Komentáře a diskuze

  • evžen huml 5. 8. 2020 v 07:28 k KomentujemeB
  • Lohen1 4. 8. 2020 v 23:40 k KomentujemeJe to PR článek, takže vlastně reklama.
  • Jarda 4. 8. 2020 v 22:37 k Komentujemespiš je škoda, že to nepusti na internet, měli by ješte vic posluchačů
  • Jirka 4. 8. 2020 v 17:57 k KomentujemeJen ať pěkně makají na DAB.
  • Honza K. 4. 8. 2020 v 17:47 k KomentujemeNa fb Budějovické drbny v komentářích pod článkem je kladná zpětná vazba, tak snad vydrží co nejdéle...
  • Míra 4. 8. 2020 v 17:11 k KomentujemeJá rozhodně nejsem rocker, takže na ty moje pojížďky po městě trojička Netro, R1 a Color bohatě stač...
  • Michal 4. 8. 2020 v 16:38 k KomentujemeMají po ČB nějaké bilboardy, nebo je toto vůbec první možnost jak o sobě dát vědět širší veřejnosti?...
  • Michal 4. 8. 2020 v 16:13 k KomentujemeVysílač Votice - Mezivrata až do 20 hodin off-air.

Články

Komentujeme

8250 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
J K
27. 6. 2020 17:47

POČTY ROTUJÍCÍCH SKLADEB V RÁDIÍCH – data za měsíc
 
Přibližné počty rotujících skladeb v českých rádiích za uplynulý měsíc

celkový počet za měsíc 
počet skladeb po 4. týdnu
po 3. týdnu
po 2. týdnu
po 1. týdnu
*za týden v čase 6-18/19

Evropa 2:
682
629
577
511
435
*318

Fajn rádio:
343
324 
299
276
241
*173

Hitrádio (FM): 
1355
1303 
1219
1096
889
*464

Relax: 
1383
1325
1157
1049
930
*689

Rádio DAB Praha: 
1931
1887
1800
1650
1172
*746
 
Rádio Zlín:
1071
995
931
851
774
*673

Rádio Kroměříž
2125
2060 
1823
1754
1489
*941
 
Helax:
2419
2275 
1984
1595
1042
*599

Kiss: 
1257
1161 
1040
884
699
*499

Dance rádio: 
1142
1127
1100
1025
866
*654
 
Radiožurnál: 
1065
1059
1047
1009
897
 
ČRo Dvojka: 
1790
1660
1436
1114
680
*476

ČRo regionální stanice (Region): 
2343
2181
1946
1555
964
*776

Rádio Blaník: 
2160
2019 
1814
1549
1197
*736

Rádio Čas: 
976
931
857
734
577
*461

Frekvence 1
957
924 
872
810
708
*442
  
Rádio Dálnice
993
953
868
742
602
*481

Oldies rádio: 
2576
2491
2330
2096
1685
*1126
 
Rock Rádio: 
1363
1314
1251
1163
1045
*747

Beat
2794
2600
2348
1912
1076
*754

Rock Max: 
3441
3370 
3247
3052
1940
*1031

Rádio Orlicko:
2167 
2120 
1974
1755
1407
*937

Rádia – songy.xlsx

TÉMA
Rotace
Jarda
Reply to  J K
28. 6. 2020 08:31

hey, color, radio 1, signál, country, nemáš?

J K
Reply to  Jarda
28. 6. 2020 09:29

Jak jsem již několikrát psal, u těchto stanic se nedá dohledat zpětně playlist

TÉMA
Rotace
Jarda
Reply to  J K
28. 6. 2020 09:51

to by musel někdo vždy ty playlisty těch stanic stahovat, zaleží jak hluboký mají archiv a podle toho to ukladat do pc.

J K
Reply to  Jarda
28. 6. 2020 10:48

no já kopíroval playlisty jednou týdně a vždy mi to zabralo několik hodin, více času bych opravdu nezvládl tomu věnovat, to spíš kdyby se tu našel třeba nějaký programátor, který by dokázal vytvořit nějakou jednoduchou aplikaci, která by dokázala playlist stáhnout a archivovat automaticky, podobně jako tomu bylo na webu songster.cz

Jarda
Reply to  J K
28. 6. 2020 11:19

a nebo programator toho songsteru, aby to nějak zaktualizoval.

Jakub Melin
Reply to  J K
29. 6. 2020 22:32

Ad. COLOR Music Radio – co udělat CTRL+C a CTRL+V tady: http://radiocolor.cz/color-history.php 🙂 U HeyRadia podobně na: https://heyradio.cz/hey-history.php. Jasně, jsou tam i autorské pořady, které mají playlisty zvlášť (u Coloru zde: http://radiocolor.cz/playlist-color.php), ale prostě není pravda, že by Color a Hey neměly zpětně historii playlistu. Naopak si troufnu tvrdit, že obě rádia o odehrané hudbě poskytují až nadmíru informací oproti jiným a to hromadně, není třeba klikat na konkrétní hodiny a dny. 🙂

Václav
Reply to  J K
28. 6. 2020 11:31

Ano, chápu, i tak toho vyšlo dost, pěkná práce. Podle stanic, u kterých to šlo, tak to bylo děláno z onlineradiobox? U Hey nebo Color, na jejich stránkách je zpětný playlist cca 2 dny dozadu, tak by se muselo čerpat vícekrát za týden? U Radia 1 jsou tracklisty u každého DJ, kdo vysílal. Country – tak tam by pomohlo jak říkal Jarda jen naprogramování, tak jak to bylo na songsteru, kde se to stalo nefunkčním při změně webových stránek CR v 2014 (neaktuální odkaz právě hrané skladby, což je jediný playlistový prvek, který Country R. poskytuje) , o co ale hůř od té doby Country zařazuje určitě 2 -3 folkrockové, oldies, či rockové skladby za hodinu, které se ale nezobrazují v aktuálně hranné skladbě; uvedeno jingly „folkrock na country radiu vždycky potěší“, „život není jen peříčko, teď malinko přitvrdíme, co vy na to?“, „jo,jo, jo to by šlo, když kytary na country radiu kreslí“. Tedy aspoň v moravské mutaci to tak je. Cca před rokem jsem byl na hranici Morava, Čechy, kde v Čechách se v čase těchto rubrik hrál normální country playlist a na webu pochopitelně se skladba v čase těchto rubrik nezobrazuje. Na pomezí Čechy Morava to před rokem dělalo při přelaďování paseku. Vždyť než to zařadili bylo Country v okrese HB pomalu lepší než celoplošky, pak kleslo na dno. Celkem pohodlně by šel udělat playlist Proglasu. Na jejich stránkách Menu -> Odehrané skladby je playlist po dnech až 3 roky dozadu.

TÉMA
Rotace
Last edited 1 měsíc před by Václav
J K
Reply to  Václav
28. 6. 2020 13:20

Ano, čerpáno bylo z webu onlineradiobox.com a u stanic Českého rozhlasu přímo z webových stránek stanic

TÉMA
Rotace
Jarda
Reply to  Ovi
25. 6. 2020 08:56

 ceny aut mají zůstat beze změny.

A najednou to jde 😀 a dříve to bylo nemyslitelné a stálo to horentní částky.

TÉMA
dab+ v zakladní výbavě aut.
Jarda
23. 6. 2020 14:19

Color music rádio koordinuje u nas v nemocnici kmitočet 95,1 fm (liberec)

Andrew
23. 6. 2020 13:07

Ahoj, nemáte někdo tipy na rádia hrající “dekády”? Něco na způsob “osmdesátka, devadesátka, milenium” od Hitradia. S širším a odlišnějším playlistem. Díky všem.

TÉMA
Dekády v hudbě
frkotou
Reply to  Andrew
23. 6. 2020 13:40

Ohledně devadesátek doporučuji Dance Wave Retro – http://retro.dancewave.online/. Je to taková alternativa místo zrušeného českého internetového Rádia 4U.

Roland
Reply to  Andrew
24. 6. 2020 14:43
J K
22. 6. 2020 12:16

Na Hitrádiích právě teď (12-15) vysílá Michal Klein a Lukáš Bárczay, zároveň zmizeli bannery poutající na polední show Johana a Ondry, ráno ale bylo vysílání ještě regionální (alespoň podle údajů na webu)

TÉMA
Hitrádia - změny
frkotou
Reply to  J K
22. 6. 2020 12:36

Ráno jely regiony, mohu potvrdit.

J K
Reply to  J K
22. 6. 2020 13:06

Říkali, že jedou jako záskok, osobně si ale myslím, že jim vedení chtělo dát prostor k vyzkoušení si živého společného moderování ještě před změnami v programu. Uvidíme, zda zítra nebo v dalších dnech se Johan s Ondrou ještě vrátí, nebo budou slyšet až rovnou v novém čase.
Ale narozdíl od Johana a Ondry se dají poslouchat, byť „zábavně-trapné“ okénko už se také objevilo.

TÉMA
Hitrádia - změny
Last edited 1 měsíc před by J K
J K
Reply to  J K
22. 6. 2020 13:19

Tak teď řekli, že budou vysílat celý týden

TÉMA
Hitrádia - změny
LiborV
Reply to  J K
22. 6. 2020 21:40

A možná v tomto slotu již zůstanou. Ten týden mimo éter mohou Johan s Ondrou ladit strukturu nové ranní show.

Míra
Reply to  LiborV
23. 6. 2020 06:52

Jsem zvědav, jak to nakonec dopadne. Centralizované vysílání Hitrádií se mělo přesunout do času 9 až 12, jinak si studia měla zachovat vlastní program.

TÉMA
Hitrádia program
frkotou
Reply to  Míra
26. 6. 2020 11:51

Že by upoutávka na nové ranní vysílání?

http://frkotou.cz/citybrno.mp3

TÉMA
Hitrádia - změny
J K
Reply to  frkotou
26. 6. 2020 13:54

Na Hitrádiu FM už taky zní upoutávka

TÉMA
Hitrádia - změny
Radek
Reply to  J K
29. 6. 2020 06:43

Poslední ráno na City s Ivou a Vojtou bude 3/7, Vojta by měl vysílat potom sám dopoledne, Iva směřuje na Blaník. Od 6/7 pak ráno s Johanem a Ondrou pod názvem „Snídaně šampionů“

TÉMA
Hitrádia - změny
Michal R.
Reply to  Radek
29. 6. 2020 08:43

To samé se týká ostatních regionálních Hitrádii myslím . Na Hitrádiu Orion skončí například Ráno s Kubou Ohnutkem a Evelinou Švrčkovou .

TÉMA
Hitradia - změny
J K
Reply to  Michal R.
29. 6. 2020 12:32

Na Hitrádia už se polední show Johana a Ondry na poslední týden nevrátila, vysílá opět Lukáš Bárczay, tentokrát ale nejspíš sám

TÉMA
Hitrádia - změny
Michal R.
Reply to  J K
29. 6. 2020 13:36

Johan a Ondra budou vysílat až příští týden nově ráno . Mají nyní od minulého týdne 14 denní dovolenou . Asi jedinou o prázdninách myslím .

TÉMA
Hitrádia - změny
Philmen
19. 6. 2020 09:07

Jinak pro příznivce 90tek. V pondělí 22.6.20 bude rádio Relax oslavovat 25 let a od rána začne „oslavovat“ retro ránem a celý den budou hrát hity z roku 1995 (kdy rádio začalo vysílat).

TÉMA
Rádio Relax
Philmen
19. 6. 2020 09:04

Myslíte, že přesunutí vysílače z UTB na Praha-Zelený pruh a navýšení výkonu ze 158 na 200W u Dance radia bude pro frekvenci 89MHz mít větší částečný rozsah i do středních Čech?

TÉMA
Dance rádio
HONY
Reply to  Philmen
19. 6. 2020 09:45

Určitě to bude asi o 2m výš ale na severu Prahy se určitě příjem zhorší ale na Jih od města to bude lepší

TÉMA
Zelený pruh
HONY
Reply to  Ovi
19. 6. 2020 11:17

Nebylo tehdy v úvahu dát anténu na vrchol?

Míra
Reply to  HONY
19. 6. 2020 11:33

Jenom jsem chtěl upřesnit, že bozužel, klasický dipól v praxi nikdy kruhovou charakteristiku mít nebude. Dozadu ztrácí cca 6dB. Takže z výkonu 200W jde dozadu nanejvýše 50W. Ovšem budova samozřejmě zastaví daleko více.

Michal
Reply to  Míra
19. 6. 2020 15:47

A co teprve dva zfázované dipóly. To je třeba případ Radia 1 v Liberci. Sloučilo se do stávajícího AS Impulsu a severním směrem to hraje místy pěkně i na Frýdlantsku, kousek za Frýdlantem dokonce stereo, kdežto jižním směrem to je mizérie už ve městě a kousek dál za městem už se to pere s Classicem.

Míra
18. 6. 2020 16:13

Pochopil jsem správně, že radio Západ chtělo v Plzni opustit frekvenci 103 a místo toho přejít na 107,9 nebo 90,6 ? Obojí byla ČTÚ zamítnuto.

TÉMA
Radio Západ
Jarda
Reply to  Míra
18. 6. 2020 17:28

107,9 a 90,6 jsou v plzni volné? Třeba by do tohoto velkeho a významného krajskeho města mohlo expandovat radio hey, možna i color, pokud by to teda šlo.

Michal
Reply to  Jarda
18. 6. 2020 18:52

Ne. 200 W u ČTÚ neprošlo. A zkoušet na téhle kótě třeba 50 W nemá moc význam. V Plzni už asi vážně nic rozumného není.

hony
Reply to  Michal
18. 6. 2020 20:51

Mohu se zeptat o jakou kotu se jednalo v případě rádia Západ ?

Míra
Reply to  hony
19. 6. 2020 23:10

Když jsem se díval na orientační mapku pokrytí (Samson-Západ) tak mi to došlo. Celou dobu se „rušily“ vysílače Domažlice a Plzeň (oba 103MHz). Teoreticky nejsnazším řešením je změna frekvence na jednom ze stanovišť (Plzeň nevyšla). Můžou zkusit najít něco volného v Domažlicích. Nebo posunout vysílače (nebo změnit vyzařovací diagramy) tak, aby se nerušily, nebo změnit polarizaci u jednoho z nich. Nebo dát dohromady jednofrekvenční síť na 103MHz. Záleží na tom, o jak moc rozsáhlé rušení se jedná atd. Každá metoda má své nevýhody.

TÉMA
Pokrytí r Západ
sss
Reply to  Míra
20. 6. 2020 15:07

Domazlice 103FM s r. Zapad jedou nizsim vykonem nez Samson, dnes testuji pokryti na domazlicku a pokryti je horsi

Jarda
Reply to  sss
20. 6. 2020 16:28

třeba u domažlicka omezí vyzařovaní směrem na plzen + sniží výkon a u plzne mirně smerem na domažlice. Taky nevím jak ta koordinace mohla projít, když se to ruší, nebo zkusi fm sfn, ale při stereu na takovou vzdalenost by to asi nešlo sesynchranizovat.

Michal
Reply to  Jarda
20. 6. 2020 17:36

Přesně tak jak píšeš je to zkoordinované, netřeba nic měnit.

sss
Reply to  Jarda
20. 6. 2020 18:26

Chtelo by to zmenit a zesilit kmitocet v Plzni,je to totalne zaruseny vysilac z okoli – 102.9 od jihu Impuls, od zapadu 103FM Bayern Antenne, a od severu 103.1Fm Cro Sever

Michal
Reply to  sss
21. 6. 2020 11:24

Však to byl taky záměr provozovatele. Ale když se podívám na plzeňské spektrum, nenacházím žádnou (lepší) frekvenci na kterou to přeladit. Kromě 108 MHz, což je ale v ČR zatím totální tabu. Nicméně některé jižní státy EU na 108 vysílají, tak třeba se to někdy změní i u nás.

TÉMA
Plzeň - nejsou frekvence
jouda
Reply to  Michal
21. 6. 2020 17:00

Těsně nad 108 MHz je letecká navigace, takže možnosti koordinace velmi omezené – nutný oblet.

Michal
Reply to  jouda
21. 6. 2020 17:22

To samozřejmě vím, ale namátkou třeba ve Španělsku nebo Itálii se na 108 MHz vysílá, a to i v blízkosti letišť. Barcelona, Madrid, Neapol… A ne zrovna malými výkony. Třeba Radio Studio Emme rovných 5 kW kousek od Neapole. Ale jak říkám, pro ČTÚ je to zatím tabu.

TÉMA
108 MHz
Jirka
Reply to  Michal
21. 6. 2020 18:11

Španělsko ale není my, stejne jako u nás se nesmí vysílat v III. pásmu, tj. DAB+ na kanale 13, také je vyhrazen v ČR pro jiné služby.

TÉMA
Pásma v ČR
Michal
Reply to  Jirka
21. 6. 2020 18:25

Tak předpokládám, že letecká pásma jsou všude ve světě nastavena stejně, v tom se od Španělska nijak nelišíme. V pásmu 108 až 118 MHz vysílají jen navigační radiomajáky, skutečná komunikace probíhá až od 118 MHz výš. Takže si myslím, že na 108 MHz se u nás FM nevysílá spíš jen „pro jistotu“, než že by to mělo nějaké opodstatnění. Ale třeba je mezi námi nějaký pilot a dokáže to obhájit, nechám se rád poučit. Nicméně je pravda, že FM je rozlezlé minimálně 100 kHz oběma směry, takže by to prskalo do pásma, kde to nemá co dělat.

TÉMA
108 MHz
Jarda
Reply to  Michal
21. 6. 2020 18:32

to samé se týká frekvence 87,5 FM jenž se u nás také nepoužívá, přičemž ji u nas mužeme na několika místech zachytit. Využívá se například v sousedním polsku.

Michal
Reply to  Jarda
21. 6. 2020 18:42

Tohle je prostě očividně jen o benevolenci telekomunikačního úřadu dané země. Technicky to ale proveditelné je, viz mnoho reálných případů nejen v EU.

Jirka
Reply to  Michal
21. 6. 2020 18:44

Je i není, stejne jako dbr a dalsi veci. Spanel nebo Ital jsou prasata, zacpou vsechno bez ohledu na ruseni. Je dobre, ze je to u nas takto nastavene.

TÉMA
Pásma v ČR
Michal
Reply to  Jirka
21. 6. 2020 18:53

S tím Jirko souhlasím, speciálně Itálie je jeden velký bordel, Španělsko na tom není o mnoho líp. Ale pokud by se tím měla ohrozit bezpečnost letecké dopravy, určitě by si to ani ten Ital nevzal na triko. Třeba tam mají nějakou dohodu, že jim ty majáky vysílají s větším odstupem od VKV-II než u nás, fakt nevím, o leteckou navigaci a komunikaci se moc nezajímám.

H.
Reply to  Michal
21. 6. 2020 19:33

Nejde o přímé rušení rozhlasovým vysílačem. Posouzení se dělá z hlediska intermodulací – při kombinaci více silných signálů vznikají na nelinearitách (např. přehlcený vstup přijímače) rušivé frekvence, které žádný z vysílačů sám o sobě nevyzařuje. V minulosti se dělaly kontrolní oblety i pro FM vysílače pracující hluboko pod 108 MHz.

H.
Reply to  Michal
21. 6. 2020 18:48

Nejníže je všesměrový radiomaják Praha-Kbely 108,35 MHz. Tam by se snad dalo uvažovat o nějakém potenciálním vlivu FM stanice na 108,0. Všude jinde by městský vysílač na 108,0 nebyl technicky vůbec žádný problém, na výpočet úrovně intermodulačních produktů existuje software, nemusí se oblétávat každá bezvýznamná vysílačka. Je to jen problém administrativní – český úředníček má svoje kolonky a co mu do nich nezapadá, to nepřipustí. Na druhou stranu, nevidím důvod rozšiřovat FM pásmo, když je vinou RRTV frekvencemi trestuhodně plýtváno.

Jarda
Reply to  H.
21. 6. 2020 20:11

u nás je 108 FM odůvodněno leteckým provozem, u dab+ 13A až 13F je u nas odůvodněno vyhrazením pro vojenské účely, co jsem dohledal, ale nedohledal jsem odůvodnění proč se u nás zakázala 87,5FM. Ale zase, pokud by se někde mohli některé ty kmitočty využít, tak jaká je pravděpodobnost, že tam bude něco poslouchatelného.

Michal
Reply to  Jarda
21. 6. 2020 20:33

87,5 MHz je vyhrazena pro Flash radio přece. 🙂

Last edited 1 měsíc před by Michal
Jirka
Reply to  Michal
21. 6. 2020 20:35

😀

TÉMA
Pásma v ČR
Michal
Reply to  Jarda
21. 6. 2020 21:06

Co říká web ČTÚ: 75,795 – 87,5 MHz -Pohyblivé spoje a sítě, Radary GPR/WPR (SRD), Necivilní využití, Paging, BMIS, PMR/PAMR, Ovládání akustických majáčků pro nevidomé (SRD)

H.
Reply to  Michal
21. 6. 2020 21:25

Jinými slovy, vysílat zrovna v Praze pirátské rádio na 87.5 je takové, řekněme, hodně odvážné.

Michal R.
18. 6. 2020 13:57

Tak je to oficiální Hitrádia se nám nejpozději do roka sloučí a bude vysílat jedno Hitrádio z Prahy z Bělehradské nynějšího sídla Hitrádia City 93,7 FM . Ať je zem lehká všem regionálním Hitradiim ( Dragon, FM, FM Plus, Orion, Faktor, Černá Hora, Vysočina , City Brno, City 93,7 FM) snad jsem na žádné nezapomněl .

TÉMA
Sloučení Hitradii
LU-
Reply to  Michal R.
18. 6. 2020 14:03

To se někde psalo, nebo soudíte podle schválených změn v lic. podmínkách?

TÉMA
Sloučení Hitradii
Michal R.
Reply to  LU-
18. 6. 2020 14:07

Změna jasně hovoří o tom že Hitrádia budou mít sídlo v Praze na Bělehradské . Tak asi logicky proč by mělo Hitrádio Orion sídlo v Praze na Bělehradské když má sídlo v Ostravě na Cihelní . Moc se v tom zápisu RRTV nevyznám ale alespoň tak jsem to pochopil . Změna sídla = sloučení

TÉMA
Sloučení Hitradii
LiborV
Reply to  Michal R.
18. 6. 2020 14:11

Díky za informaci. Je prima, že jste ji zachytil. Co znamená, že je sloučení Hitrádií oficiální? Rada schválila změnu názvu na Hitrádio, nebo se stalo něco jiného? Je možné, že víte něco zevnitř MB. Máte informace o průběhu slučování, nebo tak ještě nebylo stanoveno?

TÉMA
Spojení Hitrádií
Michal R.
Reply to  LiborV
18. 6. 2020 14:24

Nic nevím jistě jen jsem napsal jak to na mě působí a jak jsem to pochopil ze zápisu RRTV . Bylo by logické vyzkoušet přes prázdniny ( Červenec , srpen ) sloučené vysílání . Jak bude tedy vypadat to prázdninové vysílací schéma Hitrádii ? Vím jen že by Johan a Ondra měli vysílat ráno . Ale jak vypadá schéma dále ? Víte to někdo ??

TÉMA
Hitrádia o prázdninách
Last edited 1 měsíc před by Michal R.
LiborV
Reply to  Michal R.
18. 6. 2020 15:20

Úřední stěhování firem do Prahy se děje velmi často. Důvodem bývá fakt že v Praze je tolik firem, že mnohé státní kontroly typu finanční úřad, inspektorát bezpečnosti práce apod. na ně vyjdou třeba i 1x za 20 let. Oproti co 4 – 5 let jinde. V Praze sídlí i Plzeňský Prazdroj (fakticky v Plzni).

Radek
Reply to  LiborV
19. 6. 2020 09:20

Hitrádia budou mít brzy „novou“ moderátorskou dvojici – Michal Klein a Lukáš Bárczay.

od července
06–09 Johan a Ondra

kdy budou pánové, je otázka.

TÉMA
Centralizace Hitrádií
Last edited 1 měsíc před by Radek
LiborV
Reply to  Radek
19. 6. 2020 19:13

Hodně záleží kolik zůstane na Hitrádií programových bloků odbavovaných z regionů. Podle dostupných informací bude společný ranní blok s Johnem a Ondrou a minimálně 1 s dvojicí Michal Klein a Lukáš Bárczay. Nabízí se odpoledne nebo podvečer. Umím si představit i jimi moderovanou retro show s hudbou 90s a 00. Z mé strany jde jen o domněnky. Uvidíme co MB naplánovala.

LU-
Reply to  LiborV
19. 6. 2020 20:20

Nakonec nezbude žádné. Lidem je celkem jedno odkud to rádio vysílá, nebo jestli je regionální. Pár se jich možná ozve. Ale to spocitame na prstech jedné ruky. A většina nepreladi, protože stejně většinou není kam. MB se vyplatí vysílat centralizovaně. A nedělají to „pro lidi“, ale proto, aby jim to házelo kačky. COVID bych řekl, že celou situaci jen zrychlil. Napíše se, že posluchač si přeje a RRTV odsouhlasí.

TÉMA
Centralizace Hitrádií
LiborV
Reply to  LU-
20. 6. 2020 12:28

Hitrádia směřovala k centralizaci přesně jak píšete i před COVIDEM. Je možné, že MB půjde jinou cestou než rádia v zahraničí, která vytváří část dne (obvykle 3 – 6 hodin denně) lokální obsah. Pravděpodobně to vychází z konkrétní situace v daných zemích. A v ČR to zřejmě nebude nutné (škoda) a bude vše levnější.

Michal R.
Reply to  LiborV
19. 6. 2020 21:57

Nezapomeňte na Tajemný rok od pondělí do pátku 18-19 s Lukášem Barczayem .

TÉMA
Centralizace Hitradii
LiborV
Reply to  Michal R.
20. 6. 2020 12:41

Nezapomínám na Tajemný rok. Pokud se nestane Tajemný rok přímo součástí nového bloku s Michalem a a. Lukášem, tak se nabízí čas před ním, případně potom (málo pravděpodobné).

TÉMA
Možná centralizace Hitrádií
Jirka
Reply to  LiborV
20. 6. 2020 10:16

Hitrádia mají napsanou novou moderátorskou dvojici. Lukáš a Michal

Radek
Reply to  Jirka
20. 6. 2020 11:54

Ano, Jirko, to jsem uváděl nahoře 🙂
Tajemný rok zůstane – nějakou dobu musí uchovat pilíře, které už znají posluchači v celé ČR. Asi by dávalo smysl, aby udělali odpoledne 15-18 právě s touto dvojicí.

TÉMA
Centralizace Hitrádií
Žorž
18. 6. 2020 12:20

PRO LIBORA ČERVINKU: Dobrý den, Libore, zajímám se o zákulisí radií a jednu dobu jsem dělal podobnou práci jako vy (ne však zdaleka na vaší úrovni) a proto mě zajímá, jak to „pečou“ profíci 🙂
– Z Radio Talks Fajnu jsem odposlechl, že jste začínal jako DJ a speaker na Dragonu. Jak jste se od tohohle dostal k produkční činnosti? Ze svých zkušeností vím, že jsou to diametrálně odlišné činnosti.
– Učil jste se sám, nebo vás vyškolil někdo jiný?
– Jak dlouho trvá nahrání zvukové grafiky radia? Fajn asi bude specifický vzhledem ke svému minimalistickému modernímu stylu…
– Je zvukový obal Fajnu výplodem čistě vaší fantazie, nebo do jeho podoby zasahuje i vedení radia?
– Kde se inspirujete?
– Používáte do jinglů a sweeperů i volně dostupné efekty, nebo pouze ty z placených profi zvukových bank?
Chtěl jsem se vás tady zeptat už dříve, jenže pak do diskuse vtrhli věční „věcní odborníci“ na psychologii se zaměřením na egoismus a vy jste dočasně zmizel…

TÉMA
zorz.jirka@gmail.com
Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Žorž
18. 6. 2020 14:15

Ahoj Žorži, díky za zájem. Taky bych jednou rád věděl, jak to „pečou“ profíci, kteří jsou pro mě i pro Fajn inspirací 🙂 Capital, BBC R1, Z100 New York…
Ano, začátky na Dragonu v Karlových Varech (ranní show / taneční Top Secret + Club Zone Chart, odpolední show). Potom mě moderování přestalo bavit. Začal jsem dělat zvukovou produkci na Frekvenci 1, aniž bych se to někde učil 🙂 Na Fajnu nemáme klasický obal, s „grafikou“ pracujeme dost jinak, než ostatní. Do ničeho nám nikdo nezasahuje, to by asi nefungovalo 🙂 A do jinglů a dalších prvků jde úplně všechno, co mě kde potká. Ale základ je samozřejmě profi zvuková banka + obrovský katalog hudebních prvků. Nejtěžší část je obvykle vybrat ty správné a pokusit se je co nejlépe zkombinovat s ohledem na náladu dané věci 🙂

J K
18. 6. 2020 11:18

Tak změny licenčních podmínek pro Hitrádia schváleny

TÉMA
Hitrádia - změny
PetrB.
Reply to  J K
18. 6. 2020 11:51

M.B. projde vše. Jihlava a Free rádio takové štěstí nemají…..

TÉMA
Hitrádia - změny
Kamil
17. 6. 2020 23:34

Oživme, co pečou za novinky na Hitkách 🙂
Vrabci hojně štěbetají…
Koho baví centralizovaná dvojice Johan a Ondra, od července jedou plošně ráno.
Můj tip, co bude s moderátory z pražského City. Efler přepluje na Blaník, ale kam s Leckou, netroufnu ani hádat.
Někdo další zprávy?

TÉMA
Hitrádio
Michal R.
Reply to  Kamil
18. 6. 2020 00:12

A odkud to vyte že budou Johan a Ondra vysílat centrálně ráno ?? RRTV ještě nevydala žádnou tiskovou zprávu .🤔

TÉMA
Hitradia
Michal
Reply to  Kamil
18. 6. 2020 09:36

Tak na Johana s Ondrou jim z vysoka peču. Rozpadání původního týmu City se mi nelíbí a nakonec po tolika společných letech přeladím jinam.

Cryxia
Reply to  Michal
18. 6. 2020 10:02

já ty dva idioty nemusím… hlavně na Orionu kde lidi byli zvyklí na Radka a Magdu…. hruza.. eště že jsem přeladil na Kiss.

Hori97
Reply to  Kamil
18. 6. 2020 10:48

City ráno neposlouchám, ale dle webu vysílá Iva Lecká o víkendech mezi 7:00 až 12:00 a ráno vede Vojta Efler už sám. Koukám, že také došlo k prodloužení ranního bloku, který nyní začíná už v šest hodin. Dříve začínal až úderem sedmé. Hold je třeba schéma přizpůsobit centrálnímu programu.

TÉMA
Hitrádia - změny
Jakub
17. 6. 2020 21:16

Plzeňské rádio Západ má nově zpravodajství…

„Zpravodajské“ vstupy moderátorů zůstávají tak, jako dřív – každý z moderátorů má trošku jiný přístup a zachovává si vlastní tvář. Je vidět, že jim vedení nechává ve značné míře volnou ruku.

Vždy těsně před celou (7-16) se potom nově ozývají krátké zpravodajské relace zaměřené čistě na region západních Čech.
V rámci informačních bloků nechybí ani doprava a předpověď počasí.

Slyšet je zde, po Zbyňku Janíčkovi, další hlas bývalého rádia Kiss ProTon (zprávařka Andrea) 🙂

Doufejme, že se to vše udrží a západ Čech tak bude mít zas alespoň jedno „svoje“ rádio, když nám všechna ostatní zlikvidovali (FM Plus a Dragon nepočítám – situace Hitrádií je tu hojně probírána, tak víme své).

Škoda jen, že rádio nemá absolutně žádnou propagaci a drtivá většina lidí o jeho existenci nemá ani páru.

xxxxxxxxxxxxxxxx

Sesterské rádio Samson pak od začátku června po několika letech obnovilo písničky na přání.
Každý den mezi 13. a 15. hodinou jsou moderátoři připraveni ve studiu.

TÉMA
rádio Západ zavedlo zpravodajství / rádio Samson obnovilo písničky na přání
Last edited 1 měsíc před by Jakub
JM.
17. 6. 2020 11:41

Radio Beat vstupuje do DABu ČRa. A to s „úžasným“ tokem 64 kbps. Jak chtějí někoho motivovat ke koupi DAB rádia, když classic rocková stanice, která má na FM perfektně vyladěný zvuk, jde do DABu s touhle nekvalitou, která konkrétně na classic rocku s kytarami a jemnými bicími bude neskutečně (negativně) slyšet? Navíc v době Spotify, kde si přes datové sítě takřka kdekoliv pustíte hudbu v perfektní kvalitě?

TÉMA
Beat v DAB+
J K
Reply to  JM.
17. 6. 2020 12:12

Spíše je zajímavé, že jde do ČRa, když už je v RTI. Chápal bych kdyby šli k Teleku s větším pokrytím, ale k ČRa, které přinese pokrytí v DABu nově pouze pro Ostravu, kde navíc hraje jistě dobře na FM, mi nedává moc smysl

Míra
Reply to  JM.
17. 6. 2020 12:16

Když jsem onehdy zkoušel nainstalovat Spotify do počítače, tak instalačka měla brutálních asi 500 MB. Během prvního měsíce jsem zjistil, že jsou tam skladby tak max. 10 let staré, více ne. Každý týden to chtělo nové a nové aktualizace. Vyhledávání podle novinek a žánru jsem tam nějak neobjevil. Běm toho měsíce jsem si poslech asi 10 písniček. O koupi předplatného mě toto promo absolutně nepřesvědšilo, pak se to celé samo odporoučelo. Zkoušel jsem i Deezer a to byla, co se orientace v obsahu týče, naprostá tragedie. Tím jsem skončil s těmito kravinami. Ovšem, pokud jste mě někdo ochoten provést pralesem blbin k něčemu, kde se dají sledovat aspoň novinky napříč elektronickou hudbou a bude to mít nějakou smysluplnou linku, tak jsem se ochoten změnit názor a hodit nějakou kačku do placu. Plus samoztejmě poděkování před rozvinutou zástavou jmenovsnému.

TÉMA
Orientace
Žorž
Reply to  Míra
17. 6. 2020 12:48

Já Spotify používám už několik let právě kvůli novinkám. Každý den tam přibývají další a hledat je můžete podle různých kritérií, žánry a novinky nevyjímaje 🙂 Mimochodem, na Spotify je momentálně přes 50 milionů skladeb, takže pokud nehledáte nějaké garážové ultraalternativce, určitě najdete 🙂

Míra
Reply to  Žorž
17. 6. 2020 13:37

Nějaká smysluplná online verze, bez instalace existuje ? Kolik to stojí měsícně aby fungovalo vyhledávání a dalo se i rovnou stahovat aspoň v aac LC 256kbps ? Free bylo v ogg 160kbps. Do programu znovu nejdu.
Díky za odpověď.

J K
Reply to  Míra
17. 6. 2020 14:21

Online verze Spotify je dostupná, s reklamami se dá používat zdarma, na PC se daji i ve free verzi přeskakovat písničky neomezeně, v mobilní aplikací se ve free verzi dá přeskočit 6 skladeb za hodinu.
 
Spotify a podobné služby slouží ke streamování hudby, nikoliv k jejímu stahování. Nicméně pro poslech offline nebo bez používání mobilních dat se dá knihovna uložit offline, soubory budou ale přístupné pouze pro oficiální aplikaci.

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
16. 6. 2020 14:28

Fajn Radio začalo zveřejňovat krátké podcasty s hudbou, která aktuálně trenduje. Nejde tedy o naprosté novinky. Za každý normální a věcný názor budu samozřejmě rád 🙂 Kdyby to někoho zajímalo, tady je odkaz na Spotify:
https://open.spotify.com/episode/56dsY871paAhCXXnOpjUMI

TÉMA
Fajn Radio - Music Podcast
Jirka

Me stacila ta tabulka rotaci skladeb a bohatosti playlistu co tu je, Fajn radio opravdu des, napric celou republikou oproti ostatnim radiim.

TÉMA
Fajn radio, des jak to nema vypadat
Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Jirka
16. 6. 2020 17:22

…dík za věcný názor na podcast Jirko 🙂 A tvůj názor na playlist samozřejmě respektuji…

PVo

ty statistiky od J_K považuju za nejzajímavější komentáře posledních 14 dní. Suchá data vypoví nejvíc.

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  PVo
16. 6. 2020 17:53

…ano, ty statistiky jsou skvělé a musely dát spoustu práce. Respekt. Ale ukazují pouze to, že Fajn radio dodržuje formát, který chce dodržovat. Nic víc, nic míň. Pro někoho, kdo chce širší záběr, jsou tu jiná rádia. Tak proč se tím rozčilovat? Chápu že se to někomu tyto rotace nelíbí a opravdu to respektuji. A BTW i tobě díky za věcný názor na podcast 🙂

Míra

K podcastu ti hodnocení nenapíšu, nešel mi na mobilu samozřejmě otevřít. Asi to bude tím, že si nic takového neplatím. Moje doporučení. Určitě mít pořady o novinkách přímo ve vysílání a pak ty novinky hrát nekompromisně v playlistu, rotovat větší počet skladeb. Pokud se rozhodnete vytvořit podcast, jako věc čistě mimo vysílání, prosím, ale umístit ho tak, aby ho spustilo každé zařízení. Jinak Fajn v ČB máme. Moji kolegové v práci (30+) ho vydrželi poslouchat 3 hodiny, pak konstatovali, že se jdou vrátit zpět do hrobů, což asi nepřekvapí. Prostě mladí (o polovinu) to mají jinak a berme to, jako fakt. Nicméně. Už jste se těch 4000 týdenních posluchačů v ČB ptali, co by rádi ? Možná by z toho vzešel nějaký použitelný výstup, možná ne. Každopádně bych zvážil určitou mentorskou úlohu rozhlasu a ty mladé vychovával v pestřejším hudebním prostředí.
 
 

TÉMA
Fajn
Last edited 1 měsíc před by Míra
Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Míra
16. 6. 2020 19:42

Děkuju za všechny tipy. A postřehy. Opravdu. Mám dojem, že si Spotify nemusíš platit, aby ti to přehrálo ten podcast, ale to nakonec nevadí. Kolegy 30+ chápu, ale pro ně opravdu nehrajeme, to víme oba. A ne, neptali jsme se lidí v ČB. Ve spoustě oblastí se musíme stejně jako drtivá většina ostatních rozhodovat jen podle pocitu. A mentorskou úlohu by opravdu měl plnit státní rozhlas, který je k tomu primárně určen.

Jirka

No prave podle pocitu a neprofesionalne, hudebni manazer Fajnu by potreboval vymenit. Tak chudy a silne ohrany hudebni playlist se nevidi opravdu nikde.

TÉMA
Fajn Radio, tragický hudební playlist
Honza, program a hudba Rádia Jih
Reply to  Jirka
16. 6. 2020 23:24

Jirko, upřímně, co nepochopíš na tom, že žijeme ve svobodné zemi roku 2020. Jako posluchač máš možnost výběru – není nic jednoduššího než přeladit. Díky technologiím máš výběr o jakém se nikomu 30 let zpátky nesnilo. Svůj názor jsi vyjádřil už výše, Libor ho vzal velmi slušně a korektně na vědomí, proč ho duplikuješ? To je fakt haluz jakékoli diskuze, pořád dokola, jeden o voze, druhý o koze. Já se fakt nedivím, že nikdo z rádií nikam do diskuzí nechodí, přesně tomuto říkam antikonstruktivní názor. Vyjma toho, hudební dramaturg obecně plní zadání majitele/vedení stanice ve smyslu hudebního formátu, cílové skupiny. Libor tu už několikrát poměrně hezky a je to velmi vzácné, vysvětloval jeho působnost, jeho postoj, snažil se vysvětlit, jak to funguje apod. A za to si ho velmi vážím. A opravdu bych přál, každému podobně diskutujícímu jako Ty Jirko, seber se, dojdi do nějakého rádia a ukaž, co umíš. Hudebně programuj takové rádio, které splní zadání majitelů, minimálně na sebe vydělá, protože dělat rádio není člověče fakt levná záležitost, splní licenční podmínky, ač chceš nebo nechceš, budeš narážet na různé překážky a věř nebo ne, hodně rychle vystřízlivíš z té naivity. A fakt mě baví postoj „No prave podle pocitu a neprofesionalne“ protože jednou z věcí je, že se tu diskutéři opírají o to, že většina rádií už jede playlisty jen na průzkumy. A to nemyslím špatně ani ve zlém proti Tobě Jirko nebo proti komukoli zde. Nebo pojď udělat hudební akci, to stačí. Dej si cílovku, lokalitu a hraj na ní nebo na ní nech vystoupit interprety. Zaplať to z vlastní kapsy, udělej si to přesně podle sebe a pak nám řekni, kolik lidí došlo a jaké to bylo. To je mnohem snažší postup, jak snadno okusit práci hudebního dramaturga. A abych dokončil úvodní myšlenku, stejně jako posluchač má možnost výběru, tak je na soukromém provozovateli pro koho a co bude hrát. Ať to chce někdo slyšet nebo ne, radio je byznys jako každá jiná firma. A naopak za mě osobně patří Liborovi poklona. Fajn posunul mílovými kroky dopředu. Dělá kvalitní CHR formát, na to, že přišel v programu o podporu ve formě Odpolední show, Fajnko nemá promo, na webu visí věci z roku 2019 a tak dále a dále a dále, tak Fajn roste. A muzika je víc než polovina úspěchu rádia. A Liborovi fandím, protože moc dobře vím, že to fakt není prdel a dělá to dobře! Z profesního hlediska maximálně dobře. A to ještě nemluvím o moderním, minimalistickém, ale skvěle znějícím hudebním obalu.

Jirka
Reply to  Honza, program a hudba Rádia Jih
17. 6. 2020 22:57

Libor ukazal, ze na to nema a je potreba se presunout jinam, silne neuspel a navic nulova pokora. Nasloucha jen sam sobe. A presne jak pises neni to sranda a Libor to na plne care nedava.

Last edited 1 měsíc před by Jirka
Honza, program a hudba Rádia Jih
Reply to  Jirka
18. 6. 2020 00:43

V čem konkrétně ukázal, že na to nemá, podle čeho soudíš, že neuspěl a dle čeho mu přisuzuješ nulovou pokoru?

PVo
Reply to  Honza, program a hudba Rádia Jih
18. 6. 2020 08:05

Je fakt že když Jirka mluví o pokoře svým stylem, nezní to moc přesvědčivě. Na druhou stranu formálně slušně psát ještě neznamená že toho třeba nečouhá sebestřednost a arogance jak péro z proleželého gauče… Nemá tady asi holt správné publikum co by jeho úspěchy jak „Fajn posunul mílovými kroky dopředu“ nekriticky zhodnotilo… když mluvím za sebe tak podcasty s muzikou kterou Fajn trenduje prostě nemohu posoudit protože mě to mírně řečeno nezajímá . ostatně stejně nejsem cílovka a „mám poslouchat jiná rádia“.

Žorž

Mně se líbily Fajn playlisty na Spotify. Škoda, že už je neaktualizujete 😔 Nejradši jsem měl Alternative a Frsh & Talented, kde se dali objevovat neznámí a neohraní interpreti.

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Žorž
18. 6. 2020 08:05

…ty playlisty budou už brzy zpět. A chtěl bych se dokopat k jejich pravidelné aktualizaci 🙂