Komentáře a diskuze

  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 10:59 k KomentujemeV databázi ČTÚ se objevilo krátkodobé oprávnění Praha - Eden 104,2 pro "PRAHA FORTUNA TRENING TEMP".
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 09:21 k KomentujemeNa obsah vysílání to vliv nemá, ale na vnímání stanice = značky určitě ano, zvlášť když v posledních letech je...
  • Václav 2. 6. 2023 v 08:59 k KomentujemeAha, díky. Uvidíme co ten Fajn, logo na obsah vysílání vliv mít asi nebude, v tomto případě logo nehraje (roli)....
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 08:45 k Komentujeme1999-2018, 2018-dosud Zdroj: mediaguru.cz a pro srovnání staré logo londýnského Capital FM z konce 80. let: Zdroj: wikipedia.org
  • Václav 2. 6. 2023 v 08:39 k KomentujemeMusím se někde podivat, jak blanicti dokazou modifikovat své slunce. Mě přišlo pořád stejné.
  • Oviradio.cz 1. 6. 2023 v 23:57 k KomentujemeBlaník má současné logo rovných pět let. Druhým nejstarším po Fajnu je logo Rock Radia. Je z roku 2008, tedy...
  • Václav 1. 6. 2023 v 23:50 k KomentujemeA blanik?
  • Oviradio.cz 1. 6. 2023 v 23:49 k KomentujemeNo Good (Start the Dance) je skvělý a nadčasový kousek. Díky němu jsem objevil funkovou skladbu Funky Nassau od The...

Články

Komentujeme

O čem píšete?
20.6K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Roman Straka
11. 10. 2020 17:32

Zdravím, dostal jsem informaci o tom, že tady pár týdnů zpátky někdo sdílel moje power intra pro Hitrádio Černá Hora. Mám radost, že produkce a tvorba fragmentů do vysílání rádia někoho zajímá. Na SoundCloudu funguju, takže jestli je někdo nadšenec do produkce rádia, třeba mu udělám radost. Tady je pár prvků, které nasazujeme do vysílání od zítra https://soundcloud.com/soundbyromanstraka/hitradio-cerna-hora-2020-power-intros-2.

PetrB.
Reply to  Roman Straka
11. 10. 2020 23:28

…a má cenu tohle nadšení, když za pár měsíců z toho bude Hitrádio z Prahy? Ještě bych pochopil, pokud to bylo ve vlastnictví pana Černého, ale Media Bohemia to má přesně nalinkované a Hitrádio Černá hora je pro ní jen kolonka v diáři s datumem ukončení regionálního studia.

TÉMA
Hitrádio Černá hora ---) Hitrádio
Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  PetrB.
12. 10. 2020 06:25

…ano má to cenu. Nadšení pro to, co děláš má cenu vždycky. Přál bych to zažít každému. Možná, ale fakt jen možná, by tu skoro každý jen skoro pořád na něco nenadával, ale něco dělal 🙂 Power intra zní dobře, určitě je dělej dál Romane…

PetrB.
Reply to  Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
12. 10. 2020 09:25

pane Červinko, Vám se to mluví Fajn je v pohodě a sloučení regionálních studií již v minulosti proběhlo (Chomutov Agara, Ústí n.Labem North Music, Pardubické Life Hity a dal.). Teď to v rámci šetření čeká regionální Hitrádia. Ale je možné, pana Straka, že si vás v Media Bohemia všimnou a budete dělat v budově Bělehradské ul. spolu s panem Červinkou. Zeptejte se p. Straka. dnes již býv. moderátorů Gama rádia, Egrensis, Petrov, Helaxu jakým způsobem je Media Bohemia informuje-informovala o zrušení reg.studia. Mlžit, mlžit do poslední chvíle. Nějak mě připadá, že Media Bohemia tu posílá své zaměstnance vylepšovat tu svou pověst. Zjistili, že web radiotv moc lidí navštěvuje, když z toho udělali hlásnou trubu Media Bohemia…Ano, možná neznalý na to skočí, ale my víme své….

Last edited 2 let před by PetrB.
Roman Straka
Reply to  PetrB.
12. 10. 2020 10:14

Odkaz jsem poslal pro lidi, které rádio baví, zajímá a ON AIR to u nás nechytí. Podobní mi totiž se zájmem píšou maily. Nic víc, nic míň :)… když jsem rádio ještě nedělal, měl jsem radost, když se dalo k něčemu takovému dostat a poslechnout.

Žorž
Reply to  Roman Straka
12. 10. 2020 15:32

Divím se, že v době dnešních technických možností tohle a jiná podobná zpestření nepoužívá daleko víc stanic 🙂

Philmen
Reply to  Roman Straka
13. 10. 2020 15:05

Já musím uznat, že je to velmi zdařilé. HitČH poslouchám přejíždím-li Královéhradecký kraj a je mi celkem líto, že to není ta „původní“ Černá Hora, ale takový je asi život. Poslední dobou poslouchám však doma netová rádia a takový modernější sound se tam objevuje např. i na bulharských, finských či pobaltských stanicích, které mimochodem čím dál tím více přecházejí k „bezmoderátorskému“ např. víkendu anebo i přes den. Kdyby tam nebyly reklamy v jejich „mateřtině“, ani bych nepoznal, že je to rádio vysílající v FM pásmu a pouštějící stream po netu 🙂 Romane, jen tak dál, toto je dobré, držím palce 🙂 Ani bych se nezlobil, kdyby se i hudebně celá síť Hitrádia posunula více k rakouskému KroneHitu či neměckému NRJ, ale to je spíše na někoho jiného….

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  PetrB.
13. 10. 2020 20:26

…here we go again & again & again 🙂 Media Bohemia mě rozhodně neposílá vylepšovat svoji pověst. Měl bych pro vás, Petře B krátký příběh. Docela osobní. Kdysi dávno jsem dělal ranní show na Radiu Dragon Karlovy Vary. Když se z Dragonu stalo Hitrádio, nezačal jsem brečet, že mi někdo zlý bere práci, ale sebral jsem se a začal něco dělat. Easy. Vlastně to, že skončila „dragon etapa“ bylo to nejlepší, co se mi mohlo stát. Dělám playlisty na dvě nejlepší rádia u nás, Fajn & Fajn Fresh 🙂 A možná, že Roman Straka vyrazí podobným směrem 🙂 Konec přednášky…

Jirkas
Reply to  Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
13. 10. 2020 21:43

No, spis te to sundalo na uplne zoufalstvi. Jako uklizecka nekde na radiu dobry, jako manazer si totalne selhal a casem budes nahrazen. Uz jen to prebubrele a nepodlozene ego a to je jen stripek. Vysledky tristni.

Žorž
Reply to  Jirkas
15. 10. 2020 10:34

Milý Jirkasi! Nemám ve zvyku útočit na druhé, ale vám se to zjevně jinak vysvětlit nedá. Vás by nevzali ani jako uklízečku, protože místo toho, abyste něco dělal, kolem sebe jenom prskáte špínu. Zjevně závidíte panu Červinkovi, protože narozdíl od vás něco dělá a je v tom úspěšný.
A že sám sebe chválí? Není na tom absolutně nic špatného, pokud ke své práci přistupujete s pokorou.
Mám podobnou zkušenost jako Libor – hledal jsem a přešel jinam, kde mě to teď naplňuje daleko víc. Zkuste to taky, pak se nám tu můžete pochlubit. My vás za vaše úspěchy plísnit nebudeme.

Jirkas
Reply to  Žorž
15. 10. 2020 12:12

Ta pokora mu fest chybí a výsledky nijak valné, to je prostě realita, která zjevně dělá problém i tobě.. Takže si podejte s Červinkou ruce.

PetrB.
Reply to  Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
13. 10. 2020 22:04

To nevysvětlite xx počtu moderátorů, kterým Media Bohemia sebrala a po sjednocení Hitrádií dalším sebere práci. Pokud byste byl „srdcař“, což nejste, psal byste o Dragonu s úctou. Poněvadž to co se line z frekvencí býv. Dragonu nyní, byste pak musel uznat, že je to nebetyčná prasárna co ta Media Bohemia udělala s kdysi skvělým rádiem a dalších…..

PetrB.
Reply to  Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
13. 10. 2020 22:21

A toto je moje poslední reakce k Vám, poněvadž po té, co jsem si přečetl na radiotv rozhovor s Markétou Rachmanovou, programovou ředitelku Hitrádií, jsem pochopil jak Vám Sedláček a spol. na poradách vymývají zbytek regionální nostalgie z hlav a jak máte za povinnost „kopat“ za skvělou Media Bohemia. To ostatně podepisují, do dodatku ukončení smlouvy, bývalý moderátoři regionálních rádií, těsně před sloučením, že se ani slovem , nesmí zmínit o konci rádiíí a nesmí se rozloučit s posluchači, nesmí nic psát ani na svůj fb…….Opravdu nejhorší společnost, která navíc přes Media Markting services má sídlo mimo Evropu. Proč asi? Proč Media Bohemia blokuje duplicitní frekvence? To se tu nikdy nedozvíme, od vás určitě ne. A nyní konec přednášky z mé strany, poněvadž je to marný, je to marný, je to marný.

Honza
Reply to  PetrB.
13. 10. 2020 23:31

Petře B. – co se na to podívat jinak. Proč MB koupila Dragon? Protože byl prostě k mání… Ano, příběh o zlém Sedláčkovi/Koláčkovi tu čteme často, ano, reálně ten příběh není černo-bílý, ale všechno začíná a končí u majitelů – ať už těch původních či těch současných. Jsou rádia, která vysílají dodnes a nezasíťovaně. Zvládla to. Ten zbytek ne. A lidé z těch rádií? Petře, vzpamatujte se, kam vás posune nostalgie a nasranost na minulost? Nikam. Co tím změníte? Nic. A Ti lidé se nějak prostě s tím museli porvat, poprat. Jako každý jiný člověk z fabriky, restaurace či jakéhokoli jiného zaměstnání (firmy či instituce), když končí nebo je prodána.

PVo
Reply to  Honza
14. 10. 2020 00:08

Svět se mění furt, ale kvůli tomu nemusím souhlasit s tím jak MB záměrným zamlčováním historie navozuje dojem že teď to dělá správně/nejlíp a že to takto musí být.
Společenská odpovědnost nula Je to sice víc problém selhání státní správy ale to MB nijak neomlouvá..

Honza
Reply to  PVo
14. 10. 2020 07:07

PVo – Prosím, v čem zamlčuje MB historii nebo o jaké společenské odpovědnosti mluvíte? Já se opravdu omlouvám, ale krapet fakt nechápu, kam tím celkově tímhle neustálým remcáním na MB míříte? Je snad společenská odpovědnost to, že koupím rádio, které je k mání, protože ho původní majitel prostě nedokázal třeba uživit a nastavím ho tak, aby to dávalo nějaký ekonomický nebo jiný smysl? Záměrně píšu „třeba“. Pozadí neznám. A nejde jen o MB, jen nechápu tohle neustálé nostalgické rozplývání se nad něčím, co prostě bylo. Dragon byl a je to teď něco jiného.Mám být věčně nasraný, dvacet let, že irové koupili ve 2001 Krumlov nebo snad že z Práchně je Rock?

Honza
Reply to  Honza
14. 10. 2020 07:09

PVo – A pokud mi stát umožňuje duplicitní frekvence apod., sorry, už poučka z Práva na střední škole říká o soukromém právo – co není zakázáno, je dovoleno. Rádio je firma jako každá jiná. Tak to prostě je. Někdo dělá obchody s masovým zbožím (aby prodával co nejvíce), někomu stačí malý obchůdek s vybraným zbožím pro svůj okruh uživatelů. To samé je rádio.

Míra
Reply to  Honza
14. 10. 2020 08:10

Státu se často vyčítá, jak nastavil podmínky. Že si někdo nechávává napsat zákon podle sebe. Že z RRTV jsou loutky, škodící malým stanicím. Pak je tady cena technologie a cena pásma. Možná že i přes odpor ČTÚ zůstane u DAB vedle možnosti nechat se šířit i možnost šířit se. Bude to o ceně. Nakonec tu máme vkus posluchačů a jejich obrovské možnosti, jak se k hudbě dostat. Že rádio více zasahuje lidi v produktivním věku je v celku logické. Jasným úkolem je zkusit představit mladým rádio, jako hybridní platfotmu, ale umění bude prodat u nich lineární část, že by koncert (live set) na vlnách. Jdu zkusit najít, jestli existuje teď, v době „Zůstaňte doma 2“, nějaký projekt o hudební výchově na dálku pro děti. Mnistr školství se nechal slyšet, že hudební, výtvarná a tělesná výchova patří nyní do upozaděné skupiny. Syn nedavno poslouchal „Maršmelouna“ v obýváku na velkých repro. Musím se přiznat, že po čtvrtém kusu jsem toho měl opravdu dost.

PVo
Reply to  Honza
14. 10. 2020 10:09

odpověděl jste si sám, mluvím o nulové společenské odpovědnosti firmy Media Bohemia, Ostatní firmy na rozhlasovém trhu se chovají přece jenom trochu líp (tim narážím na Vaši narážku ohledně Irů). Tak to prostě je.

JM.
Reply to  PVo
14. 10. 2020 10:35

Milý Honzo, MB si ty zákony a pravidla spolu s Lagardere v minulosti napsala, má i dnes enormní vliv na RRTV. V žádné jiné zemi není možné to, aby po koupi rádia, které má překrývající se nebo naprosto duplicitní pokrytí, tyto duplicitní (nebo někde dokonce i trojitě nebo čtyřnásobně se překrývající!) frekvence zůstaly dané společnosti pro identický program. A aby tak identický program někde dokonce vysílal na dvou frekvencích z toho samého vysílače, jako je tomu např. v Turnově.

A o tom, proč to ta rádia nezvládla, o tom se v oboru moc dobře ví. Naposledy třeba Černá hora. Ono pokud máte monopol na reklamu (nebo oligopol) a ještě si platíte průzkumy poslechovosti, tak máte spoustu nástrojů na to dotlačit menšího hráče k odprodeji, třeba tak, že mu podstřelíte platby za skupinovou reklamu nebo poslechovost.

Takže to vaše obhajování je naprosto mimo.

Jarda
11. 10. 2020 09:18

chtělo by to zmenšit tu reklamu… je to horší jak u televize nova, mega obří reklama přes celej monitor, asi zapnu uBlock i tady, jako male nerušivé reklamy mi nevadí, ale ohromnej obraz přes celej monitor? Ještě aby byly vyskakovací a budem tady jak na nově…

Žorž
Reply to  Oviradio.cz
11. 10. 2020 09:06

Haha, a co teprv video k tomuhle dechovkovému coveru 😀 https://www.youtube.com/watch?v=Y970a7nqYU8 To je lepší než originál 😀

Honza K.
10. 10. 2020 23:23

Na rádiu Kiss skončila Andrea Pomeje se svojí Kissmánií. Od teď bude HSN od 19 do 23, poté velmi oblíbený Bassmachine s DJ Basslickerem.

TÉMA
Změny na Kissu
Míra
Reply to  Honza K.
11. 10. 2020 09:42

Upozadění Bassmachine 🙁 podle mě.

PVo
Reply to  Míra
12. 10. 2020 10:02

řekl bych že od 22:00 nebo od 23:00 už není takový rozdíl

DJ Basslicker
Reply to  PVo
12. 10. 2020 12:09

Ahooj, my naopak horecku rozsirime a zapomenuté songy, uz na tom dělám, aby byl playlist jeste pestřejší, napriklad balloon, future breeze, gouryella apod. Proste mnohem vice klasickych oldskool songu, aby kazdy tyden byla horecka jina. V Bassmachine naopak trosku pritvrdim, pripadne jako třešnicku na dortu i hardstylem. Diky, ze ladite

PVo
Reply to  DJ Basslicker
12. 10. 2020 12:16

prima

Václav
Reply to  DJ Basslicker
12. 10. 2020 12:28

Ano , to jsem živě slyšel , vyšlo se vstříc s komentáři posluchačů, kteří nebyli spokojeni s nadcházejícím mixem od Pomeje. Možná někdo chtěl aby se prodloužila Bassmachine na 2 hoďky, ale ani toto není špatné, akorát abych neponocoval, tak se dostanu k Bassmachine míňkrát. Obecně mě přišli takové ty mixy na sílu jak Pomeje, tak i Extravaganza na E2, tzn na mainstreamová rádia to podle mě moc nejde. Ale Bassmachine je tam v pohodě.

TÉMA
Kiss
Last edited 2 let před by Václav
Květák
Reply to  DJ Basslicker
12. 10. 2020 15:08

V tom případě na přitvrzené Bassmachine se mooooc těším!! 🙂 🙂 🙂

TÉMA
Bassmachine
Míra
Reply to  Květák
13. 10. 2020 09:00

No jo, ale v programu na webu je tam:
19-22 HSN
22-23 BM
Tak jak ?
Asi soupis programu ještě nezměnili.

Last edited 2 let před by Míra
frkotou
9. 10. 2020 11:32

(Hitrádio) Vysočina dnes slaví 25 let.

Marcel
Reply to  frkotou
9. 10. 2020 11:43

Bohužel už to není „Rádio plné Vysočiny“ jako v dobách začátků vysílání, ale je to tuctové rádio, „které cosi hraje“-a nedá se to poslouchat. Pamatuji si, že než bylo na Jedláku spuštěno 94,2 R-Dvojka, poslouchal jsem ho v Mostě a litoval, že už ho na 94,3 nemůžu slyšet. Nyní ho chytím na Třebívlicku a lituji toho, že ho chytám……..Je to rádio, které je u Media Bohemia označena čárkou v rubrice „další rádio jsme zkur…..“

TÉMA
Hitrádio Vysočina
Jarda
Reply to  Oviradio.cz
9. 10. 2020 12:13

A o dab+ nic 😄

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
9. 10. 2020 20:03

Má to smysl všude, i v té Praze.

Michal
Reply to  Jirkas
9. 10. 2020 20:15

No v Praze hlavně nemá smysl v DABu vůbec vysílat. Ale když už se tak děje, tak se zmínit mohli.

Jirkas
Reply to  Michal
9. 10. 2020 20:46

Ma, bohuzel jednou je naplanovan prechod a je potreba si zvyknout, uz nyni, i v Praze. Defaultne uz mam jen DAB, i v Praze. FM jen stanice co nejsou v DAB.

Michal
Reply to  Jirkas
9. 10. 2020 21:23

To mě speciálně u Tebe, jakožto věčného kritika kvality zvuku v DAB+ upřímně překvapuje.

Last edited 2 let před by Michal
Jirkas
Reply to  Michal
10. 10. 2020 08:39

Lidé si musi na novou, respektive dalsi formu distribuce zvyknout a ne vsechny stanice tam maji bidnou kvalitu zvuku.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
10. 10. 2020 09:47

Ale pozna, v servise mam velkou odezvu a spokojenost. Kdyz zakaznikovi naladim DAB, at uz na novem voze nebo v ramci navstevy servisu, mam hned feedback pri dalsi navsteve o spokojenosti a podekovani. Dost lidi uz ho vyzaduje i u noveho vou nebo dodatecnou montazi.

Míra
Reply to  Jirkas
10. 10. 2020 10:45

Zvuk u RTI je bratelný, ale chtělo by to vypnout V1. Jinak hrůza, to zabarvení výšek kvůli V1, ale chápu, že lidi dávají přednost DAB, protože ve zvuku nelupe a nechrastí.
Ideální konfigurace pro vysílače do 1kW (lokální) je EEP 1-A a 6x 96kbps aac LC.
Vysokovýkonové (ČRa) EEP 3-A a 11x 104kbps aac LC.
V obou případech je předpoklad, že stanice vysílají alespoň 80% hudby.

Last edited 2 let před by Míra
Jakub Melin
Reply to  Míra
10. 10. 2020 21:12

To je vysněný stav, který bohužel prostě nenastane.

Budeme rádi za 80-96 kbps u hudebních stanic a 96-112 kbps u „artových“ typu Vltava. Ani to zatím nemáme. I Němci, kteří si na kvalitě zvuku vždy dávali extra záležet a třeba na satelitu jejich veřejnoprávní stanice jedou v 320 kbps MP2 (ekvivalent 256 kbps MP3) jedou komerční stanice 64-72 kbps a veřejnoprávní 80-96 kbps, obojí v HE-AAC v1.

To, co je u nás v muxech ČRo a ČRa je smutný těžko stravitelný stav.

Pezos
Reply to  Jakub Melin
10. 10. 2020 21:49

Komerční stanice jsou jasné, tak jde o minimalizaci nákladů.

U veřejnoprávních je to hlavně o tom, že dostali jeden multiplex s velkou SFN a do něj musí dostat hromadu regionálních mutací, případně nových „digitálních“ stanic. Třeba Hessischer Rundfunk má 136-144 kbps AAC LC u všech pozic.

Petr
7. 10. 2020 14:56

Frekvence 1 pozvolna nasazuje nový hudební obal

TÉMA
F1 nový hudební obal
J K
Reply to  Petr
9. 10. 2020 22:10

Co na nový zvukový obal říkáte? Nevim, zda už je obměna kompletní, nebo se budou měnit ještě některé jingly (některé jsou ještě původní), každopádně změnu hodnotím kladně. Nová zvuková grafika je rychlejší, modernější, dynamičtější, dobře podle mě vystihuje omlazení stanice. Jediné, co bych ještě vyměnil jsou staniční hlasy, nevím, kdo je znělky namlouvá, každopádně hlasy se nezměnili hodně dlouho a do současné podoby stanice mi nezapadají, jsou už takové moc staré, chtělo by to někoho mladšího.

TÉMA
F1 - nový zvukový obal
Martin
Reply to  Oviradio.cz
10. 10. 2020 11:28

Martin Polách je staničním hlasem od 3. března 2008 (tehdy se F1 proměnila a její slogan zněl „Víc pro všechny„), vystřídal stávající hlas, který můžete slýchat na Hitrádiu Černá Hora.

Martin Polách byl do té doby (a chvíli i paralelně) na regionech Českého rozhlasu. Doplňkovým staničním hlasem F1 byl Martin s jiným, Jana Stryková se přidala až o pár let později.

Ještě doplním, že nové jingly nazpívala Olga Lounová a David Deyl (který nazpíval pár jinglů i Radiu Haná).

TÉMA
F1 – nový zvukový obal
Last edited 2 let před by Martin
Michal
Reply to  Oviradio.cz
10. 10. 2020 13:18

Polách byl staničním hlasem Trianglu pro věkovou skupinu cca 15 až 30 let a nepůsobilo to nějak rušivě. Jeho hlas se za ta léta moc nezměnil. Tvrdit, že pro Frekvenci 1 je už moc starý je vzhledem k formátu asi zbytečné. Oposlouchaný možná, nicméně na stále ještě dost konzervativní F1 v tom nevidím problém. Mluvíte tu o jakémsi omlazení. Já mám při náhodném poslechu asi smůlu, ale stále je to pro mě ten samý neposlouchatelný playlist typu Robbie Williams, Petr Kolář atd. takže bohužel nemůžu objektivně hodnotit, když to nevydržím poslouchat déle než trvá přeladit na jinou frekvenci.

PVo
Reply to  Michal
10. 10. 2020 14:00

na tomto příkladu je vidět že staniční hlas/znělky atp má vliv pouze okrajový/“dokončující“ a není to prvotním faktorem kvůli čemu by někdo poslouchal konkrétní rádio…

Michal
Reply to  Oviradio.cz
10. 10. 2020 15:38

Ano, Martin Polách namlouval už úvodní smyčku před začátkem vysílání v roce 1994. Jeho hlas byl spjatý s Trianglem po celou dobu jeho existence.
Měl jsem (bohužel) tu čest poslouchat Frekvenci 1 několik let v práci, takže její playlist jsem už znal téměř nazpaměť. A i po letech, co už jí poslouchat nemusím, tam při náhodném naladění slýchám stále ty stejné, dnes už ohraností vyloženě odpudivé věci. Čili můžou si omlazovat jak chtějí, ale dokud tam budou stále dokola točit věci, ze kterých se mi dnes už dělá skoro fyzicky zle, mne jako posluchače nezískají ani omylem. Vždyť přece i tomu největšímu flegmoušovi, co F1 poslouchá už musí některé skladby lézt na nervy, nebo jsem možná vadnej já, nechápu to.

Žorž
Reply to  Michal
10. 10. 2020 22:40

Pokud se vám také zajídá ohraný playlist F1, celkem mě zajímá váš názor na můj, který si už pár měsíců tvořím na Spotify 🙂 Dávám si pro sebe dohromady (dle mého názoru) nejzásadnější novinky profláklých mainstreamových jmen i nezávislých nováčků. A dávám prostor i žánrům, které česká radia povětšinou opomíjejí – například DnB nebo africkým rytmům 🙂

Michal
Reply to  Žorž
28. 10. 2020 15:42

Věnoval jsem tomu zatím dohromady asi 3 hodiny času a nebylo tam nic co by mě vyloženě štvalo, ale ani nic co by mě vyloženě nadchlo. Takové nemastné neslané, wow efekt se bohužel nedostavil. Nicméně jako kulisu v práci narozdíl od F1 proč ne.

Václav
Reply to  Michal
11. 10. 2020 11:54

Osobně mě nevadí když se v rádiu zlepší playlist a jinglový obal zůstane se stejnými hlasy, je to příjemné překvapení než naopak. Pro provozovatele to může být dokonce klíčové, stejný hlas jinglů a dramaturgie je podle mě ten důvod, který udržuje dlouholeté posluchače. Z telefonátů posluchačů (pressklub, soutěže, songy na přání) jsou stále nejvíc slyšet spíše starší hlasy posluchačů kteří setrvačně poslouchají od dob kdy tam byl oldies a možná právě ten hlas jinglů ale i moderátoři nejsou žádní mladíci a to posluchače drží a nebo otupěli, protože pokud se nemažou nevhodné komentáře, tak na současný playlist nikdo nenadává oproti šoku při sjednocení Kissu. Pokud jsou posluchači F1 takto tolerantní, tak se mohlo dřív přestat hrát denně Turbo, hříšný tanec atd. Ano nechápu to že někdo nemá mez že už by 10 000. reprízu těchto univerzálních hitů nedával jako já. Asi to bude analogie že mě nenaštve eurodance ale asi ho nebudu nikomu např. na pracovišti nutit s tím že je to normální jak si někteří obhajují své středoproudé vyčpělostí nastratelné věci typu Impuls nebo i všední hudba na Čro Dvojka.

TÉMA
F1
Last edited 2 let před by Václav
Marcel
6. 10. 2020 23:59

Dnes – ve středu, v čase od 10-15 bude probíhat výluka Petřína.
Týká se to Evropy 2 88,2 – R. Dvojka 91,2 – RFI 99,3

TÉMA
Výluka Petřína
Michal R.
6. 10. 2020 23:09

Český rozhlas Olomouc se bude v příštích měsících stěhovat do nových prostor . Začíná se totiž rekonstruovat budova bývalého obchodního domu na Pavelčákové ulici . Zde by se měl za několik měsíců Český rozhlas Olomouc stěhovat ze svého nynějšího sídla na Horním náměstí .

TÉMA
Stěhování Českého rozhlasu Olomouc
Soundwaver
Reply to  Oviradio.cz
4. 10. 2020 11:39

ale pouze na 102,9

TÉMA
DR RDS
Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
4. 10. 2020 17:49

Jj, to uz je celkem hodně dlouho a resili jsme to tu. Jinak Dance radio jako takove by potrebovalo celkove „refresh“.

TÉMA
DR RDS
Soundwaver
Reply to  Jirkas
5. 10. 2020 07:15

refresh – a jakým směrem? myslim, že ačkoliv Dance oproti dřívějšku není už to, co bývalo před oběma změnami (refreshích), pořád platí to, že alespoň hraje v rámci novinek odlišnou taneční hudbu od jiných radií, teda pokud ta jiná radia taneční hudbu vůbec hrajou.
‚refresh‘ by zasloužily spíš dle mě jiné formáty, kterých tu je více najednou, a nejen v Praze.

TÉMA
DR RDS
PVo
Reply to  Soundwaver
5. 10. 2020 22:25

Tuhle jsem si to našel a ještě jsem to sem nepsal ::
Rádio Kroměříž má pokrytí 0,5% obyvatel (= zhruba 52 tisíc občanů dle licence) a denní poslechovost 1 tisíc
Dance radio má 6,1% a denní poslechovost 5 tisíc.
Rádio Bonton 14,7% a poslechovost. 23 tisíc.
Rádio Z má zhruba 38% pokrytí a poslechovost 9 tisíc denně.

Z tohoto srovnání vychází Bonton jako veleúspěšné rádio a myslí si někdo (kromě Říhové, které přece „dělá“ radost) že opravdu úspěšné je?

Jakub
3. 10. 2020 11:05

Rádio Západ od října přichází se zajímavými novinkami!

Od pondělí 5. října dochází ke změnám na rádiu Západ, které začíná opět víc „žít“.
Všední dny si rozdělí známí moderátoři (FM Plus, Impuls, Kiss Proton atd.).

Každé ráno 6 – 10 bude vysílat Libor Janíček a jako posilu bude mít svého prcka.

Mezi 10. a 14. bude u mikrofonu (jako dosud) Petr Berka, který bude nově hrát „to nejlepší z devadesátek“.

Odpoledne mezi 14. a 18. pak bude za mikrofonem Vláďa Jaroš, který bude hrát filmovou hudbu a také muziku na posluchačská přání.

Večer po 18. hodině jsou pak k mání pořady věnované známým kapelám, jejich historii a zákulisí.

Už nějaký čas je navíc na Západě citelný i hudební posun – ubývá svižných novinkových, často skoro neznámých, hitů a hraje se mnohem víc i „starší“ rádiová muzika, často i z devadesátek.
Hudebně začíná připomínat zaniklá (nebo prakticky zaniklá) rádia, která má nahradit – FM Plus, Kiss Proton nebo Dragon.

Že by se rádio konečně našlo!?
S tímhle ve spojení s regionálními informacemi, které poctivě přináší už by Západočechy mohlo oslovit…

Tak držme palce!

TÉMA
novinky na rádiu Západ
Jirkas
Reply to  Jakub
3. 10. 2020 11:44

To jsou dobré zprávy, že se rádio takto profiluje.

Jerry
Reply to  Jakub
3. 10. 2020 12:02

Jeste by to chtelo dab

Jirkas
Reply to  Jerry
3. 10. 2020 12:02

Urcite bude.

PVo
Reply to  Jirkas
7. 10. 2020 19:56

když jsem to rádio prubnul (psal jsem o tom tady taky) byl playlist prakticky stejný s DAB PLUS TOP 40.
Jestli je to teď jinak tak tím líp a v DAB dostane víc smysl

Jirkas
Reply to  PVo
8. 10. 2020 20:17

Mě se take prvotne rádio nelibilo. Nemastný, neslaný playlist, lehce zamenitelny se stanicemi, kterých je v eteru už dost. Jsem rád, ze se to někam posunulo.

PVo
Reply to  Jirkas
8. 10. 2020 23:54

Bral jsem to z hlediska nabídky RTI, „nemastný, neslaný playlist“ může být i po avizované změně ale aspoň nebude úplně stejný jako má jiné rádio v muxu. A že bude (podle mého vkusu) i tak „lehce zaměnitelný se stanicemi, kterých je v éteru už dost“ dokonce.předpokládám.nadále… 🙂

Míra
1. 10. 2020 06:23

Páteční Retro @ Vintage ofenziva:
Kiss Diskopříběh 18-22
Netro Life 20-21 Retro Life Party repríza
Color 21-23 Párty Pavla Bárty
Je zajímavé, že doména diskopribeh . cz je uvedena v programu, ale je na prodej.

Last edited 2 let před by Míra
Jakub Melin
Reply to  Míra
1. 10. 2020 09:31

Páteční (nebo případně sobotní) večer je nejvhodnějším časem pro taneční a disco speciály. Funguje to tak i na zahraničních stanicích. Jak už jsem tu psal, přesun TPPB na Coloru na pátek pokládám za výrazné zlepšení vysílacího času pro tento pořad (sobota 18-20 byla brzo).

Jinak na Coloru jsme vydali definitivní programové schéma, mezi pořady budou i některé novinky.

Míra
Reply to  Jakub Melin
1. 10. 2020 10:08

Jestli dobře koukám, tak v pátek ještě od 19h Chrisova tvrdší houseová session.
Můžu se zeptat, co bude vysílat v pátek od 20h ? Jaký hudební styl ?

Jakub Melin
Reply to  Míra
1. 10. 2020 10:58

Měl by tam být nějaký klasický hudební mix ve stylu Coloru, aby nebyl přechod mezi tvrdším housem a diskem v Taneční párty takový žánrový skok 🙂

Míra
Reply to  Jakub Melin
1. 10. 2020 13:42

17-18 Color – Furure Chart ?
18-22 Kiss – Diskopříběh
19-20 Color – Top Secret Magazine
20-21 Netro – Retro Life Party
21-00 Netro – Roztančený pátek
21-23 Color – Párty Pavla Bárty
Když bych měl zmínit jenom tyto tři rádia.

Michal
Reply to  Jakub Melin
1. 10. 2020 15:41

A co je vlastně s Romanem Ondráčkem? Na to jaká kolem jeho příchodu na Color proběhla kampaň moc dlouho za mikrofonem nevydržel.

Jirkas
Reply to  Michal
1. 10. 2020 19:25

Přesně tak, jeho plné billboardy a nic..

Marcel
Reply to  Michal
2. 10. 2020 10:02

Hlavně, že se Ondráček navážel do ex parťáka Miloše do jeho moderování…sám toho moc nepředvedl.

PVo
Reply to  Marcel
2. 10. 2020 12:04

nejspíš se s Pýchou nepohodli, sice se všude psalo že Ondráček je spolumajitelem rádia, ale je spolumajitel jen v únoru založené firmy COLOR Media s.r.o. s 10tis zákl.kapitálem. A ta nikde na RRTV nebo webu rádia nefiguruje. Provozovatelem rádia je podle databáze RRTV firma Ultravox s.r.o.

Last edited 2 let před by PVo
Jirkas
Reply to  PVo
2. 10. 2020 15:35

Kdepak, vsechno je jinak, uz vim co za tim je a nebojte, vrati se do vysilani, jen ne hned.

MPPP
Reply to  Jirkas
2. 10. 2020 17:19

Poslouchejte dnes po 20:00 Radio HEY a dozvíte se více. Netřeba spekulovat.

Jirkas
Reply to  MPPP
2. 10. 2020 18:05

Ja nepotrebuji poslouchat ani nespekuluji, s Romanem jsem mluvil, takze vim Mirku.

MPPP
Reply to  Jirkas
2. 10. 2020 18:10

Dnes bude Roman živě naHEy!

Jirkas
Reply to  MPPP
2. 10. 2020 18:14

Na Color se vrátí az od nového roku.

Last edited 2 let před by Jirkas
MPPP
Reply to  Oviradio.cz
2. 10. 2020 18:53

Doporučuji tipovat spíše u TipSportu a na www dávat pokud možno relevantní ověřené informace a vyvarovat se zejména zavadějících a někdy i manipulativních spekulací… To by byl docela pokrok. 🙂 Doporučuji rozlišovat zejména mezi zprávou, ověřenou informací, tipem, komentářem a názorem…

Jirkas
Reply to  MPPP
2. 10. 2020 18:57

Tak jízlivosti už bylo dost Pýcho, chápu, že chceš být zajímavý, ale ted zase zpátky se poradne venuj rádiu. Hlavně at zase nejsou výpadky nebo nakopnutá modulace. Nejlepsi jsou informace primo od zdroje a tim samotný Roman nepochybne je.

MichalP
30. 9. 2020 12:15

Příští týden v Německu odstartuje nový (téměř) celoplošlošný DAB+ mux.
V souvislosti s tím jsem našel zajímavou webovou stránku s přehledem plánovaných událostí spojených se změnami v DAB+:
http://www.digitalradio-in-deutschland.de/roadmap-dab-aenderungen/

TÉMA
Německo - (nefiociální) přehled rozvoje DAB+
MichalP
Reply to  Oviradio.cz
30. 9. 2020 13:14

Nevím, zda je informace exkluzivní, nicméně z oficiálních stránek provozovatele nového multiplexu lze vyčíst seznam stanic, které se v multiplexu objeví hned od startu 5.10.2020:
https://www.antenne-deutschland.de/programme/
Přepis programů s překladem popisu stanich:
Absolut HOT: Nejnovější žhavé hity z Evropy a USA – populární formát v novém provedení už prostřednictvím DAB+.
Absolut TOP: Hity nového tisíciletí – jedinečný formát s městským zvukem.
Absolut Bella: Hudba vycházející ze srdce – melodický formát, který stimuluje, ale nevzruší, pouze „bella music“ pro dospělé posluchače. ?pojem „Bella music“ je pro mě neznámý.
Absolut Oldie Classics: Obři 70. a 80. let – byli dobří, zůstali dobří. Dobrý zvuk a skutečné klasické hity.
ANTENNE BAYERN: Nejoblíbenější německé soukromé rádio.
ROCK ANTENNE: Nejlepší rockový nonstop pro Německo!
Drivers Classics od společnosti WIM.
„ENERGY 2“: Druhý programý formát německé skupiny ENERGY.
JOKE FM: „Comedy und Hits“.
PROFI Radio: inovativní oborový program pro řemeslníky a kutily.
RTL Radio: německé Hit-Radio.
TOGGO Radio: Nové dětské a rodinné rádio od SUPER RTL.

Za sebe se určitě těším na stanici Absolut Oldie Classics.

TÉMA
Německo - (nefiociální) přehled rozvoje DAB+
Last edited 2 let před by MichalP
MichalP
Reply to  Oviradio.cz
5. 10. 2020 09:34

Nový DAB mux Antenne DE jsem si naladil (Povrly, Neštědice). Síla signálu je dle očekávání, tedy stejná jako na 5C před spuštěním výsílače Neustad/Unger.
Příjem otestován na přenosném příjimači Technisat 210 IR a příjimač ukazoval na teploměru 4-5 dílků a chybovost 35-40.
Jinak v muxu se aktuálně nachází 8 stanic:
Absolut HOT
Absolut TOP
Absolut BELLA
Absolut Classics Oldie
Antene Bayern
Rock antene
RTL radio
TOGGO radio

TÉMA
DAB mux Antenne DE
Míra
Reply to  MichalP
5. 10. 2020 09:52

Na jihu houby, vše smaže Jauerling. Modlíme se za setrvání Dvou Bavorských stanic v regionálním Muxu.

Last edited 2 let před by Míra
PVo
Reply to  Míra
5. 10. 2020 22:11

u nás je na tom DAB vysílání fakt furt dost špatně, když jako přínos je brán přeshraniční příjem…:-(

Jirka
Reply to  Oviradio.cz
29. 9. 2020 13:20

A Zelená vlna ČRo má také vlastní apku s dopravním info

TÉMA
Zelená vlna