FM: Fresh radio oživilo druhou frekvenci 88,6 Ostrava – Polanka
PODÍVEJTE SE: Kompletní a aktuální přehled rádií v Praze
DAB: Radio Energic je zpět v éteru díky novému multiplexu Fiera v Praze a okolí na kanálu 5C
HUDBA, KTEROU (NE)ZNÁTE Z RÁDIA: Spotify playlisty namíchané Ivo Harvánkem
Nejnovější komentáře
Signál rádio dokáže překvapit. V ranním dechovkovém pořadu Dechparáda před chvílí opravdový bizár – dechovková coververze hitu Lucie Černí andělé od Gábiny Osvaldové a Marka Vašuta. Tento song se mimochodem mihne ve filmu Vratné lahve.
Haha, a co teprv video k tomuhle dechovkovému coveru 😀 https://www.youtube.com/watch?v=Y970a7nqYU8 To je lepší než originál 😀
Je to vo hviezdach:https://www.youtube.com/watch?v=E_WAwkeO6rc&ab_channel=Kuri%C4%8D
Sex je náš na Fajn:
https://www.youtube.com/watch?v=gchBumQK2jU&ab_channel=MiriNikolaj1
Sex je náš – Sto zvířat a David Koller:
https://www.youtube.com/watch?v=J1EGS8ZRPD8&ab_channel=readyname
Pohoda:
https://www.youtube.com/watch?v=SYU8QH2gmoI&ab_channel=Jerricho1987
Na rádiu Kiss skončila Andrea Pomeje se svojí Kissmánií. Od teď bude HSN od 19 do 23, poté velmi oblíbený Bassmachine s DJ Basslickerem.
Upozadění Bassmachine 🙁 podle mě.
řekl bych že od 22:00 nebo od 23:00 už není takový rozdíl
Ahooj, my naopak horecku rozsirime a zapomenuté songy, uz na tom dělám, aby byl playlist jeste pestřejší, napriklad balloon, future breeze, gouryella apod. Proste mnohem vice klasickych oldskool songu, aby kazdy tyden byla horecka jina. V Bassmachine naopak trosku pritvrdim, pripadne jako třešnicku na dortu i hardstylem. Diky, ze ladite
prima
Ano , to jsem živě slyšel , vyšlo se vstříc s komentáři posluchačů, kteří nebyli spokojeni s nadcházejícím mixem od Pomeje. Možná někdo chtěl aby se prodloužila Bassmachine na 2 hoďky, ale ani toto není špatné, akorát abych neponocoval, tak se dostanu k Bassmachine míňkrát. Obecně mě přišli takové ty mixy na sílu jak Pomeje, tak i Extravaganza na E2, tzn na mainstreamová rádia to podle mě moc nejde. Ale Bassmachine je tam v pohodě.
V tom případě na přitvrzené Bassmachine se mooooc těším!! 🙂 🙂 🙂
No jo, ale v programu na webu je tam:
19-22 HSN
22-23 BM
Tak jak ?
Asi soupis programu ještě nezměnili.
(Hitrádio) Vysočina dnes slaví 25 let.
Bohužel už to není „Rádio plné Vysočiny“ jako v dobách začátků vysílání, ale je to tuctové rádio, „které cosi hraje“-a nedá se to poslouchat. Pamatuji si, že než bylo na Jedláku spuštěno 94,2 R-Dvojka, poslouchal jsem ho v Mostě a litoval, že už ho na 94,3 nemůžu slyšet. Nyní ho chytím na Třebívlicku a lituji toho, že ho chytám……..Je to rádio, které je u Media Bohemia označena čárkou v rubrice „další rádio jsme zkur…..“
Před pár dny se v Praze objevily billboardy propagující ranní vysílání Miloše Pokorného na Expres FM. Ve stejnou dobu bohužel Miloš onemocněl covid-19 s komplikacemi, proto z éteru dočasně zmizel.
Zdroj: expresfm.cz
A o dab+ nic 😄
V Praze to asi nemá moc smysl. Jiné by to bylo v Ostravě a Plzni.
Má to smysl všude, i v té Praze.
No v Praze hlavně nemá smysl v DABu vůbec vysílat. Ale když už se tak děje, tak se zmínit mohli.
Ma, bohuzel jednou je naplanovan prechod a je potreba si zvyknout, uz nyni, i v Praze. Defaultne uz mam jen DAB, i v Praze. FM jen stanice co nejsou v DAB.
To mě speciálně u Tebe, jakožto věčného kritika kvality zvuku v DAB+ upřímně překvapuje.
Lidé si musi na novou, respektive dalsi formu distribuce zvyknout a ne vsechny stanice tam maji bidnou kvalitu zvuku.
V oblasti obchodu s novými auty jako hlavními zdroji zvyšování penetrace DAB si všímám, že pokud si někdo neznalý sedne do nového auta, kde stále častěji bývá FM a DAB v jedné položce, mnohdy ani nepozná, jakou platformu poslouchá. Že na displeji svítí trochu jiná identifikace stanice, řadový posluchač neřeší. Podstatné je, že to hraje a že ten zvuk není výrazně odlišný od toho, na co je dotyčný zvyklý, přičemž nároky běžných posluchačů nejsou vysoké.
Ale pozna, v servise mam velkou odezvu a spokojenost. Kdyz zakaznikovi naladim DAB, at uz na novem voze nebo v ramci navstevy servisu, mam hned feedback pri dalsi navsteve o spokojenosti a podekovani. Dost lidi uz ho vyzaduje i u noveho vou nebo dodatecnou montazi.
Zvuk u RTI je bratelný, ale chtělo by to vypnout V1. Jinak hrůza, to zabarvení výšek kvůli V1, ale chápu, že lidi dávají přednost DAB, protože ve zvuku nelupe a nechrastí.
Ideální konfigurace pro vysílače do 1kW (lokální) je EEP 1-A a 6x 96kbps aac LC.
Vysokovýkonové (ČRa) EEP 3-A a 11x 104kbps aac LC.
V obou případech je předpoklad, že stanice vysílají alespoň 80% hudby.
To je vysněný stav, který bohužel prostě nenastane.
Budeme rádi za 80-96 kbps u hudebních stanic a 96-112 kbps u „artových“ typu Vltava. Ani to zatím nemáme. I Němci, kteří si na kvalitě zvuku vždy dávali extra záležet a třeba na satelitu jejich veřejnoprávní stanice jedou v 320 kbps MP2 (ekvivalent 256 kbps MP3) jedou komerční stanice 64-72 kbps a veřejnoprávní 80-96 kbps, obojí v HE-AAC v1.
To, co je u nás v muxech ČRo a ČRa je smutný těžko stravitelný stav.
Komerční stanice jsou jasné, tak jde o minimalizaci nákladů.
U veřejnoprávních je to hlavně o tom, že dostali jeden multiplex s velkou SFN a do něj musí dostat hromadu regionálních mutací, případně nových „digitálních“ stanic. Třeba Hessischer Rundfunk má 136-144 kbps AAC LC u všech pozic.
Frekvence 1 pozvolna nasazuje nový hudební obal
Co na nový zvukový obal říkáte? Nevim, zda už je obměna kompletní, nebo se budou měnit ještě některé jingly (některé jsou ještě původní), každopádně změnu hodnotím kladně. Nová zvuková grafika je rychlejší, modernější, dynamičtější, dobře podle mě vystihuje omlazení stanice. Jediné, co bych ještě vyměnil jsou staniční hlasy, nevím, kdo je znělky namlouvá, každopádně hlasy se nezměnili hodně dlouho a do současné podoby stanice mi nezapadají, jsou už takové moc staré, chtělo by to někoho mladšího.
Hlasy Frekvence 1 jsou Martin Polách a Jana Stryková. Souhlasím, že hlavně Poláchův hlas se hodí ke staršímu formátu, než nyní F1 reprezentuje.
Martin Polách je staničním hlasem od 3. března 2008 (tehdy se F1 proměnila a její slogan zněl „Víc pro všechny„), vystřídal stávající hlas, který můžete slýchat na Hitrádiu Černá Hora.
Martin Polách byl do té doby (a chvíli i paralelně) na regionech Českého rozhlasu. Doplňkovým staničním hlasem F1 byl Martin s jiným, Jana Stryková se přidala až o pár let později.
Ještě doplním, že nové jingly nazpívala Olga Lounová a David Deyl (který nazpíval pár jinglů i Radiu Haná).
Polách byl staničním hlasem Trianglu pro věkovou skupinu cca 15 až 30 let a nepůsobilo to nějak rušivě. Jeho hlas se za ta léta moc nezměnil. Tvrdit, že pro Frekvenci 1 je už moc starý je vzhledem k formátu asi zbytečné. Oposlouchaný možná, nicméně na stále ještě dost konzervativní F1 v tom nevidím problém. Mluvíte tu o jakémsi omlazení. Já mám při náhodném poslechu asi smůlu, ale stále je to pro mě ten samý neposlouchatelný playlist typu Robbie Williams, Petr Kolář atd. takže bohužel nemůžu objektivně hodnotit, když to nevydržím poslouchat déle než trvá přeladit na jinou frekvenci.
na tomto příkladu je vidět že staniční hlas/znělky atp má vliv pouze okrajový/“dokončující“ a není to prvotním faktorem kvůli čemu by někdo poslouchal konkrétní rádio…
Zajímalo by mě, jestli Polách byl hlasem Trianglu už v roce 1994, když začínal s informačním programem pro střední a starší cílové skupiny.
To omlazení Frekvence 1 je opravdu znát, projevuje se v rozšíření playlistu směrem k současnosti a žánrům, které by ještě před pár lety působily na F1 jako zjevení (Sia, David Guetta, Busta Rhymes, Modjo, Justin Timberlake). V playlistu už nevidím Turbo, Zagorovou, Davida (ti zůstali jen na Bontonu) a celkově tam zbylo minimum oldies, takže změna je slyšitelná a F1 se vzdálila Impulsu a Blaníku.
Ano, Martin Polách namlouval už úvodní smyčku před začátkem vysílání v roce 1994. Jeho hlas byl spjatý s Trianglem po celou dobu jeho existence.
Měl jsem (bohužel) tu čest poslouchat Frekvenci 1 několik let v práci, takže její playlist jsem už znal téměř nazpaměť. A i po letech, co už jí poslouchat nemusím, tam při náhodném naladění slýchám stále ty stejné, dnes už ohraností vyloženě odpudivé věci. Čili můžou si omlazovat jak chtějí, ale dokud tam budou stále dokola točit věci, ze kterých se mi dnes už dělá skoro fyzicky zle, mne jako posluchače nezískají ani omylem. Vždyť přece i tomu největšímu flegmoušovi, co F1 poslouchá už musí některé skladby lézt na nervy, nebo jsem možná vadnej já, nechápu to.
Pokud se vám také zajídá ohraný playlist F1, celkem mě zajímá váš názor na můj, který si už pár měsíců tvořím na Spotify 🙂 Dávám si pro sebe dohromady (dle mého názoru) nejzásadnější novinky profláklých mainstreamových jmen i nezávislých nováčků. A dávám prostor i žánrům, které česká radia povětšinou opomíjejí – například DnB nebo africkým rytmům 🙂
Věnoval jsem tomu zatím dohromady asi 3 hodiny času a nebylo tam nic co by mě vyloženě štvalo, ale ani nic co by mě vyloženě nadchlo. Takové nemastné neslané, wow efekt se bohužel nedostavil. Nicméně jako kulisu v práci narozdíl od F1 proč ne.
Pravdou je, že F1 teď sice hraje novější hudbu, ale stále jde o dost ohrané kusy protáčené i na jiných rádiích. Ale to je problém i u Impulsu, Blaníku a Radiožurnálu. Je tam nějaká báze, která se v mírných variacích stále opakuje.
Třeba na Radiožurnálu hrají i Mejlu Hlavsu, ale jinak Roxette, Xindl X, Adele, Divokej Bill, Bryan Adams, Cranberries, Scorpions, …
Mám dojem, že Radiožurnál teď pouští víc současné české hudby (Chinaski, Chinaski a Chinaski), ale celkově je znovu takový usedlejší, opatrně pop-rockový. A stále točí ABBu a Beatles, což by měla být doména regionálek.
Osobně mě nevadí když se v rádiu zlepší playlist a jinglový obal zůstane se stejnými hlasy, je to příjemné překvapení než naopak. Pro provozovatele to může být dokonce klíčové, stejný hlas jinglů a dramaturgie je podle mě ten důvod, který udržuje dlouholeté posluchače. Z telefonátů posluchačů (pressklub, soutěže, songy na přání) jsou stále nejvíc slyšet spíše starší hlasy posluchačů kteří setrvačně poslouchají od dob kdy tam byl oldies a možná právě ten hlas jinglů ale i moderátoři nejsou žádní mladíci a to posluchače drží a nebo otupěli, protože pokud se nemažou nevhodné komentáře, tak na současný playlist nikdo nenadává oproti šoku při sjednocení Kissu. Pokud jsou posluchači F1 takto tolerantní, tak se mohlo dřív přestat hrát denně Turbo, hříšný tanec atd. Ano nechápu to že někdo nemá mez že už by 10 000. reprízu těchto univerzálních hitů nedával jako já. Asi to bude analogie že mě nenaštve eurodance ale asi ho nebudu nikomu např. na pracovišti nutit s tím že je to normální jak si někteří obhajují své středoproudé vyčpělostí nastratelné věci typu Impuls nebo i všední hudba na Čro Dvojka.
Dnes – ve středu, v čase od 10-15 bude probíhat výluka Petřína.
Týká se to Evropy 2 88,2 – R. Dvojka 91,2 – RFI 99,3
Český rozhlas Olomouc se bude v příštích měsících stěhovat do nových prostor . Začíná se totiž rekonstruovat budova bývalého obchodního domu na Pavelčákové ulici . Zde by se měl za několik měsíců Český rozhlas Olomouc stěhovat ze svého nynějšího sídla na Horním náměstí .
Rozhlas koupil budovu obchodního domu Tomeček, Pavelčákova 2/19.
Dance radio má po delší době dynamický PS s informací o právě hrané skladbě. Radiotext se dále nepoužívá.
ale pouze na 102,9
Ano, je to tak. 89,0 se liší i zvukem, proti 102,9 má zřetelně méně středů, jeví se jako tišší, což při přelaďování autorádia není optimální.
Jj, to uz je celkem hodně dlouho a resili jsme to tu. Jinak Dance radio jako takove by potrebovalo celkove „refresh“.
refresh – a jakým směrem? myslim, že ačkoliv Dance oproti dřívějšku není už to, co bývalo před oběma změnami (refreshích), pořád platí to, že alespoň hraje v rámci novinek odlišnou taneční hudbu od jiných radií, teda pokud ta jiná radia taneční hudbu vůbec hrajou.
‚refresh‘ by zasloužily spíš dle mě jiné formáty, kterých tu je více najednou, a nejen v Praze.
Tuhle jsem si to našel a ještě jsem to sem nepsal ::
Rádio Kroměříž má pokrytí 0,5% obyvatel (= zhruba 52 tisíc občanů dle licence) a denní poslechovost 1 tisíc
Dance radio má 6,1% a denní poslechovost 5 tisíc.
Rádio Bonton 14,7% a poslechovost. 23 tisíc.
Rádio Z má zhruba 38% pokrytí a poslechovost 9 tisíc denně.
Z tohoto srovnání vychází Bonton jako veleúspěšné rádio a myslí si někdo (kromě Říhové, které přece „dělá“ radost) že opravdu úspěšné je?
Dynamiku v RDS PS + RT po dlouhých letech obnovilo i Rádio Bonton.
A v rámci technického updatu na Zeleném pruhu došlo i na 89,0 Dance (dyn. PS a RT).