Nejnovější komentáře

  • Jakub DXer: Já ty dekadovký (v podání TV stanic na satelitu) rád nemám, protože to vnímám jako omezení… Jo, rád si připomenu…
    16:01 26.07.2024
  • PVo: a mají repertoár od Bacha po Vlacha? .. odhaduju (resp. nechce se mi to na netu hledat) že jde o…
    13:13 26.07.2024
  • Oviradio.cz: Absolute 80s, Heart 70s, 80s80s, Nation 90s atd., základem vždy mainstreamové hity.
    11:36 26.07.2024
  • PVo: „dekádově vymezené formáty“ moc nechápu (pokud jsou tedy vymezené JEN dekádově) a nevěřím v jejich úspěch.
    10:58 26.07.2024
  • Oviradio.cz: Samozřejmě, ale počítám jen subjekty, které mají nějaké profesionální zázemí, obchod, strukturu. Color je v kategorii nadšeneckých projektů, smysluplné pokrytí…
    10:11 26.07.2024
  • Jakub DXer: Abych byl objektivni, tak mimo mainstream je hudebně i Color rádio, takže to.ukousava taky z pomyslného koláče možných nových projektů…
    09:50 26.07.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
24.7K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Ententík
6. 4. 2018 22:48

Vtip o rádiu
„Pane vedoucí, proč neustále dokola zapínáte a vypínáte to rádio, nedá se to poslouchat!“
„Musím, chci totiž vědět kolikrát ho za sebou můžu zapnout a vypnout, než se nadobro zničí.“

Michal
5. 4. 2018 17:40

Už několik dní je slyšet rušení nějakým parazitním signálem na liberecké frekvenci 87,6 MHz Černé Hory. Napadla mě souvislost s nedávným spuštěním 105,4 MHz v Jablonném v Podještědí. Pokud přebírají signál z 105,3 MHz z Krkonoš, dávalo by to smysl. Ovšem prskání neodpovídá špičkám ve vysílání ČRo Liberec, tak těžko říct, kde se to tam bere.

Jarda
Reply to  Michal
5. 4. 2018 18:11

čro lbc 105,4 sotva pokryje okolí jabloneho 😀 už za rynolticema je „ticho“ leda neco z německa/polska, na třeba 87,7 nebo tak neco.

Michal
Reply to  Jarda
5. 4. 2018 18:28

Jo, taky by mě překvapilo, kdyby to bylo tak silné v Liberci. V 87,7 MHz problém nebude. Jsem přesvědčen, že rušení vzniká už na ballovací anténě. Špatným příjmem to není, prská to stejně na různých, na sobě nezávislých přijímačích. Celkově je ta modulace docela zarušená a k tomu je tam ještě slyšet slabý brum. On tenhle vysílač byl vždycky takový hodně nízkonákladový. Několik let neměl ani RDS.

Michal
Reply to  Michal
5. 4. 2018 19:01

Tak nevím, kdo všechno to tady čte, ale prskání náhle ustalo. 🙂

Jarda
Reply to  Michal
6. 4. 2018 04:47

tak problemy s rušením ballu nemá jen černá hora, ale i radio hey v česke lípě, ale tam se na to pravě z toho důvodu chystají ono mít ballovací antenu pod vysilací antenou konkurenční stanice…. u černe hory to muže být i neco z polska, jsou místa kde místo čro liberec na 102,3 chytneš poláky, to až bude zase výluka tak se to da poznat, takže bych se nedivil kdyby to bylo neco 120km z polska, to kolikrat hraje i na nasliněný prst 😀

Ondrej
4. 4. 2018 19:26

O jakou zmenu se jedna?

H.
Reply to  Oviradio.cz
4. 4. 2018 23:22

To jste vystihl velmi dobře ten popis. Dechovka zůstává, o víkendu se v blahopřáních hraje ještě hodně široce a večer v písničkách na přání taky, ale během dne, kdy je playlist takříkajíc čistý bez vnějších zásahů je znát změna. Výběr hudby je celkově dynamičtější, z české scény se hrají pouze hity od 90.let (už žádný Karel Gott, Michal David a tak), objevují se i rality právě z devadesátek (něco jako Kiss, třeba Atb), nechybí ani Nirvana, Kings of Leon, Tittiyo a další. Jasně, je to pořád klasické komerční rádio, ale ten výběr songů se hodně změnil a na poslech je to celkem příjemné osvěžení proti Kroku, F1 a dalším rádiím tady. Prý je to ve fázi vývoje ještě. A ano, hodně se ptají na názory posluchačů, taky jsem ho vyplňoval a ptají se i výherců ze soutěží, říkala kamarádka.

H.
4. 4. 2018 15:57

V poslední době prochází hudební proměnou jihomoravské Rádio Jih. Večer v písničkách na přání se sice ještě kloubí původní formát s novým, ale během dne je změna znát. Posloucháte někdo?

Michal
27. 3. 2018 14:09

Rádio Dechovka se zřeklo dvou dosud nezprovozněných vysílačů Orlík nad Vltavou a Milevsko viz RRTV.

Michal
Reply to  Oviradio.cz
27. 3. 2018 15:09

Tak mě napadlo, je vůbec proveditelné mít na VKV SFN? Moje praktické zkušenosti říkají, že spíš nikoliv. Například Impuls 92,1 MHz vysílač Liberec vs 92,1 MHz vysílač Černá Hora. V místě mého bydliště jsou dost vyrovnané úrovně signálu z obou vysílačů a hraje to dost mizerně. To samé rádio Beat 107,8 MHz Liberec vs Česká Lípa. Kolem Rynoltic neposlouchatelné.

Jarda
Reply to  Michal
27. 3. 2018 16:03

http://pira.cz/show.asp?clanek=synchronni_fm_sfn
Jde to, ale má to svoje ale, spiš by se to hodilo na sít vysilačů pro radio jako je napřiklad dalnice, kdy je jeden kmitočet, ale vysilače jsou podel silnice, ale na tak velke vzdalenosti to nejde, to není dab+.

Vojta(1)
Reply to  Michal
27. 3. 2018 17:17

Radio Černá Hora má na kmitočtu 87,6 MHz asi nerozsáhlejší SFN „kravatu“ na území ČR. Po spuštění Náchoda ji bude tvořit 6 jednokmitočtových vysílačů.
Nejsem si jist, ale nevyužívalo dříve rádio Beat také vázaný kmitočet 101,6 MHz někde na dálnici D1, v okrese Benešov?
Myslím, že mívalo 2 vázané vysílače někde mezi 40. a 50. kilometrem D1, nebo si to s něčím pletu?

Anonymní
Reply to  Vojta(1)
27. 3. 2018 18:18

Černá hora jich má ještě víc asi 8, dva jsou na liberecku

Jarda
Reply to  Anonymní
27. 3. 2018 18:29

ale z černe hory je to 105,3 tušim a ješte z nekterych vysílačů je jiný kmitočet, tak pozor. 4 jsou odlišné a a 8 + 1(náchod) tak bude 9 stejných 87,6.

Michal
Reply to  Vojta(1)
27. 3. 2018 18:35

U Černé Hory to není takový problém. Tam ty 87,6 MHz vysílače pokrývají zpravidla oblasti vzájemně oddělené terénem, takže v praxi asi není mnoho míst, kde by byl silný signál z více vysílačů na stejné frekvenci.

Jarda
Reply to  Michal
27. 3. 2018 19:28

to je pravda, také navic využivají extra nízké výkony, ono 20W a 50W to je docela málo, to „osvítí“ opravdu jen to městečko a konec 😀

JM
Reply to  Jarda
28. 3. 2018 01:16

U Černé hory byl krásně vidět ten rozdíl mezi slušným rádiem a někým jiným.

V Mladé Boleslavi má ČH dokrývač, který s výkonem 200 W a kótou ve městě pokrývá slušně město a pár km kolem. Dál už není slyšet. Podobně se chová i jičínský dokrývač – ve městě je silný, ale pár km za městem už je slabý.

Oproti tomu třeba „200 W“ dokrývač Hitradia Magic na 91,7 FM z Mladé Boleslavi chodí i přes nevýhodnou kótu ještě kolem Turnova v podobné síle, jako Beat na 94,4 FM z výrazně výhodnější a vyšší kóty Kosmonosy.

Podobný „zázrak“ je nový vysílač Rock Radia v Kolíně na 91,4 FM. U Turnova chodí výrazně silněji, než 200 W Beatu z výrazně výhodnější kóty Kaňk.

Michal
Reply to  JM
28. 3. 2018 14:29

Kubo, určitě máš nějaký udělátko, kterým by se daly naměřit konkrétní hodnoty. V případě podezření na překračování povoleného výkonu bych neváhal se obrátit na ČTÚ.

JM
Reply to  Michal
28. 3. 2018 19:54

Konkrétní hodnoty lze vzdáleně dost těžko naměřit tak, aby se z nich dalo přesně určit, jaký je ERP.

Faktem je, že nedaleko Turnova je dokrývač Magicu na 91,7 FM asi o 20 dB silnější, než Černá hora na 87,6 FM. Přitom je jen o 7 m výš (ČH je 224+30, Magic 241+20) a naopak je o 2 km dál, úhel a terénní profil na vysílače mám identický (rozdíl jeden stupeň), takže lze vyloučit horší terénní profil k vysílači ČH.

Co se týká technologie, Magic má směrovku mířenou na sever, Černá hora využívá všesměrový dipól – vyzařování směrem ke mě by tedy mělo být plusminus stejné. Magic by sice měl být silnější (o 3 dB – rozdíl 100 W vs. 200 W), ale určitě ne o 20 dB, tedy skoro stejně silný, jako Beat na 94,4, na jehož vysílač je skoro vidět a v cestě není vůbec žádná překážka (zatímco k Magicu stíní právě kopec u Kosmonos, který má 280-290 m.n.m., tedy je výš, než anténa Magicu…

Je to hnus…

Vojta(1)
Reply to  JM
28. 3. 2018 21:27

Ten Magic na 91,7 MHz má opravdu o 20 dB víc než ta stowattová Černá hora?! Pokud správně počítám tak sto wattů + 20 dB by dávalo neuvěřitelných 10 kilowattů!!! A nebo to počítám špatně?
Je pravda, že ta f. 91,7 jde chytat i v okolí Kladna s čitelným RDS.

JM
Reply to  JM
28. 3. 2018 22:45

Ano, fakt to chodí u Turnova o 15-20 dB silněji. Je samozřejmě možné, že ČH má v MB nižší výkon, než má povoleno, ale že by to byl takový rozdíl se mi nezdá.

10 kW tam mít asi nebudou, ale kolem několika kW by tam klidně být mohlo. Jak píšu, na Kosmonosy a Bradlec od antény vidím, MB samotná je za kopcem (a tedy i vysílač Magicu). A on i přesto jede skoro stejně silně jak ten Beat.

Kolem Kladna ale asi nechytáš MB, ale Mělník, kde je Hitrádio FM na stejné frekvenci. I proto (a asi i kvůli Praze 91,9 FM) má MB na jih a JZ potlačení (směrovka tam míří zády). Na sever to každopádně smaží hodně silně.

H.
Reply to  Vojta(1)
27. 3. 2018 20:14

Ty vysílače ČH ve skutečném režimu SFN nejedou, není k tomu důvod, protože vše je přikryto frekvencí 105,3.

Ondrej
26. 3. 2018 15:36

Nemate tu nekdo fotky ze studia radia Bonton z Bontonlandu nebo Studia radia Triangl za sklem v Liberci?

Honza
26. 3. 2018 09:15

Dnes má rádio Kiss nějaký problém z vysílačem 97.7 Votice, od 8:30 měli hodinový výpadek a teď to sice hraje ale strašně potichu a bez basů a občas tam něco pípne, a někdy se seká i písnička je tento problém i někde jinde?

Vojta(1)
Reply to  Honza
26. 3. 2018 09:38

Na frekvencích 98,1 a 92,9 Kiss funguje tak jak má. Na f. 97,7 z Mezivrat má teď Kiss asi i nižší výkon. Skoro mě to nešlo naladit a ten zvuk je opravdu špatný. Asi mají někde závadu.

HOME
24.7K
0
Přidejte komentář, prosím.x