Komentáře a diskuze

  • stapa 22. 10. 2020 v 10:29 k KomentujemePřed několika dny "ožila" frekvence rádia Rubi 105,4 MHz z vysílače Vrbno pod Pradědem/Anenský vrch,...
  • PetrB. 22. 10. 2020 v 10:15 k KomentujemeNejsou proto, že pan majitel všechny dotazy hned maže. Asi nemá "koule" na to napsat pravdu.... Schv...
  • Ovi 22. 10. 2020 v 09:11 k KomentujemeZatímco Helax své posluchače na odchod z Hošťálkovic 93,7 již připravuje jak na webu, tak na Faceboo...
  • CryXia 21. 10. 2020 v 23:07 k Komentujemetyto jingly už jsem slyšel cca 2 Týdny zpět. další den budou ty staré :) to maj ty znělky v...
  • Michal R. 21. 10. 2020 v 22:57 k KomentujemeKončící vysílání Radia HELAX na (93,7 FM) změnilo jingly . Podle mě jde o chystanou úpravu vysílání ...
  • Vaclav 21. 10. 2020 v 22:24 k KomentujemeJakožto mistni posluchač ze Zlina nevidim logiku, ze třetí by měl být Zlin, to uz kdyžtak společně s...
  • Michal 21. 10. 2020 v 21:38 k KomentujemeKarlův most taky nepostavil Karel. O to kdo konkrétně ČTÚ ukecal/uplatil vůbec nejde. Tady jde o pri...
  • Lukáš D 21. 10. 2020 v 21:29 k KomentujemeJen pro info Radim Pařizek do toho nezasahuje má v radiu své lidi Čas a ČAS rock řiídi Roman jeřabek...

Články

Komentujeme

O čem píšete?
9409 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda
23. 9. 2020 09:41

v česku je aktuálně on air 950 fm vysílačů, největší počet jich má beat (66), následuje country (63), poté kiss (59), potom blaník (56), až pak rádio dálnice (46). Do konce roku a v průběhu příštího roku, se počet on air fm vysílačů ještě zvýší.

Jarda
22. 9. 2020 17:26

Objevili se nové koordinace country radia – prachatice 88,2, bruntál 94,6, mariánské lázně 97,2, mělník 99,1, litomyšl 103,7.

CryXia
Reply to  Jarda
22. 9. 2020 18:34

V Bruntále se poslední dobou nějak hodně koordinuje 😀

Jarda
Reply to  CryXia
22. 9. 2020 18:50

nějaký místní rozvoj, tak aby tam měli lidi něco jineho než čro a babišuv impuls 😀

Philmen
21. 9. 2020 23:41

Tak to vypadá,že o osudu Helaxu a Rubi se rozhodne o malinkato později…RRTV bude mít dýchánek až v polovině října.Zasedani tento týden není.

TÉMA
Helax
Jarda
Reply to  Philmen
22. 9. 2020 07:35

taky jsem koukal, že zahadně zmizelo.

Franz
Reply to  Philmen
22. 9. 2020 19:12

Hlavně, že si RRTV 7. dubna schválila změnu jednacího řádu, umožňující jednání rady formou videokonference nebo telekonference. To už je letos třetí zrušené zasedání, ale aby neproběhlo 6 týdnů, to si nedovolili ani na jaře. To vypovídá vše o fungování tohoto zbytečného orgánu.

TÉMA
RRTV - banda amatérů
Pezos
21. 9. 2020 15:30

ČRo Plus v Písku (106,0) ode dneška v provozu.

TÉMA
ČRo Plus Písek
Jarda
Reply to  Pezos
21. 9. 2020 18:12

už jsem to tady psal.

Jirkas
Reply to  Jarda
21. 9. 2020 18:18

Tak ono se to tady hned ztrati, tim nevhodnym delenim prispevku..

Jarda
Reply to  Jirkas
21. 9. 2020 18:25

ovi tady má na to přímo článek “ na jakých frekvencích bude vysílat čro plus“ nebo tak nějak to je, tam se to neztratí 😉 Jen by stačilo se tam podívat, ovi to i aktualizuje 😉 (planované i spuštěne vysílače).

PVo
21. 9. 2020 10:11

Jak jsme se nedávno bavili o eventuálním ČRo Trance a Michal s Jirkou se se mnou přeli že je to nesmysl…, jinde na veřejnoprávním rádiu, to jde viz článek na digitálniradio.cz „Odstartuje stream BBC Radio 1 Dance, zaměří se na největší hvězdy taneční hudby“

TÉMA
ČRo Trance
Míra
Reply to  PVo
21. 9. 2020 10:26

Ač jsem měl velice silné Trance období (komerční segment trance koláče z konce devadesátek), určitě bych ocenil nějaké rádio s elektronickou hudbou. Pokud by hrálo vyloženě jenom jednotlivé trance škatulky, byla by to škoda.

TÉMA
ČRo Trance
PVo
Reply to  Míra
21. 9. 2020 11:28

název trance jsem volil schválně aby mi do toho nikdo necpal lomené beaty, mizivé bpm atp tak jako flajšman zničil „žánrovou pestrostí v rámci elektronické hudby“ daleko úspěšnější Danceradio…
Současné Dancerádio je naprostý looser!!! má výsledky daleko horší než rádio Kroměříž z konce tabulky, které ale vzhledem k pokrytí počtu obyvatel signálem má výsledky lepší. Ze soukromých rádií mu v neúspěšnosti k potenciálu pokrytí konkurovalo leda tak rádio Zet (do změny programu- teď nejsou zveřejněné výsledky tak nevím)

Last edited 1 měsíc před by PVo
Míra
Reply to  PVo
21. 9. 2020 12:36

Už chápu. Ale takové rádio by bylo na mě asi příliš málo rozkročené. Musel bych utíkat jinam, případně utíkat i do ticha. Pro mě by asi byly ideální nějaké hodinové škatulkové bloky. Lámané beaty jsou nedílnou součastí elektronické hudby, ať už jde o DnB, Techno, či další šuplíky. Rovné beaty jsou také vynikající. Aby jsme se vrátili na začátek. Občas se neubráním a do středeční hodinovky se mi „neomylně zatoulají“ skladby, které mají uvnitř rozjezdy nikolv 20s, ale klidně i minutu dvacet. Když to potom z ní přímo ve vysílání, říkám si, jestli to lidi dneska ještě kousnou. Je to takové nerádiové. A zase z jiného soudku, když jsem zařadil Keep It Up od Snap, říkal jsem si, jaké následky to v posluchačích zanechalo. A je celkem smutné, že mě tyto myšlenky přepadají. Přeci bych si měl být jist, že to bude v pohodě, že to lidma normálně propluje, ať už zasněná, nebo ostřejší věc.
Mimochodem bych měl ještě otázku, jaké písně od Oceánu zní českým éterem, jak často a v jakých verzích.
Bohužel na studium éteru není čas, ani žaludek. Já jsem zařadil tvrdší věc: „Čas“ v plné délce.
Pak ještě, jestli existují nějaké písně ze staré školy, které vám chybí, klidně i v podststě neexistující český oldshool.
Díky.

TÉMA
ČRo Trance
PVo
Reply to  Míra
21. 9. 2020 13:43

Takové rádio jak píšu hlavně už ukázalo svůj úspěch, „rozkročený“ Danceradio nikoliv nikdy…. Červinka tady píše jak že udělali „rádio s názorem“ ale Zlatá Praha byla jednička viz statistiky ’99 a Evropa 2 až za ní. To on nikdy se svým konceptem nedokáže. Nedosáhl ani poslechovosti co generoval taneční Fajn (porovnávám Prahu a střední čechy, teď je s násobně vyšším pokrytím)
Jaký písničky jsou od Oceánu v éteru fakt nevím protože éter prakticky ignoruji

TÉMA
ČRo Trance
Last edited 1 měsíc před by PVo
PVo
Reply to  PVo
22. 9. 2020 00:16

Jen jsem zkontroloval tu poslechovost jestli si to nějak mylně nemaluju, poslechovost včera RZP/Fajn pro Praha + Středočeský kraj poslední čtvrtletí daného roku :
1998 146 tis
1999 133 tis
2000 133 tis
2002 60 tis. před přejmenováním na Fajn
2003 40tis
2004 47tis (3/4 roku po skončení dance verze- setrvačnost průzkumu typu ex-post dotazů)
2005 29tis
2006 33+35=68 tis.
2019 30+71=101 tisíc
Btw. od 2006 byla změna metodiky Mediaprojekt -> Radioprojekt díky čemuž narostla skokově poslechovost rádií mladších formátů (nejen Fajnu). V roce 2005 ( to už skoro 2 roky nehrál dance) totiž bylo minimum naměřených posluchačů včera a to prakticky od změny ze spotřebitelského rádia K.Knechtlem v roce 1995)

Takže Červinka a spol. překonal leda ten (ještě) taneční Fajn což bylo ještě prakticky nové rádio s nezažitým názvem (pokrytí od té doby pro stř.Čechy narostlo jen malovýkonové frekvence Příbram+Beroun a Rakovník)
Celorepublikově:
Podíl na trhu se pro E2 2019 a 2004 prakticky nezměnil, něco nad 8,3% a Fajn narostl ze 0,59% na 2,4% to vypadá impozantní nárůst (4x), nicméně je to po spolknutí dalších čtyř rádií Life, Agara, North a Hity plus další malovýkonové frekvence pokrývající Plzeň, KV, Jihlavu, Budějovice, Zlín a ješte pár menších měst.

Oficiální pokrytí E2 je 69% obyvatel ČR a Fajnu 39% – Fajn má tedy 57% pokrytí E2 ale pouze 29% jejího podílu na trhu. Tolik k tomu nicneříkajícímu ale rádobyhezkému  klišé o „rádiu s názorem“ z dat co jsem narychlo posbíral na netu.

TÉMA
k poslechovosti RZP/Fajnu dříve a dnes
Last edited 1 měsíc před by PVo
Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  PVo
22. 9. 2020 12:54

S veškerým respektem, kterého jsem schopen 🙂 My nežijeme v minulosti. My žijeme teď a tady. Ve světě, který už nikdy nebude stejný, jak možná sám vidíte. Ano, ten zlý svět, který odnesl Zlatou Prahu a spoustu dalších věcí, které pravděpodobně patřily k vašemu 🙂 mládí. Chápu. Zkuste ale nesrovnávat nesrovnatelné. Fajn není jen rádio, Fajn je značka, pro kterou jsou stejně důležité jako éter i sociální sítě, protože přesně tam je naše cílová skupina. My se prostě snažíme dělat svou práci nejlépe, jak umíme. A víme, že ji v daných podmínkách děláme nejlépe, jak to jen jde. Snad máte alespoň tohle podobně jako my 🙂

Václav

Tohle třeba chápu, teď už je pozdě vymýšlet, když změna na Fajn proběhla asi daleko dřív než mimo spoustu věcí, než jste vůbec přišel do rádia. Spíš v řeči PVo je to jen rekapitulace minulosti, Fajn se může maximálně posunout k Fresh, nebo by musel současný mainstream být ovládnut nějakým tanečnějším grifem, což je sice smutné že jsme závislí na diktátu hudebního průmyslu. Tanečnější věci jsou i ty současné, ale nikdy už to nebude styl RZP.

Zeptám se ještě na jinou věc a to že jste říkal, že se neohlížíte co dělají ostatní (Helax vs FajnFresh). A nemůže se pak stát, že nevědomky dojdete k tomu samému, co už někdo vymyslel dřív?

TÉMA
Fajn
Last edited 29 dní před by Václav
Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Václav
22. 9. 2020 15:07

Fajn Fresh je tady proto, aby nabídl alternativu pro někoho, kde chce opravdu novou hudbu. Radio s novinkovějším playlistem tu aktuálně není. A nikdy nebylo. To je prostě fakt. Stačí si ho poslechnout. A co „nového“ kdo může v radiu vymyslet? Jednoduše nic. Jde jen o to, co nejlépe pospojovat hudbu, moc do toho nekecat a vysílat co nejméně reklam. Fajn Fresh je pospojován řekl bych slušně, moc se tam kromě večerních speciálů nemluví a reklamy tam nejsou. Ale jasně, chybí tam trance, nebo d´n´b, nebo tam není ………. 🙂 Nikdy nebudou spokojeni všichni, proto jsem to přestal řešit a dělám to jen podle sebe. Easy 🙂

PVo

…nechápu proč mi píšete takový obecný/marketingový nesmysly o značce a cílovce .. btw od roku 2006 je ta denní poslechovost v grafu na straně 14 (týdenní je o několik stránek dříve).. Na to se podívejte to až se budete zase kasat výsledky že na takových číslech od začátku taky Fajn byl -s menším pokrytím- s Vašimi předchůdci taky.. Ale jinak respekt taky 🙂 https://www.median.eu/cs/wp-content/uploads/docs/RP_2019_3_4Q_prezentace.pdf

Jirkas

Fajn jeste zije a ma poslechovost diky minulosti, ne diky p. Cervinkovi a ty silene rotace a opakovani nekolikrat za den dost Fajn poskozuji. Tak snad casem pan Cervinka bude nahrazen nekym s lepsi vizi, umem a bude schopnejsi.

Žorž
Reply to  Jirkas
22. 9. 2020 22:02

A co kdybyste se svou vizí na dveře Fajnu zaklepal vy? Za kolik vteřin by vás jimi vraceli zpátky?
Když vám pan Červinka tak pije krev, běžte ho nahradit. Jenže to je složitější a vyžaduje to více práce než mudrcování od stolu, viďte?
.

Last edited 29 dní před by Žorž
123
Reply to  Žorž
22. 9. 2020 22:18

Žorži, je fajn, že tu má někdo zdravý rozum. Upřímně, Jirkasovo absolutní nepochopení toho, že je to diskuze, né zatvrzelé znovu opakování svého názoru už mě jaksi taky nebaví. Jirkas, Tvůj názor na Fajn známe, v pořádku, prostě Ti vadí rotace apod., ale faktem je, že to co tu píše Libor Červinka dává prostě smysl. Můžu s tím nesouhlasit, můžu napsat, že mi třeba vadí to a to, ale je pouze v jeho kompetenci si to dělat, jak si myslí, že je to nejlepší. Jirkas, co Vaše zkušenosti z rádií? Nějaké reálné výsledky? Mít názor je v pořádku, ale Vaše reakce na Libora už jsou trochu mimo běžnou diskuzi, takže se zkuste vytasit s něčím konstruktivním už.

Jakub Melin
Reply to  123
22. 9. 2020 23:10

Já tu napíšu taky možná trochu nepopulární názor. Stárneme. A chceme, aby naše oblíbená rádia stárla s námi. A vlastně celý éter aby stárl s námi. Ale to prostě nejde, respektive určitě ne u všech stanic.

Před pěti lety mi přeformátovali kultovní stanici, Bayern 3. Udělali z toho takový německý Fajn. Takže brutální rotace, skoro samá nová hudba a většinově hitparádový pop a rádoby RnB, tedy přesně to, co mne na současné hudbě nejvíc odpuzuje. Všechny skvělé pořady, všichni skvělí moderátoři – všechno bylo během pár měsíců pryč. Ale – Bayern 3 historicky byl a měl být stanicí pro mladší posluchače. Takže vlastně přestárl a přišla změna, aby zas pro ty mladší posluchače byl. Vedle toho byl přeformátován i Bayern 1, ze kterého byla udělána stanice velmi podobná původnímu Bayernu 3 s tím, že nové hudby tam bylo naopak ještě míň. Postupně se tam dostali původní moderátoři, objevily se tam podobné a nebo ještě lepší hudební večery a pořady a tak dneska poslouchám Bayern 1. Který v době, kdy jsem začínal poslouchat Bayern 3, byl stanicí s lidovkami a dechovkou pro důchodce.

Takže i když Fajn neposlouchám, a hudba, která se tam hraje, mi nevyhovuje (což jsem si měl možnost ověřit v zimě na Klínovci, kde to hrálo u lanovky), beru, že tady ta stanice je a aspoň se snaží o nějakou svojí cestu. Mnohem víc mi vadí, že tu nejsou kvalitní stanice s hudbou 60. – 90. let, pokud pominu Kiss, který hraje 90s až současnost a dělá to docela dobře. Ale rádio se slušnou tvorbou 70s, 80s a 90s jako je třeba ten Bayern 1 v Německu nebo Radio Wien v Rakousku tu prostě chybí. Někdo kdysi rozhodl, že z těchto let se v českém éteru bude hrát jen ten největší odpad včetně československé normalizační produkce a coverů, případně ty nejvíc profláklé zahraniční kusy, a tak to všichni takhle dělají. A je to hrozná škoda.

Hori97
Reply to  Jakub Melin
22. 9. 2020 23:23

Moje slova. Přesně takové rádio mi v českém éteru také chybí. Paradoxně nejlepší hudební výběr má v tomto směru v českých vodách Retro Music TV u které se doma často zastavuji.

Míra
Reply to  Jakub Melin
23. 9. 2020 07:43

Jestli bude stanice stárnout s posluchači bude asi ovlivněno movitostí cílovky. Jináč je to prodělek, nebo ČRo studna.
Mladý posluchač v podstatě neexistuje. Pokud stanice dokáže plnohodnotně nahradit jeho spotify playlist, může být úspěšná.
Jestli je pravda, že Fajn nevysílá reklamy, tak je to opravdový průlom.
Hlavním úkolem Fajnu by mělo být, zašlapat do země všechny, minimálně svoje, net verze.
Tak mnoho zdaru.

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Jakub Melin
23. 9. 2020 08:05

…vážně to konečně někdo napsal „nahlas“ a nebyl jsem to já? Super 🙂

PVo

Jirka samozřejmě pravdu neměl. Za Vašeho působení (4 roky podle Vašich slov tady) se o něco zvedl. Stačí se podívat na ty grafy Jinak jak mi naznačujete, že to píšu z nostalgie tak to tak úplně pravda taky není . Psal jsem tady že na žádnou změnu na taneční verzi nevěřím a že mě (mile) překvapilo že takový lidi tady psali (když jste se tady projevil poprvé).
Psal jsem to taky proto protože půměrné výsledky průměrného rádia vydáváte za obdivuhodný úspěch. Stačí porovnat třeba se sesterským Rock rádiem: jeho ofic. pokrytí je 14,7% obyvatel, Fajnu 39,8% Rockrádio má tedy 37% prokrytí Fajnu. Ovšem denní poslechovost je po nárůstu díky Vašemu působení 220 tisíc, u rock rádia 115 , převedeno na % má Rock rádio 52% poslechovost Fajnu. tak kdo je úspěšnější?
Na druhou stranu i průměr může být (a je) solidní úspěch, Některá rádia by byly za průměr rády (a některým ač je neposlouchám bych aspoň ten půměr i přál)
Vzhledem k formátu si myslím, že se Fajn z průměru vyhrabat nemůže, Ty marketingové řeči o značce chápu ale na to majitel nemá/nedá prachy, je to hodně drahý běh na dlouhou trať. To ta RZP byla značkou jen tak mimochodem a zadarmo díky formátu.

Dosud nechápu proč Vás rozčílila ta moje analýza, asi holt vypichuje jiné aspekty, které u vás na PR potlačují ale nemám chuť rádiu, které neposlouchám a ani nevzbuzuje mé sympatie, dělat taky píár. Nicméně pokud najdete jakýkoliv faktický omyl a upozorníte na něj tak budu vděčný….

TÉMA
Jak úspěšný Fajn a p.Červika
PVo
Reply to  PVo
23. 9. 2020 10:45

mělo být Jak úspěšný je Fajn a p.Červinka, omlouvám se za komolení jména

Lukáš
Reply to  Jirkas
22. 9. 2020 23:10

Mám na to úplně opačný názor. P. Červinky si cením za to jaké dokázal udělat ve Fajn rádiu změny a udělat z něho řekl bych v České republice nejmodernější rádio. A když vezmu v potaz Fajn Radio Fresh, které je pouze z jeho dílny, tak to je úplná špička. Takto sestavená hudba mně maximálně vyhovuje a takto si představuju top rádio.

PVo
Reply to  Míra
21. 9. 2020 14:28

„nějaké hodinové škatulkové bloky“ : rádio není televize, liniový obsah je proto evidentně úspěšnější než rozparcelovaný program. Neznám moc lidí kdo si pamatuje a sestavuje program co kde poslouchat jako Václav. Obvykle to nemá člověk čas řešit jako on.

Václav
Reply to  PVo
21. 9. 2020 15:30

I já ale zastávám liniová rádia, proto tady už jakou dobu jsem abych prosazoval, aby byla vyprofilovaná aby Kiss hrál pořádně, aby Country nešidili atd., aby měli nejen široký playlist ale i málo zbytečných keců opakujících se upoutávek atd.

Ale hlavní dotaz – kolik času stojí přepnutí jedné předvolby na druhou? Program mám v základu několik let stejný, k obměně dojde jen občas, když na něco náhodou nového narazím, nebo mě tady na Ovi někdo něco doporučí nebo naopak se něco zruší a klidně to nechám bez náhrady, či dám Radio_FM z SK. Ale aktivně to neřeším, že by mi to bralo čas jako třeba sestavování playlistu. Ani tomu nepodřizuji osobní program i když několik dílů neslyším, prostě ke svému programu se chovám jako k liniovému rádiu. Výhodou je že se to tolik neoposlouchá a člověk se může bavit více žánry. Oproti tomu jak vidím někoho ladí bezhlavě od ničeho k ničemu.
Nevím jakou omluvu má televize, že nemusí být liniová.

Last edited 1 měsíc před by Václav
PVo
Reply to  Václav
21. 9. 2020 16:02

TV: tištěný program/funkce EPG

Míra
Reply to  Václav
21. 9. 2020 16:26

Ze svého okolí vnímám určitá očekávání, či doufání (35+) od Netro Life rádia, že co nejdřív nasadí internetový stream a poskytne jasně dané schéma, kde budou uvedeny konkrétní časy, ve kterých se bude vysílat mixovaná elektronická hudba i tvrdšího ražení. Osobně jaksi chápu, že tato věková skupina je už ve stádiu, že je nebaví dělat si playlisty a očekávají „svůj pořad“ v běžném lineárním vysílání. Jenže jaksi tvrdší elektronickou hudbu hraje jen R1 a bohužel nemám úplně dojem, že by toto rádio mělo významnější ohlas. Samozřejmě, že zařazením tvrdší hudby můžete naštvat spoustu dalších běžnějších posluchačů, které jste předtím pracně přetáhl ze zajetých stanic.
Jinak jsem zaslechl, že v ČR využívají lidé streamy Slovenské Evropy 2 – pořad Dance eXXtravaganza.
Doba přepnutí stanic na autorádiu. FM/FM asi 1 sekunda. DAB/DAB v rámci manuálního přepínání v rámci stejného multiplexu (bez využití předvoleb) do 3 sekund.
DAB/DAB za použití předvoleb (bohužel i v rámci stejného multiplexu) nesnesitelných 6 sekund.

Václav
Reply to  Míra
22. 9. 2020 12:51

Už jsem se tady o následujícím seznamu zmiňoval, chtěl jsem se zeptat, zda je něco použitelného. Taky si myslím že by se hudba měla udržet v nějakých mezích. https://www.youtube.com/watch?v=6EDfRF_60bg&list=PLMGBgA7ALUqdv8aiq_4FREMh6ImYswmtY

Míra
Reply to  PVo
21. 9. 2020 15:45

Evidentně jsem naprosto odlišný posluchač, od řadového.

TÉMA
ČRo Trance
Michal
Reply to  PVo
21. 9. 2020 19:50

V Británii jsou trošku dál, než u nás. Třeba legendární Essential mix s Pete Tongem běží na BBC Radio 1 už 27 let. Něco podobného u ČRo třeba v tom roce 1993 naprosto nemyslitelné.
Jinak radši bych krotil tvé nadšení, BBC Dance se nerovná trance, stejně jako ČRo Jazz není ČRo Smooth jazz. Každopádně jsem za takovou informaci rád a určitě si to pustím, až to poběží.

Last edited 1 měsíc před by Michal
PVo
Reply to  Michal
21. 9. 2020 22:44

„největší hvězdy taneční hudby“ asi nebude příliš alternativa

PVo
Reply to  Michal
12. 10. 2020 09:59

už vysílá, viz https://digital.rozhlas.cz/naladte-si-bbc-radio-1-dance-diky-jeho-webu-uz-o-nic-z-vysilani-neprijdete-8337081

Jinak máš Michale pravdu – pro mě fakt nic moc- takové dost slowly a „britské“ ale přišlo mi za těch 20 min. příjemnější a poslouchatelnější než pražské Danceradio.

Stejně dance-radio.fr je nejlepší…kdyby si to chtěl někdo poslechnout tak je to odkaz na přímý stream 🙂

PVo
Reply to  PVo
12. 10. 2020 17:00

Dopoledne BBC Radio 1 Dance bylo nic moc ale teď hrají fajnově (nemá souvislost s průměrným rádiem) 😀
Takhle nějak bych si to ČRo Trance představoval…
update: po 4 vyloženě super skladbách trochu house ale dá se to přežít

Last edited 9 dní před by PVo
Míra
Reply to  PVo
12. 10. 2020 23:05

Frantíci teď trance, angličaní dramík. Ale doufám, že odnože trance nejsou to jediný, co posloucháš.

PVo
Reply to  Míra
13. 10. 2020 00:10

Cíleně ano, ,je na tom něco špatně?
Za poslední rok mimo dance2trance jsem si aktivně vyhledal jen hudbu s „kečuánskými fujarami“, ale to byla vyjímka jako jsem dřív jsem, poslouchal občas klasiku ( na walkmanu jsem měl předvolby 1. RZP a 2. Classic a pak až Bonton)
Vlastně celý život vyhledávám melodickou hudbu s rovným beatem a vyšším BPM. Od toho diskopopu/diskorocku typu Elán/Tublatanka na konci 80 let přes dance pop-> dance2trance-> trance-> hardstype/electro/psytrance co poslouchám dost často teď. A musím podotknout že všechno co jsem kdy poslouchal tak rád poslouchám i dnes,.

Míra
Reply to  PVo
13. 10. 2020 08:34

Ještě že máme dějiny:
Kissmania – epizoda 224, vysílaná dne 2011-12-11
https://m.youtube.com/watch?v=NecDfQSOwCs

R...
20. 9. 2020 20:45

Na Slovensku se dostala do licenčního řízení dostala zajímavá frekvence, Holíč-106,0/500W. Všiml jsem si to, protože do Hodonína je to z Holíče cca. 3 km, a tam má Radiožurnál primární pokrytí na 106,2 – Babí lom/9kW. Když uvážím, jakou intenzitu tam mají signály z BL, nutně se alespoň na méně kvalitních přijímačích musí objevit vzájemné rušení těchto dvou kmitočtů, ve prospěch slovenského. Například na 88,9 z BL se v některých místech v HO pravidelně objevuje prskání při jízdě autem. Ač je to neuvěřitelné, způsobuje to 88,8 z Nitry vzdálený 90 km (a to ještě přes Karpaty), BL je vzdálen 18 km bez terénních překážek.Tento jev je ale zcela výjimečný, naproti tomu kolize 106,0 vs. 106,2 bude všudypřítomná. Tak se mi zdá, že ČTÚ na ochranu českého éteru rezignovat i na mezinárodní úrovni.

Honza K.
20. 9. 2020 14:47

Hlasové ovládání autorádií v praxi😀
https://www.facebook.com/radiocasrock/videos/630505124506122/

TÉMA
Hlasové ovládání auta
Soundwaver
19. 9. 2020 11:52

dneska jsou zatím zřejmě dobré přijmové podminky z Rakouska, na Nymbursku jede poměrně dobře Jauerling. hraje mi na FM 89,4 OE3, 91,5 OE1. co mě ale mrzí, že ze stejné kóty nejde FM4 na 98,8. chytá taky dneska někdo?

TÉMA
dálky Na FM
Michal
Reply to  Soundwaver
19. 9. 2020 11:59

Právě v Liberci poslouchám na dipól pohozený v bytě polské rádio Koszalin na 103,1 MHz (380 km).
Hraje mi i Bayern 3 na 99,4 MHz, ale to už je taková klasika při lepších podmínkách.
Jo a ještě na 106,4 MHz ČRo ČB.

Last edited 1 měsíc před by Michal
Matyas
Reply to  Soundwaver
19. 9. 2020 12:11

U mě je aktuálně místně Linz/Lichtenberg a Alpské vysílače Hochries a Wendelstein.

Matyas
Reply to  Ovi
19. 9. 2020 20:29

To je milé, když se to člověku takto poštěstí a počasí přeje. Byl jsem v přírodním parku na Džbánech a podařilo se, na severovýchodní straně: 5B Polskie Radio, to bylo na polovině (neměl jsi ho tam i ty?) a načetlo se 11B Polskie Radio z Krakowa.

Last edited 1 měsíc před by Matyas
Vaclav
Reply to  Soundwaver
19. 9. 2020 13:22

Ja na zlinsku právě teď neregistruji zlepšené podminky, Jauerling nebo Vídeň Kahlenberg jdou ve standardní slabe sile signalu. Vůbec se to neda srovnat s prvnim vikendem v cervenci, kdy s mobilem v posteli jsem stabilne možná i automaticky naladil prvne v životě 92,4 nekde ze Semeringu FM4 ktere taky šlo z ne o mnoho kvalitne hure, od nasich hranic vzdálenějšího Graz Shockl 101,7. Podstatnou podminkou je denní doba, takže nejen tyto cervencove ulovky musely byt realizovani nejlepe do 10 hod. dopoledne, ted kolem poledne nebo po je pozdě, příčinu bych viděl rušení velkou intenzitou slunečního záření, kdy ale naopak mohou byt rano zvýhodněné vysilace směr zapad na ukor vychodnich.

Last edited 1 měsíc před by Vaclav
Jarda
Reply to  Ovi
19. 9. 2020 08:04

ja momentalne přišel o 12D z německa 😀

Jirka
Reply to  Ovi
19. 9. 2020 12:18

Všechny? Třeba ČRo Hradec Králové v multilexu ČRo není. Nechápu. Když ČRo multiplex vysílá z vysílače Trutnov – Černá hora, je hlavním vysílačem pro Královéhradecký kraj a svým dosahem pokryje celý kraj. A v něm není program regionální stanice v daném kraji.

TÉMA
DAB+ multiplex ČRo
Jarda
Reply to  Jirka
19. 9. 2020 12:21

tak čro tam má chybu, když v te prezentaci uvaddějí, že mají ve svém muxu i čro hk, kv a sever. Asi to jen někdo nakopíroval, aniž by znal fakta.

Michal
Reply to  Jirka
19. 9. 2020 12:57

ČRo HK je v multiplexu Teleko, v Praze na 11A, z Černé Hory na 5D.

Last edited 1 měsíc před by Michal
Jirka
Reply to  Michal
19. 9. 2020 13:11

To je sice pěkné, že je v soukromém multiplexu. Ale Teleko nevysílá z vysílače, který je na vrcholu hory. A vysílá s malým výkonem. A tak nepokryje celý kraj. A Královéhradecký kraj není placka. A tak i příjem ČRo HK v Hradci Králové v DAB+ není dokonalý. ČRo chce propagoval digitální rozhlas a přitom posluchačův v rerionu nenabídne vysílání regionální stanice v daném kraji. Je logické, že z hlavního vysílače v kraji bude i regionální vysílání. Trutnov – Černá Hora – ČRo HK, Pardubice – Krásné – ČRo Pardubice, Liberec – Ješted – ČRo – Liberec…
Opravdu informace o uzavřené ulici třeba v Písku nebo o stavbě nového stadionu třeba v Klatovech je pro někoho v Náchodě nebo v Nové Pace nepotřebné

TÉMA
DAB+ multiplex ČRo
Michal
Reply to  Jirka
19. 9. 2020 13:18

Prostě těch regionálek mají moc a když chtějí jet v SFN tak tam musí mít „všechny“. Kdyby tam přidali ještě HK, Sever a KV, tak by museli u ostatních ještě víc snížit bitrate a to by byl ještě větší hnus než teď.

Jirka
Reply to  Michal
19. 9. 2020 13:22

Nahradit Plzeň nebo Č. Budějovice stanicí v daném kraji

TÉMA
DAB+ multiplex ČRo
Michal
Reply to  Jirka
19. 9. 2020 13:26

To by pak nefungovala SFN, kdyby obsah všech multiplexů nebyl stejný ne?

Jirka
Reply to  Michal
19. 9. 2020 13:34

A k čemu jsou mě informace z jiných krajů?

TÉMA
DAB+ multiplex ČRo
Michal
Reply to  Jirka
19. 9. 2020 14:03

K ničemu, ale funguje SFN.

H.
Reply to  Michal
19. 9. 2020 17:16

Tím se ale popírá jedna z proklamovaných výhod DABu, a sice efektivní využití spektra. Vejde se tam víc stanic, ale musím vysílat i stanice, které v daném místě nemají smysl.

Míra
Reply to  H.
19. 9. 2020 19:09

Já mám pořád pocit, že 12C a 12D je jen dočasné řešení. Pro ČRo by bylo vhodnější členění na 3 nebo 4 celky. Nemusela by se použít druhá celoplošná síť a při přechodu na EEP-3A by bylo místa dost.
Musely by se vyrobit 3 nebo 4 streamy, což by současný headend asi nezvládl, ale když si vezmete, kolik stojí headend a kolik stojí ročně další celoplošná síť navíc, tak není o čem.
Každopádně v současné situaci je třeba okamžitě přejít na EEP 3-A a umístit ty tři nebohé regionálky do ČRo ČRa muxu.

PVo
Reply to  Míra
19. 9. 2020 21:31

Myslím že vysílat regionální programy v celoplošné síti je nesmysl.. zvlášť když je část dne (jako třeba teď) pro všechny stejný=centrální program.

Last edited 1 měsíc před by PVo
Michal
Reply to  Michal
19. 9. 2020 13:25

….

Last edited 1 měsíc před by Michal
Jakub
Reply to  Ovi
19. 9. 2020 20:35

12D – potvrzuji příjem na Radyni u Plzně (550 m.n.m) na kapesním rádiu Renkforce DAB-Pocket (12 dílků ze 16ti).
V minulém týdnu ještě ticho.

Otázkou je odkud je signál – nejspíše Javořice – okolo Rokycan tu a tam hraje Radiožurnál právě z Javořice.

Last edited 1 měsíc před by Jakub
Pezos
17. 9. 2020 18:42

RTVS-Rádio Slovensko po letech mění strukturu ranního vysílání. Nově bude rozděleno na 2 pořady: Budíček Rádia Slovensko 4:30-6:00 a Dobré ráno Slovensko 6:00-9:00. Pokud si dobře pamatuji, ve 4:30 se už kdysi začínalo.

https://www.rtvs.sk/novinky/zaujimavosti/234410/ranne-vysielanie-radia-slovensko-sa-od-pondelka-zmeni

TÉMA
Rádio Slovensko - ranní vysílání
Jarda
Reply to  Ovi
17. 9. 2020 17:52

am switch off je vidět i po evropě a jinde, spoustu stanic ho postupně vypíná, například bbc, nebo tak 😉 takže vypnutí těch energeticky extra náročných vysílačů je rozumný krok, třeba do budoucna toto vysílaní uplně zmizí.

Lohen1
Reply to  Ovi
17. 9. 2020 23:31

No vidíte, mě naopak mrzí, že třeba dv 270mhz nenahradili technologií DRM. A že jí Evropa obecně nepřijala. Střední i dlouhé vlny zůstanou zbytečně nevyužité. Přitom kdyby použili tuto technologii byť jen pro Radiožurnál, mohli vysílat s menším výkonem a nižšími náklady po celé Evropě. Ideální o dovolené nebo pro dálkové řidiče. Tohle net v mobilu pořád ještě zcela nenahradí.

Pezos
Reply to  Lohen1
18. 9. 2020 00:36

Jak je na tom DRM s odolností proti rušení od (vzdálených) blesků? Třeba HD radio je na tom hodně bídně.

PVo
Reply to  Ovi
17. 9. 2020 11:46

záleží také kolik z těch “nevědoucích” nově pokrytých obyvatel by rádo poslouchalo Wave, Junior DDur, Jazz,DAB Praha, Retro a místně možná ještě Plus,. Nic navíc zatím DAB (=tedy celoplošně prakticky jen mux ČRo) oproti fm nepřineslo..

PVo
Reply to  Ovi
17. 9. 2020 12:51

potenciál DABu dělá nabídka a zatím obsažené stanice moc ten potenciál bohužel nenavyšují.

Pezos
Reply to  Ovi
17. 9. 2020 18:07

Třeba „CD kvalitu“ 48 kbps 😀

Pezos
Reply to  Ovi
17. 9. 2020 19:23

No, já vím, ale toto spojení jsem našel na webu rozhlasu v článku shrnujícím dnešní událost.

JM.
Reply to  Ovi
17. 9. 2020 21:26

DAB+ by se měl FM zvuku minimálně vyrovnat. Jinak absolutně ten přechod nemá smysl. Ano, cílem broadcastingu by sice nemělo být vysílat v FLACu resp. nějaké technicky dokonalé kvalitě, k tomu jsou už dneska HQ streamy a kdo má doma HiFi sestavu, má doma jistě i internet. DAB je určen zejména pro mobilní pokrytí a chtít od něj lepší kvalitu než FM stereo je zbytečné. Prakticky se ale s DABem alespoň u nás (ČRo mux, ČRa mux) kvalita zvuku oproti FM znatelně zhoršuje a je to slyšet i v obyčejném autě, není k tomu ani potřeba nějaká HiFi sestava!

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale jakékoliv obhajování nekvalitního zvuku v DABu mi přijde totálně nemístné, stejně jako lhaní o tom, že zvuk v současném ČRo muxu je „CD kvalita“, což předvedl na tiskovce technický šéf ČRo. Tím spíš, když ta technologie kvalitní zvuk umí (jak lze vidět zejména v Německu), ale je nekvalitně nastavována podobnými lidmi, co tvrdí, že 48 kbps je lepší zvuk než na FM a přepínají FM vysílače do mona.

Oproti FM by pak jistě DAB měl přinášet lepší nabídku a srovnatelné pokrytí, aby motivoval posluchače k pořízení rádia. Ale pokud bude technická kvalita horší, tak to bude krok zpátky.

LiborV
17. 9. 2020 11:15

DAB, INTERNET nebo FM, aneb jakou máte zkušenost s kvalitou příjmu. Líbí se vám kvalita příjmu, nebo raději dáváte přednost internetu, či FM. A proč?

TÉMA
DAB
PVo
Reply to  LiborV
17. 9. 2020 11:32

kvalita příjmu je u mě za obsahem, teď FM poslouchám málokdy, ale ze dřív se pamatuju že jsem poslouchal u Pardubic radši na rádiu R.I.O. Taneční párty Pavla Bárty (a to byl fakt mizerný příjem) než abych poslouchal místní Profil ve stereo kvalitě…. Nebo později RZP z Kaňku nežli místní Life (než RZP přesunulo vysílač na Chvaletice ale i tak byl příjem méně kvalitní).

TÉMA
DAB zatím nemám důvod ladit
Last edited 1 měsíc před by PVo
Míra
Reply to  LiborV
17. 9. 2020 12:15

-FM – vyházet polovinu současných kmitočtů, zvednout průměrnou hodnotu modulačního výkonu o 3dB, zavést povinnost, nechat si nastavit modulační procesor odborně a vkusně.
-DAB+ sítě ala ČRo povinně v 3-A, případné regionálky do 500W povinně v 1-A s nižším koeficientem poplatku za výkon na účet ČTÚ, než u vysokovýkonných sítí. Zákaz používat audio výstupy FM modulačních prosesorů, které jsou pro FM fyzicky využity, pro účely krmení DAB. Striktně hlídat použité kodeky do 48kbps V2, 56 až 88 V1, od 96 LC (platí pro stereo).
-INTERNET – zrušit běžné mp3, používat aac. Zakázat ovšem zcela používání SBR a PS (mp3PRO a HEAACV1 a V2). Stanovit minimální hranici pro LC stereo na 88kbps, Snížit cenu dat o 70%, nebo vyjmout poslech audiostreamů do 128kbps z datových balíčků.

Osobně používám doma Internet, FM, občas DAB – vše na Lídláčku. V autě FM a DAB napevno. V práci FM (bohužel jsem nucen poslouchat Rock Rádio).

FM- lepší nabídka, než DAB. Rušivé artefakty ve zvuku za jízdy, debilně nastavené modulační procesory.
DAB- občas strašnej zvuk, nutnost zvýšené schopnosti přemýšlení regulátora (ČTÚ). Problémy se SFN. Vysoká cena komponentů. Lokální vysílatelé to musí patlat napůl svépomocně. Nešumí a nepraská ve zvuku.
Internet – používá povětšinou nesmyslný kodek mp3, jinak spokojenost.

Last edited 1 měsíc před by Míra
PVo
Reply to  Míra
17. 9. 2020 12:46

technologické parametry nějaké hladiny kvality by měly být nedílnou součástí licence, jinak je nelze po provozovateli vyžadovat. Tak jako teď na FM chybí jasně definované parametry programové (aby nešlo předělat z Helaxu Blaník atp). Na DAB asi budou vzhledem k těm cca 70 pozicím stačit ty parametry kvality vysílání a programové mohou být o dost volnější.

Míra
Reply to  PVo
17. 9. 2020 13:10

Musím říct, že když dneska v přímém přenosu kdokoliv řekne, že volná kapacita DAB je v ČR jestě 80 celoplošných + 800 regionálních pozic, tak to jdu do kolen. Asi mi něco uniká. Jsem přenos okamžitě vypl…

PVo
Reply to  Míra
17. 9. 2020 13:22

jako dnes na té konferenci? slyšel jsem jen konec…, a proč do kolen? konečně díky DABu tato sféra může fungovat na ryze komerčním základě a ne spíš na základě toho kdo rozdá více triček jak se tady taky někdo vyjádřil…

Míra
Reply to  PVo
17. 9. 2020 13:40

Kdyby zůstal u čísla 80 technicky možných, volných celoplošných DAB pozic, tak neřeknu půl slova. Ale zmiňovat vůbec sousloví „regionální DAB“ vysílání je, jako čekat na narození Nostradama. Navíc to číslo 800 je totální kravina. Jinak já bych byl rád, kdyby nějaké DAB regionálky existovaly, ale současně je nutné mít i celoplošnou nabídku. Je to nutné pro udrżení DAB technologie při životě. Současně je třeba se vyvarovat tak komplexního průseru, jako je K26 u DVB-T2. Vlastně, DAB si nemůže dovolit průser vůbec žádnej, když pominu fakt dlouhého čekání.

Last edited 1 měsíc před by Míra
PVo
Reply to  Míra
17. 9. 2020 14:05

Proč by regionální DAB vysílání nebylo možné? co vím z jiných zemí tak jsem četl že existuje, jak je to kapacitně neumím posoudit – 800 mi přijde také dost – i když to je tak 5-6 muxů v každém kraji (800/15 krajů je 53 rádií na jeden)… to by asi mohly frekvence být k dispozici . Ale že je nutné dostat do DABu všechny naše (skoro)celoplošky souhlasím. Btw skutečná regionálka mnohde není ani už jedna (např Pardubice, myslím kromě ČRo). Ostatně si myslím že dost současných regionálek -jsou si myslím často spíš nuceně regionální kvůli chybějící kapacitě na fm- bude v DAB vysílat raději celoplošně nebo v dost větším rozsahu než teď na fm…

Last edited 1 měsíc před by PVo
Míra
Reply to  PVo
17. 9. 2020 17:00

Pozor, co je myšleno slovem „regionální“. Pokud někdo hovoří v jedné větě o celoplošné, rekněme i s ČRo necelé stovce programů (to jest kompletních cca 7 celoplošných aukčních kmitočtových sad), pak na regionální vysílání o omezených parametrech nezbývají kmitočty téměř žádné.
Okolní státy nechtějí, abychom ve finále vysílali na jakýchkoliv jiných kanálech, než na aukčních.

PVo
Reply to  Míra
17. 9. 2020 17:16

to je možné, říkám že to nejsem schopný posoudit, co přesněji znamená témeř žádné? je někde přehledně uveden seznam možných kanálů po krajích s možnostmi sítě či jen regionální aby to pochopil i člověk mimo telekomunikace?

Míra
Reply to  PVo
17. 9. 2020 21:38

Třeba v ČB máme navíc pro čistokrevný DAB bubláček krom kanálu 7A ještě dva další, ale pokud jeden vyberu, tak druhý zablokuju. Takže dohromady dva. Ale koordinace budou diplomaticky složité a budou obnášet směrové AS…..ve finále to bude jen o píď lepší, než VKV bubláček v centru města.
Vše oststní jsou Češi a Rakušáci, úplně plno, již teď.
Pokud se podíváte na koordinace pro Kleť, tak mnohé z nich jsou od začátku celkem o ničem.
To je podobné, jako když v Šumavských Hošticích při nefunkčním Javorníku hraje Wendlstein.

PVo
Reply to  Míra
17. 9. 2020 23:53

Dva další volné DAB kanály ještě mimo kanálů pro uvažovaných cca 8 celoplošných sítí? to by byl dostatečný datový tok pro 20-30 stanic a to se neobsadí ani pokud uvažuju že by většinu třeba obsadily rádia, které by nechtěly vysílat celoplošně ale jen třeba ve 2-3 krajích.

Míra
Reply to  PVo
18. 9. 2020 06:36

A to je ten lepší případ (jinde nemusí mít nic), pokrytí bídné a navíc souhlas okolních států je ve hvězdách. Takže se pořád nemůžem dostat na těch 880 programů. Jsme na 100 až 120. Ale neříkám, že je to málo. Proto jsem psal, že je to zavádějící hausnumero. A zároveň píšu, že to teoreticky umožňuje povypínat polovinu FMka, aby bylo opět použitelné. Uvidíme, jak dopadne aukce. 4xČRa, 2xDB, 1xsdružení RTI-TELEKO+někdo na jižní moravě a Dačicku, zbylé kmitočty převést do regionálek. Záleží na ceně a podmínkách aukce. Moc nevěřím tomu, že firmy ala RTI budou schopné koupit si jeden celoplošný blok pro sebe. RTI by teoreticky mohlo jít na Políkno JH a přidat Táborsko. Ale to už jsou zbytečné spekulace.

PVo
Reply to  Míra
18. 9. 2020 08:52

800 asi myslel kdyby většina vysílala jen v jednom regionu (kdyby bylo 20 samostatných programů v každém kraji tak je to celkem 600) . Ostatně i ty uvažované (skoro)celoplošné sítě často nemají všude frekvence stejné a tedy jde na nich spustit různá rádia v regionech s odlšným kanálem – někde jsem viděl nějaký předpoklad sestavení těch sítí po kanálech, ale už nevím kde…
Mám představu že je kapacita větší než bude potenciální zájem provozovat tolik rádií

Last edited 1 měsíc před by PVo
Míra
Reply to  PVo
18. 9. 2020 09:12
PVo
Reply to  Míra
18. 9. 2020 10:39

jo díky, zajímavý článek.
jinak v jiném článku od stejného autora:
Maximální počet přijímatelných soukromých stanic po krajích (květen 2019):
Jihočeský – 23
Jihomoravský – 24
Karlovarský – 15
Královéhradecký – 10
Liberecký – 17
Moravskoslezský – 19
Olomoucký- 16
Pardubický – 17
Plzeňský – 16
Praha – 24
Středočeský – 18
Ústecký – 16
Vysočina – 20
Zlínský – 21
a i kdyby se výběr zvýšil třeba jen 4x tak se ti to zdá stále málo? tak zhruba tak si myslím že je to na hraně ufinancování a kapacita DAB sítí je vyšší.

Míra
Reply to  PVo
18. 9. 2020 11:22

Jen mi šlo o to, že pán z ČRo míchal dohromady jablka s hovězím. Opakuji, že není důvod rušit FM, ale je na snadě mu odlehčit. Dohromady s DAB je kapacita dostatečná. Jen jde o to, jak napsat aukci. ČRa dostávají prachy od ČRo, takže podmínky na startu nebudou stejné. Do druhé kategorie můžeme zařadit RTI, Teleko a možná i DB a v teoretické rovině zbývají „menší FM hráči“ jako Color/Hey … a samozřejmě, že v současné době není právní problém, aby si DAB vysílač zřídila fyzická osoba.

PVo
Reply to  Míra
18. 9. 2020 12:28

o rušení FM pásma jsem nikde nemluvil ( i na něm se dá také vystavět prý až 12 dab sítí jak jsem četl), Jde o to nenechat hlavní podíl na FM zabetonované mafii s tím že do DABu dá akorát nízkorozpočtové samohrajky, (Hrabák mluvil o bratříčcích Impulsu) . Nejlepsí bude, a myslím si to už od vypnutí celoplošných sítí na FM v Norsku, nechat fm pásmo regionálním projektům ( do pokrytí třeba 20% obyv.ČR)
Případně třeba mít licenci na 1 sít na FM znamená pro provozovatele nutnost provozovat další 2 sítě se stejným rozsahem pokrytí a moderace jako má ta „bonusová“ sít na fm. Tim se uspokojí i lidé kterí nechtějí obněnit své stávající radiopřijímače

Míra
Reply to  PVo
18. 9. 2020 13:26

Převod FM do digitálu by musel být celoevropskou zaláležitostí. Pokud by se řeklo, přejdeme v roce 2030, musely by se prodávat vybavené přijímače už dneska.

PVo
Reply to  PVo
3. 10. 2020 19:22

koukám v souvislosti s volbama, že krajů není 15 jak jsem měl chybně zafixované v paměti, ale jen 13 (případně 14 pokud se počítá samostatně i Praha). To tedy počty trochu mění.

TÉMA
oprava
PVo
Reply to  Ovi
3. 10. 2020 23:54

ok, otázkou je zda se pro zavádění DAB+, budou vyčleňovat Praha a střední Čechy jako 2 samostatné regiony nebo jen jeden, A nemusí být v hranici současných krajů ani jinde (jako při první televizní digitalizaci byly v mapách Pardubický a Hradecký kraj uváděn jako jeden region Trutnov).

Jirkas
Reply to  PVo
4. 10. 2020 17:50

Nekde byl kdysi plan rozcleneni a Praha a stredni Cechy uplne solo.

Michal R.
17. 9. 2020 10:02

Zde mužete právě sledovat Tiskovou konferenci Českého Rozhlasu k pokrytí a informacím ohledně digitálního rádia DAB+ .
https://www.youtube.com/watch?v=5gQhSw6mae4

TÉMA
Český Rozhlas DAB+
Míra
Reply to  Michal R.
17. 9. 2020 10:16

To jsou zase merketingové keci.

PVo
Reply to  Míra
17. 9. 2020 10:55

mohl jsem to pustit až později (předtím jsem měl net míting) a mluvili to tom připravovaném sportovně rockovém rádiu a rádiu pro seniory… Ale o ČRo Trance nikoliv. Přitom podle názoru dvou lidí tady je to okrajový formát, tedy přesně vhodný pro veřejnoprávní rozhlas. Jazz mohou pustit komerční sféře… Třeba MB má velký zájem na vytváření pestré a rozmanité nabídky tak se toho jistě ráda chybtne 🙂

Last edited 1 měsíc před by PVo