Komentáře a diskuze

  • Míra 16. 9. 2021 v 17:03 k KomentujemeJednání prý ještě probíhají. Jediné možné řešení. Než platit za DAB licence svých dvou programů 2x20000,- to raději zaplatit 55000,-...
  • MichalP 16. 9. 2021 v 14:31 k KomentujemeZ dnešní tiskové zprávy z posledního zasedání RRTV vkladám část sdělení: "Rada registruje právnickou osobu, JOE Media s.r.o., IČ: 26152002,...
  • jouda 16. 9. 2021 v 11:14 k KomentujemeTo už se nedoneslo. Ale radši později a pořádně než hned a mizerně.
  • Jarda 16. 9. 2021 v 10:55 k Komentujemea v benešově je zase nainstalováno nějaky ten rok, ale licenci mají od čtú, spustit to můžou, tak by mě...
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 16. 9. 2021 v 09:49 k KomentujemeA nedoneslo se k tobě i kdy to zapnou? Od slavnostního namontování AS na Strahově to bude brzy měsíc, to...
  • jouda 16. 9. 2021 v 09:40 k KomentujemeNěco se ke mně doneslo, že by jich mělo být pět nebo šest.
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 16. 9. 2021 v 09:32 k KomentujemeKromě Coloru a Hey vím akorát o rádiu MB.
  • PVo 16. 9. 2021 v 09:18 k Komentujemeto platí jen pro TV vysílající přes net, pokud tedy poskytovatel IPTV služby zpostředkovává vysílání televize nevysílající i přes net...
  • PVo 16. 9. 2021 v 09:15 k KomentujemePokud nechtějí přejít do DAB je třeba neprodlužovat veřejnou podporu prodlužováním transformačních licencí. Z koncese je vyjmuto jen vysílání přes...
  • jouda 16. 9. 2021 v 09:13 k KomentujemeDo sítě DABu (7C: Praha, Benešov) se prý chystá několik zajímavých programů. Ví někdo víc?
  • jouda 16. 9. 2021 v 09:11 k KomentujemePokrytí bude s ohledem na 50 W ERP skutečně lokální, protože i 20 km od vysílače mi hraje HR Vysočina...
  • Míra 15. 9. 2021 v 23:20 k KomentujemeTak jsem se tím prokusal. Je smutné, že kulturní výbor vlastně vůbec neodpověděl svým stanoviskem. Je jasné, že pokud dostanu...

Články

Komentujeme

O čem píšete?
13.9K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
30. 6. 2021 15:41

Tohle nepochopim..

Kristián
Reply to  Jirkas
1. 7. 2021 10:19

dneska opäť ta istá situácia (viz. TW Vojtěcha Gibiša).

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
6. 9. 2021 15:19

přitom v cizině to přilepšili, že nově naskladnovaná radia i pro běžne spotřebitele už musí mít dab 😉 to by se taky hodilo.

Jarda
30. 6. 2021 10:37

rrtv vyhlasila LŘ na balíček kmitočtů pro country 😉 Bruntál-město 94,6 MHz/200 W, Mariánské Lázně-město 97,2 MHz/200 W, Prachatice-město 88,2 MHz/100 W, Litomyšl-Nedošín 103,7 MHz/200 W

Marek
Reply to  Oviradio.cz
30. 6. 2021 11:53

V Bruntálu dosud nebyla spuštěna ani frekvence rádia Beat.

LiborV
Reply to  Oviradio.cz
30. 6. 2021 20:03

Podniká majitel Country rádia nějaké další pokusy o přesun okolních FM nebo o jiné řešení pokrytí Olomouce?

TÉMA
Country rádio v Olomouci
RadioSiesta
Reply to  LiborV
17. 7. 2021 19:48

Tak kdyby nám došlo k přesunu Country rádio z naší Prostějovské 88,8 MHZ , sobecky do Olomouce, naštvou tím spoustu ldií, kteří tohle rádio mají rádi. Tady by to už nebylo zachytitelné. Tak jako zde nezachytíme rádio Beat z Olomouce. Takže vše pro Olomouc a na Prostějov se vykašlat? Snad se to nikdy nestane. A Někteří z Vás si to sobecky přejí. Ať si Country najde jinou frekvenci pro Olomouc.

Václav
Reply to  RadioSiesta
17. 7. 2021 21:55

Asi takhle. To že se vysílá právě z Prostějova, je dílem původního rádia HEY!, které se soustředilo na jižní moravu, ke které prostějov dřív patřil. Je to taky frekvence kde skoro donedávna zůstavalo PTY Rock_M, kdoví zda řešení mohlo být na začátku pokládáno za zbytečné v případě plánu přesunu. Kdyby koordinovalo radio Country, které chce zasáhnout nejvíc lidí bez ohledu na polohu, patrně by zvolilo větší sídlo hned, tak jako ostatní rádia RU, s jasným důvodem zasáhnout co nejvíce lidí, o čež se pokoušelo krátce po získání sítě bývalého Hey!
Příspěvek výše mi aspoň objasnil, jak je to se signálem rádií RU z Olomouce v Prostějově, u čehož jsem si nebyl jist, ale je to logické, neboť Olomouc RCO má antény směr sever. Příznivějsí situace z hlediska dosahu by mohla být u radia Čas z OL. Nicméně těžko bych třeba rozporoval podstatu, proč některé stanice vysílají v Praze a ve Zlíně či Prostějově nikoli. Takže v podstatě máte štěstí že se shodnete s konáním čtú nepovolit přesun. 88,8 jsem v Olomouci na Masarykově ul. sporadicky chytl na analogové radio Panasonic ve staré budově poblíž řeky Moravy, na dnešním autoradiu tak tak šlo i při pohybu Olomoucí.

88,8 má taky význam na Vyškovsku, a to třeba v případě pohybu po D1 směr Kroměříž. Po přesunu 94,4 a s ním související snížení výkonu z 300 na 100w už ve Vyškově v postatě mlčí, město je odkázáno na kolísající signál 88,8. Čili tady by mohl RadioSiesta ocenit nesobeckost, že navzory hlášené 94,4 Vyškov spíše pokrývá venkov v jižní části okresu, což ani já nehodnotím špatně, protože při dnešním neopomíjeném významu rádia v autě je aspoň pokryto po cestě směr Bučovice a pro sever vyškovska zůstává 88,8.

Zatím taky neslyším že by majitel nějaké kroky podnikal , když mu přesun nepovolili, zbývala by jen koordinace nového která se zdá být kvůli plnosti pásma neprůchodná, i když nakonec se ukazuje že drobky se najdou, viz nové rádio od společnosti Hané které získalo 92,0 a když už jsme u toho , jako to s ním vypadá? Žádné zprávy o termínu spuštění?

Last edited 1 měsíc před by Václav
RadioSiesta
Reply to  Václav
27. 7. 2021 21:25

Děkuji za rozsáhlé informace. Rádio Čas na 101,3 ke u nás taky zachytitelné velmi špatně. Občas tu zachytnu Beat, ale to jen v šumu a náhodně, díky dobré anténě. To co tady v Prostějově nyní chytím, je čtyřikrát Impuls, Čtyřikrát F1, Dvakrát Blaník )90MHz Držovický kopec u Prostějova a 97,1 Z Olomouce atd.) Zajímavé a jedinečné je Rádio Haná Skyrock…. Dále se tu několikrát objevuje Radiožurnál, ale Dvojka jen jednou v dobré kvalitě atd. Pstrost vysílání se vytrácí. holt tu chytím hodně velkých vysílačů. Country je mzi lidma co znám, hodně oblíbené.

Vaclav
Reply to  RadioSiesta
27. 7. 2021 22:00

Dvojka jedenkrát v dobré kvalitě to chválím za hospodárné využití vysílače. Přemýšlím odkud je 4x Impuls F1 Kojál, praděd, Zlín, Radhošť? – Ale to by musela pak jít i dvojka z něho. A jak je to s Rockmaxem?, někteří prostejovaci psali že šumí s čímž zas souvisí tehdejší nespokojenost konce Hey rock a sport a vidíte frekvence 88,8 je zas oblíbené s něčím co Moravu spíš míjelo.

U country je sympaticke že lidi poznali co je dobré, že když české písničky tak aspoň s hudbou s příjemnými instrumentálními prvky, třebaže se na Moravu dostalo později a je zajímavé jak to žije přestože poslední dobou hodně interpretů odchází ze světa a ten tradiční styl nový nevzniká. A pro tu jedinečnost byly na FB ohlasy z Polska, tak u některých hitů přemýšlím jak to pro Poláky asi zní.

Snad jen bych dodal přestože mám rád FM tak v Dabu je radio Samson které je na country pestřejší, přijde mi že tam neohravaji jedno a to samé, zvláště po nedávné obnově kdy našli vyváženost mezi známým a neznámým, předtím se tam snažili o novátorsky folk ale u toho je těžké se trefit aby to nebyl brak .

Last edited 1 měsíc před by Vaclav
RadioSiesta
Reply to  Vaclav
29. 7. 2021 19:11

Ano, zachytím zde Kojál. Jeseník Praděd, Zlín – Tlustá Hora, Radhošt, Valašské meziříčí. Dvoka ta je tu ještě tuším na 96,8, ale tam je hodně špatný signál. U mne Rockmax hraje velmi dobře. nemohu si stěžovat. Country, třeba poslouchá kolega v práci a jsem rád, že neladí třeba Impuls, kde ve vysílání zaostávají. Interpret natočí třeba tři desky a oni na Impulsu hrají stále od Kristýny- Horehronie, Od Anety langerové Voda živá a tak bych mohl pokračovat. Tam jakoby měli zákaz, zařazovat novější písně. Vždy , když Impuls na 87,6 z Kojálu narazím, je tam nějaký „ohraný hit“. A jejich Mono vysílání, to je na další debatu. Ale, když vidím, z čeho to lidi poslouchají je to většině jedno. Jsem prostě na rozhraní několika velkých vysílačů a pak tu mám z každého to samé Rádio Samson si rád poslechnu v Dab+, ale to jen u okna . Vysílač z Olomouce tu má slabý digitální signál. Tak ho pouští i z intenetu na PC či internetových rádiích. Dnes jsem kolegovy v práci říkal, že byl pokus přemístit vysílač Country rádia do Olomouce a tady by ho už nechatil , a on řekl hodně armádní slovo. Prý by mu vzali jeho srdcovku , u které si doma odpočine a v práci má příjemnou kulisu.

Václav
Reply to  RadioSiesta
29. 7. 2021 22:18

Playlist Impulsu podléhá testům, proto se tam dostanou jen některé skladby, které se pak opakují a to teda z jednoho důvodu aby při neznámé posluchač nepřeladil a dále si myslím že se moc nemýlím, že je to účelná propaganda vyvolených umělců a ta se lépe dělá jedním hitem vtloukáním do hlavy , podprahově, stejný systém jako reklamy.
Country má sice taky nějaké testy, ale tam naštěstí nejde o propagování umělců, kteří by byli tolik aktivní, takže tam nejsou takové rotace. A i když country nemá tolik skladeb, kolik by mít mohlo, tak je celkově přijatelnější než ten Impuls, aspoň jsou to skladby kreativní jak textově tak instrumentálně. Jak říkám je to fenomén, že nějaký ohlas to má třebaže country umělci nejsou tolik aktivní, přesto bohužel ve většině případů když slyším někde radio, tak je to bohužel typ ten Impuls apod.

Stejně tak neříkám že Karel Gott byl špatný, hlas měl pověstný ale byl to styl takový unifikovaný, neodvázaný a podívejte se vyhlásil se snad státní smutek a národ se sjížděl na náplavku. Zatímco pro mnoho lidí bude překvapení že o půl roku dříve odešel Mirek Hoffman a nikdo neví, přitom stojí skoro za každou druhou skladbou country radia se skupinou Greenhorns, stylem živějším, melodičtějším.

Ještě se vrátím jak tady bylo zmiňováno že se hraje jen jeden song od interpretů, kteří toho kupodivu natočili víc 🙂 Tímto omíláním už na tyto interprety u mě vypěstovali docela averzi. No a když nechci tyto inprety jednoznačně odsoudit kvůli radíím opakující jeden song, tak to je ten důvod kdy se dá v určitých časech po-pá 6.30 – 9.00 a 13.30-16.00(pá jen do 15) ladit Proglas, který někdo nechápe proč tu je, ale kupodivu mimo world music nabízí podobný styl k popu nebo přímo hraje jiné věci od ohraných interpetů speciálně 3 písně od jednoho 7.45-8.00 a po 14.hod.
Například byl by schopný Impuls místo Ztraceného zahrát někdy tohle z Proglasu, co je stejný styl:

https://www.youtube.com/watch?v=roDwd7opT6k

Nebo a to už jsem tu říkal dřív, že poté se stachanovsky začala hrát Cudzinka v tvojej zemi, tak s tvorbou Mirky Miškechové jsem se na Proglase seznámil daleko dřív.

PS Jinak je dobré že sem píšete každy vzkaz na účet zachování 88,8 v Prostějově je dobrý, nezdá se to , ale může si toho někdo od rádia všimnout, ve srovnání s tím že by si myslel že by to zas tolik nechybělo. No a ještě jedna věc by mě zajímala u rádia které vzrůstá na oblibě s velkým podílem eurodance, KISS jak ten na tom je v Prostěově, odkázán jen na Tlustou ale u této frekvence oproti ostatním je výkon nejnižší. Když Olomouc tam nedosáhne jedině snad Vyškov 104,1 a s tím souvisí jak jste psal zbytky signálu Beatu, mohly by být také od Vyškova 91,1, nebo ne?

Last edited 1 měsíc před by Václav
Míra
29. 6. 2021 21:01

V poslední době pozoruji úbytek online posluchačů Coloru ve všedních dnech. Poslech začne padat po 10h a vytáhne ho až Majkl ve 13h.

Václav
29. 6. 2021 11:06

Dnes se konečně objevily tradiční výsledky poslechovosti na JIDXC, 58. v pořadí za IV. – I./2021, což znamená větší detaily v krajích a taky okresy.

Last edited 2 měsíců před by Václav
Míra
Reply to  Václav
29. 6. 2021 12:36

Jak jsem již psal, změnila se metodika (přibyli ultra důchodci) což se projevilo. Hodně lidí bylo na onlajnu a s koncem lockdownu se přesunulo zpět na FM, takže je otázka, jaké bylo rozložení dotazů směrem k onlajnovému poslechu a jak se bude případně metodika měnit dál. Obecně okresy jsou brutálně nepřesné….

PVo
Reply to  Míra
29. 6. 2021 13:56

zajímavé je že Helax, přes razantní pokles, stále větší poslechovost než by odpovídala poslechovosti online.
Jiné/neměřené české stanice mají poslechovost stejnou (denní) nebo vyšší než má celá síť Fajnu.

Zrovna tyto dva příklady neodpovídají že za hlavní změny může to že do vzorku přibyli „ultra“ důchodci…

Míra
Reply to  PVo
29. 6. 2021 14:39

Hodně si polepšil ČRo…tam bych viděl vliv…Počkáme na další výsledky…

Václav
Reply to  Míra
29. 6. 2021 15:14

No „ultra“ důchodci bych asi před nima neřekl třeba v rodině a spíše nejstarší spoluobčané, protože logicky jsou i tito stále komerčně aktivní, a tak právě na tom získaly hlavně čro regiony. Ale ne méně výrazný vzestup regionů se konal už v minulé vlně III-IV, ale tam ještě nebyli započítávání ti do 84, takže větší vliv měl lockdown na poslech těchto stanic.

Helax – ale online poslechovost byla za jakou časovou jednotku, protože WR jsou vždy větší čísla

Fajn mín než jiné české – ty JČS budou mít vyšší věkový průměr ale ne 80+

U výsledků je zajímavé třeba v rámci regionu, že často se stejně hýbe skupina stanic se stejnou cílovkou,. tzn když šla nahoru čro Dvojka tak i s čro Region nebo s Country; podobně třeba rockové stanice a hned pak v dalším výstupu byly na dně – což se týkalo těch okresů – u toho trochu pochybuju že jsou rovnoměrně osloveny věkové kategorie a pro tyto nepřesnosti jimž bude asi vždy zatížen výzkum , nezapomínejme se dívat i na podíl na trhu, který sice nahrává komerčnosti, ale jehož podklady nebudou tak nepřesné

Last edited 2 měsíců před by Václav
PVo
Reply to  Václav
1. 7. 2021 12:12

Helax: poměrem, stačí se podívat na online poslechovost třeba Coloru a celková čísla v RP a to mají pokryto dost lidí přes vysílače – je to dané tím že dotazovaný odpovídá podle svých pocitů a ne podle reality,
Jiné české stanice rozhodně nebudou mít věkový průměr větší než max 10 let než fujrádio, už jenom proto že dost z toho dělají rádia dostupná jen přes net.

PetrPe
Reply to  PVo
1. 7. 2021 21:43

Kdyz uz pisete o Helaxu, tak uz to je neco malo pres pulrok, kdy je vytlacen z eteru. Po konci uzavery jsem schvalne sledoval aktualni situaci, jak je to nove s radii v hospodach a prodejnach. Po otevreni nekolika prodejen a hospod, kde byl odjakziva Helax, jsem slysel Blanu (jak jinak). Ale po case asi zjistili, ze musi preladit a po nejakych testech s E2 a Orionem snad vsichni presedlali kupodivu na Kiss. Taktez mi pratele v okoli. Je to asi i nejaka nostalgie po puvodnim super radiu Kiss Morava. Helax Online jsem zatim slysel jen v jednom obchudku, kde maji internetove radio. No a Blanu jsem uz slysel jen v nejake mini chaticce s duchodci v zahradkarske kolonii 😀 Jako byl to majstrstyk zbavit se posluchacu v produktivnim veku a zamerit se na kaufland posluchace. Asi dobra reklamni cilovka. Takze na Ostravsku za me vidim jako viteze radio Kiss!

Jinak ja stale zustavam verny Helaxu, posloucham na onlajnu, ale po snizeni mluveneho slova, kdy je hudba preplnena znelkami, se spise zameruji na porady. Timto chci opravdu pochvalit Alese Brunu, ktery je kazdy vsedni den skvely a stale i pres tuto nepriznivou situaci moderuje sve sety v lukrativnim case 12-14 hod uprostred dne!!! Je to opravdu srdcar! Verim, ze z toho moc nema a tak jini by to mozna uz zabalili, ale kdyz se clovek podiva na poslech cca 500 lidi plus urcite nejake kabelovky tak to je preci jen jak pekne naplneny klub 😉

Vaclav
Reply to  PetrPe
1. 7. 2021 23:01

Tak to je zajímavé pozorování, Kiss asi zvolili proto, protože styl mluvy moderátorů je asi nejblíže nejlepší z nejhoršího , navíc je tam regionální Kavalcik , za jehož doby byla F1 na špici na severu Moravy a taky je trochu hudebně v tempu i když jinak. Podle poslechovosti RP médií Bohemia vyšel i majstrštyk že Orion je celkem vysoko, snad neblafuji výsledky y když ty si v terénu zjistil jiné.
Zajímavé je jak Brůna dokáže se z odpoledne na HELAX u prekabatit na večerní vystoupení na Blaníku, kde jde přece jen poznat že i přes nebabny hudební obsah se ho snaží vylepšit nějakou didaktickou perličkou na jeho téma, a jako by tam byla snaha z té bídné hudební knihovny co má k dispozici a je jí omezen tak aspoň občas vystrachat něco lepšího, což je obdivuhodné na tak svázané korporátní medium. Je otázkou zda krom zahr. Kolonie si ho najdou v autech ti kdo jsou zvyklí na impuls, třeba od nás jeden z práce, co je ze sev Moravy, ale nepředpokládám, že by změnil radio. Divné je že si nechal utéct Blaník silný vysílač ve Zlíně jež s takovou silou už nenajdou po rockmaxu. Holt jde vidět rozdíl že mladší formáty jsou neperspektivní pro mb tzn že z HELAX u nebyl fajn, zato z rockmaxu to přejmenovali jen podle názvu, myslím si že pro původní rockmaxaky to není polehčující okolnost, naštvání budou stejně jak kdyby to měl být Blaník, čili posluchačstvo se spíš obmění. Bude to bolest ztráty dlouhé tradice ve srovnání s kratším životem Gamy rádia.

TÉMA
MB řádí
Last edited 2 měsíců před by Vaclav
PetrPe
Reply to  Vaclav
1. 7. 2021 23:53

No, je to zvlastni. Chtelo by to jeste postrehy od jinych Ostravaku. Kazdopadne se snazim byt nezaujaty 😉 Jinak jeste s tim Kissem, ma starsi kolegynka z prace prestala poslouchat ranni Orion, protoze ji stvalo zruseni moravskoslezskeho rana a ze misto toho musi poslouchat nejake dve ucha z Prahy rikajici „vesele“ historky z ranni prochazky pred vysilanim po naplavce nebo tak neco… No a postupem casu presedlala taky na Kiss, ze sice prazaci, ale ranni vysilani tam ma hlavu a patu a je zabavne. Tak nevim, asi neco na tom bude 🤔

Macek
Reply to  PetrPe
2. 7. 2021 00:48

Můj pohled mladého muže z Frýdku-Místku. Po konci Helaxu přešla většina mých vrstevníků na Evropu 2, na Kiss přešli hlavně starší posluchači Helaxu a mladí, kteří mají oblibu také v hudbě devadesátých let (včetně mě). Orion mám rád jen kvůli lokální dopravě, dlouhodobě bych ho poslouchat nedokázal kvůli českým vykopávkám, ze kterých se mi dělá zle. Zrovna včera okolo poledne na Kissu začala hrát skladba Černí andělé od Lucie, dvakrát jsem se musel podívat, jestli mám naladěn opravdu Kiss a poté jsem raději přepnul na Evropu. Pokud bych to měl nějak shrnout, v autě můj poslech vypadá nějak takto: 80% Kiss, 10% E2, 5% Orion, 5% Radiožurnál/Funradio.
Doma poslouchám podle toho, jestli je na Kissu nějaký zajímavý program nebo ne. Pokud není, tak přepínám mezi Kiss – E2 – Orion – Radiožurnál – Vanessa FM – Radio Bielsko – Funradio – Rádio_FM.
Pokud bych měl říct, jaké rádio mi v MS kraji chybí, tak bych řekl Fajn rádio. Moc rád ho poslouchám v okolí Olomouce a tak nějak mi vyhovuje více než E2.

Last edited 2 měsíců před by Macek
PetrPe
Reply to  Macek
2. 7. 2021 06:48

Je pravda, ze se bavim o lidech 30+, ale ja treba ten Kiss moc nemohu. Ty songy mi vzdy pripominaji kocovne cikanske kolotoce v devadesatkach. Jinak v aute me Helaxacke tanecni srdicko bije v rytmu rockoveho Radia Cas 😀 Dale mixuji radio ZET a internetove Helax a HouseGen radio. V praci samozrejme kolektivne Radiozurnal (hudebne neutralni, mnoho informaci a muze se poslouchat cely pracovni den). Doma uz jen kombinace Helax, HouseGen a Radio1.

PVo
Reply to  Macek
2. 7. 2021 10:30

nezkoumal jsem regionální statistiky ale taky si od začátku myslím že posluchače Helaxu si podělí(li) napůl E2 a Kiss.

PPK, jidxc
Reply to  Václav
29. 6. 2021 15:45

JIDXC jsem spravoval, minulé roky velmi intenzivně, přes 20 let. Každá „zájmová činnost“ se časem vyčerpá. Nebo se člověk i dostane do takové pozice, kdy o radiovém dění ví z vazeb téměř vše, ale veřejnosti nemůže říct vůbec nic. Až když se to objeví jinde, resp. až je vše oficiální. Např. RockMax. A zaplať pánbů, jsou i jiné věci v životě. Ruku na srdce, radio jako medium už má své nejlepší roky za sebou. Ano, dnes jsem updatoval čísla, večer ještě dám delší televizní článek kamaráda. hezký den 😉 +PPK+

TÉMA
JIDXC
jouda
Reply to  PPK, jidxc
29. 6. 2021 17:52

JIDXC je v poslední době nějaké mrtvé. Chce to víc zamakat. 🙂 Nechat ženský ženskýma a pustit se do práce na webu. 🙂

Václav
Reply to  jouda
29. 6. 2021 18:11

No tak to nevím co ti na to JIDXC řekne, asi že má právo na to co tam je; já si myslím že v rámci možností je to v pohodě, joudovi komentáře tomu nepřidají zvlástě když se osobně neznají, jen aby neměly opačný efekt, já budu rád když takhle vyjde poslechovost, nezlobil bych se dřív, ale někdy to nemusí být o tom že by se dávaly přednosti jiným aktivitám, ale třeba povinnosti, či stav nedovolí. A nebo jednoduše jak sám říkal a z webu jde znát že nejlepší rádiová léta jsou za, což nemusí platit jen o nějaké stanici.

Insider
Reply to  jouda
1. 7. 2021 16:31

Má pravdu předsedo…

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
28. 6. 2021 17:27

kež by nekdy nejaka i v našem CZ dabu, třeba v teleku.

jouda
Reply to  Jarda
28. 6. 2021 19:32

Ono v našem CZ DABu+ nějak moc není co poslouchat, takže zase nezbývá, než lovit na netu. Tam se naštěstí datové toky tak extrémně neškrtí, takže to ani netahá za uši tolik, jako CZ DAB+.

Jarda
25. 6. 2021 14:10

Rádio hey postavilo vysílač v Blansku na 101,6 už jen čeká až dorazí povolení od čtú ke spuštění.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
25. 6. 2021 14:03

nebyl jste někdy v radiu? Ten hlas je mi nějak povědomej 😉

Marek Berger
Reply to  Oviradio.cz
1. 7. 2021 07:40

A ja dycky myslel ze ses Havranek..ja starej dyglestik

LU-
24. 6. 2021 20:50

Po tornádu na Hodonínsku nefunguje internetové vysílání rádia Jih

Last edited 2 měsíců před by LU-
jouda
Reply to  LU-
24. 6. 2021 23:09

88,9 MHz je v provozu s aktuálními informacemi z regionu.

frkotou
Reply to  LU-
25. 6. 2021 00:44

Snad to nebude vadit, vytvořil jsem stream z FM. http://frkotou.cz/test/

Kristián
Reply to  frkotou
25. 6. 2021 00:59

opäť to nejde. síce to stále prehráva, ale len slabý šum.
EDIT: 1:08 opäť to ide.

Last edited 2 měsíců před by Kristián
Kristián
Reply to  Kristián
25. 6. 2021 02:49

inak, ako to je s ostatnými vysielačmi? ide len ten hlavný (88,9) alebo aj iné vysielače?

jouda
Reply to  Kristián
25. 6. 2021 07:49

88,9 – 98,0 – 105,1 – 96,9 – tohle všechno hraje.
101,4 z Břeclavi nenaladím.

frkotou
Reply to  frkotou
25. 6. 2021 14:24

Oficiální stream již funguje, vypínám ten svůj. Kdyby něco, zase jej nahodím.

frkotou
Reply to  Oviradio.cz
25. 6. 2021 16:11

Snad to alespoň trochu pomohlo, i když zrovna v postižených oblastech těžko něco poslouchali přes internet, ale viděl jsem, že pár desítek lidí stream využilo. Je vidět, jak je FM vysílání v tomto ohledu důležité.

Honza, program a hudba Radia Juh
Reply to  frkotou
25. 6. 2021 22:53

Diky za stream! Moc diky!

frkotou
Reply to  Honza, program a hudba Radia Juh
25. 6. 2021 23:15

Vůbec není zač. Poslouchal jsem vás celou noc a myslel na všechny ty lidi. Musel jsem kvůli tomu narychlo upravit a pečlivě nasměrovat drátový dipól, jinou anténu zrovna nemám. Ve Znojmě už je to přeci jen těžší naladit a ještě ke všemu jen v 1. patře. Z několika přijímačů obstálo jen Sony Xdr-s3hd.

Honza K.
Reply to  LU-
25. 6. 2021 09:33

V troskách je vidět i auto SeeJay radia.comment image

TÉMA
Tornádo na Moravě
PVo
Reply to  Honza K.
25. 6. 2021 09:58

Svatopluk Janík je odtamtuď

frkotou
Reply to  LU-
25. 6. 2021 10:19

V Hodoníně to poškodilo vysílač Rádia Krokodýl.

Žorž
22. 6. 2021 15:16

Pořád tady řešíme muziku jednotlivých radií, dost podstatní jsou ale i lidé zpoza mikrofonu.

Úroveň vyjadřování českých moderátorů mi posledních pár let připadá žalostná. Nesnáším plevelná slova typu „jako“, „jakoby“, „vlastně“, „prostě“ atp. Vstupy moderátorů napříč radii jsou jimi zamořené, rve mi to uši. A to nemluvím o snaze mnohých moderátorů a redaktorů o spisovnou češtinu, kterou ani pořádně neumí.
Bohužel úroveň moderátorů je téměř všude stejná, takže jsem na radio s výjimkou občasných zpráv a rozhovorů postupně rezignoval.
Nejhorší je, že tímto nešvarem trpí i lidé z Rozhlasu včetně Plusu – „jediné české stanice mluveného slova“. Zejména Český rozhlas by se měl snažit udržet úroveň jazyka a ne se za každou cenu přibližovat svým posluchačům na ulici.
Je škoda, že hlavním požadavkem pro práci moderátora už zřejmě není mít odpovídající vyjadřovací schopnosti bez zlozvyků, ale swag a cool vzhled pro radiový Instáč 🙁

TÉMA
Radioví moderátoři
Marek
Reply to  Žorž
22. 6. 2021 18:47

Je to tak, jak píšete, a zvlášť se to týká celostátních stanic – kde jsou ty časy z devadesátých let, tam byli samí nadšenci!

Jakub Melin
Reply to  Marek
23. 6. 2021 00:50

Zrovna nedávno jsem poslouchal nějaké kazety z 90s rádií.

Ano, byli tam nadšenci a program byl mnohem zajímavější.

Ne, úroveň jazyka vyšší nebyla. Jen se mnohdy moderátoři nesnažili neustále působit hrozně cool a vysmátě.

Marek
Reply to  Jakub Melin
23. 6. 2021 10:14

Nemáte z té doby nějaký záznam z Orionu nebo Hellaxu? Rád bych si zavzpomínal!

Soundwaver
Reply to  Oviradio.cz
23. 6. 2021 09:45

co si pamatuji, tak hluboké hlasy mají (měli) v éteru např. Luboš Novák (ZP, Dance radio) , František Šťastna (Golem,Country) , Jiří Počta. u posledního mi utkvělo pouze jméno, a nemůžu si vzpomenout, na jakém radiu působil..

TÉMA
moderátoři
Marek
Reply to  Oviradio.cz
23. 6. 2021 10:19

Milan 105 kilo Krajčí byl a je nejlepší Slovák v českém éteru – dělal i na rádiích Hey jak v Ostravě (v době, kdy Ostrava měla samostatné studio), tak v Brně, četl jsem, že začínal v žilinském rádiu Frontinus a potom dělal v rádiu Rock FM.

Jiříkovo
Reply to  Oviradio.cz
26. 7. 2021 08:32

Mám problém s Martinem Křížkem, zprávařem Radiožurnálu. Má pro mě strašně nepříjemný, až skřehotavý hlas. Pro mě bohužel tune-out factor.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
26. 7. 2021 08:41

Já se k tomu ani nedostanu, mě na radiožurnálu odradí už jen ten amplitudově seřezaný chraplavý zvuk.

Marek Berger
Reply to  Oviradio.cz
26. 7. 2021 09:27

Myšiš Barboru Tacheší..

Insider
Reply to  Oviradio.cz
26. 7. 2021 10:51

Prošče milášek..odpouštím ji, hlavně za to jak ve své době roztleskala zatuchlej Radiožurnál..

Soundwaver
Reply to  Insider
27. 7. 2021 15:06

nevím, jestli si vzpomínám dobře, ale nebyly po tehdejší změně také poznatky, že byl Radiožurnál najednou bulvárnější, připomínal Frekvenci 1 a zprávy zrávaři četli až neskutečně rychle?

TÉMA
moderátoři, Radiožurnál
LiborV
Reply to  Soundwaver
27. 7. 2021 18:23

Radiožurnál je dynamičtější než býval před vedením paní Tachecí. Současně je však o něco méně uspěchaný než za ní. Moderátoři mluvili opravdu velmi rychle, aby stihli říci původní obsah vstupu za kratší dobu. Jediný kdo si s tím poradil dobře již od prvního dne byla moderátorka Hanka Schánělová. Byla i při vyšší rychlosti řeči srozumitelná již od prvního dne. Každý z nás si představí pod slovem bulvár něco jiného. Pro mě jsou bulvárem drby ze společnosti a pikošky přečtené z internetu. Což na Radiožurnálu nebylo nikdy. Je však pravda, že v běžných vstupech v hodině ubyla politika a přidala se témata, která může někdo vnímat jako bulvární. Myslím tím taková ta spotřebitelská témata typu: vývoj ceny /růst/ základních potravin, chybějící stomatologové v pohraničí, nárůst lidí s depresí (podle výzkumu), rady jak se nenechat odbýt při reklamaci obuvi, rady pro rodiče co si přinést k zápisu do ZŠ apod. Hodně se tehdy omladila i témata příspěvků, které byly na míru lidem 30 – 40 let, kteří mají rodinu. Nyní Radiožurnál neposlouchám.

Václav
Reply to  LiborV
27. 7. 2021 20:03

No myslím si že ta kadence hlavně mluvy od dob Tachecí mu už zůstala. Jen to byl tehdy šok, v dnešní době to už nikomu nepřijde. Témata co říka Libor tam byla dle mě od vždy, snad poslední dobou se nemusí tolik řešit co je tam za téma, neboť prostor pro ně ubyl díky tomu že se víc hraje a zbývá spíš na aktuální dění. Z a Tachecí se zrušili pořady jako Motožurnál, možná Hendykemping. Zrušení pořadů je jedna z věcí co by se dala označit že to byla nastartovaná změna do budoucna a i když jde proti pestrosti, tak v globále je z hlediska liniového rádia přijatelnější. a šlo o to že se playlist snažil být co nejpodobnější Impulsu a asi to RP pomohlo, zatímco teď se snaží trochu o kvalitu. Já si hlavně vzpomínám jak za tachcí po seriózně přečtených zprávách, seriózní zprávařka dodala: „A teď to rozhýbem s Qeeny“ – spíš to bylo o těchto drobnostech. Z vyššího principu šlo hlavně o tu situaci, znáte to jak přijde někdo do vedení a ti původní poddaní ho nemají rádi? Tato nevole ke změnám a následný konec Tachecí hrál do karet privátům . kteří byly hodně na koni, teď se zdá je síly opouštějí.

PS: Já mám někde kazetu před 2000, tam byl Radiožurnál s pomalejší mluvou ještě v pořádku, kdy se řešilo jestli budeme hospodařit vůbec s nějakým schodkem rozpočtu a vyjmenování všech hraničních přechodů a jejich čekací doby na odbavení od hlasatelky Jaroslavy Cermanové za historického podkresu. Z hudby sice i něco neznámého ale taky žádná sláva pořád se tam hrál Aerosmith – I Don’t Want to Miss a Thing a hlavně asi kvůli Skalkovi propagovaná Csakova Proč mě nikdo nemá rád , Plyn už sičí z trouby ven, Leona Machálková,Lásko má, já stůňu. Snad v první třídě jsem psal do radiožurnálu, že bych chtěl frekvence na čem vysílají a potěšili mě dvě nálepky map vysílačů a taky nálepka Moto Revue, do dnes ji mam schovanou nenalepenou, taky jsem věnoval nálepku Noční Proud sestře ale tehdy byla při úklidu sejmuta. Zajímavostí je že jak byla řeč o radiu Slovensko, tak v programu jsem našel, že mají ještě pořad : „Pozor zákruta“

Last edited 1 měsíc před by Václav
Lohen1
Reply to  LiborV
28. 7. 2021 00:05

V mluveném slovu jsem s Radiožurnálem nikdy problém neměl. Co mi ale vadilo vždy je hudba. Stále stejná, nezajímavá, pořád dokola stejné rotace. Čekal bych od veřejnoprávní stanice daleko více. Právě kvůli hudbě jsem ho přestal poslouchat.

Jiří
Reply to  Oviradio.cz
28. 7. 2021 09:42

Radiožurál a ČRo Plus
Plus vysílá zprávy společně z Radiožurálem teď během prázdnin. Moderátoři to často hlásí. V době dovolených to chápu. Stejně tak to bylo vloni na jaře když firmy omezovali počty zaměstnanců na pracovišti. Opatření proti šíření coronaviru . Hlavní zprávy ve 12.hodin a v 18.hodin vysílají obě stanice stále. Jako události v 19.hodin na ČT1 a ČT24

TÉMA
Radiožurnál a Plus
LiborV
Reply to  Oviradio.cz
28. 7. 2021 09:55

Český rozhlas Plus je obětí neustálé snahy Rozhlasu přinášet se stejným rozpočtem nové číslo a nové stanice a produkty. Výroba obsahu pro Plus patří spolu s produkcí rozhlasových her a četby k tomu nejdražšímu obsahu. Za příklad může posloužit již zmiňovaná Vinohradská 12. Je to produkt, který vymyslela při svém pobytu v USA pro podcastové platformy Lenka Kabrhelová po vzoru top podcastů zahraničních podcastů od bohatých médií v USA. Na každém dílu (každý den vyjma soboty) pracuje od rána do pozdního večera tým 3 lidí. A další se k tomu na kus dne přidávají. Postupně se stal z Vinohradské 12 nejstahovanější podcast Rozhlasu, mnoha novinářskými a podcastovými cenami ověnčený formát. Rozhlas potřebuje se stejným a chvílemi i nižším rozpočtem zaplnit stále více vysílacího prostoru (nelíbí se mi to) a stávající produkty formáty reciklují bez ladu a skladu. Vinohradská 12 se tak mimo onlinu dostane i na Plus (kam se hodí) na Dvojku (kam se dle mého nehodí) a byly pokusy jí vysílat pozdě večer i na Radiožurnálu. Zpravodajství, které je kvalitní je obecně náročné na počet pracovníků a jejich mzdy. Snaha recyklovat a maximálně vytěžit zpravodajský obsah je i u veřejnoprávních médií v zahraničí. U nás se takhle zhodnucuje obsah Radiožurnálu na úkor Plusu. V Německu se naopak naplno prosazují zpravodajské značky těch médií. U nás samostatný tým tvoří web iRozhlas, jinde se používá obsah z rádia pro web. Třeba u BR24. Lze využít tzv. drahý zpravodajský obsah lépe než to dělá dnes Český rozhlas. Drahý je i autorský hudební pořad pokud ho sestavuje třeba VŠ pedagog z oblasti staré hudby. Rozhovor je mnohem levnější. Proto postupně stoupá jejich množství i na Vltavě.

jiří
Reply to  LiborV
28. 7. 2021 10:10

Dělat něco jako po vzoru bohatých medii a ČR není asi to nejlepší. A také počet stanic ČRo. Neustálé rozšiřování počtu digitálních stanic a to k reálnému počtu posluchačů, kteří poslouchají DAB+ stanice. Bohužel to odnášejí regionální stanice. Které by v Praze nejraději zrušili.

PVo
Reply to  jiří
28. 7. 2021 12:15

Neustálé rozšiřování myslíte jak? Za poslední minimálně 3 roky je jen jediná nová stanice v digitálu Radiožurnál.Sport.
ČRo Pohoda počet nezvyšuje- bude místo ČRo Retro. Jako tuším už dříve nahradili stanici Leonardo kanálem ČRo Junior.

LiborV
Reply to  PVo
28. 7. 2021 12:36

Pokud mluvím o neustálém rozšiřování, tak tím nemyslím počet kanálů v digitální distribuci, ale počet skutečně nového obsahu. Když se podíváme na počet produktů tak stoupá počet digitálního obsahu Českého rozhlasu co se týká hodin obsahu (četl jsem tuším nějakou tiskovou zprávu kde se tím Rozhlas chlubí, že za méně peněz vyrobí více obsahu). Český rozhlas Retro neobnáší na rozdíl od ČRo Pohoda moc nákladů na tvorbu programu. Mají to ve své pracovní náplni lidé, kteří připravují například archiv Plus. ČRo Pohoda bude mít několik pracovníků, kteří budou připravovat jen tento program. A několik hodin premiérového (i když levného) obsahu denně (moderované bloky hudby). Stanice Leonardo zanikla spuštěním ČRo Plus. Rozumím tomu, že Rozhlas se tímto způsobem snaží dokázat jak je dobrý hospodář. Vyrobit více programu za méně a ten nejdražší obsah vytěžit na maximum.

TÉMA
Růst hodin původního obsahu Rozhlasu
PVo
Reply to  LiborV
28. 7. 2021 15:27

můj dotaz byl dotaz na Jiřího, ano- souhlasím obsah je sofistikovanější ale počet jen digitálních stanic je mimo Radiožurnál Sport jinak už dlouho konstantní a ne že se neustále rozšiřuje..

Jiří
Reply to  PVo
28. 7. 2021 19:01

Je dobře, že rozhlas propaguje DAB+. Ale je to na úkor regionálních stanic. Nedávná reklama, ČRo uváděl, že jeho multiplex má pokrytí 95%. Ale na v tom multiplexu nejsou všechny regionální stanice. nemyslím rozdělení na stanice v Čechách a na Moravě. Kdyby bylo možné poslouchat v DAB+ všechny regionální stanice. Přilákalo by to k zakoupení rádia s DAB+ více lidí. K čemu mě bude DAB+ rádio, když tam nebudou informace z mého kraje? A brzy přibude digitální stanice Pohoda. Myslím, že se tak bude jmenovat. Další zabrané místo, kde mohla být regionální stanice

LiborV
Reply to  jiří
28. 7. 2021 12:52

Když se podíváme na Vinohradskou 12, tak se jedná o velmi drahý, ale současně opravdu špičkový produkt z dílny Rozhlasu. Tento obsah si poslechne přes web a aplikace 10x více lidí než na Plusu a Radiožurnálu. Z Vinohradské 12 se během několika let stal vlajkový produkt Rozhlasu. Podcast, který dokáže přinést zpravodajský obsah i lidem, kteří přes lineární vysílání rozhlas nesledují. Vzor veřejnoprávnosti. I v rámci rozhlasové sekce EBU je dávána Vinohradská 12 za příklad obsahu, který je veřejnoprávní a má zásah i mimo klasické rozhlasové vysílání. Potíž je, že Rozhlas má jen omezené prostředky na výrobu opravdu kvalitního obsahu a pak točí to co vyrobil i tam kde se to nehodí. A těch stanic kde potřebuje naplnit program aktuálním obsahem je hodně. U regionálních stanic je obsah, který je produkčně dražší již sdílen. Je v Evropě běžné, že veřejnoprávní rádia mají regionální vysílání spíše odpojované a zasazené do společného rámcového programu. Pokud to tedy nemá být regionální vysílání ve stylu hudby prokládané zprávami z webů lokálních médií. V zahraničí se to řeší často tak, že část drahého obsahu sdíleného v rámci celého rozhlasu se vyrábí v regionech. Můžeme si dát za příklad třeba to, že by se proudové vysílání mimo 6 odpojovaných hodin regionálního vysílání produkovalo například v Ostravě. A v Brně by se pro různé stanice chystala například četba včetně pořadu ve stylu „Historie z regionálních kronik“. Podle mě jde Rozhlas jde správným směrem, jen by to mohl dělat lépe.

Jiří
Reply to  LiborV
28. 7. 2021 18:52

Regionální stanice ČRo mají vlastní reportéry a nemusí hledat informace na webu. To dělají soukromé stanice, které vysílají centrálně z Prahy a nastaví na zprávy odpojováky aby to před RRTV vypadalo jako regionální rádio. Regionální stanice mají tady své místo. Nemám nic proti společnému vysílání regionálních stanic večer a v noci. To je rádio poslouchá méně posluchačů něž během dne. Při mimořádných událostech jsou regionální stanice mají nezastupitelnou pozici.

frkotou
Reply to  Oviradio.cz
27. 7. 2021 22:35

Také mi nevadí, alespoň, co se týče poslední doby, kdy dělá na Plusu. Přijde mi mírnější oproti moderování v minulosti. Legendární je třeba rozhovor s J. Bobošíkovou na Primě.

Michal R.
Reply to  Oviradio.cz
26. 7. 2021 10:53

Rad bych se Vojty Sklenáře zastal nic takového nepozoruji . Je to jen asi vaše domněnka . Můžete být konkrétní Ovi .? Pokud je někdo špatný ve výslovnosti na Kissu tak je to občas Michal Kavalčík ale Vojta Sklenář určitě ne .

Last edited 1 měsíc před by Michal R.
Václav
Reply to  Michal R.
26. 7. 2021 12:01

jako v. Sklenář celkově jako v poho, ale asi bych nebyl daleko od pravdy v případě ukázky co tu dával Ovi „toprý den,…“, že patřila právě Vojtovi; já na to moc nedám mě to nevadí, trochu toleruji že někomu nemusel zobák narůst bezchybně, ale divím se že riskuje celoploška ale osobně neměnil bych ho. Spíš bych se zeptal Oviho na tu Naďu Procházkovou, protože je na Dvojce, u které moji příbuzní argumentují že jsou tam špičkoví moderátoři, takže se divím a aspoň bych jim měl co vyvracet na tom nudném rádiu ve všední den. Ani já jsem nic nezanamenal u Nadi.

Last edited 1 měsíc před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
26. 7. 2021 12:40

No vidíte a Radio 1 si na řečových vadách udělalo image. 😀 Ale vzhledem k formátu rádia mě huhňající a ráčkující moderátoři nijak zvlášť nepohoršují. Na Radiožurnálu by mě asi štvali víc.

Václav

A nebo v rámci RU – na Beatu ráčkování odhalí jen když se představí: Jirka Rogl, avšak dalece vykompenzováno zájmen o rockový styl.

Žorž
Reply to  Oviradio.cz
27. 7. 2021 15:30

Nemám problém s vadou řeči moderátorů, naopak se dá brát jako výhoda – jsou snadněji zapamatovatelní 🙂
Spíš mám problém s vyjadřováním lidí od mikrofonu. Zmiňoval jsem tu plevelná slova, jejichž neustálé používání mě hlavně u Rozhlasu přivádí k nepříčetnosti.
Minimálně Rozhlas a ČT by měly svým moderátorům a redaktorům zaplatit školení zaměřené na vyjadřování. Veřejnoprávní média by měla posluchače a diváky kultivovat, ne podporovat v prasárnách 🙁

Last edited 1 měsíc před by Žorž
Žorž
Reply to  Žorž
27. 7. 2021 15:39

Možná se vám to při poslechu ani tak nezdá, ale zkuste si někdy přepsat kus řeči s plevelnými výrazy do textu. Pak to vypadá třeba takhle:

Nemám jakože problém s vadou řeči jakoby moderátorů, naopak se vlastně dá brát jako prostě výhoda – jsou snadněji jakože zapamatovatelní 🙂
Spíš mám tedy problém s jakoby vyjadřováním lidí od mikrofonu. Zmiňoval jsem tu vlastně plevelná slova, jejichž jakoby neustálé používání mě hlavně u Rozhlasu vlastně přivádí k jakoby nepříčetnosti.
Minimálně Rozhlas a ČT by tedy měly svým jakoby moderátorům a redaktorům vlastně zaplatit jakoby školení prostě zaměřené na jakože vyjadřování. Veřejnoprávní jakoby média by vlastně měla jako posluchače a diváky prostě kultivovat, ne jakoby podporovat v jako prasárnách 🙁

Nevím, jak vy, ale tohle já krutě nedávám…

Vaclav
Reply to  Žorž
23. 6. 2021 14:28

A co ti na to říkal p. Červinka? A jsou jeho jingly namluveny ve správné češtině?

Last edited 2 měsíců před by Vaclav
Žorž
Reply to  Vaclav
23. 6. 2021 19:00

Své názory s nikým nekonzultuji, ani s panem Červinkou 😛

Kristián
21. 6. 2021 18:21

zdravím,
internetový stream rádia Jih od cca 18:04 hod. nejde kvôli silnej búrke nad Hodonínom.

TÉMA
búrka na Hodonínsku
MichalZ
Reply to  Kristián
21. 6. 2021 18:57

Tak už je opět v provozu.

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
21. 6. 2021 15:23

Fajn Rádio dnes, v první letní den změnilo některé prvky zvukové grafiky. Tady je malá ukázka tzv „back to music“ elementů, které se zaměřují na aktuální hity. Tak kdyby to chtěl někdo zkusit 🙂 A za názory budeme samozřejmě moc rádi…
https://soundcloud.com/user-973882522/fajn-radio-summer-2021-back-to-music-elements

TÉMA
Fajn Radio Imaging
Jirkas

Fajn radio by melo tezce snizit rotace, aby clovek nektere pisnicky neslysel ve vysilani az 4x za den, jak na kolotoci, hruza, des. Pak teprve ladit zvukovy kabat.

Žorž
Reply to  Jirkas
21. 6. 2021 19:23

Jenže o tom je formát CHR založený na Hot 40. A zvuková grafika s ním jde ruku v ruce – stejně často jako muzika se střídají zvukové prvky, aby radio bylo pořád trendy 🙂
Mně naopak vadí radia, která znějí stále stejně

Jirkas
Reply to  Žorž
21. 6. 2021 19:43

O tom to fakt neni a trendy uz vubec ne, kde si zamrznul?

Václav
Reply to  Žorž
21. 6. 2021 19:52

No právě během dne víc času než obal, na poměrně dlouhé období (několik měsíců) se tam dost často některé skladby opakují v pravidelných intervalech, jako by musely splnit údernický plán, takže to rádio „zní stále stejně“ 😀 Pomalu častěji mění obal než hudbu 🙂

Last edited 2 měsíců před by Václav
Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Václav
21. 6. 2021 23:28

Ano Václave, některé songy opravdu hrajeme i několik měsíců a vůbec se za to nestydíme. Údernický plán neplníme 🙂

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Žorž
21. 6. 2021 23:26

…jo, to vidíme naprosto stejně. V rámci formátu, který je daný se chceme neustále vyvíjet a být nejlepší. Tečka.

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Jirkas
21. 6. 2021 23:25

…díky za reakci „Jirkasi“ 🙂

Žorž

Je fajn, že o radio takhle pečujete 🙂 A líbí se mi, že máte tolik verzí BTM – aspoň se neoposlouchají

Franz

Upřímně, kritizovat časté rotace může jen ten, kdo nerozumí významu CHR formátu. Fajn rádio je zaměřeno primárně na mladé lidi. Mladší generace už opravdu nesedí u rádia od rána do večera, ale pustí si svou oblíbenou stanici třeba na 30 minut cestou do práce a 30 minut cestou z práce. A má jistotu, že díky vysokým rotacím uslyší to nejnovější.

Kdyby Fajn rádio hrálo novinku jen jednou za den, tak ji při běžném krátkém poslechu uslyším kdoví kdy. Ale slyšel bych místo toho starší a tisíckrát ohrané songy. To opravdu nemám zájem.

Teď taky trochu kritiky: osobně mi ve vysílání fajnu začíná vadit neustále pozvánky moderátorů na online poslech. Chápu, že mají instrukce, ale nestačil by jen propagační spot? Od živého vysílání očekávám trochu pestřejší projev.

Dotaz na Libora: v nové zvukové grafice je slyšet song Fred again – Marea. Bude nasazen i do playlistu?

Jinak mě v playlistu Fajnu příjemně překvapilo nasazení songu Noizu – Summer 91. Palec nahoru.

Last edited 2 měsíců před by Franz
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Franz
21. 6. 2021 22:00

CHR formát musí být dost neatraktivní pro inzerenty, pokud je průměrná doba poslechu třeba jen ta jedna hodina denně. To je i možná odpověď na to, proč má MB Fajn radio v otázce priorit až na posledním místě.

LiborV

Pro určitý typ inzerentů je CHR v kombinaci s online reklamou velmi atraktivní. Na dovolené jsem při pobytu v Baselu viděl autobus s celovozovou reklamou. Z jedné strany byla reklama na piercingy, z druhé na tetování. A vzadu nápis, že pokud si pořídíte piecing i tetování dostanete slevu. Umím si představit, že efektivnější inzerce bude na stanicích typu CHR. Když bývala lokální CHR rádia tak reklamy na diskotéky, zmiňované piercingy, fastfoody, autoškoly, solária, posilovny apod. byly ve vysílání docela často. I reklamy se často opakovaly.

PVo
Reply to  LiborV
24. 6. 2021 12:01

Inzerovat na rádiu s převažujícími posluchači, kteří poslouchají max 30 minut denně, jsou dost vyhozené peníze. Protože tu reklamu slyší mizivý zlomek i z toho počtu denních posluchačů, který je podle průzkumu a za který tedy inzerent zaplatí. A těch pár lidí co ji náhodou zaslechnou tak ji prakticky z valné většiny ani nezaregistrují – je to pro ně jako šum krajiny… jako já nevnímám každý lightboard ve městě kolem kterého projdu.

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager

…doba kdy bylo fm rádio jediným hráčem na písku a kdy ho lidé poslouchali celý den je dávno pryč. Bohudík 🙂 O to těžší je ale dnes zaujmout. Ano, jsme pravděpodobně v otázkách priorit MB na posledním místě, ale právě to nám možná dává větší svobodu být po všech stránkách „up to date“ 🙂

PVo

„…doba kdy bylo fm rádio jediným hráčem na písku a kdy ho lidé poslouchali celý den je dávno pryč. Bohudík „

fm rádio nebylo nikdy jediným hráčem na písku, byly tu kazety, cédéčka nebo elpíčka. Kdo toto napíše tak je leda ….

Poslední rok/dva poslouchám/střídám soustavně tři rádia: Dance-radio.fr, Rekord-Dancecore a Eurodance90
Kromě net mítinků atp třeba celou pracovní dobu , takže žádných 30 minut max – holt nejsem BOHUDÍK cílovka Fajnu 🙂
Btw: na posledně jmenovaném francouzském rádiu mají v playlistu songy od MC Eric a Barbary, už jsem od nich včera+dnes slyšel třetí song ( I’m free, You can’t stop na ten třetí si nevzpomenu už konkrétně který.to byl)

Aspoň něco „domácího“ když už kvůli takovým jako je pan Červinka musím pioslouchat rádia ze zahraničí..

Jirkas
Reply to  PVo
28. 6. 2021 20:46

„doba kdy bylo fm rádio jediným hráčem na písku a kdy ho lidé poslouchali celý den je dávno pryč.“
Slušný blaf dne a možná i týdne. Ja poslouchám nejvice rano cca dve hodky a pak odpo az do vecera cca 8h, takze min 10h z celeho dne. O vikendu pokud je hnusne a musim byt bohuzel doma, tak cely den.

Václav
Reply to  Franz
21. 6. 2021 22:41

Ddejme tomu že Fajn, ale proč rotace těch samých songů je i na E2, Hitradiích, Kissu a ještě nekde. Pořád se argumentuje delkou poslechu max 30 min i když to taky nemá logiku. Předpokládám že mladší čerpají hudbu jinde a pokud chtějí těch pár songů dá to ohodně míň práce si je stáhnout než tvořit bohatý playlist a mají 100% jistotu že je uslyší. To i když je z toho rádia kolovrátek, tak stejně ten co se přibližuje autem tak zrovna když chce určitý song v určitý moment, tak ho neslyší. Nebo na druhou stranu ho otravuje po dobu půl roku, a to je pak snad nějaká novinka? Ať se hrajou novinky, dyť v hitparádě je jich dost, tak proč nektere zvyhodnovat až pak jsou otavne? Dyť ještě pořád slyším rádia že mají v zaměstnání, nebo i ten co poslechne na krátké cestě nechce ty samé smyčky, tak které stanice jsou pro ně mimo Prahu? Proč se podřizuje všechno těm co poslouchají krátce? Kdo ještě krom Franze pravidelně vydrží na Fajnu? Já u některých stanic pochybuju, že jsou schopni je pravidleně poslouchat jejich tvůrci. Klidně řekňete kdo je schopen zatnout zuby a rotace vydržet. Jaký je váš rekordní čas strávený na Fajnu, a počet dnů kdy jste ho pustili.

Last edited 2 měsíců před by Václav
Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Václav
21. 6. 2021 23:40

Václave Václave, srovnávat playlist Fajnu a E2, nebo dokonce Kissu je jako srovnávat…………… nic vtipnýho mě nenapadlo. A jestli vydržím Fajn poslouchat? Jasně že jo. Naše rádio nejsou totiž JEN songy. Naopak je to celek, který drží logicky pohromadě. Moderátory, zvukovou grafikou, sociálními sítěmi, názorem na svět a právě playlistem. Jestli se líbíme každému? Ani omylem. A tak je to OK…

Václav

díky za reakci, nemyslím playlist jako celek, ale ty songy , co se vyskytují nejčastěji jsou často i slyšet na těch ostatních rádiích. A právě že bylo zajímavé, když skončila E2 rotaci určité novinky, tak Fajn v tom pokračoval. V minulosti to tak bylo pravidlem, dnes v menší míře taky. V minulosti už jsem to jednou hledal, že určitý rotující song na Fajn nastupoval později než na E2, proto bývalo, to že mě přišlo že E2 je ten průkopník. A právě před dvěma lety kdy tam přibyl do denního playlistu větší podíl novinek, poslech šel nahoru, ale teď mě přišlo jako by tam bylo právě míň kousků a víc rotací a poslech šel dolů, taky to mohlo být krizí, na kterou bohužel neumělo rádio zareagovat, když bylo jasné že vzrůstali stanice, které méně rotují songy.

Last edited 2 měsíců před by Václav
Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Václav
22. 6. 2021 00:01

…kdyby to bylo tak jednoduché a úspěch šel spočítat… naštěstí nejde. Pro mě osobně je rádio a jeho playlist hlavně o pocitu a v případě CHR rádia, jako je Fajn i o směru, kterým chceme jít. Asi tak nějak…

PVo

To co spočítat lze tak je u Fajnu maximálně na průměru, takže zbývají jen nějaké vybájené neurčité chiméry kde je Fajn ovšem podle Vás nejlepší :-D.
Nevím proč by se rádia nedala srovnávat , samozřejmě dají.. a že to porovnání nemusí vyjít pro Fajn dobře tak proto třeba věta “ srovnávat playlist Fajnu a E2, nebo dokonce Kissu je jako srovnávat……“ neznamená není víc jak nicneříkající canc.

Já mám rád všechno konkrétně a sám se vše snažím doložit fakty, protože jinak jde jen pocity které je ale nesmysl vsurgerovávat jiným za fakta.
Dneska jsem na Budějovické v Praze zahlédl s nostalgií nápisZlatá Praha 97.2 (asi tam byla nějaká diskotéka a toto překrývala nějaké novější cedule že jsem si toho všiml až dnes). Takovou image Fajn nikdy neměl, teď nemá a podle toho co tady prezentujete ani mít nebude.
Fajn má po těch letech podobnou mizivou image jako když si na Seejay prosí o příspěvek a přispívají tam hlavně lidi z toho rádia.
Ten nápis je vidět když pojedete přes Budějovickou od Podolí na Brumlovku vlevo na „náměstíčku“ (teď je tam volný plac, dřív tam bylo několik stánků)

TÉMA
Image
Last edited 2 měsíců před by PVo
PVo
Reply to  Oviradio.cz
23. 6. 2021 10:22

jo díky to je přesně ono: tady je to celé s názvem toho bývalého discoklubu: Facebook

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Franz
21. 6. 2021 23:32

…je docela příjeemný si přečíst názor někoho, kdo dokáže věcně hodnotit a má postřeh 🙂 Viz Marea. Skvělej emotivní song, který ale bohužel totálně „shořel“ v testech… UK club u našich posluchačů úplně nefrčí. Ale jsou i vyjímky, viz Noizu…a on-line poslech? Ano, promujeme ho hodně, protože narozdíl od konkurence nemáme takové pokrytí. Propagační spoty nám běží odpojeně v regionech, ale jsou i moderátorské vstupy… a živější projev moderátorů? Znáš Vaška Matějovského? 🙂