Komentáře a diskuze

  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 20. 10. 2021 v 20:52 k KomentujemeČasy jsou zlé, Kamile. Budou rádi i za původní tým.
  • Kamil 20. 10. 2021 v 18:40 k KomentujemeK tomu Hitrádiu Contact, vypadá to, že z původního týmu Cotnactu tam nebude vysílat nikdo. MB si vybírá koho chce...
  • Vaclav 20. 10. 2021 v 16:48 k KomentujemePrávě teď generální ředitel René Zavoral obhajuje dab v diskuzním pořadu na ČRO dvojce mimo jiné i uvědomuje o konci...
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 20. 10. 2021 v 14:59 k KomentujemeStejně tak na https://hitradionorthmusic.cz/ Doména http://hitradiorcl.cz/ zřejmě zůstane nevyužita. To byla jen nouzovka, kdyby to nedopadlo se speku...
  • LU-- 20. 10. 2021 v 14:52 k KomentujemeNa webu už je redakční systém Hitrádií https://hitradiocontact.cz/
  • Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager 20. 10. 2021 v 13:44 k KomentujemeKonstruktivní hate za 3-2-1 :) https://soundcloud.com/liborcervinka/fajn-radio-autumn
  • insider 20. 10. 2021 v 11:41 k KomentujemeAkorát auta už nebudou :-)
  • PVo 20. 10. 2021 v 11:10 k Komentujemezajímavé, M.Kupka je typický všeuměl a sběratel funkcí a podle toho to vypadá. Zajímavé že ve volbách takto typická ODS...
  • Oviradio.cz 20. 10. 2021 v 09:21 k KomentujemeTeď už je to oficiální: Ve Sbírce zákonů byla zveřejněna aktualizovaná verze zákona č. 90/2016 Sb. o posuzování shody stanovených...
  • Míra 20. 10. 2021 v 08:57 k KomentujemeMyslím, že iniciativa PVo přinesla "veřejnější diskusi". https://www.televizniweb.cz/2021/10/nova-vlada-musi-udelat-poradek-v-rozhlasovych-licencich-n...
  • Oviradio.cz 20. 10. 2021 v 07:48 k KomentujemeTohle lze brát jako laciné parazitování na značce Contact, která se brzy vrátí do éteru, byť ve velmi pozměněné podobě....
  • Martin 20. 10. 2021 v 00:10 k KomentujemeŽe by tu někdo z býv. RCL rozjížděl něco jako RZH 2 :-)

Články

Komentujeme

O čem píšete?
14.4K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda
11. 7. 2021 07:59

rádio hey Blansko 101.6 už od 7.7 on air. Už zbývá jen ten Děčín

Last edited 3 měsíců před by Jarda
Marcel
Reply to  Oviradio.cz
11. 7. 2021 11:54

….v Děčíně, kam se Hey chystá je Beat a Rock Rádio….Zde je vidět, že Heyrádio by se mělo překlopit do Oldies formátu, jako byl dřív z dob Sázavy. Tento formát tu citelně chybí…. Nebo více rozšiřovat místo Hey Color.

Jarda
Reply to  Marcel
11. 7. 2021 14:35

tak ono když to vezmete takhle, tak defakto ve všech lokalitách, kde hey vysílá, je nějaké jiné rockové radio nebo i dvě.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Marcel
11. 7. 2021 15:08

Jdu náhodou kolem, s dovolením si tu odložím nějaká data.

HEY RADIO
21 aktivních vysílačů
pokryto cca 2 291 tis. obyvatel
poslechovost W27/D8 tis. obyv.

COLOR MUSIC RADIO
8 aktivních vysílačů
pokryto cca 1 679 tis. obyvatel
poslechovost W33/D17 tis. obyv.

zdroj: RRTV, JIDXC

PVo

Obě mají podprůměrné výsledky vzhledem k pokrytí, u Hey silně. Ty billboardy s Ondráčkem nebyla moc efektivní investice.
Formátem mě míjí obě ovšem vzhledem ke stavu celkového trhu v ČR mě to ale mrzí…

Míra
Reply to  Oviradio.cz
10. 7. 2021 20:19

Proč ne 🙂 Rád jsem si je po letech připoměl…

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
10. 7. 2021 21:01

to ještě byl rap muzika a dalo se to poslouchat, dneska je to jak když záchod otevřel… hrůza…

Marek
Reply to  Jarda
10. 7. 2021 21:34

Ta první ukázka se objevila ve filmu Muž na drátě.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
10. 7. 2021 23:43

Přidávám na ukázku jednu z písní, která zazněla ve filmu „MorovýDoktor“:
https://m.youtube.com/watch?v=qWZVUsSMpAw

Míra
Reply to  Míra
11. 7. 2021 00:44

Tahle se mi ve filmu taky moc líbila:
https://m.youtube.com/watch?v=ZCfTvQApNf8

Jakub Melin
Reply to  Oviradio.cz
11. 7. 2021 01:02

To není úplně pravda, rap byl kdysi rytmické mluvení do rytmické muziky. Grandmaster Flash, Sugarhill Gang – vždyť to známe. I v těch 90s to pokračovalo, pak se to nějak zlomilo.

Většina současného rapu se nedá poslouchat právě proto, že se z toho ta rytmika naprosto vytratila a ten příměr k záchodu je docela trefný, jak říká můj kamarád, dnešní rap je jako když černoch sedí na záchodě a nemůže se …

Matyas
Reply to  Oviradio.cz
11. 7. 2021 09:11

Velice zvučným a melodicky podmanivým je 90’s ‚‚East Coast‘‘ Rap. V evropských charts si velice rychle nalezl své místo a posluchače i mimo proud tehdejší tvorby. I v dnešní době může mnohé říci. Narozdíl od mnohých současných interpretů, kde pozoruji sice líbivou zvučnost, ale autenticita a smysl textů je ražena pro byznys, pro který byly stvořeny, nikoli něco hlubšího a případně nějaké východisko z toho, o čem text vypovídá. Ostatně na tomto modelu je postaveno mnoho kapel i v naší hudební scéně a tím nemyslím jen oblast hip-hopu.

Last edited 3 měsíců před by Matyas
Vaclav
9. 7. 2021 21:20

Právě teď probíhá summerpary na e2. Je to už několikaletý zvyk vždy v pátek o prázdninách, oproti minulým letům je víc ,90 s tzn asi inspirace z kissu, ale na e2 to vypada dost minoritní ve 2 hodinách za týden ve srovnání jak se v průběhu let formoval Kiss. Ale tak krom originálů jsoz to mixy.

PVo
Reply to  Vaclav
9. 7. 2021 22:42

hmm, mají dost otřesnej playlist plus ukvaňhanej Cejnar (exradio Life) Ještě že nemusím lovit takovýto pořady českých rádií.
To už bych radši Kiss, kde „mi“ věnují pátek a sobotu večer přece jen víc času a líp

Ale stejně až bude rádio, po kterým volám, tak spláchne jak tu protivnou E2 tak i Kiss i s tím jejich nicneříkajícím „To nejlepší od 90 let“ a nemožným cirkusem přes celý týden

Marek
Reply to  PVo
10. 7. 2021 21:38

Pokud poslouchám nějaké devadesátkové rádio, tak Hitrádio 90tka anebo polské RMF 90s.

Ondřej
Reply to  Marek
10. 7. 2021 21:45

Znovu žije http://www.radio4u.cz Doporučuji

PVo
Reply to  Ondřej
13. 7. 2021 11:02

vtipné je (resp. u mě je to jen znak stylu nikoho nenaštvat co neuznávám), jak kombinují echt eurodance hity s Roxette,/Erasure,/ Aerosmith atp.
no nevím…tohle přece dělá Kiss taky, nebo netový Smile,. ale jistě si věří že oni to umixují nejlíp…

TÉMA
Radio 4U
PVo
Reply to  Marek
11. 7. 2021 20:43

i když Eurodance90 patří mezi mé tři nejposlouchanější rádia tak nepotřebuju devadesátkové rádio jako takové, mám rád i aktuální tvorbu viz odkaz co jsem sem dával už ve čtvrtek.
Rádiu4U přeji úspěch.

Last edited 3 měsíců před by PVo
frkotou
Reply to  PVo
12. 7. 2021 11:27

Rádio Eurodance90 také často poslouchám, teď jsem si to zapnul a akorát tam hrála Heidi Janků – Give Me The Music – https://www.youtube.com/watch?v=axgOmFyijYg. Slyšel jsem tam ale třeba i Blondes.

Míra
Reply to  frkotou
12. 7. 2021 12:21

Nelíbí se mi, jak je nazpívaná – odfláknutě.

PVo
Reply to  Míra
12. 7. 2021 12:33

co člověk to názor – psal jsem v pátek přes FB Lubošovi Novákovi jestli se mu líbí ten můl objev Nekecá a měl nějakou poznámku že to je béčko Maxim Turbulenc, což tedy není (aspoń producentsky je to totiž originál) 🙂

PVo
Reply to  frkotou
12. 7. 2021 12:25

že to neznám podle názvu tak jsem to nezaregistroval. Kvůil charakteristickému zvuku jsem zaregistroval akorát Maduar/MCEric&Barbara. Třeba Volare cantare od Blondes znám ale nepamatuju se, že bych to tam slyšel. (btw zase je za tím Jindřich Parma)

Tohle na Impulsu na tuty není hlavně že do zblbnutí na denní rotaci opakují kdejakou CZ popovou srajdu – což je vlastní zkušenost před 5 lety.

Give me music je z roku 1995 ale už nevím jestli jsem to tehdy slýchal na Zlaté Praze nebo ne (se profilovalo jako rádio s novinkama,a ne moc retro – jestli to K.Knechtl v době vźniku neignioroval)
Ono obecně bohužel platí že dost rádií ( i jejich posluchačů) s taneční hudbou CZ produkcii dost ignorovalo. Viz třeba na Trianglu jejich poslední Shit nebo Hit (je to na i YT, ale slyšel jsem to tenkrát z éteru) a říkal jsem si že se mýlí a že toto na následné rádiu rozhodně nebude vůbec..

Last edited 3 měsíců před by PVo
Matyas
Reply to  frkotou
12. 7. 2021 17:55

Také od Morhotronic – Kokosová láska, nicméně So Romantic toto uskupení přiblížilo k trackům Sequential One, což už jsou dobří společníci 🙂 Nicméně posledně zmíněná formace, měla spousty tracků, ale jeden byl i v upoutávce na rádio Triangl 97.9 a to ,,Get Down.‘‘

Soundwaver
Reply to  Matyas
12. 7. 2021 19:28

a to byl ten singl Get Down dokonce jako béčkový singl. (Áčkový byl I Wanna Make You)
další znělkou Trianglu byli i Brooklyn Bounce – Get Ready to Bounce.nn apř. Kiss nehraje od Sequential one, nebo SQ-1 bohužel nic. Krom juxeboxů.

Matyas
Reply to  Soundwaver
12. 7. 2021 19:38

Ano byl v druhém pořadí, co se týče Maxi singlu, ale neřekl bych, že byl béčkovým, ta věc je dost dobrá a kdyby nebyla, Triangl by jsi ji nevybral 🙂

Soundwaver
Reply to  Matyas
12. 7. 2021 22:54

naopak, taky bych řekl, že jeden z nejlepších, co na Trianglu hrál. také jsem tim chtěl poukázat na to, že radia tenkrát davala přednost kvalitě před tzv. ‚testovanými‘ hity.

PVo
Reply to  Soundwaver
12. 7. 2021 23:21

díky oběma za zajímavé informace, Jinak některé rádia jela na testované hity už tenkrát. Osobně jsem byl „na brigádě“ na testování pro E2, byl to tuším rok 95 .. otřesný.zážitek !
Ostatně úspěch začala mít E2 až když nebyla konkurence rádií kde to dělali intuitivně..

Míra
9. 7. 2021 19:13

Nicméně, abych tu jen neremcal a nadával. Jsem nucen v práci poslouchat Rock Radio, ustoupil jsem. Po letech strašného utrpení a mučení tím šíleným playlistem jsem si všiml zlepšení. Možná je to tím příchodem do Prahy. Rockoví znalci by mi určitě namítli, že je to příšerné, nicméně já mám pocit, že playlist se přeci jen vylepšil…Snad se mi to nezdá a vydží to.

TÉMA
Rock Rádio
Last edited 3 měsíců před by Míra
Benny
Reply to  Míra
9. 7. 2021 20:59

Předpokládám, že playlist Rock radia a Rockmaxu je diametralne odlišný, změna bude pro Rockmaxaky asi hodne tvrda. Rockmax jsem nikdy nevydrzel poslouchat kvuli jeho tvrdosti, ale vím že se k nemu uchylovali mi znami, kterym nevyhovoval mainstream. Bude zase o alternativu méně. Rock radio mi prislo jako i pro nerockera stravitelnejsi, ale to jsem poslouchal jen chvili, nebyl důvod to ladit. Nevite kdy přijde k vypnuti Rockmaxu?

TÉMA
Rock radio
Insider
Reply to  Benny
10. 7. 2021 09:54

Nejdřív září, nejpozději do konce roku.

Václav
Reply to  Insider
10. 7. 2021 13:21

A podle čeho se dají zmíněné termíny poznat, i když nezní tak nereálně? Jisté jsou 3 dny, že 13. července je akce stříhání a darování vlasů v rádiu Rockmax. Rockradio – cca v 2013 tam byl velký podíl českých skupin, jako jsou chinaski a i zahraniční věci co jsou spíš z popu ohrané, ale jinak plus za to že to není rádio koncepce opakování stejných písniček jako množství AC rádií, nebo naopak Czech conservative, kterých je většina, takže tedy plus za energické rádio bez povinných rotací novinek.

Nicméně na druhou stranu jak tady naznačil Benny, tak právě kvůli tomu že tu máme 2 výše zmíněné skupiny rádií , tak pak rockové rádia jsou falešně brány za alternativu i nerockovými posluchači mladšími, přesto že jim nemusí vyhovovat a lépe by to zastávali rádia typu Expres FM nebo tehdejší poprockový Bonton, vždyť ten už žánrem nebyl tak daleko a nemusel by se posluchač přizpůsobovat hospodskému rocku s Kabáty. Nicméně třeba v 2016 mi Rockradio znělo už sofistikovaněji a i když ne přímo identickými skladbami, ale nejakou jednotící linkou připomělo vzdáleně Rockmax. Ale třeba ze začátku tohoto roku mi to zas přišlo jako bývalé Hey!

Rockmax jde často slyšet na stavbách, v případě že jí dělá firma, v soukromí pak jsem se doslechl od obou kolegyň že jejich manželé (střední věk 45) jej požívají, přesto že těmto ženám moc tvrdý rock nevoní. I já přesto že bych měl vynikající signál už nějakou dobu zůstává mnou netknutý, i když používám více rádií, ale jiných žánrů. Naposledy jsem jej ladíval v neděli večer cca 2008, kdy tam byl Dinorock a Odmašťovna – pomalejší méně známý rock. Takže se přiznám, i když ne nadšeně, tak narozdíl od Rockmaxu si předvolbu uložím a tu a tam zkusím jak bude znít signál ale i mě o něco dostupnější obsah navzdory časté fádnosti rockovýho rádia na valašských kotároch z nejsilnějšího vysílače, jaký kdy vůbec Rockradio mělo.

Last edited 3 měsíců před by Václav
Insider
Reply to  Míra
10. 7. 2021 09:56

Jo, je to lepší

Žorž
9. 7. 2021 16:12

Šéfové jednotlivých radií Media Bohemia jsou činní i na ostatních značkách firmy. Po Liboru Červinkovi AKA Petru Výborném z Rock Radia na svoje moderátorská léta vzpomíná i programová velitelka Hitrádií. Markéta Rachmanová spolumoderuje „Radiopodcast Reportér“ spjatý kromě Hitek i s Fajnem, Rockem a Blaníkem.

TÉMA
Šéfové On Air
PVo
Reply to  Žorž
9. 7. 2021 23:07

Činní bych tvrdil pokud by byli pravidelnopu součásti programu na jiném rádiu MB, ale ne hosty v nějakým netovém podcastu – btw programšéfem průměrného rádia. je Ondra Cikán, L. Červinka má na starosti jen playlist a znělky (kterými se tady furt chlubí)..

Insider
Reply to  PVo
10. 7. 2021 09:54

Ten tvůj JEN PLAYLIST je 95% úspěchu stanice

PVo
Reply to  Insider
10. 7. 2021 12:37

ano souhlasím, organizačně je ale šéf O.Cikán

Insider
Reply to  Žorž
10. 7. 2021 09:54

O ničem

PVo
9. 7. 2021 11:51

Tak kromě jedné odpovědi dole už z Ministerstva nezareagovali – asi obepíšu poslance, kteří pro návrh Kupky, hlasovali pro (kromě komančů, které lobbisti nejspíši ignorovali)

Kumulátor funcí, poslanec a místopředseda ODS M. Kupka dle očekávání dodnes nereagoval. Hlavně že má na stránkách uvedeno že podporuje zdravou konkurenci a férovou soutěž.

********************
Datum: 21. 6. 2021 14:41:57
Dobrý den, přikládám seznam konkrétních frekvencí, jak jsem je narychlo poskládal s diskutujícími z webu oviradio,cz – Někde vysílají i totožný program se STEJNÉHO místa.
Z těch frekvencí (tedy poloviny samozřejmě) by se dala sestavit další „skoro celoploška“ s pokrytím větším než má třeba rádio Z.
Co s tím budete dělat když jste vědomě zařízli rozvoj digitálu? Nebo kdo bude a hlavně má tu odpovědnost a pravomoc?


S pozdravem

———- Původní e-mail ———-
Od: ****
Komu: Hrušová Petra <Petra.Hrusova@mkcr.cz>, Lubomir.Zaoralek@mkcr.cz
Datum: 19. 6. 2021 0:49:09
Předmět: RE: dotaz

Dobrý den, 

To přece není pravda že by skončilo analogové vysílání, skončily by pouze ty transformační licence, kdy současní provozovatelé dostali bez soutěže právo na užívání daných frekvencí na dlouhou dobu, na uvolněné frekvence se mohlo vypsat licenční řízení. 

Právě ta expertní skupina z provozovatelů vysílání bude asi ten největší problém: Jestli to nevíte tak současný stav je že na frekvencích pro regionální vysílání vysílají většinou programové sítě s jedním studiem (většinou v Praze), které má s původním regionem  pramálo společného. Ale největší zhůvěřilost – kvůli nedostatku frekvencí- je že největší provozovatel Media Bohemia blokuje na některých místech až 4 frekvence stejným programem.. Což toto všechno současná vysílací legislativa nijak neřeší a a proto toto ani RRTV nemůže řešit.

Opravdu si myslíte že stát musí frekvencemi bez vysoutěžené licence podporovat firmu s daňovým sídlem na Kypru? 

Takže Vámi popisované sociální dopady „neuvítáním záměru poslance Kupky“ jsou jen nesmysl. Na FM se mohlo vysílat dále i pro lidi kteří si nové přijímače pořizovat nechtějí.

 Že MK s řešením transformačních licencí tehdy nesouhlasilo nevím, mimochodem to celé bylo taky výsledkem “ expertní skupiny složeny ze zástupců dotčených resortů i provozovatelů vysílání “ . To však nijak neospravedlňuje současné konání MK. Toto řešení =prodloužení stávajících licencí nijak nesoutěžených – je to nehorší možné řešení z možných.

 To že to navrhl pan Kupka z ODS mě nepřekvapuje, ODS má o volném trhu spoustu řečí ale jakmile jde o její kamarády v byznysu tak je všechno jinak . Ale že ministerstvo vedené sociálním demokratem dělá to samé, mě překvapilo.

Dále mě překvapilo že MK prakticky tímto přiznalo, že v této oblasti nemá žádný rozvojový koncept do budoucna a prakticky vlastně dosud vůbec nic v této věci neudělalo . Takže se bude čekat až přejdou na digitál naplno v Německu plus bude z toho iniciativa EU jako v případě nutnosti funkce DAB přijímačů pokud je rádio v nových autech…..

S pozdravem

———- Původní e-mail ———-

Od: Hrušová Petra <Petra.Hrusova@mkcr.cz>

Komu:****

Datum: 18. 6. 2021 15:48:24

Předmět: RE: dotaz

Pane Voženílku, dobrý den.

 

Ministerstvo kultury záměr poslance Kupky uvítalo z toho důvodu, že bez této novely by analogové vysílání skončilo v roce 2025. Expertní skupina při MK složená ze zástupců dotčených resortů i provozovatelů vysílání došla k jednoznačnému závěru, že analogové vysílání není důvod v ČR ukončovat, nucený přechod by znamenal velké sociální dopady, každá domácnost by musela obměnit veškeré rozhlasové přístroje a přitom by nebyl oproti televiznímu vysílání k tomu důvod (televizní kmitočty musely být dány k dispozici pro přenos datových služeb mobilních operátorů). Jistě je zde argument technologického pokroku, ale situace s rozvojem technologií se od roku 2009, kdy byla schválena novela s transformačními licencemi, se zásadně změnila, zde nelze očekávat, že bude dodržen výchozí předpoklad, že DAB se stane převažujícím způsobem příjmu rozhlasového vysílání. V současné chvíli je zřejmé, že zemské digitální vysílání je jednou z cest, jak šířit rozhlasové vysílání. K tomu došlo např. Švédsko, které původně uvažovalo, že uskuteční přechod, nicméně nakonec své rozhodnutí pozměnilo a rozhodlo se zůstat i při FM vysílání.

Se zvoleným řešením zablokování licencí formou transformačních licencí MK v roce 2009 nesouhlasilo, zákon však byl schválen a jeho dopady je třeba hodnotit v kontextu aktuálních podmínek technologií, které nabízí další formy šíření obsahu, ale i z hlediska sociálních dopadů. FM již nemá tu exkluzivitu jako v 90. letech, na druhou stranu žádná evropská země (kromě Norska se svými specifickými geografickými a ekonomickými podmínkami) nehodlá připravit veřejnost o oblíbenou možnost příjmu FM vysílání. V tomto ohledu MK záměr poslance Kupky uvítalo; že by mohly být zvoleny další varianty řešení, jak eliminovat vypnutí FM po r. 2025, je diskuze jiná.

 

S pozdravem

 

 

 

Mgr.Mgr.Petra Hrušová

Tiskové oddělení kabinetu ministra

Ministerstvo kultury České republiky

Tel. +420 725 700 095

http://www.mkcr.cz

https://www.facebook.com/ministerstvokulturycr

https://twitter.com/minkultury?lang=cs

 

 

 

 

 

 

 

From: ***

Sent: Wednesday, June 16, 2021 12:30 PM

To: Hrušová Petra

Subject: Fwd: dotaz

 

Dobrý den,

 takže kvůli čemu / proč byl zabetonovaný éter v průměru 10 let a ještě dalších 7,5 let bude nikam nevedoucími transformačními licencemi ( průměrné prodloužení licencí převodem na transformační do 25/10/2025+ 3 roky navíc na návrh poslance Kupky, který „jste na ministerstvu uvítali“ ? 

 

Ministerstvo kultury: FM vysílání se vypínat nebude, strategii pro DAB+ připravíme jen pro Český rozhlas | Televizniweb.cz

S pozdravem

Míra
Reply to  PVo
9. 7. 2021 13:02

Je potřeba obeslat politické strany a hnutí, ať si to dají do témat v rámci předvolebního vyřvávání.
Nebo zde:
https://www.psp.cz/sqw/hp.sqw?k=4500
Byť tedy výbory kontrolují vládu….
Kdyby se povedlo v říjnu 25 znovurozdělit FM kmitočty, bylo by to fajn…(odpolitizovaným a nezávislým orgánem)….

Last edited 3 měsíců před by Míra
PVo
Reply to  Míra
9. 7. 2021 14:29

jojo díky, popřemejším o tom, myslel jsem že poptám těch 91 poslanců (= kromě komunistů všichni* doplňuji 6 poslanců se zdrželo hlasování, nikdo z nich nebyl z ODS, holt tak si představují „zdravou a férovou soutěž“) kteří hlasovali pro návrh Kupky, jaký plán rozvoje vysílaní vlastně mají…
https://www.lupa.cz/aktuality/analogove-licence-pro-radia-budou-platit-dele-rozhodli-poslanci/

TÉMA
Zlo od Kupky
Last edited 3 měsíců před by PVo
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
9. 7. 2021 15:36

Tohle pro ně není volební téma. Krom pár nadšenců to nikoho nezajímá.

Míra

Chápu, že to nemusí být zajímavé. Záleží, jak se to navleče. Řekne se půlka pravdy. Máme tu málo regionálních rádií a mnoho dublovaných frekvencí. To je půlka, kterou potřebujeme…….
Druhou možností je veřejně napadnout orgán. Najít si, za co je odpovědná RRTV, za co je odpovědný ČTÚ a pokud se najde nesoulad…..Upozornit na fakt, že se používají soudy místo jasných pravidel.
Pod čarou je zřejmé, že vlasně klasické rádio tu už skoro nikdo dělat nechce a ani dělat neumí. Neumí to a nezajímá to ani ČRo (vrhnul se na online). Existuje vůbec ještě platforma rádia ? Jakou má, nebo by měla mít podobu ? Protiargument, že by tedy uvolněné frekvence nikdo neobsadil se samozřejmě nabízí.
Potřebovalo by to celé zrevidovat. Je to velmi komplexní problematika. Koncepce. Technická stránka věci (nevyužívání a současně nadužívání fm spektra). Co opouštěné fm frekvence v Německu, co to právně znamená ? Můžeme je posléze využít u nás v příhraničí ? Šance a podmínky pro začínající stanice napříč platformami. Pestrost nabídky. Když udělám Trance music stanici, uživí se ? Co smooth Jazz ? Co dalších milion stylů. Proč musím vysílat další formáty (infotmace), když chci být jen music radio. Proč mám být jako majitel FM stanice znevýhodňován proti internetovým aplikacím. Tedy internet jako síť je čistě soukromý a stát si nemůže nárokovat kontrolu a usměrňování internetových rádií ? Kmitočtivé spektrum je něco jiného ? Proč se znovu nesoutěží a příděly s vypršenou licencí.
Prostě jde o celkovou koncepci a fugování v této oblasti.

Last edited 3 měsíců před by Míra
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
9. 7. 2021 17:15

I neobsazené frekvence mohou být přínosem. Pamatuji doby, kdy jsem tu ve slušné kvalitě poslouchal Expres (dnes znemožněno Rock rádiem 90,3), Bonton (dnes Hitrádio z Jablonce na 99,7), i ten Classic bych si občas pustil (Na 98,7 dnes hraje Radio 1 a ano, přestože v tom mám tak trochu prsty, tak bych ho raději slyšel na jiné frekvenci, třeba na jedné z blokovaných Hitrádiem) atd… Není bezpodmínečně nutné mít spektrum narvané k prasknutí.

Míra

Ano, technicky je fmko významně nadužito. Používá (uvažuje) se jediné příjmové schéma. Sračkový přijímač, kterému už ve finále stejně nelze pořádný signál dodat….ale tohle všecko se tu už psalo nohokrát…
Každý vysílač v provozu = penízky do státní kasičky. Tady je ČTÚ skutečně vynikajícím hospodářem.

Last edited 3 měsíců před by Míra
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
9. 7. 2021 17:52

Problém je, že kvalita (citlivost a selektivita) prodávaných radiopřijímačů je ve většině případů pro kupujícího naprosto neznámá. A bohužel se to nezměnilo ani se zavedením DAB+. Takže člověk před koupí absolutně neví, co na to chytí nebo nechytí. Ano máme tu jistou normu, která třeba v případě FM určuje, že za dostatečné pokrytí se považuje intenzita 54 dBuV/m na pevnou anténu v 10 metrech nad zemí. Ale co je to platné, když stejně RRTV umožňuje znovu pokrývat už jednou pokryté území stejným obsahem.

Míra

Toto je jedna věc, která by se měla změnit. Kmitočet je třeba ochraňovat do nižší úrovně (většího akčního rádiusu), než je nyní ochraňován. Tedy předefinovat pokryté území.
Místo toho se tady řeší rastr 0,4 MHz. Přitom, kdyby se už dávno přistoupilo ke kontrole parametrů přijímačů, mohl být rastr už dávno 0,2 MHz. Zde se argumentuje tím, že fm vysílání musí být cenově dostupné na přijímací techniku. Někdo se tady snaží srážet cenu přijímacích zařízení tím, že vyhovuje sráč. Tak by mě zajímalo, do jakého bytu, nebo domu si mám ten šmejd umístit, když ceny nemovitostí jsou brutální…Ty nikdo nereguluje….
Ne že by se muselo všechno regulovat, ale některé jednoduché věci mi přijdou postavené nahlavu.
Vysílat by měli ti, které to baví. Tady už ale většina rádií vysílá jak z povinnosti. Samozřejmě jsou tu také nároky na vysílací zařízení. Všechno však funguje na principu: „Není žalobce, není soudce.“
Tak tedy žalujme, že je RRTV zkorupovaná, ČTÚ jsou spíše úředníci, než technici a soudy zbytečně řeší principielně (legislativně) podložitelné spory.

Last edited 3 měsíců před by Míra
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
9. 7. 2021 21:16

Ono s tím rádiusem je to trochu složitější. Pokrytí není ovál tvaru brambory, ve vzdálenějších lokalitách jsou to spíš sem tam flíčky o nízké intenzitě, které těžko mohou být chráněné. Tohle je spíš o citu koordinátora. Má se chránit třeba Radiožurnál z Krašova, když tu hraje na dalších pěti frekvencích? Myslím, že ne, není k tomu důvod. Naopak ta 90,3 v Liberci, která zamázla jediný možný příjem unikátní stanice mě dlouho bolela. Bonton se před spuštěním Jablonce dojebal sám, tam mi je to fuk, byť ten původní Bonton jsem poslouchal velmi intenzivně. A třeba liberecká 100,6 byla neprůstřelná, dokud z Cukráku na 100,7 vysílal ČRo 4 Wave. Když to pak přepli na ČRo 2, najednou to šlo. Bohužel čím víc je spektrum plné, tím víc se dělá ústupků. A pomalu nám tu vzniká precedens, že místně rozestup 0,3 MHz je vlastně docela vpoho.

PVo
Reply to  Míra
12. 7. 2021 16:46

Tak jsem na ten výbor naspal.. (vynechal jsem jakékoliv politické narážky). Až oslovím všechny instituce takto“ úspěšně“ jako MK (zbývají ještě ti poslanci co hlasovali pro a RRTV, tak se obrátím na ombusmana..

TÉMA
Zabetonovaný trh
PVo
Reply to  PVo
12. 7. 2021 17:03

napsal… ..ombudsmana, sorryjako 🙁

Míra
Reply to  PVo
12. 7. 2021 22:17

Díky, žes to udělal. Jde lecos. Třeba se podívej na Poláky, jak chtěj vystrnadit Discovery. Jsem zvědav, jak to tam dopadne.
Chtěl bych se dožít v roce 25 totálního restartu na FM, ale moc nadějně to nevidím. Možná by vysílali titíž totéž, možná by to většinové posluchačstvo tak chtělo.

TÉMA
Zabetonovaný trh
PVo
Reply to  Míra
12. 7. 2021 22:48

Ono to nejspíš nedopadne nijak, ač do toho budu ještě vrtat. Pak lidi nemají věřit konspiračním teoriím atp. když se obvykle člověk ničeho nedovolá – ani se nenamáhají odpovědět nějakými nicneříkajícími frázemi jak jsem očekával…
I když problém nemusí být v zákulisních čachrech ale většinou je jen v tom že je v byrokratické mašinerii kvůli obecné lenosti členů aparátu problém cokoliv změnit na co netlačí velká skupina lidí kolem. Taky v práci nemám rád nějakou pracnou změnu zaběhaného pořádku s mlhavým výsledkem až po několika krocích.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
7. 7. 2021 18:11

Zemřel Vladimír Kudla, bývalý staniční hlas rádia Impuls.
https://dabingforum.cz/viewtopic.php?f=32&t=2290

Insider
Reply to  Oviradio.cz
8. 7. 2021 10:59

Měl jsem/mám rád jeho hlas

PVo
Reply to  Oviradio.cz
9. 7. 2021 00:51

Když už tu jsme v vzpomínkovém módu tak je to 10 let co zemřel Ivo Pešák toto dílo (bez ironie) mi do letoška unikalo: .https://www.youtube.com/watch?v=GHDhA72nEEo
Je vidět že Jindřich Parma má fakt talent jako disco hitmaker. je to na YT víckrát ( dohromady asi tak 370 tisíc spuštění, zajímavý je že tak 50% komentů pod videi je v polštině)

Míra
Reply to  PVo
9. 7. 2021 07:01

Asi bychom neměli zapomínat na bratra Eduarda Parmu ml..

Míra
Reply to  Oviradio.cz
9. 7. 2021 10:16

Jestli máte někdo zmapovanou tvorbu ORM, tak klidně doporučte zajímavou skladbu….

PVo
Reply to  Míra
9. 7. 2021 10:44

jojo jsem si Upíra&Pešáka od rána pouštěl na YT ve smyčce aspoň hodinu. Text je sice o ničem (u popisku jednoho videa je uveden –je to na YT asi 5x s 440tis zhlédnutími celkem) ,ale jinak to nemá chybu. Koment pod jedním videem „Rok 2018 a stejně nic kvalitnějšího než je tohle naše hudební scéna nevyplodila“.
Kdybych včera náhodou neshlídl reprízovaný pořad Telebazar tak jsem na to nepřišel

Btw. toto by na Eurovision rozhodně zabodovalo.
Abych si pouštěl něco ve smyčce se mi letos (kromě SHUMu) stalo jen u tohoto

PVo
Reply to  PVo
11. 7. 2021 21:01

Ještě song Dej pusu dej je z toho jejich jediného alba dobrý, Je bez klipu takže jen necelých 12 tisíc zhlédnutí.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
9. 7. 2021 16:40

Já ho budu mít navždy spojeného s hobbymarketem Baumax.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
5. 7. 2021 15:46

ten mux je odflaknutej totalně.

Jirkas
Reply to  Jarda
5. 7. 2021 15:48

Přesně tak, zvukem počínaje. Čra, hrobař DAB+

PVo
Reply to  Jirkas
9. 7. 2021 00:41

Pleteš příčinu a následky. Hrobařem je poslanec M.Kupka a Ministerstvo kultury.
ČRa nebudou do něčeho cpát prachy když to nemá šanci na rozvoj a rentabilitu..

Jirkas
Reply to  PVo
9. 7. 2021 15:43

Nepletu, vidime tu bidu u vseho co Cra provozuje, tedy nejen u DAB.
A za mizerny datovy tok opravdu nemuze Kupka a ministerstvo. Umis pobavit. 😀

Last edited 3 měsíců před by Jirkas
PVo
Reply to  Jirkas
9. 7. 2021 22:50

ještě jsi si měl dát palec nahoru sobě (pozoroval jsem tu tvoji podobnou snahu o „veřejné mínění“ jak tady tak na digizone)
Nenohu za to že neumíš rozlišit co je primární a co sekundární problém a neumíš obhájit svůj postoj argumenty.

Jirkas
Reply to  PVo
10. 7. 2021 08:46

To spis neumis obhajit ty, protoze tvuj argument s Kupkou a ministerstvem zcela vyhorel. Ministerstvo a ani Kupka neurcuji datovy tok. Navic nektere stanice v jejich mux jsou tam bez smlouvy a sireny zadarmo s iniciativy Cra, takze nebyt tam, prostor pro navyseni toku tam je. Verejne mineni je u zadele, na to si asi hrajes ty a i to spatne neses. Polepsi se.

JM.
Reply to  Oviradio.cz
5. 7. 2021 17:06

TMC umí moje radionavigace RCD510 (Škoda Columbus). Jako primární TMC stanici mám nastavenu ČRo3-Vltavu. Většinou jsou tam desítky zpráv, ale v pátek před prázdninami jich tam bylo aktuálních dokonce asi 230 v jednu chvíli.

Jsou tam uzavírky, aktuální dopravní info, kolony a situace na silnicích (silný déšť např.).

Zprávy jsou řazeny od dálnic (D0 jako první) přes silnice I. třídy až po další silnice.

Nevím, jaký je vztah mezi TMC a dopravními omezeními, která se ukazují na mapě navigace (předpokládám ale, že to rádio čerpá právě z TMC, nevím odkud by jinak bralo data).

H.
Reply to  Oviradio.cz
5. 7. 2021 17:26

Vysílání TMC se v RDS datech pozná podle výskytu skupin 8A, příp. podle identifikátoru ‚CD46‘ ve skupinách 3A. TMC v ČR vysílá Vltava a Dálnice. O jiných nevím a asi jich moc nebude, protože to samozřejmě stojí peníze.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
5. 7. 2021 12:24

Mimo jiné Topolná do konce roku a to možná jen díky tomu, že tornádo se nezastavilo o chvilku a pár desítek kilometrů později; otázkou je zda by tomu věže odolaly.

H.
Reply to  Václav
5. 7. 2021 17:18

Takový vítr by ty věže poslal k zemi s naprostou jistotou.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
5. 7. 2021 15:45

česka republika po skončení AM vysílání:
https://www.youtube.com/watch?v=Zcsbny8PFZw
jak probíhá likvidace am vysilačů.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
5. 7. 2021 15:46

Rozumný krok, tolik vyhozených peněz k ničemu.

Jiří
Reply to  Jirkas
16. 7. 2021 17:07

Rozumný krok by však bylo vypnout i některé FM stanice jejichž program a obsah je nestravitelný, zbytečně „spálená elektřina“ a to když se jedná o celoplošné stanice,tak to vydá spotřebou i za velký AM vysílač.Bohužel nedá se tomu vždy uniknout-hraje to např. po firmách,v dopravních prostředcích a to vidím jako problém.Jsou lidé co ladí jen podle toho co má v daném místě nejsilnější a nejstabilnější příjem bez ohledu na obsah,bohužel.“Radio kulisa“

Jiří
Reply to  Jiří
16. 7. 2021 17:25

Mrzí mě,že přijdu díky vypnutí AM vysílání zrovna o bezproblémový příjem „dvojky“,kterou poslouchám při vycházkách díky AM(na FM v mém místě není ani dobrý mono příjem na portable rádiu).DAB+funguje pouze pokud se venku NEPOHYBUJI.Jinak je to střídání signál/ticho a tak dokola.Úplné vypnutí AM je zejména v případě Liblic brzy-nejprve dokrýt DAB+,tak aby fungovalo i na těch levných přijímačích a skoro kdekoliv.Potom ano,beru to AM jako již překonané i když s dávkou nostalgie je to kus historie co sloužila desítky let.

Jirkas
Reply to  Jiří
16. 7. 2021 21:08

Ne, na kdejake levne shitove cine ti kvalitni prijem chodit nebude. Zacni tedy u sebe lepsim, kvalitnim a znackovym radiem.

Archivní znělky
2. 7. 2021 16:33

Jenom chci upozornit, že po naladění frekvence 93,7 fm Hitrádio City nehraje, asi buď nějaký výpadek nebo zásek každopádně je to zajímavý……😀 kdo může ať nahraje určitě….m

TÉMA
Hitrádio City
Last edited 3 měsíců před by Archivní znělky
millhaus
1. 7. 2021 17:28

Tak ještě to RCL a bude dokonáno.

TÉMA
RCL
Jarda
1. 7. 2021 14:43

tak rrtv posvětila likvidaci rockmaxu, v dohledne době bude přepojen na rock rásio, proběhlo veřejné slyšení na balíček 87,6 kmitočtů (zřejmě fajn radio, na rrtv to zatím není), vyhlašeno bylo lř na baliček kmitočtů pro country. Posvěcena byla změna podmínek u contactu, zatim se tam o změně nepíše, pravděpodobně jeho likvidace bude v příštím zasedání.

Insider
Reply to  Jarda
1. 7. 2021 16:29

Alternativou může být pro Zlín a okolí stále Beat nebo místní SkyRock

Jarda
Reply to  Insider
1. 7. 2021 18:37

ve zlíně je ještě hey na 105,8 😉

Pavlus
Reply to  Jarda
1. 7. 2021 18:42

Snad to vyjde a na tech 87.6 bude Fajn nerad,bych mel v Mladé Boleslavi 3x Blaník a až spustí z Liberce na 101.4 tak 4x. Fajn by byl super ten tu chybí

pavlus
Reply to  Oviradio.cz
2. 7. 2021 11:32

signál 97.2 hodně slabý až místy žádný ten začíná až na dálnici za Boleslaví směr Praha město nic.Tak proto by se tu hodil do Boleslavi Fajn,ale tuším,že to určitě dostane zas Blaník ten tu hraje 3x a až spustí 101.4 z Ještedu tak 4x

pavlus
Reply to  pavlus
2. 7. 2021 11:48

Tak super podle veřejného slyšení to nakonec bude Fajn alespon dobrá zpráva

LiborV
Reply to  Jarda
1. 7. 2021 21:10

Píšete k LŘ na 87,6 „…zřejmě fajn radio“. Podle čeho jste to zjistil. Ke mě se důkazy, že je to pro Fajn zatím nedonesly.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  LiborV
2. 7. 2021 09:26

Jestliže to do teď byly spíše úvahy a spekulace, tak odteď je to už vyloženě oficiální.
https://www.rrtv.cz/cz/static/prehledy/vyhlasena-licencni-rizeni/lr182/verejne-slyseni.htm

TÉMA
87,6 Fajn
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
2. 7. 2021 09:48

Po tom, co MB získala Ještěd, to bylo jediné rozumné řešení. Dobře, že to tak dopadlo. Trošku jsem za Fajn v rámci svých možností „lobboval“, jestli to mělo nakonec na výsledek nějaký vliv, těžko říct. Každopádně já jsem spokojen. 🙂

TÉMA
87,6 Fajn
Jarda

fajn dával jedinou rozumnou možnost, pro blaník přeci lobovali Ještěd, když už měnili dříve podmínky v podmínky blaníku. Bylo víc než jisté, že z contactu bude blaník a na 87,6 bude fajn. Uvidíme jestli budou nebo nebudou měnit ty hitradia, mohlo by v lípě zůstat hitr.fm crystal a lbc/jbc by měli contact, ale zase by zanikla možnost dobrý den, moc tam těch možností nemají, crystal a dobrý den musí dle licence na určitych frekvencích pravidelně zaznít, leda že by udělali obdobný „refarming“ jako u u těch 87,6 mohli by nadbytečné kmitočty hitradia vrátit a vešlo by se hitradio crystal, dobrý den a contact. Pokud nepůjdou postupnou cestou k centralizaci, pak už by to bylo nadbytečné všechno. Však u helaxu atd také slibovaly hory i s horníkama a skutek utek, ty online projekty pozvolna upadají, je to taková znouzectnost, pak to stejně zavřou až to klesne dostatečně, popřípadě to bude už jen „samohrajka“.

PVo

Budete Fajn poslouchat? nebo jste loboval pro „radost“ ostatním? 😀 Jen aby radost mělo dost lidí…

Jarda
Reply to  PVo
2. 7. 2021 10:13

pořad lepší než „8x hitradio“ nebo ne?

PVo
Reply to  Jarda
2. 7. 2021 10:15

to jistě jo, místo 4x bude jen 3x nicméně stejně mě zajímá Spytihněvova motivace….

Last edited 3 měsíců před by PVo
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
2. 7. 2021 10:26

Tu a tam si ho určitě pustím. Zatím je to pro mě dost exotika, tím že to nemám v dosahu, ale když jsem se vloni kvůli zařizování pohřbu a pozůstalosti několik dní pohyboval na Mostecku, tak jsem to při pojezdech v autě poslouchal a docela mě to bavilo. Ale jak píše Jarda, hlavní motivací bylo hlavně zabránit vzniku dalších nešťastných překryvů. To ty jako Pražák asi tak nevnímáš, ale když v tom přímo žiješ, tak tě to prostě sere a snažíš se být nějak aktivní.

PVo

Pražák jsem tak napůl a dobře vím jak je u nás (v aglomeraci Hradubic) ještě mizernější nabídka od Prahy
jinak ale to řešení vlastně systémové řešení vůbec není. Vy budete poslouchat místo 2 rádií (R1 a Color) ještě třetí a jiní si stejně nevyberou. Ostatně to proto je kvůli podobným „30 minutovým“ posluchačům rádio reklamně čím dál víc nezajímavé médium.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
2. 7. 2021 12:13

Tady jde hlavně o to, že ty frekvence má prostě MB a Fajn je jediný, který tam ještě není. To není o tom co se mi líbí nebo nelíbí. Vůbec bych se nezlobil, kdyby se o tu SFN přihlásil někdo úplně jiný, bohužel se tak nestalo. V tom případě je Fajn nejmenší zlo, klidně i řeknu dokonce přínos pro dané lokality.

PVo

Michale, nějaký přínos to samozřejmě je, Ovšem frekvence má stát, MB jen v užívání a původní podmínky udělení užívání porušují nejen u těchto. Mimo na ministerstvo kultury (tam čekám stále odpověď) jsem psal i panu Kupkovi, U něho jsem si neodpustil mírné invektivy takže jsem ani nečekal že odpoví, i když vím že si to přečetl (nebo nějaký asistent co mu vyřizuje poštu- při tý jeho kumulaci funkcí dle jeho webu bych se nedivil..)

28. 6. 2021, 11:16
Dobrý den, 12 dnů a dosud žádná odpověď, v příloze jsou zdublované frekvence o kterých mluvím. Někde vysílají i totožný program se STEJNÉHO místa. Což při nedostatku FM frekvencí je vyloženě mrháním majetku státu – z těch frekvencí (tedy poloviny samozřejmě) by se dala sestavit další „skoro celoploška“ s pokrytím větším než má třeba rádio Z.

Další nešvar že na frekvencích udělených pro regionální vysílání, vysílají většinou programové sítě s jedním studiem (většinou v Praze), které má s původním regionem pramálo společného ani nekomentuju….

Co s tím budete dělat když jste tím návrhem vědomě zařízl rozvoj digitálu? Nebo kdo bude a hlavně má tu odpovědnost a pravomoc?
Jistě v této oblasti máte promyšlený rozvojový koncept do budoucna. Nebo se bude čekat až přejdou na digitál naplno v Německu plus bude z toho iniciativa EU jako v případě nutnosti funkce DAB přijímačů pokud je rádio v nových autech? 

S pozdravem

———- Původní e-mail ———-
Od: …
Komu: martin.kupka@ods.cz
Datum: 16. 6. 2021 12:38:15
Předmět: dotaz

Dobrý den,

kvůli čemu / proč byl zabetonovaný éter v průměru 10 let a ještě dalších 7,5 let bude nikam nevedoucími transformačními licencemi (= průměrné prodloužení licencí převodem na transformační původně do 25/10/2025+ 3 roky navíc na Váš návrh) ? 

Mimochodem skvělý tržní princip zabetonovat oligopol zcela netržními licencemi od poslance ODS, to jest strany která se trhem ohání slovně imrvére do zblbnutí

 To nevíte jak to v rozhlasovém éteru vypadá ? Největší provozovatel například blokuje na některých místech stejným programem až 4 frekvence?

Ale asi víte,  ale kámoši z byznysu že…to je asi příklad jak co uznáváte (= zdravou konkurenci a férovou soutěž)

Ministerstvo kultury: FM vysílání se vypínat nebude, strategii pro DAB+ připravíme jen pro Český rozhlas | Televizniweb.cz

Last edited 3 měsíců před by PVo
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
2. 7. 2021 16:04

Původní podmínky vůbec neřeš. Tím, že ty frekvence vrátili a šly znovu do licenčka, jsou původní lic. podmínky (HR)ČH úplně fuk. Udělali to tím nejlepším možným způsobem. To, že o tu síť nikdo jiný neprojevil zájem, protože (nejspíš) dle jakési gentlemanské dohody je to pořád jejich, to je zase docela jiná věc. Ale zrovna tohle bych MB nevyčítal. Daleko víc mi vadí, že až pojede ten Blaník z Ještědu, tak jim (dle překladu) zůstanou stávající lokálky Blaníku, kde bude nově pokryto 101,4 a budou to tudíž jen další zbytečné žáby na prameni.

Jarda

blaník bude mit jedno z nejvyššich pokrytí, když bude mít už da se říct 5 nejsilnějších vysilačů v republice, když vezmeme votice, pardubice, ostravu a plzen a přidame liberec, to už je slušna davka pokrytí, lidi to ladí spíš jen že „to hraje všude“ ale to nic nemění na tom, že jsou to pěkny prasata, hlavně co se týče pokrytií blaníku, kdo koukne do mapky pokrytí tak ví.

Insider
Reply to  Jarda
3. 7. 2021 07:51

Co není zakázáno je povoleno. Ruku na vysílač – kdybyste to měli vy, nalili do toho pár mega, taky byste asi chtěli, ať se vám to vrátí. Je to jedno jestli prodáváte rohlíky nebo reklamu. Podniká se za účelem zisku. Howk.

PVo

Nejde přece jen o těch 6 frekvencí ale jak se ta firma chová celkově. Jaký že byl důvod neudělení licence firmě provozující rádio Triangl? Firma MB se chová hůře…

btw.vtipné na slyšení bylo jak O.Cikán mluvil jak je program Fajnradia skvěle přijímán posluchači i když skutečné vysledky jsou fakticky pouze průměrnéčí spíš podprůmerné.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
2. 7. 2021 20:09

Chování MB, potažmo RRTV se mi ani za mák nelíbí. Je to jen banda poskoků co skáče jak si mafie píská. Co s tím? Oceňuji, že do toho šťouráš a ptáš se na kompetentních místech. Nedělám si iluze, že tím něco fakt změníš, ale asi je to lepší než nedělat nic a brečet po diskuzích.

Soundwaver
Reply to  PVo
3. 7. 2021 09:17

jestli se nepletu, tak v tehdejší závěrečné info-smyčce na Trianglu říkali, že důvodem jeho konce bylo údajně ‚zajištění plurality a vyvážení programové nabídky na severu Čech‘, ne? 🙂

TÉMA
vysílače - SČ kraj
jouda
Reply to  Soundwaver
3. 7. 2021 11:56

Jednoduše jim skončila licence a možnost prodloužení tehdy ještě v zákoně nebyla. Ani následný soud toto rozhodnutí nezrušil. Takže pak nebylo co řešit.

PVo
Reply to  jouda
3. 7. 2021 22:43

Možnost udělené nové licence samozřejmě byla, jen ne automatické prodloužení ze zákona ale z „jen“ z rozhodnutí rady. A odůvodnění neudělení bylo právě pro „špatné“ jednání provozující firmy.

Jarda

Co jsem říkal, bude to fajn, žadnej blaník 😉 Nevím kde na to ovi přišel, když blaník má frekvenci po contactu, se kterou velmi kvalitně pokryje pořádně velkej kus republiky, až zase dokonce vzniknou nadbytečné vysílače. Vysílač blaníku v lbc (město), jbc a nejspíš i čl nebude potřeba, ten ještěd hraje krasně až někam do hradce.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
2. 7. 2021 10:01

Troufám si říct, že původní plán byl skutečně Blaník, ale po tom co se Požický rozhodl prodat 101,4 to dost zásadně změnilo situaci.

Jarda

protože na 87,6 by bylo spíše více překryvů, než nového pokrytí, tak jim nabídli za ještěd vic peněz a bylo. R.I.P contact… uvidíme na nasledujícím zasedání, to bude na konci července, tak pravděpodobně tam bude projednána likvidace contactu. když už postupně odsouhlasili zničení radia zlín v hitradio a nově rockmaxu v rock radio.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
2. 7. 2021 10:13

Vzhledem k tomu, že se Požický nedávno znovu oženil a RCL bylo napsané na něj a bývalou manželku, tak asi hlavní motivací k prodeji bylo finanční vyrovnání po rozvodu. Ale nechci tu zabíhat do zbytečných spekulací. Každopádně rodina Požických se bude v broadcastingu angažovat i nadále, takže úvahy, že starý pán to prodal, aby si užil stáří v klidu někde v ústraní byly docela liché.

Kristián
30. 6. 2021 21:57

zdravím,
bude Krokodýl tento rok vysielať zprávy z Česka na chorvátskom rádiu Dalmacija?

TÉMA
Krokodýl v Chorvátsku
Last edited 3 měsíců před by Kristián
Insider
Reply to  Kristián
1. 7. 2021 16:28

V jednání