Komentáře a diskuze

  • Jiří 27. 9. 2023 v 12:21 k KomentujemeDobrý den,Liblice AM 639kHz v provozu! Kdo chce může porovnat s 1062kHz, ještě je chvíli souběh vysílání Country rádia se...
  • M.K 27. 9. 2023 v 11:36 k KomentujemeMě z těch FM rádii vyhovuje Metropole. V taneční hudbě (EDM) jdou víc do hloubky a tak tam jde slyšet...
  • PVo 27. 9. 2023 v 08:48 k KomentujemePochválil jsem třeba Retro DJ radio :-) , ale bylo toho natuty víc. Už jsem tu několikrát říkal že vyloženě...
  • Tom 26. 9. 2023 v 19:44 k KomentujemeZe zvědavosti, co jste tu kdy pochválil, prosím? 😀. A zajímalo by mě, co jste v rádiu kdy dělal, jaké...
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 26. 9. 2023 v 17:17 k Komentujeme100,2 na Clarionu byla teprve minulý týden schválena Německem, takže těžko říct jestli ještě letos. Expres FM cca začátek léta...
  • Jindra 26. 9. 2023 v 17:09 k KomentujemeA kdy pojede 100.2 z Clarionu a kdy Expres někdo nevíte? Dik
  • Eva 26. 9. 2023 v 17:05 k KomentujemePrůzkum jasně ukazuje že neposlouchanějšim rádiem je český rozhlas který nutně potřebuje zvýšit koncesionařsky poplatek za těch 45 se opravdu...
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 26. 9. 2023 v 16:19 k Komentujeme50W bude mít zřejmě Expres FM 107,8 MHz, dle čerstvých dat BNetzA.

Články

Komentujeme

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
21.7K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
PVo
21. 9. 2020 10:11

Jak jsme se nedávno bavili o eventuálním ČRo Trance a Michal s Jirkou se se mnou přeli že je to nesmysl…, jinde na veřejnoprávním rádiu, to jde viz článek na digitálniradio.cz „Odstartuje stream BBC Radio 1 Dance, zaměří se na největší hvězdy taneční hudby“

TÉMA
ČRo Trance
Míra
Reply to  PVo
21. 9. 2020 10:26

Ač jsem měl velice silné Trance období (komerční segment trance koláče z konce devadesátek), určitě bych ocenil nějaké rádio s elektronickou hudbou. Pokud by hrálo vyloženě jenom jednotlivé trance škatulky, byla by to škoda.

TÉMA
ČRo Trance
PVo
Reply to  Míra
21. 9. 2020 11:28

název trance jsem volil schválně aby mi do toho nikdo necpal lomené beaty, mizivé bpm atp tak jako flajšman zničil „žánrovou pestrostí v rámci elektronické hudby“ daleko úspěšnější Danceradio…
Současné Dancerádio je naprostý looser!!! má výsledky daleko horší než rádio Kroměříž z konce tabulky, které ale vzhledem k pokrytí počtu obyvatel signálem má výsledky lepší. Ze soukromých rádií mu v neúspěšnosti k potenciálu pokrytí konkurovalo leda tak rádio Zet (do změny programu- teď nejsou zveřejněné výsledky tak nevím)

Last edited 3 let před by PVo
Míra
Reply to  PVo
21. 9. 2020 12:36

Už chápu. Ale takové rádio by bylo na mě asi příliš málo rozkročené. Musel bych utíkat jinam, případně utíkat i do ticha. Pro mě by asi byly ideální nějaké hodinové škatulkové bloky. Lámané beaty jsou nedílnou součastí elektronické hudby, ať už jde o DnB, Techno, či další šuplíky. Rovné beaty jsou také vynikající. Aby jsme se vrátili na začátek. Občas se neubráním a do středeční hodinovky se mi „neomylně zatoulají“ skladby, které mají uvnitř rozjezdy nikolv 20s, ale klidně i minutu dvacet. Když to potom z ní přímo ve vysílání, říkám si, jestli to lidi dneska ještě kousnou. Je to takové nerádiové. A zase z jiného soudku, když jsem zařadil Keep It Up od Snap, říkal jsem si, jaké následky to v posluchačích zanechalo. A je celkem smutné, že mě tyto myšlenky přepadají. Přeci bych si měl být jist, že to bude v pohodě, že to lidma normálně propluje, ať už zasněná, nebo ostřejší věc.
Mimochodem bych měl ještě otázku, jaké písně od Oceánu zní českým éterem, jak často a v jakých verzích.
Bohužel na studium éteru není čas, ani žaludek. Já jsem zařadil tvrdší věc: „Čas“ v plné délce.
Pak ještě, jestli existují nějaké písně ze staré školy, které vám chybí, klidně i v podststě neexistující český oldshool.
Díky.

TÉMA
ČRo Trance
PVo
Reply to  Míra
21. 9. 2020 13:43

Takové rádio jak píšu hlavně už ukázalo svůj úspěch, „rozkročený“ Danceradio nikoliv nikdy…. Červinka tady píše jak že udělali „rádio s názorem“ ale Zlatá Praha byla jednička viz statistiky ’99 a Evropa 2 až za ní. To on nikdy se svým konceptem nedokáže. Nedosáhl ani poslechovosti co generoval taneční Fajn (porovnávám Prahu a střední čechy, teď je s násobně vyšším pokrytím)
Jaký písničky jsou od Oceánu v éteru fakt nevím protože éter prakticky ignoruji

TÉMA
ČRo Trance
Last edited 3 let před by PVo
PVo
Reply to  PVo
22. 9. 2020 00:16

Jen jsem zkontroloval tu poslechovost jestli si to nějak mylně nemaluju, poslechovost včera RZP/Fajn pro Praha + Středočeský kraj poslední čtvrtletí daného roku :
1998 146 tis
1999 133 tis
2000 133 tis
2002 60 tis. před přejmenováním na Fajn
2003 40tis
2004 47tis (3/4 roku po skončení dance verze- setrvačnost průzkumu typu ex-post dotazů)
2005 29tis
2006 33+35=68 tis.
2019 30+71=101 tisíc
Btw. od 2006 byla změna metodiky Mediaprojekt -> Radioprojekt díky čemuž narostla skokově poslechovost rádií mladších formátů (nejen Fajnu). V roce 2005 ( to už skoro 2 roky nehrál dance) totiž bylo minimum naměřených posluchačů včera a to prakticky od změny ze spotřebitelského rádia K.Knechtlem v roce 1995)

Takže Červinka a spol. překonal leda ten (ještě) taneční Fajn což bylo ještě prakticky nové rádio s nezažitým názvem (pokrytí od té doby pro stř.Čechy narostlo jen malovýkonové frekvence Příbram+Beroun a Rakovník)
Celorepublikově:
Podíl na trhu se pro E2 2019 a 2004 prakticky nezměnil, něco nad 8,3% a Fajn narostl ze 0,59% na 2,4% to vypadá impozantní nárůst (4x), nicméně je to po spolknutí dalších čtyř rádií Life, Agara, North a Hity plus další malovýkonové frekvence pokrývající Plzeň, KV, Jihlavu, Budějovice, Zlín a ješte pár menších měst.

Oficiální pokrytí E2 je 69% obyvatel ČR a Fajnu 39% – Fajn má tedy 57% pokrytí E2 ale pouze 29% jejího podílu na trhu. Tolik k tomu nicneříkajícímu ale rádobyhezkému  klišé o „rádiu s názorem“ z dat co jsem narychlo posbíral na netu.

TÉMA
k poslechovosti RZP/Fajnu dříve a dnes
Last edited 3 let před by PVo
Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  PVo
22. 9. 2020 12:54

S veškerým respektem, kterého jsem schopen 🙂 My nežijeme v minulosti. My žijeme teď a tady. Ve světě, který už nikdy nebude stejný, jak možná sám vidíte. Ano, ten zlý svět, který odnesl Zlatou Prahu a spoustu dalších věcí, které pravděpodobně patřily k vašemu 🙂 mládí. Chápu. Zkuste ale nesrovnávat nesrovnatelné. Fajn není jen rádio, Fajn je značka, pro kterou jsou stejně důležité jako éter i sociální sítě, protože přesně tam je naše cílová skupina. My se prostě snažíme dělat svou práci nejlépe, jak umíme. A víme, že ji v daných podmínkách děláme nejlépe, jak to jen jde. Snad máte alespoň tohle podobně jako my 🙂

Václav

Tohle třeba chápu, teď už je pozdě vymýšlet, když změna na Fajn proběhla asi daleko dřív než mimo spoustu věcí, než jste vůbec přišel do rádia. Spíš v řeči PVo je to jen rekapitulace minulosti, Fajn se může maximálně posunout k Fresh, nebo by musel současný mainstream být ovládnut nějakým tanečnějším grifem, což je sice smutné že jsme závislí na diktátu hudebního průmyslu. Tanečnější věci jsou i ty současné, ale nikdy už to nebude styl RZP.

Zeptám se ještě na jinou věc a to že jste říkal, že se neohlížíte co dělají ostatní (Helax vs FajnFresh). A nemůže se pak stát, že nevědomky dojdete k tomu samému, co už někdo vymyslel dřív?

TÉMA
Fajn
Last edited 3 let před by Václav
Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Václav
22. 9. 2020 15:07

Fajn Fresh je tady proto, aby nabídl alternativu pro někoho, kde chce opravdu novou hudbu. Radio s novinkovějším playlistem tu aktuálně není. A nikdy nebylo. To je prostě fakt. Stačí si ho poslechnout. A co „nového“ kdo může v radiu vymyslet? Jednoduše nic. Jde jen o to, co nejlépe pospojovat hudbu, moc do toho nekecat a vysílat co nejméně reklam. Fajn Fresh je pospojován řekl bych slušně, moc se tam kromě večerních speciálů nemluví a reklamy tam nejsou. Ale jasně, chybí tam trance, nebo d´n´b, nebo tam není ………. 🙂 Nikdy nebudou spokojeni všichni, proto jsem to přestal řešit a dělám to jen podle sebe. Easy 🙂

PVo

…nechápu proč mi píšete takový obecný/marketingový nesmysly o značce a cílovce .. btw od roku 2006 je ta denní poslechovost v grafu na straně 14 (týdenní je o několik stránek dříve).. Na to se podívejte to až se budete zase kasat výsledky že na takových číslech od začátku taky Fajn byl -s menším pokrytím- s Vašimi předchůdci taky.. Ale jinak respekt taky 🙂 https://www.median.eu/cs/wp-content/uploads/docs/RP_2019_3_4Q_prezentace.pdf

Jirkas

Fajn jeste zije a ma poslechovost diky minulosti, ne diky p. Cervinkovi a ty silene rotace a opakovani nekolikrat za den dost Fajn poskozuji. Tak snad casem pan Cervinka bude nahrazen nekym s lepsi vizi, umem a bude schopnejsi.

Žorž
Reply to  Jirkas
22. 9. 2020 22:02

A co kdybyste se svou vizí na dveře Fajnu zaklepal vy? Za kolik vteřin by vás jimi vraceli zpátky?
Když vám pan Červinka tak pije krev, běžte ho nahradit. Jenže to je složitější a vyžaduje to více práce než mudrcování od stolu, viďte?
.

Last edited 3 let před by Žorž
123
Reply to  Žorž
22. 9. 2020 22:18

Žorži, je fajn, že tu má někdo zdravý rozum. Upřímně, Jirkasovo absolutní nepochopení toho, že je to diskuze, né zatvrzelé znovu opakování svého názoru už mě jaksi taky nebaví. Jirkas, Tvůj názor na Fajn známe, v pořádku, prostě Ti vadí rotace apod., ale faktem je, že to co tu píše Libor Červinka dává prostě smysl. Můžu s tím nesouhlasit, můžu napsat, že mi třeba vadí to a to, ale je pouze v jeho kompetenci si to dělat, jak si myslí, že je to nejlepší. Jirkas, co Vaše zkušenosti z rádií? Nějaké reálné výsledky? Mít názor je v pořádku, ale Vaše reakce na Libora už jsou trochu mimo běžnou diskuzi, takže se zkuste vytasit s něčím konstruktivním už.

Jakub Melin
Reply to  123
22. 9. 2020 23:10

Já tu napíšu taky možná trochu nepopulární názor. Stárneme. A chceme, aby naše oblíbená rádia stárla s námi. A vlastně celý éter aby stárl s námi. Ale to prostě nejde, respektive určitě ne u všech stanic.

Před pěti lety mi přeformátovali kultovní stanici, Bayern 3. Udělali z toho takový německý Fajn. Takže brutální rotace, skoro samá nová hudba a většinově hitparádový pop a rádoby RnB, tedy přesně to, co mne na současné hudbě nejvíc odpuzuje. Všechny skvělé pořady, všichni skvělí moderátoři – všechno bylo během pár měsíců pryč. Ale – Bayern 3 historicky byl a měl být stanicí pro mladší posluchače. Takže vlastně přestárl a přišla změna, aby zas pro ty mladší posluchače byl. Vedle toho byl přeformátován i Bayern 1, ze kterého byla udělána stanice velmi podobná původnímu Bayernu 3 s tím, že nové hudby tam bylo naopak ještě míň. Postupně se tam dostali původní moderátoři, objevily se tam podobné a nebo ještě lepší hudební večery a pořady a tak dneska poslouchám Bayern 1. Který v době, kdy jsem začínal poslouchat Bayern 3, byl stanicí s lidovkami a dechovkou pro důchodce.

Takže i když Fajn neposlouchám, a hudba, která se tam hraje, mi nevyhovuje (což jsem si měl možnost ověřit v zimě na Klínovci, kde to hrálo u lanovky), beru, že tady ta stanice je a aspoň se snaží o nějakou svojí cestu. Mnohem víc mi vadí, že tu nejsou kvalitní stanice s hudbou 60. – 90. let, pokud pominu Kiss, který hraje 90s až současnost a dělá to docela dobře. Ale rádio se slušnou tvorbou 70s, 80s a 90s jako je třeba ten Bayern 1 v Německu nebo Radio Wien v Rakousku tu prostě chybí. Někdo kdysi rozhodl, že z těchto let se v českém éteru bude hrát jen ten největší odpad včetně československé normalizační produkce a coverů, případně ty nejvíc profláklé zahraniční kusy, a tak to všichni takhle dělají. A je to hrozná škoda.

Hori97
Reply to  Jakub Melin
22. 9. 2020 23:23

Moje slova. Přesně takové rádio mi v českém éteru také chybí. Paradoxně nejlepší hudební výběr má v tomto směru v českých vodách Retro Music TV u které se doma často zastavuji.

Míra
Reply to  Jakub Melin
23. 9. 2020 07:43

Jestli bude stanice stárnout s posluchači bude asi ovlivněno movitostí cílovky. Jináč je to prodělek, nebo ČRo studna.
Mladý posluchač v podstatě neexistuje. Pokud stanice dokáže plnohodnotně nahradit jeho spotify playlist, může být úspěšná.
Jestli je pravda, že Fajn nevysílá reklamy, tak je to opravdový průlom.
Hlavním úkolem Fajnu by mělo být, zašlapat do země všechny, minimálně svoje, net verze.
Tak mnoho zdaru.

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Jakub Melin
23. 9. 2020 08:05

…vážně to konečně někdo napsal „nahlas“ a nebyl jsem to já? Super 🙂

PVo

Jirka samozřejmě pravdu neměl. Za Vašeho působení (4 roky podle Vašich slov tady) se o něco zvedl. Stačí se podívat na ty grafy Jinak jak mi naznačujete, že to píšu z nostalgie tak to tak úplně pravda taky není . Psal jsem tady že na žádnou změnu na taneční verzi nevěřím a že mě (mile) překvapilo že takový lidi tady psali (když jste se tady projevil poprvé).
Psal jsem to taky proto protože půměrné výsledky průměrného rádia vydáváte za obdivuhodný úspěch. Stačí porovnat třeba se sesterským Rock rádiem: jeho ofic. pokrytí je 14,7% obyvatel, Fajnu 39,8% Rockrádio má tedy 37% prokrytí Fajnu. Ovšem denní poslechovost je po nárůstu díky Vašemu působení 220 tisíc, u rock rádia 115 , převedeno na % má Rock rádio 52% poslechovost Fajnu. tak kdo je úspěšnější?
Na druhou stranu i průměr může být (a je) solidní úspěch, Některá rádia by byly za průměr rády (a některým ač je neposlouchám bych aspoň ten půměr i přál)
Vzhledem k formátu si myslím, že se Fajn z průměru vyhrabat nemůže, Ty marketingové řeči o značce chápu ale na to majitel nemá/nedá prachy, je to hodně drahý běh na dlouhou trať. To ta RZP byla značkou jen tak mimochodem a zadarmo díky formátu.

Dosud nechápu proč Vás rozčílila ta moje analýza, asi holt vypichuje jiné aspekty, které u vás na PR potlačují ale nemám chuť rádiu, které neposlouchám a ani nevzbuzuje mé sympatie, dělat taky píár. Nicméně pokud najdete jakýkoliv faktický omyl a upozorníte na něj tak budu vděčný….

TÉMA
Jak úspěšný Fajn a p.Červika
PVo
Reply to  PVo
23. 9. 2020 10:45

mělo být Jak úspěšný je Fajn a p.Červinka, omlouvám se za komolení jména

Lukáš
Reply to  Jirkas
22. 9. 2020 23:10

Mám na to úplně opačný názor. P. Červinky si cením za to jaké dokázal udělat ve Fajn rádiu změny a udělat z něho řekl bych v České republice nejmodernější rádio. A když vezmu v potaz Fajn Radio Fresh, které je pouze z jeho dílny, tak to je úplná špička. Takto sestavená hudba mně maximálně vyhovuje a takto si představuju top rádio.

PVo
Reply to  Míra
21. 9. 2020 14:28

„nějaké hodinové škatulkové bloky“ : rádio není televize, liniový obsah je proto evidentně úspěšnější než rozparcelovaný program. Neznám moc lidí kdo si pamatuje a sestavuje program co kde poslouchat jako Václav. Obvykle to nemá člověk čas řešit jako on.

Václav
Reply to  PVo
21. 9. 2020 15:30

I já ale zastávám liniová rádia, proto tady už jakou dobu jsem abych prosazoval, aby byla vyprofilovaná aby Kiss hrál pořádně, aby Country nešidili atd., aby měli nejen široký playlist ale i málo zbytečných keců opakujících se upoutávek atd.

Ale hlavní dotaz – kolik času stojí přepnutí jedné předvolby na druhou? Program mám v základu několik let stejný, k obměně dojde jen občas, když na něco náhodou nového narazím, nebo mě tady na Ovi někdo něco doporučí nebo naopak se něco zruší a klidně to nechám bez náhrady, či dám Radio_FM z SK. Ale aktivně to neřeším, že by mi to bralo čas jako třeba sestavování playlistu. Ani tomu nepodřizuji osobní program i když několik dílů neslyším, prostě ke svému programu se chovám jako k liniovému rádiu. Výhodou je že se to tolik neoposlouchá a člověk se může bavit více žánry. Oproti tomu jak vidím někoho ladí bezhlavě od ničeho k ničemu.
Nevím jakou omluvu má televize, že nemusí být liniová.

Last edited 3 let před by Václav
PVo
Reply to  Václav
21. 9. 2020 16:02

TV: tištěný program/funkce EPG

Míra
Reply to  Václav
21. 9. 2020 16:26

Ze svého okolí vnímám určitá očekávání, či doufání (35+) od Netro Life rádia, že co nejdřív nasadí internetový stream a poskytne jasně dané schéma, kde budou uvedeny konkrétní časy, ve kterých se bude vysílat mixovaná elektronická hudba i tvrdšího ražení. Osobně jaksi chápu, že tato věková skupina je už ve stádiu, že je nebaví dělat si playlisty a očekávají „svůj pořad“ v běžném lineárním vysílání. Jenže jaksi tvrdší elektronickou hudbu hraje jen R1 a bohužel nemám úplně dojem, že by toto rádio mělo významnější ohlas. Samozřejmě, že zařazením tvrdší hudby můžete naštvat spoustu dalších běžnějších posluchačů, které jste předtím pracně přetáhl ze zajetých stanic.
Jinak jsem zaslechl, že v ČR využívají lidé streamy Slovenské Evropy 2 – pořad Dance eXXtravaganza.
Doba přepnutí stanic na autorádiu. FM/FM asi 1 sekunda. DAB/DAB v rámci manuálního přepínání v rámci stejného multiplexu (bez využití předvoleb) do 3 sekund.
DAB/DAB za použití předvoleb (bohužel i v rámci stejného multiplexu) nesnesitelných 6 sekund.

Václav
Reply to  Míra
22. 9. 2020 12:51

Už jsem se tady o následujícím seznamu zmiňoval, chtěl jsem se zeptat, zda je něco použitelného. Taky si myslím že by se hudba měla udržet v nějakých mezích. https://www.youtube.com/watch?v=6EDfRF_60bg&list=PLMGBgA7ALUqdv8aiq_4FREMh6ImYswmtY

Míra
Reply to  PVo
21. 9. 2020 15:45

Evidentně jsem naprosto odlišný posluchač, od řadového.

TÉMA
ČRo Trance
Michal
Reply to  PVo
21. 9. 2020 19:50

V Británii jsou trošku dál, než u nás. Třeba legendární Essential mix s Pete Tongem běží na BBC Radio 1 už 27 let. Něco podobného u ČRo třeba v tom roce 1993 naprosto nemyslitelné.
Jinak radši bych krotil tvé nadšení, BBC Dance se nerovná trance, stejně jako ČRo Jazz není ČRo Smooth jazz. Každopádně jsem za takovou informaci rád a určitě si to pustím, až to poběží.

Last edited 3 let před by Michal
PVo
Reply to  Michal
21. 9. 2020 22:44

„největší hvězdy taneční hudby“ asi nebude příliš alternativa

PVo
Reply to  Michal
12. 10. 2020 09:59

už vysílá, viz https://digital.rozhlas.cz/naladte-si-bbc-radio-1-dance-diky-jeho-webu-uz-o-nic-z-vysilani-neprijdete-8337081

Jinak máš Michale pravdu – pro mě fakt nic moc- takové dost slowly a „britské“ ale přišlo mi za těch 20 min. příjemnější a poslouchatelnější než pražské Danceradio.

Stejně dance-radio.fr je nejlepší…kdyby si to chtěl někdo poslechnout tak je to odkaz na přímý stream 🙂

PVo
Reply to  PVo
12. 10. 2020 17:00

Dopoledne BBC Radio 1 Dance bylo nic moc ale teď hrají fajnově (nemá souvislost s průměrným rádiem) 😀
Takhle nějak bych si to ČRo Trance představoval…
update: po 4 vyloženě super skladbách trochu house ale dá se to přežít

Last edited 2 let před by PVo
Míra
Reply to  PVo
12. 10. 2020 23:05

Frantíci teď trance, angličaní dramík. Ale doufám, že odnože trance nejsou to jediný, co posloucháš.

PVo
Reply to  Míra
13. 10. 2020 00:10

Cíleně ano, ,je na tom něco špatně?
Za poslední rok mimo dance2trance jsem si aktivně vyhledal jen hudbu s „kečuánskými fujarami“, ale to byla vyjímka jako jsem dřív jsem, poslouchal občas klasiku ( na walkmanu jsem měl předvolby 1. RZP a 2. Classic a pak až Bonton)
Vlastně celý život vyhledávám melodickou hudbu s rovným beatem a vyšším BPM. Od toho diskopopu/diskorocku typu Elán/Tublatanka na konci 80 let přes dance pop-> dance2trance-> trance-> hardstype/electro/psytrance co poslouchám dost často teď. A musím podotknout že všechno co jsem kdy poslouchal tak rád poslouchám i dnes,.

Míra
Reply to  PVo
13. 10. 2020 08:34

Ještě že máme dějiny:
Kissmania – epizoda 224, vysílaná dne 2011-12-11
https://m.youtube.com/watch?v=NecDfQSOwCs

R...
20. 9. 2020 20:45

Na Slovensku se dostala do licenčního řízení dostala zajímavá frekvence, Holíč-106,0/500W. Všiml jsem si to, protože do Hodonína je to z Holíče cca. 3 km, a tam má Radiožurnál primární pokrytí na 106,2 – Babí lom/9kW. Když uvážím, jakou intenzitu tam mají signály z BL, nutně se alespoň na méně kvalitních přijímačích musí objevit vzájemné rušení těchto dvou kmitočtů, ve prospěch slovenského. Například na 88,9 z BL se v některých místech v HO pravidelně objevuje prskání při jízdě autem. Ač je to neuvěřitelné, způsobuje to 88,8 z Nitry vzdálený 90 km (a to ještě přes Karpaty), BL je vzdálen 18 km bez terénních překážek.Tento jev je ale zcela výjimečný, naproti tomu kolize 106,0 vs. 106,2 bude všudypřítomná. Tak se mi zdá, že ČTÚ na ochranu českého éteru rezignovat i na mezinárodní úrovni.

Honza K.
20. 9. 2020 14:47

Hlasové ovládání autorádií v praxi😀
https://www.facebook.com/radiocasrock/videos/630505124506122/

TÉMA
Hlasové ovládání auta
Soundwaver
19. 9. 2020 11:52

dneska jsou zatím zřejmě dobré přijmové podminky z Rakouska, na Nymbursku jede poměrně dobře Jauerling. hraje mi na FM 89,4 OE3, 91,5 OE1. co mě ale mrzí, že ze stejné kóty nejde FM4 na 98,8. chytá taky dneska někdo?

TÉMA
dálky Na FM
Michal
Reply to  Soundwaver
19. 9. 2020 11:59

Právě v Liberci poslouchám na dipól pohozený v bytě polské rádio Koszalin na 103,1 MHz (380 km).
Hraje mi i Bayern 3 na 99,4 MHz, ale to už je taková klasika při lepších podmínkách.
Jo a ještě na 106,4 MHz ČRo ČB.

Last edited 3 let před by Michal
Matyas
Reply to  Soundwaver
19. 9. 2020 12:11

U mě je aktuálně místně Linz/Lichtenberg a Alpské vysílače Hochries a Wendelstein.

Matyas
Reply to  Oviradio.cz
19. 9. 2020 20:29

To je milé, když se to člověku takto poštěstí a počasí přeje. Byl jsem v přírodním parku na Džbánech a podařilo se, na severovýchodní straně: 5B Polskie Radio, to bylo na polovině (neměl jsi ho tam i ty?) a načetlo se 11B Polskie Radio z Krakowa.

Last edited 3 let před by Matyas
Vaclav
Reply to  Soundwaver
19. 9. 2020 13:22

Ja na zlinsku právě teď neregistruji zlepšené podminky, Jauerling nebo Vídeň Kahlenberg jdou ve standardní slabe sile signalu. Vůbec se to neda srovnat s prvnim vikendem v cervenci, kdy s mobilem v posteli jsem stabilne možná i automaticky naladil prvne v životě 92,4 nekde ze Semeringu FM4 ktere taky šlo z ne o mnoho kvalitne hure, od nasich hranic vzdálenějšího Graz Shockl 101,7. Podstatnou podminkou je denní doba, takže nejen tyto cervencove ulovky musely byt realizovani nejlepe do 10 hod. dopoledne, ted kolem poledne nebo po je pozdě, příčinu bych viděl rušení velkou intenzitou slunečního záření, kdy ale naopak mohou byt rano zvýhodněné vysilace směr zapad na ukor vychodnich.

Last edited 3 let před by Vaclav
Jarda
Reply to  Oviradio.cz
19. 9. 2020 08:04

ja momentalne přišel o 12D z německa 😀

Jirka
Reply to  Oviradio.cz
19. 9. 2020 12:18

Všechny? Třeba ČRo Hradec Králové v multilexu ČRo není. Nechápu. Když ČRo multiplex vysílá z vysílače Trutnov – Černá hora, je hlavním vysílačem pro Královéhradecký kraj a svým dosahem pokryje celý kraj. A v něm není program regionální stanice v daném kraji.

TÉMA
DAB+ multiplex ČRo
Jarda
Reply to  Jirka
19. 9. 2020 12:21

tak čro tam má chybu, když v te prezentaci uvaddějí, že mají ve svém muxu i čro hk, kv a sever. Asi to jen někdo nakopíroval, aniž by znal fakta.

Michal
Reply to  Jirka
19. 9. 2020 12:57

ČRo HK je v multiplexu Teleko, v Praze na 11A, z Černé Hory na 5D.

Last edited 3 let před by Michal
Jirka
Reply to  Michal
19. 9. 2020 13:11

To je sice pěkné, že je v soukromém multiplexu. Ale Teleko nevysílá z vysílače, který je na vrcholu hory. A vysílá s malým výkonem. A tak nepokryje celý kraj. A Královéhradecký kraj není placka. A tak i příjem ČRo HK v Hradci Králové v DAB+ není dokonalý. ČRo chce propagoval digitální rozhlas a přitom posluchačův v rerionu nenabídne vysílání regionální stanice v daném kraji. Je logické, že z hlavního vysílače v kraji bude i regionální vysílání. Trutnov – Černá Hora – ČRo HK, Pardubice – Krásné – ČRo Pardubice, Liberec – Ješted – ČRo – Liberec…
Opravdu informace o uzavřené ulici třeba v Písku nebo o stavbě nového stadionu třeba v Klatovech je pro někoho v Náchodě nebo v Nové Pace nepotřebné

TÉMA
DAB+ multiplex ČRo
Michal
Reply to  Jirka
19. 9. 2020 13:18

Prostě těch regionálek mají moc a když chtějí jet v SFN tak tam musí mít „všechny“. Kdyby tam přidali ještě HK, Sever a KV, tak by museli u ostatních ještě víc snížit bitrate a to by byl ještě větší hnus než teď.

Jirka
Reply to  Michal
19. 9. 2020 13:22

Nahradit Plzeň nebo Č. Budějovice stanicí v daném kraji

TÉMA
DAB+ multiplex ČRo
Michal
Reply to  Jirka
19. 9. 2020 13:26

To by pak nefungovala SFN, kdyby obsah všech multiplexů nebyl stejný ne?

Jirka
Reply to  Michal
19. 9. 2020 13:34

A k čemu jsou mě informace z jiných krajů?

TÉMA
DAB+ multiplex ČRo
Michal
Reply to  Jirka
19. 9. 2020 14:03

K ničemu, ale funguje SFN.

H.
Reply to  Michal
19. 9. 2020 17:16

Tím se ale popírá jedna z proklamovaných výhod DABu, a sice efektivní využití spektra. Vejde se tam víc stanic, ale musím vysílat i stanice, které v daném místě nemají smysl.

Míra
Reply to  H.
19. 9. 2020 19:09

Já mám pořád pocit, že 12C a 12D je jen dočasné řešení. Pro ČRo by bylo vhodnější členění na 3 nebo 4 celky. Nemusela by se použít druhá celoplošná síť a při přechodu na EEP-3A by bylo místa dost.
Musely by se vyrobit 3 nebo 4 streamy, což by současný headend asi nezvládl, ale když si vezmete, kolik stojí headend a kolik stojí ročně další celoplošná síť navíc, tak není o čem.
Každopádně v současné situaci je třeba okamžitě přejít na EEP 3-A a umístit ty tři nebohé regionálky do ČRo ČRa muxu.

PVo
Reply to  Míra
19. 9. 2020 21:31

Myslím že vysílat regionální programy v celoplošné síti je nesmysl.. zvlášť když je část dne (jako třeba teď) pro všechny stejný=centrální program.

Last edited 3 let před by PVo
Michal
Reply to  Michal
19. 9. 2020 13:25

….

Last edited 3 let před by Michal
Jakub
Reply to  Oviradio.cz
19. 9. 2020 20:35

12D – potvrzuji příjem na Radyni u Plzně (550 m.n.m) na kapesním rádiu Renkforce DAB-Pocket (12 dílků ze 16ti).
V minulém týdnu ještě ticho.

Otázkou je odkud je signál – nejspíše Javořice – okolo Rokycan tu a tam hraje Radiožurnál právě z Javořice.

Last edited 3 let před by Jakub
Pezos
17. 9. 2020 18:42

RTVS-Rádio Slovensko po letech mění strukturu ranního vysílání. Nově bude rozděleno na 2 pořady: Budíček Rádia Slovensko 4:30-6:00 a Dobré ráno Slovensko 6:00-9:00. Pokud si dobře pamatuji, ve 4:30 se už kdysi začínalo.

https://www.rtvs.sk/novinky/zaujimavosti/234410/ranne-vysielanie-radia-slovensko-sa-od-pondelka-zmeni

TÉMA
Rádio Slovensko - ranní vysílání
Jarda
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2020 17:52

am switch off je vidět i po evropě a jinde, spoustu stanic ho postupně vypíná, například bbc, nebo tak 😉 takže vypnutí těch energeticky extra náročných vysílačů je rozumný krok, třeba do budoucna toto vysílaní uplně zmizí.

Lohen1
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2020 23:31

No vidíte, mě naopak mrzí, že třeba dv 270mhz nenahradili technologií DRM. A že jí Evropa obecně nepřijala. Střední i dlouhé vlny zůstanou zbytečně nevyužité. Přitom kdyby použili tuto technologii byť jen pro Radiožurnál, mohli vysílat s menším výkonem a nižšími náklady po celé Evropě. Ideální o dovolené nebo pro dálkové řidiče. Tohle net v mobilu pořád ještě zcela nenahradí.

Pezos
Reply to  Lohen1
18. 9. 2020 00:36

Jak je na tom DRM s odolností proti rušení od (vzdálených) blesků? Třeba HD radio je na tom hodně bídně.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2020 11:46

záleží také kolik z těch “nevědoucích” nově pokrytých obyvatel by rádo poslouchalo Wave, Junior DDur, Jazz,DAB Praha, Retro a místně možná ještě Plus,. Nic navíc zatím DAB (=tedy celoplošně prakticky jen mux ČRo) oproti fm nepřineslo..

PVo
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2020 12:51

potenciál DABu dělá nabídka a zatím obsažené stanice moc ten potenciál bohužel nenavyšují.

Soundwaver
Reply to  Oviradio.cz
20. 6. 2022 11:24

pokud jste v dosahu Sunshine-Live právě tam jedou celý den mixovaný sety v ramci oslav 25 let. momentalne našlaplej 90s trance mix, uvidime, v jakym styli budou další. 🙂

TÉMA
Sunshine-Live
millhaus
Reply to  Soundwaver
20. 6. 2022 20:41

Jojo Sunshine-Live je pro mě nejlepší rádio a poslouchám ho od doby co bylo ještě na satelitu v analogu.

TÉMA
Sunshine-Live
Soundwaver
Reply to  millhaus
21. 6. 2022 12:33

i když teda taky prošlo za celou dobu asi změnama, ne? dokonce jsem se někde dočetl, že někdy kolem roku 2000 z něj chtěli udělat popové radio a odkupem jiným majitelem (co má mj. PSR) se tam taky hodně věcí změnilo. dost si tam lidi nedávno na FCB stěžovali třeba na Ed Sheerana v playlistu apod.
kdy vám, co S-L posloucháte delší čas, pripadalo nejlepší? (otázka i samozřejmě na všechny)

TÉMA
Sunshine-Live history
Last edited 1 rok před by Soundwaver
DJ Basslicker
Reply to  Soundwaver
21. 6. 2022 15:26

Sunshine Live ladím od roku 1999 a velice pravidelně. Nejlepší éra za mě rok 2000 – 2004 , kdy se jelo prakticky nonstop moderované vysílání, pořady Pick Up s Warmduscherem, ODCtop40, DJ TOP 50, Uptrax Charts , SL charts plná kvalítních hitů. Dle mého i nejlepší pořad, který se měl několikrát vrátit Welcome To The Club s Klubbingmanem. Momentálně jediné, co se dá poslouchat je určitě matador Eric SSL a DJ Falk, kluci to tam z Mannheimu táhnou, nebýt jich, tak ta Berlínská skvadra rádio položí. Chválím ještě Christopha v úterý s 90kama, ale jinak šel Sunshine Live bohužel kvalitativně dolů, mě vyloženě chybí mluvené slovo, spousta přejatých pořadů si mohu naladit na internetu. Rádio bylo více srdcařské, on o tom vlastně Eric SSL v roce 2016 hodně mluvil a naštěstí vybojoval stále fungující studio v Mannheimu. A legendární maskot Clubby taky chybí, sice mají přes 30 streamů, ale bohužel se tam muzika často opakuje.

TÉMA
Sunshine-Live History
Michal R.
Reply to  DJ Basslicker
21. 6. 2022 19:46

Naprosto s vámi souhlasím . Lépe bych to určitě nenapsal . Jen bych vás doplnil že dobrým pořadem je i Sunday Session vždy v neděli od 20 hodin s DJem Paul Van Dykem.

Last edited 1 rok před by Michal R.
Míra
Reply to  Soundwaver
21. 6. 2022 15:48

Poslouchal jsem ho ještě před rokem 99 a neměl jsem dojem, že by bylo vyloženě 100% tanečním rádiem.

Soundwaver
Reply to  Míra
21. 6. 2022 21:19

takže před 99. v porovnání třeba s Trianglem hrál S-L méně dance music? i když je fakt, že na wikipedii píšou, že v letech 97-98 hráli dokonce i Rammsteiny.
to by mě zajimalo, kde z hlediska taneční hudby bral inspiraci tehdejší Triangl, měl jsem za to, že právě u nich. byť nepochybuju, že v té době už i jiná taneční radia nějaká byla.

Míra
Reply to  Soundwaver
21. 6. 2022 21:34

Ano hráli třeba aktuální „rockové“ věci z alba Ultra od Depeche Mode.
Mimochodem od roku tuším 1997 běžel seriál La Femme Nikita a tady si dovolím jednu vzpomínku:
https://www.youtube.com/watch?v=-j2DpxWclDg

Pezos
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2020 18:07

Třeba „CD kvalitu“ 48 kbps 😀

Pezos
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2020 19:23

No, já vím, ale toto spojení jsem našel na webu rozhlasu v článku shrnujícím dnešní událost.

JM.
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2020 21:26

DAB+ by se měl FM zvuku minimálně vyrovnat. Jinak absolutně ten přechod nemá smysl. Ano, cílem broadcastingu by sice nemělo být vysílat v FLACu resp. nějaké technicky dokonalé kvalitě, k tomu jsou už dneska HQ streamy a kdo má doma HiFi sestavu, má doma jistě i internet. DAB je určen zejména pro mobilní pokrytí a chtít od něj lepší kvalitu než FM stereo je zbytečné. Prakticky se ale s DABem alespoň u nás (ČRo mux, ČRa mux) kvalita zvuku oproti FM znatelně zhoršuje a je to slyšet i v obyčejném autě, není k tomu ani potřeba nějaká HiFi sestava!

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale jakékoliv obhajování nekvalitního zvuku v DABu mi přijde totálně nemístné, stejně jako lhaní o tom, že zvuk v současném ČRo muxu je „CD kvalita“, což předvedl na tiskovce technický šéf ČRo. Tím spíš, když ta technologie kvalitní zvuk umí (jak lze vidět zejména v Německu), ale je nekvalitně nastavována podobnými lidmi, co tvrdí, že 48 kbps je lepší zvuk než na FM a přepínají FM vysílače do mona.

Oproti FM by pak jistě DAB měl přinášet lepší nabídku a srovnatelné pokrytí, aby motivoval posluchače k pořízení rádia. Ale pokud bude technická kvalita horší, tak to bude krok zpátky.

LiborV
17. 9. 2020 11:15

DAB, INTERNET nebo FM, aneb jakou máte zkušenost s kvalitou příjmu. Líbí se vám kvalita příjmu, nebo raději dáváte přednost internetu, či FM. A proč?

TÉMA
DAB
PVo
Reply to  LiborV
17. 9. 2020 11:32

kvalita příjmu je u mě za obsahem, teď FM poslouchám málokdy, ale ze dřív se pamatuju že jsem poslouchal u Pardubic radši na rádiu R.I.O. Taneční párty Pavla Bárty (a to byl fakt mizerný příjem) než abych poslouchal místní Profil ve stereo kvalitě…. Nebo později RZP z Kaňku nežli místní Life (než RZP přesunulo vysílač na Chvaletice ale i tak byl příjem méně kvalitní).

TÉMA
DAB zatím nemám důvod ladit
Last edited 3 let před by PVo
Míra
Reply to  LiborV
17. 9. 2020 12:15

-FM – vyházet polovinu současných kmitočtů, zvednout průměrnou hodnotu modulačního výkonu o 3dB, zavést povinnost, nechat si nastavit modulační procesor odborně a vkusně.
-DAB+ sítě ala ČRo povinně v 3-A, případné regionálky do 500W povinně v 1-A s nižším koeficientem poplatku za výkon na účet ČTÚ, než u vysokovýkonných sítí. Zákaz používat audio výstupy FM modulačních prosesorů, které jsou pro FM fyzicky využity, pro účely krmení DAB. Striktně hlídat použité kodeky do 48kbps V2, 56 až 88 V1, od 96 LC (platí pro stereo).
-INTERNET – zrušit běžné mp3, používat aac. Zakázat ovšem zcela používání SBR a PS (mp3PRO a HEAACV1 a V2). Stanovit minimální hranici pro LC stereo na 88kbps, Snížit cenu dat o 70%, nebo vyjmout poslech audiostreamů do 128kbps z datových balíčků.

Osobně používám doma Internet, FM, občas DAB – vše na Lídláčku. V autě FM a DAB napevno. V práci FM (bohužel jsem nucen poslouchat Rock Rádio).

FM- lepší nabídka, než DAB. Rušivé artefakty ve zvuku za jízdy, debilně nastavené modulační procesory.
DAB- občas strašnej zvuk, nutnost zvýšené schopnosti přemýšlení regulátora (ČTÚ). Problémy se SFN. Vysoká cena komponentů. Lokální vysílatelé to musí patlat napůl svépomocně. Nešumí a nepraská ve zvuku.
Internet – používá povětšinou nesmyslný kodek mp3, jinak spokojenost.

Last edited 3 let před by Míra
PVo
Reply to  Míra
17. 9. 2020 12:46

technologické parametry nějaké hladiny kvality by měly být nedílnou součástí licence, jinak je nelze po provozovateli vyžadovat. Tak jako teď na FM chybí jasně definované parametry programové (aby nešlo předělat z Helaxu Blaník atp). Na DAB asi budou vzhledem k těm cca 70 pozicím stačit ty parametry kvality vysílání a programové mohou být o dost volnější.

Míra
Reply to  PVo
17. 9. 2020 13:10

Musím říct, že když dneska v přímém přenosu kdokoliv řekne, že volná kapacita DAB je v ČR jestě 80 celoplošných + 800 regionálních pozic, tak to jdu do kolen. Asi mi něco uniká. Jsem přenos okamžitě vypl…

PVo
Reply to  Míra
17. 9. 2020 13:22

jako dnes na té konferenci? slyšel jsem jen konec…, a proč do kolen? konečně díky DABu tato sféra může fungovat na ryze komerčním základě a ne spíš na základě toho kdo rozdá více triček jak se tady taky někdo vyjádřil…

Míra
Reply to  PVo
17. 9. 2020 13:40

Kdyby zůstal u čísla 80 technicky možných, volných celoplošných DAB pozic, tak neřeknu půl slova. Ale zmiňovat vůbec sousloví „regionální DAB“ vysílání je, jako čekat na narození Nostradama. Navíc to číslo 800 je totální kravina. Jinak já bych byl rád, kdyby nějaké DAB regionálky existovaly, ale současně je nutné mít i celoplošnou nabídku. Je to nutné pro udrżení DAB technologie při životě. Současně je třeba se vyvarovat tak komplexního průseru, jako je K26 u DVB-T2. Vlastně, DAB si nemůže dovolit průser vůbec žádnej, když pominu fakt dlouhého čekání.

Last edited 3 let před by Míra
PVo
Reply to  Míra
17. 9. 2020 14:05

Proč by regionální DAB vysílání nebylo možné? co vím z jiných zemí tak jsem četl že existuje, jak je to kapacitně neumím posoudit – 800 mi přijde také dost – i když to je tak 5-6 muxů v každém kraji (800/15 krajů je 53 rádií na jeden)… to by asi mohly frekvence být k dispozici . Ale že je nutné dostat do DABu všechny naše (skoro)celoplošky souhlasím. Btw skutečná regionálka mnohde není ani už jedna (např Pardubice, myslím kromě ČRo). Ostatně si myslím že dost současných regionálek -jsou si myslím často spíš nuceně regionální kvůli chybějící kapacitě na fm- bude v DAB vysílat raději celoplošně nebo v dost větším rozsahu než teď na fm…

Last edited 3 let před by PVo
Míra
Reply to  PVo
17. 9. 2020 17:00

Pozor, co je myšleno slovem „regionální“. Pokud někdo hovoří v jedné větě o celoplošné, rekněme i s ČRo necelé stovce programů (to jest kompletních cca 7 celoplošných aukčních kmitočtových sad), pak na regionální vysílání o omezených parametrech nezbývají kmitočty téměř žádné.
Okolní státy nechtějí, abychom ve finále vysílali na jakýchkoliv jiných kanálech, než na aukčních.

PVo
Reply to  Míra
17. 9. 2020 17:16

to je možné, říkám že to nejsem schopný posoudit, co přesněji znamená témeř žádné? je někde přehledně uveden seznam možných kanálů po krajích s možnostmi sítě či jen regionální aby to pochopil i člověk mimo telekomunikace?

Míra
Reply to  PVo
17. 9. 2020 21:38

Třeba v ČB máme navíc pro čistokrevný DAB bubláček krom kanálu 7A ještě dva další, ale pokud jeden vyberu, tak druhý zablokuju. Takže dohromady dva. Ale koordinace budou diplomaticky složité a budou obnášet směrové AS…..ve finále to bude jen o píď lepší, než VKV bubláček v centru města.
Vše oststní jsou Češi a Rakušáci, úplně plno, již teď.
Pokud se podíváte na koordinace pro Kleť, tak mnohé z nich jsou od začátku celkem o ničem.
To je podobné, jako když v Šumavských Hošticích při nefunkčním Javorníku hraje Wendlstein.

PVo
Reply to  Míra
17. 9. 2020 23:53

Dva další volné DAB kanály ještě mimo kanálů pro uvažovaných cca 8 celoplošných sítí? to by byl dostatečný datový tok pro 20-30 stanic a to se neobsadí ani pokud uvažuju že by většinu třeba obsadily rádia, které by nechtěly vysílat celoplošně ale jen třeba ve 2-3 krajích.

Míra
Reply to  PVo
18. 9. 2020 06:36

A to je ten lepší případ (jinde nemusí mít nic), pokrytí bídné a navíc souhlas okolních států je ve hvězdách. Takže se pořád nemůžem dostat na těch 880 programů. Jsme na 100 až 120. Ale neříkám, že je to málo. Proto jsem psal, že je to zavádějící hausnumero. A zároveň píšu, že to teoreticky umožňuje povypínat polovinu FMka, aby bylo opět použitelné. Uvidíme, jak dopadne aukce. 4xČRa, 2xDB, 1xsdružení RTI-TELEKO+někdo na jižní moravě a Dačicku, zbylé kmitočty převést do regionálek. Záleží na ceně a podmínkách aukce. Moc nevěřím tomu, že firmy ala RTI budou schopné koupit si jeden celoplošný blok pro sebe. RTI by teoreticky mohlo jít na Políkno JH a přidat Táborsko. Ale to už jsou zbytečné spekulace.

PVo
Reply to  Míra
18. 9. 2020 08:52

800 asi myslel kdyby většina vysílala jen v jednom regionu (kdyby bylo 20 samostatných programů v každém kraji tak je to celkem 600) . Ostatně i ty uvažované (skoro)celoplošné sítě často nemají všude frekvence stejné a tedy jde na nich spustit různá rádia v regionech s odlšným kanálem – někde jsem viděl nějaký předpoklad sestavení těch sítí po kanálech, ale už nevím kde…
Mám představu že je kapacita větší než bude potenciální zájem provozovat tolik rádií

Last edited 3 let před by PVo
Míra
Reply to  PVo
18. 9. 2020 09:12
PVo
Reply to  Míra
18. 9. 2020 10:39

jo díky, zajímavý článek.
jinak v jiném článku od stejného autora:
Maximální počet přijímatelných soukromých stanic po krajích (květen 2019):
Jihočeský – 23
Jihomoravský – 24
Karlovarský – 15
Královéhradecký – 10
Liberecký – 17
Moravskoslezský – 19
Olomoucký- 16
Pardubický – 17
Plzeňský – 16
Praha – 24
Středočeský – 18
Ústecký – 16
Vysočina – 20
Zlínský – 21
a i kdyby se výběr zvýšil třeba jen 4x tak se ti to zdá stále málo? tak zhruba tak si myslím že je to na hraně ufinancování a kapacita DAB sítí je vyšší.

Míra
Reply to  PVo
18. 9. 2020 11:22

Jen mi šlo o to, že pán z ČRo míchal dohromady jablka s hovězím. Opakuji, že není důvod rušit FM, ale je na snadě mu odlehčit. Dohromady s DAB je kapacita dostatečná. Jen jde o to, jak napsat aukci. ČRa dostávají prachy od ČRo, takže podmínky na startu nebudou stejné. Do druhé kategorie můžeme zařadit RTI, Teleko a možná i DB a v teoretické rovině zbývají „menší FM hráči“ jako Color/Hey … a samozřejmě, že v současné době není právní problém, aby si DAB vysílač zřídila fyzická osoba.

PVo
Reply to  Míra
18. 9. 2020 12:28

o rušení FM pásma jsem nikde nemluvil ( i na něm se dá také vystavět prý až 12 dab sítí jak jsem četl), Jde o to nenechat hlavní podíl na FM zabetonované mafii s tím že do DABu dá akorát nízkorozpočtové samohrajky, (Hrabák mluvil o bratříčcích Impulsu) . Nejlepsí bude, a myslím si to už od vypnutí celoplošných sítí na FM v Norsku, nechat fm pásmo regionálním projektům ( do pokrytí třeba 20% obyv.ČR)
Případně třeba mít licenci na 1 sít na FM znamená pro provozovatele nutnost provozovat další 2 sítě se stejným rozsahem pokrytí a moderace jako má ta „bonusová“ sít na fm. Tim se uspokojí i lidé kterí nechtějí obněnit své stávající radiopřijímače

Míra
Reply to  PVo
18. 9. 2020 13:26

Převod FM do digitálu by musel být celoevropskou zaláležitostí. Pokud by se řeklo, přejdeme v roce 2030, musely by se prodávat vybavené přijímače už dneska.

PVo
Reply to  PVo
3. 10. 2020 19:22

koukám v souvislosti s volbama, že krajů není 15 jak jsem měl chybně zafixované v paměti, ale jen 13 (případně 14 pokud se počítá samostatně i Praha). To tedy počty trochu mění.

TÉMA
oprava
PVo
Reply to  Oviradio.cz
3. 10. 2020 23:54

ok, otázkou je zda se pro zavádění DAB+, budou vyčleňovat Praha a střední Čechy jako 2 samostatné regiony nebo jen jeden, A nemusí být v hranici současných krajů ani jinde (jako při první televizní digitalizaci byly v mapách Pardubický a Hradecký kraj uváděn jako jeden region Trutnov).

Jirkas
Reply to  PVo
4. 10. 2020 17:50

Nekde byl kdysi plan rozcleneni a Praha a stredni Cechy uplne solo.

Michal R.
17. 9. 2020 10:02

Zde mužete právě sledovat Tiskovou konferenci Českého Rozhlasu k pokrytí a informacím ohledně digitálního rádia DAB+ .
https://www.youtube.com/watch?v=5gQhSw6mae4

TÉMA
Český Rozhlas DAB+
Míra
Reply to  Michal R.
17. 9. 2020 10:16

To jsou zase merketingové keci.

PVo
Reply to  Míra
17. 9. 2020 10:55

mohl jsem to pustit až později (předtím jsem měl net míting) a mluvili to tom připravovaném sportovně rockovém rádiu a rádiu pro seniory… Ale o ČRo Trance nikoliv. Přitom podle názoru dvou lidí tady je to okrajový formát, tedy přesně vhodný pro veřejnoprávní rozhlas. Jazz mohou pustit komerční sféře… Třeba MB má velký zájem na vytváření pestré a rozmanité nabídky tak se toho jistě ráda chybtne 🙂

Last edited 3 let před by PVo
Jirka
16. 9. 2020 20:05

Tak po několika letech se snad dočkáme u Radia Zet na pražské 101.1FM konečně normálního zvuku, ne zvuku silně utopeného a bez výšek.. psal jsem léta opravdu na vsemozna mista a po 3 letech reakce.. 🙂 cituji.. „ víme o tom. Je to v jednání s našimi techniky. Jen to není záležitost jednouduchého seřízení, ale běh na delší trať. Věříme, že se brzy všichni dočkáme.“

TÉMA
Radio Z - zvuk na 101.1 FM
Jirka
Reply to  Oviradio.cz
16. 9. 2020 20:38

Aby to dalsi 3 roky neserizovali. 😀 Chce to fest, i to mluvene slovo se spatne posloucha.

TÉMA
Radio Z - zvuk na 101.1 FM
LiborV
16. 9. 2020 16:07

Kde a na čem posloucháte rádio nejčastěji? Jste ve sledování rádia střídmí nebo vám hrají oblíbené stanice celý den?

TÉMA
Kde posloucháte rádio
Jarda
Reply to  LiborV
16. 9. 2020 16:12

V autě a v práci 🙃😏

Jirka
Reply to  LiborV
16. 9. 2020 16:17

V aute a doma na hifi. Mam svoje oblibene stanice. V praci se radio poslouchat neda, tam jede samy kolovratek Fajn, vedle zase Blanik apod hnusy.

LiborV
Reply to  Jirka
16. 9. 2020 17:18

Rozumím. Někdy je opravdu složité poslouchat to, co v práci nebo na veřejných místech vyberou ostatní. U nás v práci rozhodl správce budovy, že po chodbách bude hrát potichu rádio. Radoval jsem se, když začali pouštět Oldies radio. Po měsíci jeho poslechu při přesunu po chodbách, si uvědomuji, že ani alternativa nemusí vyhovovat vždy a každému. Proto je dobré, když můžeme poslouchat rádio podle svého. Doma využívám zahraniční fm rádia prostřednictvím internetu (přes rádio v kuchyni a HIFI v ložnici). V mobilu pak čas od času rádia přes aplikaci TuneIn. Kde a na čem posloucháte rádio vy?

TÉMA
Kde posloucháte rádio
J K
Reply to  LiborV
16. 9. 2020 16:53

Rádio poslouchám téměř pořád, když jsem doma nebo na cestách. Doma poslouchám na DAB+/FM/internetovém rádiu z Lidlu, kde poslouchám prakticky pouze v DABu a přes internet. Na zahradě nebo když jedu někam na delší dobu, tak beru sebou bluetooth/FM/DAB+ reprák od JBL, na cestách pak přes malé kapesní FM/DAB+ rádio, případně jen FM přes mobil, případně FM v autě, jelikož ale nejsem řidič, tak jsem nucen poslouchat zejména Impuls, případně při čekání na někoho si stanici zvolím sám

J K
Reply to  J K
16. 9. 2020 22:05

Tak také ještě doplním svůj „denní program“

Ráno mě stabilně již několik let probouzí Ranní Radiožurnál, na rádiu mám ho mám nastavený i jako budík, takže se rádio každé ráno samo zapne a hraje zhruba hodinku až do mého odchodu.

Cestou, pokud jdu občas sám nebo jedu někam dál, tak opět pokračuji s Radiožurnálem, tentokrát ve sluchátkách z výše zmíněného kapesní rádia, případně mobilu.

Dopoledne jsem ve škole (podotýkám, že je mi 19), ale když jsem někdy doma, tak podle hosta někdy poslouchám rozhovor Lucie Výborné a pak pokračuji s ČRo Rádio DAB Praha.

Odpoledne pak odpolední regionální blok na ČRo Sever. Mezi 16 – 17 Radiožurnál, po 17. hodině někdy 20. minut Radiožurnálu, jinak přepínám. Dříve jsem poslouchal standardně v tomto čase Hitrádio, poslední dobou ale dávám přednost spíše Fajnu nebo Frekvenci 1, podle nálady a pokrytí v daném místě. Obě rádia jsou mi za poslední rok sympatičtější než bývala. Doma někdy v tomto čase jako oddech ladím i MDR Sachsen, kde oceňuji u nás ne moc ohraný hudební výběr a zároveň si přitom procvičuji němčinu.

Večer po dvacáté hodině mám pak program různý, většinou procházím program Radiožurnálu, Dvojky, Plusu a vybírám z něj, někdy si pustím nějaký podcast nebo audio z archivu, jindy hudbu ze Spotify/YouTube, někdy nechám hrát třeba Frekvenci 1, někdy něco zahraničního, zkrátka podle nabídky, času a nálady.

Víkendy vypadají dosti podobně. Krom toho vždycky čas od času poslouchám i další rádia, spíše ale pro kontrolní poslechy, abych zjistil, co je na nich nového, než že by mě nějak více oslovovali.

Výše popsané platí pro stav, kdy jsem doma/na zahradě. Na cestách po ČR v poslední době jedu stabilně Radiožurnál, příp. Fajn/F1/Relax, příp. vyzkouším něco místního, je-li něco zajímavého dostupné, což se moc nestává

frkotou
Reply to  LiborV
16. 9. 2020 18:25

Mám práci (zatím ještě 😀 ) doma, takže díky bohu nemusím řešit poslech něčeho, co nechci. Celý den mi jede jedna oblíbená stanice a večer pak přepínám na svůj playlist skladeb.

PVo
Reply to  frkotou
16. 9. 2020 20:05

Hitrádio City Brno…

frkotou
Reply to  PVo
16. 9. 2020 20:19

Občas taky přepnu. 😉

LiborV
Reply to  frkotou
16. 9. 2020 20:26

Kde posloucháte rádio nejčastěji? V práci?

PVo
Reply to  LiborV
17. 9. 2020 10:25

píše že v práci je vlastně doma při práci

PVo
Reply to  frkotou
17. 9. 2020 10:22

Občas? tady jej totiž propagujete dost často, proto jsem to napsal, aby bylo jasno a nemusíte kolem toho dělat mlhu . nemyslel jsem to nějak negativně i když je MB nejen u mě v nemilosti….někdo je poslouchat musí, kdybych dal na psané proklamace/pózy tak třeba tady je to samý R1/ Color, atp ale realita je víc viz Radioprojet.

frkotou
Reply to  PVo
19. 9. 2020 16:26

Jestli myslíte často ty 3 komentáře, kde o nějakou propagaci ani nešlo, tak budiž.

PVo
Reply to  frkotou
19. 9. 2020 20:54

nepočítal, jsem to ani nepročítal zpětně, jen jsem měl ten dojem…, nicméně se stačí podívat na Váš facebook a nespletl jsem se 🙂

frkotou
Reply to  PVo
19. 9. 2020 22:34

Hledat umíte, to musím uznat, samozřejmě také nic ve zlém. Každopádně, jak už jsem psal, Hitrádio jaksi k životu nepotřebuji, takže tak. Teď třeba celý večer jedu Color. Hitrádio už tu raději tedy nebudu vůbec zmiňovat, abych nebyl ukamenován. 🙂

Last edited 3 let před by frkotou
PVo
Reply to  frkotou
19. 9. 2020 23:57

Poslouchat můžete co chcete, víc oceňuji stání si za svým než jakoukoliv pózu. Jakýkoliv vkus na vnímání hudby nemůže být špatný – jestli posloucháte tedy hlavně Color tak mi to nevadí úplně stejně.. 🙂
Použil jsem slovo propagace= prostě jste o brněnském Hitrádiu několikrát sal Já taky mluvím hlavně o rádiích který mě zajímají…

frkotou
Reply to  PVo
20. 9. 2020 00:01

Však v pořádku, jen jsem z toho měl pocit, že Hitrádio je tu nějaké sprosté slovo, i když to tak asi skoro bude. 😀 A nedivím se… 😉

Soundwaver
Reply to  Oviradio.cz
20. 9. 2020 11:15

máte pravdu, že Fajn nyní pokrok určitě udělal, driv tam hrali třeba Xindl X, Tři Sestry apod, je dobré, že se vyprofilovali až sem. sám si ho v autě i doma občas pustim a nekolikrat jsem musel, hlavne u novinkových pořadů hledat zpětně nazev songu, protože se mi líbil. jediné, co asi většině vadí, jsou zvýšené rotace a možná i horší kvalita zvuku .

jednou jste psal o tom, že třeba Blaník by mel převzit otěže 90kové (možná eurodance) hudby. neměli by to ale vybírat jiní lidé,, nez ti, co vybírali H. Zagorovou, V. Špinarovou apod?

TÉMA
formát Fajnu a přesuny formátů
Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Soundwaver
20. 9. 2020 17:56

…to byl můj první soukromý úkol, když jsem přišel na Fajn. Zbavit playlist skvěle testujících, ale za mě formátově naprosto nevhodných songů. Xindl a spol 🙂 Nic proti nim. A jestli u novinkových speciálů hledáš zpětně názvy songů, tak si pusť Fajn Fresh Radio a Shazam nevypneš vůbec 🙂 A rotace tě tam taky trápit nebudou. Já samozřejmě to rádio nebudu sám chválit, to by smrdělo :), ale kdokoliv mu zatím dal šanci, tak není úplně proti. Jo a hraje to 256 kbps 🙂

Žorž

Dobrý den, Libore 🙂 Bylo by fajn, kdybyste playlist zbavil i Bena Cristovaa a jemu podobných 🙂 Neměl bych pak důvod vás přepínat.
Nějak nechápu „zpěváky“ kvílející hlasem upraveným tak, jako by viseli v průvanu za tu část těla, která dělá muže muži… 😀

Last edited 3 let před by Žorž
Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Žorž
20. 9. 2020 21:04

🙂 To se nestane Žorži, Bena si necháme. U lidí pro které Fajn vysílá je Ben jednoduše nejenom hvězda, ale je to i člověk, jehož názory jsou pro ně asi docela důležité. Jednoduše nejsme rádio pro každého. Ale díky za názor…

Jirikovo

Mě Fajn taky strašně sedí. A ranní šílenec Vašek je ráno pecka. Ale taky jsem si kolikrát říkal, jak by vše vylepšilo zmizení všechno Criszovao, Mirai a další češtiny.
Ale chápu, cilovka jsme už spíš pro Hitko a tak tyhle interprety moc nechápu. Nicméně děláte to dobře 🙃

Žorž
Reply to  Jirikovo
20. 9. 2020 21:37

Na druhou stranu spousta interpretů, které Fajn hraje, se postupem času pěkně vyloupla 🙂 Dřív jsem třeba nesnášel Lady Gaga, Miley Cyrus nebo Justina Biebera a v posledních letech dělají jeden hit za druhým 🙂 Mimochodem, Libore, díky za nového Davida Guettu a Siu: luxusní pecka!

Žorž
Reply to  Jirikovo
20. 9. 2020 22:06

Cílovka pro Hitrádia? Mám je rád, ale poslouchám hlavně novou muziku 😛
Jsem trochu fanatik, takže si prakticky denně aktualizuji playlisty o novinky. Tohle u mě frčí tenhle týden 🙂

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Oviradio.cz
20. 9. 2020 17:52

…já jsem tak před 5 až 10 lety Fajn Radio taky nesnesl 🙂 A je to pravda. Fajn jsme za poslední dobu proměnili. A nekončíme s tím 🙂

Jirkas

Jo rotacemi jste ho promenili v nechutne opakovaci se peklo.

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Jirkas
20. 9. 2020 21:06

Ne. Proměnili jsme Fajn v rádio, které má nějaký názor. A za ním si stojíme. Že je váš názor jiný? OK, beru…

Jirkas

Ano promenili az tak, ze poslechovost sla dolu. Nema názor, je o dost mene poslouchane, takze zadne pozvednuti. Je pozvednute asi tak, jako kdyz zmenil playlist Bonton z rock pop nezastavis na ceske melodie a darky.

Žorž
Reply to  LiborV
16. 9. 2020 18:35

Ráno a občas i během dne poslouchám Plus kvůli zprávám a rozhovorům. Vyhovuje mi, že mě tam neruší mně nevyhovující muzika. Jinak si dělám playlisty na Spotify a relaxuju u Audioknížek 🙂 Během poslouchám na mobilu přes data nebo wifinu, večer doma většinou na počítači. FM ani DAB radio nemám, tyhle technologie už jdou úplně mimo mě 😀

Last edited 3 let před by Žorž
PVo
Reply to  Žorž
16. 9. 2020 20:03

 FM ani DAB technologie jdou mimo mě protože si tam holt nevyberu a ne že bych je ignoroval

Václav
Reply to  LiborV
16. 9. 2020 21:01

Předně bych se zeptal na zmíněné dotčené nedobrovolné posluchače v práci, zda se s tím snažili něco udělat. Já myslím že by se dalo domluvit s odůvodněním, že je to ruší. U tohoto problému sice nemám rád kompromisní řešení, ale kdyby nebylo zbytí že něco musí hrát, a muselo by to být co nejvíc středové, tak bych to viděl na F1, která naštěstí v poslední době se hudebně zkvalitnila. Snažil bych se vyhnout Impulsu, R-žurnálu, Času, R-Dvojce, Blaníku, Zlínu. Na pracovišti může dojít k tomu, že se všichni vytratí a v té době bych to dalo změnit. Těžší to bude když to hraje centrálně, i když i tam by to možná šlo, napadá mě třeba menší obchod – samoobsluha. Pokud je to velký podnik měl by být u každého reproduktoru i vypínač, aspoň v místnostech. Nejen kvůli vašim historkám raději nechci měnit práci.

Zpět k anketě. což mě připomělo že musím oživit časový spínač jako budík na Hifi Sharp, kde začínám E2. Co se týká začátku všedního dne, tak záleží na způsobu dopravy do práce a to ještě závisí na ročním období. Takže teď v létě se jedná o kolo, nebo i pro vzácnější cestu autobusem, tak jde o FM rádio na mobilu který mimochodem doporučil Ovi Huawei P8 Lite a je super dosah srovnatelný s autem. Ladím E2 když je tam Mareš, jinak kupodivu Proglas, to samé platí když jedu svým autem. Pokud jedu ještě někdy s našima, tak jsem rád když se ubráním ranní R-Dvojce, abych je neomezoval snažil jsem se brát ty žluté chrániče sluchu ale promikalo to.

V lepším případě když má kolega dovolenou, nebo je odběhlý, tak chvíli pokračuji s čím jsem dojel a v 8.30 – 9.00 dám naopak R-Dvojku kvůli rozhovoru Jak to vidí? ale třeba něco řeším a zbylo by pár minut z té půlhodinky, takže málokdy. 9-12hod – I když tam jsem sám a vypadá to slibně, tak kvůli práci, telefonům , odbíhání a stále jsem nenašel vyhovující program nezatěžující slovem a spíše klidnější hudbou, tzn. potřeboval bych asi Ethno radio, tak zapínám spíš až mnou ověřený program po 12. hodině koncert podle náplně na Proglasu a spíše pak Proglas až do konce směny. Střídal jsem 1reproduktorový FM přijímač (tam Proglas nešel) s netem, ale teď jen z netu. Když je tam kolega, tak jsem byl ze začátku vůbec rád že nepouštěl centrální rozhlas s Radiožurnálem a hrává něco z Youtube např. nějaký oldies. V práci chodím na různá oddělení z hlediska rádií naštěstí se tam neohřeju, výběr se mění i podle směny. Někde Např bývá hodně E2 ale trochu ustupuje na úkor Kissu, který byl hitem chvíli po sjednocení, nyní poklesl. Na 1 odd je stabilně Čas, ve skladu Blaník a to i na dvou odd (dost na to, že v našem regionu nemá tradici ), na údržbě bylo Country, ale asi došla trpělivost se selfpromovými reklamami, u bezpečáka taky Country. Pak samozřejmě Impuls a F1. V administrativě Dvojka nebo R žurnál, který těží z toho že je centrálně v celé instituci.

Při návratu domů platí logicky stejné zařízení jako do práce akorát dojde ke změně programu, tedy dle tématu Káva o čtvrté na Dvojce, Proglas, nebo posledně nebývá špatná ani Vltava, cestou zpět to spěje k tomu že asi bude na čase střídmost. Dojedu domů opět Hifi Sharp nebo v kuchyni nainstalované autorádio Roadstar sice obsahující DAB, BTooth atd ale díky nízké ceně blbé ovládání a takto doma začnu po 17hod 20min Ržurnálem pak Proglas, v 18hod Pressklub na F1 pak kousek Tajemného roku Hitrádia, 19hod: Oldiesu na Country, 20 hod Dvojka (Toulky minulostí/Jak to vidí), 21hod Jih 90s nebo R-Region s country hodinkou, po 22.30 možná Rubi (což nebude dlouho trvat) a spat. Samozřejmě když se na něco soustředím jako teď na diskuzi atd, setkání s přáteli nebo dle okolností – jsou i chvíle bez rádia. Jinak teda v duchu mě vrtá myšlenka že zkusím Spotify.

TÉMA
Kde posloucháte rádio
Last edited 3 let před by Václav
PVo
Reply to  Václav
19. 9. 2020 21:10

Václave proč proboha zrovna F1?.. už jenom proto jak má obecně 2/3 poslechovosti Impulsu při zhruba stejném pokrytí… A střed není když bude naštvaná většina! .. když už by muselo něco běžet (jakoby neexistovaly sluchátka – v době skype atp už se nemusí na kolegy pokřikovat) tak nellíp hlasování: každý uvede 3 rádia.. první 3 body, poslední jeden (a ticho se jako rádio může počítat taky) a rádio s nejvíc body by „škodílo“ nejméně a může být.. Samozřejmě že výsledek té skupiny nemusí odpovídat poslechovosti v populaci, ale plácnout že nejlepší je F1, je nesmysl…

Last edited 3 let před by PVo
Vaclav
Reply to  PVo
19. 9. 2020 21:54

To je štěstí ze jsem zrovna tu a muzu reagovat. Nerikal jsem ze je nejlepši, bylo by to až by nic nefadniho včetně ticha neproslo. Spis by to platilo pro vzácnější pripad jen s fm radiem na netu by asi sel nejaky mainsteam i když me teď nenudny konkrétní nenapada. Takze s F1 je to tak, ze jsem uvažoval neco mainstreamoveho a aby se to dalo snest, tak co nejmin obyčejné ceske tvorby a letos výběr se obecně zkvalitnil a nejsou tak velké rotace jak na ac radiich. slo by i kiss ale jak vim byvaji problemy s eurodance. Není špatný nápad hlasování ale mela by tam být možnost které stanice odmítám, které by pak nesměly byt použity. Nebo udělat ať je každý den podle někoho možná by pak každý uvedomil ze lepší je nic. Taky záleží ze mas typy lidi co se o muziku nezajimaji a tak jsou tolerantní nebo na druhé straně my. O neco lepe by se vnimal nejaky stream nez klasické radio, takže kolegovo youtube vetsinou projde ale taky v duchu nemam naladu a videl bych to na neco jineho.

Last edited 3 let před by Vaclav
PVo
Reply to  Vaclav
19. 9. 2020 23:47

ve volbách taky není možnost hlasovat koho odmítám- psal jsem jak zjistit rádio co škodí nejméně lidem,to znamená že i tak může existovat někdo komu bude vadit prostě fest. Analogie se Zemanem jak vyšitá, přes jakýkoliv názor na něj je prostě zvolen většinou a to při dost nadprůměrné volební účasti, ,,,A všechny z těch důvodů z druhé věty jsou hodnocení podle subjektivního vnímání a nemusí je sdílet jako plus většina z dané skupiny.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2020 10:33

To je zvláštní že i u vás v kanceláři se setkáte s Ržurnálem, který mě přijde pěst na oko k duševní práci. Ovi a proč v práci nemáte něco jiného než radiožurnál co by víc sedělo jako kulisa, třeba Color i když dopoledne tam asi „řádí“ Friky. Nebo jakýkoli stream při stacionárních dispozicích výpočetního vybavení. I když velmi potichu, tak přece jen je zaznamenaná přítomnost Ržurnálu, z něj se určitě hlavně ozývá charakteristická zvuková grafika mimojiné podkresu krátkých zpráv z níž dominuje znělka zelené vlny a taky počasí opakující se minimálně co půlhodinu, což by mě vytáčelo.

LiborV
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2020 12:54

U nás v budově kde pracuji hraje jako kulisa Oldies rádio. Na chodbě to jde, k práci si raději pouštím internetové kanály s nerušivou filmovou hudbou. Na Václava a Oviho navážu svou vzpomínkou od paní zubařky. Mívá jako kulisu puštěný právě Radiožurnál. Ta předchozí, na jiné adrese, poslouchala Radiožurnál též, a dokonce měla sestra za úkol zesilovat příspěvky, které se nějak týkají duševního zdraví, psychologie nebo výchovy dětí. Tady se to naštěstí neděje. I když jsem při zubním zákroku většinu vysílání nevnímal, tak znělku Zelené vlny a počasí vždy. Přesně jak oba dva popisujete.

TÉMA
Radiožurnál
Honza K.
Reply to  LiborV
16. 9. 2020 23:19

V autě poslouchám nejvíc Netro Life, občas DAB Prahu, doma DAB Prahu, v sobotu HSN na Kissu.

TÉMA
Kde posloucháte rádio.
Míra
Reply to  Honza K.
17. 9. 2020 00:26

DAB Praha jsem zkoušel kvůli ohlasům zde napsaným. Sem tam nějaká píseň vyčnívala, ale celkově žádný zázrak. Možná jsem měl jen smůlu, nevím.

Lohen1
Reply to  LiborV
17. 9. 2020 01:26

Nejvíce v práci, cca 7 hodin denně, 3 směny. Vybírám dle pořadů mezi stanicemi ČRO a to Plus, Dvojka, Liberec, Retro, Dab Praha. Od 5:30 každopádně ranní Kiss, stabilně Humoriáda na ČRO Liberec ( centrální program) , Discopříběh a Horečka sobotní noci na Kiss a v pondělí Noční proud s Hrdinkou na Dvojice. Zbytek prokládam buď podcasty nebo streamy Sunshine live (90S, Milenium, Classic ) či Hitrádio 90tka. Nemám rád Hitrádio, ale jejich 90S stream poslouchám už od dob Rádia City.

LiborV
Reply to  Lohen1
17. 9. 2020 03:41

Díky za odpověď, jak řešíte příjem? Přes internet nebo FM?

Lohen1
Reply to  LiborV
17. 9. 2020 09:28

Zásadně net. Kombinace WiFi + mobilní data. Koupil jsem si v letní akci O2 jejich předplacenku se 100giga dat. Za 300,- měsíčně je to pro mě za v podstatě neomezené data akceptovatelná cena. Doma pak pevný net. Doma ale rádio poslouchám pouze na zahradě, zde používám starý tablet připojený ke staršímu zesilovači. Od něj mám roztažené repro různé po zahradě.

Marcel
15. 9. 2020 10:24

Dalnice dnes spustila z koty Radejcin na D8 svou rusicku na 91.8….Chtel bych znat toho blba, co to koordinoval a hlavne schvalil. RIP 91.9

Michal
Reply to  Marcel
15. 9. 2020 15:01

Smutné. Velmi smutné. Tím spíš, že v UnL není už volná žádná frekvence. Jak moc to ovlivnilo/znemožnilo příjem 91,9 v okolí?

LiborV
Reply to  Michal
15. 9. 2020 15:56

Jistě by se dalo v Ústí nad Labem a okolí uvažovat o překryvech jednotlivých vysílačů MB. Ještě před pohlcení Rádia Děčín skupinou Média Bohemia jsem poslouchal jejich 91,6 FM v Praze na Proseku. Nejsou i v Děčíně a Ústí nějaké zbytečné překryvy Média Bohemia? Jenže v Ústí jsou mimo Oldies radio již všechny produkty MB a nejen jednou.

TÉMA
Volné FM v Ústí nad Labem
Michal
Reply to  LiborV
15. 9. 2020 16:16

Najdi způsob jak jim ty frekvence sebrat, aby to neskončilo na několik let u soudu. Samozřejmě tady všichni víme, že kmitočtů by bylo dost pro všechny, kdyby se MB nechovala jako dobytek. Ale na kdyby se nehraje.

LiborV
Reply to  Michal
15. 9. 2020 18:08

Legální způsob není. Reforma FM éteru ve stylu té, která proběhla cca před 8 lety v Nizozemsku reálná není. Zákonem tehdy zkrátily platnost všech licencí. Seskupily současné vysílače do nových celků, jak celostátních tak regionálních. Tak, aby nebyly výrazné překryvy vysílačů, aby na blízkých FM vysílal stejný program apod. V nově definovaných oblastech, které dávají i ekonomický smysl proběhly nové tendry. Licence byly udělené s přísnějšíma podmínkám. Část původních programů neuspěla. A vznikly některé nové. U nás to reálné není.

Michal
Reply to  LiborV
15. 9. 2020 18:21

Njn, lidi tady (oproti Nizozemsku) málo hulej. Čekat něco takového v našem zkostnatělém právním systému by bylo naivní.

LiborV
Reply to  Michal
15. 9. 2020 18:33

Jistě. Při současné legislativě nelze zásadní zlepšení stavu éteru v ČR očekávat. Stejně jako nelze čekat irský systém vypisování licencí pro konkrétní formát, či cílovou skupinu.

Michal
Reply to  LiborV
15. 9. 2020 18:35

Přitom to by měla být jedna z hlavních úloh RRTV, zajistit rozmanitost v éteru. Naprosto zbytečný úřad.

Jirka
Reply to  Michal
15. 9. 2020 18:39

A hlavne, že kdysi RRTV neprodloužení licence Trianglu zdůvodnovala tím, že ji jde o pluralitu a vyvazenost eteru. 😀

Michal
Reply to  Jirka
15. 9. 2020 18:42

To byl od RRTV plivanec do obličeje všem posluchačům Trianglu. Zrušit ho v době jeho největší slávy byla prostě zrůdnost.

Jirka
Reply to  Michal
15. 9. 2020 18:43

To souhlas, Triangl jsem zboznoval.

LiborV
Reply to  Michal
15. 9. 2020 20:19

Souhlasím s vámi. Současná legislativa neumožňuje kvalitní fungování RRTV. Není zajišťena její skutečná nezávislost, ani nemá zákonné možnosti účinně regulovat trh.

H.
Reply to  LiborV
15. 9. 2020 21:47

Nezávislost neexistuje, to jen pro pořádek. RRTV by měla být zrušena jako nepotřebný relikt minulosti. V podstatě to sám píšete, že je k ničemu. Je to jen smetiště vysloužilých politických poskoků.

PVo
Reply to  H.
15. 9. 2020 22:44

no a jak byste to řešil?

PVo
Reply to  LiborV
15. 9. 2020 19:05

k datu 25/10/2025 končí všechny transformační licence (ostatní zatím neprodloužené končí dříve) , k tomu datu by šel udělat pořádek na FM i kdyby se nepovedl přechod na DAB vysílání (a to snad vlivem Německa u nás nehrozí)

TÉMA
25/10/2025
Michal
Reply to  PVo
15. 9. 2020 19:22

Šel. Jenže…

Míra
Reply to  PVo
15. 9. 2020 22:27

Už jsem to psal několikrát, že bych povypínal 50% FM kmitočtů Když něco vypnou sousední státy, bude moct FMko znovu technicky fungovat.
Slušná sci-fi :))
Co ale považuju za brutální fantasmagorii, je živení naděje na přeprogramování vkusu lidí. Tím pádem by barevný a kvalitně odpracovaný éter nikdo masově neposlouchal. Navíc dneska je skrzeva koronáč éter dopobitej 100 sáhů podzem.
Naštěstí jsou tu projekty které žene úplně něco jiného, které ovšem ekonomicky logicky nefungují.

PVo
Reply to  Míra
16. 9. 2020 20:01

no ty několikanásobné překryvy některých rádií být rozhodně nemusí, to je rozhodně rezerva pro větší pestrost.