Nejnovější komentáře

  • Jakub DXer: Já ty dekadovký (v podání TV stanic na satelitu) rád nemám, protože to vnímám jako omezení… Jo, rád si připomenu…
    16:01 26.07.2024
  • PVo: a mají repertoár od Bacha po Vlacha? .. odhaduju (resp. nechce se mi to na netu hledat) že jde o…
    13:13 26.07.2024
  • Oviradio.cz: Absolute 80s, Heart 70s, 80s80s, Nation 90s atd., základem vždy mainstreamové hity.
    11:36 26.07.2024
  • PVo: „dekádově vymezené formáty“ moc nechápu (pokud jsou tedy vymezené JEN dekádově) a nevěřím v jejich úspěch.
    10:58 26.07.2024
  • Oviradio.cz: Samozřejmě, ale počítám jen subjekty, které mají nějaké profesionální zázemí, obchod, strukturu. Color je v kategorii nadšeneckých projektů, smysluplné pokrytí…
    10:11 26.07.2024
  • Jakub DXer: Abych byl objektivni, tak mimo mainstream je hudebně i Color rádio, takže to.ukousava taky z pomyslného koláče možných nových projektů…
    09:50 26.07.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
24.7K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Honza K.
2. 10. 2019 09:31

Nevíte někdo, kdy přesně se budou stěhovat rádia RU?

frkotou
Reply to  Honza K.
2. 10. 2019 11:25

Údajně do Vánoc, případně někdy na začátku příštího roku.

jan
1. 10. 2019 19:38

Muze mi někdo vysvětlit proc Blanik zrusil regionalni zpravodajstvi

J K
Reply to  jan
1. 10. 2019 20:08

Opravdu? Nedávno jsem Blaník slyšel a regionální zpravodajství tam ještě bylo (součástí každých zpráv v celou a ve všední dny odpoledne každou sudou hodinu i přehled regionálních zpráv kolem 20 minuty). Věřme, že se jednalo pouze o nějaký dočasný problém. Jinak už snad ani není možné, kam ten český rozhlasový trh spěje…

jan
Reply to  J K
1. 10. 2019 20:41

Poslouchal jsem to 3 hodiny a opravdu celoplosne zpravodajstvi. Tak sem se rozcilil a vypnul. Jo a doprava porad jedna a ta sama dokola.

J K
Reply to  jan
1. 10. 2019 20:43

Tak jestli to takhle plánují na trvalo, tak mě teda pěkně zklamali

jan
Reply to  J K
1. 10. 2019 20:44

Ja doufam ze snad to ani nemůžou myslet vazne a ze snad to tak nezustane.

jan
Reply to  jan
1. 10. 2019 20:27

Opravdu nekecam . A sem moc rozlobenej protze všechno rusi regionalitu Kiss hruza , Faktor jen Budejice,atd. Jen ze Blanik si vždy zakladal na regionalite tak tento krok nechapu.Ja si pamatuji Blanik ještě stary to bylo uzasny regionalni radio a ted hnusna celoploska.

frkotou
Reply to  jan
1. 10. 2019 22:42

Já si ještě pamatuji samostatné vysílání ze Znojemského studia, nebylo to tak dávno. Stále jej využívají k nahrávání regionálních reklam a případných rozhovorů.

LiborV
Reply to  jan
1. 10. 2019 20:45

ÚSPORY TOŤ TEN DŮVOD

jan
Reply to  LiborV
1. 10. 2019 20:49

A nebylo by lepsi tedy ty radia dat všechny pryc. K cemu jsou. A jak je mozne ,ze to dovoluji licecni podmínky. Jak k tomu prijdou ty co jim nedavno zrusili sve regionalni radia a tvrdili jak budou stejne regionalni a ted celoploska. Pokud to takle chteji delat všichni pak tedy je nejlepší vyhodit radio.

Michal
Reply to  Oviradio.cz
30. 9. 2019 17:54

Ten název je příšernej. Představte si, že by se třeba Mazda jmenovala „Auto benzín Hirošima“.

Žorž
Reply to  Michal
1. 10. 2019 21:34

Luxusní přirovnání! 😆

H.
Reply to  Žorž
1. 10. 2019 22:09

Tak víte co, ten název je samozřejmě šílený, ale tam jde hlavně o to, aby se skomírajícímu DABu udělalo nějaké promo, aby se vytvořila iluze jakési výjimečnosti, když ta zabedněná veřejnost ne a ne ocenit ten úžasný digitální rozhlas. Já si tedy myslím, že to fungovat nebude. Ono se to přímo nabízí, využít státní rozhlas pro rozjezd DABu, protože to z velké části zaplatí koncesionáři. Hm, ale ono to celé roky působí tak nějak křečovitě, a marketingově je to úplná tragédie. Omlouvám se, fakt nemám osobně proti nikomu nic, ale vyjádřit svůj názor snad mohu, a výsledky mi dávají za pravdu. Dnes jsem přesvědčen o tom, že DAB by nedokázal lidem vnutit ani Mára Prchal. Ten vhodný čas jsme propásli.

PVo
Reply to  H.
1. 10. 2019 22:37

Nemůže něco skomírat když to ani pořádně nezačalo… Ocenění záleží na nabídce, zatím je mizivá…. S vaším přístupem bychom tu měli 3,75 anologových TV kanálů (Prima neměla kompletní pokrytí)

Lukáš
29. 9. 2019 01:45

Fajn rádio mě mile překvapilo, že mají v playlistu zařazené některé interprety z české hip hopové scény. V poslední době jsem nejednou slyšel třeba Dorian, Viktor Sheen nebo Ben Cristovao.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
29. 9. 2019 12:31

našel jsem motivaci naladit Fajn přesto že ho teď neměl ani na jedné z 20ti předvoleb. Ano příjemně překvapil DJ SNAKE & J BALVIN & TYGA Loco Contigo. Ale dále oznamoval moderátor že bude Coldplay a pak upoutávky na chainsmokers – by mě nevadilo že mimo styl ale kdy už konečně pochopí a přestanou to zabíjet v pravidelných intervalech fádními skladbami, které se v pravidelných intervalech vyskytují na polovině rádií, tohle prostě nikdy nepochopím! Ano jásáme že tam slyšíme něco jiného hiphopového, ale každou chvíli každou druhou skladbou zabito, což pak oni to v rádiu necítí a neotravuje je to?, ve srovnání jak je to zajímavé vymanit se z kruhu, tedle rozdíl je evidentní. Jsou tam upoutávky jako že „česká jednička(tohle spojení bych viděl spíš už blaníku) na novinky“ a mezi superlativy boží cool atd aspoň přiznali že si za to nechávají platit (podle mě za ty nezajímavé věci). Časté rotace nejsou dobré, ale ještě více záleží jejich obsah. Třeba časté, ale hlavně něčeho jiného než fádního popu byly na Free radiu (takový jednoduchý dance ale jiný než jinde), to ještě šlo. Dejme tomu že rotacemi fádního popu se E2 vybudovala svoji kariéru mezi celoploškama, ale třeba u toho Fajnu nevím o co se snažil když v Praze na silném vysílači + ještě dokrývač, a má co dělat, aby se poslechovostně udržel před alternativním Radiem 1. Analogický případ plevelného rotačního popu provází Kiss. Taky chce hrát 90 a EDM a povinně je bržděno tímto nešvarem, tak uvidíme kdy to třeba i jiné rádio pochopí a předčí omezené radia které podle mě nejsou opravdové, jsou to spíš DEMO rádia. Zas naopak tady to s tím fajnem jsou první vlaštovky, třeba se to vyvine dál.

Soundwaver
Reply to  Václav
29. 9. 2019 12:55

tak ony ty časté rotace jsou prý odůvodněny většinou tím, že lidé údajně poslouchají na základě průzkumů radio méně déle než dříve.
je ovšem k zamyšlení, zda by ho neposlouchali délší čas, kdyby hráli pestřeji (ne pořád pravidelně pár stejných songů po celý den) a byly na fm styly, na které si lidé od zacatku fm (90tek) zvykli a v rámci tzv. vývoje z éteru vymizely.
třeba teď jsem slyšel na jednom (pop m.) polském radiu novinku-předělávku- Alex Christensen – Gipsy Woman. co myslíte, kdy to nasadí třeba Fajn nebo E2? 😉

Václav
Reply to  Soundwaver
29. 9. 2019 13:34

Ano, poslouchá se kratší dobu a myslím si že to lepší nebude, ale i během té chvíle si nejsem jistý tím, že posluchači od většiny rádií očekávají, že každý den uslyší ty samé novinky schválené módní policií; to si těch pár kousků můžou stáhnout sami a mají to bez reklam, což už posluchači praktikují, ale dobře děje se tak na E2. Ale proč na Kissu? Nebo Fajnu, na který by seděl výše zmíněný styl. Proto má za následek lepší čísla alternativních stanic (Expres) nebo Beatu, což je dobře ale vůbec by to zas až tak nemuselo být kdyby se rádia věnovali popu s jeho zaměřením tak jako se např. dalo kdysi říct o Frekvenci 1, že byla oldies a nemuselo to být s otravnými rotacemi novinek, nebo teď má možnost Kiss. FM rádia v 90 nebyly podle mě o tom že by se na každém hrál ohraničený jiný styl, ale třeba playlist byl širší, ale nedokázali se specializovat na určitou cílovou skupinu (hlavně na tu mainstreamovou) na čemž postupně pracovali až tomu začla vládnout E2. Tady LU chce aby jsme mu drželi palce s Českou kanadou ale aby něco s playlistem udělali, to ne.

PVo
Reply to  Václav
29. 9. 2019 14:27

LU chce, podle kontextu s předchozím příspěvkem, abychom mu drželi palce s rádiem Orlicko a ne s RČK nepletu-li se… 🙂

Václav
Reply to  PVo
29. 9. 2019 14:30

Aha vlastně jo 🙂

Lukáš
Reply to  Oviradio.cz
29. 9. 2019 13:32

Nene, Nápisy nehrají. Jen skladbu Až na měsíc. Ale i tak je pokrok slyšet Viktora Sheena na FM rádiu. Pokud tedy nepočítám již zmíněný Spin, který je na hip hop zaměřený a lze ho naladit jen v Praze.

Kristián
28. 9. 2019 11:05

Od dnešného dňa moderuje víkendové rána Petr Koukal, predtým pôsobil v rádiu Seejay, kde moderoval ranné vysielanie.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
28. 9. 2019 13:28

nejspíš na Fajnu podle předchozího příspěvku

David Pražák
Reply to  PVo
29. 9. 2019 20:55

Nejlepší stanice na mainstreamovou hudbu jsou Haná, Rubi, Jih a Krokodýl. Na těchto rádiích nehrají žádný hit dvakrát během dne. Tyhle regionálky se dají poslouchat celý den. U Krokodýla je dobré to, že když zahrají něco podruhé během dne a zavoláte jim do studia, tak vyhrajete nějakou cenu.

Jarda
Reply to  David Pražák
30. 9. 2019 06:52

A v Čechách nic? :O

LiborV
Reply to  David Pražák
30. 9. 2019 09:28

Rádio Krokodýl využívá známý marketingový nástroj jak podpořit svou odlišnost od konkurence (žádný hit 2x)a zároveň prodloužit průměrnou délku poslechu. Tím, že se úmyslně zařazuje druhé hraní vybrané písničky do různých posluchačsky slabších časů, nelze přesně odhalit v kolik hodin se bude hit opakovat. A je šance, že si lidé zvyknou poslouchat Rádio Krokodýl i jindy než ráno. Žároveň lze promovat claim „žádný hit 2x“.Někdy se kombinuje uvedená soutěž s principem narůstajícího jackpotu. Jedná se o zcela standardní nástroj. V zahraničí využívaný většinou u stanic formátu AC, které se snaží odlišit od trhové jedničky (se stejným formátem). U nás to již také několik rádií mělo. Playlist, který má rádio Haná bývá v zahraničí obvykle propagován claimem ve stylu „Ještě více hitů 90.let,milénia a to nejlepší z dneška“.

Jarda
Reply to  LiborV
30. 9. 2019 14:45

Pořád moravský výběr, ale u nas nic, tu všude jen hitradia….

Marek
Reply to  Jarda
30. 9. 2019 18:57

Jardo neboj, od noveho roku chteji hitradia udelat centralizovanou odpoledni sou, tak budou treba rozdavat prachy, jako kdyz zmenili slogan hit za hitem :-))

LiborV
Reply to  Marek
30. 9. 2019 22:17

Když tu před několika lety někteří návštěvníci webu předvídali postupnou centralizaci programu hutrádií „mnozí údajní znalci – zastánci prostředí v Mediabohemia říkali, že nic takového rozhodně není v plánu (nejspíše bylo, ale bylo to pravděpodobně tajné i pro většinu zaměstnanců společnosti) a nyní se ukazuje, že ke sdílení programu mezi hitrádií části programu dojde. Očekávám, že v případě úspěchu odpolední show (stejné nebo větší poslechovosti za méně vynaložených peněz) dojde k redukci samostatně produkovaného programu v regionu na cca 5 – 6 hodin ve všední den. Jestli bude časem i společná ranní show s odpojovanými okny se zatím pravděpodobně neví (může být i lokální).
Očekávám, že síť hitrádií bude fungovat na podobném principu jako síť rádií Radio NRW v Severním Porýní Westfálsku.

PetrB.
Reply to  LiborV
30. 9. 2019 23:05

Odbočím otázkou. Kde je ten, co tvrdil, že z Oldies Rádio nebude Rock Rádio??? Chci si zapamatovat to jméno, až se tu za rok sejdeme a bude v Praze centralizovaný program Rock Rádia….. Ale to jsem odbočil. Zapírat, zapírat je politika vedení Media Bohemia. Vzpomeňme na konec Gama Rádia a Egrensisu. Tutlali to před zaměstnanci tak dlouho, dokud to šlo. Na Egrensisu byla dokonce naplánovana a rozjetá dlouhodobá soutěž o nábytek, která se neuskutečnila. Moderátoři se nesměli rozloučit s posluchači, jediný, kdo byl frajer, byl bývalý hud. dramaturg M…. který pustil od kapely Olympic: Skončili jsme jasná zpráva….. Na Egrensisu běželo více jak měsíc vysílání bez moderátorů, nikdy to rrtv neřešila, přesto, že to bylo nahlášené a bylo to jasné porušení licenčních podmínek… A už tu někdo naznačil, jak je to se servisní organizací spol. M.B. podnikání na Kyperských ostrovech?

LiborV
Reply to  PetrB.
1. 10. 2019 08:21

Nemyslím si, že lidé, kteří tu vypráví o touze Media Bohemia provozovat plnohodnotné v regionech tvořené vysílání, by zde psali něco jiného než to čemu věří na základě informací, které od svého „zaměstnavatele“ mají. Pro stabilitu firmy a udržení spokojenosti zaměstnanců je běžné, že řadoví pracovníci a partneři vědí jen o několika nejbližších krocích a o tom co se jich bezprostředně týká. Můžeme se bavit zda je nebo není tento přístup etický a správný. Je pravděpodobné, že je zaměstnancům prezentován vize ve stylu „tvoříme efektivně lokální rozhlasový obsah tak, abychom uspokojili posluchače v regionech“. A to jak se může vyvíjet podoba naplňování této vize se s řadovými hráči v týmu nemluví. A časem se to i mění.

Někdo tu v době spojování Rádií Kiss tvrdil, že fůze Oldies rádia a Rock rádia rozhodně v nejbližších 2 až 3 letech nehrozí. Nejspíš to byla pravda. Tehdy ještě nebylo Oldies radio na řadě.

Žorž
Reply to  LiborV
1. 10. 2019 08:56

Jakožto budějckého patriota mě děsí představa, že Faktor – nejjihočeštější radio s velmi silným příběhem (nejdříve Podzemí plus další stanice Ladislava Faktora) by mělo ustoupit pražské centrále.
A přesunout Rock Radio do Prahy by bylo od MB šílenství – znám celý tým Rocku a vím, že všichni moderátoři mají v Budějcích své závazky a do Prahy by se s největší pravděpodobností nepřestěhovali (nebo alespoň většina z nich).
Někdejší víkenďáci Honza Petr a Lucka Fialová odešli proto, že se odstěhovali do Prahy a nevyplatilo se jim dojíždět.
Jasně, v případě sloučení je můžou „nahradit“ moderátory z Oldies, ale řečeno sloganem Rock Radia, připravit slušný rockery vo jejich oblíbený speakery? To nechceš! A myslím, že MB nechce Slušný rockový ráno bez Marothy a Drtičky, dopoledne bez Kamila Drába a odpoledne bez Ondry Hellebranta…

LiborV
Reply to  Žorž
1. 10. 2019 10:09

Nemusíte se o svou oblíbenou jihočeskou značku bát. Je totiž pravděpodobné, že se Hitradio Faktor bude tvářit zcela cíleně jihočesky. To lze zajistit i v rámci odpojovaných bloků (ranních nebo třeba dopoledních). Např. „Ranní Faktor, Ranní dvojka z Jihu apod.“ Lze odpojovat například zprávy, počasí a dopravu. Je pravděpodobné, že v následujících letech zůstane Rockradio v Českých Budějovicích. A možná právě jejich tým bude časem zajišťovat lokalizovaný obsah pro Hitrádio Faktor v rámci několika hodin denně (je to otázka tak 3 a 4 let dle mého laického pohledu). Jeden zprávař je schopný vyrobit dva různé zpravodajské vstupy (zprávy). Je pravděpodobné, že by se Rockradio nepřeklopilo do Prahy najednou. To není cesta Media Bohemia. Je pravděpodobnější, že pokud by někdo ze stávající sestavy odcházel tak by mohl být nahrazen nějakým „známým rockerem, z nějaké kapely apod.“, který by usedal do studia pro svůj slot již v Praze. Media Bohemia jde jinou cestou než Kiss radio. Kiss radia byla centralizovaná během dvou měsíců, Media Bohemia sloučí svá rádia do 1 místa třeba během 10ti let (postupně a relativně nenápadně).

PVo
Reply to  LiborV
1. 10. 2019 12:39

taky začlenění Oldies nemusí znamenat že (hlavní) studio bude automaticky v Praze. A stejné to může u Hitrádíí.

H.
Reply to  LiborV
1. 10. 2019 13:28

Držet regionální studia je pro stanici typu Hitrádia dlouhodobě ekonomicky neudržitelné. Věřte, že nic teď není pro MB důležitější než jak se zbavit téhle koule u nohy, tohoto nechtěného reliktu minulosti. A oni to udělají, pojedou úplně na hraně toho, co ještě posluchači a inzerenti unesou. Nebude to naráz, ale bude to. Však už tyhle týpky známe.

Michal
Reply to  H.
1. 10. 2019 13:53

Jen ať to sjednotí. Aspoň bude konečně ta čtvrtá frekvence Hitrádia v Liberci nezákonná a začne se to (snad) konečně řešit. 🙂

LiborV
Reply to  Michal
1. 10. 2019 14:39

Vše bude dle zákona, oficiálně to budou stále různá rádia. Tak jako to má Kiss.

Žorž
Reply to  LiborV
1. 10. 2019 15:52

Proč vlastně při akvizicích radií a jejich následné centralizaci nedochází i ke sjednocení licencí do jedné? Třeba Evropa 2 je taky papírově x radií vysílajících pod jednou značkou…

LiborV
Reply to  Žorž
1. 10. 2019 16:31

Umí na to odpovědět někdo se znalostí práva/příslušného zákona.

LiborV
Reply to  H.
1. 10. 2019 14:37

Souhlasím. Budou zkoušet postupně co jim trh umožní 😉. Předpokládám, že se vyplatí jeden studiový dům, ale umím si představit, že si mohou z nějakého důvodu držet dočasně i 1 – 2 regionální pobočky. Konkurenční stáj vysílá Signál radio a zpravodajství Kissu z Mladé Boleslavi. Bude tak činit do doby než vlastník připraví nové společné sídlo pro TV Prima a svá rádia.

Honza K.
Reply to  LiborV
2. 10. 2019 09:19

Kiss zprávy z Mladé Boleslavi již delší dobu nevysílá. Zprávy se vysílají živě z pražkého studia.

jan
Reply to  LiborV
2. 10. 2019 09:39

Regionalni prizpevky jsou natocene v Boleslavi a ostatní zive z Prahy na to peníze mají , ale ze by něco udelali z programem a zprávami to ne. Kiss je pripad sam pro sebe.

LU-
25. 9. 2019 00:01

Má někdo info, jestli R.Č.Kanada vrátila moderované vysílání? Z kontaktu na webu zmizl obchodní tým, redakce, apod. Na Instagramu poslední příspěvěk někdy před létem, FB už tolik aktivní taky není.

Jan
Reply to  Oviradio.cz
25. 9. 2019 03:26

Podle jejich vyjádření se mělo moderované vysílání vrátit od září, zatím se tak nestalo a nejspíše ani nestane podle původního týmu.

Jerry
Reply to  Jan
25. 9. 2019 13:51

Jede pouze hudba, radio krachuje

LiborV
Reply to  Jerry
25. 9. 2019 15:50

Nevíte zda probíhá pokus rádio prodat nebo se dá čekat vrácení licence?

LU-
Reply to  Oviradio.cz
26. 9. 2019 13:18

Držte nám palce, je to dřina. Každopádně v prime-time měla RČK na internetu poslechovost do 6 lidí. Někdy třeba jen 2, to už mohli být i roboti.

David Pražák
Reply to  Jerry
25. 9. 2019 16:04

Ale!!! Že by nastal konec dalšího radia? U Kanady bych se vůbec nedivil, když ještě neběží vysílač v Nové Bystřici a Dačicích.

Ondra Mištera
Reply to  David Pražák
25. 9. 2019 17:03

Váš text…Na rádiu Česká Kanada už v celou hodinu nevysílají zprávy.

Ondra Mištera
Reply to  Ondra Mištera
26. 9. 2019 17:07

Váš text…Před chvílí jsem na české kanadě slyšel zprávy. Včera odpoledne je nevysílali. Jsem zvědavý na to, jak se rádio bude vyvíjet dál, jestli za čas skončí, nebo jestli obnoví moderované vysílání.

David Pražák
Reply to  Oviradio.cz
26. 9. 2019 17:43

Tak Dačice 92,9 opravdu jedou. Zrovna jsem byl v Telči a naladil jsem.

PVo
Reply to  Jerry
25. 9. 2019 16:13

v Radioprojektu nejsou takže od reklamek nemohou mít nic a objíždět lokální místní malé klienty evidentně nezvládli(je to málo peněz za dost námahy). Do takovýchto projektů nemá smysl vstupovat bez zajištěných dohod s firemním partnerem/partnery třeba s protihodnotou využití reklamního prostoru. A nalepit se na místní samosprávu na rozdíl od lokálních televizí pro rádio nefunguje…

David Pražák
Reply to  PVo
25. 9. 2019 23:21

Kmitočty po České Kanadě by se určitě mohly hodit Hey rádiu. Heyko by tak dokrylo většinu Jihočeského kraje.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
26. 9. 2019 10:54

Cože? To budou mít radio hey Číňani?? Moje nejoblibenejsi radio? Nebude z toho čínská reklamní trouba?

PVo
Reply to  Jarda
26. 9. 2019 11:48

nevím co by mohli číňani propagovat, v televizi by to byl třeba „čínský“ pohled na svět/aktuální události ale v hudebním rádiu mi to nedává smysl. Btw. výstupy z výzkumů v Německu z hlediska využití na reklamu jsou lepší. Jako podnikatel bych věděl že když si zadám reklamu tak mi jej v té hodině uslyší x lidí, u nás z denní bych si to mohl odvodit leda přibližně.. třeba podle porovnání rozložení internetové poslechovosti během dne a aproximací z počtu netové poslechovosti za den k celkové denní. A týdenní je z hlediska zjištění efektivity reklamního zásahu vyloženě k ničemu.

jakub melin
Reply to  Jarda
26. 9. 2019 17:18

nebude, nepanikařte… bude to jen neco cestopisneho apod.

Mirek
Reply to  Oviradio.cz
28. 9. 2019 08:30

Milý Ivoši, kdyby sis zjistil pár informací, než sem začneš něco psát, bylo by to fakt prima. Zhola nic o tom nevíš a píšeš sem jen bludy a demagogii. Nevím opravdu co si o Tvém webu mám poslední dobou myslet.

Já bych to asi udělal tak, že bych se nejprv zeptal, zjistil si informace o co půjde a pak teprve třeba napsal na toto téma článek. Asi podobné jako článek na téma zasekávání RDS. Zkus se někdy zamyslet na tím, k čemu vlastně ty ww stránky mají být.

kdybys něco chtěl vědět, telefon na mě máš už dost dlouho.

Mirek
Reply to  Oviradio.cz
28. 9. 2019 14:06

Pokud já bych chtěl na svůj web něco smysluplného napsat, např. o nějakém novém pořadu na některém rádiu, tak bych se asi snažil zjistit co nejvíce informací (např. i dotazem v onom rádiu) o čem ten pořad bude, a pod. Psát sem svoje doměnky je prima, ale deklasuje to tento web spíše do kategorie fakenews. Je to vidět i z reakcí některých čtenářů, kteří Tvé příspěvky pomalu pochopili tak, že rádio přechází do čínských rukou a nebo, že pořad budou moderovat moderátoři v Číně, kteří neumějí ani pořádně česky. (bizár) Rovněž starší titulek … „cituji jednu kuriozitu, která dokládá, že financovat rádio není snadné….“ To je skoro jako napsat: …představte si vážení čtenářové, že rádia dávají do vysílání i reklamu, aby ufinancovali svůj provoz… Bomba!

Asi bych se také zamyslel nad smyslem některých svých příspěvků, zejména jejich relevancí i co se týče jejich objektivity.
Ale nechci zde rozvíjet nějaké sáhodlouhé polemiky, neb si myslím, že je to zrovna zde zhola zbytečné.

Prima víkend.

LiborV
24. 9. 2019 22:26

Rád bych zařadil vzpomínkové komunikační vlákno. Jsou chvíle kdy vzpomínám s láskou na jingly Rádia Rokko a Rádia Limonádový Joe. A jaké jsou pro Vás ty nepřekonatelné jingly dob minulých i současných?

Libor
24. 9. 2019 22:15

V poslední době se do ČR dostává ze spojených států trend podcastů. Rozmach nastal za oceánem v době kdy se nepovedlo sehnat autorům různých pořadů dostatečné financování ze strany NPR. Postupně se podcasty šíří i do jiných zemí. A to i mimo rádia. V ČR se podcastu věnuje ve velkém Český rozhlas. Vyvijí formáty, které jsou primárně vyrobené pro stahování a odložneý poslech (a přesto to vysílá i na svých stanicích). Chystá na listopad nový podcastový portál. Co vy a podcastové aplikace a podcastový podcast. Mám moc rád Vinohradskou 12, Balanc, Osobnost plus, Diagnóza F, Dokuseriál Dvojky a jiné pořady. O víkendu jsem si stáhl podcastovou aplikaci Mediathek od ARD. Jsou tam zastoupena všechna veřejnoprávní rádia v Německu. aplikace je skvělá, dobře se s ní pracuje. Překvapilo mě, že kvalita zpracování podcastů v Německu je o hodně horší než v ČR. Rozhlas pracuje se zvuky, hudbou, různými vstupy a rovinami vyprávění. V Německu ta zvukovou a technická úroveň pořadů je slabší. Tematicky jsou dobří oni i my v ČR. A proto se ptám co vy a podcast?

LiborV
Reply to  Oviradio.cz
25. 9. 2019 00:46

Český rozhlas vyrábí množství pořadů, které mají větší poslechovost formou podcastu než v proudovém vysílání. Nejvíce pořadů, které jsou primárně podcastem jsou produkovány týmem rádia Wave. Jedná se o rozhlasové pořady, ale přitom se ví, že v podcastu poslouchá Buchty ( nejúspěšnější podcast ČRo) 5x více lidí než na Radiu Wave. Třeba tento „ženský tlachací“ podcast/ pořad je vyráběn primárně jako doprovod k domácím pracím. I já si vybírám pořady Rozhlasu k práci, ale jiné. Vím z jednoho rozhovoru (výroční 100. díl Vinohradské 12), že určité pořady formou podcastu jsou nejčastěji poslouchané při běhu (mělo by jít tuším o Rozvojový magazín Balanc). V Americe jsou oblíbené i „pořady“ tvořené k vaření. Kolikrát to byl obsah Rozhlasu, který mě pomohl pustit se do úklidu skříní, mytí oken a podobných věcí. Proto se s Vámi neshodnu o nutnosti věnovat podcastu vždy soustředěný poslech. Četba, povídky nebo zpravodajství jisté soustředění vyžadují. Přehled o jiných podcastech než z dílny Rozhlasu nemám. Možná někdo jiný. Já vnímám podcast jako jiný druh distribuce obsahu, který Český rozhlas tvoří. Možná mě někdo v tomto obohatí.

LiborV
Reply to  Oviradio.cz
25. 9. 2019 01:17

Nevím zda to tu proběhlo, ale na Rádiu Wave dochází během tohoto roku k obměně mluveného slova formou magazínů. Na Rádiu Wave vznikl tým, který má za úkol vyvíjet a testovat nové zvukové formáty. Počítá se s tím, že se tam otestují různé v zahraničí známé typy podcastu. I s tím, že mluvené slovo Rádia Wave bude tvořeno primárně pro stahování. V září odstartovaly 2 nové pořady/podcast Svatebky a Po sametu. Mnoho magazínů bylo nahrazeno novějšími. Trend je jasný. Rozhlas pořádá dne 30.9. v Karlínských kasárnách den věnovaný podcastu tzv. Podcast session. https://portal.rozhlas.cz/podcast-session-2019-8039148

V listopadu představí ČRo novou mobilní aplikaci a novou podobu audioarchivu.

Jarda
Reply to  LiborV
25. 9. 2019 05:47

A nevíte kdy spustí plus fm v čb? Uz jakou dobu je v databázi ctu, byla tam jen o chvili pozdeji než ty moravské, ktere již nejakou dobu vysílají?

HOME
24.7K
0
Přidejte komentář, prosím.x