilina/Banská Bystrica – pri zlepšených podmienkach aj na obyčajnej 3 element anténe s RDS)

HOME
28K
0
Přidejte komentář, prosím.x