Komentáře a diskuze

  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 10:59 k KomentujemeV databázi ČTÚ se objevilo krátkodobé oprávnění Praha - Eden 104,2 pro "PRAHA FORTUNA TRENING TEMP".
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 09:21 k KomentujemeNa obsah vysílání to vliv nemá, ale na vnímání stanice = značky určitě ano, zvlášť když v posledních letech je...
  • Václav 2. 6. 2023 v 08:59 k KomentujemeAha, díky. Uvidíme co ten Fajn, logo na obsah vysílání vliv mít asi nebude, v tomto případě logo nehraje (roli)....
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 08:45 k Komentujeme1999-2018, 2018-dosud Zdroj: mediaguru.cz a pro srovnání staré logo londýnského Capital FM z konce 80. let: Zdroj: wikipedia.org
  • Václav 2. 6. 2023 v 08:39 k KomentujemeMusím se někde podivat, jak blanicti dokazou modifikovat své slunce. Mě přišlo pořád stejné.
  • Oviradio.cz 1. 6. 2023 v 23:57 k KomentujemeBlaník má současné logo rovných pět let. Druhým nejstarším po Fajnu je logo Rock Radia. Je z roku 2008, tedy...
  • Václav 1. 6. 2023 v 23:50 k KomentujemeA blanik?
  • Oviradio.cz 1. 6. 2023 v 23:49 k KomentujemeNo Good (Start the Dance) je skvělý a nadčasový kousek. Díky němu jsem objevil funkovou skladbu Funky Nassau od The...

Články

Komentujeme

O čem píšete?
20.6K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Milda
21. 1. 2021 11:35

Mám dotaz bude někdo nahrávat oldies záznam když bude končit?

TÉMA
Oldies rádio záznam
Jarda
Reply to  Milda
21. 1. 2021 12:29

taky by se to hodilo, ale v nějaky slušný kvalitě 😉

frkotou
Reply to  Milda
21. 1. 2021 21:18

Určitě se toho chopím a pak dám odkaz na Uložto. 😉

Milda
21. 1. 2021 11:31

Čau v úterý 19.1 jsem v dab chytil hlas prahy fungovalo

TÉMA
Hlas prahy
Jirkas
19. 1. 2021 19:39

Tak Rockzone dodrželo slib a dnes opravdu došlo k výměně pultu, zvukové karty a dalších komponent ve studiu a je tak po dlouhe době opět STEREO.

TÉMA
Rockzone opět stereo
Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
19. 1. 2021 19:40

Ano, proběhla avizovana vymena pultu, zvukovky a dalsich komponent. Pan Culek dodrzel slovo.

J K
18. 1. 2021 08:16

Hlas Prahy odstartoval dnes v 8 hodin v DAB+ sítích RTI cz a Teleko.

TÉMA
Hlas Prahy
Lohen1
Reply to  J K
18. 1. 2021 09:55
Jirkas
Reply to  Lohen1
18. 1. 2021 11:05

Hlas Prahy jest dostupný takto..

Multiplex RTI: Praha – 5A, Beroun – 5A, Příbram – 5A, Klínovec – 9C

Multiplex Teleko: Benešov – 8A, Kukla (Ústecký kraj) – 6D, Trutnov – Černá hora – 5D, Liberec – Proseč – 5D, Jihlava – Strážník – 8A, Brno – Barvičova – 8A

TÉMA
Hlas Prahy - dostupnost v DAB+
frkotou
Reply to  Lohen1
18. 1. 2021 13:33

Listen2myradio nepůsobí zrovna profesionálně. Mimochodem stream nyní nefunguje.

Jarda
Reply to  frkotou
18. 1. 2021 13:38

akorat nwm proč se mi vždycky spustí stahování, namisto aby se to začlo na webu přehravat.

Jirkas
Reply to  Jarda
18. 1. 2021 14:02

Prohlizecem, Opera i Edge spusti prehravani.

Jarda
Reply to  Jirkas
18. 1. 2021 14:13

opera? to ješte existuje? Jinak mam google chrome 😉

Jirkas
Reply to  Jarda
18. 1. 2021 14:14

Proc by neexistoval, je to stále jeden z nejpouzivanejsich prohlizecu.
Chrome je paskvil, to me na pc nesmi.

Jarda
Reply to  Jirkas
18. 1. 2021 14:20

no nwm jestli je vubec používany 😀
https://gs.statcounter.com/
spiš se to deli mezi vetšinu kdy vladne chrome, velky kus ma apple safari a ten zbytecek se deli opera s tema ostatníma 😀

Jirkas
Reply to  Jarda
18. 1. 2021 14:51

Hlavne funguje.

Žorž
Reply to  Jirkas
18. 1. 2021 15:38

Operu jsem jednou vyzkoušel a od té doby už nechci nic jiného! Má hromadu vychytávek, o kterých se mi do té doby ani nezdálo 🙂 A potvrzuju, že přehrává bez potíží 🙂

Vojta
Reply to  Jirkas
18. 1. 2021 15:46

Na Safari mi stream normálně jede taky.

Jirkas
Reply to  frkotou
18. 1. 2021 14:02

Stream je porad funkcni a bez preruseni i nyni.

PVo
Reply to  frkotou
18. 1. 2021 14:06

zajímavé –  mám to puštěné skoro 4 hodiny a zatím mi to ani jednou nespadlo, třeba to nemá ani zdaleka kapacitu „Up to 5000 listeners without quality reduction“
Přes MS Edge.
Pouštel jsem to přímo z jejich stránek a ne z toho odkazu tady (nevšiml jsem si ho nebo nebyl ještě odsouhlasený – ale jak koukám je zcela stejný).

frkotou
Reply to  frkotou
18. 1. 2021 16:02

Zajímavé, ten stream se chová podivně, ve Firefoxu nejede, ale v Chromu už ano, ve VLC také ne. Když jsem stream spustil, tak zrovna dohrálo mé oblíbené – Spike – Wake Up, což jsem na jiném rádiu nikdy neslyšel.

Jirkas
Reply to  frkotou
18. 1. 2021 17:20

Stream se chova normalne, tvuj PC či notebook ne.

frkotou
Reply to  Jirkas
18. 1. 2021 18:37

Děje se to bohužel i na více PC.

Jirkas
Reply to  frkotou
18. 1. 2021 18:50

Na rozhasenych PC.

frkotou
Reply to  Jirkas
18. 1. 2021 18:59

Ok, poradil jsem si sám. Ve VLC funguje tento tvar. http://freeuk25.listen2myradio.com:29892/

Jirkas
Reply to  J K
18. 1. 2021 10:38

Jj super, mají dobre naladen zvuk a i hudba samotna super, tak uvidime.

Jirkas
Reply to  Jirkas
18. 1. 2021 10:51

Znelky pro radio namluvil Luboš Novák, znáte ho nejen ze Zlaté Prahy.

PVo
Reply to  Jirkas
18. 1. 2021 11:59

jojo, koncepcí je to takový Radiožurnál, relativně příjemný (posuzuji ale pouze 2 hodiny) a slušně profesionální, zvolili zrovna plný dosah tak třeba bude mít úspěch. I když „nové“ rádio Z s podobnou koncepcí zatím moc nezaujalo.

Jirkas
Reply to  PVo
18. 1. 2021 12:21

Informace jsou kratke, takze nenudi a hudba milionkrat lepsi jak na Radiozurnalu. S Radiem Z je to taktez neporovnatelne.

PVo
Reply to  Jirkas
18. 1. 2021 12:24

no na Z víc „kecají“, ale to musí podle licence přes 50% času.

Jirkas
Reply to  PVo
18. 1. 2021 12:30

Hlavne se tam strasne opakuje hudba, tak uvidime jak zde a jeste strasny zvuk, zejmena na 101.1FM a v DAB+ neposlouchatelná mizerie 32kbs, kde i mluvene slovo je hrozne.

PVo
Reply to  Jirkas
18. 1. 2021 12:40

jo to je možný – tak dlouho (na zjištění rotace hudby) jsem Z nikdy neposlouchal a když si sám chci nějaké rádio testovat tak ladím přes net.

Jirkas
Reply to  J K
18. 1. 2021 11:24

Je super, že nehrají cz hudbu.

Jarda
Reply to  J K
18. 1. 2021 11:29

me to v dabu nehraje, nemam ho tu :O

PVo
Reply to  Jarda
18. 1. 2021 11:32

přes jejich stránky je stream na poslech online

Jirkas
Reply to  Jarda
18. 1. 2021 11:32

Seznam vysilacu tu mas, kde vsude je.

Jarda
Reply to  Jirkas
18. 1. 2021 12:10

tak zrovna tu chytam 11A praha nejlip, 6D mi nejde a na 5D mam němce 😀

Jirkas
Reply to  Jarda
18. 1. 2021 12:18

A co 9C Klínovec?

Jarda
Reply to  Jirkas
18. 1. 2021 12:37

nechytam a 5A z prahy mi buhvi proč nejde 😀

Jirkas
Reply to  Jarda
18. 1. 2021 13:12

Lepsi antenu.

PVo
Reply to  J K
18. 1. 2021 14:24

koukal jsem na licenci a je tam mj.: Provozovatel nebude využívat program převzatý od jiného provozovatele.. To mělo být v každé udělené regionální licenci na FM ale tohle tajtrdlíka Štepánka a spol. nikdy nenapadlo…

Last edited 2 let před by PVo
Jirkas
Reply to  PVo
18. 1. 2021 14:52

To je pravda, to by mely mit vsechny stanice v licencnich podminkach-

J K
Reply to  J K
18. 1. 2021 15:50

Jsem zvědav, zda Hlas Prahy spustí v dalších dnech i živě moderované vysílání, nebo zda bude program složený pouze z hudby a předtočených příspěvků

PVo
Reply to  J K
18. 1. 2021 17:20

měl jsem dojem že někdo ve studiu je=některé příspěvky byly uváděné, i když je fakt že to nemuselo být i tak naživo

Lohen1
Reply to  PVo
19. 1. 2021 01:18

Poslouchal jsem celé odpoledne a večer v práci a řekl bych, že i to,co se tvářilo jako naživo bylo předtočené. Po čase se některé příspěvky opakovaly. Hudba za mě super, koncept také. Líbí se mi to, i když nesú pražák. Moderované vysílání ale chybí a také chybí dopravní info. Škoda, že takhle nehraje Radiožurnál.

LiborV
Reply to  Lohen1
19. 1. 2021 17:50

I já poslouchám. Předtočené vstupy jsou zajímavé. Přesto je znát, že se nejedná příliš o aktuality, jako spíše o zajímavosti z Prahy.

Jirkas
Reply to  J K
18. 1. 2021 17:21

Je to celkem jedno, hlavne, ze je to aktualni.

Žorž
Reply to  J K
19. 1. 2021 18:36

Jedna zajímavost: pražský Expres FM, které o sobě mluví také jako o metropolitním radiu, před Seznamem patřil Společnosti Voice of Prague – v překladu Hlas Prahy 🙂

Jirkas
Reply to  Žorž
19. 1. 2021 19:47

Tato spolecnost ale nema nic spolecneho s radiem a majitelem nove vznikleho radia Hlas Prahy.

Žorž
Reply to  Jirkas
20. 1. 2021 12:14

Vím, jenom mi to připadalo jako kuriozní náhoda 🙂

Lukáš
Reply to  J K
24. 1. 2021 22:59

Hlas Prahy jsem zkoušel a hity jsou převážně z 90. let. Evidentně mají oblíbenou skupinu C-Block, která hraje skoro v každé hodině. Také mám tuto skupinu rád a aspoň jsem od nich objevil hit The Future Is So Bright, který jsem do této doby nikde neslyšel.

Honza K.
17. 1. 2021 11:18

Dnes od 20 hodin bude na Netro life radiu v pořadu „Hosté z města“ host DJ Basslicker. To už moc těším:)

TÉMA
Basslicker na Netro life
Láďa
Reply to  Honza K.
17. 1. 2021 22:30

Díky za tip Honzo, tvůj příspěvek jsem si přecetl v 19:50 takže akorát včas 🙂
Trochu mě překvapuje, že dostal na Kissu „zelenou“, ale jeho setík bylo to příjemné osvěžení v rytmu 130-150 BPM.
Rád si Netro naladím znovu a pravidelně, pokud dostane podobný styl a tempo nějaký další prostor 🙂

TÉMA
Dj basslicker na Netro Life
DJ Basslicker
Reply to  Láďa
18. 1. 2021 07:21

Děkuji, že jste ladili! Ano, vedení jsem se ptal a jednorázová akce mi byla povolena, o to víc jsem na náš Kiss pyšnej, že jsem za celých 15 let, co jsem jeho součástí, neměl s vedením problém

Míra
Reply to  DJ Basslicker
18. 1. 2021 10:03

Byla to bomba, super tracky !!! Tyhle pořady by se měly postupně posouvat do dostupnějších časů. Já osobně jsem rád že ti to vedení Kissu povolilo.
Na mě jde Bassmachine časově už moc pozdě v noci, ale tohle byla bomba.
Perfektní verzičky :))
Taky mě mrzí, jak se hudba zpomalila. Možná že je to přirozená snaha se trochu zastavit v této turbulentní době. Nedávno, když jsem do soupisky zařazoval Redepmtion od RMB, tak jsem si říkal, kde je ta doba, kdy to byla běžná rychlost a odevšad se to valilo.
Redemption by měla mít solidních 165 tepů za minutu.
Vašku, díky :))

Last edited 2 let před by Míra
Jakub Melin
Reply to  DJ Basslicker
19. 1. 2021 21:35

Vašku dá se to někde pustit ze záznamu? Rád bych si to poslechl.

Jinak díky za tvoje pořady a moderování na Kissu, občas naladím v autě a baví mne to, občas si ty devadesátky a další dance rád dám a u tebe je fakt vidět, jak tím žiješ. Minulý týden mne v Kissparádě docela rozesmálo, když jste pustili Guettu dvakrát po sobě. Chápal jsem to, ze současné hitparádové produkce je to nadprůměr.

Míra
Reply to  Jakub Melin
19. 1. 2021 23:38
Last edited 2 let před by Míra
Jarda
Reply to  Míra
20. 1. 2021 09:58

to mp3 bitrate 😀 si nekdo spletl s aac nebo s čím, to je jak když prase bleje… mp3 MONO 98kbs? A ještě je to uříznuté, nejsou tam basy, zní to jako když si pustiš muziku na kalkulačce 😀 čím to dopytle nahravate? Kalkulačkou?

Honza K.
Reply to  Jarda
20. 1. 2021 10:53

Zvuk je hodně bídný, ale alespoň něco no😀. Jinak nenahrával jsem to já, ale Oliver Šimek (pravidelně nahrává Bassmachine)

Jarda
Reply to  Honza K.
20. 1. 2021 11:39

tak mu řekněte, ať to nastaví na stereo a aspon 256kb/s bitrate 😉 At se z toho da něco dostat, to je jako když nahravam AM radio kalkulačkou. I v tom dabu je ten zvuk lepší než tyhle zprzněné nahrávky.

frkotou
Reply to  Jarda
20. 1. 2021 13:53

Nejlepším řešením je nahrávat přímo ve VLC playeru, nahrává se originální kvalita streamu, většina lidí to bohužel neví.

Last edited 2 let před by frkotou
Hori97
Reply to  frkotou
20. 1. 2021 14:04

VLC je nejlepším a současně jediným správným řešením, pokud jde o nahrávání internetového streamu. Následný střih provádím v mp3DirectCutu, kde lze mp3 stříhat bez rekomprese. Tímto způsobem lze získat stream, tak jak byl vysílán, tedy nejkvalitněji.

Jarda
Reply to  Hori97
20. 1. 2021 18:09

co se tyče z webu tak jo, vlc nahraje vždy original a pak se s tim da v čemkoliv pracovat, ale když už mají web stream, tak proč to nahraval v mono z fm na 98kb/s? To nedava smysl. normalně nahrat ve vlc a když to dobře chytí, tak neni potřeba to upravovat.

Ľuboš
Reply to  Hori97
23. 1. 2021 16:47

RarmaRadio je oveľa horší nástroj na nahrávanie?

Jarda
Reply to  Ľuboš
23. 1. 2021 17:57

rarma radio je v pohodě, zaleží jak se nastaví, pokud se tam nastaví bud original, nebo neco lepšího, tak kvalita bude vždy zachovala, al pokud se to nastaví špatně, tak je to hrůza, jen v rarma radiu nejsou aktualní odkazy.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
20. 1. 2021 15:36

Chtěl jsem si taky poslechnout jak z kalkulačky bleje prase, ale odkaz bohužel nefunguje.

frkotou

Stačí vyhledat DJ Basslicker – Netro-Life-Radio Special live set(17.1.2021).mp3.

Míra
Reply to  frkotou
20. 1. 2021 17:10

Na odkazy jsem asi marnej, z mobilu.

Míra
Reply to  Míra
20. 1. 2021 19:24

Tak tady:
https://uloz.to/tamhle/1rEprGDqwId4
Mělo by to být lepší, ale není to děláno přímo přes VLC, neboť to bylo docela narychlo.
Původně jsem neměl v plánu nahrávat.
Kdyby tam byly systémové zvuky z počítače (messenger, tak se omlouvám).

TÉMA
Basslicker na Netro Life Radiu
Last edited 2 let před by Míra
Květák
Reply to  Honza K.
18. 1. 2021 11:19

Bude nekde dostupny zaznam?

Míra
Reply to  Květák
18. 1. 2021 11:24

Já záznam mám, ale zatím ještě nevím, co a jak s ním.

Honza K.
Reply to  Květák
18. 1. 2021 13:29

Záznam je na uloz.to

TÉMA
Netro Life Radio
Květák
Reply to  Honza K.
18. 1. 2021 17:40

Super, diky

PVo
Reply to  Honza K.
18. 1. 2021 17:45

taky děkuji, teď jsem to doposlechl a super. Jinak mě Netro moc neoslovuje i když se musí uznat že se snaží…

Míra
Reply to  PVo
18. 1. 2021 17:52

Možnost by tu byla. Přemluvit pana majitele, aby vytvořil nějaký dotazník, co lidem nejvíce chybí.
Protože zatím posluchači nemají vůbec „dobré renomé“, tak například tvrdá hudba se moc nehraje.

PVo
Reply to  Míra
18. 1. 2021 18:15

no nevím jestli nějaký dotazník majitele přesvědčí plus taky je obtížné docílit dotazovanou skupinu aby to odpovídalo těm posluchačům které chce oslovit…. nějakou vizi musí mít sám a průběžné výsledky musí hlavně posoudit taky.

To „snaží se“ jsem myslel rozvoj hlavně omáčky okolo, jak rádio rozvíjí, se jeví docela sympaticky, stačí se podívat na FB atp.

Míra
Reply to  PVo
18. 1. 2021 18:38

Jasně. Já jenom přemítal nahlas. Jak bych řekl o většinovém posluchači – s tím materiálem se nedá pracovat :)) Ale ne…Prostě mě zatím nic jiného nenapadá. Myslím, že posluchači jsou i ,,kvalitnější,,. Jenom prostě v dnešní hudebně uloudané a měkké době jsou ty možnosti omezené – co hrát.
Před spuštěním Netro Life rádia jsem tu psal, že zhmotnění hudební vize bude trvat cca rok, takže nás čeká ještě 5 měsíců a pak si řekneme: Aha, takhle to tedy bylo v základu hudebně myšleno. No a pak by měla být nějaká možnost se k tomu vyjádřit. Pak se to zanalyzuje….Ale samozřejmě oslovení cílovky tím dotazníkem je další věc…Já bych byl rád, aby se hrálo i rychleji a tvrději i prajm tajmu…Ale to je jen můj názor. Stovky dalších to neustojí…

PVo
Reply to  Míra
18. 1. 2021 18:55

Jak je to vlastně s dosahem? pokrývá jen Budějky nebo třeba i Tábor? Třeba se na tom nárůstu podílu „jiných českých stanic“ podílelo Netro také dost : okres ČB má teď 6 tis. (ale před rokem 5 tis,) zato Tábor minule nebyl a teď 4tis…
Podle toho jak se ty výsledky málo mění bych i řekl že u Radioprojektu neobněňují nějak často vzorek dotazovaných (stejný respondent je asi dotazovám víckrát po několik čtvrtletí/možná i let…)
Něco dělá to že se vysledky z jednoho čvtrletí počítají do 2 vln ale to neplatí teď pro poslední dvoje výsledky protože 1+2čtvrtletí 2020 jsou vynechané.

Míra
Reply to  PVo
18. 1. 2021 19:32

V Táboře je pokrytí problematické – Indoor podle mě povětšinou vyloučený. V autě to hraje to až do Soběslavi, ale už od Ševětína se do příjmu motá BEAT z Dačic.
Ve směru na Týn nad Vltavou je to v pohodě. Samozřejmě, že Týn je v dolíku, ale není to tam rušené a končí na kopci severně od Týna.
Směr na Písek by to mělo hrát až za Protivín.
Ve směru na Vimperk až na úroveň Prachatic, ale pak už se tam montuje Dyleň.
Takže vliv by to mít mohlo, ale spíše na internetu a nebo v autě.
Když si vezmu, že v Táboře teď bude dvojitý rockový rádio …..

PVo
Reply to  Míra
18. 1. 2021 19:40

no Tábor tedy mohou dělat respondenti kteří pravidelně dojíždí (práce/studium) – výsledky budou jistě započítané podle trvalého bydliště respondenta.

LiborV
17. 1. 2021 09:10

Podle vlastních průzkumů Seznamu neodpovídá RadioProjekt ani u Expres FM a Classic Praha. Nejen u Signál rádia. Čím to může být? Přílišným optimismem vlastního průzkumu? Chybami RadioProjektu? Odkaz na článek ze, kterého čerpám: https://www.mediaguru.cz/clanky/2021/01/ranni-klub-je-nejznamejsim-poradem-radia-expres-fm/

PVo
Reply to  LiborV
17. 1. 2021 10:55

nejvíc záleží na vzorku respondentů, ten by měl strukturou odpovídat celé populaci. Podle stanovených parametrů vzorku by se lišily i výsledky získané pomocí audiometru.

Míra
16. 1. 2021 22:53

Čistě náhodou. Měl by někdo z vás doma ZYX 9962-8 nebo DMR 024-12 ? Mám Slice & Case Radio Mix 3:32, ale nějak to není ono.

TÉMA
Družba
Jiří
16. 1. 2021 21:01

Začal jsem poslouchat vysílání z Velké Británie díky tipu na netu.Nejprve na středních vlnách Absolut rádio,ale musím přiznat že ač jsem fanda analogu tak je to už moc daleko pro „stravitelný poslech“,zejména úniky a zkreslení mě „vyhnaly“ na net.Nevím čím to je,ale tamní rádia(třeba rádio Jackie-z Londýna) mají muziku na play listu vybranou,tak že mi to „sedí“ lépe než u stanic co jsem donedávna naladil zde na FM.To je škoda,protože bych chtěl poslouchat a tím pádem podpořit nějaké České rádio.Možná mi ta správná frekvence jen unikla?Když jsem byl na chatě u Prahy tak z té „záplavy“ Pražských stanic v zaujalo Color music rádio,ale to zde na FM nenaladím.Co vlastně poslouchám-nejraději muziku z konce 70 až do konce 80 let,ale i ta nejnovější mě dokáže někdy oslovit.Styly Poprock,rock,new wave,acid jazz,trance,disco 80″,country (trochu) a i další styly na které si hned nevzpomenu.

TÉMA
Jakou stanici si naladit v oblasti na pomezí SČ a HK kraje na FM když jsem ve věku kolem 50?
Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
16. 1. 2021 19:33

Jj, tez me dnes psali. Urguju to uz po nekolikate.“Dobrý den, píše vás víc s tímto postřehem, mrzí nás to, že to stále není ok, znovu to budeme urgovat, děkujeme za trpělivost a přejeme Vám hezký víkend.“

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
16. 1. 2021 19:36

V Liberci na 99,2 ve stereu stále nepříjemně vysokofrekvenčně píská, sem tam na chvilku vypadne modulace.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
16. 1. 2021 23:58

Tak oni maj snad vsude nahovno zvuk. To by museli vyměnit snad vsecky komponenty ve vysílacim řetězci.

Hori97
Reply to  Jarda
17. 1. 2021 00:22

Všude ne. Zvuk přes Astru 23,5 E je slušný. Čistý, včetně výšek.

TÉMA
Radio Z - zvuk
Jarda
Reply to  Oviradio.cz
17. 1. 2021 11:57

to by chtelo aby jim nekdo nastavil kompresor, proč mit dvojtou kompresi na webu, a pak nekoho kdo jim nastaví optimod na fm, pak by to mohlo hrat slušně jako na tom satu, a pak nekoho kdo jim nastaví dekoder u dabu, tam to chce překopat celý.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
17. 1. 2021 12:54

Ty Jardo, proč už dávno neděláš do broadcastingu? Tebe je v tom špitále vyloženě škoda! 🙂

Jirkas
Reply to  Jarda
17. 1. 2021 19:03

Představuješ si to, jak Hurvínek válku.

Soundwaver
Reply to  Oviradio.cz
17. 1. 2021 23:17

A jak Vám DR hraje v autě v oblasti Prahy Holešovic? v autě mi připadá, že se zde signál na některých místech zcela na chvíli ztratí na obou frekvencích.

TÉMA
Dance
Soundwaver
Reply to  Oviradio.cz
18. 1. 2021 09:11

ono to je asi jak kde, mezi budovami to může být podle mě horší nez v terénu, kde není žádná překážka v signálu. a taky záleží na anténě a tuneru.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
18. 1. 2021 10:53

Dance Radio prislibilo, ze se na to technici podivaji, aby byl zvuk a jeho naladeni na obou vysilacich stejný.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
18. 1. 2021 13:13

Na 89.0 FM je ted jiny koncovy audioprocesor. Do Jinonic ho technici dodaji behem unora.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
22. 1. 2021 20:35

Jak uz jsem psal, na kazdem vysilaci je jiny koncovy audio procesor, stejny procesor jako je na 89.0 bude osazen i na Jinonickou 102.9, ale az behem unora. Takze by mel byt nejen stejny zvuk, ale i jeho synchronizace.

Last edited 2 let před by Jirkas
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
22. 1. 2021 21:34

Ujíždí to občas i skupině RU. Zrovna včera jsem jel v Liberci místem, kde je 98,7 Radia 1 tak slabá, že to z ní pravidelně skáče na 91,9 a zase zpět a taky to pěkně koktalo.
Jak je vlastně ta synchronizace realizovaná? Moje představa je taková, že na každé kótě je přesný čas podle GPS a součástí streamu co jde na vysílač jsou časové značky podle kterých se to rovná. Ale pokud to tak nějak vážně je, pak nechápu proč to ujíždí. Někdy je to zase naprosto v pořádku. A děje se to i u Country, Beatu i Signálu. Ale jak říkám, ne vždy.

Hori97
Reply to  Oviradio.cz
23. 1. 2021 09:27

Všechny vysílače Country a Beatu, kromě Prahy, ballují signál ze satelitu a se žádným přeskakováním jsem se u nich nikdy nesetkal. Naopak dlouhodobě nesynchronní zvuk má Bonton mezi Prahou 99,7 MHz a Českou Lípou 96,9 MHz a Signál rádio mezi hlavní 105,7 MHz a Chotěboří na 89,0 MHz.

TÉMA
Nesynchronní zvuk
Last edited 2 let před by Hori97
Marcel
Reply to  Hori97
23. 1. 2021 11:42

Nesouhlasím, v tom případě neznáš situaci v Severních Čechách. Vyjeď si autem na Mostecký Hněvín. Nalaď si Country a přelaďuj mezi Most 102,6 – Chomutov 100,1 – Ústí n. Labem 106,8 a Praha 89,5. Uslyšíš, všude jinak posunutou modulaci. Při jízdě autem to „skvěle“ koktá……. U Beatu je to synchronní.

Hori97
Reply to  Marcel
24. 1. 2021 13:19

Máte pravdu, situaci v severních Čechách neznám, ale znám situaci v Čechách východních. Například cesta Praha – Pardubice je s naladěným Country je bez problému. Postupně 89,5 MHz (Praha), 87,7 MHz (Kutná Hora), 95,7 MHz (HK) a 96,9 (Pce) jsou všechny synchronní. To samé dále 103,6 MHz (Chotěboř).
U Signálu 105,7 MHz (Boleslav) a 104,1 MHz (HK) jsou také synchronní. Naopak 89,0 (Chotěboř) je rozhozena.

Pavel
Reply to  Hori97
5. 5. 2021 11:34

Přelazuje? 🙂

PetrPe
Reply to  Hori97
5. 5. 2021 16:25

To „zvuk na 96.2 zní jak kdybych dál repráky pod vodou“ radeji nepis, pro nektere tady je analog svaty gral kvality vyslilani 😂

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
23. 1. 2021 10:06

Zrovna jsem porovnával několik frekvencí RU, konkrétně:
Beat – 107,8; 94,5; 94,4; 95,3
Country – 97,1; 95,5; 89,5; 106,2
Signál – 94,1; 95,7; 105,7
Radio 1 – 98,7; 91,9
Vše je víceméně v pořádku, jen rozdíl mezi 91,9 a 98,7 je bajvočko 100 ms, tedy nic hrozného.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty

Teď mě napadá, že třeba u polského Muzyczneho radia si se synchronizací zvuku taky moc hlavu nelámou. Třeba u Dětřichova na Frýdlantsku se míchají signály z kót Bogatynia a Swieradow zdroj, obojí na frekvenci 106,7 a to je panečku slušný guláš, tam jim to lítá snad o vteřiny. 🙂

Jarda

v polsku si s ničím hlavu nelámou 😉

Jarda

a jinak v tom polsku je to tuším spiš rozladěné fm sfn, neco podobneho jako impuls liberec a černa hora, jsou mista, kde se signaly dokonce zruší, takže nic nehraje.

Marek Berger
Reply to  Oviradio.cz
23. 1. 2021 12:54

Kdyz balovani nestaci, tak musis resit internet a to generuje zpozdeni.

TÉMA
Zpozdeni
Jakub Melin
Reply to  Oviradio.cz
22. 1. 2021 20:52

Polepšili si v SV částech (a na D10 a vůbec směrem na Boleslav a Liberec to taky jde silněji, potvrzuji), ale třeba v Měcholupech, na Jižním Městě nebo v Uhříněvsi (tedy V a JV směry) je nyní 89,0 FM horší. Jde tam sice dobře 102,9 FM, ale jak je dál, tak už je slabší. Horší pokrytí určitě bude i v centru a v Karlíně, Vysočanech a podobně, kde Zelený Pruh dlouhodobě nikdy nehrál dobře – a Jinonice tam kryje Strahov a Petřín.

J K
16. 1. 2021 11:45

Na webu Rádia Impuls se objevil nový moderátor – Jaroslav Pavlík (dříve Hitrádio Faktor). V programu ale zatím uvedený není, zároveň jsem si nevšiml, že by některý z dosavadních moderátorů skončil, tak jsem zvědavý, v jakém čase a místo koho nebo s kým se ve vysílání objeví.

Jiříkovo
Reply to  J K
16. 1. 2021 13:12

Podle Facebooku bude v ranním vysílání.
https://www.facebook.com/100009258536725/posts/2837527769899146/?d=n

Jirkas
Reply to  J K
16. 1. 2021 13:18

Chudák..

Hori97
Reply to  J K
16. 1. 2021 14:04

Na Impulsu se z řad Hitrádia Faktor potažmo bývalého Kissu JČ dříve objevila ještě Adéla Jirkalová, ale její účast neměla dlouhého trvání než pár odmoderovaných bloků o víkendu.

Jirkas
Reply to  Hori97
16. 1. 2021 14:07

Není divu, na Impulsu se musíš nafetovat, aby jsi mohl moderovat ten jejich umělý nepřirozený a vlezlý juchů styl. To každý nedá.

Fanousek
Reply to  Jirkas
17. 1. 2021 22:04

Na impulsu musis bejt za dobre s matejickem. A to se neda.

J K
16. 1. 2021 11:37

Hitrádio spouští nový webový stream – Hitrádio Desítka. Nabízet má, podobně jako předchozí webová rádia, hity z 2. dekády 21. století.

TÉMA
Hitrádio Desítka
Jarda
Reply to  J K
16. 1. 2021 12:11

hlavne mít miliardu sub radií, pak to mlasknout do dabu a zalepit veškerou kapacitu aby se do muxu nedostal nikdo další 😀 V německu takhle půlku muxu zaplaclo radio absolut. Ale to se narozdil od hitradií dá poslouchat…

Jirkas
Reply to  Jarda
16. 1. 2021 12:21

Přesně takto DAB+ u nas dopadne, obsadi ho milion slátaných samohrajících verzi hitradii, impulsu, fajnů a pro nove zajimave stanice tam misto nebude. Takze to bude stejne zaplacnuto jako fm.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
16. 1. 2021 12:54

Nebojte, bude místo pro všechny. Akorát budou mít bitrate 32 kbps jako v Británii. 🙂

Jirkas

Presne tak, podepise se to na humáč audio kvalitě.

Jakub Melin
Reply to  Jirkas
16. 1. 2021 13:22

Toho se taky bojím nejvíc. Už jen fakt, že rádio bude muset platit víc za to, aby mělo poslouchatelnou zvukovou kvalitu, mi přijde ohromným krokem zpět. Na FM byla zvuková kvalita čistě na každé stanici a to, aby rádio hrálo kvalitně, nebylo otázkou žádných zásadních investic, spíš subjektivního přístupu techniků dané stanice.

V DABu to bude „daň“ za kvalitní poslech, kterou bude muset někdo zaplatit. A většina bude logicky šetřit, zejména ti menší, protože už tak pro ně DAB bude docela zásadně nákladný 🙁

PVo
Reply to  Jirkas
16. 1. 2021 12:56

nemyslím – ono provozovat i samohrajku něco stojí a ten prostor je tak velký že by bylo ekonomicky neúnosné zaplácávat kanály – které by nikdo neposlouchal- i pro MB. Ostatně v TV jsou také volné kapacity ve dvou stávajích muxech T2 a to se plámují dva další…. Taky od rozmanitosti v éteru je státní správa…
btw A mám dojem že netových samohrajek velkých skupin je tak nějak furt stejně, některá zase zanikají jako je teď třeba jen to jedno u Fajnu a byly asi tři.

Last edited 2 let před by PVo
Jakub Melin
Reply to  PVo
16. 1. 2021 13:25

To si to malujete růžově.

Pro MB není problém platit desítky vysílačů, které jen betonují FM frekvence – provoz, elektřinu, nájmy – to nejsou vůbec malé peníze. Troufnu si tvrdit, že za peníze, které MB platí za celkový provoz těch vysílačů „navíc“ jsme my na Coloru a Hey schopni provozovat síť obou rádií.

A že je od rozmanitosti éteru státní zpráva? Pokud by byla, tak ty doubly nejsou možné a už vůbec ne vznik nových doublů po slučování stanic. Prostě by se ty překrývající se frekvence musely uvolnit. Nic takového se neděje.

Last edited 2 let před by Jakub Melin
Míra
Reply to  Jakub Melin
16. 1. 2021 14:03

Zachvilku už to bude rok, co se předkleply nové frekvence pro Color a zatím stále nebyla vyhlášena výběrka, to je šílená pomalost.

Last edited 2 let před by Míra
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
16. 1. 2021 14:11

Nemáš pravdu.
https://www.rrtv.cz/cz/static/prehledy/vyhlasena-licencni-rizeni/lr180/lr180.htm
Rok to není, liberecká 95,1 šla na koordinaci v půlce května. Každopádně pomalý ten proces je, to ano.

Last edited 2 let před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Míra

O budějovické se vědělo dříve, nicméně díky za info, zde jsem to nezaznamenal. Na web rrtv jsem již přestal chodit, tam je to k poblinkání.
Super, že se to hnulo…

PVo
Reply to  Jakub Melin
16. 1. 2021 14:31

Uvidíme, DAB je rozhodně kvůli kapacitě lepším příslibem pestrosti než FM. Ostatně net bude mít čím dál vetší roli i když hranice kdy se vyplatí ekonomicky provozovat plnohodnotné rádio jen přes net je ještě daleko. Horší než je to teď na FM to v DABu být stejně nemůže.

Jirkas
16. 1. 2021 11:36

Tak na úterý je konečně plánována výměna pultu a dalších komponent ve studiu rádia RockZone 105.9, takže bude hrát opět stereo.

TÉMA
RockZone - mono
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
16. 1. 2021 09:22

Pozoruhodná je i poslechovost COLOR Music Radia v okrese Olomouc, kde vůbec nemá vysílač. Mám dojem, že to zde není poprvé.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
16. 1. 2021 10:06

však tam započítavají i online poslech, takže kolik lidí si je pustí online? Hlavně doma atd, kde to jde, tak hodne lidi spíše utíkají od tech hitradií v fm atd.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
16. 1. 2021 10:11

Říkám, že je to pozoruhodné, nikoliv nemožné. 😉 Kdysi mělo zase rádio Spin čísla v Ústí nad Labem, Radio 1 na Liberecku, dávno před tím, než zde mělo vysílač, pravidelně se zde objevuje i Fajn rádio atd.
A abych ti teda odpověděl na co se ptáš, Color má v Olomouci 3 tisíce.

Last edited 2 let před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Jakub Melin
Reply to  Oviradio.cz
16. 1. 2021 10:39

Signál rádio mělo ale dlouhodobě nadsazená čísla, která nekorespondovala s realitou. Ten pokles je možná až moc dolů, ale původní WR 150 tisíc byl naprosto mimo.

Stejně nadsazená čísla má dlouhodobě ČRo Wave. I v době, kdy byla tato stanice vlastně jen na internetu, se její čísla pohybovala mezi 40-50 tisíci, přitom ze statistik internetové poslechovosti v té době jasně vyplývalo, že se tam špičky pohybují někde kolem 2-3 tisíc. Kde tedy poslouchalo těch zbylých 40 tisíc, když DAB byl v té době naprosto nerozšířený a ladily ho maximálně stovky nadšenců v Praze a okolí?

Dlouhodobě k číslům z Radioprojektu zejména u menších stanic nemám důvěru. V branži se traduje, že si Babiš nechal udělat soukromý velký průzkum poslechovosti než kupoval Impuls. A z toho průzkumu tehdy vyšla diametrálně jiná čísla, zejména u některých stanic, než byla čísla z Radioprojektu. Ostatně na něco podobného ukazuje i nynější průzkum Seznamu kolem poslechovosti Expresu a Classicu. Ve své sociální bublině 25-35 let třeba znám spoustu posluchačů Expresu nebo Coloru (stejně jako posluchačů Evropy2, Kissu, Beatu atd.), ale snad žádného pravidelného posluchače Wave.

PVo
Reply to  Jakub Melin
16. 1. 2021 11:02

Kubo, a čím/jak by se třeba Signálu podařilo mít nadsazená čísla? A zvášť dlouhodobě? Bohužel mimo Radioprojekt už jsou akorát k dispozici pocitové odhady…, Taky si sice myslím že by průzkum audiometry přinesl dost odlišné výsledky než tento průzkum postavený na základě zpětných pocitů dotazovaných… podobně jako když se u TV přešlo z deníčkových průzkumů na peoplemetry. A třeba parametr radioprojektu 20% respondentů dotazování přes pevné linky, když pevných linek je necelých 14 na 100 obyvatel (a to v tom jsou i firemní linky které drtivě převažují) je evidetntě už dlouho totálně mimo…

ze stránek factbook cia.gov Telephones – fixed lines po ČR total subscriptions: 1,473,846
subscriptions per 100 inhabitants: 13.78 (2019 est.)

Jakub Melin
Reply to  PVo
16. 1. 2021 13:18

Jeden argument už jste napsal za mne – dotazování pomocí pevných linek. V tu chvíli logicky vyskočí stanice typu Blaník a Signál nahoru, protože 95 % lidí, o kterých vím, že mají a používají pevnou linku, jsou důchodci. Na firemní pevné lince se půlhodinu s průzkumníkem nikdo bavit nebude.

Dalším argumentem je to, že telefonický průzkum, kde opravdu půlhodinu řešíte všechny možné otázky, bude nahrávat spíše starší populaci než mladým pracujícím lidem, kteří nemají na podobné průzkumy čas. V tomhle netuším, jak jsou data do průzkumu zpracována, jestli je tam fixně daný podíl jednotlivých skupin a tak musí být třeba 20 % dotazovaných ve věku 18-35 a musí mít např. nějaký typ vzdělání a zaměstnání. Protože pokud by se průzkum dělal na obecné skupině dejme tomu od 18 do 80 let, tak je jasné, že z toho stanice zaměřené na vzdělanější, pracující a mladší lidi vyjdou hůř. Stejně tak je otázka, zda se třeba stejným lidem volá opakovaně (protože průzkumník ví, že minule se mu na tom čísle zadařilo) a podobně.

Třetí a poslední spekulací je ovlivnění průzkumu velkými broadcastery. Spekuluje se o tom roky, nikdo ale nikdy nepřinesl důkaz, že to tak je.

U Signálu je vzhledem k jeho pokrytí a dosahu nadsazenost čísel můj subjektivní pocit, založený třeba i na mizivé internetové poslechovosti (i ve srovnání s jinými stanicemi zaměřenými na stejnou věkovou skupinu) a mizivém dosahu rádia na sociálních sítích (opět s ohledem na srovnání s jinými stanicemi zaměřenými stejně).
U Wave je to pak založené na celkem tvrdých datech a ta čísla prostě dlouhodobě nejsou reálná, podobně jako u Radia DAB Praha (dřív Reginy DAB), která měla i v době, kdy DAB ještě nikdo neměl, desítky tisíc posluchačů, přitom na internetu měla ještě mnohem nižší čísla než Wave. Jak je to možné vysvětlit nedovedu, ale jsem o tom naprosto přesvědčen.

PVo
Reply to  Jakub Melin
16. 1. 2021 14:24

myslím že statistický vzorek je daný a nelze nahradit třeba respondenta 25-35 let respondentem 65+. U Radioprojektu dokonce přespokládám v průměru mladší vzorek než u předchozího Mediaprojektu (například Radiožurnál byl tehdy pravidelně vítězem)

J K
Reply to  Oviradio.cz
16. 1. 2021 11:04

U Rádia DAB Praha je hlavním důvodem jistě fakt, ze stanice vysílá jen v DAB+ a na internetu a DAB+ přijímače stále nejsou tak rozšířené. Ale také bych čekal díky rozšíření signálu alespoň mírný nárůst. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že v loňském roce stanice jela několik měsíců v omezeném nemoderovanem režimu (zaměstnanci stanice zajišťovali vysílání jiných stanic ČRo). Myslím si, že kdyby stanice vysílala celoplošně i na FM, čísla by mohla mít srovnatelná s celoplošnými stanicemi nebo celoplošnými sítěmi. V současném stavu o stanici většina lidí ani neví, ačkoliv kdyby se o ní dozvěděli, tak by ji třeba poslouchali (sám jsem se několikrát setkal s tim, že když jsem stanici někomu doporučil, tak mi po čase děkoval, že má z (mladého) mainstreamu nejlepší hudební výběr). ČRo sice spustil v Praze marketingovou kampaň, ale je otázkou, kolik lidí oslovila. Mimo Prahu pak o stanici není slyšet vůbec, přitom je škoda, že se stanice zaměřuje jen na Prahu, navíc když vysílá celoplošně.

TÉMA
Rádio DAB Praha - poslechovost
PVo
Reply to  J K
16. 1. 2021 11:14

Vysílá taky na satu a v DVB-T2 a že má nižší čísla než dřiv je taky dané změnou názvu ze známého Regina. Holt úskalí průzkumu na základě zpětných pocitů který typově preferuje známost před skutečným poslechem.

J K
Reply to  PVo
16. 1. 2021 11:27

v DVB-T2 nevysílá

PVo
Reply to  J K
16. 1. 2021 12:01

tak to se omlouvám za dezinformaci -vím že když přelaďuji nějaké televize, je tam těch rádií ČRo hafo (a většinu je rovnou mažu)

Petr
Reply to  J K
16. 1. 2021 11:20

Zkousel jsem stanici DAB Praha v praci (mam tam DAB prijimac a dost kolegu si ho vzapeti taky poridilo) a musim rict, ze hudebne na tom neni vubec spatne a libilo se nam. Co stanici zabiji je velice uzka specializace na Prahu. Zajimavosti ze v Praze bylo, je a bude lidi v jinych krajich moc nezajima. Jinak bych je vubec nezatracoval.

Lohen1
Reply to  Oviradio.cz
17. 1. 2021 22:00

Dab Praha je sice celoplošný, ale informačně stále zaměřený na Prahu. Když už ho daly všude, měli by změnit i mluvené slovo. Já tu stanici celkem poslouchám a moc bych uvítal, kdyby z ní udělali takovou mladší verzi Radiožurnálu.

jouda
Reply to  Lohen1
17. 1. 2021 22:03

Úplně nechápu, proč je DAB Praha součástí muxu ČRo na kanále 12D pro Moravu.

PVo
15. 1. 2021 23:44

Koukám do statistik (denní p.) a vítězem v nárůstu je s velkým odstupem „jiné české stanice„. To by mě zajímalo kolik v tom je zastoupemo rádií kromě Seejay, rádia Humor, terestického Orlicka, R.Západ a Č.Kanady a v DABu Pigy, Dab+40 a Samson.
Daily reach 157 tisíc je totiž 11x vyšší než třeba DR tady oblíbeného Color rádia. Koukal jsem na nějaká neterestická rádia na play.cz a radia.cz a podle online poslechovosti nevypadá že by tam kromě těch dvou prvně jmenovaných byly nějaké výrazněji úspěšné. Jaký podíl v tom mohou mít třeba rádia nákupních řetězců? Z terestických tipuji že má největší podíl rádio Západ, už vzhledem k významnému pokrytí obyvatel než ostatní..
Relativně (vzhledem malým číslům, kvůli tomu do výčtu nedávám rádia pod 10 tis) má dobrý nárůst má rádio Dálnice
Největší % pokles (jak už tady bylo uvedeno) má Signál.
Pozitivní pro pestrost v éteru považuji fakt že významně ztratily 3 největší komerční celoplošky a že Blaník i přes nárůst pokrytí, nárůst poslechovosti nevykazuje. A naopak neztratili sítě co nemají playlist od Vlacha po Bacha.

Ještě jsem koukal na Helax, statistiky jak sliboval ten člověk z rádia.cz už zpět rozšířené nebyly. No nicméně i podle online poslechovosti lze usoudit, že se nějaký masivní přesun z éteru na net nekonal (nějaká historická data lze nalézt přes Wayback Machine). Takže zatímco dřív se podíl online poslechovosti Helaxu vůči třeba Rockrádiu pohyboval od 22% do 42%, tak teď je to od 33% (dnes k 15:00) přes 42% (18:00) až teď 69%. Platí čím menší čísla tak tím větší má Helax podíl k Rockrádiu (i před opuštěním 93,7fm). Nárůst poslechovosti přes net teda odhaduju na 40%-60% předchozího stavu a to by znamenalo že většina lidí z terestiky na net nepřešla.
Ale když o tom tak přemýšlím je to možná tak lepší. Kdyby se ukázalo, že přešla třeba polovina z terestiky na net, tak už by tím argumentovali jako fakt proč nepřecházet na DAB,
Je prostě vidět, že brát vysílání přes net jako plnohodnotnou náhradu na éter je přinejlepším hodně předčasné a nejen Flajšman plácal praxí nepodložené nesmysly, že FM nahradí líp net než DAB.
Ještě to teď Media Bohemia zkusí s rádiem Oldies, ale podle mého mínění ani jedno z těchto rádií není tak jedinečné, aby posluchači se skřípěním zubů nepřešli na podobnou konkurenci v éteru víc než na net verze. Úspěch jako udělalo Danceradio od CZC se s těmito dvěma rádii na netu konat nebude a vzhledem k DABu je to asi tak dobře.

TÉMA
poslední Radioprojekt
Last edited 2 let před by PVo
Hori97
Reply to  PVo
16. 1. 2021 01:29

Nejsnažší cestou, jak dostat rádio k běžnému posluchači mimo FM síť teď bude díky povinné integraci do aut jednoznačně DAB. Masivnímu poslechu přes internet zatím brání dvě překážky – stále omezené mobilní datové balíčky a pohodlnost ovládání například při řízení. V autě již lze pohodlně využít např. službu Android Auto (nově i s výbornou aplikací „CZ rádio“), ale kolik lidí ji má a aktivně využívá… Kde je vůle, tam je cesta, ale bohužel většina lidí si zanadává na FB, ale pro zachování poslechu své oblíbené stanice neudělají nic. A to ani doma, kde je to opravdu už jen o přístupu, protože internet má doma každý…

Last edited 2 let před by Hori97
Petr
Reply to  Hori97
16. 1. 2021 07:50

Ja treba v DAB vidim budoucnost. Samozrejme se musi utrepat problemy s pokrytim a rozumnym nastavenim datovehy toku jednotlivych radii v MUXu. Je to podobne jak nyni na FM. Radia, ktera jsou na FM, jsou v realu vnucovana posluchacum. Sednu-li do auta a proladim radio, tak muzu nalezt v prumeru 15-20 stanic a z tech si vyberu tu pro mne hudebne nejlepsi. Opacny pripad, mam-li internet, tak je moznost vyberu temer neomezena. Nic mne nenuti poslouchat regionalni radia s regionalni inzerci a taktez si muzu pustit nejake zanrove zahranicni radio. A ted si jeste predstavte, ze by stale byly vsechny Kissy 😀 V tomto pripade, kdyz by zvitezila poslechovost pres internet, tak ma mozna konsolidace radii smysl. V cele CR by bylo napriklad 15-20 uzce zanrovych velkych znacek radii a dale programy CRo. Takze FM a v budoucnu DAB vysilace budou stale proztredkem jak posluchacum vnutit konkretni radia. Jinak za me ja doma posloucham radio pres internet a v aute taktez. Pro auto vyuzivam aplikaci Replaio radio u ktere si nastavite vychozi BT zarizeni a po sednuti do vozidla a nastartovani se vam automaticky mobil sparuje s radiam a spusti predvolenou sranici. Samozrejme to neni 100%, nekdy to zahapruje, ale zatim tato aplikace funguje v tomto rezimu nejlip ze vsech 😉