
Konsolidace značek na českém rozhlasovém trhu pokračuje. Další na řadě jsou rádia sítě Kiss. Podle žádosti zaslané na RRTV končí dlouholeté brandy Kiss Hády, Kiss Morava, Kiss Publikum, Kiss Jižní Čechy, Kiss Proton a Kiss Delta. Nově mají vysílat pod jednotným názvem Kiss. Tento oficiální název již využívá pražský Kiss 98, proto je možné, že se faktické zkrácení názvu na Kiss bude týkat i tohoto rádia.
Jestli je to krok ke sjednocení programu, resp. playlistu v Praze a v ostatních regionech, teprve uvidíme. Jednoznačným trendem je nicméně centralizace rádií, posilování celostátních brandů na úkor regionálních mutací. Už před mnoha lety byla takto vybudována např. síť Evropy 2, v poslední době je patrné sjednocování značek v případě produktů Media Bohemia (Fajn, Blaník, Rock Radio plus postupné upozaďování regionálních značek v síti Hitrádio).
Pokud se skupina Radio United rozhodla pro jednotný název Kiss, může to znamenat jednotný program v celé síti, tedy opuštění dlouholeté koncepce dvojího formátu – Kiss 98 pro cílovou skupinu 20 až 50 s převahou třicátníků (hudba 90. a 80. let) a ostatní rádia Kiss pro mladší posluchače cca do 40 let s nejsilnějším zásahem mezi dvacátníky (a výrazně novější hudbou). S tím, jak se postupně mění způsob konzumace hudby a zábavy mileniály a generací Z (klesá vliv rádia ve prospěch sociálních médií), bude nutné přizpůsobit současná rádia pro mladé. Budou muset nutně zestárnout, zaměřit se na starší posluchače, protože ti mladší už rádio poslouchají výrazně méně. Podle této logiky by měla změna na Kiss vést k nasazení staršího formátu vysílaného rádiem Kiss 98 ve středních a severních Čechách na vysílače po celé republice.
Pokud tedy do KISSu vzali „chytré hlavy“, které „dokázaly“ postavit Beat a Country, tak pak nechápu, že nový KISS je takový nedodělaný polotovar. Ta změna se nepřipravovala z měsíce na měsíc, ale ty plány a příprava byly již loni. Ta změna měla být připravená, vyladěná, prostě dotáhnutá tak, aby produkt mohl jít hned ven. Ale to, co předvedli na KISSu, jak utnutí regionů, tak nový program s playlistem, který mi spíše připomíná zaučování hudebního dramaturga. Od 2.5. trochu změnili rotace „nových“ songů, které nyní jedou v rotaci každou 5 hodinu – můžete se podívat např. na Olga Lounová – Time To Shine, Shawn Mendez-TREAT YOUR BETTER, Alvaro Soler-Animal, SIA-The Greatest apod. Všechny tyto nyní jsou slyšet 4-5x denně. O 90kových hitech se raději nebudu opakovat, až nápadně někdy rotují songy za sebou, které jsou na starých CD – Bravo Hits. Pokud moderátoři nedostanou víc prostoru pro svojí kreativitu, nerozšíří se hudební playlist a vypouštěné informace nezačnou mít smysl, tak nevidím moc důvod, proč by lidé poslouchající např.Hitrádio měli přelazovat………….a velmi zajímavá jsou dnešní čísla Radioprojektu za 4Q16-1Q17….Rádio City opět posílilo a to dokonce o +10tis., KISS Hády +3tis., KISS Morava -1tis., Černá Hora +5tis., Orion +15tis., Krokodýl + 11tis., Helax +5tis.
Souhlasim , presne napsane jak to vidim i ja.
Taky naprostý souhlas. Ještě jste zapomněl na Katy Perry, tu tam hrají snad každé 2 hodiny. Ale oni jim to posluchači vrátí. Nevím kde LiborV vzal informaci, že o devadesátky lidi stojí.Pokud by tomu tak skutečně bylo, tak by se toho chytla i další rádia, ale tak tomu není.
V tydnu to de, ale o sobote a nedeli hruza. Jinak opravdu ty regionalni informace se jim nepovedli.
Václav: Souhlasím 🙂
S tím formátem se jistě ještě bude pracovat. Např. v létě mohou oprášit letní hity typu Macarena apod. Nechme se překvapit 🙂
jasně 🙂 Macarenu jsem tam slyšel, takže asi tam běžná ale jeden z mnoha mě napadlo B3 – I.O.I.O. nebo Charles D.Lewis – Soca dance a velké množství dalších.
…kdežto hrát pár skladeb několikrát za den půl roku a tvrdit něco jako hrajeme to nejnovější je úplně v pohodě, to je norma a kdo poruší, nabídne něco jiného, hned je oheň na střeše. Nebo srovnávat s impulsy,f1,bla dělají takové žánrově rozbité playlisty a navíc musí naplnit stavy Chinasek a slz – mají taky snad toho víc a je to lepší? To je prostě proč nemůžu pochopit ty negativní reakce, potom plati to co tu někdo řekl: bud je blby nebo zaplaceny. Chapu jedine ze mohli by tam po vzoru beatu hrát místo stovek skladeb hrát nějaký ten tisíc, vědomě z toho žánru nepoužívají všechny hitovky, ale i tak poslouchatelné, tohle hitové zaměření nikdo nemá, takže negaci nechápu, zvlášt když si může původní formáty v pohodě naladit jinde, ale klidně vysvětlete.
Radio United angažoval do vedení rádia Kiss lidi, kterým se povedlo postavit Radio Beat a Country radio. Je naděje, že nebudou změny neustálé, ale bude se formát držet a prohlubovat.
Tak já bych se podíval do historie. Vždyť to není poprvé, co jsou tyhle rádia docela násilně přeformátována. Bohužel vždy do formátu, který už někde jinde je a nejde tedy o nic nového. V roce cca 2004 došlo k formátové změně, kdy z rádia které hraje povětšinou taneční hudbu, které má hodně tanečních pořadů, vznikne prakticky ze dne na den rockové rádio (předpokládám také na základě průzkumů). To tehdy vydrželo jen chvíli, kdy následně došlo několikrát ke změně formátu, který opět skončil u pop tanečního rádia s novou hudbou. Tady podle mě Kissy mají velký potenciál, který sice dosti snížili tím, že zrušili regiony, ale i tak by se to ještě dalo využít. Stavět úplně novu posluchačskou základnu v době, kdy jsou na trhu již dlouhodobě zavedené a úspěšné značky, v době internetu, bude dosti zdlouhavé a obtížné, no třeba se jim to po těch předchozích neúspěších podaří, třeba taky ne a za rok budou hrát zase to, co do teď hrály regiony.
Hudba mi nevadí,ale to silniční info z D1 a samé Čechy místo Ostravy a okolí to mě štve
MichalZ: Podle průzkumů o devadesátky stojí hodně lidí. Velká část z nich zatím radio Kiss neposlouchá.
Moc se mi líbí názor, že jsou zde až přehnaně emotivní reakce milovníků nové hudby k přeformátování rádií Kiss. Radio United ještě bude míít hodně práce s doladěním finálního produktu. Myslím, že má velkou šanci na úspěch. Ne u původních posluchačů regionálních studií Kiss, ale u těch co nyní poslouchají jiná rádia, která míří na podobnou cílovou skupinu (Frekvence 1, Hitradio, Radio Impuls).