Komentáře a diskuze

  • LiborV 4. 7. 2020 v 00:40 k KomentujemeJe možné, že další centralizace proběhne podle toho jak posluchači zsreagují na současné změny.
  • frkotou 4. 7. 2020 v 00:08 k KomentujemeMám asi jen necelou hodinu, tak snad to na ukázku stačí. https://uloz.to/file/MS65J4XzrhsD/vlc-recor...
  • Jirka 3. 7. 2020 v 23:13 k KomentujemeTak Fajn jsem neposlouchal. A Kiss u nás moc nehrál. Tedy jen někde a to dost slabě. Tak beru Kiss.....
  • Jirka 3. 7. 2020 v 23:06 k KomentujemeNěkde už ty nesouhlasné komentáře smazali. Tak to udělali u MB když Blaníkem nahradili v brně rádio ...
  • Michal R. 3. 7. 2020 v 18:59 k KomentujemeBlok 12-15 bude opět regionální . Na Hitrádiu FM plus v něm bude vysílat například Katka Skutková kt...
  • J K 3. 7. 2020 v 18:30 k KomentujemeMůže dnes večer někdo nahrát první centrální večerní vysílání? Bohužel nebudu mít možnost poslouchat...
  • J K 3. 7. 2020 v 18:28 k KomentujemeNikde se nepropaguje, tvrdilo se, že budou dva centrální bloky, tak jestli druhý bude večerní, tak j...
  • LiborV 3. 7. 2020 v 18:23 k KomentujemeBlok 12 až 15 bude také společný nebo opět lokální?

Články

Komentujeme

7802 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
David Pražák
9. 10. 2019 19:38

Dávám sem 3 roky starou přednášku Michela Fleischmanna o rozhlasovém trhu. Myslím, že by to někoho z vás mohlo zajímat. https://www.youtube.com/watch?v=35gg3an2F9s

PVo
Reply to  David Pražák
10. 10. 2019 11:38

No něco přes půlku jsem toho vyslechl na jedno stranu zajímavé na druhou stranu se to blbě poslouchá kvůli Flajšmanově sebestřednosti. Btw vtipné bylo jak ukazoval počáteční úspěch F1 (a ku rádiu Alfa), ale že vůči Impulsu jsou dost neúspěšní, nemluvil. Nebo jak mluvil o sofistikovaném programování rádia a přitom Danceradio, které programovali za CZC dva lidi (L.Skokan a L.Novák- prakticky „na koleně“), přivedl posluchačsky vyloženě na buben. Ale bylo to jistě velmi sofistikovaně s týmem na slovo vzatých odborníků.

David Pražák
Reply to  PVo
10. 10. 2019 12:59

O dabu prohlásil, že za 5 let může být jiná technologie a že přijímače by si lidé zatím kupovat neměli, protože za půl roku, či za rok si můžou koupit nový.

PVo
Reply to  David Pražák
10. 10. 2019 14:36

no vidím že to musím ještě musím doposlechnout :-).

David Pražák
Reply to  PVo
10. 10. 2019 15:50

Já toho člověka rád nemám. Nelíbí se mi, co provádí. Když jsem si pustil z archivu rrtv veřejné slyšení o Brno Kohoutovice 105,1 a Jihlavu 99,4, tak tam furt kecal, že mu rada pro rozhlasové a televizní vysílání neuděluje licence, jen ostatním broadcasterům. Dokonce řekl na veřejném slyšení o Brno Kohoutovice toto: Vážená rado, udělte nám tento kmitočet a soudní spory se vyrovnají. Jako na žaloby je pan Fleischmann opravdu jednička, který zažaluje vše, co se dá.

PVo
Reply to  David Pražák
10. 10. 2019 16:53

Já ho považuju za zhoubu českého éteru. Sice se nechová jako největší dobytek jako jeho napodobovatelé z Media Bohemia, ale “spouštěč” je on. To on začal začleňovat rádia s regionální licencí do sítě E2, on začal na celoploškách odpojováky s regionální reklamou.
Dělá ze sebe vůdčí osobnost privátního sektoru, ale ty „jeho bývalé“ stanice zas tak extra úspěšné nejsou na faktkolik se do nich sype peněz… když je porovnám s třeba s lowcostovým Impulsem a Blaníkem. A rozhledně ne tak jak ve své sebestřednosti prezentoval (například že na netu E2 poslouchá million posluchačů – to leda za měsíc při započítání všech násobných připojení na jednu UIP). Vzhledem k těm statistikám co mám od Lumíra Skokana bych pak mohl říct že Danceradio za CZC poslouchalo taky million a možná i dva protože v UIP byly lepší než E2.

David Pražák
Reply to  PVo
10. 10. 2019 18:37

By mě zajímalo, jak si vede chlapec s žalobou ohledně Brna 102,4 FM. Kdyžto tak vezmu, tak všechny soudní spory téměř prohrál. Ten už do těch soudů musel vynaložit dost finančních prostředků a k ničemu to nevedlo.

PVo
Reply to  David Pražák
11. 10. 2019 10:35

“Prezident” (už jen to jak se nechal titulovat je známka nadměrné sebestřednosti) tedy spíš klasický manager Flejšman už myslím nemá od změny vlastníka v Lagardere Active velký vliv a má být velvyslancem ve Francii. Zařídil mu to Zeman jako oplátku že mu zajistil apriori nekritický prostor na Frekvenci 1.

JM.
Reply to  PVo
10. 10. 2019 19:56

Fleischmann je opravdu zhoubou éteru, to je trefné označení. Lagardere hlavně kdysi měla na RRTV mnohem větší vliv, než má dneska třeba Media Bohemia. Třeba za někdejší likvidací Trianglu stál přímo on, protože nedlouho předtím se do Liberce rozšířila E2 a konkurence se nehodila. Evropa 2 vysílala dlouhá léta defakto nelegálně, využila typicky české ochcávky, kdy Evropu 2 vysílala celoplošně různá regionální rádia s regionálními licencemi, která ale neměla jiný program. Po nějaké době si prolobbovali změnu zákona tak, aby se rozšířil pojem „regionální stanice“ a navíc se zrušilo omezení pro vlastnictví celoplošek jednou firmou.

H.
Reply to  PVo
10. 10. 2019 20:09

Fleischmann je v rádiu tím, čím je Babiš v zemědělství.

Cryxia
Reply to  Ovi
9. 10. 2019 10:31

Hošťálkovice 200w? bych dal 1kw..

MichalP
Reply to  Cryxia
9. 10. 2019 18:55

Výkon přesně odpovídá podmínkám, které stanovil ČTÚ pro operátory DAB sítí, tj. výkon max. 1 kW a na hranici se sousedním státem nesmí intenzita signálu překročit stanovenou hodnotu.
A hlavně platí, že výkon vysílače není vše. Hodně do toho promluví i lokalita, kde je vysílač umístěn.
Tedy soudy o tom kterém přídělu bych nechal na dobu, až budou v provozu a bude možné otestovat reálný dosah.

Jarda
Reply to  Ovi
9. 10. 2019 13:38

že by rozšíření původně „pražského“ komerčního muxu mimo prahu? 😉

Marcel
8. 10. 2019 20:53

Nevíte, zda Rádio Česká Kanada už vysílá moderovaný program?

frkotou
6. 10. 2019 12:43

Color ve Znojmě má nějaký problém se zvukem.

https://youtu.be/k_qmqevHA7I

Jakub
Reply to  frkotou
9. 10. 2019 16:20

Ahoj. Nejen ve Znojmě… Vary nejedou pro změnu vůbec (tedy v pátek nejely) – Hey to vesele smaží, Color mrtvej

Petr
Reply to  Jakub
9. 10. 2019 22:42

Jo ty Vary nejedou každou chvilku, zřejmě berou signál z kompu z netu, a jak krátce vypadne ping, od místního poskytovatele, tak už se jim to nenahodí a musí to nejvyšši šéf resetátorem na dálku vypnout-zapnout. Přesně tyto problémy byly vždy na tehdější Gamě v Roudnici na 106,1

frkotou
Reply to  Petr
10. 10. 2019 23:55

Přitom by stačilo pouštět přes VLC a zapnout opakování jedné skladby, pak by se i po výpadku VLC neustále pokoušel stream načítat… Jinak Znojmo už jede.

Jakub Melin
Reply to  frkotou
11. 10. 2019 00:18

Takhle jednoduché to prostě není. Kdyby bylo, už dávno jsme to udělali. Mnohdy se kousne samotný přehrávač a jediné co pomůže je jeho vzdálený restart. A je jedno, zda je to Winamp, Foobar nebo VLC.

LU-
Reply to  Jakub Melin
11. 10. 2019 08:09

Doporučuji mplayer v konzoli. Používám u nás na Orlicku, dá se nastavit cache i nekonečné opakování. I při výpadku internetu to samo naskočí zpět. Případně znám free soft, který je jako nástavba a umí prepinat mezi modulacemi, v případě že nejde ani jedna, zahrát backup file a při nabehnuti modulace skočit zase zpět.

frkotou
5. 10. 2019 13:28

Z internetového Rádia 4U se nyní stává Radio MB. https://www.radiomb.cz/

David Pražák
Reply to  Ovi
2. 10. 2019 11:30

Všechny stanice určitě ne. Jen Blaník, Signál, Český rozhlas, Impuls. Už vidím, jak třeba takový Kiss, Evropa 2, či Fajn hrají Karla Gotta a o rockových rádiích ani nemluvím.

frkotou
Reply to  David Pražák
2. 10. 2019 11:34

Evropa 2 hrála. Teď i na Hitrádiích.

Honza K.
Reply to  frkotou
2. 10. 2019 13:15

Teď hraje i Kiss

Žorž
Reply to  David Pražák
2. 10. 2019 18:07

Zaslechl jsem Gotta i na Fajnu.
Dovolím si zde osobní poznámku: připadá mi smutné a nefér, že když zemře zpěvák, vypukne celonárodní hysterie, radia ho hrají ostošest a chystá se mu státní smutek a pohřeb. Kolik lidí ví, že existoval Josef Koutecký, který zemřel letos v červenci? Byl to lékař, který v šedesátých letech minulého století rozjel v Československu dětskou onkologii. Nevěděl bych o něm, kdybych na iDnesu úplnou náhodou nenarazil na rozhovor s ním.
Kolik Karel Gott zachránil dětí před rakovinou? Narozdíl od tohoto lékaře si všechny ty ceremonie nezaslouží.

PVo
Reply to  Žorž
2. 10. 2019 20:04

Holt K.Gott je na rozdíl od p.Kouteckého známá osobnost ve 100% populaci a média se chtěj „přiživit“.

Michal
Reply to  Žorž
2. 10. 2019 20:14

Že Gotta hrají i na jiných rádiích mi tak nevadí. Ale že třeba na Dvojce řeknou, že nahrál tolik věcí, že by to stačilo na týden reprodukce a přitom během několika hodin zahrají některé jeho písničky klidně dvakrát, třikrát, to mě trošku štve. A přitom speciálně Český rozhlas jistě bude mít v archivu většinu jeho tvorby včetně velmi raritních věcí. Chápu, že dnešní dramaturgie byla dělaná dost na koleně, ale mohli si s tím dát trochu víc práce.

LiborV
Reply to  Michal
2. 10. 2019 23:49

Záležet si dali. Ve 20 hodin odstartoval pořad Jsak šel čas s Karlem Gotem. Až do 5té ranní budou hrát jeho hudbu.

Honza K.
2. 10. 2019 09:31

Nevíte někdo, kdy přesně se budou stěhovat rádia RU?

frkotou
Reply to  Honza K.
2. 10. 2019 11:25

Údajně do Vánoc, případně někdy na začátku příštího roku.

jan
1. 10. 2019 19:38

Muze mi někdo vysvětlit proc Blanik zrusil regionalni zpravodajstvi

J K
Reply to  jan
1. 10. 2019 20:08

Opravdu? Nedávno jsem Blaník slyšel a regionální zpravodajství tam ještě bylo (součástí každých zpráv v celou a ve všední dny odpoledne každou sudou hodinu i přehled regionálních zpráv kolem 20 minuty). Věřme, že se jednalo pouze o nějaký dočasný problém. Jinak už snad ani není možné, kam ten český rozhlasový trh spěje…

jan
Reply to  J K
1. 10. 2019 20:41

Poslouchal jsem to 3 hodiny a opravdu celoplosne zpravodajstvi. Tak sem se rozcilil a vypnul. Jo a doprava porad jedna a ta sama dokola.

J K
Reply to  jan
1. 10. 2019 20:43

Tak jestli to takhle plánují na trvalo, tak mě teda pěkně zklamali

jan
Reply to  J K
1. 10. 2019 20:44

Ja doufam ze snad to ani nemůžou myslet vazne a ze snad to tak nezustane.

jan
Reply to  jan
1. 10. 2019 20:27

Opravdu nekecam . A sem moc rozlobenej protze všechno rusi regionalitu Kiss hruza , Faktor jen Budejice,atd. Jen ze Blanik si vždy zakladal na regionalite tak tento krok nechapu.Ja si pamatuji Blanik ještě stary to bylo uzasny regionalni radio a ted hnusna celoploska.

frkotou
Reply to  jan
1. 10. 2019 22:42

Já si ještě pamatuji samostatné vysílání ze Znojemského studia, nebylo to tak dávno. Stále jej využívají k nahrávání regionálních reklam a případných rozhovorů.

LiborV
Reply to  jan
1. 10. 2019 20:45

ÚSPORY TOŤ TEN DŮVOD

jan
Reply to  LiborV
1. 10. 2019 20:49

A nebylo by lepsi tedy ty radia dat všechny pryc. K cemu jsou. A jak je mozne ,ze to dovoluji licecni podmínky. Jak k tomu prijdou ty co jim nedavno zrusili sve regionalni radia a tvrdili jak budou stejne regionalni a ted celoploska. Pokud to takle chteji delat všichni pak tedy je nejlepší vyhodit radio.

hony
30. 9. 2019 17:54

hmm kouknem na pořady u dab praha
tak to stale ukazuje regina dab praha

Michal
Reply to  Ovi
30. 9. 2019 17:54

Ten název je příšernej. Představte si, že by se třeba Mazda jmenovala „Auto benzín Hirošima“.

Žorž
Reply to  Michal
1. 10. 2019 21:34

Luxusní přirovnání! 😆

H.
Reply to  Žorž
1. 10. 2019 22:09

Tak víte co, ten název je samozřejmě šílený, ale tam jde hlavně o to, aby se skomírajícímu DABu udělalo nějaké promo, aby se vytvořila iluze jakési výjimečnosti, když ta zabedněná veřejnost ne a ne ocenit ten úžasný digitální rozhlas. Já si tedy myslím, že to fungovat nebude. Ono se to přímo nabízí, využít státní rozhlas pro rozjezd DABu, protože to z velké části zaplatí koncesionáři. Hm, ale ono to celé roky působí tak nějak křečovitě, a marketingově je to úplná tragédie. Omlouvám se, fakt nemám osobně proti nikomu nic, ale vyjádřit svůj názor snad mohu, a výsledky mi dávají za pravdu. Dnes jsem přesvědčen o tom, že DAB by nedokázal lidem vnutit ani Mára Prchal. Ten vhodný čas jsme propásli.

PVo
Reply to  H.
1. 10. 2019 22:37

Nemůže něco skomírat když to ani pořádně nezačalo… Ocenění záleží na nabídce, zatím je mizivá…. S vaším přístupem bychom tu měli 3,75 anologových TV kanálů (Prima neměla kompletní pokrytí)

Lukáš
29. 9. 2019 01:45

Fajn rádio mě mile překvapilo, že mají v playlistu zařazené některé interprety z české hip hopové scény. V poslední době jsem nejednou slyšel třeba Dorian, Viktor Sheen nebo Ben Cristovao.

Václav
Reply to  Ovi
29. 9. 2019 12:31

našel jsem motivaci naladit Fajn přesto že ho teď neměl ani na jedné z 20ti předvoleb. Ano příjemně překvapil DJ SNAKE & J BALVIN & TYGA Loco Contigo. Ale dále oznamoval moderátor že bude Coldplay a pak upoutávky na chainsmokers – by mě nevadilo že mimo styl ale kdy už konečně pochopí a přestanou to zabíjet v pravidelných intervalech fádními skladbami, které se v pravidelných intervalech vyskytují na polovině rádií, tohle prostě nikdy nepochopím! Ano jásáme že tam slyšíme něco jiného hiphopového, ale každou chvíli každou druhou skladbou zabito, což pak oni to v rádiu necítí a neotravuje je to?, ve srovnání jak je to zajímavé vymanit se z kruhu, tedle rozdíl je evidentní. Jsou tam upoutávky jako že „česká jednička(tohle spojení bych viděl spíš už blaníku) na novinky“ a mezi superlativy boží cool atd aspoň přiznali že si za to nechávají platit (podle mě za ty nezajímavé věci). Časté rotace nejsou dobré, ale ještě více záleží jejich obsah. Třeba časté, ale hlavně něčeho jiného než fádního popu byly na Free radiu (takový jednoduchý dance ale jiný než jinde), to ještě šlo. Dejme tomu že rotacemi fádního popu se E2 vybudovala svoji kariéru mezi celoploškama, ale třeba u toho Fajnu nevím o co se snažil když v Praze na silném vysílači + ještě dokrývač, a má co dělat, aby se poslechovostně udržel před alternativním Radiem 1. Analogický případ plevelného rotačního popu provází Kiss. Taky chce hrát 90 a EDM a povinně je bržděno tímto nešvarem, tak uvidíme kdy to třeba i jiné rádio pochopí a předčí omezené radia které podle mě nejsou opravdové, jsou to spíš DEMO rádia. Zas naopak tady to s tím fajnem jsou první vlaštovky, třeba se to vyvine dál.

Soundwaver
Reply to  Václav
29. 9. 2019 12:55

tak ony ty časté rotace jsou prý odůvodněny většinou tím, že lidé údajně poslouchají na základě průzkumů radio méně déle než dříve.
je ovšem k zamyšlení, zda by ho neposlouchali délší čas, kdyby hráli pestřeji (ne pořád pravidelně pár stejných songů po celý den) a byly na fm styly, na které si lidé od zacatku fm (90tek) zvykli a v rámci tzv. vývoje z éteru vymizely.
třeba teď jsem slyšel na jednom (pop m.) polském radiu novinku-předělávku- Alex Christensen – Gipsy Woman. co myslíte, kdy to nasadí třeba Fajn nebo E2? 😉

Václav
Reply to  Soundwaver
29. 9. 2019 13:34

Ano, poslouchá se kratší dobu a myslím si že to lepší nebude, ale i během té chvíle si nejsem jistý tím, že posluchači od většiny rádií očekávají, že každý den uslyší ty samé novinky schválené módní policií; to si těch pár kousků můžou stáhnout sami a mají to bez reklam, což už posluchači praktikují, ale dobře děje se tak na E2. Ale proč na Kissu? Nebo Fajnu, na který by seděl výše zmíněný styl. Proto má za následek lepší čísla alternativních stanic (Expres) nebo Beatu, což je dobře ale vůbec by to zas až tak nemuselo být kdyby se rádia věnovali popu s jeho zaměřením tak jako se např. dalo kdysi říct o Frekvenci 1, že byla oldies a nemuselo to být s otravnými rotacemi novinek, nebo teď má možnost Kiss. FM rádia v 90 nebyly podle mě o tom že by se na každém hrál ohraničený jiný styl, ale třeba playlist byl širší, ale nedokázali se specializovat na určitou cílovou skupinu (hlavně na tu mainstreamovou) na čemž postupně pracovali až tomu začla vládnout E2. Tady LU chce aby jsme mu drželi palce s Českou kanadou ale aby něco s playlistem udělali, to ne.

PVo
Reply to  Václav
29. 9. 2019 14:27

LU chce, podle kontextu s předchozím příspěvkem, abychom mu drželi palce s rádiem Orlicko a ne s RČK nepletu-li se… 🙂

Václav
Reply to  PVo
29. 9. 2019 14:30

Aha vlastně jo 🙂

Lukáš
Reply to  Ovi
29. 9. 2019 13:32

Nene, Nápisy nehrají. Jen skladbu Až na měsíc. Ale i tak je pokrok slyšet Viktora Sheena na FM rádiu. Pokud tedy nepočítám již zmíněný Spin, který je na hip hop zaměřený a lze ho naladit jen v Praze.

Kristián
28. 9. 2019 11:05

Od dnešného dňa moderuje víkendové rána Petr Koukal, predtým pôsobil v rádiu Seejay, kde moderoval ranné vysielanie.

PVo
Reply to  Ovi
28. 9. 2019 13:28

nejspíš na Fajnu podle předchozího příspěvku

David Pražák
Reply to  PVo
29. 9. 2019 20:55

Nejlepší stanice na mainstreamovou hudbu jsou Haná, Rubi, Jih a Krokodýl. Na těchto rádiích nehrají žádný hit dvakrát během dne. Tyhle regionálky se dají poslouchat celý den. U Krokodýla je dobré to, že když zahrají něco podruhé během dne a zavoláte jim do studia, tak vyhrajete nějakou cenu.

Jarda
Reply to  David Pražák
30. 9. 2019 06:52

A v Čechách nic? :O

LiborV
Reply to  David Pražák
30. 9. 2019 09:28

Rádio Krokodýl využívá známý marketingový nástroj jak podpořit svou odlišnost od konkurence (žádný hit 2x)a zároveň prodloužit průměrnou délku poslechu. Tím, že se úmyslně zařazuje druhé hraní vybrané písničky do různých posluchačsky slabších časů, nelze přesně odhalit v kolik hodin se bude hit opakovat. A je šance, že si lidé zvyknou poslouchat Rádio Krokodýl i jindy než ráno. Žároveň lze promovat claim „žádný hit 2x“.Někdy se kombinuje uvedená soutěž s principem narůstajícího jackpotu. Jedná se o zcela standardní nástroj. V zahraničí využívaný většinou u stanic formátu AC, které se snaží odlišit od trhové jedničky (se stejným formátem). U nás to již také několik rádií mělo. Playlist, který má rádio Haná bývá v zahraničí obvykle propagován claimem ve stylu „Ještě více hitů 90.let,milénia a to nejlepší z dneška“.

Jarda
Reply to  LiborV
30. 9. 2019 14:45

Pořád moravský výběr, ale u nas nic, tu všude jen hitradia….

Marek
Reply to  Jarda
30. 9. 2019 18:57

Jardo neboj, od noveho roku chteji hitradia udelat centralizovanou odpoledni sou, tak budou treba rozdavat prachy, jako kdyz zmenili slogan hit za hitem :-))

LiborV
Reply to  Marek
30. 9. 2019 22:17

Když tu před několika lety někteří návštěvníci webu předvídali postupnou centralizaci programu hutrádií „mnozí údajní znalci – zastánci prostředí v Mediabohemia říkali, že nic takového rozhodně není v plánu (nejspíše bylo, ale bylo to pravděpodobně tajné i pro většinu zaměstnanců společnosti) a nyní se ukazuje, že ke sdílení programu mezi hitrádií části programu dojde. Očekávám, že v případě úspěchu odpolední show (stejné nebo větší poslechovosti za méně vynaložených peněz) dojde k redukci samostatně produkovaného programu v regionu na cca 5 – 6 hodin ve všední den. Jestli bude časem i společná ranní show s odpojovanými okny se zatím pravděpodobně neví (může být i lokální).
Očekávám, že síť hitrádií bude fungovat na podobném principu jako síť rádií Radio NRW v Severním Porýní Westfálsku.

PetrB.
Reply to  LiborV
30. 9. 2019 23:05

Odbočím otázkou. Kde je ten, co tvrdil, že z Oldies Rádio nebude Rock Rádio??? Chci si zapamatovat to jméno, až se tu za rok sejdeme a bude v Praze centralizovaný program Rock Rádia….. Ale to jsem odbočil. Zapírat, zapírat je politika vedení Media Bohemia. Vzpomeňme na konec Gama Rádia a Egrensisu. Tutlali to před zaměstnanci tak dlouho, dokud to šlo. Na Egrensisu byla dokonce naplánovana a rozjetá dlouhodobá soutěž o nábytek, která se neuskutečnila. Moderátoři se nesměli rozloučit s posluchači, jediný, kdo byl frajer, byl bývalý hud. dramaturg M…. který pustil od kapely Olympic: Skončili jsme jasná zpráva….. Na Egrensisu běželo více jak měsíc vysílání bez moderátorů, nikdy to rrtv neřešila, přesto, že to bylo nahlášené a bylo to jasné porušení licenčních podmínek… A už tu někdo naznačil, jak je to se servisní organizací spol. M.B. podnikání na Kyperských ostrovech?

LiborV
Reply to  PetrB.
1. 10. 2019 08:21

Nemyslím si, že lidé, kteří tu vypráví o touze Media Bohemia provozovat plnohodnotné v regionech tvořené vysílání, by zde psali něco jiného než to čemu věří na základě informací, které od svého „zaměstnavatele“ mají. Pro stabilitu firmy a udržení spokojenosti zaměstnanců je běžné, že řadoví pracovníci a partneři vědí jen o několika nejbližších krocích a o tom co se jich bezprostředně týká. Můžeme se bavit zda je nebo není tento přístup etický a správný. Je pravděpodobné, že je zaměstnancům prezentován vize ve stylu „tvoříme efektivně lokální rozhlasový obsah tak, abychom uspokojili posluchače v regionech“. A to jak se může vyvíjet podoba naplňování této vize se s řadovými hráči v týmu nemluví. A časem se to i mění.

Někdo tu v době spojování Rádií Kiss tvrdil, že fůze Oldies rádia a Rock rádia rozhodně v nejbližších 2 až 3 letech nehrozí. Nejspíš to byla pravda. Tehdy ještě nebylo Oldies radio na řadě.

Žorž
Reply to  LiborV
1. 10. 2019 08:56

Jakožto budějckého patriota mě děsí představa, že Faktor – nejjihočeštější radio s velmi silným příběhem (nejdříve Podzemí plus další stanice Ladislava Faktora) by mělo ustoupit pražské centrále.
A přesunout Rock Radio do Prahy by bylo od MB šílenství – znám celý tým Rocku a vím, že všichni moderátoři mají v Budějcích své závazky a do Prahy by se s největší pravděpodobností nepřestěhovali (nebo alespoň většina z nich).
Někdejší víkenďáci Honza Petr a Lucka Fialová odešli proto, že se odstěhovali do Prahy a nevyplatilo se jim dojíždět.
Jasně, v případě sloučení je můžou „nahradit“ moderátory z Oldies, ale řečeno sloganem Rock Radia, připravit slušný rockery vo jejich oblíbený speakery? To nechceš! A myslím, že MB nechce Slušný rockový ráno bez Marothy a Drtičky, dopoledne bez Kamila Drába a odpoledne bez Ondry Hellebranta…

LiborV
Reply to  Žorž
1. 10. 2019 10:09

Nemusíte se o svou oblíbenou jihočeskou značku bát. Je totiž pravděpodobné, že se Hitradio Faktor bude tvářit zcela cíleně jihočesky. To lze zajistit i v rámci odpojovaných bloků (ranních nebo třeba dopoledních). Např. „Ranní Faktor, Ranní dvojka z Jihu apod.“ Lze odpojovat například zprávy, počasí a dopravu. Je pravděpodobné, že v následujících letech zůstane Rockradio v Českých Budějovicích. A možná právě jejich tým bude časem zajišťovat lokalizovaný obsah pro Hitrádio Faktor v rámci několika hodin denně (je to otázka tak 3 a 4 let dle mého laického pohledu). Jeden zprávař je schopný vyrobit dva různé zpravodajské vstupy (zprávy). Je pravděpodobné, že by se Rockradio nepřeklopilo do Prahy najednou. To není cesta Media Bohemia. Je pravděpodobnější, že pokud by někdo ze stávající sestavy odcházel tak by mohl být nahrazen nějakým „známým rockerem, z nějaké kapely apod.“, který by usedal do studia pro svůj slot již v Praze. Media Bohemia jde jinou cestou než Kiss radio. Kiss radia byla centralizovaná během dvou měsíců, Media Bohemia sloučí svá rádia do 1 místa třeba během 10ti let (postupně a relativně nenápadně).

PVo
Reply to  LiborV
1. 10. 2019 12:39

taky začlenění Oldies nemusí znamenat že (hlavní) studio bude automaticky v Praze. A stejné to může u Hitrádíí.

H.
Reply to  LiborV
1. 10. 2019 13:28

Držet regionální studia je pro stanici typu Hitrádia dlouhodobě ekonomicky neudržitelné. Věřte, že nic teď není pro MB důležitější než jak se zbavit téhle koule u nohy, tohoto nechtěného reliktu minulosti. A oni to udělají, pojedou úplně na hraně toho, co ještě posluchači a inzerenti unesou. Nebude to naráz, ale bude to. Však už tyhle týpky známe.

Michal
Reply to  H.
1. 10. 2019 13:53

Jen ať to sjednotí. Aspoň bude konečně ta čtvrtá frekvence Hitrádia v Liberci nezákonná a začne se to (snad) konečně řešit. 🙂

LiborV
Reply to  Michal
1. 10. 2019 14:39

Vše bude dle zákona, oficiálně to budou stále různá rádia. Tak jako to má Kiss.

Žorž
Reply to  LiborV
1. 10. 2019 15:52

Proč vlastně při akvizicích radií a jejich následné centralizaci nedochází i ke sjednocení licencí do jedné? Třeba Evropa 2 je taky papírově x radií vysílajících pod jednou značkou…

LiborV
Reply to  Žorž
1. 10. 2019 16:31

Umí na to odpovědět někdo se znalostí práva/příslušného zákona.

LiborV
Reply to  H.
1. 10. 2019 14:37

Souhlasím. Budou zkoušet postupně co jim trh umožní 😉. Předpokládám, že se vyplatí jeden studiový dům, ale umím si představit, že si mohou z nějakého důvodu držet dočasně i 1 – 2 regionální pobočky. Konkurenční stáj vysílá Signál radio a zpravodajství Kissu z Mladé Boleslavi. Bude tak činit do doby než vlastník připraví nové společné sídlo pro TV Prima a svá rádia.

Honza K.
Reply to  LiborV
2. 10. 2019 09:19

Kiss zprávy z Mladé Boleslavi již delší dobu nevysílá. Zprávy se vysílají živě z pražkého studia.

jan
Reply to  LiborV
2. 10. 2019 09:39

Regionalni prizpevky jsou natocene v Boleslavi a ostatní zive z Prahy na to peníze mají , ale ze by něco udelali z programem a zprávami to ne. Kiss je pripad sam pro sebe.

LU-
25. 9. 2019 00:01

Má někdo info, jestli R.Č.Kanada vrátila moderované vysílání? Z kontaktu na webu zmizl obchodní tým, redakce, apod. Na Instagramu poslední příspěvěk někdy před létem, FB už tolik aktivní taky není.

Jan
Reply to  Ovi
25. 9. 2019 03:26

Podle jejich vyjádření se mělo moderované vysílání vrátit od září, zatím se tak nestalo a nejspíše ani nestane podle původního týmu.

Jerry
Reply to  Jan
25. 9. 2019 13:51

Jede pouze hudba, radio krachuje

LiborV
Reply to  Jerry
25. 9. 2019 15:50

Nevíte zda probíhá pokus rádio prodat nebo se dá čekat vrácení licence?

LU-
Reply to  Ovi
26. 9. 2019 13:18

Držte nám palce, je to dřina. Každopádně v prime-time měla RČK na internetu poslechovost do 6 lidí. Někdy třeba jen 2, to už mohli být i roboti.

David Pražák
Reply to  Jerry
25. 9. 2019 16:04

Ale!!! Že by nastal konec dalšího radia? U Kanady bych se vůbec nedivil, když ještě neběží vysílač v Nové Bystřici a Dačicích.

Ondra Mištera
Reply to  David Pražák
25. 9. 2019 17:03

Váš text…Na rádiu Česká Kanada už v celou hodinu nevysílají zprávy.

Ondra Mištera
Reply to  Ondra Mištera
26. 9. 2019 17:07

Váš text…Před chvílí jsem na české kanadě slyšel zprávy. Včera odpoledne je nevysílali. Jsem zvědavý na to, jak se rádio bude vyvíjet dál, jestli za čas skončí, nebo jestli obnoví moderované vysílání.

David Pražák
Reply to  Ovi
26. 9. 2019 17:43

Tak Dačice 92,9 opravdu jedou. Zrovna jsem byl v Telči a naladil jsem.

PVo
Reply to  Jerry
25. 9. 2019 16:13

v Radioprojektu nejsou takže od reklamek nemohou mít nic a objíždět lokální místní malé klienty evidentně nezvládli(je to málo peněz za dost námahy). Do takovýchto projektů nemá smysl vstupovat bez zajištěných dohod s firemním partnerem/partnery třeba s protihodnotou využití reklamního prostoru. A nalepit se na místní samosprávu na rozdíl od lokálních televizí pro rádio nefunguje…

David Pražák
Reply to  PVo
25. 9. 2019 23:21

Kmitočty po České Kanadě by se určitě mohly hodit Hey rádiu. Heyko by tak dokrylo většinu Jihočeského kraje.

Jarda
Reply to  Ovi
26. 9. 2019 10:54

Cože? To budou mít radio hey Číňani?? Moje nejoblibenejsi radio? Nebude z toho čínská reklamní trouba?

PVo
Reply to  Jarda
26. 9. 2019 11:48

nevím co by mohli číňani propagovat, v televizi by to byl třeba „čínský“ pohled na svět/aktuální události ale v hudebním rádiu mi to nedává smysl. Btw. výstupy z výzkumů v Německu z hlediska využití na reklamu jsou lepší. Jako podnikatel bych věděl že když si zadám reklamu tak mi jej v té hodině uslyší x lidí, u nás z denní bych si to mohl odvodit leda přibližně.. třeba podle porovnání rozložení internetové poslechovosti během dne a aproximací z počtu netové poslechovosti za den k celkové denní. A týdenní je z hlediska zjištění efektivity reklamního zásahu vyloženě k ničemu.

jakub melin
Reply to  Jarda
26. 9. 2019 17:18

nebude, nepanikařte… bude to jen neco cestopisneho apod.

Mirek
Reply to  Ovi
28. 9. 2019 08:30

Milý Ivoši, kdyby sis zjistil pár informací, než sem začneš něco psát, bylo by to fakt prima. Zhola nic o tom nevíš a píšeš sem jen bludy a demagogii. Nevím opravdu co si o Tvém webu mám poslední dobou myslet.

Já bych to asi udělal tak, že bych se nejprv zeptal, zjistil si informace o co půjde a pak teprve třeba napsal na toto téma článek. Asi podobné jako článek na téma zasekávání RDS. Zkus se někdy zamyslet na tím, k čemu vlastně ty ww stránky mají být.

kdybys něco chtěl vědět, telefon na mě máš už dost dlouho.

Mirek
Reply to  Ovi
28. 9. 2019 14:06

Pokud já bych chtěl na svůj web něco smysluplného napsat, např. o nějakém novém pořadu na některém rádiu, tak bych se asi snažil zjistit co nejvíce informací (např. i dotazem v onom rádiu) o čem ten pořad bude, a pod. Psát sem svoje doměnky je prima, ale deklasuje to tento web spíše do kategorie fakenews. Je to vidět i z reakcí některých čtenářů, kteří Tvé příspěvky pomalu pochopili tak, že rádio přechází do čínských rukou a nebo, že pořad budou moderovat moderátoři v Číně, kteří neumějí ani pořádně česky. (bizár) Rovněž starší titulek … „cituji jednu kuriozitu, která dokládá, že financovat rádio není snadné….“ To je skoro jako napsat: …představte si vážení čtenářové, že rádia dávají do vysílání i reklamu, aby ufinancovali svůj provoz… Bomba!

Asi bych se také zamyslel nad smyslem některých svých příspěvků, zejména jejich relevancí i co se týče jejich objektivity.
Ale nechci zde rozvíjet nějaké sáhodlouhé polemiky, neb si myslím, že je to zrovna zde zhola zbytečné.

Prima víkend.

LiborV
24. 9. 2019 22:26

Rád bych zařadil vzpomínkové komunikační vlákno. Jsou chvíle kdy vzpomínám s láskou na jingly Rádia Rokko a Rádia Limonádový Joe. A jaké jsou pro Vás ty nepřekonatelné jingly dob minulých i současných?