Komentáře a diskuze

  • Oviradio.cz 10. 12. 2022 v 00:12 k KomentujemeDnes je to přesně 10 let, co se na Ethnu (od 2013 Color) objevil Michael Viktořík a jeho pořad Svět...
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 9. 12. 2022 v 18:47 k KomentujemeUvidíme.
  • Jarda 9. 12. 2022 v 18:45 k Komentujemetak ať už tam konečně nějaká zůstane a začne vysílat. ;)
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 9. 12. 2022 v 18:33 k KomentujemeTři... Neboj. 🙂
  • Jarda 9. 12. 2022 v 18:16 k Komentujemeuž po několikátý změna... pamatuju alespoň 2 frekvence pro lbc...
  • David Pražák 9. 12. 2022 v 16:07 k KomentujemeS Krokodýlem je to opravdu zvláštní. Mezi Jihlavou a Třebíčí je komplikace na kopci Kohlibel, kde kmitočet 102,3 je zarušený...
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 9. 12. 2022 v 15:03 k KomentujemeJak zase? A přece nebude na FMlistu viset zamítnutá frekvence.
  • Jarda 9. 12. 2022 v 14:59 k Komentujemetvl už zase zmizel liberec :O hlavně že hitrádio tady má 3 frekvence ....

Články

Komentujeme

O čem píšete?
18.8K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
24. 12. 2021 09:56

Je vidět, že se za ty roky někam posunula.
Český pop mě obecně dlouhodobě míjí, nicméně před časem jsem na R1 objevil skupinu Ille zpěvačky a zubařky Olgy Königové, to mě docela mile překvapilo a zaujalo. Hlasem mi trochu evokuje Lenku Dusilovou, jejíž křišťálově čistý hlas mě už roky fascinuje. Mainstreamovější publikum jí mohlo zaznamenat v Xindlově tracku V blbým věku, jinak se s ní ale posluchači v éteru prakticky nepotkají, což je možná škoda.

https://youtu.be/g55AdE6I9TQ
https://youtu.be/W-EhCYQxzWY
https://youtu.be/e4-geEQdJYY

LU-
23. 12. 2021 20:16

Expres FM koordinuje Liberec 96,8 / 500 W + K. Vary 100,5 / 200 W

Jarda
Reply to  LU-
23. 12. 2021 22:33

docela odvaha 😉 jako v tyhle době, kdy se dali zkoordinovat max jen 100w nebo už jen 50w vysílače, tak zkoušet takovyhle výkony, jsem zvědav jestli to projde, nebo budou muset ubrat, ale spon na 100 nebo nedej bože 50 aby nikoho nerušily.

Míra
Reply to  Jarda
24. 12. 2021 09:20

Co se týká odstupu 0,3MHz (Dyleň má 100,8 a výkon 1kW) už tady máme za sebou precedens.
Dyleň sice není přímo v KV, ale je to vysoká kóta s programem ČRo.

Last edited 11 měsíců před by Míra
Václav
Reply to  Míra
24. 12. 2021 10:43

A jaký precedens? Co jsem tak zatím viděl 0,4 platí v rámci územního celku jako obec. Dyleň 0,3 přes hradbu hor v pohodě, jaký je na 100,8 program (ČRO ) je jedno. Jinak nechápu proč se trvá na 0,4 v rámci blízkého místa (obce) bez ohledu na intenzitu (výkon), asi snad z dob, kdy se nechávala rezerva když by provozovatel chtěl zvednout z wattů na kilowatty, což dnes už stejně nehrozí. Kvůli tomuto prezitkarskemu nařízení spíš neprojde ten Liberec vůči 97,1.

I když FM stále více zastiňují jiné audiotechnologie, spolu s tímto jevem klesá i aktuálnost otázky , ale stejně proč rádio jako Express nejde do Brna? Rádio 1 jakbysmet zvlášt když už několiky rok 98,1 stejného provozovatele se vůbec neobjevuje v tabulce poslechovosti, přestože Signál se pipla s mutací pro Brno která je vysílána i v Jihlavě. Pokud vůbec ještě zůstaly pořady u kterých to mělo význam, zda nedošlo ke změně u příležitosti úpravy playlistu. I když v Jihlavě je Brněnská mutace , tak jen pro ujištění, tam byl taky ten záměr Spinu? U té příležitosti by mohla ta 98,1 pod Rádio 1 zvláště když kmitočet pěkně končí na 1. I když by mohl být signál zajímavý tím vyšším podílem zahraničních věcí, tak stejně jsou to jen pokusy. Taky nevím když ještě byl s českými věcmi ve vyšším počtu a vyššího věku songů, tak v tomto žánru se mohl inspirovat ČRO Pohodou, kde jsou klasické české songy od 60 let. A nebo vůbec nejlepší by mohl signál zastoupit Oldies rádio, což by bylo užitečnější než riskovat s mladýmformátem Spinu. No možná už ani ne mladým, jak tady naznačil Ovi že bílí ksiltofkari splácejí hypotéky. Ale záleží jak hiphop zpracují ve Spinu jestli pro mladé, nebo se dospělé, ale tak či tak konzumace z FM bude menší než u Oldies. Dávat tam AC by byli dřevo do lesa.

Matyas
Reply to  Jarda
24. 12. 2021 10:11

Proč by to nemohlo projít, když vysílač Dyleň není situován pro město KV a přímo ve městě moc dobře také na klasická radiová chrastítka nejde. Odstup mezi vysílačem a městskou frekvencí je akorát, žádné tření, v tomto případě nehrozí. Jako příklad, uvádím frekvenci Impulsu 99.6 v Benešově (0.2 kw) vs. 99.7 Bontonu (5kw, diagram jih 2.5 kw) ze Zeleného pruhu v Praze (34 km). Také to prošlo a přitom reliéf od Benešova na jihovýchod přesahuje 400 – 500 m a pražská frekvence tu benešovskou maže nebo mizí sama.

Míra
Reply to  Matyas
24. 12. 2021 10:43

V KV má ČRo 91,0 takže tady asi fakt problém nebude….

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
23. 12. 2021 14:36

„Rada se seznámila s předběžnou koordinací spočívající ve změně územního rozsahu 
vysílání před změnou a po změně stanoviště VKV kmitočtu Líbeznice 1260 kHz…“ zdroj: RRTV
Proboha, co to tam sedí za jelita??

Jindra
Reply to  Oviradio.cz
23. 12. 2021 15:40

Co to znamená, že Rádio Blaník Liberec končí? Nebude lokální vysílání z Liberce, ale jen centrál z Prahy?

Jirkas
Reply to  Jindra
23. 12. 2021 16:42

Ano.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
23. 12. 2021 20:51

Ohledně přesunu v HB sice vzdálenost ně blíže k Jihlavě, avšak opačný svah , takže celkový diagram očekávám se posune severně, takže už nepůjde na D1 skoro až k Bíteši, když jsem testoval jak až nejdál se nějaké náznaky objevují. Samotné město , hlavně větší sídliště je taky lépe nakloněno novému stanovišti, narozdíl od Knyku na výpadovce na Prahu. Taky mě udivuje že už na Knyku prošla koordinace vs Žďár 101,5 na který jde téměř vidět.

Express by klidně mohl třeba v Liberci ale ozvou se že je to blízko 97,1, navíc 500w, já být to umě stále bych byl ta to rád, otázka zda už to bude mít smysl když pomalu nabývá většího slova DAB.

H.
Reply to  Václav
23. 12. 2021 21:00

Jo, ta Vysoká je tady v HB kóta jako hrom, navíc s mnohem lepším dosahem právě na ten sever, jak píšeš. Oni nepotřebují směr na jih, protože tam to vykryje Jihlava.

jouda
Reply to  Oviradio.cz
2. 2. 2022 10:05

Zatím stále ticho, resp. na 89,2 MHz hraje slabě Hitradio Ö3 z Grazu (80 kW všesměr).

Honza
22. 12. 2021 20:03

Dnes byla reportáž o vysílači Topolná v Událostech ČT.

Václav
Reply to  Honza
22. 12. 2021 21:02

Taky jsem ji viděl. Zaznělo tam: Spotřeba el. Jako 10 tis. Město (otázka zda i při současném min výkonu 50 kW nebo původní 1,5 Mw); pokud si dobře pamatuji tak 150 tis posluchačů AM; u vysílače slyšíš rzurnal i bez přijímače, 69 let v provozu, puvodni technika, nejdéle vysílající za okupace 68; zachyceno v Japonsku a lákání na DAB. I když je konec pochopitelný, přeci jen jak se to blíží, po sverepem archaickem signálu těžko představitelné ticho v pásmu starých analogových přijímačů, kdy z 11 nejvyšší stavby 270m vysoké bude 270 kHz stále mlčet, když ještě staré přijímače měly popisky metropolí – stanic.

Last edited 11 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Václav
22. 12. 2021 21:20

Na Dvojce má být prý smyčka upozornění na konec vysílání na AM slysitelne jen na AM, slyšel ji někdo? Jak přesně zní? Je to i na r žurnálu, plusu? Čekal bych před celou, co by bylo místo toho na FM reklama?

S AM skončí nejrychlejší stream který časově předbíhal ty ostatní (pokud tomu ještě stále tak je), časové znamení tam bylo dřív než ve skutečnosti, možná i góly v hokeji padali dřív než byly vstřeleny 🙂

Last edited 11 měsíců před by Václav
Benny
Reply to  Oviradio.cz
22. 12. 2021 22:23

V Topolné pracoval 25 let můj blízký příbuzný a jako malý sem na vysílači travil docela dost času. Už jako dítě mě fascinovala výška stožárů a technologie, z které hraje radio i bez přijímače. V té době cca 90 leta se o vysílač staralo ještě pres 10 lidi. Už tehdy si myslím to moc lidi neposlouchalo, natož teď, v době FM a interneru, DABu. Vysilat pro par lidi s tak vysokymi naklady je nesmysl. Jsem zvedav, zda stožáry pujdou k zemi, v reportáži ČT zaznělo, že toto bude ještě řešeno ze strany ČRK. Udržet stožáry nad zemí by nebyla vůbec levná záležitost.

H.
Reply to  Oviradio.cz
22. 12. 2021 23:10

Je dobře, že to vypnou. Jako poslední kritérium beru využití AM v případě nouze. A tohle už bohužel také úplně padá. Kolik napočítáte lidí, kteří by si dnes byli schopni naladit AM vysílání? To je tak nepatrný zlomek, že to nemá žádný strategický význam. Tak proč to platit? Ono si nemá smysl nic nalhávat – v případě nějakého velkého průšvihu jsme prostě na odpis. Mám pocit, že západní civilizace se sice topí v iluzi blahobytu, ale reálně spíše už jen dožívá.

Jiří
Reply to  H.
23. 12. 2021 14:24

Rumunsko má minimálně 15 AM vysílačů,které lze i v ČR naladit bez venkovní antény,Polsko má extra výkoný DV vysílač letos po modernizaci.Maďarsko také využívá AM a dokonce částečně ty co stojí na území SR.Vypínání AM nebylo určitě lehké rozhodnutí,protože zase tak nepatrný zbytek posluchačů to není.Jinak by Český rozhlas neinvestoval opravdu velké peníze do reklamní kampaně,která je právě o přechodu z AM na FM či DAB+.Prostě by to vypnuli a „šmytec“.Jiná situace je u Topolné-dlouhovlným rozsahem je dnes skutečně vybaveno minimum přijímačů.Ovšem v případě AM-SV dodnes koupíte v elektře rádio FM/AM.Večer či brzy ráno naladíte desítky stanic ze světa,není to „mrtvé“ pásmo.V nerušeném místě naladíte i tisíce km vzdálené stanice.Stačí počkat až zapadne slunce.
Zkuste to někde na venkově je to docela dobroudružství „lovit“ signály.

TÉMA
AM
H.
Reply to  Jiří
23. 12. 2021 20:24

Jo s tím zcela souhlasím. Pásmo AM ani dnes není mrtvé, z globálního pohledu rozhodně ne. Dlouhodobě ale zastávám názor, že ČR je celosvětově unikátní ostudou, co se týká programové skladby, dále skladby provozovatelů vysílání, trvalého svinčíku v oblasti regulace, a v neposlední řadě samozřejmě i co se týká určité výchovy posluchačů a pěstování vztahu k rádiu. Tady se prostě po relativně nadějném startu nakonec pohnojilo úplně všechno. A vidíme ty důsledky. Lidi zlomili nad rádiem hůl. Oni neodcházejí z AM na DAB, nebo z FM na DAB, oni odcházejí úplně. Odešli už dávno. Když se dnes člověka, kterému je 20 let, zeptáte na rádio, tak nejspíše řekne něco ve smyslu „jo, něco takového jsem měl(a), když mi bylo 12.“ A hotovo, to je vše. Z generace pod 30 let, pokud vynechám vysloveně fanoušky radiotechniky, neznám nikoho, kdo by po výzvě „nalaď mi dvojku na středních vlnách“ vůbec tušil, co říkám. A to se těch lidí i přímo ptám, protože mě vztah lidí k rádiu dlouhodobě zajímá. A je to samozřejmě problém. Znalost AM příjmu měla patřit k základním dovednostem člověka, protože strategicky to má pořád význam. Akorát u nás už samozřejmě dávno ne.

H.
Reply to  Jiří
23. 12. 2021 20:55

A omlouvám se, ještě bych něco doplnil: Pokud jsme chtěli zachovat AM vysílání, tak co jsme tam celé roky vysílali pro mladou generaci? No jednoduše nic. Ono je to vůbec zamotané. Proč je třeba na DV vysílán Radiožurnál? Nebudu teď rozebírat, že stanice takového formátu by vůbec neměla být vysílána „ze zákona“, když ji lze zcela pokrýt na komerčním principu. Jde mi hlavně o to, že AM pásma měla být využita jiným způsobem, a patrně i odlišnými stanicemi než jaké ČRo provozoval. Těžko se zbavit dojmu, že o osudu AM bylo rozhodnuto už v 90. letech, prostě se to už tehdy rovnou odmítlo a nechalo vyhnít.

Václav
Reply to  H.
23. 12. 2021 21:42

Jako dobře chápu že se zamyslite co se dá udělat líp. Měl se tam snad vysílat wave? To by muselo být HiFi stereo AM jak tu někdo odkazoval na USA. Ale ani tak myslím že i ty státy které mají rádia pro mladé, tak už to tolik nezmění trend že rádio jako rigidní médium v dnešní době pochopitelně netáhne. Je to jako byste se divil že není rozhlas po drátě, telegraf, telegram, minimum pevných linek, telefonní budky…. Je potřeba se dívat na audio jinak než přidávat pevné streamy v drahém dabu se snižováním toku, který v dnešní době nenabízí aspoň základní možnost si stream POZASTAVIT, tak jak je tomu v aplikaci můj rozhlas.a tak je pochopitelné že mladí hledají audio jinde, stalo by se to tak jako tak, nekvalitní program to jen trochu urychlil. A to říkám já co to vidím kolem sebe, sám ale jsem stále posluchačem rádia, víc stanic mi dělá pestrý program během dne, z každé takové si vyberu co umí nejlépe. I když to beru že co stihnu to stihnu, ale pomáhá mi ten můj Rozhlas že když mě třeba v práci někdo vyruší, tak se třeba na Dvojce můžu vrátit v čase v pořadu Jak to vidí – a o tom to je, ne produkovat desítky streamů které už nevypadá že by někdy měly mít silnou posluchačskou zakladnu a navíc skládající se z nesourodých pořadů viz Pohoda ČRO jako kompenzace pro seniory místo dvojky. Kdyby aspoň stramy měli liniový charakter jako např. literatura. To řekněme platí pro ČRO , i něco méně pro hudební stanice ale i u těch je nemožnost volby skladeb pro mladé pasé.

Sporná otázka je když je rozhlas médium veřejné služby. Taky logicky vidím že ČRO by měl cilit tam kde nejsou programově priváty, ale i posluchač obyčejného většinového formátu je taky poplatníkem, takže v zásadě si nemyslím že to dělá ČRO žurnál úplně špatně, oproti stavu před 10 lety z toho aspoň nevypadá hudebně že nechává vyniknout konkurenci v podobě privatu. Jedině snad to tuhé programové schéma s pípáním v celou ale dejme tomu, pro zvidavějsi je tu Plus a ten už se se soukromníky nedá srovnávat.

Jiří
Reply to  H.
24. 12. 2021 12:19

Radiožurnál se na DV udržel jen kvůli špatnému pokrytí tohoto programu v FM(některé oblasti na Moravě)To byl jediný důvod proc Český rozhlas tento vysílač provozoval.Nyní prý pokrytí na FM již zlepšil,nejsem však z Moravy,abych to mohl posoudit.Každopádně i s pouhými 50kW výkonu je tento vysílač slyšet i ve dne až v Dánsku(oveřeno).Co se týče programové skladby na stanici Dvojka Českého rozhlasu, tak mě naopak vyhovuje-poslouchám tam například pořad srdcovky a protože mám funkční historické rádio ze čtyřicátých let,tak se mě vypínání AM osobně dotýká.Na druhou stranu chápu,že nelze udržovat vysílání na AM s prakticky původním vysílačem,který má spotřebu 1,5MW.Co bych si však přál,aby bylo po vypnutí rozhodnuto tuto technickou památku chránit i z úcty,že se jedná o lokalitu kde vlastně začalo pravidelné rozhlasové vysílání roku 1931.Je dobré o tom alespoň uvažovat a nezačít ihned po vypnutí s bouráním všech vysílačů.

Jiří
Reply to  Oviradio.cz
23. 12. 2021 14:07

Zde je pěkný článek o Liblicích a dokonce s fotografiemi vnitřních prostor RVS (ještě letos v létě jsem při osobní návštěvě vysílače měl přísný zákaz fotografovat),tak už to nyní není problém,když je aktivní „život“ vysílače v řádu dnů.

https://www.televizniweb.cz/2021/12/ikonicky-rozhlasovy-vysilac-v-liblicich-u-ceskeho-brodu-konci-navstivili-jsme-ho-nekolik-dni-pred-vypnutim/

Tak i když třeba AM zrovna nefandíte,tak tento článek je pěkně zpracovaný a stojí za přečtení

TÉMA
AM
Pezos
Reply to  Václav
23. 12. 2021 08:08

Co jsem zachytil informaci, tak prý ta smyčka jede na Dvojce v denní době (snad 9-17) místo zpráv. Na Radiožurnálu a Plusu ne.

Hori97
Reply to  Václav
23. 12. 2021 16:39

Smyčka běží přes den vždy místo první písně po zprávách v celou hodinu. Pokaždé je tedy různě dlouhá. Ověřené to mám na „základní“ frekvenci 639 KHz z Liblic. Ostatní středovlnné frekvence jsem nezkoušel. Co se týče dlouhé vlny na 270 kHz z Topolné, tak ta žádnou informaci o vypnutí nevysílá.

Smyčka o vypnutí AM vysílačů:
https://soundcloud.com/user-254759357/konec-am-smycka-prosinec-2021

Reportáž v Událostech 22.12.2021 o vysílači Topolná:
https://www.youtube.com/watch?v=1Rw_Ke0tMD4

TÉMA
Oznámení o vypnutí AM
Jiří
Reply to  Václav
24. 12. 2021 12:38

To je chyba,jen nevím zda úmyslně aby to v reportáži vypadalo dramaticky…1,5MW spotřeby mají Liblice s částečně elektronkovým vysílačem co dodá ven 750kW.V dobách největší slávy kdy byly provozovány oba vysílače v Liblicích šlo o 1,5MW a spotřeba až 5MW.To bylo nejvíc co kdy u nás AM vysílač spotřeboval.Topolná při dnešních dodávaných 50kW výkonu má spotřebu výrazně menší.

GaN
20. 12. 2021 05:26

Jsem si jist, že posluchače s dobrým sluchem naprosto odrazuje vysílání ČRo a ČRa v nízkém datovém toku pod 80kbit/s. U ČRo jen Vltava a DDUR dosahuje 72kbit/s, což právě pro vážnou hudbu je neposlouchatelný datový tok vyvolávající husí kůži. U ČRa není situace lepší, zde jen Evropa2 a F1 mají tok 80kbit/s což se s přiucpáním ucha dá snést. Ovšem propast kvality mezi vyzněním audio prostoru Beat vysilaného RTI v toku 96kbit/s AAC-LC a udušeného ČRa Beat 64kbit/s s mrzačenými výškami je propastný. 
Včerejší nedělní dopoledne jen tak pro ujištění mizérie ladím ČRo a na všech stanicíh: R-REGION, R-CB, R-PLZEN, R-LBC, R-PCE kbit/s nějaká paní vysvětluje přípravu a smažení řízku, zkusím ještě R-Západ, Sever, HK a KVary – i tam smaží řízek… Ach, tolik mrhání – stačil by Region se vstupy pro jednotlivé kraje, nebo tok 40kbit/s a mono, ten přebytek věnovat DDUR, Vlatava, Wave a Jazz. Stejně tak u ČRa otřesně bezšumově znějící stanice Dechovka a ČeskýImpuls ubírá datový tok jiným stanicím, které poslechově ničí.
„Dobu dabovou“ vlasně tvoří soukromé společnosti RTI, TELEKO a nově Color+, ČRa a ČRo takto DAB+ zabíjí.

TÉMA
Poslechová kvalita DAB+
Míra
Reply to  GaN
20. 12. 2021 06:51

Tu poslední větu si přeformulujte. Předpokládám, že za Color DAB+ je tečka.
RTI vysílá DAB od ledna 2011.
Teleko od dubna 2011.

GaN
Reply to  GaN
20. 12. 2021 07:05

díky, jednoznačné znění: „Dobu dabovou“ vlastně tvoří soukromé společnosti RTI, TELEKO a nově Color+. ČRa a ČRo takto DAB+ zabíjí.
Jsem za přínos Color+ i TELEKO velmi rád, pro mne osobně je stěžejní RTI díky Radio_1 a Beat. CRo a CRa v DAB neposlouchám, dávám přednost stanicím na FM.

Soundwaver
Reply to  GaN
20. 12. 2021 11:21

Kdybyste měli, především vy, co máte DAB+ již nějaký čas naposlouchaný, udělat takový pomyslný žebříček TOP 3-5 radií s nejmenším počtem rotací a nejbohatším archivem, o jaká radia by se jednalo? 🙂
Zajímalo by mě to přednostně u multiplexu COLOR DAB+ (event. se do toho dají započítat ještě ZUN a DAB Praha). především by mě to zajímalo u radií zaměřených na elektronickou hudbu.
za sebe můžu třeba říct, že se mi třeba líbí, že Netro zařazuje i hodně neznámých (i více songů od jednoho interpreta) songů z Eurodance-90s dance éry. Zajímavý výber hudby má také často i Cable radio na pozici Test LQ.

TÉMA
DAB+ výběr
Míra
Reply to  Soundwaver
20. 12. 2021 13:17

Na Coloru už vlastně neexistuje výplňová hudba, takže rotace nejsou tématem. Zbývají tedy znovuzařazování písní do autorských pořadů.

Míra
Reply to  Soundwaver
20. 12. 2021 22:16
Honza K.
Reply to  Oviradio.cz
19. 12. 2021 20:17

Třeba Otava má ve vysílání: „Na nic si nehrajeme, jsme opravdu regionální rádio.“

Jirkas
Reply to  Honza K.
19. 12. 2021 21:00

Na nic si nehrajem, prostě hrajem. HeyRadio. 🙂

Jakub
Reply to  Oviradio.cz
19. 12. 2021 22:23

brněnský Krokodýl ve znělkách taky hlásá, že jsou „jediné rádio, které kompletně vysílá z Brna“

Franz
Reply to  Oviradio.cz
19. 12. 2021 22:24

Jen aby MB za podobné rýpání do jejího portfolia stanic rádiu Čas skrz Radiohouse nenaznačila, kdo je tady pánem. A za rok nějaké rádio Čas ještě existovalo…

Lukáš
Reply to  Oviradio.cz
20. 12. 2021 01:49

Prostě rádia čas vysílají kompletně z Ostravy poruby ulice stavební.

PetrPe
Reply to  Lukáš
20. 12. 2021 08:01

Nechci brat iluze, ale konkretne Poruba lezi ve Slezsku, tak kdo jeste vubec vysila z Moravy? 🌞

Insider
Reply to  PetrPe
20. 12. 2021 09:28

Jih, Krokodyl, Free, Kromeriz, Hana, Skyrock, regionalky Cro, odpojeni Hitradii Zlin a City Brno…

Honza
Reply to  Insider
20. 12. 2021 13:11

Mě osobně tohle upozorňování ve vysílání na to, že vysíláme odsud a konkurence odjinud přijde docela směšné a pro posluchače nic neříkající. Rozhodující je obsah (mluvené slovo, playlist), ten u posluchačů rozhoduje. Když už chci říct, že jsem regionální, stačí jednoduchý slogan „Rádio jižní Moravy“ 😀

Jiříkovo
Reply to  Honza
20. 12. 2021 14:13

S tím úplně Honzo nesouhlasím. Pokud poslouchám rádio, třeba v ranním prime time, rozhodně víc ocením místní dopravu a regionální témata, než informaci o ucpaném Brně a pozvánku na slevněné vstupné do pražské botanické zahrady, což jak uznáš, je mi na písecku úplně k ničemu.

Honza
Reply to  Jiříkovo
20. 12. 2021 15:16

Však jsem napsal, že rozhoduje obsah a playlist. Psal jsem, že nesouhlasím s tím promem, které poukazuje na to, odkud kdo vysílá. To pro posluchače není podstatné, jak píšeš, rozhoduje skutečná regionálnost ve vysílání u reg. rádií, né jestli jsou jediní z toho či onoho města.

Míra
Reply to  Honza
20. 12. 2021 15:38

Teoreticky už může fungovat určitá forma rádia bez studia – bez adresy (pokud budou komplet všechny pořady a příspěvky předpřipravené a pokud nebude existovat přímá interakce s posluchačem). Někde budou umístěny servery cloudu a někde přenosné zařízení, kterým se bude na dálku ovládat odbavovací SW a vkládat do něj položky.
Důležité je, aby rádio informovalo o dění v regionu. Buď je obsahově lokální, nebo používá lokální odpojování. Pokud toto nesplňuje, tak záleží na každém posluchači, zda to snese (množství nepotřebných informací).
Z hlediska reklamy, tam může být opožděný efekt. Na burger si dojdu po půl roce, až budu projíždět. To samé tipy na výlet.
Umístění studia důležité podle mě není, ale může to posílit hodnověrnost projektu.

Last edited 11 měsíců před by Míra
Jakub Melin
Reply to  Míra
20. 12. 2021 19:18

Dokonce může existovat i rádio bez studia a bez adresy a stále mít klasické vysílání včetně interakce s posluchačem, živě moderovaných pořadů a podobně.

O dění v regionu rádio vůbec informovat nemusí, dokonce ani nemusí mít vůbec zprávy, dopravní info a podobně.

Spousta posluchačů si od toho ráda odpočine. V tomhle šel z mého směru špatnou cestou Expres, kam se zpravodajství a další věci naopak začly dostávat, přitom to dříve bylo primárně hudební rádio. Dost posluchačů to kritizuje i na jejich FB.

PetrPe
Reply to  Jakub Melin
20. 12. 2021 19:53

To je treba pravda. Ale kdyz bych to vzal na me, tak co mi u nynejsich centralizaci nejvice vadi, tak ten slang. Ja jako ostravak, kdyz si pustim radio a slisim tam uz rovnou ve znelkach takove mordy jako „…od desiti do jedny…“ „…slusnej rock…“ „…hezkej, novej…“ atd. Tak jak se u nas v ove rika, kudla se mi v kapse otvira 😀 Typickym pripadem je ted E2…

Míra
Reply to  Jakub Melin
20. 12. 2021 20:18

Chápu, že občas takto funguje Color, ale pořád tomu místnímu odbavišti říkám studio, byť je to obývák, nebo stoleček pod širákem a do studia to má daleko. Jinak Color předpokládám opravdové studio má (minimálně to pražské).

Pokud je rádio hudební, tak samozřejmě není potřeba zpravodajství. Ono je spíše otázkou, jestli se někdy povede trochu narovnat podmínky mezi čistě internetovými streamy a pozemně šířenými rádii.
Bylo by fajn, kdyby posluchač měl možnost výběru mezi hudebními, hudebně informativními i čistě mluvenými stanicemi.
Říkám to nerad, ale přijde mi, že drtivá většina lidí zatím stále vyhledává kontaktní, nebo moderované vysílání.
Byl bych rád kdyby se to brzy změnilo a lidi se naučili u hudebního pozemně šířeného rádia relaxovat.

Václav
Reply to  Míra
20. 12. 2021 20:58

Ohledně přehnaného moderování hlavně na komerčních stanicích mě to spíš přijde jak nafouknutá bublina dána mylnou představou že na každou další show čeká úspěch jako na Mareše. Dost pádný důvod že lidi odcházejí na Spotify, YouTube. Opravdu za několik let co se bavím s lidma, všichni zatím kritizovali rádia že nehrajou, nikdo z účinkujících si tam velké jméno nevybudoval, nebo to jako posluchač cíleně poslouchal, a tak se zakotvil těžko narovnatelny predsudek že všude kecaji. Snad jen tady někdo v diskuzi popsal ojedinělý případ že to někdo poslouchal.. I proto je úspěšné např Rockradio na to že stylem nezaujme všechny, tak se mi zdá že poměr moderování není přehnaný. U těch ostatních show, má snad za cíl aby to nevypadalo, že mluvené slovo patří jen reklamě. Snad lidi co jsem viděl kolem mě akceptují R žurnál s tím že obsah moderace má účelné sdělení. Rádio jako „zábavné“ řeči bez přípravy moc budoucnost nemá, nejlepší léta jsou pryč, zvlášť kdo to neumí a nemá tradici.

Last edited 11 měsíců před by Václav
Lohen1
Reply to  Václav
20. 12. 2021 23:46

A tak třeba Ranní Kiss se mi jako show líbí celkem dost. Občas je to trochu dětinské, ale stejně se vždycky zasměju.

Last edited 11 měsíců před by Lohen1
PVo
Reply to  Honza
20. 12. 2021 16:05

no znělky typu „největší“ nebo „nejlepší“ hity atp. je úplně stejná třída

:)
Reply to  Honza
21. 12. 2021 20:42

Amen.

Žorž
19. 12. 2021 08:13

Co říkáte na tuhle vánoční „novinku“? Za mě si zaslouží pozornost „mladých“ radií typu Fajn a E2: https://youtu.be/NB9fZYeOdPk Zaujala dokonce i kamarádku, která elektronice a zlámaným beatům nefandí. Ani Podle ní to není „další cajdák“, s čímž souhlasím 🙂

Last edited 11 měsíců před by Žorž
Míra
Reply to  Oviradio.cz
19. 12. 2021 08:41

Pro někoho, kdo miluje tento konkrétní hudební podstyl a kdo zároveň nemá přeposlouchanou Hallelujah.
Já jsem si udělal vánoční song z této písně, je sice ohraná, ale méně vtíravá a jsou v ní rolničky:
https://m.youtube.com/watch?v=mZhPckmcMrU

Jirkas
Reply to  Žorž
19. 12. 2021 14:41

Humáč coververze.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
19. 12. 2021 11:25

Lidé nejsou šťastní, cítí křivdy a mají možnost je „neomezeně“ ventilovat.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
18. 12. 2021 10:16

Pro vysílatele již zjevně mimo jeho zájem – a to jde o dva vysílače v Praze….

Last edited 11 měsíců před by Míra
Honzaa
17. 12. 2021 21:35

Nejsem z Prahy, tak mě zajímá, jestli jsou nějaké novinky v Color Dab, byla tam jedna testovací pozice volná. Díky za scan a info.

TÉMA
Color DAB+
Jakub Melin
Reply to  Honzaa
17. 12. 2021 22:28

Nejsou. Testovací pozice jsou stále dvě – HQ a LQ. Žádné změny v muxu aktuálně neplánujeme 🙂

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
17. 12. 2021 20:27

Na radě přistála další žádost o změnu. MB by ráda na pardubické 91,6 MHz/5 kW vyměnila Fajn rádio za Rock. Pardubičáci však o Fajn nepřijdou, je zde relativně slušný signál 106,6 z chvaletické elektrárny.

Václav

Jo a ještě ma MB dokryvac po htr Magic v Pardubicích tuším 94,5, na něj přeci chtěla Rockradio a nakonec opačně, že by na něm byl pak Fajn? Já už to kdysi říkal zda Fajn neustoupí perspektivnejsimu jakož to staršímu Rockradiu.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
17. 12. 2021 20:55

Očekávám, že to tak dopadne. Jako 100W dokrývač Chvaletic budiž. Mít vedle sebe 1kW a 5kW je zbytečný luxus.

Václav

Ano i podle map jsou to dost překryvy 91,6 a 106,6 a nevím že by nějak poslechovostne zazářily.

Václav
Reply to  Václav
17. 12. 2021 21:45

A pokud k tomu dojde, bylo by logické dát současný dokryvac Rock R. HK a možná DK pro Fajn?

LU-
Reply to  Oviradio.cz
18. 12. 2021 07:46

K čemu máme vůbec licenční řízení a „licence“? Stačí „jen si změníme název, díky“ a tradá, můžu cpát co chci kam chci nehledě na to, s čím jsem tam to řízení vyhrál.

Insider
Reply to  LU-
18. 12. 2021 07:48

Přesný

Insider
Reply to  Oviradio.cz
18. 12. 2021 08:18

Změna názvu nebo přejímání programu se řídí jiným zákoným parametrem nežli změna licenčních podmínek.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
18. 12. 2021 10:00

myslíte, že signál pak skončí úplně? Tedy že potom i zbyvajicí frekvence změní pod spin?

Insider
Reply to  Jarda
18. 12. 2021 10:06

Ano

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Insider
18. 12. 2021 11:35

Já si to nemyslím.

Insider

Vsaďme se

PVo
Reply to  LU-
18. 12. 2021 15:35

Říkal jsem že u nás je legislativa ohledně vysílání rádií úplně na ho…o.
I ČTÚ jde velkým vysílatelům evidentně na ruku
Rada má pravomoc jakkoliv bizarní změnu akorát orazítkovat.

TÉMA
„licence“
Last edited 11 měsíců před by PVo
Hori97
Reply to  Oviradio.cz
18. 12. 2021 08:41

Jižně od Pardubic pokrytí také znatelně klesne. Nasavrky, Seč, Hlinsko… Tam všude hraje Fajn dobře jen z 91,6 MHz.

H.
Reply to  Oviradio.cz
16. 12. 2021 22:27

Tihle rozhlasoví stratégové, zalezlí ve svých bublinách, zjevně vůbec nechápou, že lidi jsou totální rádioví analfabeti. Pro ně je AM a FM to samé, DAB naprosto neznají a znát ani nechtějí, a pak už je jen internet. Lidi prostě zapnou rádio, a ono hraje a to je všechno. A když to nehraje, tak zatočí kolečkem nebo ti nejpokročilejší zmáčknou SEARCH >> a to je vše. Všechny ty zkratky jim jsou ukradené. A až to hrát přestane, tak to hodí do popelnice a zlomí nad rádiem hůl. Chápu, že je to fakt drsný pro někoho, koho rádio živí, ale naprostou většinu lidí rádio nejen že neživí, ale bez rádia se klidně zcela obejdou, pokud by to mělo znamenat jakýkoli výdaj nebo komplikaci. Většinu těch, které vyženete, už zpět nevrátíte. Vypnout AM nebo FM neznamená, že lidi celí zoufalí začnou nakupovat přijimače DAB, nýbrž začnou hledat z celé plejády různých alternativ, co tedy místo toho, a často to už vůbec nebude rádio.

PVo
Reply to  H.
17. 12. 2021 11:21

Jojo, nepochybně jsou i tací, ale nebude jich většina a i těch co poslouchají cokoliv, jen aby se nemuseli namáhat s naladěním něčeho lepšího je i menšina v těch radiových analfabetech..
Furt jsem přesvědčen že hlavní nezájem o rádio generuje nedostatečná nabídka než „jakýkoliv“ výdaj/komplikace při nějaké změně distribuce

Pezos
Reply to  Oviradio.cz
29. 12. 2021 09:59

Mimochodem, třeba ve vysílání ČRo Ostrava snad každou hodinu zopakují všechny frekvence, na kterých vysílají (ráno klidně i třikrát za hodinu), ale existenci nějakého DAB poctivě zatloukají. Není nad jednotnou strategii jak motivovat posluchače k přechodu na digitál 🙂

Lukáš
16. 12. 2021 17:43

Všiml jsem si, že na jablonecké 92.7 FM jede aktuálně Hitrádio místo Fajn rádia, avšak playlist je od Contactu odlišný. Že by jen záloha vysílače, nebo se chystá zase změna? Jako by těch Hitrádií tady na serveru nebylo už hodně..

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Lukáš
16. 12. 2021 18:06

Zrovna to zkouším a na 92,7 mám normálně Fajn.

Marcel
Reply to  Lukáš
17. 12. 2021 07:32

Ano byla porucha zdrojového signálu, vysílač jel ze zálohy, bohužel s nevyměněnou nahrávkou ještě z dob Hitrádia.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Marcel
17. 12. 2021 07:59

Ale na 92,7 Hitrádio nikdy nebylo. Původně tam byl Blaník, který jel ballem ze 107,4.

Martin

Porucha a záloha s Hitrádiem musela být na libereckém vysílači v Bezové – 87,6 MHz. Jablonecká 92,7 MHz ji přebírá ballem, tak se zákonitě Hitrádiová záloha dostala i sem.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Martin
17. 12. 2021 15:06

Martine, jsi si jistý, že 92,7 skutečně balluje libereckou 87,6? Protože od spuštění vysílačů byl mezi nimi cca půlvteřinový posun v modulaci, což byl vzhledem k členitosti místního terénu a blízkosti obou vysílačů docela problém. Několikrát jsem je na to i upozorňoval, že by s tím chtělo něco udělat. Nicméně teď mi tu hraje současně 87,6 a 92,7 a zvuk je časově naprosto synchronní. Takže pokud to skutečně jede ballem, tak je to pro mě naprosto nová informace a rozhodně to netrvá dlouho.

Martin

Ano, tady jsem si zcela jistý.

FM vysílače na 100% provozované přes tzv. ballempfang v Liberci a Jablonci:
 
Liberec:
 
93,3 MHz → Hitrádio Contact z vodárny nad Lidovými Sady
→ příjem 106,1 MHz z Horního Hanychova (penzion Čertí Apartmány v ul. Ještědská 479).
 
107,4 MHz → Rádio Blaník z paneláku na Broumovské (ul. Sametová 833/26)
→ příjem 101,4 MHz z Ještědu (RDS PI kód je dočasně odlišný – proč je snad jasné).
 
Jablonec nad Nisou:
 
92,7 MHz → Fajn rádio z paneláku na Žižkově vrchu (ul. Na Výšině 3214/15)
→ příjem 87,6 MHz z libereckého vysílače na paneláku v Pavlovicích (ul. Bezová 284/19).
 
97,5 MHz → Hey Rádio z vodárny na Bártlově vrchu
→ příjem 89,3 MHz z vysílače Benešov, Lbosín – rozhledna Březák (neboli naše stará dobrá Špulka).
 
99,7 MHz → Hitrádio Contact ze stožáru osvětlení fotbalového stadionu Střelnice
→ příjem 106,1 MHz z libereckého Horního Hanychova (penzion Čertí Apartmány v ul. Ještědská 479).
 
104,3 MHz → Rádio Impuls z paneláku u nemocnice (ul. 28. října 3593/42)
→ příjem 102 MHz z Bukové hory u Verneřic.
 
105,1 MHz → Hitrádio Contact z hotelu Petřín (ul. Petřínská 177/6)
→ příjem 100,6 MHz z libereckého vysílače na paneláku na Broumovské (ul. Sametová 833/26).

Jarda
Reply to  Marcel
17. 12. 2021 09:02

Firma jako kráva a oni si nevymění nahrávku 😀

PVo
Reply to  Jarda
17. 12. 2021 11:27

hypermarkety jsou taky jako kráva a mají většinou „podstav“ zaměstnanců – generuje to nižší náklady…