Nejnovější komentáře

  • Jakub DXer: Já ty dekadovký (v podání TV stanic na satelitu) rád nemám, protože to vnímám jako omezení… Jo, rád si připomenu…
    16:01 26.07.2024
  • PVo: a mají repertoár od Bacha po Vlacha? .. odhaduju (resp. nechce se mi to na netu hledat) že jde o…
    13:13 26.07.2024
  • Oviradio.cz: Absolute 80s, Heart 70s, 80s80s, Nation 90s atd., základem vždy mainstreamové hity.
    11:36 26.07.2024
  • PVo: „dekádově vymezené formáty“ moc nechápu (pokud jsou tedy vymezené JEN dekádově) a nevěřím v jejich úspěch.
    10:58 26.07.2024
  • Oviradio.cz: Samozřejmě, ale počítám jen subjekty, které mají nějaké profesionální zázemí, obchod, strukturu. Color je v kategorii nadšeneckých projektů, smysluplné pokrytí…
    10:11 26.07.2024
  • Jakub DXer: Abych byl objektivni, tak mimo mainstream je hudebně i Color rádio, takže to.ukousava taky z pomyslného koláče možných nových projektů…
    09:50 26.07.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
24.7K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Žorž
Reply to  Oviradio.cz
6. 3. 2020 11:33

Doufám, že se s Milošem Pokorným vrátí do Expres rána i větší zábava, než jenom teasy na následující vstupy, kalendárium a kulturní tipy. Dodneška mi tam chybí Koko s Markem a jejich hlody 🙂

LiborV
Reply to  Žorž
6. 3. 2020 17:43

Může to znamenat snahu o změnu charakteru ranního vysílání. Je otázkou zda půjde o vznik plnohodnotné ranní show, nebo o snahu předávat ranní informační servis s elegancí a šarmem.

Michal
24. 2. 2020 08:42

Tip na nevšední poslechový zážitek: Den s africkou hudební scénou. Dnes od rána až do půlnoci na Radiu 1.

Peter
22. 2. 2020 20:13

Dodržiavanie kvót v slovenskom éteri (Hlavné správy TA3 22.02.2020):

https://streamable.com/0y1i0

HONY
22. 2. 2020 10:06

Classic praha 98.7 jede bez rds a expres fm u čra vůbec nic jen ticho

Jirka
Reply to  HONY
22. 2. 2020 12:39

Protoze Cra v DAB+ berou ze streamu, zmenila se adresa a studio jeste neni finalni.

Michal R.
Reply to  Oviradio.cz
22. 2. 2020 18:08

Expres FM ani Classic Praha nevysílají on-line. Stream je nefunkční. Vysílá alespon Expres FM na 90,3 FM ?

Jirka
Reply to  Michal R.
22. 2. 2020 18:44

Samozrejme, ze vysila na 90.3 FM. Vysila bez moderovani a reklamy jen hudbu. Pri takove veci je normalni, ze nejde stream. Nove studio se teprve pripravuje. 🙂

Jirka
Reply to  Jirka
23. 2. 2020 10:53

Tak Express FM jiz s RDS, ale s příšerným zvukem, je utopený/utlumený, bez výšek, takže ještě není naladěno ze studia nebo to jede z kdoví čeho. Zvukař jistě o tom ví. Classic je na tom uplne stejne, jiz s RDS, moderuje se, ale zvuk je uplne utopeny a bez vysek.
V DAB+ (Cra) na 7A již také Expres FM funkční.

Jirka
Reply to  Jirka
24. 2. 2020 17:33

Vše už ok, už je na čase, aby i v DAB+ to bylo poslouchatelné a Čra konečně zmodernizovalo svůj mux.

Philmen
21. 2. 2020 20:42

Tak jsem poctive poslouchal cely tyden v ruznych casovych usecich Fajn, DAB Praha, Helax,Seejay.Zameroval jsem se na novinky a rotace. Nejhur mi z toho vysel pradadoxne Fajn.Asi me treba Libor Cervinka vyvede z omylu,ale v tomto tydnu jsem ve vysilani nenasel zadny novy singl oproti minulemu tydnu,coz je dost zarazejici v kontextu se „sesterskym“ Helaxem,kde je jich hned nekolik a i rotace mi tam prijdou o stupen nizsi nez na Fajnu.Zaroven prekvapila DAB Praha,ktera jich zase naopak pridala a navic na ne upozornuje jak v playlistu na webu,tak i ve vysilani.A rotace novinek tak akorat,po tydnu me neomrzely.Na Fajnu se mi libi zvukovy obal,coz „sestersky“Helax tolik nema,ale hudba je tam dynamictejsi,rozhodne vic songu a vic novinek nez na Fajnu.A i Seejay je docela dobre urovni,rekl bych,ze je pro me mnohem vic poslouchatelnejsi nez Dance radio.Dokonce jsem tam slysel dost 90kovych pisnicek,ktere nikdo nehraje a byly na Zlate Praze.To bylo prijemne,na RZP jsem vyrustal uz od doby,kdy behem dne byl program pro „starsi“ a teprve pozde vecer byl dance a az pozdeji se tento format napr.s Lubosem Novakem prelil do celodenniho formatu. Tak nevim,Libore C.,byla v tomto tydnu nasazena nejaka novinka do standardniho vysilani?Porad mezi 18-19h.nepocitam,to neni standardni vysilani.

LukášZ
Reply to  Philmen
22. 2. 2020 01:55

Vidím to stejně. Na Helaxu taky zaznamenávám více novinek a méně častých rotací oproti Fajnu. Z těchto důvodů je pro mě Helax i v současné době poslouchatelnější, ale dříve tomu tak nebylo. Navíc, není to tak dávno, co na Fajn Facebooku dělali „průzkum“, co posluchačům chybí ve vysílání a většina se shodovala na tom, že jim vadí příliš časté rotace songů, tak nevím, z jakých průzkumů berou to, že to jejich cílovce nevadí.

Soundwaver
Reply to  LukášZ
22. 2. 2020 08:52

ty podobné připomínky k vysokým rotacím jsem krom Fcb Fajn radia viděl také v komentech ‚nového‘ Dance radia a Kissu.

co se 90ek týká – pamatuji si pochvalné komenty na fb Dance radia třeba na tehdejší víkendový Refresh s tanečníma 90kama, když ješte běžel v r. 2016-17, (takže poměrně dost let po odchodu L. Nováka a spol.). a to podotýkám, že většina těch lidí to radio dle stylu komentů dokonce slyšela prvně(takže žádný vliv Zlaté Prahy apod.) 🙂

Franz
Reply to  Philmen
22. 2. 2020 11:20

V tomto výčtu mi ještě chybí brněnské rádio Free. Máte někdo přehled o jeho aktuálním hudebním formátu? Jak je na tom s novinkami a rotacemi? V Brně není Fajn rádio, takže bych očekával podobný formát. Po zrušení Kiss Hády měli poslechovost slušnou, ale v posledním období jim významně klesá. Celkově mi přijde zbytek regionálních rádií (jako je Free, Krokodýl, Rubi atd.), nezařazených do formátových skupin (nemám na mysli majetkových), poměrně nestabilní (hudebně, větší výkyvy v poslechovosti atd.), neustále musí reagovat na změny u velkých hráčů (sloučení Kissů, změny na Hitrádiích atd.) a formátově se posouvat, často jsou takto nakonec zahnáni do kouta (např. Rubi atd.).

Václav
Reply to  Franz
22. 2. 2020 12:28

K tomu se rád jako posluchač z Moravy vyjádřím. NAŠTĚSTÍ Free nehraje jako Fajn! Hudební složení je primárně dance posledních let interpretů, kteří byli výrazní před cca 5 lety, utkvěli mi tak v paměti, třebaže můžou mít i novější songy. Prosím vás, nevím přesně kdy je datum vzniku těchto songů, ale fakt je to tak důležitý? Přece snad jde o to jak to zní ne? Čili na Free se jedná o styl hudby interpretů (názvy jen speluju) Alleso Ingrosso Showtek, jestli to někomu něco říká v pohodě Dance jednoduchý ale méně známý, působí to jako dojmem kdyby jste zrychlili bpm těch slavných neznámých novinek z Fajnu jejichž kompozice je nezáživná. Tady jěště ukázka jak jsem se měl poblíž Zlína v první půlce videa i s anténou dokud kmitočet nebyl kmitočet normalizován na šeď českého éteru v podobě okresního rádia Kroměříž mermomocí musející vysílat z krajského města Zlína; čili nevěděl jsem kdy přesně dojde ke spuštění Kromclu, takže jsem raději udělal rozlučkové video a do měsíce bylo po Free 🙁 Je tedy z léta 2016 a v druhé půlce charakteristická ukázka vysílání tedy dohrává výše zmíněný styl s titulkem a začíná zpátečka Freečka , což je 90´ hit jednou za půl hodiny a tak v podstatě se v tomto stylu hraje dodnes. Ještě jsou tam třeba taneční hity ze začátků 2010s. https://www.youtube.com/watch?v=v3zP-QJDcHM Zprávy jsou o půl, množství reklam možná podprůměr sitující se do půlhodinek. S nápadem 90s 1 za půl hodiny je podle mě míra akorát a objevena dříve než sjednoceným Kissem. Právě ano Free mohlo být kompenzací Kiss Hády cca z let 2008. Poslechovost II – III Freečka a jeho neúspěch bych spatřoval v tom že Brno má největší podíl studentů, což ovlivňuje celý život města a ten mohl být právě v II-III utlumen, nicméně neotřepalo se ani v III- IV což bych viděl v tom, že se posluchači hlavně asi z Kissu který jim mohl jet v autě i při delších letních výletech, prostě nevrátili. Prostě tím že hlavně díky 90s to začal nabízet Kiss, tak není už Free vyhledávané a majitelé rádií ať se dobře podívají na roky, že k tento vývoj má setrvačnost, respektive Kiss se sjednotil před skoro 3 roky a Free to zasáhlo až teď, takže žádné takové jak někteří dělají změny hned po prvním neúspěšném výstupu. Taky se tu projevuje to že třeba v případě Kissu se do posluchačů valí i nedokonalý formát z hlediska rotace a oni tomu podlehnou. Stejné platí pro Fajn. Jinak teda ještě dodám, že u nás není primárně Freečko, ale vůbec nevypadá na neúspěch, našel ho kolega v práci, a slyšel jsem ho i v místním skiareálu. I když nemám problém s tím že většina celoplošných rádií musí sídlit v Praze, tak třeba tady by to byl předsudek , že by toto rádio nemohlo pokrýt další území. Možná Free vypadá tak jako kdyby pokračovala RZP, asi teda nejblíže, není to úplně zakonzervovaná. Myslím že PVo by se Free nelíbilo, někdy ho nechápu, zatímco se mu líbilo něco francouzského což bylo ještě vzdálenější formátu RZP. Ještě dodám že na mě je vyčerpávající zvuková grafika posluchače vyčerpávající hlas Lukáše Bartla, který jestli se nepletu je i hlasem Klubu 90 na radiu Jih.

Václav
Reply to  Václav
22. 2. 2020 12:50

Opět nešlo už doplnit, takže odpovídám možná ještě na neschválený komentář. Slogany jsou první v Brně s nejsnovějšími hity nebo možná už tolik nepoužívaný nejnovější dance a rnb ale asi tolik neplatí, ale fakt jak jsem říkal nevím nekontroluju data vzniku, nebo je hlavní rozlišovat že nové to možná může být ale ne v hud. stylu Fajnu. A vlastně třeba v 2015 rotace některých jejich novinek byly ještě větší než na našich klasických AC/CHR rádiích a přesto i když jsem zarytým odpůrcem rotací novinek, tak v tomto případě mi to kupodivu nevadilo, asi že jinde se tyto novinky tohoto stylu nehráli, tak to šlo.

Jan
Reply to  Václav
22. 2. 2020 17:14

Hlasem Rádia Jih (nejen Klubu 90) není Lukáš Bartl, ale Roman Koloděj z Freečka.

Lohen1
Reply to  Václav
23. 2. 2020 22:36

Jen pro zajímavost, Free rádio poslouchám několikrát do týdne (střídám) v Podještědí na Liberecku. Z rádií hrajících nový
mainstreamový dance mi přijde nejlepší, dokonce lepší než Seejay. A že je z Brna vůbec nevadí.

Václav
Reply to  Lohen1
23. 2. 2020 23:00

vždy jsem přemýšlel jak nejlépe charakterizovat styl dance na Free a teď mi to došlo, že je sice současný ale v podstatě vychází z italo dance např. Italo Brothers, takový ten Hands up. Podle popisu Seejay v některém z příspěvků, to vypadá jako by se podobal Freečku a vidím že ne úplně. Vocal trance by mohl být součástí vysílání Netro třeba tu a tam aspoň 1 skladba za hodinu.

Soudnwaver
Reply to  Lohen1
24. 2. 2020 10:59

a Vy chytáte Free na 107.0 až u Liberce?

PVo
Reply to  Václav
24. 2. 2020 10:03

No opravdu bych řekl že Free je nic moc. Asi kvůli RnB. Dance2trance hrají dost málo. Tohle RZP míchala do playlistu tak kolem toku 2001 a na poslechovosti se to projevilo směrem dolů.
To francouzské bylo La Vie? To patří do trance řekl bych. Ráno po osmé jsem si Free pustil: sice asi o trochu lepší než Seejay – zahráli třeba Bella Ciao, ovšem v horší verzi než to znám já (btw na subjektivně horší verze i relativně dost dobrých dance hitů jsou na Seejay „specialisti“), ale na lepší porovnání bych musel poslouchal dýl než těch 20 minut. Kdybych Free měl k dispozici v éteru tak bych to možná i poslouchal (a snad by mě z toho nebolela hlava jako když jsem si pustil naposledy „běžný“ Kiss).. ale přes net tedy raději rádia, který se mi líbí víc (poslední dobou poslouchám prakticky jen ruský Rekord Dancecore v práci a danceradio.fr doma).

Soudnwaver
Reply to  PVo
24. 2. 2020 10:58

například nejlešpí dance 90s-millenium odnož Radia Record je podle mě DreamDance. částěčne něco jako Triangl na konci devadesátek, resp. Bonton. takhle by mohlo hrát Netro, nebo i současný Kiss z hlediska 90ek.

PVo
Reply to  Soudnwaver
24. 2. 2020 11:30

Jojo klonu DreamDance bych taky nemohl nic vytknout. Dík za tip, když jsem naposledy zkoumaj jiné klony Rekordu, byla jich o dost méně.

Ještě pro Václava: přes dvě čtvrtletí je počítané měření poslechovosti aby bylo lineárnější=s menšími výkyvy – respondent oslovený v III kvartále je započítaný jak v II-III vlně tak III-IV vlně. Tedy když je v posledním průzkumu velký pokles/růst je pokles/růst daleko razantnější a může se stát že i následující vlna ukazuje ještě větší pokles/růst i když bylo v novém kvartále třeba sice opačná ale menší změna.

Lukáš
Reply to  Philmen
22. 2. 2020 13:07

SeeJay rádio vnímám jako kvalitní rádio. Poslední dobou ho posloucháme v práci a byl jsem až překvapen co existuje nové taneční muziky, kterou ostatní rádia ignorují. A jak píšete, mezi to míchají dost devadesátek, které dříve hrávala Zlatá Praha. Stylově mi to hodně připomíná Zlatou Prahu a je to rádio přesně podle mého gusta. Jako velký problém vidím to, že takové rádio chybí v FM pásmu. Aspoň u nás na královéhradecku. Po zániku Zlaté Prahy prakticky neexistuje žádná alternativní náhrada za toto rádio a pro tuto cílovou skupinu je v FM pásmu už hodně dlouho mezera. Možná proto jsou všichni naštvaní na Fajn rádia, Hitrádia atd., protože nemají možnost volby. Kdyby si tito posluchači mohli naladit třeba právě SeeJay rádio, tak budou spokojení že mají to svoje a budou respektovat že ostatní rádia jsou zaměřené zase na jiné cílové skupiny.

David Pražák
Reply to  Lukáš
22. 2. 2020 15:03

Nezapomínejte ještě na nové Rádio Západ. Ten taky hraje dost novinek. A co se týče taneční muziky, tak v FM pásmu bude Netro Life Dance music z Českých Budějovic. Takže to zase zlé tak nebude.

Lukáš
Reply to  David Pražák
22. 2. 2020 19:52

Netro Life by mohlo být dobré, ale pokud bude v FM pásmu, tak jen v Českých Budějovicích. V královéhradeckém kraji máme nejpodobnější rádio akorát Kiss. Sice to není úplně taneční rádio, ale hrají tam dost devadesátek a mají hudební speciály s taneční muzikou, tak jsem velice vděčný aspoň za něho.

David Pražák
Reply to  Lukáš
22. 2. 2020 20:09

Mě štve, že v FM pásmu je zbytečně rockových stanic. Jsou to tyhle: Beat, Rock Radio, Hey, Orlicko, Rock zone, Rock max, ale žádná stanice s taneční muzikou, jako je trance. Uvítal bych i v FM taneční formát.

LU-
Reply to  David Pražák
22. 2. 2020 20:35

Rozhodně bych nehazel Orlicko do jednoho pytle společně s výše zmíněnými. Kytarová hudba je tam sice základ, ale postupně bych řekl, že ten klasický rock z playlistu postupně mizí. Například nedělní večer je věnován alternativní a elektronické hudbě. Chápu, že to není dance, nic méně určitě bych to neumistil do zmíněného seznamu.

Jirka
Reply to  LU-
22. 2. 2020 21:06

Kazde to ze zminenych radii ma to svoje, je odlisne. Pokud si to bude doba i posluchaci zadat, zasype nas klidne i vlna ruznych Dance radii. 🙂

PVo
Reply to  Jirka
24. 2. 2020 11:41

Jak doba nevím ale já jako posluchač si žádám dance2trance rádio imrvére a furt nic. 🙂 A když se něco povede jako Danceradio od CZC (ač by se třeba taky dalo něco vytknout) tak přijde nějakej b*bec co má potřebu něco někam posouvat a je z toho neposlouchatelný paskvil. Se současnou legislativou a zabetonovaným oligopolem je flexibilita v éteru mizivá.

Soudnwaver
Reply to  PVo
24. 2. 2020 11:49

ono, samozřejmě zůstat na místě taky nejde, i kdyby stále vysílalo Dance pod CZC, ale tohle je prostě viditelné zužování(počtu songů), snižování, mazání (určitého stylu-např. trancu). a to není posun, ale to, že někdo řekne „tak a tohle tady od teď nebude“.
jako je to právo majitele čehokoliv, to bezesporu (a chodí to tak i v zahraničí, podívejte se třeba na rotace a složení songů na Sunshine-Live), ale pak je zkrátka otázka o čem se bavit, jestli o uniformitě dle tabulek a průzkumů nebo o tom, jak by to mělo být zajímavé pro posluchače.

Jirka
Reply to  David Pražák
22. 2. 2020 20:59

Kazda z nich ma svuj slusny zastup posluchacu, takze rozhodne tam nejsou zbytecne.

Lohen1
Reply to  David Pražák
23. 2. 2020 22:38

Naprostý souhlas. Vocal trance co hrávalo dříve Dance rádio úplně zmizel, přitom v Evropě dost frčí.

Míra
Reply to  Lukáš
22. 2. 2020 20:17

Netro Life by mělo začít vysílat koncem dubna. Rozhodně nebude vysíláno z obýváku. Jsem zvědav na zvuk. Přes den nečekejte tvrdou elektronickou hudbu a nejspíš ani v noci. Já si myslím, že by občas neškodila, ale rádioví posluchači jsou prostě měkoty. To holt bude třeba respektovat. Cíl je, přilákat posluchače a roztancovat je. Zvýšení nehodovosti si nikdo na triko nevezme.

Honza K.
Reply to  Míra
22. 2. 2020 22:12

Doufám, že bude minimálně hrát, to co hraje v současné horečce sobotní noci na Kissu

Václav
Reply to  Honza K.
22. 2. 2020 23:10

HSN vpodstatě jo. Zvýšení nehodovosti? Na to jsou nějaké kvóty co hrát za dance? Je pěkné že na to myslíte ale jak tedy mohlo vysílat původní Dance a jeho předchůdce RZP, nyní Free v městech s daleko složitější dopr. situací; ale taky celoplošný Kiss, kdy už u mnoha hlavně 90 songů je vysoké bpm a pokud by to byla nějaká větší dance alternativa, tak už to tolik lidí by to neposlouchalo. Je fakt že si říkám co třeba poslouchali řidiči před pátečními 2 nehodami s vlaky ale i spousta řidičů co poslouchala pár okamžiků před nehodou byl by to zajímavý výzkum. Nicméně víc nehod je právě kvůli špatnému programu rádií a s ním neustálé přelaďování či dokonce manipulace s fleškami či mobily, než kdyby byly v rádiu hudební kanály na úrovni. Netro – pro začátek by pro zajímavost stačilo hrát to co Kiss akorát bez těch idiotických rotací povinných novinek samozřejmě daleko širším playlistem existujícího a pečlivě vybírat co ještě i z novějšího je ve stejném duchu. Podle mě je zbytečné pouštět tvrdosti, když ani ten základ tu nikdo nedokázal. Tedy úplně normální hitový EDM jako kiss a z toho neznámého klidně přes den – například spoustu věcí z trance jsou rádiovky a nikde nenajdete Agnelli Nelson – Holding onto nothing, nebo Marin Vein – Last Love; Phil Garant Smoke, ||DJ Licious Vs Sakso – The Thrill Of The Night – Saksomental Radio Edit||; a mnhoho takových dalších… nebo pak zapomenuté hity 3 of kind – babycakes…a nebo ať nejsou všechny klasiky stejné: Red Hot Chili Peppers vs Snap! – Rhythm Is A Baby [Martinn Bootleg]

Soundwaver
Reply to  Míra
23. 2. 2020 08:54

taky by mně zajímalo (pokud to nemyslíte ze srandy), zda tohle imfo o nehodovosti máte z ofiko zdroje.
co třeba, pokud to teda chcete brát do detailů, rockeři, kterým třeba při tvrdšich singlech ‚řve motorovka‘ v autě několik minut? to si taky nikdo nevezme na triko, ne? zrušíme kvůli tomu Beat, nebo jim přikážeme hrát jenom ploužáky?
je to totiž o řidiči, ne o stylu hudby (ladění radia za jízdy taky není kvůli hudebnímu stylu)

a že jsou z hlediska dance music posluchači měkoty? 🙂 tohle imfo máte odkud? tohle když si pak přečte provozovatel jakéhokoliv, i budoucího radia,, tak se n3divim že tu, kromě současného Dance radia nic není.

Míra
Reply to  Soundwaver
23. 2. 2020 11:19

„Nehodovost“ byla myšlena ze srandy. Nicméně vycházela z dávného zážitku jednoho z moderátorů. Kdysi jsem zaslechl: „Pustil jsem si The Offspring a naboural jsem….“. Měl jsem dát smajlíka. Věta o měkotách, na rozdíl od zbytku textu, prezentuje můj názor. Trsat se dá na lecos, včetně Jamese Ruskina, The Advent….,akorát je například taková hudba neslučitelná se současnou posluchačskou obcí. Jednoho potěšíš, padesát naštveš. Nehledě na fakt, že v poledne je laťka akceptovatelnosti ještě úplně jinde. Elektronická a Dance hudba by mohla mít dva celoplošné okruhy, nemá nic. Sranda je, že cílovka tvrdého techna jsou dneska lidé mezi 35 až 50. Cílovka obecně elektronické hudby je jestě širší. Netro půjde cestou nekonfliktnosti, pohody a přitom i alternativy, tady prostě musím majitele a tvůrce programu Netro Live akceptovat.

Soudnwaver
Reply to  Míra
23. 2. 2020 13:39

tancovat se dá na všechno, hlavně po alkoholových breacích, s tím souhlasím. 😀 vezměme si třeba Mašinku, jak jela, nebo možná ještě jede na parties.
ale za ofiko taneční hudbu jako takovou já prostě budu navždycky brát jen house, trance, electro, potažmo ze starší 80kový disco.

PVo
Reply to  Philmen
24. 2. 2020 12:33

„Philmen: na RZP jsem vyrustal uz od doby,kdy behem dne byl program pro „starsi“ a teprve pozde vecer byl dance a az pozdeji se tento format napr.s Lubosem Novakem prelil do celodenniho formatu.“ Poslouchal jsem RZP od podzimu 94′ ale o tomto dělení mám jiný vjem v paměti, sice ze začátku bylo přes den dost „spotřebitelských“ pořadů z původního formátu „chyťte si zlatou lišku“ ale to zmizelo (si myslím) ještě před příchodem Luboše Nováka. Strůjcem změny na taneční formát byl Karel Knechtl.
Skoda že po Kříčkovi nedali post programového L. Novákovi ale Balíkovi, kdyby se tak nestalo tak třeba by byl Fajn silným tanečním rádiem a E2 by rozhodně nebyla tak dominantní.

Jirka
Reply to  PVo
24. 2. 2020 17:31

Ono to bylo puvodne radio pro podnikatele, proto tam bylo tolik spotrebitelskych poradu. Za dob „Lubose Novaka“ to byl vynikajici format, ktery uz Fajn nedá.

Philmen
Reply to  PVo
24. 2. 2020 17:55

PVo: je to tak – Karel Knechtl přešel z tehdejšího rádia City 93,7 (nebo snad ještě RTL 93,7) na Zlatou Prahu v r.1994 a pamatuji si také na jeho první taneční pořad, který se jmenoval „Rhythm of the night“ a byl každou sobotu. Ona ta změna na Zlaté Praze probíhala právě na přelomu let 94/95, do té doby byla Zlatá Praha skoro neznámá, díky formátu, který byl do té doby úplným opakem toho, co z ní poté bylo. Pak přišla hitparáda Zlaté Prahy, která se v r.96 přejmenovala na Zlaťáky…a na tu dobu byly fenomén písničky na přání, které se žádaly faxem 🙂 a čím víc byla stanice poslouchanější, tak jejich linka padala až Telecom nevěděl co s tím, protože to byla neskutečně vytížená linka :-). Je to škoda, v r. 2002 nebo 3 se rádio přejmenovalo na FAJN bylo slibováno, že formát se nezmění, ale dlouho to nevydrželo. A pak tyto rádia vzala (myslím tím tanečněji laděná) postupně odpadly – BONTON/DEEJAY se překlopil nejdříve do pop/rocku, to nevyšlo, tak pak do té nízkonákladovky co je nyní. Rádio VOX (myslím tím období s Martinem Hájkem) se dostalo do finančních problémů a zbytečně se zbavilo vysílače, tam vlastně pokračovala tzv. Taneční liga (vydávaná i na CD. Rádio Triangl, které muselo ustoupit Proglasu (zde mi přijde celkem vtipné, že v nejateističtějším státě má celkem lukrativní vysílače takové velmi minoritní rádio). A pak najednou se vyrojilo plno rockových rádií, ale jak letmo sleduji jejich poslechovost, nějaký ten rok čísla u nich padají.
Co mě fakt hodně překvapilo – tak při dnešní jízdě autobusem několik hodin měl řidič puštěnou Frekvenci 1 a byl jsem celkem (obrazně řečeno) v šoku, co se objevilo v playlistu: Alan Walker-Faded, Linkin Park-Breaking The Habit, MARTIN SOLVEIG & DRAGONETTE-Hello, SELENA GOMEZ & MARSHMELLO-Wolves, KYGO & CONRAD SEWELL-Firestone, DAVID GUETTA & KELLY ROWLAND-When Love Takes Over, LOST FREQUENCIES & ZONDERLING-Crazy, CALVIN HARRIS & RIHANNA-This Is What You Came For, LUIS FONSI & DADDY YANKEE-Despacito a k tomu velký mix 80.a 90.let…část jsem uvedl z celodenního playlistu, ale jak je vidět, F1 zřejmě prochází po hudební stránce velkou proměnou, protože i „českých“ písniček mi přijde méně než kdysi, ale je pravda, že jsem F1 cca 5-6 let vůbec neposlouchal, takže nemám úplně přesné srovnání.

Jirka
Reply to  Philmen
24. 2. 2020 19:30

Tak Bonton ve svých začátcích taneční nebyl, proto změna z Bonton na Bonton/Deejay nebyla nijak slavná a ani zajímavá. Návrat zpět na Bonton – pop/rock nezastavíš byl naopak návrat špíše k tomu původnímu formátu a skvělému Bontonu. Jenže pak to dostal na sefovani pan Škoda z Frekvence 1, ktery snil o vlastním díťěti, tkzv. druhém Blaniku a udělal z toho hrob. Jooo Vox, take na nej rad vzpomínám, Triangl jakbysmet, některé pořady na Golem rádiu.. To byly časy a zlatá éra soukromých rádií. Dnes je doba lowcostová a kolovrátková.
Všechny ty rádia v té době byla originální s vlastním podpisem. Dnes je to sjednocená a hlavně omezená hudební šeď, kde vedou rotace a hodně omezeny playlist a zoufale moderování doplněné trapnohumorem.
Jsem tak rád za špičkový Color (lidi kolem něj, kteří muzice rozumí, Ovi, Jakub Melín a další, kteří obohatili a obohacují playlist tohoto rádia), ExpresFM, Radio 1, to jsou opravdu vyjímky a poklad.
Jenže málo posluchačů ocení kvalitní, neoposlouchanou hudbu, pořady, moderování..

Soundwaver
Reply to  Jirka
24. 2. 2020 22:58

ale zato v letech 2000-2002 se na Bontonu daly v běžném vysílání slyšet i kousky od Angelic, SQ-1, nebo Nature One Inc., nemluvě o hitparádě Factory top 40 apod.

Soudnwaver
Reply to  Oviradio.cz
25. 2. 2020 11:12

jo, to je (z hlediska Bontonu) už historie, jste dobrej že jste ještě někde našel tenhle dobovej „leták“! 🙂 upřímně, proto jsem byl tehdy tak moc rád za Dance radio v FM, v podstatě dalo pod jednu střechu pořady a hudbu pro ty, co měli rádi jak Bonton, tak Zlatou Prahu, plus hráli novinky z dance music, což do té doby v našem eteru chybělo.
mimochodem-odbočím, nedávno jsem četl koment u jednoho songu na youtube. jednalo se o trancovou věc (Alpha 9 – Higher Place), kde jeden člověk psal, že dlouho hledal hudbu, která by ho po posttraumatu trochu povzbudila a snížila dopady nemoci a zrovna tenhle styl mu v tom napomáhá. tuším, že psal, že mu je přes 50 a že netušil, že tu hudbu najde u současných mladých – u tranceu.
takže trance může být i pro dost lidí léčivý, emocionálně stimulační. ne pouze jak někteří tvrdí, starý a nemoderní.

Žorž
Reply to  Philmen
6. 3. 2020 12:08

Fajn se na českou jedničku pro novinky korunuje neoprávněně. Občasné nasazení novinek do hitparády nebo „speciálu“ To nejnovější, který je se facto každodenním běžným drivem s několika novinkami, vůbec nic neznamená.

Žorž
Reply to  Philmen
6. 3. 2020 15:32

Pokud na Fajnu tenhle týden opravdu nenasadili do standardního vysílání žádnou novinku, opomenuli i novou Lady Gaga. To mi u CHR stanice, za kterou se Fajn vydává, připadá jako vrchol ignoranství.

Hori97
Reply to  Oviradio.cz
21. 2. 2020 20:46

Na webkameře lze aktuálně sledovat bourání starého studia v Amazon Courtu.

Jirka
Reply to  Hori97
21. 2. 2020 20:58

Je bourani to spravne slovo? 🙂 Spise rozebirani. Uz je opet nejaky zajemce o vysilaci techniku?

Michal R.
Reply to  Oviradio.cz
21. 2. 2020 21:36

Odkud tedy právě ted vysílá Expres FM ? Odkud jde playlist ? Už z nového studia ? Nevíte jestli bude i poté webkamera z nového studia ?

Kristián
Reply to  Michal R.
21. 2. 2020 23:04

Stále z toho starého, vidím cez webkameru monitor, cez ktorý momentálne ide playlist rádia.

Michał, PL
Reply to  Oviradio.cz
24. 2. 2020 20:22

Mozna take se dockame prazskeho streamu Signalu. Je mladoboleslavsky, je brnensky, prazsky chybi. Stejne jako u Blaniku. Kratky cas po prestehovani k nove lokalizace hral prazsky s 87.8 MHz ted‘ se bohuzel vratili k 95 MHz.

Jirka
Reply to  Oviradio.cz
26. 2. 2020 19:57

Pěkné, díky za obrázky. Nejvíce se mě stejně líbilo staré studio Rádia 1 a nejen jeho. Jak tam byla jeste plna zeď „cédéček“, semtam desky. Vím, doba pokročila a jde dnes téměř všechno z pc, ale stejně.. 🙂 Ono je to celkově ze všech odvětví, ty staré věci mají kouzlo, umění, osobní auru. Jako i auta, starší auta mají vložený um, šmrnc, náboj, auru. Dnešní současná auta jsou dnes a za x let nebudou, ani jako veterán a nikdo si na ně nevzpomene. Je to dnes se vším, i s tou hudbou.

frkotou
Reply to  Oviradio.cz
24. 2. 2020 23:43

Webkamery byly včera odpojeny. Na webu zůstávájí poslední snímky před odpojením kamer.

frkotou
20. 2. 2020 15:17

Moderátoři Hitrádia City Brno mají nové fotky.

https://hitradiocitybrno.cz/moderatori

PVo
20. 2. 2020 12:29

K tomu argumentu „potřeby či nutnosti se posunout“, používá to dost často Ovi, LiborV a teď i Žorž : Sice to zní hezky a ze začátku jsem ani nevěděl ani jak na to zareagovat – člověk si připadá dost blbě, jako zpátečník 🙂 – ale zcela zbytečně, bez uvedení důvodu proč toto totiž NENÍ žádný argument! Doporučoval bych zhlédnout film Fotograf, myslím tu scénu kdy Roden (Saudek) namítá na své výstavě Rejžkovi na kritiku že se od poslední výstavy nikam neposunul: jestli se má posunout do strany nebo kam.. A proč by se měl vlastně posouvat když to funguje?

Žorž
Reply to  PVo
20. 2. 2020 18:24

Potřeba posouvat se může mít víc důvodů. Proč se Media Bohemia posunula od formátu Zlaté Prahy, pakliže fungoval, k Fajnu, nejspíš nikdy nezjistíme – to je otázka dlouhodobé strategie jejích majitelů 🙂

PVo
Reply to  Žorž
20. 2. 2020 23:19

Nojo leckterý „posun“ bývá často logický jen z hlediska tvůrce. Jinak osobně jsem si už dlouho nemyslel že by snad mohli v MB formátovat Fajn zpět na taneční. Tomu nic nenaznačovalo ani náznakem. Ale potěšilo mě že furt existují lidi, kteří v podobný „zázrak“ po tolika letech ještě doufají…. už jen proto jsem je podpořil. Teda u Danceradia si to tedy ještě myslím i já.. ale i tam vypadá že se vedení Active nedokáže přenést přes přiznání že prostě udělali chybu.

Jirka
Reply to  PVo
21. 2. 2020 17:34

Tak Dance radio ma porad sanci jeste zmenit program, dokonce ta sance je vetsi a pravdepodobnejsi nez u Fajn Radia. Jenze jake je pokryti Dance radia a jake Fajnu..

HOME
24.7K
0
Přidejte komentář, prosím.x