Nejnovější komentáře

  • PVo: no vida, už se našel někdo komu vyhovuje a kdo ho bude určitě dlouhodobě poslouchat, pro mě spíš kupodivu 🙂
    15:58 07.07.2025
  • Oviradio.cz: Ano. Schopní lidé (vlastníci, management) jsou v různých regionech a v rádiích různé velikosti, jen mnozí z nich nemají potřebu…
    15:35 07.07.2025
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty: Sice to není žádné hi-fi, ale třeba Expres FM u ČRA, nyní u Play.cz se stejným datovým tokem zní ve…
    15:08 07.07.2025
  • Michal R.: Zajímalo by mě jestli bude časem Helax taky moderovaný . Jako je nyní třeba Hitradio 90 nebo Český Blaník .…
    14:20 07.07.2025
  • Michal R.: Ano ode dneška je už moderovaný . Dneska na něm moderovaly mezitím Vlasta Suk dopoledne z Prahy z Bělehradské ulice…
    14:14 07.07.2025
  • PVo: A potkal jste takového?
    13:55 07.07.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28.9K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Hon
4. 12. 2018 23:00

Sunshine live… I po letech stejně kvalitní. Němci mají holt kliku. Dance je pro mě dnes o ničem, v prvních letech to bylo super. Dnes lze snést maximálně Regina DaB.

PV
Reply to  Tomáš Hon
5. 12. 2018 12:47

Mimochodem už asi 2-3 týdny nefungují webowá rádia od Dancerádia Pure trance a House old school… Předtím tedy nefungovaly taky semtam ale teď už vůbec. na webu je ovšem nepropagují už hodně dlouho. Myslel jsem že se s novým vlastníkem něco zlepší ale spíš naopak.

PV
Reply to  Tomáš Hon
5. 12. 2018 16:09

naopak na http://www.sunshine-live.de/ hned úvodní strana je asi odkaz na víc jak 30 specializovaných web radii.

David Pražák
4. 12. 2018 15:04

Bohužel trance music už na Dance radiu nehrají. Když to měl ještě czc.cz, tak to bylo jiné kafe. Žánr, jako je trance bohužel v českém éteru chybí a je to velká škoda.

Honza
Reply to  David Pražák
4. 12. 2018 15:57

Třeba taková Kissmánie z Kiss JC

PV
Reply to  David Pražák
5. 12. 2018 16:01

z posilovny (kde mají téměř vždy puštěné City) mi přijde že už nejvíc dance2trance v Praze hrají právě tam. Nicméně na to abych si naladil 93,7fm sám od sebe tak je tam moc poprocku atp…..to si radši pustím cizí rádia z netu..

Vojta(1)
4. 12. 2018 09:14

Dneska před 9. hodinou ráno hráli na Dance rádiu True Faith 94 od NEW ORDER. Nečekal jsem, že zahrají něco tak dávného zrovna na Dance rádiu.

Soundwaver
Reply to  Oviradio.cz
4. 12. 2018 23:41

Jak prosím podle vás souvisí ‚stárnutí‘ publika se zájmem o novinky v EDM, resp. trance music? Kdo tu hudbu má dlouhodobě rád, žije s ní celý život. Navíc novinky z trance a Edm vycházejí pořád.
A široké spektrum 90s meli dřív, dnes pouze pár nejznámějšich songů…až na pár vyjímek z poslední doby, třeba právě New Order.

PV
Reply to  Soundwaver
5. 12. 2018 12:32

„zarputilý skanzen“ generoval 2x vyšší poslechovost. Ztrácet začali až s experimenty..

PV
Reply to  Soundwaver
5. 12. 2018 13:58

Pro představu, tady jsem to komentoval na jiném webu, ta data jsem našel na mediálních webech (u jednoho.. tuším že za 2017 má být za II+III což je jediná nepřesnost)
Fleischmannova vizitka profesionality přehledně: analýza poslechovosti (počet v tisících tak jak jsem to v rychlosti našel
I+II/2012 : 24 denní 50 týdenní (to ještě dobíhalo renomé po „amatérech“ z firmy CZC
II+III/2013 : 19 denní -41 týdenní poslechovost
I+II/2014 : 13 denní – 28 týdenní
I+II/2016 : 8 denní – 15 týdenní
I+II/2017 : 13 denní – 29 týdenní (následoval update s DJ Roxtarem atp.)
I+II/2018 : 10 denní – 19 týdenní

Teď poslední vlna II+III/2018 je to 13 denní a 20 týdenní. Zatímco se „skanzenem“ a „diskotékou“ byla vzhledem na dosah nadpůměrná poslechovost teď pouze šedý průměr. Snad jenom Bonton od nich je horší. Připomíná mi to ČRo Wave… sice není v analogu ale jinak ho cpe do všech ostatních platforem (net, DVBt, satelit, dab+ )a přitom poslechovost mizerná, jeden posluchač stojí opravdu strašné prachy za šíření. Sice je to oceňovaná stanice ale k čemu to je když ho téměž nikdo neúposlouchá? Různí „fajnšmekři“ se ošklíbají nad Impulsem (což opravdu není nic sofistikovaného a jeětě vysílají v mono) ale poslechovost má a tak má smysl.

PV
Reply to  Soundwaver
5. 12. 2018 15:54

Nový majitel Lagardere holt přinesl jiné myšlení. Taky (obecně)všechno musí dělat někdo to dělá rád a to co má rád a veří tomu, tak taky prosazuje. Když do toho se do toho začali montovat lidé, kteří původní koncept rádia s rovným beatem a svěžím bpm měli za „hloupou“ diskotéku tak to prostě takto dopadlo… Osobně lámané beaty nesnáším a naopak co znám lidi kteří je poslouchají tak zase oni nesnáší rovné… Btw. co je horší nebo lepší (Bonton/Wave/impuls) jsem samozřejmě posuzoval podle možnosti dosahu a počtu posluchačů – nijak nekomentuju kvalitu či nekvalitu jakéhokoliv hudebního formátu a osobní vkus nelze nikdy označit lepší nebo horší protože to je záležitost emocí a ne rozumu.

Philmen
Reply to  Soundwaver
5. 12. 2018 21:16

No, úplně nevím, jestli opravdu by mělo rádio „stárnou“ se svojí posluchačskou základnou. Příkladem je např. KISS…podívám-li se zpětně, jak vypadaly čísla jednotlivých KISSů v součtu a jak vypadá „nový“ KISS, tak ten rozdíl po 1,5roce je celkem velký. I přes navyšování vysílačů ta čísla nerostou. Formát bývalých KISSů byl hitový a to včetně písniček, které nikdo jiný nehrál, byl oblíbený mezi mladými a znám i plno 40cátníků, kteří ho poslouchali. Nový KISS je absolutně obráceně – řekl bych, že jedno z nejkonzervativnějších rádií(nepočítám-li např.Blaník a Impuls – alternativa je třeba i pro starší). Koncept dobrý, ale hudební dramaturgie a přílišná opatrnost v nasazení něčeho nového je velká….místo úpravy v hudební stránce, tak změní celé moderátorské odpoledne…výsledek je takový jaký je….dříve jsem poslouchal denně KISS JČ a KISS Deltu, když jsem jel více na sever…teď max. ráno při cestě autem, víc to nedám….ta rotace starých stejných „hitů“ už 1,5roku je hrůzná. Je až zarážející, že veřejnoprávní rozhlas dokáže jít s dobou – myslím, že úprava Radiožurnálu po hudební i obsahové stránce bude mít další fázi a o Regině DAB už tu také bylo dost řečeno a v drtivé většině kladně…ano, Regina dokáže dobře kombinovat novinky i se staršími hity – bohužel DAB je málo rozšířené. Osobně si myslím, že na „omlazování“ Radiožurnálu bude muset nějaký soukromník reagovat – jako vhodná mi přijde F1 z těch velkých.

PV
Reply to  Soundwaver
10. 12. 2018 15:00

Bóže to je materiál…. Bonton je prý úspěch a u Dance furt čekají jak se projeví změny před rokem a tím rádiem testují posluchače: https://www.mediaguru.cz/clanky/2018/12/active-se-chce-zbavit-nalepky-tradicni-radiovy-dum/

JM
Reply to  Soundwaver
10. 12. 2018 19:37

A takovéhle „kapacity“ tady šéfují éteru a ve výsledku udávají většinový hudební vkus národa.

Děs.

Michal
Reply to  Soundwaver
10. 12. 2018 20:49

Naštěstí ještě existuje pár nadšenců, kteří dělají rádio srdcem a láskou k muzice a ne pro prachy.

Philmen
Reply to  Soundwaver
10. 12. 2018 21:29

Tak nevím…ten článek je vlastně o ničem, jen takové promo. Bonton je takové hatla patla – něco jako rádoby klon Signálu…Dance bylo nejlepší za CZC, od jeho prodeje jen samý hokus pokus….ZET – v rozhovoru v překladu: jednáme jednáme, ale současný stav nám vyhovuje…máme to fifty-fifty, nelezeme si do zelí a betonujeme frekvence. Mě by jen zajímalo, zda současný stav odpovídá licenci, ta byla přeci vydána pro určitý program a nemyslím si, že by se mělo jednat o reprízy anebo pořady z jiného rádia.
A F1 – přijde mi, že u tohoto rádia se už tolikrát měnil program a sytl, že už je vlastně jedno, co tam bude…pokud to má být rádio á la „a teď se budeme všichni veselit“, tak to bude tak trochu kopírka mezi Impulsem a ČRo2.
Ještě může vyběhnout RU se svým promem a říct, jak je KISS veleúspěšný anebo MB, že Hitrádio je progresivní a myslím, že budoucnost rádií v ČR je jasná

PV
Reply to  Soundwaver
11. 12. 2018 10:47

S Bontonem nevím…faktem je že náklady na program radikálně snížili. Ohledně trendu nevím protože chybí dlouhodobé statistiky – otázkou je zda tedy dnes dosahují cca takové poslechovosti jako s předchozím formátem „poprock nezastavíš“. Nicméně zcela určitě to takový fenomén jako dřív není a takovou poslechovost za celou dobu pod Lagardere (tak jako byla s jinými formáty než jejich „pokrok“ nebo „české písničky a dárky“( to tádio nemá….

PV
Reply to  Soundwaver
11. 12. 2018 12:18

díky …a je zajímavé že taky to radio přebírali s 2x vyšší poslechovostí než jej prodali letos Křetínskému..

PV
Reply to  Soundwaver
11. 12. 2018 18:03

velmi dobrý postřeh k DAB+ !

Ondra Mištera
2. 12. 2018 15:25

Na rádiu Bonton už běží jako každý rok vánoční hudební playlist. Myslím, že rádio Bonton hraje vánočně jinak, než ostatní rádia.

Anonymní
1. 12. 2018 20:54

Rádio Blatná vysílá s novým odbavovacím systémem. Nevíte jak se jmenuje? Předtím tam měli Radio Profesional 8.

Jarda
Reply to  Anonymní
1. 12. 2018 22:07

cart master? aspon to je můj tip, hodně se v radiích používá.

LU
Reply to  Jarda
1. 12. 2018 22:25

DAD od ENCO

Vojta(1)
1. 12. 2018 19:55

ČRo PLUS na 92,6 má stejný dosah, jako mají všechny ostatní 5 kW kmitočty na Žižkově. I kdyby měli dvojnásobek, jak se domnívá Jarda, tak by si tím pomohli jen o 3 decibely.

Já podezřívám z „přitápění“ hlavně Fajn rádio z Ládví na 97,2 a také Bonton na 99,7.
Těžko říci, kde je větší ERP, jestli na Ládví nebo na Zeleném Pruhu. Oba tyto FM vysílače mají velmi robustní signál, připomínající někdejší vysílání rádia City z Malešic.

Jarda
Reply to  Vojta(1)
1. 12. 2018 20:07

možná je to i diky tomu mono, že se zdá že ma větší dosah, ale ten fajn a bonton z prahy tu chytam také a velmi parádně na to že sou pražské.

co by se mohlo změnit jsou ty doubly media bohemia, nevím proč jich mají tolik, přitom tam mohou poslat další svoje stanice, třeba na liberecko by mohli poslat fajn radio.

Jakub Melin
Reply to  Vojta(1)
1. 12. 2018 21:43

99,7 FM je pražská legenda.

Je to nejníže položený ze silných pražských vysílačů (jen 260+70 metrů), ale jeho dosah je enormní a jeho síla po Praze je až neuvěřitelná. Pamatuju si, že do doby, co se začalo vysílat z malešického komína, byl na pražském Jižním Městě Bonton suverénně nejsilnější pražskou stanicí, v paneláku na přenosné rádio hrál prostě mnohem silněji, než cokoliv dalšího.

Velmi silně to hraje skoro všude, i dále od Prahy, třeba na Liberecku nebo v Podkrkonoší.

Už to tady v diskuzích párkrát padlo, že reálný ERP je tam dodnes někde kolem 20 kW.

Na Ládví se taky možná přitápí, minimálně tam těch 5 kW měli už v době, kdy povoleno bylo méně – po změně se signál už moc nezvedl 🙂

Ládví je ale na rozdíl od Zeleného pruhu vynikající kóta (355+45 metrů), směrem na sever má naprosto ideální podmínky k šíření (už tam nic vyššího ani podobně vysokého není) a byť AS míří na jih, je dosah z Ládví směrem na sever perfektní. I proto je dodnes velmi sporné udělení kmitočtu 94,1 právě Fajnu, když Ládví jde po celé Praze naprosto naplno a to, že je v pražských údolích (Nusle, Krč, Vršovice a další čtvrti) signál většiny vysílačů „rozbitý“, je prostě fakt a podle téhle logiky by tam vykrývače musela mít většina rádií, protože jejich signál je tam méně kvalitní…

Vojta(1)
Reply to  Jakub Melin
1. 12. 2018 23:16

Ta velká síla Fajn rádia z Ládví je znatelná zejména na Kladně a jeho okolí. Přímo v ulicích Kladna je Fajn rádio suveréně nejsilnější pražskou stanicí. Přitom Ládví není nejblíž. Nejblíže ke Kladnu leží stadion E. Rošického, který je na svých 5kW frekvencích 90,3 a 91,9 o dost slabší. Dokonce i Evropa 2 z Petřína 88,2 (která je také blíž) tam je o několik dBuV/m slabší než Fajn rádio.

Michal
1. 12. 2018 11:52

Rádio Blaník už několik dní vysílá v Jablonci nad Nisou nelegálně na frekvenci 92,6 MHz, na kterou nemá udělenu licenci. Abych vyloučil případné místní zarušení, zajel jsem si dnes přímo k vysílači. Díky této anomálii je nyní i v Liberci zachytitelné rádio Hey z České Lípy. Tento dočasný stav by tedy teoreticky měl nepatrně zlepšit pokrytí českolipské 92,7 směrem na východ.

Zde přikládám videozáznam pořízený pár desítek metrů od jabloneckého vysílače:
https://youtu.be/jV0CMRqhoFU

Martin
Reply to  Michal
1. 12. 2018 12:11

Nechtěl jsem tomu věřit, tak jsem to zkusil ladit několika tunery a skutečně tomu tak je! Blaník vysílá na 92,6 MHz! Dokonce u mě ve Vesci v Liberci hraje lépe než na 92,7! Tak to je opravdu trochu špatně 🙂

Jarda
Reply to  Martin
1. 12. 2018 12:26

ono by se houby stalo kdyby na ní přeladili 😉 aspon by bylo nejen lepší pokratí hey z lípy, ale ona ta jablonecká 92,7 zasahovala místy i do českolipska, bylo několik mist kde se dala odchytit a docela dost (teda pokud měla tech 100w a nepřitápěli tomu), tu 92,6 at jim klidně dají 😉 aspon nebude českolipská 92,7 hrat o neco lépe na východ 😉

Michal
Reply to  Jarda
1. 12. 2018 12:46

Jardo, stalo. Dál od vysílače do toho dost výrazně leze silná 92,6 MHz z Prahy, kdežto na správné frekvenci to celkem nerušeně hrálo i za kopcem v Liberci, už to ale pochopitelně není potřeba kvůli místní 107,4 MHz.

Jarda
Reply to  Jarda
1. 12. 2018 13:34

tak rušení z prahy je už jedno, on to ma byt jen dokrývač pro město jablonec, jelikož liberecké vysilače tam mají problemy. Třeba beat tam má jen 50w 🙂

Michal
Reply to  Jarda
1. 12. 2018 13:55

Jenomže ona ta Praha do toho leze doslova pár km od Jablonce, dost možná i místy v samotném Jablonci. 92,6 by tam nikdy nemohli zkoordinovat. Praxe ukazuje, že je to nesmysl.

Jarda
Reply to  Jarda
1. 12. 2018 14:04

protože ty praze přitápěj 😉 ta ma tak 10kW ona hraje i tady na českolipsku, kolikrat se mi to cpe do radia hey, když se tam necpou zrovna polaci 😀 odladit to je taky docela zazrak aby to do toho neprskalo a podobně, no už aby byl ten digitál, tam tyhle problemy odpadnou 🙂

Jakub Melin
Reply to  Jarda
1. 12. 2018 19:24

Jestli v Praze někdo přitápí, Plus na 92,6 FM to opravdu není 😉

Na vysílačích ČRa se povolené výkony nepřekračují a nikdy nepřekračovaly.

jouda
Reply to  Michal
1. 12. 2018 20:23

No jo, na 92,7 je už ticho, ale 92,6 hraje a to i v Liberci.

Michal
Reply to  Michal
5. 12. 2018 17:48

Nelegální jablonecké vysílání na 92,6 MHz stále pokračuje.

Jarda
Reply to  Michal
5. 12. 2018 18:08

zkusil jste napsat do rádia? Nebo někdo z lidí tady? Jestli se nejedná o chybu nebo tak něco.

Michal
Reply to  Jarda
5. 12. 2018 18:28

Ne. Spíš mám sto chutí napsat na ČTÚ.

Jarda
Reply to  Jarda
5. 12. 2018 19:05

¨na čtú bychom měli napsat všichni, ale ne kuli blaniku, ale aby přezkoumal ty nehorazný prasárny media bohemia a jejich víc než jen doublů přes půl republiky, to je dle meho nazoru mnohem větší průser, než že někomu selhala technologie, vždyt blokují zbytečně tolik kmitočtů a ani ve vslastních sítích nemají pořádek.

Michal
Reply to  Jarda
5. 12. 2018 19:22

Jardo, do puntíku souhlasím, bohužel ty zmíněné prasárny jsou podle všeho v mezích zákonů, byť blbě napsaných, kdežto v tomto případě jde o jasné porušení. A pokud by to mělo tuhle pochybnou organizaci jakkoliv poškodit, směle se toho zúčastním. Už mi vážně leze krkem, jak si MB éterem doslova vytírá prdel. Sorry za ten výraz, ale tohle se fakt jinak napsat nedá.

Jarda
Reply to  Jarda
5. 12. 2018 19:29

souhlasím, klidne to poslat do bruselu 😀 když mužou řešit „transformační license“ tak proč by nemohli vyřešit špatné zákony a tyto prasárny od MB? Už by se měla dostavit nějaká ta karma, tohle nemůže trvat věčně.

Michal
Reply to  Jarda
8. 12. 2018 08:34

Jablonecký Blaník od pátku opět na správné frekvenci.

HOME
28.9K
0
Přidejte komentář, prosím.x