Nejnovější komentáře

  • MichalP: Dík akademické sféře, že se nakonec hecla.
    23:54 18.04.2024
  • Šeryf: Akademické sféře je to ukradené. Je to bohužel velmi minoritní záležitost mimo dosah běžného výzkumníka. Napsal jsem k tomu své…
    21:56 18.04.2024
  • MichalP: Mám obavu, že počet připomínek je víceméně konečný a ta má zůstane jako poslední. Mrzí mě, že na to nereagoval…
    21:37 18.04.2024
  • Jakub Melin: Že skončí dočasné kmitočty, které nejsou zkoordinované mezinárodně dlouhodobě (typu 5D z Černé hory apod.) a mají třeba kolizi se…
    20:58 18.04.2024
  • Míra: Už před několika lety, za jiného obsazení, ČTÚ řeklo, že stávající oprávnění po aukci skončí. Nu ještě nad to přitvrdili.…
    20:25 18.04.2024
  • Jakub Melin: O půlnoci vyprší lhůta pro připomínkování návrhu ČTÚ na nová pravidla DAB+ pásma, která mimo jiné znemožňují vznik nových (třeba…
    19:51 18.04.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
23.8K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
JM.
Reply to  Oviradio.cz
13. 2. 2020 18:01

Jak je možné, že se umožňuje MB ovládat další a další rádia, tím spíš, když je naprosto zřejmé, že z toho udělá Blaník, který má s Petrovem zásadní překryvy? Opět to samé jako vždy, neskutečné.

Novy prispevatel
Reply to  JM.
13. 2. 2020 19:26

JM. Jde o to ze RRTV uz je pouze formalni regulaor. Skuternym regulatorem je Mestsky soud v Praze. Pred nekolika lety doslo k urcitemu zlomu, coz souvisi s tim, ze RRTV uz u soudu neprosla ani regulace takovych formalit jako je trvani na nazvu rozhlasove stanice nebo alespon trvani na urcite lhute pro licencni podminky. Diky tomu se muze stat, ze stejny provozovatel nebo skupina meni podily v licencnich podminkach u stejnych radii i 3x za rok a nikdo s tim nic nenadela. To same plati i ohledne Petrovu a Blaniku. Kdyby jim RRTV zadost zamitla, Mestsky soud to nasledne otoci a RRTV to musi brat v uvahu.

Novy prispevatel
Reply to  JM.
13. 2. 2020 19:28

Dodatek: Melo tam byt „trvani na urcite dobe pro platnost licencnich podminek“. Kdyz uz provozovatel pozada o zmenu licence, mel by se ji alespon rok-dva drzet. Jenze nezijeme v idealnim svete a v ceskem prostredi plati, ze jakmile uz mas jednou licenci (nebo odkoupis spolecnost vlastnici licenci) tak si muzes delat co se ti zlibi a regulator ti to bude muset schvalit.

Jirka
Reply to  Oviradio.cz
13. 2. 2020 18:14

Ale bude v mux Cra, coz bude „zvukohrůza“.

LiborV
Reply to  Oviradio.cz
8. 3. 2020 17:45

Myslíte, že bude v Brně zachován alespoň částečně lokální program? Nebo bude Blaník v Brně kompletně z Prahy.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
8. 3. 2020 21:58

Není důvod měnit – no to mě taky překvapili před určitě deseti lety kdy se vesele hrálo blaníkovsky na Apollu s velkým posluchačským ohlasem a pak nelogická razantní změna na Hitradio. Vím že potenciál Blaník na brněnsku má, ale hitrádio se stále víc tváří na celoplošnost a o něco silnější síť by nebyla k zahození. No minimálně z hlediska optimalizace by neškodilo prohodit síť Hitradia city za Blaník a opačně.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
8. 3. 2020 23:23

tak ano šance na Blaník jsou velké, ale Apollo dlouho před tím taky jelo ten CC formát možná od doby kdy vznikl Petrov a Petrov byl založen hned s know how Blaníku, to jsem ani nevěděl ale asi jo, před ním byl ten Valc. Ještě teda k hudební náplni, možná byl založen se stylem Blaníku ale zajímavé je že nevím od kdy, ale donedávna hrál trochu jinak, taky CC ale snažil se vybírat méně ohrané a teď je fakt že databáze bude stejná třebaže na čas byť s nějakým posunem to neodpovídá, to je ta nuance kvůli které se s kýmsi přeme. Ale to mezidobí nebylo špatné vpodstatě šlo o známé věci ale v současném éteru potlačené, pěkně na tom šlo vidět že kolik hitů nepoužívá a jak strohý je Impuls, F1 a i Blaník (který měl širší pleják než ty 2 celoplošky dohromady). Někde jsem to už musel srovnávat přímo tituly, tenkrát vs. radio Čas, ale v podstatě šlo o to že Petrov byl schopen zahrát i věci jako Yo Yo Band – Jó, já jsem srab, a to co točí mainstream tolik neotravovalo, takže za mě plus. Nechápu když se chcou věnovat staršímu, tak minimalizují počet titulů; ten Petrov byl prozření.

Honza
Reply to  Oviradio.cz
10. 3. 2020 02:43

Změna na Blaník je jistá. Na Petrově už kromě moderátorů a zprávařů nikdo nezůstal. Je to jen otázka času. Ps.: Pokud jste byl Ovi na webu, také jste si všiml, že jeho poslední aktualizace je z 9.12.2019…

LiborV
Reply to  Honza
10. 3. 2020 10:10

Změna je jistá. Šance na Blaník velká. Asi je i možnost proměny v Hitrádio. Odhaduji podobně jako Ovi, proměnu v Blaník. Vy máte Honzo informace, že to bude Blaník. Rozumím tomu správně?

Michal
Reply to  LiborV
10. 3. 2020 16:45

Na radě přistála žádost o schválení změny názvu programu na Blaník. Takže je v podstatě hotovo.

LiborV
Reply to  Michal
10. 3. 2020 17:09

Díky za informaci. Je tedy jen otázkou času, kdy bude regionální program, nahrazen centrálním z Prahy. Rozumím tomu dobře?

Václav
Reply to  Oviradio.cz
8. 3. 2020 17:50

a bude opravdu Blaník? Není tam ještě nejaká nejistota, že by se chtělo třeba posílit hitradio? Jinak nevím kdo to tu říkal, že jedou stejný playlist ale Kelly Family – David’s Song (Blaník) mě nepřijde to samé jako Miro Žbirka – Atlantida (Petrov) ani další skladba ABBA – Super Truper (Blaník) vs Oldfield (Petrov). A. Springs – Jízda (Blaník) vs Scatman John (Petrov). V týdnu jsem zkoušel taky se neshodoval, protože v 18 hod je spec pořad na Petrovu, ale ani teď.

J K
Reply to  Václav
8. 3. 2020 18:55

Skladby jsou stejné, jen nesedí časově (Blaník má různé speciály a písničky na přání, takže se to o několik hodin posouvá)

Honza
Reply to  Václav
10. 3. 2020 02:41

Václave, zcela v dobrém. Víte, jak fungují rotace skladeb apod.? To, že něco nehraje přesně, tak to neznamená, že nesdílí playlist – pro Petrov je jen importován zvlášť (vzhledem k programovým rozdílům a clockům není ani přínosné generovat playlist, který bude na minutu totožný) a tudíž si rotace skladeb jedou svou vlastní cestou. Aktivně rotující skladby, jejich rotace a další parametry playlistu jsou však totožné.

Jakub
11. 2. 2020 13:14

Rádio Západ – do třetice všeho dobrého.
Ano, jak se říká – do třetice všeho dobrého nebo zlého – to už je na vašem posouzení…
Posílám třetí nahrávku vysílání rádia Západ – je to dnešní dopolední, již moderované, vysílání.
Jinak co se moderování týče, zatím 6 – 10 Jirka Bláha a 10 – 14 Petr Berka. Jinak samohrajka.

http://iradio.unas.cz/zapad.mp3

Tak ať se hezky poslouchá.

Jarda
Reply to  Jakub
11. 2. 2020 13:32

Mam potvrzeno, ze chystají dab+ i web stream 😉

David Pražák
Reply to  Jarda
11. 2. 2020 16:13

Internetový stream by měl být během dvou týdnů.

PVo
Reply to  Jarda
11. 2. 2020 16:22

pokud rádio provozuje RTI tak nevím proč by to rádio nechtěli mít ve své DAB síti… jinak mi ale to rádio nepřijde jako žádná sláva (jestli hrajou jiný songy než jiná CZ rádia neumím posoudit když je kromě nahodilého poslechu ignoruji). Rockové pro mladé ale není.

David Pražák
Reply to  PVo
11. 2. 2020 19:14

Po hudební stránce je Rádio Západ podobné Regině Dab Praha. Stanice hraje více novinek.

LiborV
Reply to  PVo
12. 2. 2020 10:26

Ani já nejsem znalcem popové scény, proto ani já neumím určit kolik hrají hudby, co jiná rádia ne. Playlist na mě ze zde uveřejněných ukázek působil zaměnitelně. Obsah mluveného slova se během zveřejněné moderované ukázky shodoval s obsahem regionálního Deníku a místní přílohy MFD. Věřím, že časem přidají vlastní obsah. Současné mluvené slovo, by stačilo při zaměření na seniory. U nich je větší šance, že ještě nečetli dnešní web místního deníku. U lidí, kteří poslouchají hudbu co Rádio Západ hraje si nejsem jistý. Vybudování kontaktů s místními institucemi chvíli trvá. Je však otázka, zda mají v rádiu někoho kdo má prostor se o komunikaci s mluvčími (dopravních podniků, vodáren, policie, divadel…) starat. Nebo zda mají moderátoři z úsporných důvodů kumulované úkoly, tak že mají prostor přečíst pouze web místních novin.

Jirka
Reply to  Jakub
11. 2. 2020 18:22

Takovy Fajn a Evropa 2, nic moc.

David Pražák
Reply to  Jirka
11. 2. 2020 23:19

Aspoň, že tu nejsou otravné reklamy.

Jirka
Reply to  David Pražák
15. 2. 2020 08:51

Ale jo, poslouchal sem to v tydnu nekolikrat a je to o dost poslouchatelne a lepsi, nez predchozi zetko. Dnes je vikend a slysim jen anglictinu, o vikendu jako nic?

Honza
11. 2. 2020 06:02

Rádio Z(et) opravdu ode dneška v novém. Nalaďte si na novém webu radiozet.cz

Martin K.
Reply to  Honza
11. 2. 2020 06:08

Podle prvního dojmu to vypadá na privátní Radiožurnál s F1.

Tenisák
Reply to  Oviradio.cz
11. 2. 2020 11:50

Přeji si, aby se tu konečně objevilo kvalitní nezaujaté publicistické rádio, jak já si to přeji

Jarda
Reply to  Tenisák
11. 2. 2020 12:28

A jaký očekáváte jejich přístup k dab+? Zustanou, opustí, podpoří, nepodpoří?

J K
Reply to  Oviradio.cz
11. 2. 2020 17:30

No nevím, Zet jsem poslouchal asi 40 minut ráno a nyní jsem ho pustil znovu a první co začlo hrát je opět Tones and I – Dance Monkey, zatím nejsem schopen posoudit, jak moc je hudební knihovna široká a jak jsou nastaveny rotace, ale aby se opakující hudba nestala pro restartované rádio zátěží…

PVo
Reply to  Oviradio.cz
12. 2. 2020 13:25

Kdysi jsem nějaké statistiky podle věku a socioekonomických skupin viděl a to členění tak jednoznačně nekorespondovalo s takovými obecnými představami..třeba F1 může mít takových lidí na počet víc (myslím samozřejmě v přepočtu na pokrytí) i když třeba tahle skupina u rádia Z může mít největší podíl. Uvidíme jestli se statistikami přijde p.Červinka jak sliboval. Vypovídající to bude samozřejmě u zavedenějších rádií než je právě relaunchované Zetko.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
12. 2. 2020 16:27

U reklamy jde spíš o ty počty (62% z 10tis je méně než 16% ze 100tis) a právě kvůli těm počtům pak ani nelze říct že to radio X vystihuje víc nějakou skupinu víc než Y které z té skupiny poslouchá víc lidí i když jejich podíl na rádiu je menší…

PVo
Reply to  PVo
18. 2. 2020 12:18

btw: Červinka nic neposlal, i když jsem ani extra nečekal že se tak stane.

Jirka
Reply to  Oviradio.cz
12. 2. 2020 09:57

Jeste by to chtelo doladit ten zvuk na 101.1 v Praze, ten je léta priserny.

Michal
Reply to  Oviradio.cz
12. 2. 2020 15:03

V Liberci na 99,2 modulace nepříjemně vysokofrekvenčně píská, jinak by byl zvuk OK, ale takhle se to nedá poslouchat.

Jirka
Reply to  Oviradio.cz
12. 2. 2020 17:31

To je o celkovem nastaveni zvuku, i to BBC WS je silne bez vysek, je to jen problem prazskeho vysilace. Ikdyz bezi BBS WS je oproti jinym vysilacum rozdil znatelny. Obcas i na BBC WS pusti nejakou pisnucku a pak je to sakra znat. Je to takhle spatne nastavene od spusteni jeste v kombinaci s ceskym rozhlasem.

Jirka
Reply to  Oviradio.cz
22. 2. 2020 12:19

Jj, ty víkendy jsou škoda, jak píšeš, když už ne živě, tak aspoň sestavit to nejzajímavější z celého týdne.

Lukáš
10. 2. 2020 22:56

Poslechl jsem si pár dní intenzivněji Fajn rádio a myslím si, že jste zde přehnaně kritičtí. Za ty léta udělali opravdu velký změny a je to mnohonásobně lepší než dřív. Rádio působí moderně a hrají svěží hity. Ale hlavně originální výběr. Spoustu hitů jsem vůbec neznal a na jiných rádiích je nehrají. Jediný negativum vidím již zmíněné časté rotace, po delším poslechu to člověka opravdu otráví a donutí přeladit zase jinam. Ale chápu důvody, které zde byli vysvětleny. Věřím, že cílové skupině (hlavně do 20 let) větší rotace vadit nemusí. Za mě určitě poklona. Oceňuji že se tu někdo snaží rádio zlepšit a otevřeně zde komunikuje.

Soundwaver
Reply to  Lukáš
10. 2. 2020 23:39

je pravda, že v začátcích „pop Fajn radia“ se songy přibližovaly, resp. byly stejné jako na E2, teď se dá u většiny songů říct, že je jiná radia fakt nehrají. v tomhle posun určitě je.

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Soundwaver
11. 2. 2020 06:48

…ano, zcela upřímně můžu říct, že když jsem na Fajn Radio před X lety nastoupil, hudební politika byla jasná. Hraje to konkurence? OK, tak to musíme hrát také. Žádný risk. Dnes je to naprosto jinak a kromě pro náš formát jasných megahitů, které nemůžeme ignorovat, hrajeme tracky, které opravdu jinde neuslyšíte…

Soundwaver

máte pravdu, že některé songy hrajou i Hitradia.
mimochodem, kde, kromě Capital, čerpáte insiraci, jakému zahraničnímu radiu byste se chtěli přiblit?

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Soundwaver
11. 2. 2020 09:23

…Capital je mojí dlouhodobou jedničkou. Skvěle se poslouchá i Z100 z New Yorku, britskej Kiss, Kiis FM z Los Angeles a samozřejmě speciály jedničky BBC, nebo BBC 1Xtra…

PVo
Reply to  Soundwaver
12. 2. 2020 11:57

Hitradia asi opravdu „omlazují“: minulý týden jsem slyšel v posilovně na City Aron Chuppa-I’m an Albatraoz, včera Dynoro&Gigi D’Agostino-In My Mind. Kdyby to nemíchali s pomalýma sr.. tak by to bylo celkem poslouchatelné rádio. Proč česká rádia (kromě několika rockových+country+Dechovky) cpou furt všechny styly dohromady? Jako Kiss se furt dovolává 90ek (i Basslicker nebo Hájek o tom ve svých pořadech furt melou) ovšem mě nezajímají 90tky obecně, ale jen ty se slušným BPM a rovným beatem.

frkotou
Reply to  PVo
12. 2. 2020 15:50

Zrovna tyto dvě věci Hitrádia hrají už hodně dlouho.

PVo
Reply to  frkotou
12. 2. 2020 16:29

to je samozřejmě možné nicméně celkově mi přišlo že vysílání je pro mě poslouchatelnější

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Lukáš
11. 2. 2020 06:50

…ano, naší cílovce rotace vážně nevadí. A jestli působíme svěže a moderně? Skvěle, přesně to chceme, díky 🙂

Soundwaver

a zkoušeli jste se té cílovky třeba nějakým způsobem zeptat, jestli by rotace nechtěli prodloužit? třeba právě proto radio poslouchají kratší dobu. i když je fakt, že i díky Spotify, Soundcloudu apod. je ten trend jasný, ale stejně.

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Soundwaver
11. 2. 2020 09:29

Ano, zkoušeli, zkoušíme pořád. Ale musíme si uvědomit, že v naší cílovce teď nejsou aktuálně populačně zrovna silné ročníky. Navíc mluvíme o lidech, které je velmi těžké oslovit a zaujmout právě díky tomu, že se o svou zábavu stále více starají sami – Spotify, Netflix atd atd … To je prostě fakt.

Míra

Souhlasím. Když jsem byl mladý, pachtil jsem se za vlastními playlisty. Kazety, pozdeji minidisc… Ale nadruhou stranu analogové satelitní rádio jsem poslouchal zdatně, Spotifáje neexistovaly… K stáru už mě vlastní playlisty nebaví. Rádio je obecně velice silná platforma. Možná by stálo za úvahu mít možnost se na internetu dostat o pár hodin zpětně v čase. Tím by se dalo rádio přiblížit mladším.

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Míra
11. 2. 2020 10:47

…koukám, že jsme na tom byli velmi podobně Míro… Ale já s tím furt nepřestal 🙂 A ano, rádio je pořád velice silná platforma. Dokonce, pro někoho možná překvapivě, je radio podle aktuálních čísel jedním z nejdůležitějších míst, kde lidé objevují novou hudbu…

Soundwaver

a jak dlouho po official releasu daného songu song zařadíte do novinek, respektive do novinkového „To nejnovější“?
kdysi(a možná i teď) bylo totiž u našich radií populární ho tam nedat hned, protože se potřeboval tzv. „prověřit“(jinými slovy počkáme, až ho bude hrát konkurence – případně konkurence v zahraničí- a uvidíme, co jejich posluchači), což podle mě už ztrácí na významu „novinka“. pak v takovém případě tu novinku posluchač dřívě najde opravdu na internetových platformách než na radiu. ale vy dáváte myslím novinky přece jenom rychleji třeba než dřív, ne?

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Soundwaver
11. 2. 2020 15:35

🙂 Celkem pravidelně se nám poslední dobou stává, že s novinkou musíme čekat na oficiální release date. V některých případech nové tracky totiž dostáváme s předstihem. Jinak je to jednoduché. V současnosti, kdy většina novinek vychází v pátek ráno je hrajeme od pátečního rána 🙂

PVo

kdo určuje ty novinky co se zařadí a co ne? Ten od koho je „dostáváte s předstihem“? a ohledně rotací: rotují často jen ty novinky nebo i nenovinky? resp jakou „nenovinky“ mají rotaci

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  PVo
11. 2. 2020 16:03

…novinky „jdou za mnou“, ty vybírám já. Jako kontrolní mechanismus tu mám ale dva kolegy, kteří mi občas řeknou, že jsem se zbláznil 🙂 Jinak když vyjde track, kterému věříme, třeba jako před pár dny Dua Lipa, nasazujeme jej okamžitě do kategorie, která rotuje každé cca 4 hodiny. „Obyčejné“ novinky začínají svou cestu playlistem v novinkovém speciálu (každý den 18 až 19 + noc)

PVo

zajímaly mě spíš rotace nenovinek a tak dlouho má novinka tu rotaci 6x denně a jakou má rotaci tedy potom. Myslím že tady lidem ani nešlo tolik o rotaci těch novinek ale celého playlistu. Jinak jsem si to rádio po dlouhé době ráno chvíli pustil a „tohle“ z hudebního hlediska ani z hlediska moderování fakt nemusím.. Btw: už jsou ty statistiky podle věkových skupin? něbo i jinak podrobnější..? Klidně na mail nebo možná Ovi by to tady třeba rád umístil (neptal jsem se jej, jen si to myslím)

PVo
Reply to  PVo
11. 2. 2020 16:29
PetrB.

Je hezké, že s námi někdo komunikuje ohledně rádia, teď by nás zajímali nějaké technické záležitosti. Můžete vzkázat, pane Červinko, technickému guru Media Bohemia p. D. Becka ohledně této stránky, zda by se nebál odpovědět na pár dotazů? Moc by nás zajímalo kdy budou rádia M.B. v DABu, zda je nějaké řešení ohledně Dublů, či triplů. Děkuji.

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  PetrB.
11. 2. 2020 16:07

…můžu se ho samozřejmě zeptat.

PetrB.

To budete hodný, díky

frkotou
Reply to  Oviradio.cz
17. 2. 2020 13:38

Jsem na výletě v Praze a i v Hotelu Apollon na Žižkově jede Fajn. Za mě je to takové Hitrádio bez těch českých „kytarovek“.

Philmen
Reply to  frkotou
17. 2. 2020 16:13

Čerpačka TESCO v Praze – Letňanech dnes hrál také Fajn. Je ale zajímavé, že na místech, kde měli puštěnou E2, tak nyní buď Hitrádio, Fajn anebo v menší míře KISS (alespoň co se Prahy týká)….ještě si pamatuji dobu, kdy v Harrachově měli puštěný KISS JČ než se sloučil 🙂 a to hned na 3 místech, teď jsem tam na jednom místě dokonce slyšel polský RMF MAXXX 🙂

J K
10. 2. 2020 21:55

Rádio Zet má nový web

http://www.radiozet.cz

Martin K.
Reply to  J K
10. 2. 2020 22:47

Ale, tak že by konečně? Uvidíme.

frkotou
Reply to  J K
10. 2. 2020 23:01

Logo teda nic moc.

jan
10. 2. 2020 19:19

Hraje vam Signal?

Kristián
Reply to  jan
10. 2. 2020 20:34

Ja nepočúvam Signal, ale kvôli orkánu Sabina vypadla centrálna serverovňa a s tím aj vypadlo vysielanie Signalu.

Michal
Reply to  jan
10. 2. 2020 22:22

V Praze aktuálně běží jiný program než v M. Boleslavi a Mnichově Hradišti, Liberec off-air, víc nechytnu.

Martin K.
Reply to  Michal
10. 2. 2020 22:40

OK.

Hony
10. 2. 2020 14:37

Tady vypadala jen Haná z bosk9vic

Noobish
10. 2. 2020 14:31

106.4 Evropa 2 a 92.8 Černá Hora majú výpadok. Pravdepodobne kvôli počasiu. Aspoň sa dá počúvať RMF FM krásne čisto na 92.9. 😀

Hony
Reply to  Noobish
10. 2. 2020 14:37

Viděl bych to i na kiss z boleslavi možná:)

Noobish
Reply to  Hony
10. 2. 2020 20:38

V Jaroměři mi teda na 92.8 hral MDR Sach, ČRo Olomouc a Radio Zlote Przeboje.
Na 106.4 som mal možnosť prvý raz chytiť ČRo České Budějovice, takže som happy. Mimochodom 92.9 sa striedalo – raz tam bol Kiss s RDS, raz RMF FM.

Michal
Reply to  Noobish
10. 2. 2020 15:17

Mě díky tomu v Liberci poprvé na 106,4 hrajou Němci, jindy zašumělá E2. I polská 92,8 je nyní o poznání čistší, i když pořád mizerná. Jinak přímo v Liberci aktuálně off-air 94,1 Signál.

Michal
Reply to  Oviradio.cz
10. 2. 2020 15:26

Jinak mi dnes zcela výjimečně hraje Hitrádio 95,1 Dvůr Králové, takže je MOŽNÁ off i rbb radioeins Cottbus.

HOME
23.8K
0
Přidejte komentář, prosím.x