Komentáře a diskuze

  • David Pražák 29. 9. 2023 v 19:32 k KomentujemeTak Country radio z Liblic hraje i u mě na Jihlavsku.
  • Jirkas 29. 9. 2023 v 17:42 k KomentujemeČ Český Impuls je i v DAB+, takže žádná rarita.
  • Jiří 29. 9. 2023 v 14:09 k KomentujemeRušení od El sítí je hlavně v době aktivních fotovoltaických elektráren až enormní.Já už to řeším,že své staré rádio pustím...
  • Marek 29. 9. 2023 v 13:11 k KomentujemeTeď to jde, ale i tak nejsem posluchač těchto rádií, takže kontakty na ně i tak neznám.
  • Honza K. 29. 9. 2023 v 12:22 k KomentujemeV ČB teď jsem zkusil 954 a 94.7 pustit najednou a zvuk je synchronizovaný.
  • David Pražák 29. 9. 2023 v 11:15 k KomentujemeTak to bude hrát i u mě doma v Brtnici u Jihlavy, když to hraje u Žďáru. Večer vyzkouším, až...
  • Jakub 29. 9. 2023 v 10:13 k KomentujemeJe fakt zajímavé si to současné pustit na AM a na FM. Reklama byla o 1 vteřinu zpožděná a pak...
  • Jakub 29. 9. 2023 v 09:56 k KomentujemeTak já hlásím nádherný příjem country radia z Liblic u Žďáru nad Sázavou na starém radiokazetaku JVC teď přes den.....

Články

Komentujeme

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
21.8K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Míra
4. 6. 2023 14:40

V provozu: Radio Dechovka, Hamr-Kosky 96,8 100W.
V ČB prozatím zůstáva 96,8 z budovy ČEVAKU (na 95,5 stále mrtvo).
Na trase ČB-Nové Hrady se signály obou 96 osmiček nepotkají.
Na trase ČB-Třeboň jsem se zaměřoval na něco jiného…

Venca
Reply to  Míra
4. 6. 2023 15:29

Jj už jsem to tu psal, jede to asi 3 týdny takto

Míra
Reply to  Venca
4. 6. 2023 19:11

Pravda, a dostaneš se občas do Třeboně, jak ty dva signály mezi sebou koexistují? Od začátku tvrdím, že přecházet v ČB na 95,5 je cestou do pekel. Přesunutím dvou kmitočtů se zbavují kolečka dvou výběrových řízení, ale posluchači západně od ČB budou vyřízení.

Last edited 3 měsíců před by Míra
Hony
Reply to  Míra
4. 6. 2023 21:41

Ta 95.5 propojoval ze staré kóty aspoň trasu Písek-Č.B mohli by nechat pro Třeboň a Č.B Sfn a zaroveň nechat Suchou jet ale na to uz je pozdě…

Míra
Reply to  Hony
4. 6. 2023 22:34

Pro ně není výpadovka na Písek ničím zajímavá. Myní to dostane ještě další šlehu v podobě Plusu 95,4 z Javořice a Dechovka bude rázem omezemá jen na město…
Skoro mi to připadá, že největší potupou by bylo vrátit nepoužívanou frekvenci.
Uzavřená záležitost.

Venca
Reply to  Míra
5. 6. 2023 09:41

Souhlasím, mám zjištěno, že 96.8 se na Lišovském kopci kope, Chlum vs Budějce, je tam zpoždění asi 2s, tak je to znát, rdska zápasí, ale díky psku lze poznat, odkud hraje, buď jedeme hezky od podlahy pro Třeboňsko nebo Budějovicko, ale i tak 96.8 má velký dosah, paradoxně i v Třeboni , Lišově hraje mnohem lépe 94.5 fm z Tábora, to má parádní dosah a nešumí.. Vrátím se ještě k Netro Life rádiu a dosahu, jsem nadšen z toho, jaký má 100.8 fm dosah, Baba umí, nesrovnatelné oproti původnímu stavu a to, co si zde psal platí, ikdyž někdo vyvracel. Centrum Tábora, Jindřichova Hradce, Krumlova, Soběslavi, Písku i Strakonic ( zde lehce s výpadky ) je všude pokryto ve stereu i s kompletní RDS, až mě to překvapilo, jak slibně to hraje. Dokonce jsem chytil na D1čce na 16km z Prahy i s RDS a na Benešovském kopci bezproblémový příjem. Dokonce i v Pelhřimově probíhá velký souboj s Beatem 100.8fm a mnohdy vyhrává Netro a hraje čistě, takže za mě famózní práce na dnešní dobu, kdy 100.8 opravdu s přehledem pokryje 80 procent jižních Čech

Honza K.
Reply to  Venca
5. 6. 2023 09:52

Ve Strakonicích by se krásně mohla využít 87.6 po Dálnici. Lepší jak kolovrátek Fajn.

Míra
Reply to  Venca
5. 6. 2023 09:59

Dechovka: Nejedou syncnchro, to se dalo čekat. Nemají důvod se tím kvůli několika týdnům zabývat.
Příjem v autě obecně: Jsou ÓÓÓBRROVSKÉ rozdíly v příjmových schopnostech jednotlivých instalací.

Jarda
Reply to  Venca
5. 6. 2023 11:18

však si nestěžujte, dechovka je typické „am radio“ jo a mimochodem v budějkách to sputí pak na AM a bude to mít daleko větší pokrytí, jen náchilné na rušení

Jiří
Reply to  Jarda
5. 6. 2023 16:35

Přesně- AM má sílu v pokrytí z jednoho bodu.Když ještě vysílala „dvojka“ z Liblic,tak jsem jí mohl mít naladěnou a projet opravdu polovinu republiky bez sahání na „Tune“.
Dnes s AM výkony do 20kW je to už slabší,ale stále se dá projet třeba od Prahy až do Chrudimi na jedné frekvenci(naladěn Český Impuls).
Rušení ano-pod trolejemi v Pardubicích,tam jsem musel rádio vypnout.
I u FM Čro „dvojky“ mi cestou z Prahy do Poděbrad (po staré silnici mimo dálnici) autorádio několikrát zmlklo jak AF hledalo lepší příjem.
Bylo by zajímavé téma na FM vysílač s největším dosahem.
S jakou FM frekvencí se dá jet daleko bez AF funkce.

Míra
Reply to  Míra
8. 6. 2023 14:09

ČB: Nyní hrají obě frekvence Dechovky.

Hori97
Reply to  Míra
8. 6. 2023 17:53

„Dnes ve 14:30 jsme v Českých Budějovice z našeho objektu na Pražské ulici spustili FM vysílání rozhlasové stanice Rádio Dechovka. Kmitočet 95,5 MHz, výkon 80 W.“

Zdroj: Twitter (@MarcelProchazka)

Last edited 3 měsíců před by Hori97
Míra
Reply to  Míra
8. 6. 2023 19:14

Dle twitteru Marcela Procházky oficiálně až ve 14:30, ale prakticky vysílání započalo dříve.
Vysílá se PTY Folk Music. Dle očekávání je v oblastech se silnějším javořickým Plusem (95,4) problém s příjmem lokální Dechovky (99,5).

Hony
4. 6. 2023 09:03

Je tu nějaký pravidelný posluchač Relax rádia ? Jelikož tam postupně přidávají nové znělky jestli si nekdo všiml.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
1. 6. 2023 23:50

A blanik?

Václav
Reply to  Oviradio.cz
2. 6. 2023 08:39

Musím se někde podivat, jak blanicti dokazou modifikovat své slunce. Mě přišlo pořád stejné.

Last edited 3 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
2. 6. 2023 08:59

Aha, díky. Uvidíme co ten Fajn, logo na obsah vysílání vliv mít asi nebude, v tomto případě logo nehraje (roli).

Last edited 3 měsíců před by Václav
Jarda
31. 5. 2023 17:01

německo spouští z lobau 5D, mám už doma pořádnej signál a za oknem ho chytnu na malé rádio na teleskop. tak kdo je tu s možností dabu, tak liberecko a část středních čech by měla mít buď problemy s příjmem kuli teleku a místy se to bude střídat německo vs teleko. Kdo ladil teleko, tak se mu může snížit příjem signálu, nebo místo něj bude německo a nebo nebude hrát nic.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
26. 5. 2023 21:45

Nechápu jak čro přišel o kvalitní frekvenci pro Prahu v Praze?

Václav
Reply to  Oviradio.cz
27. 5. 2023 08:35

Jo pravda už mi to došlo, pamatuji si na Prahu v noci. Plnila i náhradu za vypínání SV v noci? Pak vlastně tomu reg okruhu patřila 92,6. Nebylo stejný program žižkov, cukrak plýtvání? Oba na sebe vidí na malou vzalenost. Jinak super najity archiv tydeniku. V polovině 90 let je tam i program soukroMých stanic. Zhruba před těmi 35 nechápu proč stanice E M neměla pokračování. Nebo jak se to jmenovalo, vypadá že šlo o projekt čro.
Taky nechapu proč čro omezovali limitem 2 celoplosky když tehdy bylo frekvencí habadej. Vymyslel to radní a tehdejší poradce prezidenta, který byl napaden. Teď mi vypadlo jmeno, nemuzu mu přijít na jmeno 🙂 Na jidxc jsem našel ze byly v planu votice 99,0.

Last edited 4 měsíců před by Václav
Jakub Melin
Reply to  Václav
27. 5. 2023 21:17

Ještě zajímavější příběh bylo to, jak TV Nova přišla k nejkvalitnější sítí televizních vysílačů po 1. programu ČST a ČT se musela odsunout na horší sítě – ČT 1 na síť po 2. programu ČST a ČT2 na nedobudovanou síť vysílačů. I díky tomu tady měla Nova takovou dominanci.

Jiří
Reply to  Oviradio.cz
26. 5. 2023 20:55

Skvělé,díky za odkaz.

Lohen1
Reply to  Oviradio.cz
2. 6. 2023 23:21

Tak to je nádhera. Jen tsk jsem zkusmo zabloudil do ledna 1993 (12let) a mrkl na program Rozhlasu. Praha celkem dost dechovky a klasiky, ovšem Radiožurnál, čtvrtek 20-22 Discoclub Bravo. Bože jak já to tenkrát miloval 😁.Ani jeden díl jsem si nenechal ujít. Jó vzpomínky…

Adam
25. 5. 2023 21:58

Jak se divam na stranku dxradio tak Evropa 2 plánuje koordinaci na Hranice na Frekvenci 88.3 fm 😃

TÉMA
Evropa 2 pokryti
Míra
Reply to  Oviradio.cz
25. 5. 2023 16:17

Je zajímavé, že 95,5 se již nedávalo do mezinárodní koordinace. Mají co chtěli, s kmitočtem 95,5 si každopádně pohorší.
Měli udělat vázaný kmitočet 96,8…
O neklapnutí původních 200W na Hamru a snížení na 100W jsme již věděli.

Honza K.
Reply to  Míra
25. 5. 2023 17:04

Jak to vypadá s přesunem 100.8 na Babu? Nemohu se už dočkat😀

TÉMA
Netro
Míra
Reply to  Honza K.
25. 5. 2023 17:06

Zatím dobře. Dočkáš se.

Honza K.
Reply to  Míra
29. 5. 2023 12:32

Na Dlouhé louce u Kauflandu se již nachází poutač s informací, že od června bude 100.8 po celých JČ

Míra
Reply to  Honza K.
29. 5. 2023 13:14

Ano, tyto žluté poutače jsou k vidění.
Dolaďují se technické a administrativní detajly.

Jerry
Reply to  Míra
29. 5. 2023 13:15

takže bude na den dětí dárek 🙂 to bych měl fakt radost jak malej Jarda 🙂

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
29. 5. 2023 18:20

Fakt celé jižní Čechy? Kdo vymýšlí ty poutače? 🙂

Míra

Blaník 88,4 uvádí Jižní Čechy.

Last edited 4 měsíců před by Míra
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
29. 5. 2023 19:06

Blaník nemá na SV -22dB. 😉 Naivní představy pana Konopy, jak ty 4 Watty budou hrát až do Votic jsou přinejmenším úsměvné. Člověk by čekal, že o tom co dělá něco ví.

Matyas

Já bych to jen lehce poupravil. Teoreticky by měla stanice dobře hrát od Miličínského kopce Šibeník až do krajského města Českých Budějovic. 🙂 Ve Voticích je šance v běžných přijímačích minimální, vysílač Cukrák tu zboří i 0.1 mhz odchylku.

Jerry
Reply to  Matyas
30. 5. 2023 12:29

100.8 fm hraje už teď od Miličínského kopce, a to vysílá z centra budějovic, v Táborě v dolíčku spadne a pak jede až do ČB, do Strakonic i Prachatic i Písku úplně vpohodě, v zástavbě šumí a tak si myslím, že tahle MEGA kóta si myslím že opravdu pěkně jižní Čechy dokryje
Dříve odtud vysílal i Faktor a “ stříkalo“ to bez problémů všude, i to omezení -22db nebude tak zásadní dle mého názoru

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jerry
30. 5. 2023 12:46

Tak ono je „pokrýt“ a pokrýt. Na citlivém selektivním autorádiu může čistá frekvence hrát opravdu hodně daleko i s pár Watty. Horší už to ale bude indoor na mizerných (rozuměj běžných) přijímačích. Slibovat (garantovat) by se mělo opravdu jen do těch cca 54 dBμV dle vyhlášky. Aby pak posluchači kvůli velkým očekáváním nebyli zklamaní.

Honza K.

Myslím si, že běžnému posluchači NLR bude spíš zajímat „automobilové“ pokrytí než indoor – ten se vyřeší přes net.

Matyas
Reply to  Jerry
30. 5. 2023 13:55

Ano, chytne se tu a hraje, bohužel v neodpovídajících hodnotách, to nikdo až na pár jednotlivců ladit nebude. Jak již píše kolega „Arcivévoda“ relativně smysluplný poslech je možný nyní na D3 směr CB od odbočky na Třeboň u Veselí nad Lužnicí.

Míra
Reply to  Matyas
31. 5. 2023 15:02

A teď ? Jak to hraje teď ?

Venca
Reply to  Míra
31. 5. 2023 15:34

Wowww zatím ciste od Jindřichova Hradce!! Až do čb luxus!!! Je to plný výkon? Netro life mega!!

Míra
Reply to  Venca
31. 5. 2023 15:43

Tak to jsme rádi. Také jdeme něco objezdit a odměřit.

Honza K.
Reply to  Míra
31. 5. 2023 16:03

Potvrzuji příjem z Blatné na autorádiu. Paráda, maximální spokojenost!!

Last edited 3 měsíců před by Honza K.
Venca
Reply to  Honza K.
31. 5. 2023 16:14

Budejce Miličín stereo s rds d3 pokryto komplet

Václav
Reply to  Venca
1. 6. 2023 14:17

A s dačickým Beatem 100.8 to nekoliduje?

Matyas
Reply to  Míra
31. 5. 2023 17:44

Musím potvrdit, že i u sebe doma ve Voticích Netro hraje a lépe než konkurence 🙂

Míra
Reply to  Matyas
31. 5. 2023 20:02

Tak super 😉

Last edited 3 měsíců před by Míra
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
1. 6. 2023 12:45

To vysílate z antén Blaníku, ne? 😀

Míra

Nikoliv.

Václav2
Reply to  Honza K.
30. 5. 2023 15:48

Foto by nebylo?

Míra
Reply to  Míra
25. 5. 2023 22:36

Tím, že jde o změnu dvou souborů technických parametrů se nekoná licenční řízení. To je zřejmě báze celé rošády.

jouda
25. 5. 2023 08:59

Vypadá to, že se chystají dvě nová licenční řízení na RRTV. Ví někdo víc o co půjde?

TÉMA
Nová LŘ
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
25. 5. 2023 09:41

Napadá mě toho víc než jen na dvě licenčka. Nyní bych to tipoval na Hodkovice a Liberec+Budějky.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty

Tak ty Hodkovice jsem nakonec trefil, ale s tím rozdílem, že je Hitrádio Contact dostalo přímo, bez licenčního řízení. Wtf??

Jarda

mafiáni z MB dostanou cokoliv a projde jim cokoliv, viz hromada doublů po republice, to je aktualně větší problém než jedna malinká frekvence bez licenčka.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
25. 5. 2023 16:58

Jardo, je a není. V Hodkovicích, když už to musí být, mohla být docela klidně 93,3 nebo třeba 99,7, čímž by se hned jednoho doublu zbavili. Jde o princip.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
25. 5. 2023 11:42

Už je to ofiko na RRTV. To jsou tedy rychlíci.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
25. 5. 2023 12:30

Zajímavostí je, že jihlavská 99,4 se stěhuje z Pávova na Rudný.

Last edited 4 měsíců před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Hony

To jsem si myslel, na co třeba potřebuji kmitočet v Měříně?

Tom
Reply to  Oviradio.cz
25. 5. 2023 12:35

Já doufám, že se o ten nesmyslný balík nikdo nepřihlásí.- Hlavně ten Mikulov 94.2 by mohl zůstat už navždy neoživen.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Tom
25. 5. 2023 12:42

Jakože si „někdo“ z té exDálniční sítě cíleně vyzobal chtěné kmitočty, inicioval licenční řízení a nakonec se do něj nepřihlásí? Aha. 🙂

Tom
Reply to  Tom
25. 5. 2023 14:00

Podíval jsem se na jidxc, kvůli tomu Rudnému a hle, tam už znají i výsledky licenčního řízení – že to bude čas rock – je tam červené P jako PLAN u těch kmitočtů ….

David Pražák
Reply to  Tom
25. 5. 2023 14:47

Dneska už se do licenčního řízení nové projekty nehrnou. Na FM to nemá smysl. Stačí se podívat na Slovensko. V červnu bude licenční řízení o volné frekvence, o které mají zájem stávající provozovatelé rádií. Nové projekty se tam nechystají. Dneska už snad každý ví, že založení nového projektu je velice nákladné a hlavně na VKV už to kvůli přeplněné kapacitě nedává smysl. Pokud vzniknou nová rádia, tak jedině v Dabu, nebo na internetu. Na FM už budou jen stálé stanice. Takže neočekávejte, že se do licenčního řízení přihlásí několik provozovatelů. Karty jsou rozdané. Nemusím říkat, kdo to dostane. To si domyslíte sami.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
25. 5. 2023 15:30

Tak asi nekecali, věří si. Naposledy na poslední místo poslechovostní tabulky se dostali jednou ve Žďáře, když ještě hráli Country a po signálu Country rádia tam tehdy ani památky. Nyní jsou na Brněnsku mezi posledními s nějakými 5 tis. posluchači. Poslechovosti nepomohla centralizace do Ostravy a teď budou k ladění v Jihlavě? Myslím si že už nadešla doba kdy je jedno nebo líp, když by dali Čas Rock, v Brně už by dávno byl na tom lepší.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=755808092611893&set=a.632873278238709

Vítáme Svitavsko do rodiny 
Dnes 3. 4. 2023 rozšiřujeme naši časáckou rodinu  Nově si nás naladíte i na Svitavsku, a to na frekvenci 98,9 FM 

Ranní vstávání vám bude každý den zpříjemňovat ranní dvojka – Radim Bednář a Petra Češková, odpoledne se na vás bude těšit Aleš Šklubal, Tereza Pufferová a Miroslav Rešl 

Pevně věříme, že nás čeká spoustu pohodových chvil při poslechu Radia Čas na SVITAVSKU  Do budoucna bychom rádi rozvíjeli vysílání dále směrem na západ a Vysočinu, abychom mohli šířit dobrou náladu zase o kus dál 

David – i když volné frekvence dostane současný provozovatel, je rozdíl který. Že by nový provozovatel obohatil vysočinu je míň pravděpodobné než že to udělá stávají (Spin, Expres)

Last edited 4 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
25. 5. 2023 20:07

Tak Rockradiu by ve většině případů prilepsilo pokrytí hlavně vychodnich dálnic. To už jsem tu naznačoval.

Last edited 4 měsíců před by Václav
David Pražák
Reply to  Václav
25. 5. 2023 23:56

Rock radio by mohlo vysílat v Brně na frekvenci 100,8 FM. Shitradiu by v pohodě stačila frekvence 99,0. Proč v Brně vysílá City na dvou kmitočtech? A to ještě nepočítám Mokrá Horákov.

Václav
Reply to  David Pražák
26. 5. 2023 06:59

Pravda po technické stránce. Oni si asi mysleli čím vic kmitočtu, tak prekonaji krokodyla. Kdysi na tom nebyli špatně, ale po změně na city uz jsou taky na spodu tabulky. Možná dočasně fungoval efekt kdy lidi dali při 99 na radiu seek , našlo to 100,8 a af preladilo zpět na silnější 99,0 a tak se jim podařilo že posluchač byl v bludném kruhu uvězněn na hitradiu.

PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
8. 6. 2023 20:07

Nevite nekdo nejake aktualni info, jak se aktualne vyviji Polanka 88.6 FM? Dle fmscan Fresh radio? Celkem me to zajima a take bavi 🙂

PPK, jidxc
Reply to  PetrPe
9. 6. 2023 09:15

Úprava diagramu je na mezinárodce… Poláci s tím doufám nebudou mít extra problém 😉

PetrPe
Reply to  PPK, jidxc
9. 6. 2023 09:47

Dekuji 😉👍

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
11. 6. 2023 10:46

Koukám, že Poláci vám to tam pěkně smaží. Intenzita kolem 60 dBμV. Snad si s tím horší přijímače poradí.
https://mapy.radiopolska.pl/?tra=438,484&cfg=fm-std&sys=fm&z=false&m=true&d=true

PetrPe

Uvidime. Pred vypnutim dalnice na dane frekvenci fungovala slusne. Ted s jinym vyzarovanim bude lepsi. Stejne hlavne jde o Porubu a tam by to melo byt OK.

Míra

Nemají to posazený moc ve velkých hodnotách? Třeba tohle vůbec v čechách nehraje?

https://mapy.radiopolska.pl?tra=333&cfg=fm-std&sys=fm&z=false&m=true&d=true

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
12. 6. 2023 11:10

V Liberci hraje slušně, ale třeba na chalupě na Frýdlantsku mi to nehraje vůbec.

Míra

Posazené to mají tak, že na lambda půl při 100MHz:
85dBuV/m je cca 78dBuV
45dBuV/m je cca 38dBuV
Takže tak.

Franz
Reply to  PPK, jidxc
12. 6. 2023 14:37

Copak Poláci, hlavně by tento „Pařízkův zázrak“ neměl projít už jen kvůli 20 km vzdálené Opavě 88.6 FM (500W). A je jedno, jestli tu nesmyslnou kótu chce Čas Rock, Fresh, Expres nebo Color. Tohle už je vyloženě devastace FM pásma. A těch případů je v poslední době více.

frkotou
Reply to  Oviradio.cz
25. 5. 2023 13:09

Není to špatné, ale raději mám originál. https://www.youtube.com/watch?v=ZWmrfgj0MZI

Jarda
22. 5. 2023 10:15

Country rádio převezme ne jeden, ale rovnou 2 „zombíky“ krom liblic bude vysílat ještě z budějic. Tak uvidíme, kde vezmou peníze na tu nákladnou údržbu a provoz těch vysílačů.

TÉMA
AM v česku
David Pražák
Reply to  Jarda
22. 5. 2023 14:29

Jsem zvědavý, jestli signál dosáhne do Jihlavy a okolí. Ještě mám starý kazeťák, který umí přijímat střední vlny, tak ho opráším.

Jiří
Reply to  Jarda
22. 5. 2023 22:55

Energeticky to výrazně větší zátěž nebude,předpokladám že do Liblic převezou současný vysílač Country rádia a ten bude přizpůsobený stávajícím anténám.Vysílač v Českých Budějovicích „jede“ nyní v režimu DRM se „směšným“ výkonem 3kW.Tesly SRV750 v Liblicích asi nikdo obnovovat nebude (pokud tam vůbec jsou)
Mimochodem po zprovoznění datového centra ve Zbraslavi se počítá s příkonem až 25MW.Proti tomu byly Liblice v plném výkonu vlastně nic.
Vím je to nesrovnatelné,ale čistě z hlediska spotřeby..
Tedy jediné co bude opravdu nákladné až doslouží lana Liblických tyček,jejich výměna.
Ta však není letos v plánu.
Obdivuji Country rádio,že své posluchače co jsou věrní poslechu na středních vlnách bere jako důležité a neopouští je.
Zároveň tak potěšili místní a všechny příznivce Liblických „tyček“ že se tím pádem odkládá jejich odstřel.
Česká republika je prostě specifická a AM využíváno,tak se s tím smiřte.
Byl jsem na místním trhu a u několika prodejců hrály malé tranzistoráky od kapesní Aiwy po Neywu z bývalé USSR a co myslíte,že měli naladěno-středovlnou stanici Rádio Dechovka(zde nejsilnější AM stanice).Ptal jsem se proč a odpovědí mi bylo „to rádio mi vydrží hodně dlouho na jedny baterie“.To je velmi pádný argument v místech kde El zásuvku běžně nemáte a chcete aby rádio vydrželo hrát víc než třeba dvě hodiny.

Da
Reply to  Jiří
7. 6. 2023 01:55

SRV750 zmizely týden po vypnutí.
Vysílač Country se stěhovat nebude, bude tam přesunut jiný.

Jiří
Reply to  Da
7. 6. 2023 13:25

Díky za info.
Už je mi to jasné-nějakou dobu musí fungovat souběžný provoz.Proto stávající vysílač zůstane na Zbraslavi až do demolice střediska.Také bude třeba připravit posluchače na přechod k jiným frekvencím(639kHz a 954kHz)

H.
Reply to  Jarda
22. 5. 2023 23:01

Ekonomicky je to nesmysl, navíc ty stožáry už měly být sundané. Takže můj názor je takový, že se na poslední chvíli odkudsi prosadil zájem nechat to ještě stát a ČRa ty náklady víceméně potáhnou ze svého, resp. bude se vysílat do chvíle, než bude potřeba nějaká větší investice. Jak by řekl klasik: dávám tomu rok, maximálně dva 🙂

Jiří
Reply to  H.
23. 5. 2023 08:08

Country rádio u Čra dlouholetý zákazník a tak bylo nutno situaci nějak vyřešit.Nemohli je jen tak „odstřihnout“.
Zda to budou dotovat,tak to nemohu posoudit,ale zároveň se splnil i veřejný zájem a to zachování stožárů Liblic.

Jarda
Reply to  Jiří
23. 5. 2023 11:32

zatím asi jo, protože je kolem toho humbuk, pak až se to uklidí, tak to postupně zmizí a bude to 😀
A jak to bude z dechovkou?

Jiří
Reply to  Jarda
23. 5. 2023 13:15

Rádio Dechovka jede normálně dál a ve svém speciálním vysílání slíbili posluchačům,že pro ně zůstávají i na středních vlnách.Vysílání ze Zbraslavi na 1233kHz bylo jen ten jeden den,jinak vysílají ze svých obvyklých stanovišť-792kHz Stěžery a 1260kHz Bořanovice.
Speciální vysílání ze Zbraslavi se podle mě zapsalo do dějin-bylo jen na 24h a v době výročí 100let rozhlasu,připravili si svůj pořad a ten si sami moderovali.Jejich počínání mi udělalo opravdu velkou radost a je vidět,že i s vysílačem který končí a bude odstřelen se dá rozloučit na úrovni.Ne jen „cvak“.
Musím zmínit i Čra bez jejich vstřícnosti v jejich areálu Zbraslav by se to uskutečnit nedalo.
Majitelé a technici Rádia Dechovka mají můj obdiv i když nejsem fanda do Dechovky jako hudebního stylu a „nedám to“ na celodenní poslech,sem tam si jejich vysílání naladím.Večer mají i country hodinku,nebo pásmo orchestrálek.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jiří
23. 5. 2023 15:55

Léta si přeju signál Country rádia na Frýdlantsku. Vtipné (a smutné zároveň) je, že se to asi nakonec podaří díky zastaralé, dnes už nevyhovující a zvukově mizerné technologii. Holt doba DABová. 🙂

Jiří

Na Frýdlantsku jsem zkoušel příjem při služební cestě do Polska a nic moc jak na FM,tak na AM natož CZ DAB+.Spíš plno stanic z PL a D a to i v DAB+.
Fandové AM jsou nyní velmi zvědaví jak to z Liblic půjde.Vysílat desítky kW je něco jiného než stovky kW,tak to bude napínavé jak si s tím stožáry poradí a kam signál dosáhne hlavně ve dne.

Jarda
Reply to  Jiří
24. 5. 2023 08:33

tak na frýdlantsku je jen čro liberec. Jinak jsem tam pořádně nechytil nic, hlavně hromady polskych stanic, těch tam je jak hub po dešti, následují německé stanice. Pro české musíte mít dobrou polohu aby to dobře hrálo a bylo poslouchatelné. Když je štěstí, tak místy hrálo například i hey z rumburka.

Da
Reply to  Jarda
7. 6. 2023 01:52

To je starost majitele zařízení, ne zákazníka. Zákazník platí za provoz služby. Pokud se dohodli na financích, pak je vše v pořádku.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
21. 5. 2023 08:46

Otázka co je správně. I ve
Val. Kloboukach je logicky „v“ místo „.“ Podtržítko v brně je opravdu, neznamenalo jen mezernik.

Last edited 4 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
21. 5. 2023 09:26

Otázkou je co by se melo logicky vysílat – plati i pro případ nejednotné pty vltavy.

Last edited 4 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
21. 5. 2023 10:05

Však ano, pokud proglas má takový systém, měl by se podle něj upravít fmscan, místo častějšiho opačného postupu.

Zbyla populace diky pridavnemu pismenu může být motivovana aby se zajímala odkud to vysílá a diky tomu identifikovat frekvenci na které to hraje dobře

Last edited 4 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
22. 5. 2023 20:12

Ano tuner má zpoždění, ale lepší něco než nic. S nadsázkou Frekvence 1 od zmeny F1_xx,x na Radio F1 ztratila polovinu posluchačů. Je ale pravda ze žádné jiné radio to nemelo. U f1 je nutné použití zkraktky kvůli delce nazvu a tak tehdy vznikl na to prstor. Je ale zajímavé že celoplosky čro to takto nevyuzili. Shodou okolností ještě jedna zajímavost pri prejeti z jiné oblasti prepnu na Radiožurnál a na chvíli se objevil CR 1. Nevybavuju ze by nějaký vysilac to takto měl? Nebo nějaké dávné vybavení paměti? (Jako senioři si lip vzpomenou na mladi než na včera)

V nedeli krom hodinové hitparady 19.15 na proglasu nic zajímavého neni.

Last edited 4 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Václav
22. 5. 2023 20:39

Ps: diky za info. Hlavně v neznamych místech i přes znalosti me nemusi napadnout co tuner ladi, tak jako kdyz jsem jel do prahy celou dobu smířen ze nic lepšího než Jested nebude a najednou příbram nekde v lesích za cercany. Nebo na vysočině mezi zizkovo pole a ceskou belou na chvíli jested oproti celou dobu žďáru. Na zlinsku celou dobu hostyn a na vjezdu k domu klobouky (to si pravidelně vsimam, to stíhá zobrazovat promptně), v garáži praded, kilometr od tohoto pod lesem hady. Muze to inspirovat, ze si z těchto vysílačů můžu zkusit něco jiného, samotnému by me trvalo dyl jestli bych na to prisel kde tuner vybírá nejlepší.

Last edited 4 měsíců před by Václav
Jarda
Reply to  Oviradio.cz
21. 5. 2023 20:04

pokud jsou tam problémy na vysílačích, tak je stačí napsat do příslušných radií, snad to pak někdo opraví.

Petr
Reply to  Jarda
21. 5. 2023 22:57

To je rada k nezaplacení, to by nás nenapadlo…. Tak zkus také napsat technikům E2 pro oblast SĆ 88 a 107,2 ať vyřeší ten zvuk, třeba zrovna na tebe dají…..

frkotou
Reply to  Oviradio.cz
22. 5. 2023 00:14

U Hitrádia má být správně dynamický PS: HITRADIO CITY BRNO, navíc mají i evidentně špatně nastavené rozpoznání ticha, nedávno byl opět živý přenos z externího studia, který měl nižší hlasitost a vysílač se kvůli tomu často snažil přepínat na zálohu, to se projevovalo krátkými výpadky do ticha. U Hey podobná chyba s výpadkem levého kanálu už jednou nastala, stačilo napsat do rádia.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
20. 5. 2023 12:28

Stadtradio Krems nedávno usilovalo o zásadnější rozšíření s územním vlivem na český éter. Zatím se nezdá, že by bylo se mu to povedlo.
Koukal jsem na rakouské „ČTÚ“ a takový bordel jsem neviděl, nelze dohledat pořádně nic.
Wiki řáká, že 103,4 běží ze tří vysílačů: Bezirk Tulln, Bezirk Hollabrunn, Bezirk Horn.
Mapka tak podrobná není:
https://www.stadtradio.at/empfang/

Last edited 4 měsíců před by Míra
Venca
Reply to  Míra
20. 5. 2023 13:04

A kde to koordinovalo? To by mě zajímalo, dik a co dab Rakousko, nebude weitra?

Míra
Reply to  Venca
20. 5. 2023 13:11

Stadtradio Krems chtělo na Nebelstein (Waitra 2).

Last edited 4 měsíců před by Míra
Míra
Reply to  Oviradio.cz
20. 5. 2023 13:18

Rakouský megasvinčík nemá význam komentovat. Ani už se nesnažím cokoliv ověřovat, v databázích je bordel taky.
Nejsnazší je napsat majiteli Stadtradia Krems, je to mladej kluk v pohodě.

Last edited 4 měsíců před by Míra
Míra
Reply to  Oviradio.cz
20. 5. 2023 14:23

Jasně, ale v rakouských seznamech vyloženě chybí některé kmitočty…

Last edited 4 měsíců před by Míra
PPK, jidxc
Reply to  Míra
20. 5. 2023 14:47

Fmlist.org je předpokládám z rakouské strany udržován dobře a aktuální?! Jaká měla být frekvence z Nebelsteinu? Kdysi jsem si dělal nástřel ve Waldviertelu a jako ideální mi vycházela frekvence 93.7 MHz…

Míra
Reply to  PPK, jidxc
20. 5. 2023 19:38

Už je to pár měsíců a nepamatuju se přesně.

Hony
Reply to  Oviradio.cz
20. 5. 2023 17:41

Radio Cas uvádí také frekvenci 98.3 Třinec pro Karvinsko,Havířov…

David Pražák
Reply to  Hony
20. 5. 2023 22:15

Uvítal bych kmitočet v Třebíči.

Václav
Reply to  David Pražák
21. 5. 2023 08:38

Například krokodyl se širším výběrem nestačí? Co je zajímavé na skomirajicim Času?

David Pražák
Reply to  Václav
21. 5. 2023 14:13

Krokodýl sice hlásí, že má největší hudební výběr, ale každý den hraje to samé dokola. Krokodýla už jsem přestal poslouchat. Bohužel na Krokodýlu hrají interprety, jako je Mirai, Marek Ztracený, Tomáš Klus, Kryštov, No Name, atd. Proto jsou mediálními partnery brněnského majálesu, kde tyhle české pseudokapely a zpěváky neustále hrají dokolečka. Proto jsem takovéto rádia, jako je Krokodýl, Shitrádia , Blaník, Impuls, atd přestal poslouchat. Kdo se od těchto umělců odklání, tak to je Rádio Kiss. Ten jediný nehraje tyhle interprety.

David Pražák
Reply to  Oviradio.cz
21. 5. 2023 17:51

Já tam slyšel jen Když nemůžeš, tak přidej. Jinak ve vysílání žádný Kryštov, Klus, nebo Ztracený není. Kdysi tam hráli léto 95, ale to je vše.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
21. 5. 2023 09:08

Když v tomto případě odbocim k nesmyslnosti odstupu. Praha jako největší město má 0,2, kde právě abych to na horším přijímači vedle místního vysilace zachytil bych potřeboval vetsi odstup a v Olomouci 0,3 od hostyna je 90,9 problém i při další královské frekvenci z Pradedu.

Jinak kdyz se hlásaly frekvence na kissu tak 90,3 zlín a kroměříž. Proglas v jinglu – vysílá na Moravě má ve výčtu i Jested – pokud vůbec je dosah na Moravu musí to být velmi malé území které je pokryto blizsimi vysílači. Např. Na d1 u jihlavy. , nebo jsem zachytil u žďáru ale tam musí byt ruseni 98,0. Východně (avšak stale v čechách) ještě rychnov ústí nad orlicí, kde byl lepší jested nezli praded.

Last edited 4 měsíců před by Václav