Včera po sedmnácté hodině byl oživen další FM vysílač rychle expandujícího Rádia Dálnice. Je umístěn na rozhraní Prahy a Průhonic a na kmitočtu 104,2 MHz o výkonu 25 wattů by měl doplnit pokrytí při jihovýchodním okraji metropole. Anténa poněkud překvapivě nemíří na přilehlou dálnici D1, nýbrž na Jesenici a Pražský okruh (dálnice D0). Při jízdě po dálnici D1 z Prahy – Chodova autorádio přeladí z pražské frekvence 107,9 na nový kmitočet hned za exitem 2. Dosud byla v těchto místech a dále od Prahy 107,9 silně rušena stanicí ČRo Liberec. Po spuštění navazující frekvence Jažlovice 107,2, které by mohlo následovat velmi brzy, bude pokrytí dálničního rádia mezi Prahou a Vyškovem již prakticky souvislé.
AKTUALIZACE 30. 12. 2017:
Rádio Dálnice 27. prosince zprovoznilo navazující vysílač v Říčanech – Jažlovicích poblíž exitu 12 dálnice D1 na frekvenci 107,2 MHz/25 W. Anténa je umístěna na stožáru BTS v areálu dohledového centra Vodafone. Detailní fotografie jsou doplněny do fotogalerie vysílačů.
Tak Jana Bastien je snad jediná, která mluví v průběhu písniček, co jsem si všimnul. Ostatní moderátoři už mluví mezi jednotlivými songy.. TZN, skončí skladba, pak začne moderovaný vstup a až po vstupu začne hrát další písnička pěkně od začátku.
Taky jsem si toho všiml. Bohužel je to tak. Kde jsou ty časy z roku 2010. Domnívám se, že brzy by mohl být i nový zvukový obal. Ale je to jen moje domněnka, která se nemusí potvrdit.
ten vyvoj jim trvá, momentalně se snaží postavit svou vysilací síť, hold se to ješte potáhne, ale zlepšit by to chtělo, taky jak mluvili o tech dopravnich informacích, tak snad budou spolupracovat se všemi možnymi institucemi, pro nekoho by to za par let mohla byt alternativa ke čro. Bohužel je to běh na dlouhou trať.
Ty zprávy by taky chtěly doladit. Každou hodinu slyším furt dokola stejné zprávy téměř celý den, které jsou předtočené několik hodin dopředu. Ovšem o víkendech je všeobecné zpravodajství každou hodinu jiné a aktualizované. Kdyby bylo všeobecné zpravodajství z Rádia Čas přebíráno i ve všedních dnech, tak by to bylo lepší.
Playlist Dálnice už obsahuje i zánovní hity, což z mého pohledu není dobře, ztrácí se tím výjimečnost. Zvláštním jevem je hraní dvou skladeb od jednoho interpreta s velmi malým časovým odstupem, řádově i minut. To se v profesionálních rádiích běžně nestává a ani na Dálnici jsem to dříve neregistroval.
Já bych uvítal dopravní expres i v noci. Poslední info z dálnic je ve 23:45. Dálnice by byla první soukromou stanicí, která by vysílala dopravu i v nočních hodinách, když nepočítám Český rozhlas. A co se týče slovenské moderace, tak na Hitrádiích je moderovaná hitparáda ve slovenském jazyce zpěvákem ze skupiny No Name. No a to moderování na Rádiu Dálnice by mělo být mezi jednotlivými písničkami a ne v průběhu hraného songu.
Zdravím, když teď vynecháme technickou stránku věci, zajímalo by mě, co říkáte na mluvenou moderaci na Dálnici? Jak se Vám jeví? A co říkáte na slovenskou moderátorku, která vysílá přes poledne? Všeobecně není moderace obzvláště v privátních stanicích žádné terno, ale pokud to má být pořádné dopravní rádio, které přináší (nebo by mělo přinášet) rychlé a přehledné dopravní hlášení řidičům, kteří se musí primárně soustředit na provoz, mají tedy ještě co zlepšovat! Schválně teď pár dní testuji poslech Dálnice a u dopravních hlášení se tedy nějak nemůžu v tom rychlém chrlení slov a nádechů zorientovat. A to jejich a eště na silnici …, a eště na dálnici …, a eště bacha na nehodu :-). A když je to navíc (jen) ve slovenštině, tak to je vůbec velmi přínosné. Jistě, spekulovat o tom, jestli je tohle rádio samo o sobě přínosné, obzvláště, když poslechovost se blíží nule je na místě.
Už jsem se tu zmínil, že kvalita moderátorů na Dálnici není valná. Hodně z nich přišlo z Kiss Morava, kde měli přece jen jinou, lehčí a neformálnější polohu. Pro tento typ vysílání jsou nezkušení, mají problém přečíst souvisle větu, nedokážou improvizovat, spojovat plynule informace, navazovat. Dost často nedokážu vnímat obsah jejich sdělení vinou logopedických nedostatků, moravskoslezského přízvuku, neobratných výrazů, zkomolených názvů měst atd. Souhlasím s tím, že na takové informační stanici by měla být úroveň mluveného slova vyšší než na rádiích zaměřených na kulisovou hudbu.
Nedávno začali moderátoři vstupovat do vysílání i jindy než po čtvrthodině, jsou tak na ně kladeny ještě vyšší nároky. Setkal jsem se s tím, že mluví uprostřed písně, což je velmi podivné. Moderace byla obnovena už před půl rokem, ale pořádného moderátora/moderátorku aby člověk pohledal. Je znát i rozdíl Dálnice vs. Čas, jehož zprávaři připravují obsah i pro Dálnici. Jedinou světlou výjimkou je Jakub Karch. Rádiu Dálnice by velmi slušel nějaký seniornější hlas typu Milana Glisty (dříve Orion, dnes ČRo) nebo Aleše Šklubala (Čas), který tam vysílal po startu v roce 2010.
Na dalnici D5 je spusten jen Kraluv dvur, Zebrak, Plzen. Ocekavame Karez 97.1, Myto 92, Rokycany 105.1, Nyrany 100.5 a 100 W Primda na 91.9FM.
Já můžu maximálně nasednout na autobus a vydat se na Prahu, nebo na Brno. Plzeň je už na mě daleko, to samé Ostrava.
Jedinou možností je projet celou dálnici D1, D2, D5 a ladit. Nic jiného nezbývá. Sice se projede benzín, ale nedá se nic dělat. Nebo jezdit různými autobusy a vzít si s sebou rádio.
Jezdit po dálnici jen kvůli Dálnici je příliš drahý špás, samozřejmě ty vysílače zkouším, jen pokud mám tam či onam cestu. Testuji je jako typický cílový posluchač, tedy na autorádiu.
Rád bych zde viděl poznatky i od ostatních posluchačů z různých regionů, například ze západních Čech.
101,2 v Ústí nad Labem pořád beze změny, ani nejsou na paneláku antény…..
Kde přesně v Ústí n/L předpokládáte instalaci AS? Tedy jestli to není tajné.
Bude zajímavé, jakým směrem bude AS nasměrován a zda se signál dostane až do Neštědic.
Dle ČTU je to jediný panelák, vedle Palivového kombinátu ul. Hrbovická 102…. 13°58’13″E 50°40’01″N Pan Harvánek má ode mě fotky, místa činu…… Signál bude mizerný, jen takový malý oddělený ostrůvek. Ve vyšších částech Ústí bude rušen Evropou 2 na 101,3…
Děkuji. S tím rušením souhlasím. Potvrzuji, že na Severní terase či Bukově hraje E2 na 101,3 čistě ve stereu s RDS.
Jinak lokalita nic moc. AS bude utopený v údolí a kdo ví, zda vůbec bude Dálnice zachytitelná v rozumné kvalitě na úseku D8 od konce tunelu Radejčín (km 60) až k dalšímu tunelu Libouchec (km 83).