Nejnovější komentáře

  • Jakub DXer: Já ty dekadovký (v podání TV stanic na satelitu) rád nemám, protože to vnímám jako omezení… Jo, rád si připomenu…
    16:01 26.07.2024
  • PVo: a mají repertoár od Bacha po Vlacha? .. odhaduju (resp. nechce se mi to na netu hledat) že jde o…
    13:13 26.07.2024
  • Oviradio.cz: Absolute 80s, Heart 70s, 80s80s, Nation 90s atd., základem vždy mainstreamové hity.
    11:36 26.07.2024
  • PVo: „dekádově vymezené formáty“ moc nechápu (pokud jsou tedy vymezené JEN dekádově) a nevěřím v jejich úspěch.
    10:58 26.07.2024
  • Oviradio.cz: Samozřejmě, ale počítám jen subjekty, které mají nějaké profesionální zázemí, obchod, strukturu. Color je v kategorii nadšeneckých projektů, smysluplné pokrytí…
    10:11 26.07.2024
  • Jakub DXer: Abych byl objektivni, tak mimo mainstream je hudebně i Color rádio, takže to.ukousava taky z pomyslného koláče možných nových projektů…
    09:50 26.07.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
24.7K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Kristián
23. 9. 2019 14:04

Fajn rádio má od dnešného dňa nový podkres správ a predpoveď počasia už nie je pred reklamou, ale priamo v spravách.

Ondra Mištera
20. 9. 2019 18:49

Má prosím někdo nahrávky už neexistujícího plzeňského rádia Karolína? Moc děkuji.

Jerry
Reply to  Oviradio.cz
19. 9. 2019 10:24

Vysilal obcasne i na netu a semtam kratkodobe na fm i rok nazpět, naplni bude tanecni muzika, tak konecne formatove radio v cb, konečně!

David Pražák
Reply to  Jerry
19. 9. 2019 12:38

Ani bych se nedivil, kdyby do nového rádia přešel z Kissu DJ Baslicker. Jednak to rádio bude vysílat v Českých Budějovicích a Basslicker nemusí jezdit do Prahy, a druhak bude stanice zaměřená na taneční hudbu. Otázkou je, na jakou taneční hudbu je nový projekt zaměřený, jestli na house, trance, nebo handsup.

Honza K.
Reply to  David Pražák
19. 9. 2019 13:23

To by bylo super, konečně taneční rádio, rockových je tu dost. Snad to vyjde!

PVo
Reply to  David Pražák
19. 9. 2019 16:35

Super,tedy pokud nebudou jako Danceradio (prakticky nehrající žádný dance) nebo Seejay (o něco málo sice lepší ale co nejsou v DABu tak jsem si je nikdy nepustil) tak určitě přes net budu poslouchat velmi často….

Žorž
Reply to  PVo
19. 9. 2019 21:37

Teď jsem se musel ujistit, že čtu správně. Co tedy Dance podle vás hraje? Blues, country, metal? 😀 😀 😀

PVo
Reply to  Žorž
19. 9. 2019 23:41

britský popík nepovažuju za dance. vemte playlist za nějakou hodinu a eurodance tam zaručeně nebude.

Žorž
Reply to  PVo
20. 9. 2019 04:29

1. Máte částečně pravdu, v playlistu jsem našel jeden popový song, který by podle mě na Danceu neměl co dělat. 2. Nevím, co je eurodance, ale vím, že není zdaleka jediným tanečním stylem.
3. Je důležité uvědomit si, že taneční muzika nutně neznamená nadupané klubové bomby o 130 a výše bpm. Existují i její něžnější, „radiové“ odnože. Dance je zřejmě toto cestou, aby těmito kousky přes den neodradil některé ze svých stávajících posluchačů a nezhoršil si svou už tak mizernou poslechovost. Ale souhlasím s vámi a taky bych trošku zatopil pod kotlem 😃

PVo
Reply to  Žorž
20. 9. 2019 08:41

nevím co teď hraje danceradio za styly.. je to pomalé/ disharmonické – holt britský popík .. a když to není dance/trance/elektrohouse atp-je mi to jedno – s něžnějšími, „radiovými“ odnožemi a lámanými beaty ať si táhnou do…

Žorž
Reply to  PVo
20. 9. 2019 11:36

Zlámané beaty českým radiím podle mě naopak chybí. DnB, UK garage, grime, dubstep… Kdyby tyhle styly hrálo Dance Radio ve velkém, byl bych v sedmém nebi!

PVo
Reply to  Žorž
20. 9. 2019 14:02

otázkou je kdo by to poslouchal, respektivě jestli by vás podobných bylo dost…jinak pro mě za mě když je to pro mě neposlouchatelný teď tak ať si hrajou třeba pro mě neposlouchatelnou hudbu v jiném poměrů ale název Dance je lživý když dance nehrajou. Téměř nic z toho co hrají se totiž dance nepřibližuje ani náznakem. Ten dle tebe „kolotočářský“ styl svůj potenciál už prokázal. To jen ten, komu nicmoc neříká, ho považuje za překonaný…

Soundwaver
Reply to  Žorž
20. 9. 2019 10:23

Eurodance je jednim ze stylu taneční hudby, založenej na melodických refrénech a vokálech a rychlým, rytmickým bpm. jedná se o taneční interprety jako 2 Unlimited, Twenty 4 Seven, Aqua, Daze, Capella, Good Shape apod.
největší rozkvět byl cca kolem poloviny 90. let. hrála ho mj. radia typu Bonton, Zlatá Praha apod., v Tv třeba německá Viva Tv, u nás na Nově hitparáda Eso, koncertově festivaly Mega Dance festival aood.

Žorž
Reply to  Soundwaver
20. 9. 2019 11:33

V tom případě jsem Danceu vděčný, že tenhle styl nehraje. Stačí Kiss.

PVo
Reply to  Žorž
20. 9. 2019 13:16

Kiss to hraje okrajově

PVo
Reply to  Žorž
20. 9. 2019 14:15

jinak je to stejný nesmysl jako bych nějakému rockerovi doporučoval Frekvenci 1, tam je totiž rock v podobném poměru. Btw: téměř nikdy nepíšu nikomu konkrétně nějaké dotazy/doporučení. Vyjímku jsem kdysi udělal u Pavla Anděla když jsem se ho zeptal proč v Noci s Andělem není nikdy žádný trance. Odpověděl mi jestli znám nějaký kvalitní… No, dál jsem už nepokračoval protože s takovým člověkem co považuje za kvalitní jen to co se mu líbí jemu, se nemá cenu dohadovat. Vnímání hudby je emoční záležitost a ne záležitost inteligence/vzdělání. V menze mi naměřili 138. Takže když někdo svoji oblíbenou hudbu prosazuje jako znak inteligentního člověka tak se mu útrpně pousměji že je spíš pitomec…

PVo
Reply to  Soundwaver
20. 9. 2019 13:50

myslím že mu to nemá cenu vysvětlovat, má to stejně hudbu ke kolotočům kterou nesnáší.

Michal
Reply to  Jerry
19. 9. 2019 13:14

Fakt vám ho v ČB moc přeju. Kéž bychom se 20 let po Trianglu dočkali něčeho takového i u nás na Liberecku. Dance radio o nové lokality evidentně nestojí a Freečko mi připadá takové moc bulvární, nicméně o nějakou libereckou frekvenci se kdysi v licenčku pokoušeli.

Soundwaver
Reply to  Michal
20. 9. 2019 10:38

no, Triangl byl hudebně zcela jiný než současné Dance radio, Free apod (když nepočítáme třeba 1-2 songy), z hlediska klubových tanečních kousků na Trianglu se mu nejvíc (trancem) rovnalo DR v té původní verzi od r. 2005.

Michal
Reply to  Soundwaver
20. 9. 2019 17:00

Triangl je po smrti 20 let. Kdo ví, kde by dneska byli. Ale co já pamatuju, tak i houseových věcí hráli dost.

PVo
Reply to  Michal
20. 9. 2019 17:34

dalo se to vydržet 🙂

PVo
Reply to  PVo
20. 9. 2019 22:20

Bonton byl v tom o dost horší, proto jsem ho taky neměl moc rád, nicméně jako alternativa když na RZP měli „no-dance chvilku“ ušel. Asi jsem taky tehdy myslel, že kvalitní rádio musí být to, co hraje věci co se mi líbí. Btw. v noci jsem trance sety na Trianglu vydržel poslouchat často do 2-3:00 a to jsem ráno vstával o půl šestý do Prahy.

Ondřej
Reply to  PVo
20. 9. 2019 23:00

Triangl byl a bude i nadále považováno za HITOVÉ Rádio v našich srdcích. Kde a co asi teď dělá Petr Bohm majitel rádia Triangl . Škoda že ho čast moderátorů podalo s Evropou 2 88,1 Fm

Soundwaver
Reply to  Ondřej
21. 9. 2019 00:03

přesně, hitové s velkými písmeny, taky jsem ho poslouchal až kdoví do kdy, protože jste prostě nevěděli, co nadupanýho bude hrát, abyste o nějakou neznámou věc nepřišli takže jste se vyloženě těšili na další song. dnes už věc neslýchaná.
djové dokonce jezdili pro NOVINKY a maxi singly prý až do Německa. krom toho mělo svoje fans až u německých Drážďan.
PS to PVO: nebyly to spíš než sety normálně jednotlivý songy, akorát bez jinglů?

PVo
Reply to  Soundwaver
21. 9. 2019 00:15

ne, nebyly to klasické komerční songy spíš autorské dlouhé sety jako jsou třeba na YT (třeba i s využitými motivy z těch komerčních songů). A jingly do toho vkládali.

Matyas
Reply to  Soundwaver
21. 9. 2019 08:25

Pokud mne paměť neklame, tak na Trianglu probíhala i tehdejší Německá charts (nebo něco podobného), která se vysílala z Löbau s německými moderátory. Trackový „Hit nebo Shit“ nemusím ani představovat. Svoji cestu zde (zřejmě?) započalo i duo Radek Slavík a Viktorie Plívová, které jsme znali z RZP a jejich „Popolednice“.

Soundwaver
Reply to  Matyas
21. 9. 2019 10:38

přesně tak, ‚víkendové soutěžní odpoledne‘ se to jmenovalo. A Viktorka tam mimo to měla i svůj vlastní vysílací čas. a vim, že tam taky měli v neděli dobu, kdy dávali pohádkové odpoledne pro děti a hráli taneční věci jako Maxim Turbulenc apod. ale úplně ze začátku Triangl klubovej vůbec nebyl, co si pamatuju, tak hráli treba Phila Collinse apod. až v posledních letech se to obrátilo ke clubové hudbě a soulu/rn’b 🙂

Jan
Reply to  Soundwaver
21. 9. 2019 10:46

Podobný vývoj mělo i jihočeské Rádio Krumlov (99.3 a 87.8 FM). To od 95. do 97. roku bylo typickým lokálním rádiem s 80. a 90. léty, pak přišla změna na taneční formát a v jižních Čechách to bylo legendární rádio, podobně jako Triangl na severu nebo Zlatá Praha v Praze.

Ondřej
Reply to  Soundwaver
21. 9. 2019 11:31

Petr Bohm Je němec a měl blízko k německým rádiím proto měl zásobu cool singlů co u nás neměla ani vydavatelství .

PVo
Reply to  Ondřej
21. 9. 2019 00:08

jojo „Triangl Hit FM, pro euroregion Nisa a daleko za jeho hranice“ Myslím že kvalitní (hudební) rádio se pozná podle toho že zaujme i jiné lidi kteří třeba poslouchají i spíš jinou hudbu než zrovna to rádio prezentuje. A Triangl nebo radio Zlatá Praha k takovým patřilo. a jsem rád že jsem byl jejich posluchač.

Soundwaver
Reply to  Oviradio.cz
21. 9. 2019 10:46

no vidíte a stejnou inspiraci (neboli nešlo dle některých názorů s dobou) mělo původní Dance radio ve ZP, Bontonu a Trianglu.

LiborV
Reply to  Soundwaver
21. 9. 2019 13:30

Je v pořádku mít svůj inspirační zdroj při hledání cesty jak uspokojit poptávku stejné nebo velmi podobné cílové skupiny. Inspirace staršími (bývalími) projekty je prima v tom, že lidé mohou dostat to po čem se jim stýská, co jim chybí. Slabinou takového uvažování je, že od doby kdy frčela rádia jako byla Zlatá Praha nebo německý Sunshine live uběhlo již hodně času. Tehdy byl program připravován pro lidi, kterým bylo 18,20. Lidé v tomto věku dnes poslouchají jinou hudbu. Na (euro) dance vyrostli lidé, kterým je dnes kolem 30,35.Dnes tuto hudbu poslouchá jen část z nich, je jim kolem 35ti, mají rodiny s dětmi a jejich životní styl se mnohdy proměnil, zklidnil (již třeba nechodí pařit, zklidnili se, neposlouchají rádio, jejich hudební vkus se proměnil). To vše naznačuje tomu, že je prima dance (euro dance) rádia zakládat, inspirovat se, ale současně si být i vědom popisovaných odlišností. V 90tých letech část českých teens měla za vzor skvělého tanečního rádia německé tehdy terestrické Sunshine live. Před lety se tato tehdy legendární stanice vzdala z důvodu vysokých nákladů a malé poslechovosti ukw (místo Sunshine live tam stejný majitel poslal do boje poprockové Regenbogen 2)a
nyní se soustředí na internet a na DAB. I program se stal u této stanice spíše nízkonákladový. Vzpomínky na rádia našeho dospívání jsou krásné, živé a zůstalo v nich to krásné (ne dlouhé reklamní bloky, méně povedené skladby, doprava apod.) ten čas a ta rádia se v tehdejší přesné podobě nevrátí. Uchovejme si vzpomínky, inspirujme se minulostí a s odkazem se nebojme kreativně pracovat 😉.

PVo
Reply to  LiborV
21. 9. 2019 15:22

Pokud je program Sunshine-life nízkonákladový tak pak jsou ty české komerční takové vesměs všechny.. je v celoplošnémm DABu (ale na FM vysílá stále na dvou frekvencích dle jejich webu). . Já jej tedy poslouchám semtam leda přes sat, přes net pouštím z německých TranceBaseFM

PVo
Reply to  PVo
21. 9. 2019 15:40

tady jsou nějaké statistiky a vede si slušně na to že na FM je jen výkonem 1,1kW: https://www.radioszene.de/119873/media-analyse-ma-audio-2018.html

PVo
Reply to  PVo
21. 9. 2019 16:01

a zajímavé je že (v porovnání s CZ Radioprojektem) je denní poslechovost klasického rádia v Německu 77,6% vůči českému 61,7% zásahu. To opravdu je velký rozdíl a evidentně vypovídá že je u nás problém v nabídce než že by Češi byli natolik jiní.

LiborV
Reply to  PVo
21. 9. 2019 16:48

V Německu jsou regiony (spolkové země) s ještě slabší nabídkou fm stanic než v regionech ČR (jsou i země se 2 soukromými, 4 veřejnoprávními, 1 neziskovým rádiem a to je na fm vše. A regiony s opravdu pestrou nabídkou. DAB se tam rozjel solidně. Takže těm rozdílům v celkové poslechovostí rádia nerozumím.

PVo
Reply to  LiborV
21. 9. 2019 19:10

třeba byl i před DAB větší podíl poslechu ze satelitu a kabelu a 88 tis. průměrné hodinové poslechovosti Sunshine vypovídá že teď už DAB musí převažovat (i když nějakým konkrétním rádiím může dělat FM stále většinu poslechovosti i dnes)

LiborV
Reply to  PVo
21. 9. 2019 16:42

Sunshine life měl v minulosti opravdu veliké množství přenosů z prestižních německých klubů apod. Nyní vysílají vlastní moderovaný program v čase 6 až 10 a 16 až 19. V programu jsou i předtočené speciály. Ty z veliké části nevyrábí samo rádio, ale spolupracující hudební labely a vydavatelství. Ti tak nesou část nákladů. Předpokládám, že pro podobný ekonomicky výhodný model jsme příliš malý trh.

Michal
Reply to  LiborV
21. 9. 2019 21:02

Před mnoha lety hrálo Sunshine live i v českém UPC, to už dnes asi není, že?

Soundwaver
Reply to  Michal
21. 9. 2019 23:58

dlouho jsem neprolaďoval, ale vim, že poslední stanicí hrající dance v Upc, byla Fun one station, která už také před časem skončila. (nepočítáme-li v současnosti Seejay v digitálu).

PVo
Reply to  Oviradio.cz
22. 9. 2019 12:11

„FM/DAB rádio s funkem, soulem a lehčím jazzem mnohem častější než EDM formáty“ Kde to platí? v anglosaských zemích? sám píšete jakým převažujícím hudebním sněrem jdou třeba rádia v Moskvě.. zkusil google a Francii protože znám francouzské Funradio-le son dancefloor (https://www.funradio.fr/frequences), které jistě je úspěšné – patří mezi nejposlouchanějších deset stanic,je sedmé a to jinak ze satu znám ještě Radio FG a ContactFM a z netu Pulsradio).Bohužel francouzky neumím ani slovo a na nalezené stránce je většina statistik zablokovaných/placených. ale něco přece:

https://fr.statista.com/statistiques/487697/radio-ventilation-diffusion-genres-musicaux-france/

https://fr.statista.com/statistiques/504256/parts-audience-stations-de-radio-france/

LiborV
Reply to  Oviradio.cz
22. 9. 2019 15:11

Musím s vámi souhlasit. Mezi ženami ve Vídni, Berlíně, Amsterdamu nebo Kodani jsou vámi popsané formáty oblíbené. Jako příklad si uveďme Lounge.fm s několika mutacemi. Mě podobné kanály besednou, ale…Hodně hrají i na veřejnosti třeba v kavárnách.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
22. 9. 2019 16:30

A které rádio s funkem, soulem a lehčím jazzem je v té první desítce nejposlouchanějších fr.stanic ve výše uvedeném odkazu? Já tam nevidím ani jednu, zato Funradio hraje mnohem víc dance2trance než naše kiss/seejay i když to čistě EDM rádio není….
A nějaký konkrétní odkaz pro vaše tvzení že tyhle jsou mnohem častější než EDM formáty? Podle nabídky onlineradiobox.com četnost vyšší nemají… Bohužel podle toho webu nemohu posoudit oblíbenost ale jen nabídku.
Já svá tvrzení se snažím doložit vždy fakty. Pocity jsou totiž spíš znakem bubliny ve které se chci pohybovat. Jinak se nezlobte ale Color pokrývající 2 největší města v ČR není podle výsledků rádio se kterým se dá dokladovat úspěch čehokoliv.

PVo
Reply to  PVo
22. 9. 2019 17:01

jinak jak jsem zkoumal co hrají ty francouzské stanice z první 10 tak jsem objevil taky jednu 100% s 90kovým eurodancem https://onlineradiobox.com/fr/airlounraded90/?cs=fr.airlounraded90&p=1. Kdyby to někoho zaujalo 🙂

PVo
Reply to  PVo
22. 9. 2019 21:04

O Slovensku se nemá cenu bavit- tam dance2trance rádio bylo jen lokální Go Deejay na jehož frekvencích ani žádné následující jiné rádio nebylo úspěšnější, v Rakousku (Vídeň) jakožto srovnatelné zemi vidím v nabídce třeba Clubsoundz.fm nebo zajímavé Bluffphonica hrající psytrance. Pro obě země neplatí že by FM/DAB rádio s funkem, soulem a lehčím jazzem mnohem častější než EDM formát. V Německu taky pochybuju o takovém rádiu, ježé by bylo ve statistikách výše než Sunshine-live. Jen v Nizozemí jsem v první dvacítce našel takové rádio (Sublime). Tam asi výš žádné taneční v mém smyslu není.

Václav
Reply to  PVo
22. 9. 2019 21:25

Ale o Slovensku jsem tady psal o rádiu One Retro. Převažuje v něm nemoderovaný eurodance. Nevím jak je na tom aktuálně, zda vysílá, protože jsem na radia.sk viděl vyhlášené licenčko na frekvence jeho sesterské vlajkové sítě Radia One. Go Deejay by mě zajímalo na co byl playlist zaměřen, nikdy jsem ho neslyšel, když ještě jel.

PVo
Reply to  Václav
22. 9. 2019 21:48

One Retro hraje dance z 50% -to je míń taneční než fr. Funradio (i když to teď už hraje taky méně dance než co jsem jej poslouchal pravidelně). Go DJ hrálo asi jako původní Danceradio, nicméně začalo až po nich tak jsem to moc neposlouchal.

Franz
Reply to  PVo
24. 9. 2019 08:48

Zajímalo by mě, podle čeho se v roce 1990 broadcasteři rozhodovali, že na Slovenském území bude působit taneční Funradio a na českém Europa 2. Když tehdy ještě přebírali program z Francie, muselo to být zajímavé. Škoda, že se slovenské Funradio nedrží své francouzské předlohy a nehraje více dance. Naopak musí čelit nesmyslným kvótám na slovenskou muziku.

PVo
Reply to  Franz
24. 9. 2019 11:38

záleží kdo kde investoval, slovenské Funradio myslím vyrázně euorodance nikdy nebylo (na Expresu ho bylo víc- ale jen soudim podle krátkodobé osobní zkušenosti), v Holansku mají taky jedno Funrádio s jiným stylem. BTW.na tom francouzském Eurodance90 rádiu hráli v 11:15 Maduar-I Feel Good

PVo
Reply to  Oviradio.cz
23. 9. 2019 22:55

OK oblíbenost hraje roli… na doplnění resp. zkoumání(=poslech) bych potřeboval moře času abych mohl obsah líp posoudit….když nedáváte čisté stanice tak třeba za Nizozemí bych uvedl Qmusic (třetí nejúspěšnější v poslechovosti tak asi celoploška) byl podle včerejšího zkoumání dost taneční (až jsem si říkal jestli není lepší než současné fr. Funradio).
Nebo ze satu ještě znám nějakou odnož rádia 538 (kde semtam -aspoň dříve- hráli solidně podle mého gusta -ale ze seznamu oblíbených jsem si vymazal když to bylo jen někdy, nemám rád rádia s různým programem).
Další jsem včera našel dost dobré Amsterdam Music Electronic (píší že jsou na fm) a pár dalších.. ale nejsem si jistý jestli jsou všechny na FM/DABu a v Amsterdamu a včera zkoumal jsem hlavně takové ty co jsem našel v příslušné statistice poslechovosti dané země.
To bratislavské SiTy jsem chvíli pustil a zrovna nehráli špatně – to ještě prozkoumám přes den. Nejspíš každý svou bublinu necháme dál, ovšem rčení mnohem častější ku dance rádiím ale jste zaručeně přestřelil, to by platilo leda pro poprock rádia. Jde totiž o dost minoritnější žánry než jsou mé oblíbené.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
24. 9. 2019 23:59

Celý ten spor mi přijde spíš jako nedorozumění. Ano trend může být takový že vzniká víc rádií s funkem, soulem a lehčím jazzem a „dance“radia spíš zanikají ale furt platí že spíš jen vyrovnává poměr/základna. Logicky jich nemůže být „mnohem“ víc co do počtu celkem.
Jinak to bratislavské Sity takové není.. je to takový mix všeho/rádio na novinky. I svižný dance jsem tam slyšel a oceňuji dost příjemný/mladý „look“/obal a i přes mix to na sebe nenásilně navazovalo…pocit je možná odvozen tím, že jsem od toho nic nečekal a měl jsem za už naposlouchané to svoje. Doma ráno Amsterdam music Electronic a pak celé dopoledne v práci 90kové francouzské (něco dobrého mi ten spor přece jen přinesl 🙂 ) tak jsem přeladil až tak za hodinu… Poslouchám rádia abych měl v open-office klid se soustředit se na práci a ne na ruch okolo a obecně mi mix různých stylů vadí/ruší víc než ten provoz okolo.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
22. 9. 2019 16:41

a ta statistika Rozpis všech rozhlasových vysílání ve Francii v roce 2018 podle hudebního žánru je dost jasná pokud tedy ovšem za dance nepovažují stejný formát jako Flajšman resp. nový management Active.

Matyas
Reply to  PVo
23. 9. 2019 11:57

Ono je zajímavé vůbec sledovat současnou proměnu v éteru. Když se ohlédnu 3 léta zpět na Maďarský trh, bylo tam dost projektů, hrající vyváženou EDM scénu (počítaje i house ad). Určitě poznáte Music Fm, Ozone Fm i veřejnoprávní Petöfi, kde si myslím, proběhla nedávno změna, ale neujala se, tak program vrátili zpět. Takže vývojová situace probíhá neustále a bohužel pokračovat bude dál. Zajímavé bylo kdysi v house stylu laděné (legenda) Roxy Rádió, tehdy Fm 96.4. Vše je pryč, je jen pár vyvolených, kteří ještě mají sílu a zázemí nabízet (díky za to), odlišný program a lahodně vytříbené skladby, které neruší celkové znění stanice a mohou se poslouchat opravdu dlouhý čas. Je jasné, že je spočteme pomalu na prstech jedné ruky a jsou ve většině případech dostupné pouze na síti.

PVo
Reply to  Matyas
23. 9. 2019 12:43

To je asi fakt, maďaská rádia neznám ale to francouzské Funradio se za rok co jsem ho neměl v merku dost zkazilo. Hudebně a taky víc žvaní což je při mé nulové francouzštině taky na pendrek..

Franz
Reply to  Matyas
23. 9. 2019 14:14

Největší direkt dostaly rádia, zabývající se dance music, okolo roku 2012, a to paradoxně
s velkým rozmachem EDM, kdy se začala scéna tříštit na velké množství žánrů a třeba taková
E2 tehdy hrála rovněž primárně komerční dance. Všechny rádia zaměřená na dance music jsou
od té doby ve schizofrenní situaci, který žánr primárně hrát. Část posluchačů by chtělo house,
další trance, další trap nebo electro house atd. V konkurenci s internetem a zároveň nezájmem
mladých lidí o fm rádio, je postupný zánik či rebrand všech rádií s tímto formátem celkem logický.

PVo
Reply to  Franz
23. 9. 2019 15:47

směry byly nějaké vždycky… Danceradio za CZC dodržovalo jednoduše směr svižné bpm+melodie+nelámaný beat a jiným směrům nesplňujícím toto se vyhýbalo ovšem supermanager Flajšman tuto strategii opustil, protože se mu to zdálo neperspektivní. ..a od té doby se plácá v daleko nižších číslech.
Vtipné je že když se to tak v 2012 na DR z většiny stalo (a Zlatka ještě nezačala) nahrával si hudbu přes noc z DR nebo Seejay přes noc abych měl co poslouchat v práci …a nebylo jako když si nahrávám se trance z Life radia trance fm, musel jsem toho hned 80% hned mazat jako neposlouchatelné a víc mi toho zůstalo ze Seejay než z DR.

Soundwaver
Reply to  Oviradio.cz
23. 9. 2019 10:47

mohl byste prosím specifikovat „nové post-eurodance žánry“? o jaký tehdy nový song třeba konkrétně v tom roce 2005-06 šlo? v podstatě každý nový žánr je totiž post…žánr inspirovaný v těch dřívějších. ale je jasné, že u žádného radia se novinkama nezavděčítě vždy všem.

možná mně tehdejší skalní příznivci DR (internet jsem tehdy neměl) opraví, ale to radio vzniklo – nejprve na internetu – hlavně proto, že lidem chybělo radio typu Zlatá Praha-Bonton, zkráta progresivní taneční. takže je jasné, že se inspirovali hlavně tam. a vzhledem ke statistikám na play.cz tenhle styl asi tak nezajímavý pro lidi nebyl 🙂

víte, já bych naopak řekl, že Dance radio se v různých časových liniích (až do přelaunchování) vyvíjelo, samozřejmě, že určité typy songů, ať už z devadesátek, nebo doby po roce 2000 tam (díky širokému archivu – tzn. že neomrzely) zůstávaly pořád, ale bylo to především proto, že je tam posluchači zkrátka chtěli slyšet. 🙂

ale zpátky k těm časovým liníím, třeba kolem roku 2006-2007 tam mj. zařazovali do novinek handz up, který tam později třeba v takové míře již nebyl, po celou dobu trance novinky. které hráli nejznámější djs…po roce 2012 zařazovali (kromě tranceu) i electro house, po dalších pár letech třeba Future house. takže to radio žilo s dobou a hrálo to ,co bylo v kurzu, resp. co jeho posluchači chtěli.

PVo
Reply to  Soundwaver
23. 9. 2019 14:25

Danceradio bylo jen na netu od 1/5/2005 do 11/1/2010 24:00, ty statistiky z play.cz mám za 06-09/2007-mohu zájemcům poslat. Jsou v ní rádia které byly i na abradio.cz tak u těch není tedy přesná nicméně Flajšmanova rádia a Danceradio byly jen na play…
Co jsou „nové post-eurodance žánry“ by mě teda taky zajímalo… jestli jde o takovou hudbu jak jsem uváděl z YT (např Marnik-Up&Down nebo AronChupa& Little Sis Nora-Rave in the Grave .. staré do 1,5 roku) tak si podle počtu shlédnutí ten „post-eurodance“ nevede vůbec špatně…. Jinak než na YT prakticky už nemám šanci novinku zachytit (něco se mi líbí v nějakém „nemoderovaném“ netrádiu a pustím si to na YT kde vidím jak staré to asi je..)

PVo
Reply to  PVo
15. 10. 2019 00:59

pardon, opravuji se: Danceradio bylo jen na netu od 1/7/2005 do 11/1/2010 24:00. Tedy já jej poslouchal už dva dny předtím (dostal jsem od kámoše link na stream kde už zkušebně vysílali)

PVo
Reply to  Oviradio.cz
24. 9. 2019 08:37

Problém Danceradia není (jak jste se několikrát bez jakéhokoliv zdůvodnění tvrdil – pouze na základě svého dojmu a vkusu) že by to co hrálo za CZZ vyčpělo a neuspělo pro nezájem ale že si Flajšman myslel že potřebuje změnou. Ono nehraje ani klasický house jako byl taky na Trianglu, to bych ještě jakžtakž snesl (viz třeba netové holandské rádio OurHouseFM) ale house smíchaný ještě s jinýma stylama a tak se není čemu divit že tehdejší posluchači hlasovali nohama…

PVo
Reply to  Oviradio.cz
23. 9. 2019 10:50

tak už asi vím proč si to myslíte, všiml jsem si odkazu „Tip na dobré rádio: Technikum City (DAB 11C Wien)“ Nicméně mi přijde že za základě takového objevu je něco podobného tvrdit dosti odvážné.. přání je otcem myšlenky. 🙂

Jarda
Reply to  PVo
23. 9. 2019 10:55

Treba v lbc je mi to k ničemu 😀

PVo
Reply to  Jarda
24. 9. 2019 23:25

To je fakt.. už aby DAB byl u nás tak rozšířený jako třeba v Bavorsku a uvolnilo se tím místo pro další (jakékoliv) projekty, které přinesou vyšší nabídku. Jen pro současné všeobecná rádia jako F1/Kiss které se zaměřují pro všechny bude vzhledem k vyšší konkurenci hodně těžké si udržet podíl. Naopak třeba takovému Coloru vzhledem k dost specifickému žánru (+nerespektování pravidla že různé části vysílání nemají být každý jiný pes) nejspíš konkurence moc nehrozí a digitalizace mu přinese rozšíření rozsahu/úspory za šíření a může z něj být relativně úspěšné rádio.

Cryxia
Reply to  Oviradio.cz
18. 9. 2019 17:13

kolik w bude mít?

H.
Reply to  Cryxia
18. 9. 2019 20:49

U Pařeza asi hodně 😉

jouda
Reply to  H.
18. 9. 2019 21:27

Většinou bývá 0,5 nebo 1 W ERP.

Ondra Mištera
14. 9. 2019 17:19

Chci se zeptat na zaniklé karlovarské rádio Diana, jestli mělo nějaké internetové stránky a zda se dají najít na archivních stránkách archive.org/web? Moc děkuji za odpověď.

Jakub Melin
Reply to  Ondra Mištera
18. 9. 2019 01:07

Diana nikdy web neměla, rádio existovalo velmi krátce v 90. letech, než ho spolkla Evropa 2.

Ondra Mištera
Reply to  Jakub Melin
18. 9. 2019 11:56

Váš text…Moc děkuji za odpověď. Nikdy jsem neslyšel jingly radia Diana. Je škoda, že vůbec nejsou na jingly.cz

Marcel
Reply to  Jakub Melin
18. 9. 2019 17:36

Na Rádiu Diana začínal Aleš Cibulka (R-Dvojka – Tobogan) a mám takový dojem, že i Leoš Mareš

Ondra Mištera
Reply to  Marcel
18. 9. 2019 17:53

Váš text…Slyšel jsem, že Leoš Mareš začínal na radiu Egrensis, ale že by byl na radiu Diana, o tom jsem nikdy neslyšel.

LiborV
Reply to  Ondra Mištera
18. 9. 2019 18:16

Tuším, že byl Leoš Mareš na obou. Pokud byl na Dianě tak před Egrensisem ze, kterého odcházel vysílat víkendové bloky Evropy 2.

Jarda
12. 9. 2019 17:14

Teleko získalo od čtú licenci pro dab+ v jihlavě na 8A s 1kW a pro frýdek místek na 7B s pouhými 150W (oproti 5kW v L bandu…), takže asi stejná degradace pokrytí jako v lbc. Ted už chybí jen aby získali licenci pro přechod z L bandu i v Brně. 😉

Cryxia
Reply to  Jarda
12. 9. 2019 18:16

jsem se tesil ze frydek bude mit velky vykona dockam se na Teleko a ono hovno 😠

Jarda
Reply to  Cryxia
12. 9. 2019 19:41

Taky jsem doufal, ze dostanou vic.
Zatím nejhůř dopadl lbc a F/M. Snad brno nedostane take jen 100w…

Jirkas
Reply to  Cryxia
12. 9. 2019 21:41

Za ten humac co Teleko provozuje si vice nezaslouzi, takze jsem dost rad, ze dostava mnohonasobne mene nez takove RTI s novymi vysilaci. Teleko je diky mizerne zvukove kvalite a drahym poplatkum hrobar DAB.

Jakub
Reply to  Cryxia
13. 9. 2019 08:59

Ten jihlavský kilowatt doletěl do vaší Brna, ale radost z něj nemám, protože mi zablokuje DX prijem…

Jakub
Reply to  Jakub
13. 9. 2019 09:00

Oprava: *sice doleti

Honza K.
11. 9. 2019 20:50

DJ Basslicker vysílá nově od minulé středy zase Kissparádu živě.

Jirkas
Reply to  Honza K.
11. 9. 2019 22:12

A?

David Pražák
11. 9. 2019 15:26

Už 14 dní nehraje v Jihlavě na frekvenci 98,0 FM Rádio Petrov. Vysílač je vypnutý. Jak byla bouřka, tak pravděpodobně vysílač odpráskla. Napsal jsem jim a zatím žádná reakce.

Karel
Reply to  David Pražák
11. 9. 2019 16:28

Nikam si neměl psát a počkat dalších 14 dní a mohl si to nahlasit na rrtv. Po 30 dnech nevysílání, můžou přijít o frekvenci… Vzhledem k tomu, že z toho brzo bude Blaník už z tohoto důvodu bych to udělal…..

LiborV
Reply to  Karel
11. 9. 2019 17:13

Je možné, že dojde k přepnutí na Blaník 1.1.2020

Jan
Reply to  LiborV
12. 9. 2019 09:15

To je spekulace nebo od nějakého zdroje?

LiborV
Reply to  Jan
12. 9. 2019 14:39

Měl tam být?. Vypadl mi omlouvám se

jouda
Reply to  David Pražák
11. 9. 2019 21:02

Nebo napsat do rádia. Nejspíš v krajském městě ani nemají monitoring. Výpadek je od 29.8. od 15:41, tzn. ještě to dva týdny nejsou. 🙂

frkotou
Reply to  David Pražák
12. 9. 2019 11:11

Doufám, že to Karel nemyslel vážně. Zkuste do rádia zavolal, když neodepisují.

Karel
Reply to  frkotou
12. 9. 2019 15:06

Myslel jsem to vážně. Společnost, která tu zabetonovala eter a např. jen v Liberci blokuje vysíláním na 4 frekvencích, si nic jiného nezaslouží.

Michal
Reply to  Karel
12. 9. 2019 18:43

Už jen na třech. Liberecká 106,1 aktuálně off. 🙂

Michal
Reply to  Michal
12. 9. 2019 19:18

Ne na dlouho, asi jen nějaká údržba nebo výpadek. Škoda.

David Pražák
Reply to  Michal
14. 9. 2019 13:27

Petrov už v Jihlavě opět hraje.

HOME
24.7K
0
Přidejte komentář, prosím.x