Komentáře a diskuze

  • Jiří 27. 9. 2023 v 13:40 k KomentujemeDíky.
  • Jiří 27. 9. 2023 v 13:31 k KomentujemeDíky a pokud někdo pojede z Prahy třeba na chatu směr Vranné nad Vltavou to jsou místa kde bude porovnání...
  • jouda 27. 9. 2023 v 13:13 k KomentujemeV centru Prahy je příjem z Liblic jen nepatrně horší než ze Zbraslavi, což je vzhledem k víc než dvojnásobné...
  • Tom 27. 9. 2023 v 13:10 k KomentujemeDle clanku na digizone jsou to do 1.10. jen provozni zkousky - takze opravdovy dosah se ukaze az za par...
  • Jiří 27. 9. 2023 v 13:01 k KomentujemeDíky moc za info!
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 27. 9. 2023 v 12:53 k KomentujemeHlášen příjem na teleskop u F-M.
  • Martin 27. 9. 2023 v 12:49 k KomentujemePokud to fakt jede už teď jen s 20 kW, tak na jížním okraji Liberce na obyčejnou feritku a v...
  • Jiří 27. 9. 2023 v 12:21 k KomentujemeDobrý den,Liblice AM 639kHz v provozu! Kdo chce může porovnat s 1062kHz, ještě je chvíli souběh vysílání Country rádia se...

Články

Komentujeme

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
21.7K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel
21. 10. 2020 16:12

Pojdme si zavestit, ktere dalsi radio pohlti Media Bohemia a po te prohlasi, ze na to ma vliv dopad koronaviru, protoze si myslela, ze jim stat neco da? Muj kandidat je 1.Relax, 2.Zlin, 3.Blatna…

TÉMA
Lockdown a jeho vliv na media.
Michal
Reply to  Oviradio.cz
21. 10. 2020 18:42

Hodně zajímavá je 101,4 z Ještědu. Její pokrytí by se krásně hodilo Fajnu. Je mi jasný, že k tomu nikdy nedojde, ale když už se tady spekuluje…

Honza K.
Reply to  Oviradio.cz
21. 10. 2020 20:24

Mimochodem dnes rádio Blatná spustilo vysílač 92.2FM v Písku. Vysílaní je zatím testovací, je to slyšet i na zvuku, který každých 10 sec „kucká“. Pochopitelně cesta z Písku do Blatné bezproblému pokryta. Držím palce při případném dalším rozšíření (snad už v DABu).

TÉMA
Rádio Blatná v Písku na 92.2 FM
Last edited 2 let před by Honza K.
Míra
Reply to  Honza K.
22. 10. 2020 14:57

Blatná v ČB dle očekávání ani ťuk. Mimo jiné i proto, že vysílač Proglasu na 92,3 není úplně v kondici. Nicméně západně od ČB již trochu vylézá z hlomozu a je jasné, že zvuk (modulace) je příšerná.

Last edited 2 let před by Míra
LiborV
Reply to  Marcel
21. 10. 2020 17:16

Předpokládám, že se časem stane Hitrádio z Rádia Kroměříž. Má frekvenci ve Zlíně díky, které může být stejně zajímavé pro Média Bohemia jako Rádio Zlín. Díky tomu, jak je malé bude pro něj odolávat těžší. Relax by mohl MB také zajímat 🙂

TÉMA
Expanze rádií MB
Vaclav
Reply to  Marcel
21. 10. 2020 22:24

Jakožto mistni posluchač ze Zlina nevidim logiku, ze třetí by měl být Zlin, to uz kdyžtak společně s Rockmaxem protože oba mají stejného vlastníka a vnimam to jako mediální minidům, i když byl Zlin na minimu, kamarádovi rodiče znali vlastníka Zlina a pry si nestezoval. To spíš kroměříž který pomalu byl k tomu účelu stvořen ještě okatě s vysliaci mimo KM a zároveň tam kde ma Htr nedostatky. To už spíš než Zlin vidim Krokodyl a Free, kteří v poslední m radioprojektu dost padaly ale taky trebas předposlední.

TÉMA
Sítě
Soundwaver
21. 10. 2020 11:43

měl bych dotaz ohledně přímu příhraničních zahraničních vysílačů:

když v současnosti ve středočeském kraji přijímám na klasickém FMku vysílač např. z Lobau (Ger) nebo Jeleni Gory (POL) v mírně šumícím stereu s úniky, tak kdyby ze stejné kóty vysílalo DAB+, byl by příjem právě jejich digitálu také ‚poslouchatelný‘?

TÉMA
kvalita příjmu DAB+ vs. FM
Míra
Reply to  Soundwaver
21. 10. 2020 12:10

Sice žiju na jihu, ale obecně bych řekl, že je více potřba mít vhodný terénní profil, než u FM. Vliv vyšší frekvence je naprosto jasně patrný i v případech, kdy dojde na vysílači k přeladění na vyšsí kanál. DX mapky řešil Karel Mikuláštík, najdi si jeho články na webu. Fantastickou věcí je z hlediska výtěžnosti pokrytí bezesporu použití EEP 1-A. Bohužel toto zabezpečení se používá v zahraničí minimálně. U nás v ČB se dají FM frekvence z Lichtenbergu poslouchat v autě. Není to super, ale lze. DAB nic.

Jakub
Reply to  Míra
21. 10. 2020 18:48

Jen pro příklad:
U sebe doma v Plzni v jedné místnosti přijímám naprosto čistě i na kapesním rádiu FM z Hoher Bogenu a na „silném“ DAB+ prijímači ani ťuk, ve druhém pokoji zase hraje DAB+ s téměř plným signálem, přitom FM je tu velmi silně zarušený.
A ještě záleží na multiplexu – 5C často vypadává a signál kolísá, kdežto 11D hraje sveřepě skoro naplno…

Na kopci kousek za domem zase hrají v DAB vysílače ze kterých na FM není ani památky i přes mnohem vyšší výkon.

Takže usuzovat příjem DAB+ z toho, že hraje FM asi opravu moc nejde…

TÉMA
příjem FM / DAB
frkotou
20. 10. 2020 13:14

V rádiích koluje další bizarní reklama po rodinných pasech. Tentokrát na pizzerii. https://youtu.be/dshpILySXv0

Last edited 2 let před by frkotou
Philmen
19. 10. 2020 22:58

Helaxu je velká škoda. Ale co mě celkem naštvalo, tak je ta tisková zpráva a zdůvodnění. Házet to na někoho jiného, když už si o této změně cvrdlikalo již dříve je alibismus nejhrubšího zrna. Jestli MB plánovala, že dostane z rozpočtu i ona nějaké peníze na rádia, tak to se tam už museli hodně zbláznit. Mě osobně se změna nedotkne, pohybuje se po Praze a Středočeském kraji a HELAX jsem objevil na aplikaci v telefonu s radii a přes bluetooth to dávám do repro. Mám O2 100GB kartu za 300Kc měsíc a vystačí mi to na práci s notebookem a zároveň na poslech rádia v autě. V Ostravě máme firemní pobočku, kde hraje HELAX a když jsem se jich ptal kam přeladí, tak zřejmě E2 anebo zkusí napojit repráky a pojedou dál. Ale podle jejích slov je to něco co tam zase cpou Pražáci 😃 Zároveň jsem zvědavý, jak budou vypadat nová čísla poslechovosti, všiml jsem si na benzinkach, že kde bylo Hitrádio, že je tam F1 nebo Kiss. U mě teď získává o něco víc bodů F1, radikálně snížili počet cz písniček. Nepatrim mezi fanoušky česky zpívaných songů, neodsuzuji je, ale jejich posluchač prostě nejsem a asi ani nebudu.

TÉMA
Helax
Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
18. 10. 2020 16:46

To je pomalu zázrak, pisu jim to delsi dobu, ac ho neposloucham. 😀
Souhlas se sterreo, stereo by si zaslouzilo i Radio Z.

Michal
Reply to  Jirkas
18. 10. 2020 18:25

Vysílat v roce 2020 v digitálu mono normalizační písničky… Inu, pokrok nezastavíš.

Jirkas
Reply to  Michal
18. 10. 2020 19:49

To souhlas, ale svoje priznivce si to najde. Ja jim nejsem, ale chapu, ze nekomu se to muze libit.

Marcel
Reply to  Oviradio.cz
19. 10. 2020 10:28

Přesně jste to s Č.I. vystihl. Je mi 43let a po vybouřeném mládí, kdy jsem poslouchal Zlatou Prahu, už delší dobu poslouchám: Ráno a o víkendu Dvojku, vždy v celou Radiožurnál, taktéž, když se něco důležitého děje, (většinu oceňuji moderování Jana Pokorného), v 16-17 Humoriádu na regionálních okruzích Čro, občas Plus, občas Zet. Večer občas Signál a když něco dělám na počítači, tak jako kulisu právě Český Impuls, který mi plně vyhovuje (narozdíl od FM Impulsu, který mi připadá až moc servilní).

Míra
Reply to  Marcel
19. 10. 2020 13:02

43 let ? Jsem ve stejné věkové skupině. Zajímavé, jak je to individuální. Sice jsem postupně něco hudebních žánrů přibral, ale na elektronickou hudbu jsem nezanevřel a doufám nezanevřu.

Lohen1
Reply to  Míra
19. 10. 2020 13:34

No , co člověk to unikát 😁. Myšleno v dobrém samozřejmě. Já vyrostl na Eurodance,je mi 39, dnes miluji trance a tropical house. Dříve jsem poslouchal Triangl, dnes Sunshine live a nedávno jsem objevil holandské 1.FM Amsterdam trance. Ale při poslechu v práci dávám hodně Vámi zmiňovanou Dvojku, hlavně odpoledne. A od 16-17 Humoriádu, to máme stejné. Dvojku mám paradoxně raději než Radiožurnál, tam mi hrozně vadí hudba. Ovšem ten Český Impuls bych tedy nedal, i když je asi oproti Signálu a Blaníku nebo Bontonu nejvíc snesitelný. O noční směně vždy musí být noční proud 😉. No a mezi tím to moje Tuc tuc.

Jakub
Reply to  Oviradio.cz
18. 10. 2020 19:21

Doma bohužel nepřijímám multiplex Teleko, jen RTIcz, tak nevím, ale … nezaznamenali jste také změnu zvuku u rádia Samson?

Na internetovém streamu je teď zvuk o poznání kvalitnější, než dříve – není tak zkreslený výškami a mírnou ozvěnou, ale je poměrně věrohodný i s basy…
Předpokládám, že to bude podobné i v DAB, protože zvuk v Teleku se shodoval s tím streamovaným…

TÉMA
DAB - lepší zvuk
Míra
Reply to  Jakub
18. 10. 2020 19:30

A během ticha je ještě pořád slyšet basové hučení ?

Václav
17. 10. 2020 20:04

Tak to je něco, v horečce SN na Kissu před chvílí dohrála skladba Save my night od Armin van Buuren a vůbec nic se nestalo, že by odešla velká část posluchačů; takže nevím co by bránilo zařadit více takových, které byly nenáročné z tehdejšího streamu Puretreance od Danceradia, které jsem tu měl v seznamu, tuto zmiňovanou skladbu jsem z Puretrance znal. Třeba za pár let napíšu příspěvek, že zahráli další takovou skladbu.

TÉMA
Kiss
Last edited 2 let před by Václav
Honza K.
Reply to  Václav
17. 10. 2020 20:51

Playlist je čím dál lepší, vždycky se těšim na sobotu, jinak teď Basslicker zmínil přímo v éteru Oviradio 😀

TÉMA
Horečka sobotní noci na Kissu.
DJ Basslicker
Reply to  Honza K.
17. 10. 2020 20:54

Jsem tu pravidelně, a puretrance postupně přidám do playlistu, ať je to pestré. Klidně mi ssm hoďte seznam, co byste rádi na kissu slyšeli. Diky

Václav
Reply to  DJ Basslicker
17. 10. 2020 22:31

jinak zdravím horečka stále super!
házím to sem, jsou tam i jiné věci soundu HSN, krom Pure trance:
DJ Licious Vs Sakso – The Thrill Of The Night – Saksomental Radio Edit
Phil Garant – Smoke
Basto – Again and Again
Martin Vein feat. JK – Last Love
Michael Hejč feat. Laydee Jane & Eddie Sender – Omaha
Ti-Mo – Light Of Love (Radio Edit)
Topmodelz – L‘ esperanza
Stone & Van Linden – Summerbreeze

Puretrance:
Agnelli & Nelson – Holding On To Nothing
Tiësto – Just Be
Artic Moon – Revolution (RE)
Andrew Rayel – DrapchiShogun – Laputa
Shogun – Zanarkand (Taken from Shogun – Dragon)
Driftmoon – Leviticus
Driftmoon – Exodus (Radio Edit)
The Avengers – Yugen (Original Mix)
Solarstone – Love Theme From Blade Runner (Pure Mix Edit)
Sander van Doorn feat. Carol Lee – Love Is Darkness
Avicii – Last Dance (Radio Edit)
Headstrong feat. Shelley Harland – Helpless (Aurosonic Progressive Mix)
Angel (Azima Radio Edit)
Lange & Cate Kanell – Fireflies
Craig Conelly – Shipwreck
Rank 1 – Airwave
Craig Connelly – History (možná až do bassmachine)

Gershon Kingsley – Popcorn (tohle by se hodilo uvést 1969, že tomu týpkovi vděčíme za EDM)
Sax Brothers – Careless Whisper (Radio Edit)
French Affair – Comme Ci, Comme Ca
Groove Coverage – 7 Years & 50 Days
3 of A Kind – Baby Cakes
 Arash – Music Is My Language
TNN – LA CUCAMARCHA
The Tamperer ft. Maya – Feel It (1998)
O.T. Quartet – Hold That Sucker Down 1994
DJ Project feat. Giulia – Nu (Official Video) – tohle znám z Kiss JC ale celoplošně nevím
Marnik – Up & Down – to je dobrý nápad od PVo
The Ting Tings – Hands

Ivan Gough & Feenixpawl ft. Georgi Kay – In My Mind (Axwell Mix) – tohle je rychlejší verze In my mind, která existovala pár let před tím než to zahrál Dynoro u kterého se říká že je to mix s Gigi, ale o Ivan Gough ani slovo, tak nevím
Remady feat Manu L – Save Your Heart
od Remady i Way we are nebo Give me a sing, popř. superstar taky nechápu že mainstream si ho nevšim krom Helaxu

Armin Van Buuren Feat Christian Burns // This Light Between Us
Le Pneumatiq – LIFE
FAKE BLOOD – I Think I Like It
ještě další Puretrancovky:
Tiësto – We Ran At Dawn – dlouhá nádhera
Tiesto-Adagio for Strings (Phynn remix)
Markus Schulz & Nifra – The Creation (Prague)
Artic Moon – Into The Dusk (Radio Edit)
Ronski Speed & Shannon Hurley Summer Always Ends [Maracaido Reords]

RAM & Susana – RAMelia
Obsidian Radio feat. Jan Johnston – Love Like This – i zajímavé video
NIKOLA – Šedá (Nikola Šobichova) – jednou ráno hrál Roman
Kate Ryan – La Promesse
Shakira – Suerte (Whenever, Wherever)

IN-GRID – In Tango
80s Silent Circle – Touch In The Night80s
OMD – Electricity

jinak většina z toho je tady kvůli verzím: https://www.youtube.com/playlist?list=PLMGBgA7ALUqdv8aiq_4FREMh6ImYswmtY

TÉMA
Kiss
Last edited 2 let před by Václav
Jarda
16. 10. 2020 17:42

Zajímalo by mě kdy dojde ke změně v mělníku, kdy místo signál radia bude čro plus a signál bude na nové frekvenci.

Marcel
Reply to  Oviradio.cz
16. 10. 2020 20:20

Moment, já myslel, že na 107 bude Čro Plus a na 99,9 Signál. To je nějaká novinka?

JM.
Reply to  Marcel
16. 10. 2020 21:40

Dlouhé roky se v Mělníku poslouchaly pražské stanice, případně stanice z Votic a Bukovky, včetně Kissu (z Prahy na 98,1 a později i z Votic).

Pak tam pustili první dokrývač, pak druhý, pak třetí – a dneska tam pouští další, protože se příjem ve městě zhoršil. Podobně na tom byl i Benešov nebo Beroun, ale tam byl vždy příjem Prahy horší (je to v obou případech za kopci).

Jarda
Reply to  Marcel
17. 10. 2020 12:14

tak to by mě zajímalo… Vždyť se o tom tež mluvilo, že tam bude čro plus a signal dostane novou. Může to někdo ověřit, nebo nějak zjistit jak to ve skutečnosti je?

Michal
Reply to  Jarda
17. 10. 2020 12:27

Třeba se nakonec s ČRo nedohodli a když už mají zkoordinovanou frekvenci, tak jí logicky použijou pro svůj další program. I když pak by ale bylo logičtější nechat Signál tam kde je a Kiss picnout na 99,9 MHz, než dělat kampaň, aby posluchači Signálu přeladili na novou frekvenci. A nebo se úplně pletu a všechno je jinak. 🙂

Jarda
Reply to  Michal
17. 10. 2020 14:09

pokud by se nedohodli a měli frekvenci, tak by neměli důvod stěhovat signál a na novou by hodili kiss.

Michal
Reply to  Jarda
17. 10. 2020 14:38

Ano, přesně to píšu. Ale zase kdyby se dohodli, tak by tam nebyl Kiss. 😀

Jarda
Reply to  Michal
17. 10. 2020 15:20

zatím se neví co a jak, chtělo by to aby se nějaká strana oficiálně vyjádřila.

Millhaus
Reply to  Jarda
17. 10. 2020 15:44

No ona ta 99,9 se bude mlátit s crystalem,fm crystal hraje bez problemu v letnanech a ta 107Fm taky

TÉMA
Mělník
Michal
Reply to  Millhaus
17. 10. 2020 16:07

V samotném Mělníku 99,9 ze Špičáku nehraje, je tam čisto.

Michal R.
16. 10. 2020 11:15

Dnes v 11 hodin ostartovalo Polskie Radio Kierowcow . Toto rádio je zaměřené na řidiče za volantem . Jde o podobný projekt jako u nás Radio Dálnice a připravovaný program Českého Rozhlasu Radiožurnál Sport . Bude vysílat dopravní informace v polském , anglickém , ukrajinském ,německém jazyku . Muzika bude rocková .

TÉMA
Start Polskie Radio Kierowcow
Last edited 2 let před by Michal R.
Michal R.
15. 10. 2020 22:47

Jak to vypadá se startem internetového streamu Netro Life Radia ? Minulý týden byla řeč o tomto týdnu . Tak jak to tedy je ??

TÉMA
Internetový stream Netro Life Radio
J K
15. 10. 2020 13:04

Tak RRTV na svém posledním zasedání schválila přeměnu Helaxu a Rubi na Blaník.
Jsem zvědav, za jak dlouho se na daných frekvencích Blaník rozezní.

TÉMA
Helax, Rubi -> Blaník
Michal
Reply to  J K
15. 10. 2020 15:01

Mě z dnešní tiskové zprávy nejvíc zaujalo, že jde do licenčka frekvence 92 MHz/50W pro Olomouc. Jak víme, tam je dnes už téměř nemožné něco zkoordinovat a třeba takovému Country radiu by se tato frekvence velice hodila. Nicméně Country za tím zcela jistě nestojí, to by se objevila už v balíku dalších frekvencí pro Country v databázi. Další kdo má v Olomouci v pokrytí díru je Pařízkova Dálnice. Řekl bych, že vítr vane odtud.

TÉMA
RRTV
LU-
Reply to  Michal
15. 10. 2020 15:33

Podle fmlistu by to měla být Dálnice

TÉMA
RRTV
Lukáš D
Reply to  Oviradio.cz
15. 10. 2020 22:01

na frekvenci 106,7 je vyhlašená licenční řizení do 24 listopadu takže čas rock tam nebude teprvé se budou posilát nabidky radě.

Michal
Reply to  Lukáš D
15. 10. 2020 22:18

Chceš se vsadit? 🙂 Někdo to licenčko musel iniciovat. RRTV sama od sebe nové frekvence nevyhledává, aby je pak nabízela případným zájemcům. A iniciátor je známý, tedy je známý i účastník řízení. A s největší pravděpodobností se přihlásí sám. Jinými slovy – licenční řízení je jen šaškárna pro veřejnost, aby bylo vše transparentní. Běžná praxe posledních let.

Karel F.
Reply to  Oviradio.cz
19. 10. 2020 22:39

Rádio Dechovka se vrátí na Střední Vlny a kmitočet 792kHz během ledna 2021 a s vyšším výkonem. Nyní 5kW, nově to bude 10kW. Ve Stěžerech probíhají úpravy a opravy na Vysílacím Středisku. Pokud Vás to zajímá více, podívejte se na facebook. Stránka se jmenuje Přátelé AM, jsou tam i komentáře a píší tam i lidé z blízkého okolí rádia Dechovka a jiných AM vysílačů.

TÉMA
Střední Vlny - AM
Karel F.
Reply to  Oviradio.cz
20. 10. 2020 00:33

Zdravím, omlouvám se, střední vlny píši s velkými písmeny automaticky a nevědomky. Vždy když někam píšu, tak mnohokrát používám vysvětlivky SV = Střední Vlny. Máte pravdu, píše se to tak, jak uvádíte. Jinak z nejmenovaného zdroje přímo z rádia Dechovka se ke mne dostalo, že rádio Dechovka bude žádat / již požádala ( nyní nevím jak to tam je ) o kmitočet na středních vlnách 1260 kHz. Více informací zatím nevím, berte to pouze prosím s rezervou tuto informaci, mám to pouze od jednoho člověka z Dechovky. Je pravda, že tuto informaci píší také na Facebooku Přátelé AM – ale i tak.

TÉMA
Střední Vlny - AM
Michal
Reply to  Oviradio.cz
15. 10. 2020 23:20

Zajímavý postřeh! Že by nový precedens? Napadá mě, že si to možná Pařízek vyjednal s Foretníkem a ČTÚ mu na základě toho udělil výjimku? Taková praxe by ale v budoucnu mohla znamenat další množství jinak nezkoordinovatelných frekvencí a další zahuštění už tak přeplněného pásma.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
16. 10. 2020 06:40

To ti přijde málo? To zvládne bez potíží odladit i horší tuner.

PPK, JIDXC
Reply to  Jirkas
16. 10. 2020 07:58

Tak za prvé, určitě nevyjednal. A za druhé to dokonce odporuje všem koordinačním standardům! Pokud navrhuji novinku, tak v žádném případě nesmí svým pokrytím jakkoliv řezat chráněné pokrytí 54dBuV stávajícího vysílače. Proto jsou na novém vysílači nastavována direktivní omezení či ze strany ČTÚ rovnou zamítnutí. Tak třeba konkrétně mi byla 2x shozena frekvence 90.9 v OL aj Šternberku, neboť mírně vlnkuje dosah Radia Proglas 90.6 na Olomoucku. Je to žel passé. Ale tady vzniká přímo rušená díra pokrytí ženevy! ve stejné lokalitě a intenzitě vyšší jak 80dBuV. Zaslouží si po právu okamžitě zamítnout. Anebo když už to prošlo v licenci zablokovat. Ano, rád bych Country v Olomouci, ale prasárny navrhovat mi odporuje dobrým mravům…

Míra
Reply to  PPK, JIDXC
16. 10. 2020 08:24

Od roku 25 bych snížil uvedenou hodnotu na 34dBuV. Ovšem současně bych již teď vedl veřejný boj o systém udělování pro FM a DAB licencí. Jejich cenu za výkon a licenci podle rozsahu vysílání. Licenci bych vždy vydával i pro DAB k FM. Určitě bych nezapoměl na vracení kmitočtů, kdy je evidentní, že některé země již o některé FM frekvence zájem nemají. Tím pádem je není třeba už chránit v ČR. Jenže on bude rok 25 a nebude dojednáno nic.

jouda
Reply to  PPK, JIDXC
16. 10. 2020 09:20

300 kHz odstup, tam stačí -7 dB! Což je dost v pohodě.

Míra
Reply to  jouda
16. 10. 2020 09:58

400kHz je nastaveno kvůli NEselektivitě šitových strojků, kterých se prodávaj miliardy. Už na těch 400kHz pěkně funěj. Při prolaďování je tam pak nepřehledný slepenec stanic.

Michal
Reply to  jouda
16. 10. 2020 15:38

To nic nemění na tom, že je to proti nastaveným pravidlům. Pařízek není nadčlověk, aby si pravidla svévolně upravoval. Je sice hezké, že má Dálnice v Olomouci díru v pokrytí, ale na frekvenci přece není žádný právní nárok. Není místo – máš smůlu. Zajímalo by mě vyjádření ČTÚ. Protože když to šlo jednou, budou to tak chtít i ostatní a skončíme jak v Itálii.

Lukáš D
Reply to  Michal
21. 10. 2020 21:29

Jen pro info Radim Pařizek do toho nezasahuje má v radiu své lidi Čas a ČAS rock řiídi Roman jeřabek a Dalnici nějaký Polašek jmeno si nevzpomenu.

Last edited 2 let před by Lukáš D
Michal
Reply to  Lukáš D
21. 10. 2020 21:38

Karlův most taky nepostavil Karel. O to kdo konkrétně ČTÚ ukecal/uplatil vůbec nejde. Tady jde o princip.

Michal R.
Reply to  Oviradio.cz
15. 10. 2020 15:41

Co to znamená ??? To znamená že Radio Rubi mezitím neukončí vysílání ani na svých ostatních frekvencích ??

TÉMA
RRTV
Michal R.
Reply to  Oviradio.cz
15. 10. 2020 16:28

A kdy očekáváte přepojení na Blaník ? Bude to v řádu dnů či týdnů ? Bude to ještě v říjnu nebo spíš začátkem listopadu ?

TÉMA
Přepojení Radia Rubi na Blaník
Last edited 2 let před by Michal R.
TomB
Reply to  Oviradio.cz
15. 10. 2020 22:54

Rádia Rubi je škoda. Mám ho rád, protože tam zbytečně nekecaj jako na jiných rádiích a ani písničky se přes den neopakují, takže je to taková ideální pohodovka do auta.

Aleš
Reply to  TomB
15. 10. 2020 23:43

Souhlasím, Rubi je určitě škoda. Sice už jsem tady několikrát psal o jeho žánrové a dekádové roztříštěnosti, ale musím zmínit sobotu večer před dvěma týdny. Hrálo dvě hodiny ve stylu house a byla to opravdu radost poslouchat. Možná je to bláznivý nápad, když se má Rubi přepnout na tralaláčkový Blaník s přehlídkou ojetých písniček, ale myslím si, že by si zasloužilo, aby konec byl v podobě songů ze zlaté éry 1993 až třeba 2000. Jako fanda stylu Eurodance bych to přivítal a třeba bych nebyl sám.

TÉMA
Radio Rubi
Tomáš B.
Reply to  Aleš
16. 10. 2020 14:41

Aleši, Rádio Rubi by si jistě zasloužilo adekvátní rozloučení. Hrát třeba celý den tzv. devadesátkově je skvělý nápad. Určitě bych tohle podpořil. Se stylem Eurodance si ovšem nejsem úplně jistý. Je to sice symbol tohoto rádia ale myslím si že záměrem je hlavně to aby přepnutí na Blaník bylo jemné. Ještě k té žánrové a dekádové „roztříštěnosti“. Já tohle rozhodně nevnímám jako mínus. Rubi totiž z těch žánrů a dekád hraje i méně známé písničky které jinde téměř neuslyšíte čímž je dost výjimečné. A právě tohle je důvod proč Rádio Blaník v žádném případě poslouchat nebudu. Rubi bude chybět a nějaký Blaník ho ani náhodou nenahradí.

TÉMA
Rádio Rubi
Jakub
Reply to  Tomáš B.
16. 10. 2020 18:06

Doufám, že vám antiblaníkovský přístup vydrží… Vzpomínám, když u nás končil Egrensis, jak všichni řvali a plakali a po čase bohužel u toho Blaníku stejnak z větší čáti skončili :-/

Všiml jsem si minulý ve vysílání rádia Krokodýl pěkné narážky na Blaník!
Asi reakce na zničení Petrova…

Mají teď jednu znělku:
„Je tady podzim, ptáci se stěhují na jih, brněnská rádia zase do Prahy … rádio Krokodýl, jediné opravdu brněnské rádio“

TÉMA
rádio Blaník
Honza K.
Reply to  TomB
16. 10. 2020 12:33

Dnes ze zajímavosti Rubi poslouchám celý den, playlist narozdíl od Blaníku není špatný, ale co mi překvapilo je, že jsem z vysílání slyšel zvuk z win XP, řikal jsem si jestli se mi to zdálo nebo ne, kouknu na fotky ze studia a oni opravdu v roce 2020 vysílají z win XP, zajímavý teda😀.

TÉMA
Rubi
CryXia
Reply to  Honza K.
16. 10. 2020 12:36

Tak na vysílání rádia je třeba stabilní systém který tě nezklame 😉 😀

RadioSiesta
Reply to  Honza K.
16. 10. 2020 12:49

Rubi je legenda , kterou jsme nejvíce poslouchal v devadesátých letech. Jak přešlo z Uničova do Olomouce a začalo se měnit, už mne to tak nebavilo. Chci slyšet moderátory a vědět, že tam někdo je a nevysílá jen automat. To už si pak mohu pustit MP3 a mám to na stejno.Tyhle slogany „Méně keců a více hudby“ a podobně to mně vadilo. Ale jinak každého nezávislého rádia , které končí je škoda. Blaník se tak postupně stane celoplošnou stanicí. Naposledy co vím, tak byl přepnut brněnský Petrov. Toho byla taky škoda. Občas jsme ho poslouchal přes internet. Rubi má mimochodem i u nás místní Prostějovskou frekvenci 90 MHZ Držovice, ale je tu i slyšet jejich pilotní frekvence 97,1 MHZ. Ale tady slyšíme i třikrát Impuls, třikrát Frekvence 1, třikrát Radiožurnál….

Jarda
Reply to  J K
15. 10. 2020 19:03

v licenčku je i balíček kmitočtů pro hey radio 😉 Vysílače coloru tam zatím nejsou :O

Michal
Reply to  Jarda
15. 10. 2020 19:57

Absence frekvencí pro Color mě taky mrzí. Snad příští zasedání koncem října. Frekvence pro Liberec vznikala až dodatečně o něco později, takže se to tím asi celé zdrželo. Nebo se prostě již více bodů do jednání rady nevešlo, kdo ví. Čili Mirkův optimistický odhad, že by se to mohlo stihnout spustit ještě letos zcela jistě vzal za své.

Jarda
Reply to  Michal
16. 10. 2020 06:22

tak ono se jedno z jednání nekonalo a vše se různě přesouvalo, tak to nabralo zdržení. Holt covid se podepsal, tak to všecko ještě potrvá.

Michal
Reply to  Jarda
24. 10. 2020 08:58

RRTV opět zrušila svoje zasedání, které se mělo konat 27.10. Takže se zase vše odsouvá o dlouhé týdny.

Míra
Reply to  Michal
24. 10. 2020 09:57

Ty wogo a co online ? To jako nelze z domova ?

Michal
Reply to  Míra
24. 10. 2020 10:48

Jedu to ze streamu už cca 5 let, ale FM je FM, co si budem povídat. 🙂

Michal
Reply to  Míra
24. 10. 2020 11:12

Ono když se v tom člověk tak trochu angažuje, tak se prostě těší na výsledek a každé zdržení samozřejmě zamrzí. Navíc na FM si to najde víc posluchačů než na netu, zvlášť v dnešní době, kdy budou lidi víc času trávit doma.

Míra
Reply to  Michal
24. 10. 2020 13:50

Já myslel to zasedání, že múžou dělat na dálku. Vždyť tam není nic tajného, dělá se zápis. Určitě tam nejsou žádně věci mimo zápis 😉

Michal
Reply to  Míra
24. 10. 2020 14:07

Jo takhle. 🙂 Tak určitě by to šlo, kdyby se chtělo. Ale čekat online jednání od zkostnatělé RRTV, když to jde jednoduše zrušit? Jó, za státní peníze, to se to žije, do práce se chodí jak se to hodí a když se chce, tam bych chtěl taky dělat. 🙂

Lukáš D
Reply to  J K
15. 10. 2020 21:45

Blaník startuje na 93.7 FM
1.11

PVo
14. 10. 2020 10:04

Moc to sem jakožto o TV nepatří, ale náhodou jsem koukal na Očko Star (devadesátky v devět) a asi vyměnili hudebního managera: Snap-Rythm is a danger, Sash-Adelante,Ice Mc-It is a rainy day, Erotik-už nevím co,Haddaway-What is love Nesleduju to pravidelně jen mií dřív přišlo že ta televize je samý pop-rock asi před 14 dny jsem zkoušel chvíli koukat na Dance party a rozčiloval jsem se kterej vůl dělá playlist (na hlavním Očku jsou po 22:00 v sobotu DJ sety z Transmission)

Opeth
Reply to  PVo
19. 10. 2020 15:33

Potvrzeno přímo z blaniku 1.11 startují na 93.7 fm Ostrava a helax definitivně končí.

Michal R.
Reply to  Opeth
19. 10. 2020 15:57

To stejné platí předpokládám i pro Radio Rubi .? A Radio Helax nekončí bude nadále vysílat on-line .

Last edited 2 let před by Michal R.
Pezos
Reply to  Michal R.
19. 10. 2020 16:44

Na Lupě se píše, že se pokusí vytvořit moderované on-line rádio. Pokusí…

https://www.lupa.cz/aktuality/ostravske-radio-helax-konci-s-fm-vysilanim-bude-uz-jen-on-line/

Michal
Reply to  Pezos
19. 10. 2020 18:25

Lžou jak se jim to zrovna hodí. Změnu licenčních podmínek argumentovali tím, že si to přeje posluchač a že se chtějí vrátit ke kořenům a tradici značky Helaxu. Za chvilku jim už tradiční značka Helax nevoní a chtějí se jmenovat Blaník. A najednou za vše může covid. Aneb ve zkratce, jak může nedotknutelný Sedláček udělat z dynamické stanice pro mladé stanici pro důchodce a vše je dle RRTV naprosto v pořádku. Na druhou stranu, je to jejich majetek, ať si s tím dělají co chtějí. Ale obávám se, že „tradiční“ posluchači Helaxu se jim na Blaníček z vysoka víte co.

Michal R.
Reply to  Michal
19. 10. 2020 18:40

Podle mě posluchači Helaxu přejdou bud na Radio Kiss nebo na Fajn Radio možná ještě na Evropu 2 . Nejblíže formátu Helaxu má však Fajn Radio . Tam podle mě většina posluchačů Helaxu přeladí . Myšleno ti co ladí přes FM . Jinak ti co ladí přes net zůstanou nadále na Helaxu .

Noobish
Reply to  Michal R.
19. 10. 2020 18:45

Tak to mi ukážte, kde človek v Ostrave naladí Fajn mimo UPC kabelovky a streamov. Na druhú stranu súhlasím, že Kiss si v regióne o dosť polepší.

Michal R.
Reply to  Michal R.
19. 10. 2020 18:53

Oprava tak na Fajn Radio bohužel posluchači Helaxu nepřeladí . Díval jsem se na mapu pokrytí Fajn Radia a v Ostravě a okolí není žádný vysílač co by poskytoval signál Fajn Radia . Takže to bude asi Radio Kiss nebo v krajním případě Evropa 2 . Tím pádem zařazení Blaníku do Ostravy nedává smysl . Smysl by dávalo možná zařazení Fajn Radia místo Helaxu .

Michal
Reply to  Michal R.
19. 10. 2020 18:58

Blaník je prostě jejich nejsilnější produkt, tak ho tlačí všude kam to jde. O nějakou pluralitu nikomu nejde, tohle je prostě byznys.

Last edited 2 let před by Michal
PVo
Reply to  Michal
19. 10. 2020 22:22

no Blaník sebere posluchače ještě dá se říct regionálnímu rádiu Čas a bývalé posluchače Helaxu přidá korporátní E2.
Vymyšlený to mají asi tak že i když Blaním bude generovat třeba 50% dnešní poslechovosti Helaxu u tak to přinese vyšší kasacink než Helax z důvodu mizivých nákladů na ostravskou regionalizaci Blaníku.

Matyas
Reply to  Michal R.
19. 10. 2020 19:58

Helaxu je velká škoda, na Ostravsko patří téměř jako klenot v éteru VKV. Vždycky, když jsem do tohoto regionu mířil, téměř nic jiného jsem v éteru nechtěl slyšet, jedna kombinace kdysi byla se zajímavým polským Planeta Fm. To je již také minulost. Co bude po přepnutí na jiný program, budou mít stávající posluchači těžší, ale nabídka je určitě pestřejší, než leckde v jiných částech republiky. Osobně bych pohlédl na samotný stream (který snad pojede dále) nebo něco málo z Polska či Slovenska, kde se nechá pár stanic nalézt.

Honza K.
Reply to  Matyas
19. 10. 2020 20:19

Kéž by vstopilo alepoň do DABu k TELEKU, bylo by slušné pokrytí nejen Ostravy.

TÉMA
Konec Helaxu na FM.
Matyas
Reply to  Honza K.
19. 10. 2020 20:56

Také možnost jedné z cest, jak využít nových kanálů směrem k posluchači. Bohužel záleží na provozovateli (je to úděsná formulace, která se hořce zajídá), ale je to tak.

Lukáš D
Reply to  Michal R.
19. 10. 2020 20:38

Kdyby chtěli tak zachovají helax peněz mají dost dle informací se už to planovalo dlouho.

Franz
Reply to  Opeth
19. 10. 2020 21:17

V prvé řadě by posluchači helaxu měli poděkovat společnosti media bohemia, že nedošlo k rebrandu už mnohem dřív. Takto se psalo o hrozícím konci helaxu před téměř jedenácti lety:

http://sinkovsky.blogspot.com/2010/01/blizi-se-konec-legendy-jmenem-radio.html?m=1

Na druhou stranu byl helax pod vedením MB nucen k čím dál větším kompromisům a původních originálních prvků ve vysílání moc nezůstalo. Pro mnohé se stalo rádio neposlouchatelné. Na vstup rádia do on-line prostředí je v současnosti mimořádně obtížná doba, a hlavně míra konkurence je na internetu úplně někde jinde, než v našem ubohém FM pásmu. 

TÉMA
93,7
Jarda
Reply to  Oviradio.cz
14. 10. 2020 16:03

Už on air 😉 Benešov – Kochánov na 8A již spuštěn. Meli by tedy běžet všechny dab+ vysílače 😉

všechny DAB vysílače běží
Reply to  Jarda
14. 10. 2020 18:30

Všechny neběží – zatím…
Teleko komplet, ČRo komplet,
ale RTIcz pořád pracuje – běží: Praha / Plzeň / Vary / Klínovec / Č.B.
Od tohoto týdne také Klatovy, pracuje se na Třebouňskm vrchu u Toužimi.

Mimo prozoz stále: Beroun / Příbram / Javorník

TÉMA
Jakub
Last edited 2 let před by všechny DAB vysílače běží
Jarda
Reply to  všechny DAB vysílače běží
14. 10. 2020 20:05

třebouňský vrch byl dnes zprovozněn 😉
Tak ještě doladit beroun, příbram a javorník.

Jirkas
Reply to  Jarda
15. 10. 2020 12:13

Kazdy den jedna lokalita, takze to jde rychle. 🙂 A hlavne RTI zvolilo tentokrat kvalitniho dodavatele, toho nejlepšího.

Jirkas
Reply to  Jirkas
15. 10. 2020 13:35

Tak dnes oživen Beroun.

Matyas
Reply to  Jarda
14. 10. 2020 19:51

Ve Voticích příjem 8A nic moc – téměř hraniční, lepší to bude s přímou viditelností k vysílači. RTi.cz na 5A z Příbrami jede a jelo.

Jirkas
Reply to  Matyas
15. 10. 2020 12:15

8A jede slusne, sviti to az do Prahy na plny kotel, Kamenny privoz taky slusne pokryti, na to, ze je to tam slozite, utopené a kopcovitý teren.

Matyas
Reply to  Jirkas
15. 10. 2020 15:00

To je fajn, po restartu a dalším zkušebním testu tu došlo u mě k nápravě a je na polovině (inside), leckde bude (outside) i na plno.

13. 10. 2020 23:19

Spuštění vysílače Nový Bor – Arnultovice, ul. B. Egermanna 11 – prům. objekt
pro ČRo Plus – 96,5 MHz + ČRo Liberec – 104,9 MHz je na spadnutí. On air plánován na 24.10.2020.

TÉMA
On air Nový Bor
J K
12. 10. 2020 15:19

Rádio Impuls postihl výpadek, nejede ani na FM, ani na internetu

102.00 RDS PS IMPULS běží, ale ticho, webový stream se nenacte

TÉMA
Impuls - výpadek
Last edited 2 let před by J K
Michal
Reply to  J K
12. 10. 2020 15:32

Podle slov moderátora už to nehodili. Hraje mi 96,6; 102; 104,3; 106. Liberecká 92,1 ticho.

J K
Reply to  Michal
12. 10. 2020 15:34

FM 102.0 i 91.4 už běží, internet ještě ne, prý došlo k výpadku elektřiny

Výpadek vysílání trval asi 45 minut

Last edited 2 let před by J K
Jarda
Reply to  J K
12. 10. 2020 17:05

babišovi spadl řemen až v elektrarně 😀

PVo
Reply to  Jarda
12. 10. 2020 17:47

vtipné… víš proč před cca 100 lety byly obvyklé řemenové převody? protože elektrický motor byl drahý tak byl třeba jen jeden a do strojů se zapojoval jak co bylo zrovna potřeba přes řemen, nebo ve fabrikách k jednomu motoru se zapojilo víc strojů. Ještě děda měl takový motor který mohl zapojit do mlátičky nebo do cirkulárky atp.. a ještě předtím se tak zapojoval žentour což je vlastně převodovka převádějící práci koně chodícího kolem dokola na rychlejší ač slabší točivou sílu pro přes řemen zapojený stroj.

Pezos
Reply to  J K
12. 10. 2020 15:34

Nemá to souvislost s výpadkem proudu v Praze 7?

Žorž
Reply to  J K
12. 10. 2020 15:34

Možná to souvisí s poruchou trafostanice v Holešovicích – Praha 6 a 7 půl hodiny bez šťávy. Teď to zmiňovali na Plusu ve zprávách

Martin
Reply to  Žorž
12. 10. 2020 23:49

No, tak to je dobrý. Opět se potvrdilo, že jde o žumpu nejen v oblasti obsahové, ale i technologické. Vysílají mono, propagují střední vlny, nemají asi žádné UPS, agregáty, … no nic, hlavně že to vydělává.

PVo
Reply to  Martin
13. 10. 2020 00:30

no taky nechápu že vysíláni nemají líp zabezpečené, ale obsah bych jako žumpu nenazval, když mají evidentně úspěch..
Levný provoz rádia zase znamená že nejsou tak zahlceni reklamou jako třeba Kiss. (aspoň před pěti lety jsem poslouchal během tří měsíců docela soustavně třeba 2-3 dny v týdnu a bylo tomu tak. Už jsem to rady zmiňoval že jsem svépomocí adaptoval nějaké prostory, net tam nebyl jen elektřina a rádio poslouchám nejradši při (jakékoliv) práci a Impuls byl v té nabdce z éteru nejméně protivnou/rušivou volbou a že jsem zkoušel všechny dostupné na to chrastítko co jsem tam měl)

Jirkas
Reply to  PVo
13. 10. 2020 21:45

Obsah je opravdu zumpoidni. Impuls se da poskouchat tak 5 minut v kuse, to je jeho maximum.