Komentáře a diskuze

  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 13:56 k KomentujemeBude zajímavé sledovat, jak rychle se změní RDS při blížícím se přejmenování Zet na Prostor. Loňská změna PS na "RadioZET"...
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 10:59 k KomentujemeV databázi ČTÚ se objevilo krátkodobé oprávnění Praha - Eden 104,2 pro "PRAHA FORTUNA TRENING TEMP".
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 09:21 k KomentujemeNa obsah vysílání to vliv nemá, ale na vnímání stanice = značky určitě ano, zvlášť když v posledních letech je...
  • Václav 2. 6. 2023 v 08:59 k KomentujemeAha, díky. Uvidíme co ten Fajn, logo na obsah vysílání vliv mít asi nebude, v tomto případě logo nehraje (roli)....
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 08:45 k Komentujeme1999-2018, 2018-dosud Zdroj: mediaguru.cz a pro srovnání staré logo londýnského Capital FM z konce 80. let: Zdroj: wikipedia.org
  • Václav 2. 6. 2023 v 08:39 k KomentujemeMusím se někde podivat, jak blanicti dokazou modifikovat své slunce. Mě přišlo pořád stejné.
  • Oviradio.cz 1. 6. 2023 v 23:57 k KomentujemeBlaník má současné logo rovných pět let. Druhým nejstarším po Fajnu je logo Rock Radia. Je z roku 2008, tedy...
  • Václav 1. 6. 2023 v 23:50 k KomentujemeA blanik?

Články

Komentujeme

O čem píšete?
20.6K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Květák
Reply to  Oviradio.cz
7. 5. 2023 11:28

Zajímala by mě poslechovost Metropole

SPYRO
7. 5. 2023 07:26

Jaký máte názor na webový radia poslouchate? Někdo? Já zrovna hip hop vibes radio

TÉMA
Webový radia
SPYRO
Reply to  Oviradio.cz
7. 5. 2023 11:51

Tak spin mám rád od mých 13 let 2016 ale hip hopvibes teď když poslouchám dobrej mix songu
Nebo teďka mám i předvolby v app Hot 97.5 https://www.kvegas.com/
Ale co se týká českých radiich nic už v z cr neposloucham krom spinu ale italský radia mám rád mám nějaký oblíbené tam kam jezdíme na dovolenou tak jsem si oblíbil.

TÉMA
Hip hopvibes
Last edited 26 dní před by SPYRO
Martin
5. 5. 2023 13:06

Fajn Rádio nasadilo nový zvukový obal i s novým audio logem, slyšel jste ho už někdo? Co na něj říkáte?

TÉMA
Fajn Radio zvuk
Ľuboš
Reply to  Martin
5. 5. 2023 15:30

Počul som úžasné zvukové obaly rôznych CHR rádií. Nemecké ENERGY od Purejingles, rakúske Kronehit, britský Capital od Reelworldu alebo aj našu slovenskú Europu 2 od SOB. Myslím že Fajn do kategórie úžasný zvukový obal zaradiť nemôžeme. Zvukové logo má nejakú melódiu, názov rádia, čo je vlastne len jedna slabika sa spieva samozrejme inou melódiou. Čo je ale fakt, do ich CHR formátu sa to hodí. A je to lepšie ako bolo doteraz. Škoda však, že to nie je porovnateľné s fakt skvelými zvukovými obalmi…

PVo
Reply to  Ľuboš
5. 5. 2023 19:41

Zvukový obal je obecně pomalu nejmenší důvod proč by se mělo rádio poslouchat nebo ne? Nebo se snad někdo poslouchá rádio který se mu jinak nelíbí jen proto že se mu líbí znělky?
btw na Fajnu mění te obal co půl roku… pochybuji že přiláká posluchače právě toto.

Ľuboš
Reply to  PVo
5. 5. 2023 23:15

Ono sa hovorí, že obal predáva. Na rôznych potravinách, na všeličom možnom. A je tu ešte niečo, prieskumy počúvanosti rádií sú viac menej o poznateľnosti značky, ako o naozajstnej reálnej počúvanosti. A s počúvanosťou, teda vlastne s poznateľnosťou značky ide ruka v ruke to, za akých podmienok sa v rádiu môže predávať reklama. No a na toto zvukový obal vplyv môže mať. Ináč, keby to tak bolo že zvukový obal je u rádií to najmenej podstatné, asi by nemali z čoho žiť spoločnosti, ktoré nerobia nič iné, len jingle a iné prvky zvukového obalu. Tieto spoločnosti však majú z čoho žiť a stále majú objednávky… Takže ten zvukový obal asi nejakú tú váhu bude mať…

PVo
Reply to  Ľuboš
6. 5. 2023 08:06

OK, při koupi nové dosud neznámé věci může obal hrát tuto roli. ale mizerný obsah nikdy žádný obal nezachrání. Podíl nákupů neznámého obsahu daných hezkým obalem je v objemu celkových nákupů mizivý… většinou člověk očekává přesně obsah.

TÉMA
říká se navrch huj, uvnitř fuj
PetrPe
Reply to  PVo
6. 5. 2023 08:27

Jako za me zvukovy obal je spise doplnek utvarejici radio. Smerodatna je hudba a moderatori. Ale kdyz uz se to tady resi, mam hodne rad jednoznacne identifikujici radiove melodie. Napriklad Evropa 2 se svym „Tatatadaaa“ nebo Kiss s „Tuududuuu“ nebo tak nejak. Kdyz z dalky slysis radio, ale nerozeznas mluvene slovo, melodii vzdy poznas. Taktez se mi hodne libilo, jak si v 90kach dokazala radia vyhrat s hodinovymi zpravarskymi jingly. Napriklad u me radio Orion a Sprint (rad bych si zase pripomnel). Dnes kazda vterina draha, tak si s tim tak moc nevyhrajou a spise dochazi k zjednodusovani. A jeste kdyz jsme u zvukoveho obalu, kdyz by to nekdo opravdu resil, tak nikdo neposloucha Radio1, ktere jingly snad nemeni vubec. A ten s tou sbijeckou, je fakt k poslechu lahodny 😀

frkotou
Reply to  PetrPe
6. 5. 2023 13:32
Václav
4. 5. 2023 21:01

Zdravím, prosil bych o praktickou radu, za chvili bude mít náš příbuzný narozeniny a chceme mu dát mobil. Je zvyklý poslouchat na něm i fm radio. Mohli byste mi doporučit nějaký (aktuální), který by mel i ostatní funkce na úrovni (foťák…) , pokud možno dobré fm radio, nebo aspoň nějaké fm rádio, protože jak se tak díváme, např. Samsung, xaomi – dnes už mobily fm rádio ani nemaji. Či existovala by nějaká aplikace na nainstalování? Ale to mě přijde že fm je podmíněno speciálními prvky hw? Budu rád za rady.

Míra
Reply to  Václav
4. 5. 2023 21:32

Pokud nevadí rozměrově, tak se podívej na Samsung A52 5G. Je na trhu od března 2021, ale je stále k dostání v základní variantě 128/6. Přišel mi nedavno v černé barvě, rovnou s androidem 13, což je v pořadí třetí a poslední android pro tento mobil. FM radio chodí pěkně, stereo, RDS a RT.

Václav
Reply to  Míra
4. 5. 2023 22:23

Díky, to zni dobře.

Míra
Reply to  Václav
4. 5. 2023 22:35

Není zač. Jo a má 3,5mm jack na sluchátka. Zkoušel jsem svoje stará sluchátka s běžným 3pin konektorem a makají…

Václav
Reply to  Míra
4. 5. 2023 22:38

Tzn. Je tam jack na sluchátka? Vsiml jsem si i A54 5G, ale fm radio u nej jsem v popisu nenašel.

Míra
Reply to  Václav
4. 5. 2023 22:49

Jo A52 5G má jack na sluchátka.

Václav
Reply to  Míra
4. 5. 2023 23:06

Ok. Jen tak pro zajímavost dab asi žádného výrobce nenadlo integrovat do telefonu? Kvůli pudu sebezáchovy baterky, předpokládám.

Last edited 28 dní před by Václav
Míra
Reply to  Václav
5. 5. 2023 05:19

Předpokládá se, že nepodpora DABu je kvůli zájmům mobilních operátorů (prodávat datové balíćky). Možná s tím můžeme spojit i fade out funkce FM příjmu. Uvidíme, co bude s jednosměrným 5G Broadcastem.
Myslím ale, že tyto úvahy jdou mimo akční rádius tohoto webu a nedokážu je ověřit.

Jarda
Reply to  Míra
5. 5. 2023 12:15

tak ono když mobily přestávají mít i sluchátkový konektor a s bezdrátama to asi jentak nepůjde, ona se nechytla ani tlevize v mobilu, ani dab (ano skutečně existovali telefony, co měli televizi nebo i dab), fm rádio už moc výrobců také nedává. Automaticky se počítá s mobilními daty nebo wifi. To pak můžete na telefonu čumět nejen na bednu, ale různá „vod“ atd, poslouchat jakékoliv rádio ale také vlastní hudbu třeba spotify, youtube, podcast, takže díky datům/wifi to není už jen o lineárním vysílání. Jen mě mrzí, že pomalu mizí sluchátkové konektory, nejhorší je ztratit jedno sluchátko. Což se mi stalo, ve vlaku jsem ztratil jedno sluchátku a když jsem řešil náhradu, zda jde nějaké dokoupit a nechat spárovat, tak mi řekli že je to nemožné, že jedině koupit celá kompletní nová sluchátka. Což mě dost mrzí, že na to nejsou náhradní díly. Takže je ted mužu chytit a hodit do elektroodpadu…

Míra
Reply to  Jarda
5. 5. 2023 13:43

Moje neověřené názory:

Vytrácení 3,5mm jacků z mobilních telefonů: Tipuji, že jde čistě o rétoriku výrobců mobilních telefonů. Vzkazujį nám: „Dokup si převodník z USB-C a nezlob.“

Nepřítomnost DAB a vytrácení FM v MT: Tlak ze strany mobilních operátorů.

Nepřįtomnost DVB-T(2) přįjmu v MT:
Potřeba ziskovějších rozměrnějších směrových antén kvůli použité modulaci znemožňuje smysluplný provoz.

Jarda
Reply to  Míra
5. 5. 2023 19:47

převodník neexistuje, to by si každej mohl vyrobit třeba ze stareho usbC kabelu, na jeden konec napajet zdířku, ale takto to bohužel nefunguje, muselo by se jednato externí otg zařízení které by fungovalo podobně jako externé zvuková karta, takže by to extremně žralo baterku, stejně jako externí dvbt tuner, který umožní chytat klasickou tv na telefonu, ale tato řešení nejsou pro baterku přátelská, krom toho, musí to být telefon s podporou otg, bez otg žádne dongly nepřipojíte, ani blbou céčkovou flashku. Nebo mít externí bluetooth zařízení, kam slucátka zapojíte, asi jako kdyby existovali bt repraky se sluchatkovým konektorem. Takové zařízení by ale vyžadovlo zase i vlastní baterku.
Účel byl jasný, tlak ze strany výrobců donutit lidi kupovat další zařízení, která ale nevydrží věčně, baterna nebude nafurt, sluchatko snadno ztratíte, takže budou častější výměny, nebo dokupy, produkt stojí víc, takže výrobce víc vydělá, toto si myslím, že se splnilo, už skoro nevídám nikoho, kdo by měl drátový sluchátka, každej už automaticky bere bezdrátovky, vidím to všude venku, v buse, ve vlaku aatd, drátový sluchatka vidím raritně, dokonce i taková ta velká přes hlavu, atd, tak vše bezdráty.
rádio je tlak ze strany operátorů ale i trochu ze strany poskytovatelů internetu, kdekdo se snaží jet přes wifi. Televize tam je to podobné jako u rádia + by telefon musel mít nějaký konektor pro možnost externí antény, takže chceš tv, kup si dta nebo wifi a mužeš koukat. Docela mě udivuje, že se vůbec ujaly samotné bezdrátové repráčky, co nemají ani možnost flashky a paměťovky ale ani nemají tuner pro rádio, takže bez telefonu je to člověku k hovnu ikdyž bude mít songy na flešce, musel by si pořídit dražší dražší model, který má víc funkcí. Dokonce existuje i rádio, které se prodává jako bt reprák s tunerem, což se asi prodává líp, říct lidem kup si rádio s bt, nebo kup si reprák s rádiem, tak ikdyž oboje bude totožné, tak první so si dnešní člověk koupí, bude to s tím druhým názvem. A každý pak zkusí ladit rádio, když bude mít v telefonu málo baterky nebo se mu vybije mobil, tak na reprák bude pouštět aspon to.

Míra
Reply to  Jarda
5. 5. 2023 21:33
Jarda
Reply to  Míra
6. 5. 2023 08:09

…..Chipset Realtek 4050…..
To mluví za vše, není to převodník, ale externí zařízení, které vyžaduje také podporu funkce otg 😉 ono si to stačí přečíst, přímou převodovou redukci mezi konektory si spájíte i doma na koleni, tohle si ale doma nevyrobíte. Nehledě na to že u všech externích zařízení by měli uvádět, že to spotřebovává baterii. Případně si můžete doma spájet meziredukci, kdy si k tomu ještě připojíte powerbanku.

Míra
Reply to  Jarda
6. 5. 2023 17:03

Nazývejme si to jak chceme. Převod z HDMI na displayport nebo VGA také potřebuje energii. Tam je to natvrdo přiznáno.
Než začalo usb-c tak se všude psalo, že půjde po všech stránkách o obousměrný „konektor“….
Mně se úhyn malého jacku v MT moc nelíbí.

Jirkas
Reply to  Václav
5. 5. 2023 20:49

DAB+ v nekterých telefonech uz bylo. (nektere modely LG). Duvod proc se od toho upusilo a upousti od FM v telefonech jsou licencni poplatky, ktere vyrobce telefon za tyto veci musi/musel odvadet.

PVo
Reply to  Václav
5. 5. 2023 19:45

Xiaomi aplikaci FM rádio má, určitě jsem si to neinstaloval, když jsem tu aplikaci ještě ani neotevřel..

Jiří
2. 5. 2023 12:54

Blíží se výročí 100 let od zahájení rozhlasového vysílání v tehdejší ČSR.Rádio Dechovka připravuje na 18 května od 10h po dobu 24h speciální vysílání ze Zbraslavi na kmitočtu 1233kHz.Informaci jsem četl na Přátelé AM.Tak pokud zde někoho AM,alespoň okrajově zajímá může zkusit příjem.

TÉMA
AM
Tomáš Hron
2. 5. 2023 11:30

Z oficiálního programového schématu na webu Coloru zmizely informace o kontroverzním, Čínou placeném pořadu Barevný svět. Včera místo něj běžela jen hudba, v programu je uvedeno, že od půl sedmé jsou vysílány “Hudební tipy umělé inteligence Radia COLOR”. Pokud to není jen dočasná změna a půjde o definitivní konec Barevného světa, je to určitě pozitivní zpráva. Jen by asi bylo fér uvést, že ten pestrý výběr funku a soulu nesestavila umělá inteligence, nýbrž Ivo Harvánek.

TÉMA
Konec Barevného světa?
Jirkas
Reply to  Tomáš Hron
2. 5. 2023 19:49

Ten nesmysl uz skoncil? To by bylo fajn. 🙂

Jakub
2. 5. 2023 10:38

Ahoj všichni. tu a tam se tady objeví od někoho zajímavý bandscan, tak jeden taky přidávám…
Na prvního máje jsem našel jedno „zajmavé“ místo nedaleko Plzně – skalní ostroh pod vrcholem Radyně.
Leckteré vysílače, na které je tu přímá viditelnost hrály slabě, naopak se tu o slovo hlásily vysílače, u kterých bych to ani nečekal.
Jen namátkou: Černá hora 90,5 (195 km), Ještěd 95,9 (159 km) nebo Javořice 95,4 (145 km).

A to prosím s obyčejným telefonem, který už něco pamatuje – žádná „profi“ technika!

Tady posílám pro představu:

http://iradio.unas.cz/radyne.png

Máte v okolí také nějaké zajímavé místo, kde přijímáte rádia, které vás překvapují?

TÉMA
vzdálené vysílače
David Pražák
Reply to  Jakub
2. 5. 2023 14:54

Nemám, protože už mě to nebaví. Vzhledem k tomu, že VKV pásmo je přeplněné, tak už se o dálkový příjem nezajímám. Už mě zajímá DAB+ a tím to hasne. Rádio už ladím jen na netu. Na FM už není co zajímavého hledat.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
5. 5. 2023 12:11

i na liberecku je to samej polák, ono také když mají obří výkony, rádi přitápějí a rádi nedodržují vyzařovací diagramy, u fm mají také přebuzenou modulaci, v polsku se nedodržuje 0 dbr. Takže pšonci tady hrajou všude, nejlépe asi stanice jedynka, trojka, zet a rmffm, některé klidně 2x nebo 3x, dají se naladit i další i celkem vzádlené vysílače, nechá se odlovit i eska z vysílače zary 106,6 například.

jouda
Reply to  Oviradio.cz
7. 5. 2023 14:30

Graficky přehledně a intuitivně, ale problémem budou vstupní data, protože co jsem namátkou zkusil, tak na našem území výrazně neodpovídalo skutečnosti (naštěstí). Konkrétně 93,2 MHz z polských Jizerek.

PPK, jidxc
Reply to  jouda
7. 5. 2023 14:50

Data jsou rozhodně správná, jde o mezinárodně zkoordinované parametry. Jaké konkrétní má daný vysílač, respektive jakou konkrétní anténu má za jakých podmínek umístění na situ dotyčný broadcaster je věc druhá. V příhraničí často sluší říct „naštěstí“, neboť nikdo netouží mít střední sílu signálu ze zahraničí někdy (-e) skoro uprostřed republiky.

jouda
Reply to  PPK, jidxc
7. 5. 2023 14:55

No právě, mezinárodně zkooridnované parametry jsou užitečné pro koordinaci s sousedními státy, ale s reálným pokrytím (které nás zajímá) nemají zhola nic společného. Do výpočtu musí vstoupit skutečné parametry anténního systému a to zde zjevně není splněno. Mapy pokrytí se zkoordinovanými parametry jsou dobré akorát pro ČTÚ/RRTV, ale pro běžného posluchače jsou k ničemu.

PPK, jidxc
Reply to  jouda
7. 5. 2023 16:13

Samozřejmě rozumím 🙂 Užít reálnou anténu při simulaci samozřejmě jde, ale musel bys brát ještě kombinačně v potaz, že si někde na boku věže či rozhledny a ta má v určitý azimut určitý útlum…a to ti garantuji, že už do kupy nedáš 🙂 A samozřejmě se může s časem měnit, broadcaster si může vyjednat na najímateli lepší podmínky, které budou lépe splňovat zkoordinovaný příděl, nebo naopak, umístí mu tam v blízkosti další panely či trasy…

jouda
Reply to  PPK, jidxc
7. 5. 2023 16:48

Dokonalé to nebude nikdy, ale co nejlépe se přiblížit skutečnému diagramu reálné je. Protože třeba v případě té 93,2 jde o rozdíl kolem 40 dB(!) na území ČR a takový výpočet je fakt k ničemu.

Jarda
Reply to  jouda
7. 5. 2023 20:04

tak podle toho pokrytí bych neměl mít takový signál a neměl by být skoro všude, no realita je uplně jinde, skoro po celym lbc kraji je skoro všude nerušený poslech polskych radií.

jouda
Reply to  Jarda
7. 5. 2023 21:58

Mně vychází na SV okraji Prahy přes 60 dBuV a není tam ani 30.

Marek
30. 4. 2023 22:24

Web RTVS má poruchu, taky vám na Dabu nehrají tamější rozhlasové stanice?

TÉMA
porucha RTVS
Marek
29. 4. 2023 23:06

Dnes na moravském Blaníku došlo k telefonické objednávce písničky na přání – asi se inspirovali bývalýmpořadem rádia Čas – i idyž proběhla jen jedna telefonická objednávka, je to unikát!

TÉMA
telefonická objednávka písničky na přání na moravském Blaníku
Míra
27. 4. 2023 22:19

Zajímavý názor a námět do zdejších diskusí.
A co já na to? I malá rádia mají vliv. Jde jen o to, zda mají čas a peníze.
https://youtu.be/3W0WXxTB1NQ

PVo
Reply to  Míra
28. 4. 2023 15:59

no nevím, pán má rád/dělá hiphop tak si proto myslí že musí být všude, třeba má v ledasčem pravdu ale uvádět ceny Anděl jako nějaký etalon jak by rádia měla hrát to asi ne= na kecy o trendech ala Červinka jsem už alergický.

Hony
26. 4. 2023 07:14

Fresh nakonec převezme frekvenci 88.6 v Ostravě

Míra
Reply to  Hony
26. 4. 2023 10:01

Asi jsme to tu probírali. Pomohou si? Budou mít obě frekvence? Byl se někdo podívat na Anenském vrchu, zda je tam viditelná změna v AS ?

PetrPe
Reply to  Míra
26. 4. 2023 12:52

Pomohou si o Bilovec, Klimkovice atd. Samozrejme v globalu v porovnani s ostatnimi hraci je to drobek pod stolem…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
26. 4. 2023 14:42

Jenom pozor, mění se diagram.
http://fmscan.org/power.png.php?i=1900855

Last edited 1 měsíc před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Míra

Využívání obou kmitočtů současně bude nutnost, nebo bude stačit 88,6 ?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
26. 4. 2023 17:30

88,6 stačit určitě nebude. Například tohle je terénní profil Opava – Hillova (88,6MHz 0,5kW) > Ostrava – Heřmanice. Asi si dokážeš představit jaký maglajs ti tam přistane na anténě.
https://heywhatsthat.com/bin/profile-0904.cgi?src=main&pt0=49.956111,17.917823,8b6914,307,9906ff&pt1=49.858903,18.323479&axes=1&los=1&greatcircle=1&metric=1&freq=88,6&refraction=&exaggeration=

PetrPe

V principu zapad to moc nepokryje a omezeni budou dosti podobna jak u 103,6. V cem se ale muze signal zlepsit, tak urcite lidnata Poruba. No a pak, jak jsem psal pred tim, nejake obce na jihu a mozna ten Bohumin, pokud tam dalnice slusne hrala. Otazka, jestli jeste nepriberou nejakou frekvenci Dalnice nize smerem Novy Jicin…

Míra
Reply to  PetrPe
26. 4. 2023 21:13

No, žádná hitparáda. 2x poplatek za využívání kmitočtu a 2x elektřina + nájem navíc. Předpokládám, že když se měnil diagram 88,6 , tak se buď měnil výkon, nebo stanoviště. To je nějaká cesta, jak tomu pomoci.
Jinak holt asi ten DAB: Buď nějaká výšková budova v centru Ostravy a výkon tak 1 až 2kW, nebo to překrýt z vyššího blízkého kopce.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
27. 4. 2023 16:02

Výkon ani stanoviště měnit netřeba, ta kóta je dobrá. Jen tam místo dvou čtyřprvků bude dipól s odraznicí nebo tak něco.

Míra

Neznám tu situaci podrobně, tak se k tomu nebudu vyjadřovat. Evidentně to mělo nějaký důvod (že nezůstaly původní antény).

Last edited 1 měsíc před by Míra
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
27. 4. 2023 17:06

Důvod je jednoduchý. Ty dva čtyřprvky zády k sobě vyzařováním kopírovaly dálnici a do stran to moc nezářilo. Však se podívej na vyzařovací charakteristiku těch antén. Pro původní účel ideální. Fresh bude chtít kromě dálnice pokrýt taky nějaká ta obydlí například…

Míra

To jsem si tak nějak domyslel. Spíš jde o to, co ta kóta zvládne.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
27. 4. 2023 17:12
Franz

Tahle dálniční kóta je dobrá? Vždyť ve směru diagramu jsou na prvních pěti kilometrech od vysílače, kde má signál největší potenciál, jen pole, louky a lesy. Na Porubu, kde je první zastavba tři kilometry od vysílače, je už útlum. Pokud nepřekoordinuješ do města, tak si zaděláváš na stejný osud jako rádio Dálnice. Parametry zarušení 88.6 jsou prakticky identické, jako 103.6 FM. Hlučín, Bohumín jsou off. Přínos žádný. Ekonomicky nesmysl. Ukázkový double.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Franz
27. 4. 2023 17:24

Dobrá kóta myšleno tak, že je to na kopci a ne utopené někde v zástavbě nebo údolí. Zatím je to jenom na papíře, třeba se s tím ještě hýbat bude, kdo ví. Nevím o tom o mnoho víc než vy, vycházím jen z veřejně dostupných dat.

Michal R.
Reply to  PetrPe
26. 4. 2023 22:27

Třeba vysílač v Lipníku nad Bečvou 90,2 by mohli převzít taky

Václav
Reply to  Michal R.
26. 4. 2023 22:42

Driv nez ten by mohl byt v kraji užitečný Novy Jičín, popř. Podél dálnice v kraji.

Škoda že asi nikdy nedojde na ponaučení kdo toto rádio* prodal MB se teď musí patlat se zarusenymi bublacky

*originální rádio o které byl zajem velké posluchacske základny

Zajímavé bylo když helax mel zájem o kmitocty Dalnice Brno Praha Plzeň, což se teď asi konat nebude. Popř. Tehdy sympaticky zlin 94,3

Last edited 1 měsíc před by Václav
LU-
Reply to  Václav
27. 4. 2023 08:36

Většina rádií se prodávat nechtěla, ale byla k tomu spíše donucena. Holt upsat se s „MMSkou“, to je skoro jako upsat se ďáblu 🙂 Viděl jsem někde rozhovor s p. Hofmannem (Egrensis), kde ještě mluvil o plánech na stavbu nového domu se studiem, atp. a snad rok na to – šlus a už hrajou „hezky česky“.

PVo
Reply to  LU-
27. 4. 2023 15:39

A to se zavázali že budou prodávat reklamu jen přes MMS? ne že bych si o MB myslel něco dobrého (a jsem poslední kdo by je chtěl obhajovat) ale nenapadá mě ta páka že se nedalo nic jiného dělat a jen prodat…

LU-
Reply to  PVo
27. 4. 2023 17:45

Je otázka, kolik je rádio si schopno sehnat přes svoje obchodní oddělení. Ale ty celostátní reklamy supermarketů a podobně si rádio samo jednoduše nesežene. Když si poslechnu reklamní odpojovak třeba Hitradia tady u nás, tak jedna regionální reklama je tak na 5 celostátních, když jich je víc. Někdy z regionu nezazní ani jedna. Takže dokážu pochopit, že když pak většina příjmu je třeba z MMS, tak se pak hezky „škrtí kohoutky“ 🙂

PVo
Reply to  LU-
27. 4. 2023 21:59

Jo dobře, to mám taky vypozorované nicméně je tady ještě (a i byla) i jiná reklamní síť, teď vznikla třetí, které jste členem i když s rádii nepříliš významného dosahu.
Nevím jaké jsou podmínky členství MMS ale i tak si nemyslím že prodat MB bylo jediné řešení.
Tyhle subjekty se chovají tak jak jim prostě regulace ze strany státu dovolí, a ta nefunguje rozhodně v zájmu posluchačů….MB nabídla takový prachy jako nikdo jiný a zase si to zpátky vytříská provozováním těch (i několikrát zdublovaných) levnohrajek

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
27. 4. 2023 16:13

Jak vlastně v severní části Ostravy (třeba kolem zoo) chodily ty Klimkovice? Mě to vychází, že by tam spíš mělo pálit Hitrádio z Opavy, respektive, že se to tam muselo mydlit.

PetrPe

Az tak daleko jsem Dalnici ja osobne netestoval. Vim jen, ze v Porube v klidu na stolnim radiu a ruseni se v aute zesilovalo nekde od Mar. Hor. smerem k centru. Takze ano, ZOO vubec ne. Ale o to asi nejde, timto vysilacem urcite doladi Porubu a par obci kolem. Vychod Ostravy by mohl byt dokryty nejakym pripadnym Havirovskym vysilacem si myslim.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
27. 4. 2023 19:46

Myslel jsem si to. Takže žádný ukázkový double jak zde bylo řečeno. Ono všeobecně nazývat doublem dva od sebe 10 km vzdálené 50W bubláčky je z principu pitomost. Ale chápu, že Franz tomu prostě nefandí a důvod k rejpání si vždycky najde. 🙂

Franz

Rád se nechám vyvést z omylu například názorem pana Kružíka, ale nedovedu si představit ekonomickou obhajobu kóty, umístěné uprostřed polí, kde ve směru diagramu je nejbližší městská zástavba 5 km daleko (při parametrech tohoto bubláčku) a na Porubu (první zástavba taky až 3 km od vysílače) máš už osekaný diagram kvůli Opavě.

Kdyby došlo k přesunu například na Avion shopping park, tak máš na zmíněných pěti kilometrech od vysílače přes 100 tisíc obyvatel městské části Ostrava-Jih. Dokrývač tohoto typu prostě musí být umístěn ve městě, jinak se vydáváš stejnou cestou jako rádio Dálnice. Psal to tady i pan Kružík, že co se po Dálnici nepřekoordinuje do města, zanikne.

Chápu, že kdo za tím nevidí ekonomickou stránku, tak by bral všechny drobky, ať už jsou umístěny kdekoliv. Ale kolik nových posluchačů ti za vynaložené náklady může přinést takový bubláček uprostřed ničeho?

TÉMA
88.6 FM
Last edited 1 měsíc před by Franz
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Franz
28. 4. 2023 17:20

Chápu to jako snahu pokrýt toho pokud možno co nejvíc ve všech směrech, byť menší intenzitou, prostě takový kompromis. S 50W se samozřejmě zázraky konat nebudou, ale fakt je, že i 50W na dobré kótě dokáže být slyšet poměrně dost daleko, samozřejmě ideálně na čisté frekvenci. Snaha přesunout to na Avion by podle mne skončila zamítnutím od ČTÚ, právě kvůli té Opavě. Kolem Klimkovic je to přece jenom víc schované za terénem a i tam mi to přijde dost na hraně.

PetrPe

Idealni by byl presun na obecni bytovou budovu Panorama https://mapy.cz/s/mafujacema nebo pobliz na sidlo VSB-TU https://mapy.cz/s/malavasale. Oboji jsou co se koty tyce plus-minus na tom stejne a provozovatele nejsou soukromnici. Takze by tam teoreticky mohla byt slusna domluva, kdyz se jedna o verejne prospesnou kulturni vec 🙂 Snad jen stavajici mobilni operatori, aby do toho nehazeli vidle…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
28. 4. 2023 19:59

Ten panelák na Havlíčkově nám. se mi líbí. Ale muselo by tam být fakt brutální omezení na Opavu a i tak se bojím, že by to na ČTÚ shodili.

Václav
Reply to  PetrPe
28. 4. 2023 22:00

Pokud bysme si chtěli být jisti, že najdeme něco s omezením na Opavu, musela by to být stavba jako komín, která by s nacházela na výpadovce směr ta Opava a anténu dát jen ve směru Ostrava. Napadla mě tato u Planetária https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/mericka_zakladna20110724.html

vycházím z poznatků Hulín Holý kopec , kdy 101,6 lze lze zachytit i nad Brnem, ale nějaký ten kilometr na opačnou stranu při přímé viditelnosti vysílače je signál chatrný, podobně si jde všimnout u Brna hády jak signál rychle klesá směr východ z antény 105,5 zatímco z vertikánlního dipólu na vrcholu 93,1 se drží (v Holubici)

A to jak u Holého vchu, tak Hádů je tam nějaká ta kilowata a tento jev se projevuje.

A nebo by se dalo spokojit s tím, že Ostrava od Opavy je oddělena táhlým stoupajícím terénem a tak by se dalo vysílat z Fakultky nebo ještě nad ní VŠ koleje, odkud jsem jen tam naladil chlebičov. Ostatní rádia z Opavy – Color, Hey, Rockmax tehdy byl problém naladit pozůstatky v Horní lhotě – výše poležená mezi Ostravou a Opavou.

Last edited 1 měsíc před by Václav
Václav
Reply to  Václav
29. 4. 2023 01:27

Když jsme u toho, tak 105,5 z Hádů vysílá víc na SZ. Vzpomněl jsem , že jsem našel konečně místo, kde se setkávají 105,5 z Votic a Hádů . Podle natočení se se sluchátky buď hraje ten nebo ten. https://mapy.cz/turisticka?vlastni-body&pano=1&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9lPUExUZDa&ud=16%C2%B016%2742.235%22E%2049%C2%B028%2737.641%22N&x=16.2779695&y=49.4785166&z=16

jouda
Reply to  Oviradio.cz
27. 4. 2023 20:46

Je poznat, že to skenoval někdo, kdo není místní. Protože ty nejzajímavější vysílače vesměs přeskakuje. A to co hraje místně, zůstává naladěno o dost déle.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
27. 4. 2023 20:54

Jenom technická: proč proboha v dBf?

Da

protože to pak ukazuje víc 😀
jojo bojuji za dBuV v Fcb skupině věnované TEFu, půlka lidí to tam má takto… nechápu. No, vlastně spíš oni nechápou. Klasická otázka: a čemu to vadí? Njn lidi co mají radio s měřením poprvé v ruce a netuší která bije.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
25. 4. 2023 12:01

Netro může na Babu.
Dle aktuální databáze BNetzA Německo schválilo přesun a navýšení ERP 100,8 MHz v Budějovicích. Rakousko poblíž nic nemá, takže si myslím, že cesta je volná.

Míra

Ano, v rádiu to víme, ale díky za zmínku.
Rakušáci něco mají, ale až dále.
Musíme počkat, až to zadministruje ČTÚ a RRTV + je to „velká“ kóta, takže je tam ještě jeden předkrok.

Last edited 1 měsíc před by Míra
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
25. 4. 2023 12:33

Zmiňuji to hlavně proto, že na dnešní poměry je to vskutku revoluční přesun. Moc vám ten lepší signál přeju.

Míra

Děkujem.

Jerry
Reply to  Míra
25. 4. 2023 13:15

taky se přidávám a moc chválím a přeju!! playlist super, možná mi chybí trochu víc rychlejšího tempa oldskool např. brooklyn bounce apod, což dnes nikdo krom kissu v sobotu nehraje, ale jinak super

David Pražák
Reply to  Jerry
25. 4. 2023 14:22

Pokud hledáte rychlejší a starší taneční muziku kolem milenia, tak doporučuji internetové polské rádio Interstacja Club. Poslouchat ho můžete zde: https://onlineradiobox.com/pl/interstacjaclub/?cs=cz.cas&played=1

PVo
Reply to  David Pražák
25. 4. 2023 15:51

jo to je příjemný rádio.
Včera jsem přes YT poslouchal TRANSMISSION SYDNEY 2023 a kvůli davům na akci mě napadlo se trochu kouknout na australská rádia a ač žiju v představě že v anglosaských zemích dance2trance moc rádiím pšenka nekvete, tak se tam dají taková rádia najít. I na FM, třeba rádio Darwin nebo Valley fm.
Podotýkám že mají jen 26 mil obyvatel při mnohem slabší hustotě obyvatel.
To jen tady ta mafie sedící trvale na frekvencích tvrdí že mají žánrově pokryté prakticky všechno i přes fakt že rádio poslouchá v % jen tolik lidí jak v Norsku v roce 2017 po vypnutí FM pásma.

David Pražák
Reply to  PVo
25. 4. 2023 17:53

Náš éter je dost přerockovaný. Zbytečně je tu dost rockových stanic. Chtělo by to takové rádio, jako je polské rádio Stacja Club, nebo australské Valley FM.

Míra
Reply to  Jerry
25. 4. 2023 19:21

Hoď sem song, co jsi dlouho neslyšel v éteru.

Jakub Melin
Reply to  Míra
25. 4. 2023 20:08
PVo
Reply to  Jakub Melin
25. 4. 2023 21:00

Sice nepříliš povedená parodie ale furt poslouchatelnější než kňourání co se line většinou z éteru…

Václav
25. 4. 2023 09:15

že by s odstupem deseti let na mainstramu objevili trance? Před chvílí na E2: Gryffin & Au/Ra – Evergreen

Míra
Reply to  Václav
25. 4. 2023 09:27

Odstup deseti let ? Za mě je to spíše tak 25 let a ještě je otázka, čemu kdo říká trance.

Václav
Reply to  Míra
25. 4. 2023 09:50

Ano záleží jak to bereme, první vlna trance se v mainstreamu promítla na E2 před 20 lety. Dnešní kousek mi však připomněl tu vlnu, (stylem) který byl právě před 10 lety na Danceradiu Puretrance v novinkách a vlastně takový styl a jeho interpreti běží dodnes na doporučovaných trancerádiích. Někdo by řekl že ten kousek na E2 byl slabší, ale nedá se to srovnat s ukňouranými věcmi.

Last edited 1 měsíc před by Václav
Míra
Reply to  Václav
25. 4. 2023 10:32

Vlny E2 jsou mi naštěstí fuk. Pokud se na to podívám ještě kritičtěji, tak trance a třeba acid bych spíše datoval do osmdesátých let. No a ta masivní vlna trance byla v evropě v druhé polovině devadesátek. Polemika by byla, kdo jí zachytil dříve a zda se bavíme o komerci.

Matyas
Reply to  Míra
25. 4. 2023 10:53

Přesně. Taková progrese E2 😀 Spíše bych to stylem přiřadil do domoviny „Electro house“ Posledním zajímavým počinem přišel na scénu, i když by jsme to do něho neřekli, Calvin Harris § Ellie Goulding – Miracle, záležitost, která odkazuje na 2. polovinu 90 let ke stylu „Dream house and dance.“ Relativně vyvedená záležitost.

Míra
Reply to  Matyas
25. 4. 2023 11:30

Jo, jen mne děsí ty miliony shlédnutí:)
Možná bych dal přednost verzi od Hardwell.
U origo dream verze mi prostě chybí „nástrojová plocha“.

Last edited 1 měsíc před by Míra
Míra
Reply to  Míra
25. 4. 2023 11:46

„zhlédnutí“

Matyas
Reply to  Míra
25. 4. 2023 15:04

To víš, přední interpret, který má své početné fans 🙂 Ale jinak jo, dobrej remix, ovšem již postrádá onen odkaz do nedávné minulosti. Ve Francii to docela letí.

Václav
Reply to  Míra
25. 4. 2023 11:01

ano ale mluvil jsem o stylu trance 2010s, nebo jestli tomu říkáte dream dance…

Last edited 1 měsíc před by Václav
PVo
Reply to  Václav
25. 4. 2023 15:24

Evropa 2 a podobné klony jako Fajn jsou pro mě mrtvé rádia. Jsou pestré ve stylu jako když pejsek s kočičkou vařili dort. Bylo by mi z poslechu špatně jako tomu psovi ze sousedství, který ten dort plný „dobrot“ nakonec zblajznul.
Jestli tam jednou za 2 hodiny zazní trance a nebo ne, už na věci nic nemění.

Ľuboš
Reply to  PVo
25. 4. 2023 16:23

Si pre tieto rádiá ich cieľová skupina? Ak nie, nie je čo riešiť. Ak áno, tak… Treba ovplyvniť Tvojich rovesníkov 😀

PVo
Reply to  Ľuboš
25. 4. 2023 17:24

Vaše knížecí rady omlouvá to jen že na Slovensku je situace podobně tristní, ale Slováků není ani polovina (vaši Madaři jistě radši poslouchají svá rádia z druhé strany hranic….)

Last edited 1 měsíc před by PVo
Václav
Reply to  PVo
25. 4. 2023 17:44

V podstatě to mam tak taky, tušil jsem ze se ozveš, chápu že to není poslouchatelne v kuse. Napln je ovládána aktualnimi trendy a jestli v posledních letech to bylo knourani, tak teď se zas může stát že tam bude vic věcí na způsob trance, třeba je to první vlaštovka. Pokud by to dosáhlo určité úrovně, uvažoval bych o poslechu, avšak to by tam nesměli byt odpoledne vykecavaci dvojce, což právě je společně s utahanou hudbou rozdíl oproti svižnější době před 20 lety.

Last edited 1 měsíc před by Václav
Soundwaver
Reply to  Václav
26. 4. 2023 11:36

tak oproti dřívějším stylům – Akonům (‚šmoulí‘ song Lonely) , Kabátům (nic proti nim) apod. to určitý posun je,
je to přijemnej song, Au/Ra je navíc dobře poslouchatelná a sympatická zpěvačka (i sólo).

akorát k tomu trancu – na Beatportu maj Gryffin zařazen většinou v kategorii ‚Dance/Electro pop‘, možná bych to osobně popsal jako chillout-house.
ale je pravda že určité změny v playlistu asi delaji.
mně treba na E2 nedávno zaujal song Seeb – Always Will.