|
||
Komentujeme |
||
Oviradio.cz. Názorový web o rozhlasovém vysílání. Provozovatel: Ing. Ivo Harvánek, IČO 04604776. E-mail oviradio.cz@gmail.com. Šíření obsahu webu bez předchozího souhlasu provozovatele je zakázáno. Provozovatel si vyhrazuje právo odstraňovat příspěvky čtenářů, které narušují kultivovanou a věcnou diskuzi. Copyright © 2006-2023 Ing. Ivo Harvánek, Czechia, Europe Powered by WordPress & Atahualpa Oviradio.cz používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory COOKIES. Pokud nesouhlasíte, prosím, opusťte tento web. // Oviradio.cz uses COOKIES to provide services, personalize ads, and analyze traffic. If you do not agree, please leave this website. Více // More Nastavení souborů cookie na těchto webových stránkách je nastaveno na "povolit soubory cookie", aby vám poskytlo co nejlepší zážitek z prohlížení. Pokud kliknete na "OK" níže, vyjadřujete s tím souhlas. // The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you click "OK" below then you are consenting to this. |
Ahoj, tady je to zřejmě jediné místo, kde se dá dobře diskutovat o rádiích. Chtěl bych se proto zeptat, jestli někdo z vás neví, jak je to s Radiem Rubi. Co se tam děje? Já jsem na něm vyrůstal a hlavně ve druhé polovině 90. let to byla jedním slovem paráda. Teď poslední roky a hlavně několik posledních měsíců je to ale čím dál větší katastrofa. Z energického svěžího rádia se stal zmatený hudební mišmaš a celkově ten program neskutečně uvadá. Jako by Rubi jelo v nějakém čím dál více omezenějším režimu. Jinak si to nedokážu vysvětlit. Až je z toho člověku docela smutno. Rubi máme pořád naladěné v práci, protože ho skoro všichni kolegové poslouchají, takže ho slyším několik hodin denně, ale třeba kamarád mi tvrdil, že mnohem lepší je Radio Haná, které má velice pestrý playlist. Hoďte sem nějakou informaci, pokud máte nebo klidně nějakou vzpomínku, pokud jste Rubi taky měli rádi. Díky.
Aleši, Rádio Rubi je podle zákulisních informací na prodej. Jeho program stagnuje od odchodu Marka Bergera, který se nyní věnuje právě Hané. Rubi zcela upustilo od svého nejúspěšnějšího formátu svěžího rádia s vysokým podílem 90.let a nyní je to low-costové rádio, které jen čeká, až ho někdo koupí. Jenže jeho cena není akceptovatelná ani pro velké hráce typu Media Bohemia, Agrofert či Radio United a ani pro sólové hráče. Mezi námi, koupí-li ho někdo, je to spíše jistota jeho konce. Rubi má přitom obrovský potenciál. Kdyby majitel Hejl chtěl, dokáže mu vrátit jeho původní slávu, stačilo by jen trochu bojovat, tak jak to dělají nyní další poslední nezasíťovaná rádia – Jih a Zlín. Obě to nevzdala, prošla změnou, vyčistila své formáty, přesně se zacílila a první jmenované je poměrně dravé v muzice i programu v posledních měsících a nejednou dokáže hudebním výběrem i programem překvapit. Bez zajímavosti není slib majitele Rubi, když získával brněnskou frekvenci o kterou se dlouho přel s Free Rádiem, že se Brnu bude věnovat a časem pro něj bude i odpojované vysílání. Nic z toho nenaplnil a z Rubi je pouho pouhá samohrajka.
To nejsou pozitivní informace. Ale myslel jsem si to, protože už jde delší dobu hodně poznat, že něco není v pořádku. Nemám nic proti různým hudebním žánrům, ani proti české muzice, ale je strašné, kolik balastu teď Radio Rubi hraje a jak je ten jeho playlist celkově postavený. Hudby z 90. let je tam pořád celkem dost, ale už prakticky zmizely takové ty songy typu eurodance. Vypozoroval jsem, že si ani moc nelámou hlavu s programem. Ve všední dny 18:00 – 19:00 bývají písničky na přání, které kolikrát ani nejsou. Jede jen proud hudby s jingly a moderátor nic. Stejně tak webovky Radia Rubi jsou jedna velká katastrofa. Jak už jsem psal, Rubi je pro mě nostalgie, protože za mých školních let to bylo TOP rádio, které spousta lidí v mém okolí vyloženě žrala.
Byl tam problém s hlavním streamem. U některých vysílačů byla pouze nosná a u dalších záložní stream. Třeba v Jihlavě jel ráno program ze zálohy a v Měříně byla nosná.
Už to hraje. U vás v Práglu nevím, ale v Jihlavě i v Měříně to jede.
Na Chodově už to funguje také.
Nejede to ani u nás. Prý tam mají technický problém. V průběhu dne by měli hlavní stream nahodit.
Rádiu Dálnice na Chodově (107,9) teď nefunguje modulace.
RFI z Petřína na 99,3 má nyní hlasitější a o něco kvalitnější modulaci, ale zmizela data RDS. Vysílá se stereo, pro srovnání v Berlíně je RFI monofonní.
RFI opět s RDS, stačilo dát echo do Issy-les-Moulineaux.
Tak jsem se zaměřil na rádia, co hrají vánoční songy a musím bohužel říct, že všechna rádia hrají stejné vánoční odrhovačky. Nicméně Rádio Dálnice se od těchto stanic odlišuje. Poslouchal jsem Dálnici a narazil jsem tam na jednu vánoční písničku, kterou jsem na žádném českém rádiu nezaznamenal. Dálnici musím za tohle pochválit, že hraje i jiné vánoční songy, než ostatní rádia. https://www.youtube.com/watch?v=nEr9mPPDDvA
Davide, Myslím si, že rádio Bonton hraje úplně jiné a zajímavé verze vánočních písní, které se v jiných rádiích neslyší.
No já nevím, ale zrovna za tenhle song bych Dálnici fakt nechválil, ale možná je to jen otázka vkusu. Mě před pár dny potěšilo, když jsem zaslechl na Radiožurnálu Christmas Lights od Coldplay. Coldplay je sice docela mainstreamová kapela, byť s lehce alternativním soundem, ale zrovna tuhle skladbu jsem zatím slyšel jen na Expres FM a na bývalém Bontonu. Jinak některé vánoční písně znějící z mainstreamových rádií mě už docela obtěžují. Patří mezi ně například All I want for Christmas is you, Christmas is all around nebo v tom nejhorším případě Vánoce hrajou gloria nebo něco jiného od Petra Kotvalda. Zvláštní ale je, že i přes velmi častou rotaci mě stále neomrzela Last Christmas od Wham a je to jedna z mála mainstreamových skladeb, kterou si občas dobrovolně pustím. Myslím ale, že kdybych ji slýchal celý rok, asi bych změnil názor.
Radia by měla nasazovat speciální songy i o jiných svátcích. Třeba o dušičkách „Knocking On Heaven’s Door“ od Boba Dylana, Vaccines a „Post Break-Up Sex“ na Valentýna nebo „Ring Of Fire od Johnnyho Cashe na Jana Husa 😀 😀 😀
A vyhraje-li reprezentace v hokeji nebo fotbale, což je také národní svátek, měla by být přichystána obligátní We Are The Champions od Queen, jedna z nejprofláknutějších skladeb i kapel v českém éteru.
no tím že je nejprofláknutější, tak by se ani nevědělo, že nějaký zápas byl
Tak by místo toho mohli hrát Happy Ending od Avril Lavigne 😀
Pane Harvánku, musíme číst tyto nesmysly od tohoto autora? Díky jeho spamu, zapadne 6. (nyní i 5.) zajímavější příspěvek. Díky
Souhlas, tohle uz prekracuje meze toho nemocneho cloveka.
Podle mě je nejideálnější na podobné příspěvky nereagovat a třeba to pana XXL potom přestane bavit. Trolling je prostě všude a už dorazil i sem, s tím nic nenaděláme.
Už jsem učinil opatření, aby nás neotravoval.
Mít vysílač ve Hvězdonicích u Naháče, je podle mě zbytečné. U motorestu Naháč hraje kmitočet z Ostředku dobře. Sám jsem to tam poslouchal. Proto to dali jinam.
Rádio Zelená hora již oficiálně spustilo své webové stránky: http://www.radiozelenahora.cz
Rádio Dálnice má schválen přesun dosud nespuštěného vysílače Hvězdonice 107,8 do nové lokality u Poříčí nad Sázavou mezi dálnicí D1 a Benešovem.
a take hned vedle čtyřkol 😉 ale kdy ty vysílače spustí? ještě neběží ani ten předchozí jehož přesun byl schvalen.
Žádné Čtyřkoly, ale dle souřadnic místo při silnici I/3 při přejezdu řeky Sázavy při lehce zvýšeném výjezdu směr Mrač. Tudíž pokrytí I/3 oficiálně bez rušení od přebrání signálu z Mirošovické 98.3 na úrovni překlenutí okresů Praha/východ a Benešov přes Čerčany, Poříčí N/Sázavou po hranice okresního města. Ptám se na logiku, spíše nelogiku této frekvence, ale vlastně je to jedno.
Ty důvody mohou být dva.
Prvním může být snaha zajistit řidičům směřujícím po silnici I/3 na D1 informační servis ještě před vjezdem na D1.
Druhým může být obava ze vzájemného rušení od dálničního vysílače rádia Impuls ze Střechova nad Sázavou. Ten vysílá o 100 kHz vedle, na f. 107,9 MHz. A od Hvězdonic není nijak daleko.
Přikláním se k prvnímu důvodu. Dálnice chce využít jinak přebytečný vysílač 107,8 pro rozšíření pokrytí na důležitém tahu navazujícím na D1. Rušení 107,8 vs. 107,9 není na autorádiu žádný problém. Tím bude spíše shodná frekvence Signál rádia v Táboře, která zasahuje i do Benešovska.
V Lagarderu to rádio totálně zmrvili, jak nejvíc mohli. Už ani o víkendu v dopoledních hodinách nejsou devadesátky. U mě je Dance radio mrtvé. Ať žije německé radio Trance Base FM.
Sunshine live… I po letech stejně kvalitní. Němci mají holt kliku. Dance je pro mě dnes o ničem, v prvních letech to bylo super. Dnes lze snést maximálně Regina DaB.
Mimochodem už asi 2-3 týdny nefungují webowá rádia od Dancerádia Pure trance a House old school… Předtím tedy nefungovaly taky semtam ale teď už vůbec. na webu je ovšem nepropagují už hodně dlouho. Myslel jsem že se s novým vlastníkem něco zlepší ale spíš naopak.
naopak na http://www.sunshine-live.de/ hned úvodní strana je asi odkaz na víc jak 30 specializovaných web radii.
Bohužel trance music už na Dance radiu nehrají. Když to měl ještě czc.cz, tak to bylo jiné kafe. Žánr, jako je trance bohužel v českém éteru chybí a je to velká škoda.
Třeba taková Kissmánie z Kiss JC
z posilovny (kde mají téměř vždy puštěné City) mi přijde že už nejvíc dance2trance v Praze hrají právě tam. Nicméně na to abych si naladil 93,7fm sám od sebe tak je tam moc poprocku atp…..to si radši pustím cizí rádia z netu..
Dneska před 9. hodinou ráno hráli na Dance rádiu True Faith 94 od NEW ORDER. Nečekal jsem, že zahrají něco tak dávného zrovna na Dance rádiu.
Hudba z 90. let je na *DANCE* už poměrně běžná, spektrum je někdy až překvapivě široké. Na jedné straně „impulsovský“ Haddaway – What Is Love, na straně druhé house classics Pete Heller – Big Love. Tvůrci Dance už dříve pochopili, že publikum rádií stárne a hrát jen nové releasy EDM už nefunguje. Mě zaujalo, že Dance radio má občas v playlistu současné EDM verze funkových a soulových skladeb 70. a 80. let, které v originále hraje Color Music Radio.
Jak prosím podle vás souvisí ‚stárnutí‘ publika se zájmem o novinky v EDM, resp. trance music? Kdo tu hudbu má dlouhodobě rád, žije s ní celý život. Navíc novinky z trance a Edm vycházejí pořád.
A široké spektrum 90s meli dřív, dnes pouze pár nejznámějšich songů…až na pár vyjímek z poslední doby, třeba právě New Order.
Novou hudbu sleduje v dospělém a zralém věku výrazně méně lidí než za mlada, to je zcela přirozený jev. Pokud rádiím „pro mladší“ nedorůstají v dostatečném množství noví mladí posluchači, tak se logicky musejí obsahově opírat o stále starší hudbu a novinky nasazovat obezřetně, aby posluchači svému rádiu nepřestali rozumět. Mění se i žánrový mix, tak jak se v čase mění hlavní zájmy publika i hudba samotná.
Dance radio vzniklo v určité podobě, která odpovídala tehdejším podmínkám na rozhlasovém trhu a hudební scéně. Jeho provozovatel se zcela správně snaží rádio přizpůsobovat současné situaci, hledat, experimentovat, proto je jiné, než bývalo, nestal se z něj zarputilý skanzen.
Podobný více či méně patrný posun se týká také například Spinu, RockZone, zfúzovaných Kissů nebo Evropy 2.
„zarputilý skanzen“ generoval 2x vyšší poslechovost. Ztrácet začali až s experimenty..
PV, z jakého důvodu podle Vašeho názoru tvůrci Dance radia začali experimentovat? Soudný broadcaster by úspěšný produkt jen tak neměnil. Ptám se Vás jako znalce Dance radia.
Pro představu, tady jsem to komentoval na jiném webu, ta data jsem našel na mediálních webech (u jednoho.. tuším že za 2017 má být za II+III což je jediná nepřesnost)
Fleischmannova vizitka profesionality přehledně: analýza poslechovosti (počet v tisících tak jak jsem to v rychlosti našel
I+II/2012 : 24 denní 50 týdenní (to ještě dobíhalo renomé po „amatérech“ z firmy CZC
II+III/2013 : 19 denní -41 týdenní poslechovost
I+II/2014 : 13 denní – 28 týdenní
I+II/2016 : 8 denní – 15 týdenní
I+II/2017 : 13 denní – 29 týdenní (následoval update s DJ Roxtarem atp.)
I+II/2018 : 10 denní – 19 týdenní
Teď poslední vlna II+III/2018 je to 13 denní a 20 týdenní. Zatímco se „skanzenem“ a „diskotékou“ byla vzhledem na dosah nadpůměrná poslechovost teď pouze šedý průměr. Snad jenom Bonton od nich je horší. Připomíná mi to ČRo Wave… sice není v analogu ale jinak ho cpe do všech ostatních platforem (net, DVBt, satelit, dab+ )a přitom poslechovost mizerná, jeden posluchač stojí opravdu strašné prachy za šíření. Sice je to oceňovaná stanice ale k čemu to je když ho téměž nikdo neúposlouchá? Různí „fajnšmekři“ se ošklíbají nad Impulsem (což opravdu není nic sofistikovaného a jeětě vysílají v mono) ale poslechovost má a tak má smysl.
Nový majitel Lagardere holt přinesl jiné myšlení. Taky (obecně)všechno musí dělat někdo to dělá rád a to co má rád a veří tomu, tak taky prosazuje. Když do toho se do toho začali montovat lidé, kteří původní koncept rádia s rovným beatem a svěžím bpm měli za „hloupou“ diskotéku tak to prostě takto dopadlo… Osobně lámané beaty nesnáším a naopak co znám lidi kteří je poslouchají tak zase oni nesnáší rovné… Btw. co je horší nebo lepší (Bonton/Wave/impuls) jsem samozřejmě posuzoval podle možnosti dosahu a počtu posluchačů – nijak nekomentuju kvalitu či nekvalitu jakéhokoliv hudebního formátu a osobní vkus nelze nikdy označit lepší nebo horší protože to je záležitost emocí a ne rozumu.
No, úplně nevím, jestli opravdu by mělo rádio „stárnou“ se svojí posluchačskou základnou. Příkladem je např. KISS…podívám-li se zpětně, jak vypadaly čísla jednotlivých KISSů v součtu a jak vypadá „nový“ KISS, tak ten rozdíl po 1,5roce je celkem velký. I přes navyšování vysílačů ta čísla nerostou. Formát bývalých KISSů byl hitový a to včetně písniček, které nikdo jiný nehrál, byl oblíbený mezi mladými a znám i plno 40cátníků, kteří ho poslouchali. Nový KISS je absolutně obráceně – řekl bych, že jedno z nejkonzervativnějších rádií(nepočítám-li např.Blaník a Impuls – alternativa je třeba i pro starší). Koncept dobrý, ale hudební dramaturgie a přílišná opatrnost v nasazení něčeho nového je velká….místo úpravy v hudební stránce, tak změní celé moderátorské odpoledne…výsledek je takový jaký je….dříve jsem poslouchal denně KISS JČ a KISS Deltu, když jsem jel více na sever…teď max. ráno při cestě autem, víc to nedám….ta rotace starých stejných „hitů“ už 1,5roku je hrůzná. Je až zarážející, že veřejnoprávní rozhlas dokáže jít s dobou – myslím, že úprava Radiožurnálu po hudební i obsahové stránce bude mít další fázi a o Regině DAB už tu také bylo dost řečeno a v drtivé většině kladně…ano, Regina dokáže dobře kombinovat novinky i se staršími hity – bohužel DAB je málo rozšířené. Osobně si myslím, že na „omlazování“ Radiožurnálu bude muset nějaký soukromník reagovat – jako vhodná mi přijde F1 z těch velkých.
Bóže to je materiál…. Bonton je prý úspěch a u Dance furt čekají jak se projeví změny před rokem a tím rádiem testují posluchače: https://www.mediaguru.cz/clanky/2018/12/active-se-chce-zbavit-nalepky-tradicni-radiovy-dum/
A takovéhle „kapacity“ tady šéfují éteru a ve výsledku udávají většinový hudební vkus národa.
Děs.
Naštěstí ještě existuje pár nadšenců, kteří dělají rádio srdcem a láskou k muzice a ne pro prachy.
Tak nevím…ten článek je vlastně o ničem, jen takové promo. Bonton je takové hatla patla – něco jako rádoby klon Signálu…Dance bylo nejlepší za CZC, od jeho prodeje jen samý hokus pokus….ZET – v rozhovoru v překladu: jednáme jednáme, ale současný stav nám vyhovuje…máme to fifty-fifty, nelezeme si do zelí a betonujeme frekvence. Mě by jen zajímalo, zda současný stav odpovídá licenci, ta byla přeci vydána pro určitý program a nemyslím si, že by se mělo jednat o reprízy anebo pořady z jiného rádia.
A F1 – přijde mi, že u tohoto rádia se už tolikrát měnil program a sytl, že už je vlastně jedno, co tam bude…pokud to má být rádio á la „a teď se budeme všichni veselit“, tak to bude tak trochu kopírka mezi Impulsem a ČRo2.
Ještě může vyběhnout RU se svým promem a říct, jak je KISS veleúspěšný anebo MB, že Hitrádio je progresivní a myslím, že budoucnost rádií v ČR je jasná
Ten rozhovor není nezajímavý, je v duchu toho, co Martina Říhová tvrdí o Active (firma je vnímaná jako tradiční rádiový dům, což je třeba změnit). Proto se v něm rádia, až na Frekvenci 1, detailněji neřeší. Vnímám to tak, že relativní spokojenost je pouze s Evropou 2 a Bontonem. Evropa 2 je stabilní velká značka s dobrými čísly. Rádiu Bonton proti předchozím rokům poslechovost opravdu vzrostla, ale podle mého názoru je to dáno spíše vývojem konkurenčních stanic. Bonton se roky nemění, běží s minimálními náklady a úsilím. Současný růst poslechovosti si vysvětluji tím, že konkurenti jako Impuls, Blaník i sesterská Frekvence 1 hrají novější hudbu než dříve, zatímco Bonton zůstává víceméně stejný. Spolu se Signálem, který se zaměřuje na ještě starší hudbu, můžou být alternativou pro ty, kterým výše zmíněná rádia přijdou už „moc moderní“.
Pozice Frekvence 1 se postupně posouvá od konkurenta Impulsu či Blaníku někam ke staršímu hitrádiu, takže věkově je proti minulosti mnohem blíž k Evropě 2, která naopak mírně a pozvolna stárne (o riziku kanibalizace se Říhová zmínila). S Dance radiem si skupina Active zřejmě moc neví rady. V rámci českého trhu je to ale malá značka, takže si s ní můžou dovolit dělat častější změny a experimenty bez fatálních obchodních dopadů.
Rádio Zet se podle mého názoru v roce 2019 změní. Na webu Active se mezi rádii značka Zet už vůbec neobjevuje, takže to vidím na nový název Youradio News. Ve vysílání bude pravděpodobně využit obsah ze stejnojmenného zpravodajského podcastu, rádio bude i nadále low-cost, otázkou je hudební formát. Ten se vyvíjí směrem k soft/pop rocku, kytarovému soundu. Poznámka na okraj: Neustálé reprízování obsahu není porušením licence.
A ještě jeden postřeh k rozhovoru. Není v něm ani ň o DAB+.
S Bontonem nevím…faktem je že náklady na program radikálně snížili. Ohledně trendu nevím protože chybí dlouhodobé statistiky – otázkou je zda tedy dnes dosahují cca takové poslechovosti jako s předchozím formátem „poprock nezastavíš“. Nicméně zcela určitě to takový fenomén jako dřív není a takovou poslechovost za celou dobu pod Lagardere (tak jako byla s jinými formáty než jejich „pokrok“ nebo „české písničky a dárky“( to tádio nemá….
Když porovnám II. a III. kvartál WR, tak to u Bontonu vychází následovně:
2006 150 tis. (nový pop-rockový formát a staronový název)
2007 114
2008 119
2009 116
2010 123 (alternativnější pop-rockový formát)
2011 81
2012 80 (české melodie)
2013 93
2014 59
2015 65
2016 58
2017 58
2018 72
Měřeno čistě přes WR, „Pop-rock nezastavíš“ byl dvakrát úspěšnější než „České melodie a dárky“. V průběhu let si Frekvence 1 a Bonton vyměnily role. Dnes je Bonton tím starším, konzervativnějším médiem, zatímco F1 jede novější pop rock.
díky …a je zajímavé že taky to radio přebírali s 2x vyšší poslechovostí než jej prodali letos Křetínskému..
velmi dobrý postřeh k DAB+ !
Chápu to tak, že digitál není na pořadu dne, není to priorita.