Komentáře a diskuze

  • David Pražák 29. 9. 2023 v 19:32 k KomentujemeTak Country radio z Liblic hraje i u mě na Jihlavsku.
  • Jirkas 29. 9. 2023 v 17:42 k KomentujemeČ Český Impuls je i v DAB+, takže žádná rarita.
  • Jiří 29. 9. 2023 v 14:09 k KomentujemeRušení od El sítí je hlavně v době aktivních fotovoltaických elektráren až enormní.Já už to řeším,že své staré rádio pustím...
  • Marek 29. 9. 2023 v 13:11 k KomentujemeTeď to jde, ale i tak nejsem posluchač těchto rádií, takže kontakty na ně i tak neznám.
  • Honza K. 29. 9. 2023 v 12:22 k KomentujemeV ČB teď jsem zkusil 954 a 94.7 pustit najednou a zvuk je synchronizovaný.
  • David Pražák 29. 9. 2023 v 11:15 k KomentujemeTak to bude hrát i u mě doma v Brtnici u Jihlavy, když to hraje u Žďáru. Večer vyzkouším, až...
  • Jakub 29. 9. 2023 v 10:13 k KomentujemeJe fakt zajímavé si to současné pustit na AM a na FM. Reklama byla o 1 vteřinu zpožděná a pak...
  • Jakub 29. 9. 2023 v 09:56 k KomentujemeTak já hlásím nádherný příjem country radia z Liblic u Žďáru nad Sázavou na starém radiokazetaku JVC teď přes den.....

Články

Komentujeme

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
21.8K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
M.K
21. 11. 2021 20:27
Last edited 1 rok před by M.K
PVo
Reply to  Oviradio.cz
21. 11. 2021 17:23

zvuk je v remastrované verzi doufám 🙂

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
28. 11. 2021 14:29

tak to mají v kině pěkný „topení“ to asi nebude mí 5W nebo kolik obvykle mají tyhle mini vysílače, kdy to má pokrýt jen tu parkovací pluchu toho autokina a ne „pulku prahay“.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
28. 11. 2021 15:21

Jestli to nebude spíš tím inverzním počasím. Mě včera hrálo v garáži na 90,3 v šumu Expres FM na úkor místního Rock rádia. Až jsem si myslel, že je liberecká 90,3 vypnutá. Stačilo u auta otevřít dveře a začalo hrát Rock r. čistě i s RDS, zavřel jsem dveře a slyším „Saturday Night Fever“… 😀

PPK, jidxc
Reply to  Oviradio.cz
29. 11. 2021 10:52

ERP schválené od ČTÚ je u autokin 0,5W. Určitě se dodržuje, je absolutně zbytečné pálit víc. Tohle prostě dělá kóta. 😉 Notabene, řeknu krásný příklad. Na Dačicku a Slavonicku je na stupnici ještě přítomný Praděd 99.3, někdo by řekl, že je ještě silný a stabilní. Přesto ho dokáže poměrně krásně smazat pár wattů z rakouského Zwettlu, který rozhodně není u hranic. Prostě to s tou „silou“ není tak horké…

jouda
Reply to  Jarda
28. 11. 2021 18:44

Kdyby 5, povoleno bývá 0,5 W nebo 1 W.

M.K
21. 11. 2021 12:30

Je tady taky někdo kdo zaslechl, že někdy kolem roku 2000 se jedna společnost pokoušela v Ostravě získat licenci na provoz tanečního rádia? V té době jsem četl recenze na udělení licencí v FM pásmu na netu a nějaká taková společnost se tam právě pokoušela o nové rádio.

TÉMA
Rok 2000
Marek
Reply to  Oviradio.cz
20. 11. 2021 13:44

Já poslouchám Čistou hru Martina Procházky, kde jsem vyhrál i puk a taky legendární pořad S mikrofonem za sportem/hokejem/fotbalem – víkendové přímé fotbalové přenosy mě moc nelákají, ale dnes udělám výjimku, neboť hraje Baník – a taky poslouchám i rozhovory po desáté hodině a podcast Stadiony – pokaždé si Radiožurnál Sport poslouchám až do půlnoci, ale já vstávám vždyckyv 9 hodin ráno.

LiborV
Reply to  Oviradio.cz
21. 11. 2021 17:19

Zpětně poslouchám jako podcast některé rozhovory. Ta žurnalistická stránka je dobrá.

Franz
18. 11. 2021 22:29

Vypadá to, že Helax dnes nasadil zcela nový klubovější playlist. Všiml jsem si, že spolu se zrušením studia Helaxu v Ostravě byl zakonzervován i playlist a od přelomu srpna/září tak nebyla přidána jediná novinka. Až na výjimky nový playlist obsahuje výhradně klubovější věci zahrnující spoustu remixů. Trochu připomíná začátky Fajn fresh rádia nebo ostravské Housegen rádio.

Teď ještě zjistit, kdo v tom má prsty. Možná Libor Červinka by mohl naznačit něco ze zákulisí Media Bohemia, i když tady nedávno jakoukoliv participaci na playlistu Helaxu dementoval.

Ela
Reply to  Franz
19. 11. 2021 18:40

Momentalně nejposlouchanějším radiem v Ostravě a okoli je radio Blanik.

JM.
Reply to  Oviradio.cz
19. 11. 2021 22:33

Troufnu si tvrdit, že přesnost a spolehlivost Elaprojektu bude celkem podobná jako u Radioprojektu 🙂

Jako jestli někdo věří Radioprojektu třeba po těch veletočích čísel u Signál Rádia a podobně, tak je to asi jako věřit objektivitě Parlamentních Listů.

PVo
Reply to  JM.
20. 11. 2021 10:16

není nic jiného než Radioprojekt, audiometry by byly jistě přesnější ale to nikdo nechce zaplatit Ten „veletoč Signálu“ vysvětlujete jako spiknutí koho proti komu? Čemu to mělo sloužit?
Srovnání s politicky názorovým bulvárem nedává smysl ostatně neřekl bych že ve faktech PL nejsou objektivní mimo upřednostňování jen některých (ale to je bohužel běžné i v „seriózních“ médiích)

Last edited 1 rok před by PVo
Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Franz
19. 11. 2021 20:03

…já nesmím ani naznačovat 🙂 Ale chvíli jsem si Helax poslechl a nezní to teď úplně blbě 🙂

PetrPe
Reply to  Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
19. 11. 2021 22:45

Libore, Helax taky posloucham a zmeny jsem si vsiml. A tak mi neuniklo, ze se tam mihla upoutavka Fajn radia spjata s konkretnim songem… Takze Helax cerpa z hudebni databaze Fajn radia??? Tim padem to mam chapat jako vyuziti znacky s poslechovosti, ktera je nyni odbavovana z Prahy? Nebo me take napadlo, ze si to vzal pod palec Ales, ale nevim… Jinak nemusis naznacovat, mlceni je take souhlas 😂

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  PetrPe
20. 11. 2021 10:04

🙂 Tak to se divím, že se tam mihla jen jedna 🙂 Jinak je to jednoduchý – přišlo mi škoda tohle legendární rádio jen tak vypnout…

Franz
Reply to  Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
20. 11. 2021 21:42

Ještě otázka na Libora, zda někdy naladil Helax v jeho nejslavnějších letech 2006-2009, kdy se jednalo o jediné taneční rádio na FM vlnách v ČR.

A druhý dotaz, zda si udržoval o Helaxu přehled od roku 2016, kdy se Helax transformoval na rádio pro mladé a formátově se zařadilo svým novinko-mainstreamovým Hot AC stylem po bok Fajn rádia, coby jeho nepřímý konkurent.

Last edited 1 rok před by Franz
Václav
Reply to  Franz
20. 11. 2021 22:06

Čili tím že se nedávno změnil playlist Helaxu, předpokládám že naposledy dozněly hity pocházející z nejslavnější doby, které se tu a tam objevovaly, jako Laurent Wolf – Walk the line. Očekávám že se ozve PVo k pojmu „jediné taneční rádio v ČR“ a dodá Danceradio, no vlastně spíše Radio DJ; já bych dodal ještě začátky Free radio, teda s tím že u těchto dodaných jde o klasický dance, Helax byl house, taky jsem stihl jeho slavnou éru, byť s poskakujícím signálem, mimo jeho primární oblast, neměl jsem ještě anténu. Ke konci šlo poznat jak se snažili transformovat do dnešní doby, stále byli rozmanitější a originálnější než Fajn, i když nebyla to taková bomba jak v nejslavnějším období. Podle mě to byla i příprava posluchačů , aby jim po konci byla nejbližší stanice HTR Orion. Nejbizardnější v posledním roce snad bylo že se tam objevili Qeen.

Last edited 1 rok před by Václav
Franz
Reply to  Václav
20. 11. 2021 22:53

Věta „jediné taneční rádio na FM“ bylo vztaženo k období 2006-2009. Rozhodně ne k celé historii FM v ČR. Helax tuto větu tehdy používal i ve svém promu. Dance rádio se na FM přeci dostalo až v roce 2010.

A ano, unikátní hudební databáze z té doby je nenávratně ztracena.

Václav
Reply to  Franz
20. 11. 2021 23:16

No pár zajímavých kousků jsem si z té doby Helaxu uložil. Vždyť jsem říkal ,že vlastně to další radio bylo Radio DJ 89,0 a začátek Free (dance a rnb). Například dnes odehrál Basslicker: Armin van Buuren feat. Sharon den Adel – In And Out Of Love ; kterou z té doby znám z Helaxu, konečně se k tomu dostal, kdysi jsem to doporučoval; v pohodě věc vůbec se nehraje a nenáročná i pro pop. Nebo z Helaxu spojení
3 interpetů: Tiesto Vs Diplo – C’Mon (Catch ‚Em By Suprise) feat. Busta Rhymes https://www.youtube.com/watch?v=m1tr6qzIDgI – no tenkrát nikdo další a kdepak by se dneska takto hrálo kor na Fajnu

Last edited 1 rok před by Václav
Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Franz
22. 11. 2021 08:10

…ne, Helax jsem v nejslavnějších dobách nenaladil, tou dobou poslech přes internet ještě moc „nefrčel“ 🙂 A že to v letech 2006 až 2009 bylo jediné taneční rádio u nás? Kéž by takových tou dobou bylo víc. A můj přehled o Helaxu po roce 2016? Vlastně jsem jen věděl, že existuje a držel mu palce, protože mi byl ten jejich přístup sympatický…

M.K
Reply to  Franz
19. 11. 2021 21:43

Poslouchám zrovna Helax a nezní to špatně.

M.K
Reply to  M.K
19. 11. 2021 22:06

V playlistu se v cz radiích jen tak nevidí projekt LAWZ a nedávno vydali další pohodový singlík https://www.youtube.com/watch?v=zTBRVmj3CSQ. Hlavně se to hraje na USA a UK dance radiích

PVo
Reply to  M.K
20. 11. 2021 10:30

To jsem já vůl zase kliknul na opruz – pohodu u britpopu neprožívám… pro mě neposlouchatelný a bohužel rozlezlý prakticky od E2 ve všech rádiích (mimo konzervativní či specializované na rock, dechovku atp) až po TV Očko.
Že nehrají třeba zrovna toto konkrétně ale něco jiného je už pak nepodstatné…Jen z toho že se něco hraje někde v USA a UK si na zadek nesednu 🙂

M.K
Reply to  PVo
20. 11. 2021 13:34

Tak každému se takový pohodový piano deep house nemusí líbit přitom jich je poslední dobou čím dál víc. Do popředí se i dostava tzv. Slap house a nebo Future house a takový novým směrem je Future Rave na EDM scéně třeba novinka od Tiesta.

M.K
Reply to  M.K
20. 11. 2021 15:31

Tiesto – I’ll Take You High https://www.youtube.com/watch?v=Ppco-wrzH5g (dle mě ten Future Rave dobře šlape)

PVo
Reply to  M.K
20. 11. 2021 16:03

tohle ještě ujde -na předešlý odkaz je toto top i když obecně top z tohoto taky pro mě nekouká.
Že něco prosazuje Červinka tak to není žádný etalon obecného vkusu a kvality-, ostatně poslechovost Fujrádia podle toho vypadá.

Míra
Reply to  PVo
20. 11. 2021 16:45

Přeze všechno mi to nedá a také dám odkazy songů, které jsem zařadil. Rok 2001. Autoři: Antonio Piñera, Eusebio Monreal, Josué García Bermejo, José Antonio Rodríguez Navarro – Love Me Tonight (D10 Vocal Mix)
https://www.youtube.com/watch?v=jq3IN0BVIXA
A nebo upravená klasika:
https://www.youtube.com/watch?v=koKs00PEs-E

Last edited 1 rok před by Míra
PVo
Reply to  Míra
20. 11. 2021 17:59

jojo oboje prima – k female vokálům dost tíhnu 🙂

Soundwaver
Reply to  M.K
21. 11. 2021 06:32

a nejde spíš o BigRoom, resp. Future house? i když je fakt, ze dneska je to prolínání stylů dost velký.

Míra
Reply to  M.K
20. 11. 2021 15:50

Všechny 3 styly, kteté jsi vyjmenoval mi dnes nic nepřinášejí.
Uvedená konkrétní píseň od Tiesta se dá, ale taková práce s lidským hlasem je mi opravdu už odporná…

Míra
Reply to  M.K
20. 11. 2021 20:41

Jelikož mám širší záběr, tak bych si v pohodě vybral. Dnešní hudbě už úplně nerozumím.
Nicméně – tady jsem vybral 3 oplodňováky:
2015 – https://www.youtube.com/watch?v=ZLugkgOAgG0
2019 – https://www.youtube.com/watch?v=XHB8Hf_n724
2019 – https://www.youtube.com/watch?v=4UGLLV7k6Uk

M.K
Reply to  Míra
20. 11. 2021 21:31

Taky dobrý hudební výběr.
Jinak u Helaxu vydím posun k lepšímu v playlistu jen bych tam uvítal i music z jiných směrů např. 2-step, Vocal Drum & Bass , Progressive Trance.Ukázky:
https://www.youtube.com/watch?v=atcUyjHFIH0
https://www.youtube.com/watch?v=bxOVCIwTBQg
https://www.youtube.com/watch?v=0bO8uilie3w
https://www.youtube.com/watch?v=ckZQ1yx0XaM&list=UUwDoULR-KtbmyjOXHzrfvdw&index=9
https://www.youtube.com/watch?v=Ze6lm8ld1iU&list=UUwDoULR-KtbmyjOXHzrfvdw&index=6
https://www.youtube.com/watch?v=k4Z5LQ82Vnc
https://www.youtube.com/watch?v=DAhID22GMfE
https://www.youtube.com/watch?v=b0B1xD0i-4s

Třeba mít v hodině zastoupeno 40% House music a 2-step, Vocal Drum & Bass , Progressive Trance by tam měl těch 20% a i trochu propracovat program. Chybí mě tam nějaký Helax in the mix odpoledne, blok věnovaný taneční music od roku 2000.atd.. i s nemoderovaným radiem se dá pracovat a vytvořit zajimavé pořady.

PVo
Reply to  M.K
21. 11. 2021 10:47

A jak vlastně víte co je třeba ? btw podobně stavěné rádio je přece teď už dlouhé roky Danceradio a zájem o něj (tady určitě) projevují hlavně i kteří jej vlastně ani neposlouchají (pravidelně rozhodně ne),
Holt málo posluchačů ale relativně dobrá image u neposluchačů považujících se za fajnšmekry 🙂 K čemu takový rádio je?

Ale ať si každý poslouchá /má rád co chce, jen nechápu u leckterých to nutkání předělávat jiné, třeba stylem že je třeba se posunout/ je to moderní/hrají to v UK a podobný víceméně nefaktografické a často i nesmyslné poučky.

M.K
Reply to  PVo
21. 11. 2021 12:34

Proč? Tak ať si každý příjde na své ne v playlistu.

M.K
Reply to  M.K
21. 11. 2021 13:14

Dance radio má dle mě agresivní taneční hudba na starém Helaxu tam hráli taneční hudbu co měla chytlavou melodii a vokálek a o to se starali taky hlavně Aleš, Lumír, Jirka a další v pořadek HIT mix a nebo Sobotní dánce party a takový by mohl by být zase náš dobrý starý Helax.

PVo
Reply to  M.K
21. 11. 2021 13:37

a funguje to?

M.K
Reply to  PVo
21. 11. 2021 14:55

Helax dance music radio fungoval se svým playlistem dobře co vím a nebo máš snad pochybnosti? Tak snad každý jsme se narodili v určité době ve, které byl určitý taneční směr. V mě době to byl Euro – Dance, Dream Dance, Dance N´R´G, Classic Trance, Happy Rave, Funky House, Club House a k těmto stylům jsi hledám v nové době napodobeniny. Prostě se mě nelibí agresivní jednoduchý taneční směr, ale musí to mít melodii, energii.

PVo
Reply to  M.K
21. 11. 2021 15:26

„musí to mít melodii, energii“ ano ale asi máme rozdílný pocit co je ta správná melodie a energie – viz ten první odkaz na „pohodový singlík“

Last edited 1 rok před by PVo
PVo
Reply to  M.K
21. 11. 2021 17:22

Jinak abych se doplnil, tak ano, Helax bylo bezpochyby nadprůměrně úspěšné rádio, nebyl jsem v terestickém dosahu a když jsem to několikrát zkusil přes net tak jsem moc nechápal proč tomu říkají taneční rádio nicméně celkový přehled o něm nemám.
Opravdu jsem si myslel- podle ukázek- že inklinujete k typu rádia jako je dnešní Danceradio, tak asi spíš k typu rádia jako bylo Seejay,
Já mám rád akorát rovný beaty ( plus ta melodie a energie) tak inklinuji k rádiím typu předchozí verze Danceradia, Zlatá Praha a nebo Triangl. Což asi neznáte.
Dnes tedy poslouchám prakticky 3 rádia: danceradio.fr , ruské Rekord – Dancecore a Eurodance 90

BTW: zajimavý je že tyto 3 rádia mají menší překryv songů než třeba většina českých „pro mladé“. Ano i na Kissu hrají Ed Sheerana jak jsem na vlastní uši zaslechl) Pak se nikdo nemůže divit že je hážu do jednoho pytle. Na výše uvedených naštěstí podobný opruz neuslyším..

M.K
Reply to  PVo
21. 11. 2021 20:12

Tady u nás na Moravě ke konci 90.let mělo v playlistu taneční music Rubi, Sprint, Helax, Kiss Morava, Kiss Publikum, Kiss Hady a pak z Olomouce rádio Hity (sesterské rádio Helaxu).

Last edited 1 rok před by M.K
Václav
Reply to  M.K
21. 11. 2021 20:37

No ke konci 90. let ještě Kiss Publikum snad ani nebylo, bylo to (Hit) Radio Publikum s tradičním osudem , tedy z původně založeného alternativního, neboli nevyhraněného rádia vznik rutinního AC. Tanečně tak akorát v sobotu večer, ale to s jistotou vím až v miléniu. Pak vzpomeneme, že Kiss rádo často dělalo formátové změny. Do 2005 stihlo být krátce „nejlepší rock a dance“ aby se stihl dočasný pokus kolem 2009, kdy by šlo hovořit o pokus o dance „rytmus tanec zábava“ s dance sice jinde v místě nehraným, ale ne nějaké hodnoty. Stejně tak Kiss Hády, které sice bylo, neboť si pamatuju nálepku s mimo jiné žlutým popisem z nějakého auta v 1997, ale pochybuji o jeho specializaci na dance.
comment image

https://www.radiotv.cz/radio/kiss-hady/

Last edited 1 rok před by Václav
M.K
Reply to  Václav
21. 11. 2021 20:56

Tady zněla radio Hity 94,4 Fm
https://www.youtube.com/watch?v=kTHx5tyftTA
a znělka Hravého radia Helax
https://www.jingly.cz/ms/ms.html
Kolem toho roku 2000 už tam byl pořad s DJ P.M.C na Radiu Kiss Hády. Na Kiss Moravě to byla Kissmania a na Orionu tam měli taky pořad o klubové muzice zvaný Startér.

Last edited 1 rok před by M.K
Václav
Reply to  M.K
21. 11. 2021 21:25

jo ale podle mě je rozdíl zda jde o nějaký občasný večerní program, nebo jede 24/7 (Helax)

M.K
Reply to  Václav
21. 11. 2021 21:39

To ano, ale pak se tam začal podíl taneční hudby zvyšovat i přes den aspoň co vim na Kiss Moravě, protože jsem ji taky poslouchával často.

M.K
Reply to  Václav
21. 11. 2021 21:26

Jaké rádio ryze taneční bylo v Čechach jako první? Triangl a nebo to byla Zlatá Praha? Tady u nás na Moravě to bylo myslím, že právě rádio Hity 94,4

Last edited 1 rok před by M.K
M.K
Reply to  Oviradio.cz
22. 11. 2021 08:18
Jamar
Reply to  Oviradio.cz
22. 11. 2021 10:23

Taky se hlásím k prvním posluchačům. Tehdy jsem byl na střední a mívali jsme na škole školní rádio (o přestávkách přes rozhlas po drátě). A protože tuším jednoho z moderátorů dělal bývalý student, tak za náma přišel a domluvili jsme se na „spolupráci“. My jim dělali na škole nástěnku s novinkama, promo na akce a tak. Za to jsme měli občas nějaký volný vstup na akce nebo třeba možnost návštěvy studia… 🙂
Jinak Radio Pro je pro mě dodnes tak trochu záhadou. Vysílalo to vůbec někdy živě jako klasické rádio? Co si pamatuju, tak tam běžely pořád dokola několikahodinové předtočené smyčky různorodé hudby, většinou bez moderace (myslím na jedné smyčce byla občas bez podkresu amatérským hlasem vsuvka ve stylu „Tak to byla rocková půlhodinka a nyní pro změnu trochu zvolníme.“). Zvuk byl bez procesingu, s různou hlasitostí, tím pádem i často s překračovaným zdvihem, občas to vypadávalo, občas to třeba den nevysílalo když se asi kousl přehrávač (netuším z čeho se vysílalo, vím že se v té době často pro záznamy používaly VHS přehrávače, kdy na LP to s hifi stopou zvládlo se slušným zvukem několik hodin záznamu). Reklama ve vysílání pokud vím žádná, smyčky se různě opakovaly, takže hudba byla ve stejném pořadí… Netuším, jak to takhle mohlo fungovat, minimálně provoz vysílače musel stát nemalé peníze…

M.K
Reply to  Oviradio.cz
22. 11. 2021 15:29

Nevíte proč nakonec rádio Hity skončilo a přejmenovalo se na Fajn Hity? Původní majitel měl fin. problémy?

M.K
Reply to  M.K
22. 11. 2021 15:44

comment image

PetrPe
Reply to  M.K
22. 11. 2021 21:34

Pamatuji starsi cervene obdelnikove svisle logo s jednou frekvenci. Uz tehda jsem si rikal, ze bylo hodne podobne logu „Hrave radio Hellax 93.7 FM“. A az ted uz chapu proc.

M.K
Reply to  PetrPe
23. 11. 2021 08:28

Ano přesně tak jejich prní logo bylo stejné s logem hravého radia Hellax.

Lukáš
Reply to  M.K
22. 11. 2021 16:37
  • Mediální aktivity Radima Pařízka, který letos na jaře zemřel, převzala jeho dcera Nikola.
PVo
Reply to  frkotou
22. 11. 2021 18:51

Zaujal mě nový vlastník Seejay rádia (od 17/9/2021 podle rejstříku: p Kucharek z Vratislavi(Wroclavi)…. tak jestli bude nějaké znovuobnovení provozu s rebrandingem…

PetrPe
Reply to  PVo
22. 11. 2021 19:24

DiscoPolo CZ 😉

PVo
Reply to  PetrPe
22. 11. 2021 20:17

Musel jsem si najít o co jde 🙂 , no ale furt lepší než cokoliv od Ed Sheerana… (beru to jako symbol, ne jako konkrétní jméno)

PetrPe
Reply to  PVo
22. 11. 2021 21:31

Nekdy se tam objevi nejake ty legendarni perly, ktere se ze srandy hraji i u nas 😀
https://youtu.be/8CYPzyZd_uc

PVo
Reply to  PetrPe
23. 11. 2021 16:52

kde to bylo? na Helaxu nebo to hrají nejací DJs na svých akcích

PetrPe
Reply to  PVo
24. 11. 2021 19:45

Nekdy muzes narazit na „šlonských“ diskotekach. Tak samo, jak jednou bezel Jozin z bazin v Polsku…

Franz
Reply to  Oviradio.cz
23. 11. 2021 13:11

Radio Pro mělo zázemí v olomouckém nebo pardubickém kraji?

Frekvence 94.4 se v roce 1999 přesunula ze Suchého vrchu na Bradlo (Libinu)?

A jaká je vlastně historie olomoucké frekvence 96.0?

Václav
Reply to  Franz
23. 11. 2021 13:20

jako že 94,4 byla na tom Suchém Vrchu zároveň s ČH 87,8? Tak to mohlo být hustý. To škoda nynějšího menšího zásahu.

Last edited 1 rok před by Václav
Franz
Reply to  Oviradio.cz
23. 11. 2021 20:20

Ze zkušenosti vím, že 94.4 nepokrývá Olomouc vůbec kvalitně. To snad musela hrát v hanácké metropoli lépe ze Suchého vrchu s 1kW.

Podle článku z roku 1999 na RadioTV byla Olomouc pro Hity priorita, ale pokrytí bylo mizerné, zvlášť když je v Olomouci silná i 94.5 z Krížavy.

Naopak nyní působí 94.4 spíše jako zbytečný double daleko kvalitnější všesměrové metropolitní kóty 96.0 FM.

milan
Reply to  Oviradio.cz
25. 11. 2021 02:21

radio pro jsem zazil taky.tady v unicove na fm pasmu to sice hodne sumelo ale bylo to prvni radio ktere u nas tu klubovou hudbu hralo. je pravda ze radio hity pak bylo dost komercni.

milan
Reply to  Oviradio.cz
25. 11. 2021 02:17

radio hity bylo driv radio pro ktere z vychodnich cech presidlilo do olomouce. na frekvenci 94,4 pod nazvem radio pro hrali jenom tanecni hudbu

Lohen1
Reply to  M.K
23. 11. 2021 07:13

Triangl to hodně míchal. Hráli trance typu Paul van Dyk vedle eurodance jako Culture Beat a do toho Rnb a Eurorap jako třeba https://youtu.be/eIZpGSxW3es
nebo https://youtu.be/XgiBxrAaUT0

Last edited 1 rok před by Lohen1
Soundwaver
Reply to  Lohen1
23. 11. 2021 08:27

jenom bych dodal, že Culture Beat, ale např. v remixu od Superstring (čili opět trance) ..

https://m.youtube.com/watch?v=e5zLh0I3me8

ale ten eurorap a trance byly dominantní. než se ale profilovali do finální podoby, pamatuji i Phila Collinse (tentokrát v originále), nazev songu si ale bohužel nepamatuju) .

.

Lohen1
Reply to  Soundwaver
23. 11. 2021 13:22

To ano, vzpomínám, že původně začínali s jakýmsi oldies formátem. Hudba od let 60tých. Později, když začali problémy libereckého Euro -K se část jeho týmu přesunula právě na Triangl, kde od 19ti večer běžel AC formát s názvem Triangl live. No a časem z toho vznikl taneční Triangl. Tak nějak si to pamatuju…

milan
Reply to  M.K
25. 11. 2021 02:16

nn na morave to bylo jedine radio rubi zacatkem devadesatych let

Soundwaver
Reply to  M.K
21. 11. 2021 08:04

zajímavý výběr.
tak např. ty songy od Trevor and Simon – Hands up(odk. 2), Kaycee-Unsolved…(odkaz 3) Lock n Load-House some more (odkaz 4),, Tom Novy-I Rock, , Tofunk – Alright hráli kolem roku 2000-01 na prazskym Bontonu,.

Last edited 1 rok před by Soundwaver
Václav
Reply to  PVo
20. 11. 2021 21:51

Právě dojíždí na čt2 film Hrbáč, kde hlavní postavou je Lagardere. Konečně jsem se doveděl , odkud název pocházel.

PVo
Reply to  Václav
21. 11. 2021 13:40

zajímavý to jsem ještě neviděl

Míra
18. 11. 2021 13:31

Co se stalo s online statistikou Kissu ? Tento týden je výrazně níže.

Míra
18. 11. 2021 13:26

Online poslech Kissu je tento týden razantně níže. Že by nějaká chyba (změna) ve zpracování dat….

TÉMA
Online ststistiky...
Poslouchac
Reply to  Míra
18. 11. 2021 13:29

Rikali ve vysilani, ze prechazeji na jineho dodavatele online streamu. Vyzyvali posluchace k upgradu appky

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Poslouchac
18. 11. 2021 15:04

Už před časem jsem si všiml, že se rádia skupiny RU objevila na portálu radia.cz patřící nepříliš oblíbené konkurenci MB. Trošku tento krok nechápu, zřejmě jim nabídli lepší podmínky než play.cz.

Míra

Tak jo, R1 také nejspíše odchází od Play.cz…Statistika se drží tento týden značně dole.

Jarda
Reply to  Míra
11. 12. 2021 07:30

všíchni odchazí z play.cz? aby tam ješte nekdo vůbec zůstal 😀 kde jsou ty časy, kde ta stránka neco znamenala….

Míra
Reply to  Jarda
11. 12. 2021 08:55

Možná by stálo za to vytvořit statistiku, ze které by bylo patrné, u jaké společnosti provozují rádia svůj hlavní komerční stream(y). Plus uvést, zda jde o mp3, či jiné…..

Honzaa
Reply to  Jarda
11. 12. 2021 09:06

Není divu. Když vstoupíte na hlavní stránku play.cz, zdá se že jsou rádia až na druhém místě. Důležitější jsou články. Potom taky zastaralý design a poskytované služby, které jsou vidět – tedy přehrávač, playlisty, program rádia atd. To vše sečteno, podtrženo = radia.cz jsou o několik mil vpřed. I cenově.

Míra
Reply to  Honzaa
11. 12. 2021 09:57

Na webu nefunkční třídění stanic dle kategotií. Několik let neaktualizovaná aplikace. Myslím, že jakub Melín tady psal, že je celkem problém je přimět k nějaké změně na streamu. Úprava datového toku atd..

Míra
Reply to  Poslouchac
19. 11. 2021 07:44

Díky za info….

Míra
Reply to  Míra
19. 11. 2021 15:29

Pravděpodobně se jedná o aac, ale nejsem schopen odhalit datový tok….
Odkaz na stream: https://stream.rcs.revma.com/asn0cmvb938uv
https://www.revma.com/
https://www.rcsworks.com/revma/

Míra
Reply to  Oviradio.cz
19. 11. 2021 16:00

Tipoval jsem to, ale lítá to více, než u jiných platforem. A hlavně, a teď mi promiňte, podělaná MP troska šla do kytek. A pokud se pletu, tak mě opravte.

frkotou
Reply to  Oviradio.cz
19. 11. 2021 17:16

Analyzér mi ukazuje dokonce 127 nebo 125, takže asi variabilní datový tok, ale i tak je to nepatrně lepší než 128 kbps MP3, co se týče kvality.

Last edited 1 rok před by frkotou
Míra
Reply to  frkotou
19. 11. 2021 17:30

Jsem rád, že to zaznělo také od někoho jiného. Navíc mp3 mi pije krev už léta. Nejhorší je, že lidem byly vůbec dány do ruky nesmyslné toky a další kraviny (advanced). O kodek jako takový (mp3 je hrozný už od základu) jde díky tomu až v druhé řadě.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
17. 11. 2021 21:49

Na FB profilu Michaela Viktoříka aktuálně live přenos koncertu J.A.R. z Lucerna Music Baru.

TÉMA
J.A.R.
Václav
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2021 14:13

dalo se říct že to byl společný podnik? Já měl do teď za to, že to bylo jakési sdružení, asociace soukromníků. Michala Kosová – jak podobné jméno Miroslava Kosová (rcl)

Milda
17. 11. 2021 12:18

Dokazal by si někdo přestavit HELAX a oldies na kanále 7 color dab+ ? Myslím že mb je nepustí

TÉMA
HELAX a oldies na kanále 7C
Jarda
Reply to  Milda
17. 11. 2021 12:36

nebo tam pustí klony hitradií atd, jen aby zasvinili cely dab, tak jako zprasili cely fm, prostě aby nešlo naladit nic jinyho než hitradia a blaníky…

Míra
Reply to  Jarda
17. 11. 2021 12:40

Snad prozatím nebude tak zle 🙂

Václav
Reply to  Míra
17. 11. 2021 12:45

to by byl pech, léta budování Dabu v niveč…

Míra
Reply to  Václav
17. 11. 2021 12:53

Možná se časem naplní moje předpověď, že mezi „povinným“ muxem ČRo a těmito lokálními muxy nebude v ČR nic jiného fungovat.
Tím pádem by se něco muselo změnit v přístupu u RTI a Teleka….

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2021 11:15

Pecka, už to ladím.
Limonadovy Joe hraje

Last edited 1 rok před by Jirkas
Václav
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2021 12:56

jediná škoda, že není Free rádio, na to jsem se těšil nejvíce

TÉMA
Václav
Míra
Reply to  Václav
17. 11. 2021 13:00

Čas ukáže, já mux nechytnu, ale bude zajímavé sledovat vývoj…

Jirkas
Reply to  Míra
17. 11. 2021 13:14

Jeste se uvidi, az se spusti Lbosín, tez na 7C a jak tim padem bude šlapat SFN. SFN dost dlouho trapilo RTI na 5A, tak uvidime, ja se zadari u 7C. Drzim palce.

Jarda
Reply to  Václav
17. 11. 2021 13:13

třeba kdyby se jim podařilo získat vysílač v brně (což nedokazali doted ani čra a teleko mělo problemy), tak třeba by do toho šli, pak zaleží za jakou cenu.

Jirkas
Reply to  Jarda
17. 11. 2021 13:15

MB at si udela svuj mux a cpe si tam ty sve odpadky.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
17. 11. 2021 16:52

Free přece není MB.

Jirkas

Reagoval jsem na prispevek prani mit Helax a Oldies radio v DAB+ a spatne se to zaradilo.

Last edited 1 rok před by Jirkas
Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2021 12:59

Konecne i Express lze na DAB+ poslouchat, zvukovy rozdil je propastny a i hlasitost (ikdyz o fous vyssi) je lepsi nez u CRa, ikdyz to casem spadne minimalne na 96kbps, bude to porad super a uplne jinde nez prasarna ala Cra. Diky Pýcha/Color mux a RTI me snad opet zacne bavit DAB+.

Last edited 1 rok před by Jirkas
Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2021 20:22

To je krásný dárek a počin, spíše jak dlouho vydrží. 🙂

DJ Basslicker
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2021 21:57

fantazie! ještě sunshine-live a byl by to strop 🙂 to je můj sen 🙂

Václav
Reply to  DJ Basslicker
17. 11. 2021 22:13

paráda věci dnes Basslicker v jukeboxech, např remix I just Die od Resource! , samozřejmě až na stálé plnění kvót kolikrát se musí odehrát aktuální hity z ostatních stanic, i když si je lidi nepřejou v jukeboxech i v jiných dnech

Kvetak
Reply to  Oviradio.cz
18. 11. 2021 23:29

Jak uz jsem psal jinde, na 1 stranu se na ZUN velmi tesim, nicmene na 2. stranu ponechavam sve ocekavani ve stridmem stavu, aby nedoslo ke zklamani v podobe hudebni podpásovky jako tomu bylo u Netrolife radia.

TÉMA
ZUN
Míra
Reply to  Kvetak
19. 11. 2021 08:45

Několikrát jsem koukal na křivky internetové poslechovosti Kissu, jestli je nějaký rozdíl, když v sobotu řeže Basslicker, nebo ne. Možná nepatrný pokles proti normálu.

PVo
Reply to  Míra
19. 11. 2021 11:22

No ale bereš to v kontextu s jinými rádii? jak jsou na na tom v sobotu večer ostatní? Není třeba Kiss v tu dobu jedno z nejposlouchanějších rádií v ČR ? ( Vašek se asi před rokem chlubil že podle Radioprojektu jsou v sobotu večer v první pětce/asi teda pátí.. což tedy osobně nemám jak ze veřejných zdrojů ověřit, v celkové denní poslechovosti jsou šestí)

Jinak mi přijde že Kiss hrál před půl rokem v běžném vysílání o něco líp než teď.. A třeba taky Diskopříběh se dost zkazil, minule jsem to musel vypnout protože ukňouraného M.Jacksona a Mekyho poslouchat fakt nebudu…v celé té hodině, co jsem vydržel, to stálo všechno za prd. Jedině Vaška v sobotu už poslouchám pravidelněji. Už z toho vysílání má míň cirkus než dřív a hlavně playlist má o dost lepší než před tak před 2 roky.

Last edited 1 rok před by PVo
Míra
Reply to  PVo
19. 11. 2021 11:35

Rozumím, na co narážíš a máš pravdu, že špatný výsledek to není.

milan z unicova
Reply to  Oviradio.cz
25. 11. 2021 02:32

taky jsem uz o tom radiu slysel ale zatim cekam jen to nejhorsi 🤣🤣

Jakub Melin
Reply to  DJ Basslicker
17. 11. 2021 23:08

Zajímavý námět Vašku, uvidíme. Jinak využiju tady toho prostoru k poděkování, tvoje pořady na Kissu občas chytnu v autě a paráda, dělá mi to radost.

Soundwaver
Reply to  Jakub Melin
30. 11. 2021 09:07

Souhlasím s tím, že Sunshine-Live DABu u nás by bylo super. ještě bych doplnil další tip – DAB+ Pure Fm z Berlína.

TÉMA
DAB stanice
PVo
Reply to  Soundwaver
30. 11. 2021 16:57

Jojo taky bych to bral, protože od CZ subjektů podnikajících v éteru se v dohledné době ničeho, pro mě poslouchatelného nedočkám

TÉMA
DAB stanice
Kvetak
Reply to  DJ Basslicker
18. 11. 2021 23:24

Vasiku mluvis mi uplne z duse, Sunshine Live v CZ DAB+ (stejne jako nyni nemecke Schwarzwaldradio) by byl totalni odpal 😀 😀 😀

TÉMA
Sunshine live v CZ DAB+
Jakub Melin
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2021 22:16

Moje rádio tedy nepřelaďuje. Dokonce si uložilo „německý“ Schwarzwald na jinou pozici než „pražský“ a byť mají stejný SID i název, tak dělá, že to jsou různé stanice.

U Expres FM se ale chová jinak, tam to vždy uloží na jednu předvolbu (byť mají jiný bitrate a EEP).

Ale je to RNS510 Columbus a ten DAB tam je občas takový podivný.

Míra
Reply to  Jakub Melin
17. 11. 2021 23:16

Celkem dost extrém, zjevně tohle rádio…

Jakub Melin
Reply to  Míra
17. 11. 2021 23:35

Přitom nejrozšířenější rádio s DABem u Superbu II, Octavie II, Passata B6 a dalších vozů.

Míra
Reply to  Jakub Melin
17. 11. 2021 23:46

Já od začátku říkám, že pro hračičky by to byla dobrá funkce. Aby šlo cokoliv natvrdo uložit kamkoliv. A nebo, aby si alespoň autorádio ukládalo i kanál a síť spolu s kódem stanice a po přepnutí na předvolbu se vrátit k původnímu naskenovanému kompletu.

Last edited 1 rok před by Míra
Jirkas
Reply to  Jakub Melin
18. 11. 2021 09:03

Me to v aute preladuje krasne z 5C na 7C a obracene, jak u domontovaneho radia, tak napr. u novejsich radiich koncernovych vozu,

Honza K.
Reply to  Jakub Melin
18. 11. 2021 23:49

To je jediná věc co mi štve na mém autorádiu Kenwood KMMBT505DAB, že i když mám uloženou předvolbu Radia DAB Prahy na 12C, občas si to samo prostě přeladí na 12D, které pochopitelně v Jižních Čechách nemá tak dobré pokrytí, takže to vypadne a až po chvíli přeladí na 12C. Párkrát se mi to stalo i v blízkosti Kletě.

TÉMA
DAB +
Last edited 1 rok před by Honza K.
Tuxik
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2021 23:44

Samson uz neni, mizi z DAB uplne 🙁 Ne ze by to byl muj salek kavy, ale je to skoda. Posluchace by si urcite nasel

Lohen1
Reply to  Oviradio.cz
18. 11. 2021 21:24

Přiznám se, že jsem netušil, že Limonádový Joe ještě existuje.

Jirkas
Reply to  Lohen1
18. 11. 2021 22:17

Tak to uz je takovy bizar, opakujici se dokola.

Kvetak
Reply to  Oviradio.cz
18. 11. 2021 23:17

Kdyz uz muze byt v tomto nejnovejsim DAB+ multiplexu Schwarzwaldradio, tim padem by tam mohlo byt i radio Sunshine Live! Prijimat Sunshine Live ze Lbosina na Benesovsku by byla total pecka!!!

TÉMA
Němci v CZ DAB+
Jakub Melin
Reply to  Oviradio.cz
18. 11. 2021 23:24

Tady to někdo sleduje snad online 🙂

Orlicko jsme zařadili před pár minutami. A určitě se v muxu ohřeje déle.

Jarda
Reply to  Jakub Melin
19. 11. 2021 09:31

Verim ze jo, pokud dostali fer podminky. Jinak o dab se kdysi zajimalo radio otava (blatna), zkuste je oslovit jestli by se zapojili do testu 😉

Míra
Reply to  Oviradio.cz
19. 11. 2021 10:34

Zrovna v souvislosti s obsazováním Color muxu mi bylo připomenuto poznání o dalších okolnostech, co vlastně znamená zařazení stanice pro jejího majitele.
Přesto, že uchazeči v tomto konkrétním případě nemusí řešit digitální licenci (což je také administrativní výhoda) a i kdyby poskytovatel datového prostoru toto nepromítl (princip převzatého vysílání) do ceny a navíc měl zbytkovou cenu nižší, než RTI a Teleko (minimálně u RTI je také možnost ušetřit za digitální licenci – týká se subjektů, které mají alespoň analogovou licenci v čr, nebo v zahraničí), tak stejně jsou tu ještě další poplatky, které už se nijak obejít nedají a neovliní je ani pan Pýcha (jdou mimo něj).
Klient musí být dostatečně finančně silný a musí to hlavně zaplatit, jinak se vystavuje riziku…..
Je to bohužel úplně někde jinde, než čisté online vysílání…
Oklikou se dostáváme mimo jiné k problému stavu a fungování reklamního trhu v FM rybníčku….Menší FM subjekty by samozřejmě rády rozšířili pokrytí, ale prostě musí počítat každou korunu….
To, co jsem napsal by se samozřejmě týkalo i rozšiřování jen v rámci FM.
Každý tu svou stanici vede tak nějak po svém a věřím, že někdo to konečně prolomí. Radio Samson to asi nebude.

Last edited 1 rok před by Míra
MichalP
Reply to  Oviradio.cz
19. 11. 2021 22:40

Se zájmem čtu veškeré příspěvky ohledně COLOR DAB+ muxu. Nedalo mi to, sedl jsem do auta a projel si Ústí n/Labem a blízké okolí s cílem zkusit ulovit nový mux vysílající ze Strahova. Z vlastní skušenosti vím, že na plno místech v Ústí se dá přijímat 7A ze Žižkova a tak jsem postupně tyto místa začal projíždět. Auto je VW Golf 7 z roku 2019 a příjem je realizován na továrním radiu Composition Media a na střeše je ploutvička.
Jako takové jistoty pro příjem z čehokoliv z Prahy jsou místa s otevřeným výsledem na jih/jihovýchod v Doběticích či na Severní Terase a nebo také na sevorozápadním okraji Ústí ve Všebořicích. Samozřejmostí je na těchto místech hrající Radio 1 i Color (oboje s funkčním RDS). Na všech obvyklým místech se mi mux nepodařilo ani naskenovat. Poprvé jsem mux naskenoval až před budovou krajské pobočky ČHMÚ v Ústí, která se nachází nad městem a je odsud pěkný otevřený výhled na celé město.
Za mě tedy celkem zklamání. Prostě Strahov není Žižkov.
Protože jsem měl ještě trochu čas, rozjel jsem po D8 směr Praha. Mux se poprvé rozehrál na exitu 52 a hrál cca k 49 km, kde už ale spíš hrála FM verze Coloru (zapomněl jsem vypnout automatické přepínání na FM).
Na exitu 48 jsem sjel do Lovosic pokračoval zpět do Ústí po I/30. Od Lovosic až na okraj Ústí lze s drobnými výpadky poslouchat 7A ze Žižkova. Bohužel to samé nelze říct o 7C ze Strahova, tedy až na krátké „škytnutí“ na okraji Ústí.
Když si zhodnotím výsledek testu, mohu konstatovat, že dosah 7C je horší než jsem očekával ve srovnání dosahem 91,9 či 90,7 ze stejného místa. Jakmile se připojí do sítě i vysílač na Špulce, zkusím to projet ještě jednou.
Závěrem se zasním a v duchu si představím jako další spuštěný vysílač 7C na Kukle, pomocí kterého byl bylo pokryté nejen samotné Ústí a okolí, ale i prakticky celá D8 s výjimkou tunelů.

TÉMA
COLOR DAB+ mux 7C
Jarda
Reply to  MichalP
19. 11. 2021 23:24

Tak to ja ho naskenuju, ale mam nam stejny „signal“ jako u rti 😀 tak uvidim, jestli to někdy odladim, poslechnu si až při dobré inverzi 😀 a to jsem doufal v trvalý poslech. 7a jede na pohodu. Pokud by hey měli s dobrým bitrate tak by možná slo balovat ho na severu Čech z dabu než zarušeneho fm.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
21. 11. 2021 14:43

Pokud je DAB zvukově synchronní s 89,3 FM, tak by to asi nebylo úplně od věci. Ball v Jablonci je trvale rušený Signálem z Káčova a v ČL to taky nikdy nebyla žádná sláva. I když je pravda, že se mi zvuk Heye v DABu moc nelíbil, Skyrock se stejným bitrate hrál o poznání lépe.

Míra
Reply to  MichalP
20. 11. 2021 01:32

Jestliže FM nestrpí jakýkoliv komoromis na příjmové straně, tak DAB je na instalaci ještě náročnější.
Jestli není VHF anténa z výroby integrována alespoň v okně, tak jde o zcela promarněnou instalaci, učiněnou výrobcem automobilu maximálně z povinnosti.

Vojta
Reply to  Míra
25. 11. 2021 22:43

Že má auto ploutvičku neznamená, že jsou v ní všechny antény. Moje auto například má v ploutvičce jen GSM a GPS antény. Antény pro FM a DAB má dokonce po dvou-vertikální v zadních dveřích a horizontální v zadním nárazníku. A na příjem si stěžovat nemůžu. Golf to bude mít, řekl bych, podobně.

Míra
Reply to  Vojta
26. 11. 2021 06:24

No vždyť, tak si znovu přečti, co jsem napsal. Ano. Ploutvičky jsou s DAB i bez něj. Na DAB je potřeba optimalizovanou anténu pro pásmo a polarizaci, V případě, že by mohla stínit konstrukce automobilu, ideálně zvolit diverzitní řešení….
Ideální je pasivní prutovka + kvalitně provedená pásmová propust. Zesilovač stačí v jednotkách dB, důležité jsou jeho jiné parametry.
Ideální je, když jen kompenzuje ztráty filtru a vedení…
Pokud není vše dokonalé, tak je to vždy promarněná DAB instalace. Do toho počítejme i příjmové vlastnosti jednotky.
Například 16V COMBI (VKV,VHF, L-Band), což je aktivní anténa Calearo (typ 7677932) bohužel nesplňuje požadavky na kvalitní příjem bezezbytku….

Last edited 1 rok před by Míra
MichalP
Reply to  Míra
26. 11. 2021 09:39

Toto, co jste popsal, je možná ideální instalace, ale reálný většinový stav bude více odpovídat instalaci provedené v Golfu a dalších, tedy v ploutvičce jen GSM a GPS antény a antény pro FM a DAB má po dvou-vertikálních v zadních dveřích a horizontální v zadním nárazníku.
A jak psal Vojta, ani já si nestěžuju na příjem.
Můj původní předpoklad byl, že na Ústí se jede plným výkonem. A proto ten postesk, že původní očekávání nakonec neodpovídá realitě.
Vše nakonec vysvětlil Kuba Melín:

„Směrem na Ústí a Teplice je u 7C maximum omezení, je tam asi -6 dB. Strahov je níž než Žižkov (347+40m vs. 255+190m) a Žižkov má navíc všesměrový diagram. Takže směrem na Ústí jde plných 800 W, zatímco u nás to bude tak 150 W z nižší lokality.“

Míra
Reply to  MichalP
26. 11. 2021 10:28

Pozor, pokud jsou antény dobře přizpůsobené k frekvenčnímu pásmu a koaxiálnímu kabelu, tak instalace v zadních bočních oknech (pakliže neexistují jiné kovově prvky ve skle), může být velice vhodná a výborně fungující.
Je samozřejmě otázkou, jaké je využití H polarizace na vysílací straně (v Evropě) a jestli má cenu mít i horizontálně polarizovanou anténu.
U FM je čistě H polarizace dávno překonaná a bohužel je stále využívána.
Každopádně, čím kvalitnější další komponenty jsou, tím lepší výsledky.
Bohužel rušení a obecně výkonu, přítomného v prostoru přibývá…
I u FM je to velice důležité.
Jinak, pokud si vezmete stožár vysílače, tak DAB antény by měly být ideálně umístěny výše, než FM.
FM a DAB nelze vlastně vůbec porovnávat, nicměně bych řekl, že na 100kW H FM je potřeba minimálně 20kW V DAB a to bych možná ještě doporučil nejrobustnější modulační schéma EEP 1-A, které je ovšem provozně nerentabilní. 1-A vůči 3-A přináší hmatatelný rozdíl při mobilním příjmu, zatímco 2-A vůči 3-A nepřinese na pokrytí nic.

MichalP
Reply to  Míra
26. 11. 2021 11:42

Se vším souhlas, tedy s výjimkou částí poslední věty.
S tvrzením, že nastavení úrovně zabezpečení 2-A vůči 3-A nepřinese na pokrytí nic, nemohu tak úplně souhlasit.
Moje zkušenost je přesně opačná a to především v situaci, kdy je už příjem hraniční.
Krásně to lze pozorovat na příjmu COLOR DAB+ muxu ve vzdálenějších oblastech od vysílače, kdy poslech Expresu trpí výpadky (PL 3-A), přesto Color stále hraje bez výpadků (PL 2-A).
Chápu, že vaše tvrzení se opírá o ideální předpoklad, že DAB vysílače budou mít výkon minimálně 20kW. Jenže realita je/bude zcela jiná kvůli požadavku na možnost regionalizace celostátních muxů. Ale to už je na jinou diskuzi.

Míra
Reply to  MichalP
26. 11. 2021 12:51

Díky za zkušenost. Rád čtu, že rozdíl mezi 2-A a 3-A pozorujete, alespoň to není jen na papíře. Já jsem se pokušel najít místo venku (autorádio). Jednalo se o hraniční příjem 1kW vysílače na vzdálenost asi 30km, čili vliv terénu. Nakonec po těžkém boji se mi podařilo najít místo, kde 3-A nehrálo a 2-A hrálo, ovšem to místo bylo definováno doslova centimetry čtverečními…
Obecně technogii DAB+ ve VHF pásmu v módu TM I považuji za nevhodnou pro pokrývání zastavěných území. Proto jsem pokus dělal v průměrných venkovních podmínkách.
Papírově je rozdíl mezi 3-A a 2-A v úrovni signálu 2dB. V praxi jde samozřejmě o C/N, ale rozptyl rozdílu v příjmu mezi 3-A a 2-A evidentně kolísá v závislosti na charakteru místa příjmu.

Jakub Melin
Reply to  MichalP
26. 11. 2021 14:36

Taky jsem to testoval a ano, v hraničních místech to roli hraje. Ještě větší roli to ale hraje při hraničním příjmu na venkovní anténu, tam je to na počtu výpadků znát docela dost. Když přešel Bayern 1 na 7D z 2A na 3A, tak se mi příjem a počet výpadků za horšího počasí zvedl (taky to přijímám na 255 km…). I u příjmu na teleskop je 2A docela výhoda.

Ten celkový přínos je ale menší a kdybych si měl vybírat mezi 2A s bitrate 72 kbps a 3A s bitrate 96 kbps, druhá možnost jasně vítězí a těch pár výpadků navíc člověk oželí, když bude většinu času zvuk znatelně kvalitnější.

MichalP
Reply to  Jakub Melin
26. 11. 2021 15:23

Souhlas. Pokud je ambice pokrýt ze Strahova pouze region Prahy, pak je volba jasná: 3A s bitrate 96 kbps či klidně i mírně víc.
Pokud chci pokrýt víc než jen Prahu, přichází na řadu vyšší výkon vysílače a nebo přidání dalšího vhodně umístěného vysílače (připravovaná Špulka, či čistě teoretická Kukla).
No a pak je tu to 2A, které může být svým způsobem levnější cestou, jak částečně zvýšit dosah vysílače, kdy běžný posluchač vydrží zůstat naladěný a poslouchat.
Já sám jsem tak trochu extrém a tak mi častejší výpadky až tak nevadí s ohledem na to, jak ještě daleko od vysílače stále můžu poslouchat naladěnou stanici.
A když chci něco poslouchat bez případných rušivých výpadků, tak si pustím rovnou apku přes Apple Car. Jako bonus to mám v případě Coloru s komplet servisem jako v DABu.

Jakub Melin
Reply to  MichalP
20. 11. 2021 09:50

Směrem na Ústí a Teplice je u 7C maximum omezení, je tam asi -6 dB. Strahov je níž než Žižkov (347+40m vs. 255+190m) a Žižkov má navíc všesměrový diagram. Takže směrem na Ústí jde plných 800 W, zatímco u nás to bude tak 150 W z nižší lokality.

Špulka by mohla pomoct, zejména ve vzdálenějších partiích od Prahy.

Marcel, Třebívlice
Reply to  Jakub Melin
20. 11. 2021 10:34

Kdy bude Špulka zprovozněná? Jinak v Třebívlicích plný signál. Jinak tento týden, zkusím otestovat v autě směr Most.

MichalP
Reply to  Jakub Melin
20. 11. 2021 11:38

Díky za objasnění. To vysvětluje vše.
Nějak jsem si jsem si chybně v paměti uložil myšlenku, že omezení diagramu ze Strahova je pouze v azimutu 10-90 st., a že směr Ústí – Teplice se jede na plných 1000W.
Tedy opravdu nezbývá, než počkat na spuštění vysílače ze Špulky, zda se to zlepší.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
25. 11. 2021 11:26

V pražském éteru je německé radio Schlager. Údajně na svou žádost. Evidentně si uvědomují přesah signálu do Čech a dává jim to smysl.

Matyas
Reply to  Oviradio.cz
25. 11. 2021 13:01

Přesně. Pokud člověk nahlédne do mapy, je naše země do té německé pěkně zakousnuta a přinejmenším pásmo Čech je více či méně signálem od západních sousedů ovlivněno a pokud bude zájem financovat program – diese weg ist frei 🙂

Míra
Reply to  Matyas
25. 11. 2021 13:29
Matyas
Reply to  Míra
25. 11. 2021 14:10

Predikce map mluví jasně a to očekáváme, jak do našeho území s ohledem na vyzařovací diagram promluví spuštěný vysílač Schönsee/Drechselberg přímo u našich hranic.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
26. 11. 2021 07:16

Uvidíme, jak se projeví nový vysílač Schösse. Měl by mít 5kW. Směrem na naše území očekávám potlačení. Já se v dotčené oblasti bohužel nepohybuji.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
26. 11. 2021 07:39

Moc se v tom neorientuju, myslel jsem, že je to tentýž, jenom s odpoji na zpravodajsví a reklamy…
Pokud by byl překryv aspoň se Špulkou, tak by šlo o to, jesli má autorádio podle čeho přeladit mezi Schlager a Schlager BR…
Kuba už udělal mapku toho nového vysílače, ale nejde mi sem vložit odkaz z FCB skupiny.

Last edited 1 rok před by Míra
Míra
Reply to  Oviradio.cz
26. 11. 2021 08:31

Aha, tak to je ovšem bordel 🙂 Páč u nás by se již soudně rozepřeli….
Si představdte ČRo Jazz a soukromý Jazz…..

Míra
Reply to  Oviradio.cz
16. 11. 2021 12:19

Jsem zvědav, zda koordinují Strakonice, nebo ne…
V tomto případě je spolupráce pochopitelná…

Míra
Reply to  Oviradio.cz
16. 11. 2021 13:32

Na kolik obyvatel se dostane Otava celkově se čtyřmi vysílači ? Nějakých 75k ? Opravdu se nedivím, že chce spolupracovat se západem.

Jarda
15. 11. 2021 14:07

testovací mux běží na 7C je tam hey a color, muže nekdo zkusit? Už testují.

TÉMA
7c dab+
Jakub Melin
Reply to  Jarda
15. 11. 2021 14:54

Multiplex neběží, jednalo se o krátký test s nízkým výkonem. Oficiální spuštění bude určitě oznámeno, mělo by to být brzy 🙂

Jirkas
Reply to  Jakub Melin
15. 11. 2021 19:13

Tak to se tesim, uz aby to bylo.

Ondřej
Reply to  Jirkas
15. 11. 2021 20:55

Přesně jak píše Jakub Melín bude to vážně brzo tak se těšte 🙂 Mirek Pýcha vám dá včas vědět . Doporučuji sledovat web obou rádií

Jirkas
Reply to  Ondřej
15. 11. 2021 21:33

Nepotrebuji sledovat web. 🙂

Míra
14. 11. 2021 20:10

Změny ve vysílání Rádia Samson.
Od 1.11.2021 – omezení moderovaného vysílání.
Od 1.1. 2022 – vysílání pouze přes internetový stream.

TÉMA
Rádio Samson opouští DAB+.
RadioSiesta
Reply to  Míra
14. 11. 2021 23:17

Dost smutná zpráva. Bohužel, jejich vysílání je stále více úsporné.

Jakub
Reply to  Míra
15. 11. 2021 08:57

Ano, snažili jsme se s kolegy o tomto kroku informovat ve vysílání co nejvíce, aby posluchači byli připraveni…

Bohužel je současná doba je hodně tvrdá a majitelstvo se snaží zachovat „vlajkovou loď“ v podobě rádia Západ, které má poměrně úspěšně našlápnuto, a tak bylo nutno hledat úspory.
I přesto, že je rádio Samson malou žánrovou stanicí, měsíční náklady se šplhaly do statisícových částek!

Původně se uvažovalo o úplném vypnutí, nakonec se podařilo zachovat rádio alespoň v podobě internetového streamu!

S kolegy jsme se pak rozhodli „nehodit“ flintu do žita a zachovat alespoň částečně kulturní pozvánky a tipy na výlet.
Obrovská podpora chodí také od posluchačů a muzikantů, kteří nám sami posílají pozvánky a podobně…

Rozhodli jsme se proto uspořádat na Startovači sbírku na alespoň částečnou kompenzaci nákladů (natáčení příspěvků atd) a zachování, sice ne živého, ale přersto alespoň částečně moderovaného vysílání.

Věříme, že se to podaří.

I když se na náš hudební žánr řada lidí dívá skrze prsty, bezesporu si „kotlíkáři“ a „folkáči“ svojí stanici zaslouží. A momentálně jiná možnost, než rádio Samson prakticky není .-(

Pokud nám chcete pomoci taky, budeme rádi a slibujeme, že se budeme rvát do posledního dechu!
Sledujte facebook rádia Samson, kde o všem budeme informovat.

Jakub Karásek, moderátor rádia Samson

TÉMA
změny ve vysílání rádia Samson