Nejnovější komentáře

  • Ddd: Proc bys to schytaval? Dipol je antena 🙂 Pokud je tam tedy jen dipol a ne neco slozitejsiho…
    13:29 03.10.2024
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty: Oficiálně 30m nad zemí, reálně tak o cca 8m níž.
    12:38 03.10.2024
  • Ondřej: https://www.oviradio.cz/jidxc/ctu-mapka_ostrava-klimkovice_88,6.png
    10:23 03.10.2024
  • Václav: U nás je cesta k navýšení poplatků a držení velkého počtu stanic, západní sousedé se zabývají efektivitou. https://digital.rozhlas.cz/otazniky-nad-verejnopravnimi-rozhlasovymi-okruhy-ard-skoncit-mohou-dve-desitky-9321374?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3gIfhql9M3luXErVhmcfNAz5Uswkih8_FrBIRmHAXv6_Dpe3niWq1Bcus_aem_eUq0lHIfpPKed7aclsHCDg
    22:23 02.10.2024
  • Oviradio.cz: Dálnice to měla takto: https://mapy.cz/s/fujafahoca
    22:18 02.10.2024
  • Macek: Fotka vysílače, byl jsem tam dnes v 15:30. Zároveň jsem nikde nemohl najít fotku vysílače s anténou Rádia Dálnice, je…
    21:21 02.10.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
25.4K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Franz
17. 8. 2019 21:27

Komentář k aktuálnímu Radioprojektu: Překvapením jsou pro mě především negativní výsledky rádia Kiss, poslední dobou jsem měl pocit, že se konečně vydalo správným směrem, ale vypadá to, že opět stagnuje. Jako hlavní problém vidím příliš úzký playlist. Stále se opakují stejné songy (až na čestné výjimky) a to v poměrně časté rotaci. Novinek by každopádně podle mě mělo být nasazováno víc. Co se týče české hudby na Kissu, především v hitparádě na mě nepůsobí moc dobře, zbytečně vybočují z běžného playlistu, nejlepší varianta, jak vyplnit povinnou kvótu české muziky, by asi byla s anglicky zpívajícími interprety (jako to umí E2). Některé výsledky, třeba pouhých 16 tisíc posluchačů týdně v okrese Ostrava, jsou navzdory poměrně masivní reklamní kampani v krajském městě dosti znepokojující. Když si vezmu, že pokrytí republiky signálem mají rozhodně lepší než E2, je Kiss daleko za svým potenciálem.

Žorž
Reply to  Franz
18. 8. 2019 09:09

Taky si myslím, že Kiss má na víc. Nechápu, proč si jeho centralizovaná verze nevzala vzor z Kissu Jižní Čechy – přátelští, veselí moderátoři a i jakožto nefanoušek jejich muziky dodneška smekám nad tím, co se tehdy Romanu Andělovi podařilo vytvořit – ze zárodku v podobě Radia Krumlov s jedním místním slabým vysílačem silnou konkurenci kultovního Radia (dnes Již Hitradia) Faktor. Fanoušci tady po Kissu vyloženě lačnili a na Kiss Parties Live moderátorům obrazně rvali ruce. Teď? Ticho po pěšině…

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
17. 8. 2019 09:39

A důvod?

jouda
Reply to  Oviradio.cz
17. 8. 2019 10:45

Na to bych si teda určitě nevsadil. 🙂

Jerry
Reply to  jouda
17. 8. 2019 13:54

Mne se v radiu diky tomu radi nahoru a cro stanice az pod ne. Podle me brzy skonci cro v teleku, protoze uz ted jede duplicitne a po spusteni dalsich velkych vysilacu cro v listopadu to bude postradat smysl

Jarda
Reply to  Jerry
17. 8. 2019 14:47

😭 ať nechají aspon v teleko lbc, tady cro vysilat nebude, tak at tu mám supl a v praci můžu ladit reginu, plus nebo sportovní speciál. Tady naopak bude chybět.

Jirkas
Reply to  Jarda
18. 8. 2019 12:03

V teleku nema CRo co delat. Jen at to leti pryc.

JM.
Reply to  Oviradio.cz
18. 8. 2019 23:21

Ten důvod je úplně jiný, znak před názvem zajistí, že ty stanice budou na začátku seznamu stanic v rádiu. Ze stejného důvodu měla Nova (a možná ještě má) v DVB-T před názvem mezeru a spousta přijímačů ji ukládala na první pozici.

Žorž
Reply to  Oviradio.cz
19. 8. 2019 08:46

To rovnou mohli pojmenovat jako AAA Radio 😄

David Pražák
15. 8. 2019 23:25

Zdravím, nevím, jestli už to tady někdo psal, ale narazil jsem na tohle rádio, které hraje trance music.
http://radiolife.cz/o_radiu.php

PVo
Reply to  David Pražák
19. 8. 2019 00:18

Dík za tip. Hezké i když jenom samohrajka (=nemoderované).

Philmen
14. 8. 2019 08:49

Active Group staví nové rádio ZET. V minulém týdnu na pozici ředitele strategického rozvoje zpravodajství skupiny Active nastoupil Karel Novák – bývalý šéfredaktor v České televizi. V nejbližší době by mělo dojít k restartu rádia Zet, které se má stát alternativou k ČRo Plus.

Jerry
Reply to  Philmen
14. 8. 2019 09:45

Jeste restart bontonu na starej dance formát, danceradio nechat housove a kazdej by si prisel na sve..

PVo
Reply to  Jerry
14. 8. 2019 14:35

Kdyby byl tak „dance“ jako Zlatá Praha v lepších chvílích tak bych byl pro.. Už jenom že má Bonton větší dosah by bylo plus.

Soundwaver
Reply to  PVo
19. 8. 2019 08:46

ovšem prosil bych ne tak ‚dance‘ jako s M. Davidem, H. Vondrackovou nebo Luneticama, ale věřim,že takový chvíle jste asi nemyslel 😀

PVo
Reply to  Soundwaver
19. 8. 2019 09:31

Tyhle Zlatá Praha myslím nikdy nehrála. Možná tak leda Dlouhou noc od Vondráčkové když byla aktuální ale ani tím si nejsem jistý. I když do playlistu cpali občas dost velký nesmysly (psal jsem nedávno Richard Müller Baroko)

Soundwaver
Reply to  PVo
19. 8. 2019 11:10

no, od Davida myslím hitovku ruskoa máša. ještě mě napadá Avril Lavingne, Tatu, ty tam taky myslim jely často. ale jinak asi podle aktualni nálady, jako všude. nicméně Zlaťáky a hot tipy byly tehdy hudebně top každopádně. mimochodem paradoxní bylo, že po změně na Fajn Radio(2003) hráli víc dancu než do ní

PVo
Reply to  Soundwaver
19. 8. 2019 13:06

ano, na Fajnu chvíli líp hráli než byl průměr k posledním letům RZP. Ruskou Mášu pochybuju – to je tuším z 88-89 roku a na RZP hráli novinky (a obecně hudbu do stáří několika let) i nestylové než nějaké /jakékoliv „prověřené“ hity.. to už bych si tipnul že spíš ten Davidův song k vítězství k Naganu (teď si nevzpomenu jak se jmenuje.. ostatně nebylo to nicmoc, po revoluci už holt nechytnul dech)

Ondřej
Reply to  PVo
19. 8. 2019 15:00

Michal David – Ruska Máša je rok 2002. PVo ty pamětníku 88-89🤣

PVo
Reply to  Ondřej
19. 8. 2019 16:05

hm pravda ..tak jsem si to spletl s Miss Moskva od Korna (http://www.kornjiri.com/cz/song-text.php?cat=jiri-korn-solova-alba-cd&deska=pred-odchodem-vypni-proud&song=miss-moskva), prostě M. Davida mám zafixovanýho do konce 80.let a v tom případě by tedy Ruskou Mášu na RZP hráli v souladu s tím co jsem psal výš..

PVo
Reply to  Ondřej
19. 8. 2019 22:53

no jak jsem si Ruskou Mášu pustil na YT tak ano hráli to a dokonce jsem vzpomenul že jsem to tenkrát na chatu rádia obhajoval že tohle do stylu RZP patří. Ale stejně je to vyjímka k tomu co si o M.Davidovi myslím a že k němu žádné předsudky jako že je to zombie atp. rozhodně nemám.

Soundwaver
Reply to  PVo
20. 8. 2019 10:38

myslíte chat klubrzp.cz ? já ho našel az ted nedávno ‚historicky‘. 🙂 no, ale zkrátka jsem tim chtěl jenom říct, že Zlatá Praha nebyla jenom čistě  taneční, (i když pořadama bezkonkurenčně ano) . ale jenom dance nebylo vlastně nikdy žádný pražský radio. 🙂
jinak pamatuje někdo na hroznou modulaci a nastaveni zvuku na Zlatce? doknce i na místech s dobrym signalem to tehdy v Praze ‚chrochtalo‘.

Soundwaver
Reply to  Soundwaver
20. 8. 2019 10:39

*kromě dance radia – pozn.

PVo
Reply to  Soundwaver
20. 8. 2019 14:14

Ne na chatu zlaté prahy nebo pak fajnu.

Matyas
Reply to  PVo
19. 8. 2019 11:27

Myslím, že právě Máša již na Fajnu, nikoli RZP v tracklistu byla, i s Kryštofem – Cosmoshop, aj.

PVo
Reply to  Matyas
19. 8. 2019 15:03

Cosmoshop pamatuju ..zajímavý že to je asi jediná skladba od skupiny Kryštof která se mi relativně líbí/nevadí. Jestli to je taky proto že ji hráli na RZP, nevím

Philmen
Reply to  Oviradio.cz
14. 8. 2019 11:17

Vzhledem k tomu, že se má jednat o propojení se zázemím Czech Media Center – což je Blesk, E15, Aha a plno lifestylových magazínů, předpokládám, že to bude zřejmě „odlehčená“ verze. Myslím, že to bude něco mezi lifestylově-zpravodajským rádiem, nepůjdou tam do žádných velkých rozborů jako na ČRo Plus.
A co se týká Bontonu – jedině souhlas, také vzpomínám na bývalý Bonton nebo DeeJay…ale když se člověk podívá na současný stav, myslím, že ČR je tak zlobbovaná po všech směrech (viz. mobilní operátoři apod.), že tento stav vyhovuje daným skupinám. Dokud nebudou mít možnost lidé ve velkém počtu poslouchat internetová rádia anebo nebude rozvoj DAB, tak to budou udržovat jak to je, navíc ještě některá lokální rádia pohltí….jenže, když dojde k přesunu na poslech net-rádia, tak se už nevyplatí investovat do FM vysílání….navíc jsem zvědavý, zda rok 2025 bude opravdu zlomový anebo všichni ti, kteří přistoupili na prodloužení licence za to, že přejdou na DAB začnou lobbovat za odsunutí termínu, protože xy důvodů a stát jim zase vyjde vstříc, protože proč by naštvali lidi, že nemůžou poslouchat svojí Helenku, Káju apod. v rádiu, které mají doma x-let.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
14. 8. 2019 12:00

Licence (a je to zajímavé počtení) https://www.rrtv.cz/files/lic/l875508.pdf . Podle licence nejde o vyloženě zpravodajské rádio. Tzn. že něco může vykrýt zpravodajský tým v rámci skupiny a třeba to mohou řešit podíl mluveného slova jako kdysi radio Alfa také nějakým „divadlem pro uši“. Akorát že by to bylo přes den a ne v noci. Nebo napodobí ruské Radio Kniga atp. Levná řešení se prostě najít dají… A když to udělají zajímavě že počet posluchačů stoupné aspoň na 2-3násobek -což tedy není tak moc velký cíl k současným výsledkům- tak to blokování této sitě doklepou bez nějakého dotování minimálně v „šulnul“ režimu do digitalizace.

LiborV
Reply to  PVo
14. 8. 2019 14:11

V Německu jisté rádio zvyšovalo podíl mluveného slova od 23 hodin audioknihami s erotickou tématikou. Dlouho tam běželo třeba 60 odstínů šedi. Zda jim to pomohlo nevím. Ale jde vymyslet lecos.

PVo
Reply to  LiborV
14. 8. 2019 14:29

🙂 to by ale u ZETka nešlo, problém mají zaplnit mluveným slovem českou část vysílání přes den.

Žorž
Reply to  Philmen
15. 8. 2019 10:22

Jsem zvědav, co se z nového Zetka vyklube – můj tip je, že se bude jednat o mix Plusu a Frekvence 1 bez muziky. Pokud chtějí dělat komerční zpravodajské radio, měli by přijít i s nějakým lifestylem stravitelným pro většinové posluchače, jak správně píšete 🙂
Mimochodem, co říkáte na styl vysílání Plusu?

Jarda
Reply to  Žorž
15. 8. 2019 10:35

A bude „nové“ zetko nekdo poslouchat? To radeji plus, nejen ze má lepší pokrytí, ale disponuje kvalitním obsahem. 🙂

Žorž
Reply to  Jarda
15. 8. 2019 11:01

V tom vám dávám za pravdu. Mně osobně by se líbila news talk stanice typu britské LBC, kde moderátoři řeší rozličná aktuální témata s posluchači na telefonu a hosty ve studiu. Byla by to zajímavá alternativa k ekonomicko-politickým informacím a hostům z řad odborníků na Plusu a myslím, že by si tohle Zetko našlo své posluchače. Zároveň news talk formát není tolik nákladný – nepotřebujete zpravodajskou redakci a reportéry po celém světě, stačí si zajistit výhodný telefonní tarif 😀

PVo
Reply to  Žorž
15. 8. 2019 14:28

to je zajímavý nápad. btw Jardo co se týče pokrytí ta ZET má velmi kvalitní síť na FM pokrývající všechna krajská města. ČRo Plus má tak plné pokrytí leda v DVB-T/DVB-T2, na FM rozhodně ne.

Jarda
Reply to  PVo
15. 8. 2019 15:54

u čro plus jsem počítal FM + DAB+, letos přibudou další. 🙂

Václav
Reply to  PVo
15. 8. 2019 18:53

čro Plus FM rozhodně ne? oproti ZET 2x více vysílačů- 28 vysílačů, z nichž 3 silné, většina krajských měst pokryta. Nezdá se mi že by byl PVo od nás ze Zlínska, kde je to vyjímka, 1 ze 2 nepokrytých kr. měst. BBC se papírově soustředilo sice do krajských měst ale neřeší sílu vysílačů a tak v součtu má méně pokrytého území než to ZET. ZET má štěstí v LBC, PCE tam obdivuhodný dosah navzdory k výkonu, pak jěště vysočina, ale do odlehlejších míst to nedoletí, ale pro nějaké formátové rádio by bylo dobré.

PVo
Reply to  Václav
15. 8. 2019 19:07

jsem od PCE/HK. Úzení možná (i když taky pochybuju) ale lidí rozhodně ne

Václav
Reply to  PVo
15. 8. 2019 20:07

No ale území je důležité pro spojitý poslech v autě, což v případě Plusu je hlavně v čechách, to tam Zet na tom tak dobře nebude. Z hlediska nepokrytých lidí má Plus hlavně mínus obyvatele Ostravy a ZL, ale to bude vykompenzováno jinými českými nekrajskými městy.

Jarda
Reply to  Václav
15. 8. 2019 20:15

pokudmáte radio s dab+ tak jsou možnosti ještě lepší, letos se pokrytí navýší, takže i ten zlín bude, ale digitálně, posloucham to už jedině v digitále. Ale ne každý má v autě a tak dab+.

Václav
Reply to  Jarda
15. 8. 2019 22:00

DAB máme jen kapesní. Ale stejně většinou relaxuju u hudební stanice.

PVo
Reply to  Václav
16. 8. 2019 09:47

Nemusím mít pravdu, jen jsem to tak odhadl když jsem koukal na stránky ČRO a plus nemá vysílače třeba v severních a východních Čechách atd. Pořádnou mapu pokrytí jsem neviděl. Je fakt že Zeť nemá pokrytí spojité

Jarda
Reply to  PVo
16. 8. 2019 09:59

Dle webu cro plus maji na severu vysílač, fm vysílače maji aktualizované, ale ty digitální nemaji, třeba tam chybi jihlava a tak, ale jen v dab+ Liberecký vysilac hraje obstojně a na východě to zvlada cerna hora, spise na ceskolipsku to skace mezi prahou a vychodnimi Čechy, ale dab+ to jistí, bukovka ma signal az do ceske lipy. Čro ladim vzdy pokud možno tak v dab+

Václav
Reply to  PVo
16. 8. 2019 13:25

Tak na stránkách čro toto nejde vidět, lépe je to tady https://fmscan.org/net.php?r=f&m=m&itu=CZE&pxf=%26%23268%3BRo+Plus . Pro východní Čechy je velký 101,9, nenaladil se u vás? Ještě pěkněji tady, kousek sjet na záznam z 2.11.2015: http://www.dxradio.cz/jidxc/news2015.htm , ale vzhledem k tomu, že je to z 2015, tak od té doby se rozrostl o podstatný počet dokrývačů.

PVo
Reply to  Václav
19. 8. 2019 00:45

101,9 musím zkusit, je fakt že už ani nevím co všechno u nás na fm vlastně vysílá..a když se mi nedávno -teda asi před rokem a půl 🙂 – vynulovala pamět stanic na tuneru tak jsem naladil akorát kiss, impuls a radiožurnál (stejně je poslouchám sporadicky a jsem obecně z FM tak zhnusený že se mi to ani nechtělo ladit). Jinak jsem přes víkend donutil opravit nastavení satelitu (někdo doma nebo vítr mi zjara trochu hejbnul s talířem a druhá Astra měla výpadky signálu) tak už mohu zase poslouchat německé Sunshine-live/ francouzské Funradio/Contact fm/Radio FG – mám na to extra sat. receiver jen k audiu…. Mimo Prahu mám akorát drahý net na mobilu tak se to docela hodí..

PVo
Reply to  Oviradio.cz
15. 8. 2019 17:51

nemusel by se ten kontakt s posluchači řešit přes telefony ale přes maily+sociální sítě+chat rádia, kde už si to moderátor vyselektuje. Ostatně hudby mohou mít ve vysílání skoro polovinu času tak to s tím zpravodajským charakterem nebude tak horký – bude to nejspíš jen trochu „ukecanější“ rádio s poprockem (nic jiného v Active neumějí), věkově zaměřené něco mezi E2 a F1. Ostatně jestli něco dobře koncepčně nevymysleli tak by nějakou rozsáhlejší investicí utopili akorát dost peněz. I když je fakt že ve svých velkých rádiích Flajšman nelitoval patřičně investovat. V F1 i v E2 bylo vždycky víc peněz v programu než třeba na Impulsu/Fajnu. I když třeba na F1 to vzhledem k výsledkům Impulsu moc nepomáhá.

Václav
13. 8. 2019 10:04

Jde vám DV 270 kHz? Mně ne. U DV si nejsem jistý zda rušení u mně nebo výpadek. Že by noční bouřky?

Cryxia
Reply to  Václav
13. 8. 2019 13:32

zdravim 270 mi nejde taky na radiu

Václav
Reply to  Václav
13. 8. 2019 13:56

Taky zdravím. Tak jsem popátral a https://www.rozhlas.cz/vysilace/vyluky/ bude mimo vždy přes den až do 21.8. Jsou tam také info o brzkých výlukách Kleť, Javořice – tak čeští DXeři čiňte se. Já jsem bohužel zmeškal v půlce prázdnin Praděd a pak Tlustou horu, ale stejně jsem byl přes den v práci a tam dole moc dálky nejdou.

Jakub Melin
Reply to  Oviradio.cz
12. 8. 2019 20:53

Že by někdo reálně poslouchat ZET, to je docela nereálné, že. Expres půjde nahoru, protože má slušné promo i ze strany Seznamu – to spojení se ukazuje jako dobré, byť osobně z něj radost kvůli zprávám a více kecání nemám (Expres mne dříve bavil víc). Naprosto perfektní je nicméně na Expresu pořad dvou anglických pánů Totally Wired, vysílá se v úterý večer a v českém éteru je to jedinečná záležitost.

COLOR se drží aktuálně na svých, FB fanoušků přibývá, poslechovost na internetu se drží a přístupy na web také, chtělo by to promo 🙂

Soundwaver
Reply to  Jakub Melin
13. 8. 2019 10:37

vzoomínám si, že někdy kolem roku 96-97 mělo jablonecné radio Triangl(tehdy frekvence 97.9 z Ještědu) také anglicky moderovaný pořad dvěma německými djs s novou taneční a klubovou hudbou (název ruším ‚chartshow‘). takže už kdysi takové pořady existovaly.

PVo
Reply to  Soundwaver
13. 8. 2019 11:29

jojo něco takového na Triangle bylo … Jinak na Zetku se dá poslouchat aktuální zpravodajství BBC – to hibernované není a může jen toto reálně dělat věštšinu z poslechovosti jakou v současnosti má

Lohen1
Reply to  Soundwaver
13. 8. 2019 23:57

A také Jafe James House

PVo
Reply to  Oviradio.cz
12. 8. 2019 20:55

Danceradio má o dost razantnější pokles od minulého měření než Spin (28,5% v týdenní z 21 tis na 15 tis a 50% v denní poslechovosti) z 12 tis. na 6 tis. Spin“pouze 25% v týdenní a 24% v denní.

Jerry
Reply to  PVo
13. 8. 2019 12:30

Ani se nedivim, spousta lifi odladilo, cesky narod je narod komerce, a ten house, co tam ted hrajou je spise pro mensiny. Za me chybi 90ky co se hralo drive v so a ne dopoledne, jelikoz tam bylo spoustu neohranych kusů, ktere nikdo jiný v cr éteru nenabizel. Zaroven vymizel trance a hardstyle, obcasne i kvalitni dance 2000 az 2010,napr. Milk inc., lasgo, ian van dahl. Za me to takto danceradio dotahne brzy na pozici radia Zet, bohuzel, na ceske publikum je to zcela mimo misu

PVo
Reply to  Oviradio.cz
13. 8. 2019 15:45

Změny byly od 2012 od doby co program přestal financovat p.Matějka z CZC . Od té doby to šlo z kopce.. respektivě se plácá plus minus v mizérii (spíš to minus) Důležité je spíš daily reach a tak málo – 5,9tisíc – jako teď myslím ještě nikdy nebylo . Flajšman (schválně mu komolím jméno – on taky zkomolil to radio) prostě umí a to tu poslechoost ještě zvedá ta nostalgická paměť míň mediálně zdatných bývalých posluchačů. Reálná je podle netové ještě mizivější. To „přibylo žánrově tolerantnějších a méně ortodoxních posluchačů“ beru jako frázi z důvodu Oviho sympatie k tomu formátu, já mám naopak z toho jejich neštěstí akorát radost.. Šli proti zdravému rozumu a patří jim to ! – měli už zkušenost s předchozím Info DJ který byl nâmlich ten samý nesmysl. Když je někdo nepoučitelnej tak mu to patří! A měli by změnit jméno když dance vůbec nehrají

PVo
Reply to  Oviradio.cz
13. 8. 2019 17:05

ale vkus přece nikomu neberu, jen z hlediska celkové poslechovosti bylo Radio DJ (po několikátém přejmenování) ekonomickým nesmyslem

Václav
Reply to  Oviradio.cz
13. 8. 2019 17:14

Ano éter se mění a zázrakem vždy se najde něco zajímavého, připadá mě to jak ve filmu neustálé unikání před katastrofou. I když teď mám den složený z několika stanic. A Petr Hannig – tak to je snad ojedinělý rozum, protože v rozhovoru na prezidentského kandidáta na Žurnále tam mluvil něco ve smyslu: Já jsem akademický malíř, já jsem ilustroval slabikář, podle něj už se učí 15 let“ což by byla ta veselejší zkušenost oproti náznaku že by byl pro kvóty na českou hudbu. 20. minuta videa, kromě toho že víme že má na svědomí popík, jsem se bavil: https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/prezidentske-volby-2018-petr-hannig-rozhovor-kandidat_1801112022_dbr

PVo
Reply to  Oviradio.cz
13. 8. 2019 17:20

Dost jsem se v projektu Danceradia neformálně angažoval a beru ho tedy tak nějak za své. Podsouvat mi furt „nekončící ublíženost a trauma“ když nastavuju zrcadlo faktů je nesmysl. A i kdyby tomu tak bylo tak je to lidské. Dokud jsem mohl poslouchat něco jiného (Zlatku) tak jsem Flajšmanovo břídilství s nevěřícím kroucením hlavy mlčky přecházel a nikde jsem námitky neventiloval. Ostatně za to dobu mohl Flajšman předvést, že má pravdu, ale předvedli toto..

Václav
Reply to  Oviradio.cz
13. 8. 2019 16:07

Otázkou je jaký účel vidí provozovatelé, jestli vůbec nějaký, obzvláště když patří do Active. 2012 – těsně před tím byl na vrcholu i Bonton, tedy těsně před tím než začalo z Aktivit lagardere vyplývat, že nechtějí aby nějak tyto rádia prospívaly aby snad nekonkurovali E2. Takže by mě zajímalo proč vůbec se o nějaké změny Lagardere pokouší? Snad že by nynější formát by méně bral z cílovky E2. Otázka jestli je dobře že se vyměnili posluchači za tolerantnější, z tohoto úsudku vypadá že se zevšobecnňují, než aby se drželi žánru i když je to elektro, ale tím by se mohl zabývat spíš Expres, R1 nebo tito tolerantnější posluchači naladí Color. I když zas R1 jsem párkrát zkoušel v poslední době a mile mě překvapilo spoustou stravitelných věcí až indies. Danceradio – styl nic moc pro původní posluchače. Na druhou stranu se zas objeví 90s Everything but girl – Missing. Třeba si to ještě časem posluchačská čísla najde. Takže většinové EDM jsou snad teď AC a CHR rádia, snad jen jinak většinově to dokázal podat Helax (2010) nebo Freeradio (2015). Podle mě by to šlo kdyby existovalo rádio kde by hrál jen Basslicker tedy rozmanitý Kiss bez otravných rotačních novinek. Zlatá Praha se přeci zkoušela vzkřísit, ale nějak se to neujalo. Ale ještě k poklesům – on je ale spíš klesající trend rádia jako média, ony až na pár vyjímek poklesly všechny stanice, který nějaký ten pátek fungujou.

PVo
Reply to  Václav
13. 8. 2019 16:42

Vzkříšení Zlaté Prahy (=Zlatka rádio) bylo neúspěšné protože to vzal do ruky člověk bez potřebného balíku peněz a vize jak sehnat peníze (co vím tak dlužil moderatorům, L.Nováka nadále platíl Matějka atp).. a jen netové radio se sebelepšími výsledky prostě inzerenti a reklamky neberou (třeba DR od CZC na netu mělo poslechovost jen o něco nižší než E2, a jistě vyšší než leckterá terestická.. a i tak se prostě k reklamě nedostalo…. těch 50 tisíc WR, pak co už bylo v éteru, nebylo jen tak z ničeho nic… Jo a Bonton měl vrchol o dost dříve .. v 2012 už byl poprock verze od Flajšmana (poprock nezastavíš) s horšími výsledky

Václav
Reply to  PVo
13. 8. 2019 16:53

No dobře , ale jaktože funguje několikáté rockové rádio Heyradio a na peníze si nestěžuje a kromě více frekvencí se dostalo k Praze a to časově po pokusech se Zlatkou? Mimochodem ted zkouším Dance a pro dnešní potřeby asi bude vyhovovat, připomíná mi to jak býval Helax , původní Dance to není, nic pro PVo.

PVo
Reply to  Václav
13. 8. 2019 17:10

p.Pýcha je zkušeňejší úspěšnější rozhlasák a začal s tím jako terestickým rádiem Sázava, jen na netu se mu rozhodně nijak nevedlo. Ostatně ty jeho rádia vzor úspěchu nejsou nicméně oceňuji že nepeče s mafií..

BtW: Vaška Votavu/Basslickera přitáhlo do „éteru“ taky Matějkovo Danceradio myslím dřive než byl na Kissu JČ i když se k tomu teď asi moc nehlásí.

Václav
Reply to  PVo
13. 8. 2019 17:46

Hey úspěch, neúspěch – vysílá. Tím mě přišlo kdyby někdo začal v takovém rozsahu jak je Hey, provozoval Zlatku, našla by si více příznivců než ten Hey.

PVo
Reply to  Václav
13. 8. 2019 17:59

kdyby byl p.Pýcha zatížený na dance2trance tak určitě 🙂

Václav
Reply to  PVo
13. 8. 2019 18:08

Ano v tom je ten malý háček 🙂 Rocku víme že je tu dost, škoda, že jedno z těch rádií (Hey) se d2t nevěnuje, i když jednou jsem naladil Sázavu a tehdy někdo před půlnocí tam měl pořad ve kterém nějaký ten trance zazněl.

PVo
Reply to  Václav
13. 8. 2019 18:27

to nevím, ostatně jednotlivé pořady nelovím (musel by mít dost dlouhou stopáž jako discopříběh M.Hájka a ani ten neposlouchám nijak pravidelně) Opakuji že preferuji liniová rádia a veškerá úspěšná komerční rádia jsou vesměs s liniovým obsahem. Různé pořady považuju dobré leda tak pro rádia veřejné služby.

Václav
Reply to  PVo
13. 8. 2019 18:47

Ano já jsem věděl že jsem tam měl ještě připsat že to není pozvánka. Bylo to na Sázavě, což znamená že už došlo ke změnám, takže takový pořad tam není a stejně asi každé vydání byl trochu jiný styl, uvedl jsem to jen pro zajímavost, narazil jsem náhodou, ani já jsem nebyl pravidelným posluchačem tohoto pořadu. Zase jen pro zajímavost sice alternativní stanice sk rádio_FM věnující se všemu taky dávala záznam z koncertu trance, to jsem třeba u žádné naší stanice nezažil. Ale jinak jsem si zvykl, že nepoužívám jen jednu stanici ale je pravda že hodinový pořad je málo aby člověk vůbec zachytil, což proč by neplatilo i pro Čro. Mám rád i další styly, proto u sebe nevidím problém když přijdu k přímači dát cíleně předvolbu podle denní doby oproti tomu jak někdo ladí od ničeho k ničemu. Hájka kvůli kecům neposlouchám ještě od doby s Davidem, třeba se to změnilo ale nevím.

JM.
Reply to  Václav
13. 8. 2019 21:25

Změnilo, samotný Hájek už se poslouchat dá a ten pořad je celkem fajn, souhlasím, že když tam s ním byl ten normalizační zombík, tak to bylo nezkousnutelné a ty kecy byly šílené.

Jerry
Reply to  Václav
13. 8. 2019 17:03

Pod to bych se naprosto podepsal, souhlasim a skoda, ze uz Basslicker nemuze jet kissmanii a zasahovat do playlistu radia jako drive, to byla tenkrat jízda a podle me by tim kiss i hodne ziskal. To, co tam predvadi Pomeje je taskarice..

PVo
Reply to  Oviradio.cz
13. 8. 2019 18:11

proč furt dáváte takový důraz na 2017 ? S Roxtarem apod. už tak významná změna nebyla. Matějkova koncepce rádia ukázala kde je faktický potenciál na trhu a žádné jiné netové rádio předtím a ani potom takový úspěch nemělo. A pokud někdo takovou „veselou komerční vysílačku“ považuje za hloupu a překonanou tak ať (takový většinou ani neví co chce), ale potenciál má.

Soundwaver
Reply to  PVo
13. 8. 2019 18:57

no, změna od té doby byla v tom, že se začly velmi výrazně opakovat všechny songy (trvá bohužel dodnes) a zcela vymizel např. trance(např. i v tom roce 2017 – do změny – i jako novinka třeba Andrew Rayel-My Reflection) a pestré a (neopakující se) taneční 90ky v běžném playáku(i přes současný Kiss nevidím nikde podobnou náhradu).

PVo
Reply to  Soundwaver
13. 8. 2019 20:11

Pokud bych uvažoval Flajšmanovu verzi rádia před rokem 2017 a tu po: jsou z hlediska obecného úspěchu propad obě. Osobně podle mého vkusu jen pro semtam nějaký flák i ta předchozí verze byla stejně málo poslouchatelná ..asi jako je Kiss (byl bych holt stejně naštvaný). Ale bez ohledu že se mi tedy nelíbila ani ta verze předtím tak bych přece ani Ovimu nemohl s předchozí verzí oponovat faktem poslechovosti vůči jemu bližší verzi že je lepší… protože by šlo jen o ten odlišný vkus a ne objektivní úspěch… doufám že jsem to napsal srozumitelně 🙂

Lohen1
Reply to  Jerry
13. 8. 2019 23:58

Souhlasím. Hlavně ten vocaltrance z 00s aka Milk Inc a pod. se nikde nehraje.

Soundwaver
Reply to  Lohen1
14. 8. 2019 09:00

přesně. přitom tehdy, tedy v těch letech po roce 2000 (i dříve), tyto styly, když budu mluvit za Prahu a střední Čechy, poslouchalo na Bontonu, Zlaté Pze, Voxu dost lidí. aspoň 1 radio hrajici podobný mix s bohatym archivem (ale fakt bohatym a využívanym) by tu posluchačskou základnu stále stále našlo.
(viz uchytnuvší se rocková radia s vice různými podstyly).

PVo
Reply to  Lohen1
15. 8. 2019 07:13

ano female vocaltrance z 00s taky považuju za vrchol dancemusic. Co jsem naposlouchal Tinmmyho Trumpera apod. tak na YT poslouchám toto. Mimochodem klip Lasgo-Something je natočený na pražském Hlaváku.

Soundwaver
Reply to  PVo
15. 8. 2019 16:56

a třeba song od projektu Airplay – The music is moving (hrál Bonton kolem roku 2002) byl natáčen v pražském metru.

PVo
Reply to  Soundwaver
15. 8. 2019 17:32

Jojo hezký.. normálně klipy moc nesleduju (a naše poprockové hudební TV mě ani nezajímají) . Jen na YT když vypínámm reklamy a u Lasgo jsem si včera všiml že mi to je povědomé…

Lohen1
Reply to  Oviradio.cz
13. 8. 2019 08:35

Jen pro zajímavost… Cca 2 dny, co mi volala paní kvůli průzkumu. Jaké stanice jsem poslouchal posledních 7 dní nejvíce. Když jsem mimo jiné zmínil Kiss, zeptala se jaký, že jich má v dotazníku víc, jestli Deltu, Jižní Čechy….. Tak co jako chtějí, po více než roce.

Jarda
11. 8. 2019 12:43

Na vysílači Proseč krom anteni soustavy pro dab+ vymenili i fm, zajimalo by mě jaký byl důvod, měli tak krásne dvojče nyni je jen jedna anténa a jeste jina nez ty předtím, zajimave že stará nevyužitá anténa co zbyla po ballu z bukovky tam u satilu zustala. Také dab antény jsou tu lepší, treba v olomouci i na Milešovce je jen dipol a tady je ta klasicka „matrace“ nebo jak se tem antenam říká.

Jakub Melin
Reply to  Jarda
11. 8. 2019 14:39

Máte fotku? Je možné, že tam místo dvojčete je třeba tříprvková směrovka, ta má i vyšší zisk než to dvojče a nepotřebujete dělič (tedy je snadnější montáž a údržba).

Jakub Melin
Reply to  Jarda
11. 8. 2019 14:44

Tak jsem si foto našel na Smidlib.cz a je to jasné. Pro FM je tam nyní tříprvková Yagi, která je se ziskem 5 dB i efektivnější než dvojče, ale zase se mírně zhorší pokrytí do směrů, kam nemíří (tedy asi na Jablonec?). Tříprvek tam dali proto, že by se tam dvojče pro DAB a dvojče pro FM nevešlo, vyšší stožár asi na rozhlednu nebylo možné dát, proto tohle řešení, aby se ušetřilo místo.

Jarda
Reply to  Jakub Melin
11. 8. 2019 15:15

A nebo by vyšší nástavba mohla být i trochu nestabilní, ta fm bude asi mířit na lbc, myslim ze se trochu zlepšil signál cro lbc, neni v něm tolik rušení, ale muže to být i placebo. zatím je ale příjem mnohem lepší. A jaký je váš nazor na anteny pro dab+ lbc vs olomouc?

Michal
11. 8. 2019 10:47

Velice zajímavá je dlouhodobě velmi nízká poslechovost radia Hey v libereckém kraji. Přestože tu má dva FM vysílače se zásahem cca 200 tis. obyvatel, dle průzkumu má rádio v kraji velmi slabých 200 posluchačů týdne, denně je to pak na statistické nule.
Oproti tomu alternativní programy, které tu v žádné pozemní platformě nevysílají (jmenovitě Radio 1, Helax, Expres FM) zde mají v součtu slušných 3200 posluchačů týdně. To leccos napovídá o současném trendu a stavu místního éteru. Jistě je to důvod k zamyšlení.

Jakub Melin
Reply to  Michal
11. 8. 2019 12:03

Něco to vypovídá taky o Radioprojektu, který je naprosto nepřesný, co se menších rádií týká. Ten průzkum je pro stanice pod 40 000 týdně defakto nepoužitelný. Na Slovensku třeba výsledky těchto rádií neuvádějí, protože je to prostě statistická chyba.

Třeba COLOR měl v jednom Radioprojektu 6000 posluchačů v Olomouci, kde vůbec nevysílá, což bylo stejně, jako měl v Brně, kde má vysílač a velmi slušnou poslechovost.

Absolutně nevěřím třeba číslům Wave nebo Reginy DAB Praha, která vůbec nesedí s poslechovostí daných stanic na internetu (kde zejména Wave poslouchá majorita jeho posluchačů).

Jarda
Reply to  Michal
11. 8. 2019 12:40

Tak to je neco špatně, přitom jablonecky kmitocet má slušný dosah a ceska lipa taky, jsou tu i dobry mista kde ma slusny presah i stredni Čechy, takze o tom musi vědět dost lidí když hodně přelaďují, ale taky by me zajimal ustecky kraj kde ma slusny dosah vysilac Rumburk. Ono se to ale asi týká vicero krajů.

Michal
Reply to  Jarda
11. 8. 2019 14:46

V ústeckém kraji má Hey podle radioprojektu 2,1 tis. posluchačů týdně. Tomu bych docela věřil, protože ve šluknovském výběžku není moc velký výběr programů a z těch rockových tam nikdo jiný nevysílá.

Ondřej
Reply to  Michal
11. 8. 2019 20:14

Michale máš pravdu ,navíc se zde v Rumburku rádio HEY snaží o dobrou reklamu a poslechovost a má tu i regionální studio. A to dělá v dnešní době hodně když si na nic nehrajem a hrajem a jsme lidem blíž. 😉

HOME
25.4K
0
Přidejte komentář, prosím.x