Nejnovější komentáře

  • PVo: ALE POZOR: velký počet posluchačů je z výzkumu vyčleněno protože dříve vysokým podílem významné (i přes návodné otázky upozaďující) kategorie…
    23:57 02.05.2025
  • PVo: zajímavý výsledky fakt jsou …například se ukazuje že Radio 1 je sice pro hodně lidí cool tvrdit že ho poslouchají…
    23:14 02.05.2025
  • Jarda: pry už liberec, přitom ještě nevysílá. No mohli by využít kotu hey radia, snad se domluví tam, protože utopit to…
    23:12 02.05.2025
  • Oviradio.cz: 105,6 svojí intenzitou ve městě 92,0 nenahradí. BBC/Zet/Prostor to z pražské perspektivy nikdy moc neřešily, nějak se vždy tušilo, že…
    22:26 02.05.2025
  • Václav: 105,6 je přeci jak pro širší okolí tak i hanáckou „metropoli“ jako takovou? Dokázal už jednou Foretník při přídělu stejného…
    22:03 02.05.2025
  • Václav: Je otázka podle jakých proměnných to počítali. Jestli stačí když jej nevlastní člověk spojen s vládou, to by odpovídalo té…
    19:52 02.05.2025

Všechny komentáře

Rádia sítě Kiss budou vysílat pod jednotnou značkou

Ivo Harvánek

Konsolidace značek na českém rozhlasovém trhu pokračuje. Další na řadě jsou rádia sítě Kiss. Podle žádosti zaslané na RRTV končí dlouholeté brandy Kiss Hády, Kiss Morava, Kiss Publikum, Kiss Jižní Čechy, Kiss Proton a Kiss Delta. Nově mají vysílat pod jednotným názvem Kiss. Tento oficiální název již využívá pražský Kiss 98, proto je možné, že se faktické zkrácení názvu na Kiss bude týkat i tohoto rádia.

Jestli je to krok ke sjednocení programu, resp. playlistu v Praze a v ostatních regionech, teprve uvidíme. Jednoznačným trendem je nicméně centralizace rádií, posilování celostátních brandů na úkor regionálních mutací. Už před mnoha lety byla takto vybudována např. síť Evropy 2, v poslední době je patrné sjednocování značek v případě produktů Media Bohemia (Fajn, Blaník, Rock Radio plus postupné upozaďování regionálních značek v síti Hitrádio).

Pokud se skupina Radio United rozhodla pro jednotný název Kiss, může to znamenat jednotný program v celé síti, tedy opuštění dlouholeté koncepce dvojího formátu – Kiss 98 pro cílovou skupinu 20 až 50 s převahou třicátníků (hudba 90. a 80. let) a ostatní rádia Kiss pro mladší posluchače cca do 40 let s nejsilnějším zásahem mezi dvacátníky (a výrazně novější hudbou). S tím, jak se postupně mění způsob konzumace hudby a zábavy mileniály a generací Z (klesá vliv rádia ve prospěch sociálních médií), bude nutné přizpůsobit současná rádia pro mladé. Budou muset nutně zestárnout, zaměřit se na starší posluchače, protože ti mladší už rádio poslouchají výrazně méně. Podle této logiky by měla změna na Kiss vést k nasazení staršího formátu vysílaného rádiem Kiss 98 ve středních a severních Čechách na vysílače po celé republice.

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
607 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
FF
22. 6. 2018 22:00

Zdá se mi, že v poslední době i Radiožurnál pouští víc novinek než Kiss.

Jarda
Reply to  FF
23. 6. 2018 05:57

Nejen ten, ale čro celkově hodne inovoval, no uvidime co bude dál když půlku čro vyrazili 😀 jestli pujdou opět kvalitou dolů. Někde se to projevit musí. No uvidíme jak co dopadne, snad stihnou co nejvic rozšiřit dab+ a osamostatnit karlovy vary, dřív než bude plně v platnosti babišův zákon.

JK
Reply to  Jarda
23. 6. 2018 09:18

Já jsem zvědavěj na chystanou novou podobu Dvojky. Jestlipak se ČRo podaří získat zpět ztracené posluchače?

Philmen
Reply to  Oviradio.cz
23. 6. 2018 22:33

Souhlas, já bych byl i pro, aby se hudební formát Reginy DAB Praha přesunul na Radiožurnál a zůstalo jen zpravodajství bez rozšířených diskuzí, které by byly na Plusu. Velmi podobný formát (kombinace hitů 90 až současnost, s rychlým nasazením novinek) + zpravodajství funguje jak v Polsku (RMF), tak i na Slovensku (Expres), kde jsou to nejposlouchanější rádia. Bohužel, v ČR mi přijde, že někdo má myšlenku, ale vždy to skončí nějakým paskvilem (Bonton, Zet), konzervativně (Impuls, F1) anebo na půl cesty (KISS). Impuls, F1, Blaník, Bonton, Čas, Signál … překvapuje mě, že jich je tolik, co hrají tak hezky česky a tak krásně nás stále posílají do doby dávné…ono je vůbec velmi vtipné, když KISS byl nahrazen Fajnem, co se týká hitovosti, ale ještě rychlejší v nasazení je veřejnoprávní rozhlas (Regina DAB) – např. z posledního týdne KYGO & IMAGINE DRAGONS – BORN TO BE YOURS nebo MATT SIMONS – WE CAN DO BETTER……………..a ještě ke KISSu, když je to jeho sekce – myslím, že pokud nepůjdou čísla v poslechovosti v září nahoru, budou muset něco změnit, a vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby i Hitrádio u sebe něco změnilo až se rozhodne udělat změnu u Magicu.

JK
Reply to  Philmen
23. 6. 2018 23:40

S tím názorem na ČRo naprosto souhlasím, kdyby se vedení k těmto krokům odhodlalo, tak může mít skvělé a úspěšné stanice pro mladé, starší i nejstarší posluchače. Jenže ČRo a výrazné změny na svých stanicích, to nevím nevím…

Petr
Reply to  Philmen
24. 6. 2018 10:40

Hudební formát Reginy by za mě zasloužil učesat, je na můj vkus až moc rozdrbaný – Pink Floyd, Metallica a Oasis na jedné straně a Enrique Iglesias, Sigala a Taylor Swift na straně druhé. A když už „radiový“ hudební formát pro mladé, bral bych pražský Expres FM – je to něco neotřelého a zároveň to není ultraalternativa Waveu, kterou snese jenom „pár“ hipsterů (teď to myslím velmi nadneseně). Kdyby Radiožurnál hrál formát Expresu, snad bych i uvažoval o koupi radiopřijímače 😀

Petr
Reply to  Petr
24. 6. 2018 11:16

DODATEK: Radiožurnálu by velmi slušel i formát starého Bontonu z roku 2011 – tehdy, kdy používali claim “V našem městě” (těsně před tím, než ho zničil pan Škoda). Po tomhle radiu se mi taky občas zasteskne, velká škoda ho…

Jarda
Reply to  Petr
24. 6. 2018 12:32

Bonton znám, ale kam zmizel ten rock? Pamatuju že tam hrali celkem dobře 😉 ale pořad se tam něco mění a ted mi přijde že hraje spíš jako blaník, nebo tak neco.

Petr
Reply to  Jarda
24. 6. 2018 13:43

Pan Miroslav Škoda, tehdejší ředitel Frekvence 1 a dnešní šéf Bontonu, přišel s názorem, že progresivní hitové radio bude míň úspěšné než prošlá česká konzerva. Boonton tehdy expandoval mimo Prahu a naproti tomu ztrácel posluchače. Místo toho, aby udělal král Miroslav radiu nějakou pořádnou reklamní kampaň v nových destinacích, přeformátoval jej na současného dinosaura s ještě menším počtem posluchačů. Mohl s Bontonem školit všechna Hitradia, místo toho z něj udělal neúspěšného mladšího low-cost propadlíka 🙁

Tom
Reply to  Petr
24. 6. 2018 13:49

Petře, zrovna tohle jsem se právě chystal napsat. Ten pop alternative formát starého Bontonu by se na Radiožurnál opravdu hodil. Třeba v Británii je tohle normální, jejich BBC Radio 1 hraje jak aktuální popové hity, tak i věci, které označují v Británii prostě za rock nebo pop, ale my tomu stále říkáme alternativa.
Každopádně musím Radiožurnál pochválit, protože ten jejich playlist poslední dobou není zas tak špatný a někdy dokáže opravdu překvapit. I přesto je to pro mě ale neposlouchatelná stanice, protože interprety jako Chinaski nebo Divokej Byl opravdu nezvládám. A už vůbec nezvládám těch neustále opakovaných CCA 50 ohraných osmdesátek a devadesátek.

FF
Reply to  Philmen
24. 6. 2018 12:31

Docela jsem byl v „šoku“, když jsem zaslech poprvé v tomto týdnu na Radiožurnálu novinku od K.Knechtové-Svety, tedy cca dva týdny starou písničku. Ono vůbec teď ČRo1 pouští novinky docela brzo, minimálně z toho Česko-Slovenského hudebního rybníčku. Ale i z toho světového, ten „zasmrádlý“ playlist konečně výrazně omladili a dá se i poslouchat. Třeba od Lucie jsem novinku slyšel snad ještě ten den co ji vypustili do světa, hned někdy v 7 ráno.

FF
Reply to  FF
24. 6. 2018 13:24

DODATEK: Já bych za sebe u Radiožurnálu třeba výrazně stáhnul Zelenou vlnu. To je taková zbytečnost, schválně pomohla vám někdy? Stejně se tam pořád opakují ty stejné trasy D1,Benešov/Miličín, Pražská spojka… a typuji i ty stejné řidiče furt dokola. Myslím si, že by bohatě stačila jen po zprávách v celou (možná ráno mezi 6-8 2x za hodinu). A případně, když se stane nějaká velká mimořádnost, může moderátor stáhnout na pár vteřin zvuk a říct co se kde děje. Dále zrušit zprávy ve čtvrt a tři čtvrtě, taky stejné zbytečnosti stále dokola. Místo nich raději nějakou smysluplnou reportáž. Naprosto super je z mého pohledu Host Radiožurnálu, to se mi tak dobře poslouchá a občas tam slyším o dost zajímavých lidech a říkám si proč tomu sakra nedají ještě hodinu. Škoda jen, že tak omezili Lucii Výbornou. Dále pokračovat v nasazování současných novinek Česko-Slovesko + ze světa, kombinovat hity ČR let 93+ a mixnout světovými hity 80-90 let.

Václav
Reply to  FF
24. 6. 2018 13:28

určitě je nynější hudební náplň čro r. chvályhodná, ale třeba slovenské rádio_FM, nebo FM4, či Hey nebo některé další naše stanice dokážou obohatit posluchače o spoustu neslýchaných songů, a tedy pro ně nových a vtip je v tom, že se nemusí předhánět, že to hrajou hned v sedm ráno a pak nejspíš pořád dokola a kvalita diskutabilní.

FF
Reply to  Václav
24. 6. 2018 13:53

Na ČRo se mi naštěstí nikdy nestalo, že by jeden hit opakovali 4x denně. Na to byla Evropa 2 přeborník a Kiss nápodobně. Tady jsem naopak rád, když novinku zaslechnu 2x za pracovní týden.

Václav
Reply to  FF
24. 6. 2018 20:18

tak to potom jo, akorát ten pop styl zvlášť nevyhledávám

Lukáš
16. 6. 2018 23:45

Musím Kiss velice pochválit a uctivě poděkovat za dnešní perfektní přenos Oldies festivalu z Ostravy. Vysílání jsme poslouchali celé odpoledne a večer na zahradě a bylo to naprosto úžasné. Krásně nám živě zprostředkovali vystoupení všech interpretů ve výborné kvalitě a v přestávkách do toho namíchali vynikající hudbu pouze z devadesátých let. Celý dnešek nemělo vysílání chybu a byla to naprostá bomba. Moc se jim to povedlo a pro nás milovníky devadesátek to bylo něco úžasného. Za dnešek mají moje obrovské uznání.

Philmen
10. 6. 2018 19:44

Obávám se, že KISS v dalším výstupu poslechovosti klesne. Ke sloučení všech KISSů došlo před rokem a to si myslím, že už je dostatečná doba na tzv. „obměnu posluchačů“…..jenže zde bude ten kámen úrazu ….KISS má určitě skalní posluchače, ale na to, že jsou už skoro celoploška, tak mít cca 300tis. posluchačů, tak bych bral jako absolutní propadák.
Podívám-li se na playlist za poslední týden, to rádio mě nemá čím nadchnout, hudba je předvídatelná, opakující se a novinky, které už vlastně ani novinkami nejsou, jsou v takových rotacích, že bych za chvilku znal i texty po zpátku 🙂
Myslím, že se bude muset někdo konečně probrat a opět do toho rádia říznout. Podle večerních písniček na přání je jasné, že lidi mají zájem o novinky. KISS před sloučením byl známý tím, že dokázal hrát to, co ostatní nehráli anebo byli první, kdo to začal hrát. Teď jsou přesně na opačné straně, to snad i Impuls bude zachvíli rychlejší než KISS.
Dříve jsem poslouchal KISS JČ nebo Deltu každý den, teď tak 1x týdně a to ještě jen v autě, protože ta rotace mě nebaví….a nejsem sám.

Honza
Reply to  Philmen
10. 6. 2018 20:05

Přesně tak, dodnes mi Kiss Jižní Čechy chybí

Lukáš
Reply to  Philmen
10. 6. 2018 23:14

Ono to má slušný základ a dobrý záměr. Ale je chyba, že se o to rádio přestali starat a poslední půl rok zní úplně stejně. Ze začátku pouštěli spoustu devadesátek, obměňovali je a přidávali jiné. Lidé z toho byli nadšení, protože to bylo něco úplně nového v éteru a mělo to šmrnc. Jenže postupem času zúžili výběr písniček a nechali tam jen určitý počet, který už pouští pořád dokola. Bohužel zmizelo hodně těch zajímavých, netradičních a zůstalo hodně těch ohraných. Další chybou je to, že do toho začali míchat hodně těch nudných neustále se opakujících „rádoby novinek“, kterými odradí ty posluchače, kteří ho chtějí poslouchat hlavně kvůli devadesátkám. Kdyby ty „novinky“ byli aspoň opravdu novinky a ještě taneční, tak by to bylo taky o něčem jiným a hodili by se do tohoto formátu daleko víc. Jediný kdo má pro to rádio srdce, hodně se tomu věnuje a je vidět že ho to baví je Martin Hájek. Každý týden pouští jiné a jiné písničky, snaží se zařazovat i takové, které ještě nikdy nehráli, snaží se zařazovat různé písničky od jednotlivých interpretů a je tam vidět opravdové nadšení. Kdyby tohoto člověka nechali se starat o celodenní playlist, tak by to bylo úplně luxusní rádio, které by si určitě našlo spoustu posluchačů odrostlých třeba na Zlaté Praze.

Jarda
Reply to  Philmen
11. 6. 2018 04:43

Tak slouční je jedno, ale aspon mohli zachovat ty studia a přepojovat program, tak by byl sice jinak seskladanej, ale chvili by hrali z prahy, chvili z brna, chvili jižní čechy atd, ne čiste vše praha, tedka to je spiš takovej normalizační pop a mainstream…. jako by měli sna jedno cd a to tam jelo pořad dokola, copak v tech „90kach“ nenatočili víc hitů? Proste tvrdei maistream zase… a ješte se o to nestarají, mohla to byt „oldies“ alternativa, ale takhle to bude stejna žumpa co všecky ty hitradia, blaníky, impulzy a tak podobně…

Philmen
Reply to  Philmen
17. 6. 2018 12:40

Objevil jsem na netu Radio NRJ Energy z Bulharska, které se soustředí na hity od 90.let po současnost. Poslouchám je už skoro týden a hudební knihovna se zdá hodně obsáhlá a celkově to rádio nezní špatně. Poměr písniček „staré-nové“ je cca 55% – 45%, ale nové, tím myslím aktuální hity, nikoliv loňské jako uvádí český KISS a podává je za nové. Navíc, buď jsem měl štěstí anebo opravdu nehrají žádné bulharské písničky, max. bulharského interpreta zpívajícího v angličtině.
Písničky z 90. a nového tisíciletí se zase tak moc neopakují a dost jich tam hrají, co bylo na Zlaté Praze anebo hrají i to co náš KISS, ale od interperta i víc jeho písniček z té doby (např. hrají Brooklyn Bounce-Take A Ride, C-Block-Time is Tickin Away, Nana-Remember the Time, Iio-Rapture, Red 5, DJ Dado, Kosmonova, DJ Sakin & Friends, E-Type…). A to jsem vybral jen pár songů, které se objevily v posledních 24 hodinách. Z novinek je tam plno toho, co je např. na Fajnu. To střídání stará-nová neruší a naopak to vysílání je takové plynulé, energické.
U českého KISSu nevím, jestli je to cíl anebo šetří anebo nevím co má být účelem, ale bohužel, když přepnu na KISS, tak mám to štěstí, že hrají Offenbach-Katchi …tahle písnička mi donedávna nevadila, díky KISSu už jí mám plné zuby 🙂 Schválně jsem se podíval, jak jim rotuje ve vysílá a např. 12.6. byla za den hrána 5x, v dalších po sobě jdoucích dnech 3-4x za den a to beru v potaz pouze 1 písničku.
Kdo je vlastně nyní hudebním šéfem na KISSu?

Matyas
Reply to  Philmen
17. 6. 2018 15:18

Většina hudebních dramaturgů jsou chorými jedinci, kteří jsou pouhými figurkami v řetězci médií, pokud tedy vlastní trochu rozumu a mohou jej zapojit, rozhodně nečekejme pokroky k oduševnělým trackům, které by člověka zahřáli, něco v něm odstartovali a zanechali v rámci lidského života, jakým by měl v pravdě být. To se neděje a také proč že? Vše je poplatné době a stavu, který tu panuje mezi námi všemi.

Lukáš
Reply to  Philmen
17. 6. 2018 22:40

Děkuji za skvělý tip, rádio určitě vyzkouším. Myslím, že podle toho co píšete, by mělo pasovat přesně na můj styl. Hudebním šéfem Kissu je aktuálně Roman Anděl z ranního Kissu. Ale podle mě tam nastavil určité písničky a dále se tomu moc nevěnuje. Mnohem lepší volba by byla kdyby se o hudební výběr staral Martin Hájek, DJ Basslicker nebo David Klesa – ten se snaží oživit výborné Rádio4U a k devadesátkám má srdeční vztah a perfektně se v nich orientuje. Nicméně i tak má Kiss jedinečný a bezkonkurenční playlist a jsem za něho vděčný. Ty devadesátky se prostě v FM pásmu nikde jinde slyšet nedají.

Anonymní
Reply to  Lukáš
19. 6. 2018 11:42

Dobře, ale to je právě ono. nikde jinde se nehrají, tak každý bude samozřejmě rád, že uslyší třeba Dj Boba, 2 Brothers on the 4th Floor apod. jenže oba projekty měly i víc hitů, než ten jeden, co zrovna hrají, a to nepočítám i ty songy který vyšly na albech, který si lidi kupovali tehdy na kazetách a CD-čkách, mnozí je už i ztratili, takže by je třeba znovu rádi slyšeli.
takže je otázka, proč točí pořád jedny a ty samý songy už několik měsíců (ve většině případů) a nezpestří těmi ostatními, málo známými, playlist. a když se objeví málo hraný song, je to většinou při večerních juxeboxech nebo právě speciálech. Jenže to je podle mě hodně málo.

Beny
9. 6. 2018 14:36

Nemate pocit, ze Kiss vyrazne omezil 90tkove hity v dennim vysilani?? Dle me jich ted vyrazne ubylo, ale pravidelny posluchac nejsem,

Václav
Reply to  Beny
9. 6. 2018 14:51

Tu a tam si ho pustím, k úbytku 90ek výrazně došlo během loňských prázdnin, pak se to drželo tak konstantně, pokud ubylo, tak to bylo nenápadné. Ještě záleží dost jestli všední den, nebo víkend, o víkendu je jich dost. Úbytek 90ek je ale na úkor toho že opakují stále dokola ty samé „novinky“ a jejich výběr je snad nejmenší z éteru AC stanic.

Jarda
Reply to  Václav
9. 6. 2018 16:25

taky jsem si všimnul… a to se kiss rozšiřuje do dalších lokalit.

Václav
Reply to  Jarda
10. 6. 2018 10:09

Oni to koordinovali, když se ještě pořádně věnovali odlišnému retro stylu od ostatních, teď už nedělají ani jedno pořádně, poslechovost klesá v podstatě všude, takže přesně tak , rozšíření postrádá smysl, snad jen pro dálkové řidiče, že jim to vydrží dýl. Například v okresu Ostrava (3. největší město) má Kiss pouhých 9 tis, což je 8× míň než Helax (72 tis). Nejen tam je Kiss i pod Country, které se tam k pokrytí dostalo o mnoho později.

Lukáš
Reply to  Beny
9. 6. 2018 23:21

Já jsem téměř každodenní posluchač. Oproti začátkům 90tky opravdu ubyli, respektive byl zúžen jejich výběr. Nicméně je jich ve vysílání pořád většina, poměr ku novým hitům je 2:1. Většinou jedou 2 starší za sebou a pak 1 nová, to už mám vypozorované. Ale ty novinky jsou už opravdu ohrané, mají jich strašně málo. Když už tam chtějí míchat novější hity, tak by jich měli mít podstatně víc a častěji je přidávat a měnit. I devadesátky by mohli rozšířit a přidat tam zase nějaké jiné. Poslední dobou mám pocit že usnuli na vavřínech a o Playlist se už vůbec nikdo nestará. Jakoby je to úplně přestalo bavit a půl roku na něho nikdo nesáhl. Tím mě dost zklamali, protože na začátku se opravdu snažili a hudební výběr měl šmrnc. Jednoznačně nejlepší hudební výběr má Martin Hájek v pořadu Diskopříběh. Pak je ještě dobrá Horečka sobotní noci, ale tam se to už taky hodně opakuje. Každý týden je skoro stejný Playlist. Tam bych čekal že si s ním dá Basslicker trošku větší práci, třeba jako dříve v Kissmánii.

JK
Reply to  Beny
16. 6. 2018 17:59

Podle mě by Kiss nejlíp udělal, kdyby do vysílání vedle současných a často zajímavých devadesátek a milénia přidal i fresh hity, jako tomu bylo dřív. Taková kombinace současného Kissu s např. Fajn rádiem, třeba v poměru 50:50. Tak by určitě Kiss oslovil mnohem větší množství posluchačů, protože co všude možně čtu a slyším, tak jim fresh novinky ve vysílání prostě chybí.

Jarda
17. 5. 2018 17:27

radio kiss spustilo dva vysílače v královéhradeckém kraji na 107,1 náchod a 89,4 trutnov. Potvrdil mi to jihlavský dx club 😉

Honza
25. 4. 2018 15:04
Pavel
25. 4. 2018 13:12

Dnes večer v 21.00 to bude přesně rok co nám odstřihli Kiss Jižní Čechy, už rok bez Kissmánie a fresh hitů :(((

hony
Reply to  Pavel
13. 7. 2018 11:00

jen verit kdy se to vrati furt dokola posloucham nahravky z kissmanie a jizniho rana a dalsich nebo treba he mr dj skoda toho hroch blbej

Honza
5. 4. 2018 20:31

Velmi zajímavé je že na webu Kissu jsem našel toto:comment image

HOME
607
0
Přidejte komentář, prosím.x