Komentáře a diskuze

  • Míra 16. 9. 2021 v 17:03 k KomentujemeJednání prý ještě probíhají. Jediné možné řešení. Než platit za DAB licence svých dvou programů 2x20000,- to raději zaplatit 55000,-...
  • MichalP 16. 9. 2021 v 14:31 k KomentujemeZ dnešní tiskové zprávy z posledního zasedání RRTV vkladám část sdělení: "Rada registruje právnickou osobu, JOE Media s.r.o., IČ: 26152002,...
  • jouda 16. 9. 2021 v 11:14 k KomentujemeTo už se nedoneslo. Ale radši později a pořádně než hned a mizerně.
  • Jarda 16. 9. 2021 v 10:55 k Komentujemea v benešově je zase nainstalováno nějaky ten rok, ale licenci mají od čtú, spustit to můžou, tak by mě...
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 16. 9. 2021 v 09:49 k KomentujemeA nedoneslo se k tobě i kdy to zapnou? Od slavnostního namontování AS na Strahově to bude brzy měsíc, to...
  • jouda 16. 9. 2021 v 09:40 k KomentujemeNěco se ke mně doneslo, že by jich mělo být pět nebo šest.
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 16. 9. 2021 v 09:32 k KomentujemeKromě Coloru a Hey vím akorát o rádiu MB.
  • PVo 16. 9. 2021 v 09:18 k Komentujemeto platí jen pro TV vysílající přes net, pokud tedy poskytovatel IPTV služby zpostředkovává vysílání televize nevysílající i přes net...
  • PVo 16. 9. 2021 v 09:15 k KomentujemePokud nechtějí přejít do DAB je třeba neprodlužovat veřejnou podporu prodlužováním transformačních licencí. Z koncese je vyjmuto jen vysílání přes...
  • jouda 16. 9. 2021 v 09:13 k KomentujemeDo sítě DABu (7C: Praha, Benešov) se prý chystá několik zajímavých programů. Ví někdo víc?
  • jouda 16. 9. 2021 v 09:11 k KomentujemePokrytí bude s ohledem na 50 W ERP skutečně lokální, protože i 20 km od vysílače mi hraje HR Vysočina...
  • Míra 15. 9. 2021 v 23:20 k KomentujemeTak jsem se tím prokusal. Je smutné, že kulturní výbor vlastně vůbec neodpověděl svým stanoviskem. Je jasné, že pokud dostanu...

Články

Komentujeme

O čem píšete?
13.9K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Milda
29. 7. 2021 00:48

Projíždím playlist rádia Blaník a vidím despasito je to možný? Nebo když třeba Michal Jacksona Ed sharen

TÉMA
Blaník playlist
frkotou
Reply to  Oviradio.cz
29. 7. 2021 20:18

I dnes ráno jsem na Blaníku slyšel Despasito při nedobrovolném poslechu cestou na výlet, pak náš řidič mimochodem přeladil na Impuls… Slyšet asi 6x Kryštofa opravdu nechcete. Cca 85 km tam a stejná trasa zpět.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
28. 7. 2021 15:18

a pak že to nejde, rovnou zmena podmínek i se změnou nazvu hned naráz, takto mužou vytunit všechny doubly a že jich mají jak hub po dešti.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
28. 7. 2021 15:23

Jen tak dál. Zdá se, že to s tou optimalizací začínají myslet vážně. Totéž bych v budoucnu očekával třeba v Jablonci a Varnsdorfu. A do České Lípy by se klidně klidně mohl dát Fajn.

Jarda

jbc, lbc, ale i ta lipa, by mohli byt předelany na ten contact 😀 jinak tech doublů maji tolik, že by klidne mohl byt na fm i helax a oldies.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
28. 7. 2021 15:51

To by se mi hodně líbilo! (Helax, Oldies) Ale buďme realisti.

PVo

Kdyby to šlo tak z MB by ti vyhověli jistě rádi… na takové řešení všech duplicitních frekvencí bude problém s pokrytím resp. limitem 300% na jednoho provozovatele, viz strana 36 vypocet-pokryti-2019.pdf (rrtv.cz)

Insider
Reply to  PVo
29. 7. 2021 12:56

Kdyby to nebylo předjednáno, tak by vůbec nic nepodávali, v klidu, všechno bude.

Jiří
24. 7. 2021 20:42

Tak už skoro hodinu „mlčí“ vysílač rádia Dechovka na AM 792kHz,ale nosná zůstala.Zrovna jsem složil po vyčištění staré dobré rádio Grundig Yacht Boy a měl naladěno na tuto stanici,když chvíli před dvacátou hodinou náhle výpadek modulace.Nepředcházelo tomu žádné zhoršení kvality,nebo přerušování.Že by výpadek přenosové trasy na vysílač?

TÉMA
Výpadek na 792kHz Rádio Dechovka
Jiří
Reply to  Jiří
24. 7. 2021 21:59

Už to „jede“,tak díky za rychlou práci technikům(ať už to bylo někde na trase,nebo přímo na místě)

Jiří
Reply to  Oviradio.cz
25. 7. 2021 12:38

Tak s tím souhlasím,moc se toho o rádiu Dechovka posluchač mimo jejich web nedozví a co mě mrzí,že ani neodpovídají na mail.Na druhou stranu jsem vůbec rád,že existuje soukromý provozovatel co vysílá na „zatracovaných“ středních vlnách v době kdy se blíží vypnutí „státního vysílání“. Jako fanoušek a historické radiotechniky střední vlny prostě potřebuji a svůj vysílač ani v podobě třeba 1W transmiteru dle vyjádření ČTÚ provozovat nesmím.Tak to je hlavní důvod proč střední vlny mají v mém životě svůj smysl.Samozřejmě jsem fanda i moderních technologií a sleduji rozvoj DAB+.Mimochodem s kvalitním přijímačem a v místě kde není rušení třeba od elektrifikované kolejové dopravy se dá poslech středních vln místního vysílače “ strávit“.Rádio dechovka má velmi dobře nastavený vysílač a slyšitelný až v Polsku!Styl dechovku úplně nevyhledávám,ale je to příjemná změna sem tam naladit a „utéci“ tak od „unipopíku“ co je vysílaný všeobecně.Mají tam i pásma country muziky,tak je co poslouchat na SV i po vypnutí velkých vysílačů koncem roku.

Jiří
Reply to  Jiří
25. 7. 2021 12:51

Samozřejmě ještě na SV vysílá soukromě a bude i po roce 2021 Český Impuls na 981kHz a Country rádio na 1062kHz,ale vysílač rádia Dechovka je v místě kde bydlím sílou pole místní(rozehraje i krystalku)
Tak alespoň jsem zde objasnil,že je stále nemalá skupina posluchačů co je pro ně poslech vysílání na SV a AM všeobecně(tedy i KV a DV)důležité-jsou to opravaři sběratelé historických rozhlasových přijímačů.Avšak i „běžná“ veřejnost má leckdy naladěno na AM.Ono to není vždy o perfektním zvuku,také jde o to co lze naladit.Bohužel na venkově a uvnitř budov to s příjmem na levném přijímači FM natož DAB+ není takové jako ve velkých městech.

Jiří
Reply to  Jiří
25. 7. 2021 20:12

Dnes v průběhu odpoledne se vysílač rádia Dechovka zcela „odmlčel“ a doposud je na 792kHz ticho.

Michal R.
24. 7. 2021 20:34

Musím říct že mě překvapuje Radio Jih které nyní vysílá již svojí druhou Summer Jih párty živě i v éteru . Co říkáte na přenášení takových akcí v rádiovém éteru ?? Za mě bomba .

Dnes v noci odstartovaly Letní Olympíjské Hry a s tím souvisí i speciální vysílání rozhlasových stanic ČRo Radiožurnál a ČRo Radiožurnál Sport určené právě LOH z Japonského Tokia . Poslouchal už někdo toto vysílání ? Pokud ano co na toto vysílání říkáte ??

TÉMA
Summer Jih Party v éteru Radia Jih + Olympíjské vysílání ČRo Radiožurnál a ČRo Radiožurnál Sport
Míra
Reply to  Michal R.
24. 7. 2021 21:12

Já jsem pro živé přenosy. Je to oslava léta a je otázka, jak dávat najevo tu radost a jak jí posluchači přiblížit. Kde je hranice přespíkrovanosti ? Nestačilo by občas sjet DJ master a přimíchat řvoucí dav. Každý má tu hranici jinde.

Václav
Reply to  Míra
24. 7. 2021 22:47

Asi tak. Poslouchal bych, kdyby se to nekrylo s Basslickerem, u ktrého teď byl vyjímečně k vidění playlist na stránkách Kissu nejen odehraných , ale i očekávaných skladeb do konce dne (no spíš jen Bassmachine). Taky vyjmečně zahrál z databáze skladeb, které jsem doporučoval ARMIN VAN BUUREN & SHARON IN AND OUT OF LOVE Tak snad nekdy přijde sám na ty další, tato zrovna nebyla ta prioritní, nebyla to taková pařba, tím spíš by mohla do normálního vysílání.

Jinak jsem měl navrhovaný FB příspěvek že 19.8. startuje nové rádio Ponava, což je pojem brněnského potoka který spíš město jen podtéká a jen část teče povrchově v Parku Lužánky, který hostí Ponavafest nejspíš spojen s tímto rádiem. Z Brna je taky studentské rádio R, ve kterém jsem se byl taky jednou podívat, v čase kdy se měl rozjíždět nedaleký dvojník Radio R z Mokré horákova. Radio Ponava avizuje že „Jsme rádio, které učí poznávat hudbu. Objevte s námi nové tvůrce, nezávislé labely i skladby dosud neslýchané. Z rytmu swingu k experimentální katarzi. Od vysokých tónů jazzu až po hloubky undergroundu. “
Jinak tu a tam vznikají tyto malé internetové rádia, například studentská Trojka až teď mě došlo že to může být mimo jiné název pokračující číslování R-Dvojky, ale spíš to bude třeba o tom že to založili 3 lidi. Trojka mi přišla že je jako Smile, taky zánovní malé internetové rádio.

Last edited 1 měsíc před by Václav
Míra
Reply to  Václav
25. 7. 2021 08:14

Kus fesťáčku na radiu Jih jsem si poslechl a bohužel tam bylo neustále vyřváváno do mikrofonu, podobně, jako v případě Kissáckého: Vraťme svět na parket. Takže za mě obecně ano, ale takhle ne….

Vaclav
Reply to  Míra
25. 7. 2021 08:36

Asi tak, akce ano, jen doladit formu. V tomto ohledu se mi zdálo, že poslední díly vraťme SNP byly už celkem dobré ve srovnání s těmi prvními.

Honza
Reply to  Míra
29. 7. 2021 08:45

Míro, mě zase třeba naopak přijde přenášení akce bez té atmosféry a hajpování zbytečné. Může toho být moc, je to subjektivní. Jsou pasáže, kdy se mluví více, jsou pasáže, kdy se jen hraje. Jestli má jít o párty, kde to bude o DJ´s a muzice, stačí to dělat jako každý druhý a nemusíme to přenášet. Rádio je o vztahu k posluchačům a o jeho budování, o show, o zábavě, o hajpování. V opačném případě si můžu pustit na netu DJ set a jsem v klidu. Nepotřebuji rádio. Mě třeba přijde taneční rádio z Budějovic jako absolutní nuda. U něj bych přesně čekal nějakou dravost, né od letitého rádia, které ještě donedávna smrdělo starobou. Nehledě na to, že v diskuzích se stále jen brečí, jak se v éteru nic nedělá a když se dělá, zase je k tomu miliarda intelektuálních připomínek :)) Ale samozřejmě je snaha to kalibrovat a nacházet tu správnou míru.

Last edited 1 měsíc před by Honza
Míra
Reply to  Honza
29. 7. 2021 12:02

Ano, atmosféru je nutné zprostředkovat. Za mě, když jsem naladil tuto akci na rádiu Jih, dal jsem tomu 10 minut s tím, že mě zajímal hudební výběr a forma. Víc času jsem na to v tu chvíli neměl. Hudební výběr nebyl zajímavý, protože bylo potřeba aby se přítomná skupina lidí zabavila a tak hráli, co hráli. Kdyby hráli jinak, lidi by se nebavili….to chápu. Forma… za mě, míň hulákat, pracovat s lidmi se dá i jinak a může to dělat přímo dj…nebo střídat s moderátorem….hudební režie může pracovat s ruchovymi mikrofony …ale to všechno je o penězích.
Každý má možnost si vybrat, co bude poslouchat. Pokud někdo hltá formu „Vraťme svět na parket“ je to čistě na něm.
Obecně živé projekty za mě určitě ano.
Na vámi zmíněném nudném a nedravém rádiu z Budějovic mám k dispozici hodinu týdně. Tam se zhmotňuje moje aktuální nálada, inspirace, přesně poznáte kolik času a klidu jsem měl na přípravu. Je to duševní činnost. Jsem rád za tu možnost.
Hudební dramaturgii celého rádia nemůže dělat kdokoliv, musí mu být dáno, musí mít podmínky.
Hlavně to ale musí někdo zaplatit.

Last edited 1 měsíc před by Míra
Václav
Reply to  Míra
29. 7. 2021 13:34

a kdy máte tu hodinu? Dravost nemusí být nutně podle mě o hulákání.

Last edited 1 měsíc před by Václav
Míra
Reply to  Václav
29. 7. 2021 23:02

Velice si cením každého, kdo ve středu večer věnuje čas poslechu.
Zpočátku jsem se zde pochopitelně snažil NLR přímo propagovat. Nyní už se cítím celkem trapně.
Bylo to naposled 🙂

Last edited 1 měsíc před by Míra
Václav
Reply to  Míra
29. 7. 2021 23:09

proč? každá snaha se cenní, byť v dobrém úmyslu bych napsal dojmy. Pokud byste se měl cítit trapně, nechám si je pro sebe.

Míra
Reply to  Václav
30. 7. 2021 06:29

Což, hodnoťe cokoliv, kohohokoliv. Trapné je opakovaně psát po diskusích: „Poslouchejte nás“…
Chtěl jsem jen zopakovat, že rádio by měli dělat lidi, které to baví. Každý má právo hodnotit, raději bez nadávek…

Míra
23. 7. 2021 20:46

Blaníček. Dnes jsem zkoumal pokrytí z kóty Baba. Na 88,4 hrály na přání nějakému třicetiletému člověku. Oněměl jsem. Pak jsem si všiml, že Blaník vysílá ,,kompletní RDS,, – RT 1 název skladby a RT 2 Interpret… Stějně vysílá i Color, kde u autorských pořadů je alternativně RT 1 Název pořadu a RT 2 Autor pořadu. Asi budu muset prozkoumat i oststní vysílačky, abych zjistil jejich konfigurace RDS. Třeba Radio1 vysílá jen běžný RT a bohužel, názvy skladeb se člověk nedozví vůbec. U některých úsekú vysílání je bohužel jedinou možností buďto pohotový Šahazam, nebo webový chat do studia…

PetrPe
Reply to  Míra
24. 7. 2021 07:30

Radio1 jeste i pousti z CD tak nemaji jak dotahnout nazev skladby. To asi jen kdyz se odbavuje vysilani pomoci SW.

Míra
Reply to  PetrPe
24. 7. 2021 08:04

Díky za info…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
24. 7. 2021 09:39

Djs píšou na web tracklisty, stačí rozkliknout šipku u jména moderátora v programu. Zbytek lze celkem pohodlně dohledat na radio1.rocks v záložce archive.

Míra

Jsou úseky, kdy je to opravdu jen Shazam, nebo Chat do studia…Třeba pondělí až pátek ráno mezi pátou a šestou….

Last edited 1 měsíc před by Míra
Míra
Reply to  Oviradio.cz
24. 7. 2021 09:05

Taky díky. U nás (CB) mají RT 1 + RT2 Hitradio Faktor, Rock Radio, Blaník. Fajn nikoliv. Jaký, čtvrtý brand jsi myslel ?

Hori97
23. 7. 2021 20:17

Nedávno spuštěný vysílač Rádia Orlicko pro Hradec Králové na 105,1 MHz lze po cestě do Pardubic po silnici I/37 poslouchat přibližně na úroveň Stéblové. Poté autorádio kupodivu přeladí na Andrlův Chlum 95,5 MHz, který lze kolem Pardubic na některých místech poslouchat.

TÉMA
Dosah 105,1 MHz Rádia Orlicko
Míra
22. 7. 2021 13:50

Pro frkotou. Omlouvám se, sociální sítě používám okrajově, nevšiml jsem si tvé reakce. Děkuji moc. Odpovídám zde, páč přes web instáče to snad ani nelze, prostě nevím :))
Blondes – Dance Into The Light
Rave Model – Schody do nebe
Hipodrom – House Of Prague

frkotou
Reply to  Míra
22. 7. 2021 14:15

V pořádku, Blondes jsem poznal hned, ale to ostatní už ne, díky. 🙂

Marek
Reply to  Oviradio.cz
22. 7. 2021 15:56

A co bude na původní frekvenci místo nich?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Marek
22. 7. 2021 16:08

Nic

Míra

Zbytky Krašova…(Frekvence 1).

Jarda
22. 7. 2021 11:49

fajn radio na těch 87,6 dostalo licenci, tak mužeme v blízké době očekavat spuštění.

TÉMA
fajn má licenci
Jarda
22. 7. 2021 11:46

tak rrtv posvětila likvidaci contactu, oficialně tedy je z contactu blanik.

TÉMA
likvidace contactu na blaník.
Václav
Reply to  Oviradio.cz
22. 7. 2021 12:22

Takže třeba zůstavají stejní moderátoři a vysílání? Tzn RBL na 101,4 bude nesynchronní se zbytkem sítě bez AF? A ten tučňák na logu bude modročervený 😀 ?

frkotou
Reply to  Václav
22. 7. 2021 12:29

Moderátoři i studio zůstává stejné, mám oficiální info ze zákulisí. 😉

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  frkotou
22. 7. 2021 12:34

No jo, ale kdy to překlopí? Blaník už na Ještěd může, kdežto Contact dolů do města nikoliv. Asi holt bude měsíc celozávodka nebo vysílání do zdi.

Jarda

tak neudelaji to střihem, nechaji jim asi „dobehnout smlouvy“ a pak tam pojede asi pražský program, jako všude,jen takové dočasné řešení, aby lidi zas tak moc nenadavali. A jak se to trochu uklidní, tak přijdou změny, jak zname MB.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
22. 7. 2021 12:59

Mohl bys ten svůj blábol nějak konkretizovat? A nebo radši ne…

Jarda

stačí jak dopadli ty stanice před contactem 😉 nebo je to snad málo :O Tak netvrďte, že blábol, to jste leda vy 😉

Insider
Reply to  Jarda
24. 7. 2021 09:08

Co řešíte, prostě normální Blaník jako všude

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  frkotou
22. 7. 2021 19:32

Nebudeš nahrávat?

frkotou

Budu, konec RCL i RockMaxu se pokusím nahrát. RCL jsem začínal cca už v březnu, protože jsem chtěl vzpomínku alespoň na ještě normální stav vysílání, ale pak už jsem v tom rovnou pokračoval, mám jeden málo využívaný PC, takže se mi to samo nahrává a průběžně to pak jen dávám na Uložto. RockMax nahrávám asi už měsíc. Záznamy jsou rozděleny cca vždy po 4 hodinách, někdy i více, protože jsem je někdy zapomněl rozdělit. Jindy jsou kratší, protože mi někdy vypadával internet. To stejné jsem praktikoval i u předchozích (Petrov, Hellax, Rubi, Zlín…). Odkazy jsem tu také dával, ale už tu v diskuzi zapadly.

RCL – https://uloz.to/folder/oNcZkBb2g7TR#!ZGZ2ZmR2AJR4ZGR3MQIvBGx4BGR5ASWHA2qXEyb3MKSSZJSuLD==

RockMax (ještě doplním) – https://uloz.to/folder/3VnT1edFROqJ#!ZJHmMwR1LmpkBQSyZmtkATZ4MJHlFaSCHx5gLKukF21vZGR4

Odkazy jsou trvalé a jen budou přibývat soubory, jakmile je nahraji.

Last edited 1 měsíc před by frkotou
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  frkotou
22. 7. 2021 22:35

Super, díky.

Míra
22. 7. 2021 08:46
Jarda
Reply to  Míra
22. 7. 2021 11:00

Tak „čoboláci“ budou mít dab dřív jak my 😀

Míra
Reply to  Jarda
22. 7. 2021 11:04

Nejdříve všechny zdržují a teď by se pokadili…

Míra
Reply to  Míra
22. 7. 2021 16:00

Pokud někdo chce, aby se vůbec v ČR v DAB+ něco vysílalo, měl by umožnit regionální vysílání za standardní roční předplatné, jako je tomu dnes. Bloky alespoň dvou neceloplošných sítí nabídnout k těmto účelům, zvednout maximální možný výkon ve vhodných situacích na 10kW.
Kolik že platí RTI nebo Teleko ročně za výkon dnes ?
200W – 17250,-
500W – 21870,-
1kW – 27000,-
Nepřiděluje se:
2kW – 32670,-
5kW – 41070,-
10kW – 48000,-
20kW – 55470,-
Je otázkou, jestli je tento přepočet vhodný pro drobné vysílatele a také, jaká bude cena v aukci.
Možnost A – roční předplatné za IO:
Když si vezmu, že máme 14 krajů a v každém bych chtěl umístit po jednom 10kW vysílači, zaplatil bych roční splátku 776 580Kč, za deset let by to bylo 7 765 800. Byl bych ale například omezen faktorem dostupnosti volného vysílacího bloku v dané lokalitě.
Možnost B – aukce:
Pokud jsem účastníkem aukce, platím jednorázově, například na 10 let dopředu. Dostanu příděl bloků cca dle územních celků. Vysílače si budu teoreticky spouštět podle potřeby, v kombinaci s podmínkami aukce. Počet vysílačů je omezený spíše finanční rentabilitou a technickým opodstatněním. Je otázkou, kolik tedy zaplatím, kolik bude stát chtít.

Pokud někdo máte nějaké jiné info, tak sem s ním.

TÉMA
DAB IO vs. aukce
Šeryf
Reply to  Míra
24. 7. 2021 23:29

Z výběrového řízení na DAB+ sítě vzejde skupinové přidělení (kmitočtové bloky) pro jednotlivé kraje. Podle něj dojde ke koordinaci požadovaných vysílačů, pokud budou na jiných než připravených bodech (většinou půjde o horší kóty s nižším výkonem, které „pokryje“ koordinace na dominantní kótu CRA). Každý vysílač je definován Individuálním oprávněním ČTÚ. Za jeho přidělení/změnu/prodloužení se platí správní poplatek. Za každé IO se pak platí roční poplatek za využívání rádiových kmitočtů. Žádné předplatné, pravidelná roční platba. Případný aukční poplatek splatný při získání skupinového přidělení. S ohledem na stávající náhled na přechod na DAB+ jako výhradně dobrovolný i na analogii přechodu na T2: „měli jsme tu harém, dali nám to darem“ bych formu dražby kmitočtů považoval za slušnou „čuňárnu“. Zájemci by měli být maximálně svázáni nějakými rozvojovými kritérii, rozhodně by neměli být pokutováni za svou snahu nějakými aukčními poplatky – bitva o sítě se určitě nestrhne…

Míra
Reply to  Šeryf
25. 7. 2021 10:05

Díky za upřesnění. Jak víme, tak pracovník ČTÚ si může do telefonu lhát jak chce, takže je potřeba brát to s rezervou. Další věcí je pak názvosloví. Co se týká současného stavu, mám informace takové, že poplatek za úspěšnou mezinárodní koordinaci je u DAB+ 7000,-. Nemám informaci, že by momentálně u DAB+ existoval poplatek za udělení, změnu, ukončení IO, to ale neznamená, že tomu tak není. Zmíněný roční poplatek za využívání rádiového kmitočtu se platí dopředu, platí se za každý vysílač samostatně a hraje v něm roli výkon. Na tom se shodneme. Technicky by se mělo jednat o roční předpladné s pevnou účetní dobou do 31.12. a možností předčasného ukončení. Pokud tedy začínám vysílat 1.10., tak první částku posílám dopředu, v podobě poměrné částky 3/12.
Pokud nějaký novinář píše v uznaném oficiálním médiu veřejně o „aukci“ pak by mělo být definováno, co systém aukce vlasně přesně znamená a obnáší. Plně souhlasím se Šeryfem, co zde o aukci napsal.
Podle mého názoru by se nejprve měla uspořádat slyšení, kde by jednotlivé společnosti (ČRa, Teleko, RTI, p.Pýcha a další) přednesli svůj zájem pokrýt územní oblasti před ČTÚ a na základě toho by pak se pak ČTÚ rozhodl o formě a cenách. Neznám vnitřní chod ČTÚ, co znamená proces předefinování podmínek, výše poplatků a jak složitý je. Podle mě je věcí ČRa, aby řeklo, máme dojednáno např. 15 stanic, které mají zájem vysílat celoplošně, dalé regionálně tam a tam, tolik a tolik. Přepočty za DAB jsem zde uvedl. Je otázka, jestli jsou tyto poplatky vysoké, úměrné, nebo nízké. Přepočty za FM jsou zúčastněným stranám známé.
Je třeba, aby zákon jasně definoval, jestli přechod na DAB+ ( rozhlasová digitalizace) existuje, nebo ne. Současnou situaci v ČR chápu tak, že rozhlasová digitalizace neexistuje a ani se nechystá. Na Slovensku jí chystají, protože mají stále platný datum ukončení vysílání na FM. Asi všichni se shodnou na tom, že DAB řeší určité neduhy FMka, ale v ČR nebyl definován plán na budoucí způsob využití FM pásma (například digitalizace), ani datum ukončení FM vysílání v ČR, tudíž využití DAB není vynucené, jako tomu bylo u DVB-T2.
Osobně si myslím, že by se mělo technicky předefinovat využívání FMka tak, aby nebylo nadužíváno, samozřejmě včetně jasné definice, co je dublovaný kmitočet a tento nešvar omezit.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
22. 7. 2021 07:00

Totéž Nová Bystřice 106,9….Já myslel, že na zahájení vysílání je 1/2 roku….

LU-
Reply to  Oviradio.cz
23. 7. 2021 07:10

Opět to někdo napadl, nebo je tam jiný problém?

Honza
Reply to  Oviradio.cz
23. 7. 2021 13:39

Možná by bylo dobré si zjistit, kdy licence nabyla právní moci (a tudíž běží lhůta 180ti dní) a jak spor pokračuje dál než vynášet soudy nebo předpoklady o tom, že frekvence leží ladem.

Last edited 1 měsíc před by Honza
jouda
21. 7. 2021 13:00

Něco se proslýchá, že licenčko 87,6 je už rozhodnuto.

Míra
Reply to  jouda
21. 7. 2021 13:19

Pan Kružík všude uvádí Fajn, jestli dobře koukám.

jouda
Reply to  Míra
21. 7. 2021 13:49

Přihlásili se jako jediní. Takže buď Fajn nebo nikdo. 🙂

Jarda
Reply to  jouda
21. 7. 2021 14:03

Uz na poslednim sezenu rrtv byli zveřejněno ze fajn radio, nikdo jim do toho vidle nehodil. Stačí sledovat web rrtv.

jouda
Reply to  Jarda
22. 7. 2021 08:06

Nebyl by odkaz na web? Nějak se mi to nedaří najít.