Komentáře a diskuze

  • Míra 18. 9. 2020 v 13:26 k KomentujemePřevod FM do digitálu by musel být celoevropskou zaláležitostí. Pokud by se řeklo, přejdeme v roce 2...
  • PVo 18. 9. 2020 v 12:28 k Komentujemeo rušení FM pásma jsem nikde nemluvil ( i na něm se dá také vystavět prý až 12 dab sítí...
  • Míra 18. 9. 2020 v 11:22 k KomentujemeJen mi šlo o to, že pán z ČRo míchal dohromady jablka s hovězím. Opakuji, že není důvod rušit FM,...
  • PVo 18. 9. 2020 v 10:39 k Komentujemejo díky, zajímavý článek. jinak v jiném článku od stejného autora: Maximální počet přijímatelných so...
  • Míra 18. 9. 2020 v 09:12 k Komentujemehttps://www.lupa.cz/clanky/prijem-zahranicniho-dab-vysilani-na-vychode-cr-co-vysilaji-slovaci-a-pola...
  • PVo 18. 9. 2020 v 08:52 k Komentujeme800 asi myslel kdyby většina vysílala jen v jednom regionu (kdyby bylo 20 samostatných programů v ka...
  • Soundwaver 18. 9. 2020 v 08:41 k Komentujemeno, Kiss má někdy dobrý zvuk, někdy horší. víte někdo, jak to mají radia nastavěné, tzn. jestli se z...
  • Míra 18. 9. 2020 v 08:29 k KomentujemeKavalčík dělá ranní jukeboxy minimálně od 5:30, ale odbavuje živé telefonáty. Zvuk je celkově nakřáp...

Články

Komentujeme

O čem píšete?
9012 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
LU-
2. 9. 2020 13:55

Na RRTV přistála žádost HELAX -> Blaník

LU-
Reply to  Ovi
2. 9. 2020 14:11

Při mém nedobrovolném poslechu této hnojnice CZ éteru mne ve Východních čechách opravdu nezajímá, že v Havlíčkově Brodě nepojede autobus. Jedna jediná zpráva = „regionalita“ vyřešená (93.9)

Hori97
Reply to  LU-
2. 9. 2020 14:17

Bude zajímavé sledovat vývoj poslechovosti, protože o nějakém přenesení publika nemůže být v tomto případě řeč narozdíl od ovládnutí třeba Petrova.

TÉMA
Helax -> Blaník
Hori97
Reply to  Ovi
2. 9. 2020 14:58

Také jsem sázel na to a dává mi to stále větší smysl, že do Ostravy přijde Fajn. Chápu, že priorita je rozšířit, co nejvíce Blaník, ale touhle změnou si těch 150 tisíc lidí úplně odpálí pryč. Navíc Fajn mohl plynule navázat na velké množství kulturních akcí, které Helax pořádá.

TÉMA
Helax -> Blaník
Last edited 16 dní před by Hori97
Soundwaver
Reply to  Hori97
2. 9. 2020 16:42

jenže kdy naposledy se stalo, že při relaunchi, zkrátka změně formátu radia, nekdo navazoval (i kulturně) na to předchozí? spíš většinou naopak.

každopádně jestli to je s Helaxem fakt pravda, ač jsem ho poslouchal občas jenom přes net, opět zmizí podle mě unikátní, progresivní typ radia, podle mě – alespoň hudebně – s ‚evropskými‘ parametry. velká škoda.

TÉMA
Helax
Jakub Melin
Reply to  Ovi
2. 9. 2020 16:48

Troufnu si tvrdit, že část posluchačů Helaxu se přesune i na Radio Čas. Když už blaníkovský formát, tak aspoň ten regionální. Výrazně by si mohl polepšit Kiss.

Ale je opravdu neskutečné, co vše tady může projít.

LiborV
Reply to  Jakub Melin
2. 9. 2020 16:58

Ostrá konkurence proti Času by sebou mohla nést i případný posun formátu právě u Času. Jestli a kam, ukáže až Čas😉.

Soundwaver
Reply to  Jakub Melin
2. 9. 2020 18:28

každopádně jsem koukal na fcb Helaxu a i když to tam někdo psal jako příspěvek i s citací žádosti z Rady, bylo to označeno za hoax s několika smajlíky.

no, připomnělo mi to konec Trianglu v roce 99, kdy jsem taky do poslední chvíle doufal, že to prostě není možné, aby byl při takové oblíbenosti ukončen.

TÉMA
Helax
Last edited 15 dní před by Soundwaver
Michal
Reply to  Soundwaver
2. 9. 2020 19:21

Každou chvíli ve vysílání zazní „Helax – nejposlouchanější rádio v Ostravě“. Ještě mohli dodat „a proto vám ho vypneme!“.
Aneb po cimrmanovsku: Sedláček si v Ostravě koupil rádio, ale poslouchali mu ho lidi…
Ach jo.

Jirka
Reply to  Michal
2. 9. 2020 19:28

A zapneme nově pěkně Blaníček, české písničky, které máte rádi. 😀

Michal
Reply to  Jirka
2. 9. 2020 19:54

Řekl bych, že chachaři to dají těm cajzlům z Práglu pěkně sežrat. Budou nadávat jak ty pražský Pepíky poslouchat nebudou a ať s tím jdou tam, kam slunce nesvítí. A pak už budeme jen sledovat jak poslechovost Blaníku v Ostravě postupně roste a za rok, za dva všechno dobrý a zapomenuto. Smutné.

Jirka
Reply to  Michal
2. 9. 2020 19:56

Prave, chvilku bude bordel a nevole, ale pak to potichu utichne a upadne v zapomneni. 🙁

Blanik
Reply to  Michal
2. 9. 2020 22:38

presne, takhle na zapade zlikvidovali nejposlouchanejsi Egrensis a kdysi Karolinu a zapomenuto, „Hrajeme hezky cesky“ snad se lidi prelijou k r. Čas, ma daleko propracovanejsi playlist a da se poslouchat hodiny

Václav
Reply to  Ovi
2. 9. 2020 23:09

No myslím si že že MB z Prahy si neuvědomuje, že víc než kdekoli jinde se nevyplatí dělat unifikovaný éter, že posluchač přijde o poslední útočiště (Helax) po centralizaci Orionu. Z té vysoké poslechovosti bude vyskoké číslo těch posluchačů kteří z éteru prostě odejdou. Zeštíhlovat nabídku s očekáváním posilování značky kterou chce protlačit provozovatel moc efekt nemá viz změna Bontonu aby vynikla E2, která naopak pak ztratila prvenství v metropoli. Je fakt zvláštní , že by si MB nechali utéct tuto nemalou progresivní skupinu posluchačů.

Tématicky nedávno vznikl FajnFresh, reakce zde byli pozitivní ale vypadalo to jak kdyby zdejší diskutéři objevili ameriku ale spíš to ukázalo kolik lidí neslyšelo Helax hlavně tu jeho lepší podobu před pár lety, kdy to bylo dance music radio, protože právě to se mi vybavilo při poslechu Fresh u čehož by mě zajímalo, pokud tady je Libor Červinka, jak moc bral do úvahy úspěch progresivního Helaxu, zatímco tady opěvoval na začátku roku úspěch Fajnu s plytčejším stylem a obhajoval vysoké rotace hudebním průmyslem povolených novinek, pak se samozřejmě ukázalo že to jde líp – Fresh, který by mohl být nejhodnotnější náhradou Helaxu sice bez regionality, za to naopak schopný být i jinde, což Helax prý nemůže ale kupodivu Pražáci ano :).

Takže kdyby fungovalo to vracení kmitočtů a následné přidělení jinému programu MB, tak by na nějakém vysílači po Orionu mohli rozjet Fresh. Protože by se jednalo o víc než bubláček museli by to mít domluveno už předem a licenčko jen na oko, což už se možná děje s ostatními přípapady. Tuhle možnost říkám z důvodu že po zkušenostech se v Ově už nic slušného nezkoordinuje. Na mysli mám že nejlepší efekt by mohla mít 103,9. Orion je v podstatě zabezpečen ostatními vysílači mimo jiné na jihu po Apollu. Stejně tak mohli uvažovat o Blaníku na 103,9 ale přece 93,7 pro jejich vlajkový Blaníček je důležitější i z hlediska Opavy. Ještě nedávno bych nečekal, že by MB nepřerozdělovala, zůstala by dál u svých megalománských okruhů, ale posledně překvapila, tzn pak by na další duplicity v republice taky mohl Fresh, potenciál má Morava se stále ještě fungujícími soukromými regionálkami, byla řeč o Kroměříži, což teda je taky do očí bijící příklad jak s názvem okresního města jde do jiného (UH) nebo krajského (ZL). Nebudu daleko od pravdy, že to dělá cíleně, aby dosáhlo vyšší ceny při odprodeji, zatímco se tradují báchorky o životně důležitých kmitočtech mimo domovské město.

Pařízek?

  • dokázal s nápady efektivně zaujmout a nadchnout cílové skupiny

Nicméně bude to těžké se nějak přeorientovat. Vyloučím že nezaujme skupinu po Helaxu, progresivní či s AC nemá zkušenosti, on je spíš konzervativní, ale v tomto ohledu zvláště mainstreamovém je nad ním fakt soumrak. Jedině že by dotáhl do dokonalosti zaujímání cílovky od 90 bez otravování rotacema. Neúspěšně se pokouší Kiss a teď i F1, která má ale na kvalitní hity Hniličku. Čas bych viděl na následující možnosti:

  • buď bude dál paběrkovat přežívat jako např v Brně s omluvou pro zadavatele reklamy že je jedním z mnoha kdo hraje pro všechny či se trochu posune ještě více od svých pohodových začátků
  • kdyby to nepomáhalo a čas by klesal na dno a Dálnice by trochu šlapala, tak by mohl na kmitočty Času dát Dálnici a možná by tak dokázal oživit cílovku, že by byl dopravním rádiem i mimo dálnice. Aby byl specializaovaně dopravní, nesměl by rozptylovat jinými rubrikami ani zpravodajskými relacemi
  • nebo na kmitočtech Času rozjede Čas – Rock, nebo ještě více by se nabízelo že bude Čas dál oddělený ale bude nějaký měkčí nebo poprock

cituji soundwaver: „každopádně jsem koukal na fcb Helaxu a i když to tam někdo psal jako příspěvek i s citací žádosti z Rady, bylo to označeno za hoax s několika smajlíky.
no, připomnělo mi to konec Trianglu v roce 99, kdy jsem taky do poslední chvíle doufal, že to prostě není možné, aby byl při takové oblíbenosti ukončen.“

=> pokud to vážným odpůrcům není jedno, tak by honem rychle se měli angažovat něco dělat i když víme že to spíš bude jen pro jejich dobrý pocit. Ale aspoň by to tak mohli tuto informaci rozšířit, když provozovatel opět zkouší jestli překvapení stávající posluchači aspoň jednou neocení 🙂 Né, fakt vážně chtěl jsem říct že po naladění: „Právě posloucháte Rádio Blaník na ostravské frekvenci 93,7 FM.“ nelze čekat návrat s omluvou a proto mi budoucí nespokojené hlasy přijdou už v ten moment naivní, takže ať to raději zkuší teď.

TÉMA
93,7
Last edited 15 dní před by Václav
Radiátor
Reply to  Václav
3. 9. 2020 06:58

Ahoj, mám potvrzeno, že Helax pojede dál, nebude to už ale na 93,7 FM, ale online a přes mobilní aplikace.

Jarda
Reply to  Radiátor
3. 9. 2020 07:01

a jak dlouho to vydrží? Aby to nedopadlo jako s radiem zelena hora a další, kde chteli pokračovat a pak nic.

PVo
Reply to  Radiátor
3. 9. 2020 08:42

pod stejnou značku a vlastníkem nebo jak?

Michal
Reply to  Radiátor
3. 9. 2020 08:55

Tímto? „Žádné obavy, Helax je nezničitelný a bude vysílat dál!!!!“
To je jen ubohá mystifikace, nebo spíš taková zoufalá a křečovitá snaha zabránit panice mezi posluchači. Pokud jim Sedláček sebere studio a většině dá výpověď (což je hlavní důvod konce Helaxu, aby se ušetřily náklady za provoz) tak nevím kdo a odkud to bude dělat. A pokud snad pár nejvěrnějších někde samodomo ve stylu Zelené Hory, tak to snad ani nestojí za řeč.
Mimochodem když končil Triangl, taky tvrdili, že budou pokračovat dál v kabelovce, dokonce uváděli konkrétní frekvenci. Samozřejmě k tomu nikdy nedošlo.

Last edited 15 dní před by Michal
Philmen
Reply to  Radiátor
3. 9. 2020 09:33

No nevím, možná jako „webovka“ bez moderace, jako proud muziky, ale už to nebude HELAX. Nevím, Sedláčkovi a spol. je to jedno, chce jen generovat peníze a jestli se to někomu líbí nebo ne je asi jedno. Oni počítají s tím, že se zvedne vlna nevole, vydrží to tak 2-3 měsíce a jede se dál. Tady je vidět, jak strašně špatná je funkce RRTV. Je to vlastně jen takový „kejvač“. Jsem zvědavý, jak dopadne jejich slavná digitalizace, tj. DAB od r.2025, myslím, že lobby si to protáhne do roku 2030, protože přeci starší generace by přišla o rozhlas a co kdyby náhodou byla válka apod. Pro mě osobně FAJN ani FAJN FRSH není adekvátní náhrada. Porovnám-li FAJN a HELAX, hudebně i moderátory u mě jednoznačně vyhrává HELAX. Novinky jsou tam rychleji, hudební knihovna mnohem širší a moderátoři jsou svým humorem a stylem do práce víc zapálení. A pro mě i mixy Aleše Brůny jsou super….a to nepíši proto, že bych byl Ostravak, ale jsem z Prahy. Bohužel, Libora Červinku asi nepotěším, sice FAJN po kouskách roste, ale s tolika frekvencemi bych čekal víc. Docela budou zajímavá čísla poslechovosti, pokud nebudou nějak „ohnutá“, protože jsem si všiml na 3 místech, že tam již nehraje FAJN, ale teď tam je KISS a Relax. Jedno z těch míst je holičství a když jsem se zeptal co to, že přeladili, tak důvod byly ty rotace. I já v práci musel přestat ladit Fajn kvůli ohranosti a vlastně mi to ani nevadí , teď vládne spokojenost s RELAXem. Ale v autě a doma přes net ladím HELAX anebo Nordic. Velká škoda HELAXu, ale osobně si myslím, že by se mělo šáhnout i na FAJN, ten má na větší potenciál než má nyní.

TÉMA
Helax
frkotou
Reply to  Philmen
3. 9. 2020 10:29

Tipuji, že pojede pouze hudba a odbavovat se to bude jen ze serveru. Něco jako Vysočina. https://radia.cz/radio-vysocina-playlist

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Philmen
3. 9. 2020 13:40

…a to je na tom asi nejlepší. Každému z nás se líbí něco jiného. V pořádku. Líbí se ti Helax? Kiss? Blaník? OK, naprosto to respektuji. Jestli souhlasím s tvým názorem na naši hudbu a moderátory? Samozřejmě že ne, ani náhodou. Nepotřebuji, aby mě tvé názory těšily, stejně jako tebe určitě nepotěší ty moje. A tak to má být. Já ale své práci na Fajnu jednoduše věřím a je mi jedno, jak arogantně to možná podle někoho vyzní. Řídím se naprosto jednoduchým pravidlem. Nikoho nekopírovat a dělat si to po svém 🙂

TÉMA
Helax
Lukáš D
Reply to  Radiátor
4. 9. 2020 01:44

Helax definitivně konči.

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Václav
3. 9. 2020 13:45

…ano, jsem tady 🙂 Jestli jsem bral při tvorbě Fajn Fresh do úvahy Helax? Ne, to opravdu ne. Ani žádné jiné rádio. Bral jsem do úvahy jen to, jak si myslím, že by moderní radio hrající nic než novinky všech stylů, mělo znít. A tak také zní 🙂 Samozřejmě že se netrefím do vkusu každému, ale to ani není mým cílem 🙂

TÉMA
93,7
Míra
2. 9. 2020 11:50

Zřejmě mají poslechovost. Jinak nevím, jak to dokázali. Radiohouse si plácnul s Rádiem Kroměříž.

TÉMA
Rádio Kroměříž
PetrB.
Reply to  Ovi
2. 9. 2020 12:32

Pozor na to, aby to nedopadlo jako s Černou horou, nechají je finančně vykrvácet a pak to „zachrání“ že to převezmou a bude z toho do dvou let další Blaník….

PVo
Reply to  Ovi
2. 9. 2020 13:59

Takové dokrývání s nástupem DAB snad přestane mít smysl…

Míra
Reply to  Ovi
2. 9. 2020 12:32

Hm, asi jo. Ředitel Blatné to zkouší marně.

LiborV
Reply to  Ovi
3. 9. 2020 15:10

Poslouchal jsem Rádio Kroměříž a musím říci, že na to jak je malé, tak zní opravdu velmi profesionálně. Profilovali se ve vysílání jako Rádio Zlínského kraje. Napadá mě, jestli jim v tomto případě nechybí pokrytí Vsetína?

TÉMA
Rádio Kroměříž
LiborV
2. 9. 2020 00:06

Vzpomenete si dnes někdo na rádia Brno 103,4, Tep, Metuje, Krumlov, Life 91,6, Rádio West nebo třeba na karlovarskou Dianu nebo Duhu z Vrchlabí? Máte na ně vzpomínky? Nahrávky, příběhy. V době kdy se blíží konec rádia Rubi je prima vzpomenout na některé oststním

TÉMA
Zaniklá rádia
Michal
1. 9. 2020 13:08

Rádio Rubi by rádo přejímalo program Fajn radia, případně Blaníku. Čímž se prakticky blíží svému zániku.

TÉMA
Rubi končí
jouda
1. 9. 2020 12:47

Ha, tak nám končí Rubi – https://www.rrtv.cz/files/urednideska/rrtv-12601-2020-vra.pdf

TÉMA
Rubi končí -> Fajn a Blaník
Matyas
Reply to  Ovi
1. 9. 2020 13:30

Také jsem si to myslel, že by to takto mohlo dopadnout. Olomoucko a Zlínsko mají cílová města s Fajnem téměř pokryta až na Prostějov.

Michal
Reply to  Ovi
1. 9. 2020 13:37

….

Last edited 17 dní před by Michal
Michal
Reply to  Ovi
1. 9. 2020 18:32

Před udělením nové licence RRTV zkoumá jaké programy jsou v dané lokalitě již zachytitelné. Proč tak nečiní i v těchto případech? Hned by totiž přišli na to, že ve třech lokalitách Blaník už je a nikdy by na změnu nemohli přistoupit. To je pořád dokola, ach jo…

JM.
Reply to  Michal
1. 9. 2020 20:56

RRTV dávno neplní svou funkci regulátora. Kdyby regulovali, tak toto nemohou nikdy schválit. Jako fakt chápu to, že pokud majitel prodává stanici, tak se mu dává možnost to prodat i za cenu totální změny formátu, ale ty doubly by se prostě měly řešit a to naprosto direktivně. Je tam už pokrytí stanice, která přebírá licenci? O dané dokrývací kmitočty přijde (a měla by mít možnost odevzdat své stávající frekvence, pokud by byly méně lukrativní, a nebo se vzdát části přídělů přebírané stanice).

Situace, kdy tu je identický program v identickém pokrytí ze dvou nebo dokonce i více vysílačů, které se překrývají více než z 80-90 %, je naprosto skandální a nikde jinde toto neexistuje. Jak jsem psal, pokud RRTV toto schvaluje a prochází to přes ni, je její existence zbytečná.

LiborV
Reply to  JM.
1. 9. 2020 21:05

Souhlasím. Uvažoval jsem o tom samém. Přemýšlel jste o tom, zda toto zdravé řešení česká „nemocná legislativa“ umožňuje? Pokud ne, zrušil by takové jednání RRTV soud. Je to podobný princip jako, když ÚOHS rozhoduje zda fůzí firem nedojde k narušení hospodářské soutěže. Tam legislativa schválení s podmínkami odprodeje části firmy legislativa počítá. Zda je to možné i v tomto případě si nejsem jistý. Kloním se, ať nerad spíš k tomu, že Vámi popsané „zdravé a rozumné řešení“ není legální.

TÉMA
Fůze rádií a RRTV
JM.
Reply to  LiborV
1. 9. 2020 22:40

Jistě, že je to složitě proveditelné, když celá legislativa kolem rozhlasového vysílání byla napsána právníky Fleischmanna a Sedláčka! Třeba i to, že regionální stanice má pokrytí 80 % populace (což je jediný důvod, proč je Blaník stále „regionální stanice“, přestože reálně to je celoploška), vždyť je to absurdní. Všude jinde je tohle jediný možný postup, pokud např. získám v licenčku silný vysílač po zaniklém rádiu, vrátím slabší dokrývače v pokrytí této frekvence, protože jinak je to plýtvání spektrem.

Jenže u nás bylo plýtvání spektrem legalizováno zákonem.

LiborV
Reply to  Michal
1. 9. 2020 20:57

Je otázka zda RRTV může hodnotit změnu v licenci jinak, než tím, že porovná licenční podmínky stanice, která se chce nechat pohltit jinou s licenčními podmínkami programu té nové. Vzhledem k tomu, že jsou licenční podmínky rádií velmi obecné může dle mého RRTV jen stěží říci „Ne, ne vy hrajete taneční hudbu posledních 30ti let a Blaník 70% hudby dechové“, my to nepovolíme. Je to v rozporu s vaší licencí. S tímto programem by jste licenci nezískali. Chyba je dle mého ta, že RRTV již od začátku nevyžadovala a nevyžaduje od zájemců vysílání na FM detailní licenční podmínky a byla benevolentní k jejich změně. Proto zcela legálně vysílá Moravská mutace Country rádia na základě licencí, které byly uděleny pro rockové stanice Hey! A to v souladu s licenčními podmínkami.

Philmen
Reply to  Ovi
1. 9. 2020 21:08

Tak nevím,ale přijde mi logické,že na frekvencích RUBI zůstane Fajn…snad mimo Olomouce, mi přijde zbytek frekvencí pro dokryti Fajnu celkem OK,např.Vyskov, Boskovice, Brno, Bruntál ,tam není ani tuk,v Kroměříži je signál dost na hraně…atd.Takze jen Olomouc by mi pro Blaník seděl … Uvidíme jestli nebude na Moravě ještě nějaké další „překvapení“. ještě tam mají Rock Max, Haná, Jih…takže „likvidovat“ můžou dál 😐

TÉMA
Fajn
LiborV
Reply to  Philmen
1. 9. 2020 21:13

Podle čísla licencí by se mělo přebírání Fajn rádia týkat pouze brněnské FM. Zbytek by měl být Blaník. Ale jsou tam žádosti 2.Tak, jak to popsal Ovi.

TÉMA
Rubi
Philmen
Reply to  Philmen
1. 9. 2020 21:16

Ale je pravda,že se bude spíš tlačit Blaník než Fajn…mě spíš štve,že CZ éter se zmenšuje a výběr s tím také.

TÉMA
Rubi
LiborV
Reply to  Ovi
1. 9. 2020 16:59

V případě souboje o dominanci na Moravě došlo k naplnění pořekadla silnější vyhrává. Když neovládl pan Pařízek Rubi, Petrov ani Helax udělal to jeho konkurent. Pokud RRTV schválí obě změny pro Rubi a dojde ke změně programu Helaxu, bude to mít pan Pařízek hodně těžké. Záleží kolik peněz bude mít na marketing a na investice do programu. Čistě teoreticky by ještě bylo s kým se proti Media Bohemia spojit. Ale i tam by byla cena za spojenectví v podobě nesvobody a ztráty ega nejspíš dost vysoká. Myslím tím spojenectví například s Media Clubem a jeho stanicemi.

Beny
Reply to  LiborV
1. 9. 2020 22:22

A vysvetlete mi prosim nekdo znaly, chapu to spravne, ze si jakoby MB pronajme vysilace Rubi? P

PetrB.
Reply to  Beny
2. 9. 2020 08:30

Ano, zvenčí to vypadá, že M.B. si pronajme vysílače, ve skutečnosti je už udělaná smlouva na prodej a převod nejdříve 33% a pak všech podílů do tuším 2 let, dle zákona. Přesně takto to bylo s Mosteckou Gamou, kdy to předali Rock Rádiu.

Míra
1. 9. 2020 11:27

Dr.Bob is taky back ! Dnes v od 15 do 17h. Roman Ondráček prý nastoupí později.
Chystá se prý zcela nový pořad. Doufám, že to nebude roční speciál o Americe (to by byl fakt bizár), ale něco hudebně kulturní nikoli hip-hopové.

Míra
Reply to  Ovi
1. 9. 2020 11:52

Musím se přiznat, že o prázdninách jsem se věnoval jiným věcem, než poslechu rádia. Každopádně mám komentář k Romeo „show“, během které tito pánové začali vytvářet komediální dvojici. Romanovi asi chyběl parťák.

Pavlus
31. 8. 2020 12:10

Tak už konečně vypli frekvence Cerne Hory na 87.6 fm tak jsem zvědav které radio tam bude buď Fajn nebo Blaník bral bych spis Fajn

Jarda
Reply to  Pavlus
31. 8. 2020 12:29

Je na to licenční rizeni ne? Takze se tam muze prihlasit kdo chce, ale zas, kdo by tyhle kmitočty chtěl. Taky me zajima co by tam mohlo být.

Pavlus
Reply to  Jarda
31. 8. 2020 12:43

Uvidime co tam bude vysílat mělo by proběhnout licenčni řízeni dobra by byla i Dalnice

Jarda
Reply to  Ovi
31. 8. 2020 19:29

tak pro dálnici se to ani nevyplatí, ani to nejsou dálniční kmitočty, pravdepodobně nemužeme očekavat ani radio hey či color, pro radio 1 je to zase malá oblast, to je spíš tak do krajskych měst, možna nějaka jina stanice, nevím, pokud tam nepřijde radio united s jinym programem, nebo by se mohl přihlasit někdo jiný, ale kdo by ty kmitočty chtěl. Takže to spíš vypadá, že se přihlasí jen MB, nevím zda i nekdo další.

Michal
Reply to  Ovi
31. 8. 2020 21:33

Taky si myslím, že to bude Blaník. Za mě bohužel. Nicméně vítám, že se v MB konečně chytili za rypák a začali nesmyslné překryvy řešit. Pokud v budoucnu vrátí i třeba sadu doublů v Liberci, Jablonci a Turnově a šlo by to do licenčka jako jedna síť, tak tam už by Fajn smysl dával.
Případně pokud by šly kmitočty do licenčka sólo (o čemž dost pochybuju), viděl bych prostor pro Fajn v Liberci, do Jablonce Rock rádio a do Turnova Blaník.
Jako nejlepší varianta (a bohužel nejméně pravděpodobná) se mi jeví vrátit prostě všechny doubly napříč ČR ze všech sítí a poté iniciovat licenčka na konkrétní vybrané kmitočty v lokalitách, kde ten který program ještě nevysílá a s tím se do licenčka přihlásit. V lokalitách, kde už je všechno (třeba Karlovy Vary) dát klidně ten Fajn Fresh a zbytku se prostě vzdát bez nároku na licenci. Ale konec snění, zpátky do reality… 🙂

Matyas
Reply to  Ovi
30. 8. 2020 22:12

Až tam třeba výhledově bude možnost DAB jako v Bavorském Mnichově, bude to třeba lepší. Jinak aktuálně mám buď raději ticho nebo Plus s Čro.

Jakub Melin
Reply to  Ovi
1. 9. 2020 15:53

Pouze Plus.

Jarda
30. 8. 2020 19:18

Zajímalo by mě, kdy čro spustí plánované vysílače čro plus, už jsou pěkně dlouho v databázi čtú. Tak už bychom se mohli dočkat.

Jarda
27. 8. 2020 20:11

Tak dneska jsem zkoušel příjem radia 1 z liberce kam až se dá poslouchat a kdy přeladí na prahu. Tak signál doletí až k jítravským zatáčkám, což je standart pro všechny stanice z liberce, tam končí každé rádio, dál už převládá classic praha a když to vydržíte, tak u jablonného to přeladilo na prahu, ktera byla v šumu, ale překvapivě hodně dobře poslouchatelná až ke mě domů do stráže pod ralskem. Takže se to necha poslouchat, pokrytí podobne jako radio hey, vždychytate dalkove, co zbylo a doufat, že to nebude zarušené.

Michal
Reply to  Jarda
27. 8. 2020 20:48

Naštěstí ten Strahov hraje „skoro všude“, takže 98,7 je skutečně jen dokrývač toho Liberce, s lepším tunerem pak i Chrastavy, Hrádku nad Nisou a okolí a několika vesnic na Frýdlantsku. Osobně jsem dosahem, respektive rušením od Classicu trochu zklamaný, ale holt ta Matoušova není Výšina (ta nehrozí ani omylem) a frekvence to hlavně jižním směrem není kdovíjak čistá, na sever je to výrazně lepší. Vtipné je, že když jsi v Liberci v místě kde liberecká frekvence hraje mizerně a ručně si přeladíš na 91,9 která tam hraje čistě bez rušení mono, tak ti to AF hodí zpátky na 98,7 která se v tom místě nedá poslouchat. 😀

Jarda
Reply to  Michal
27. 8. 2020 21:02

strahov hraje skoro všude a ta frekvence není zarušená polákama, takže se to dá poslouchat, jinak v chrastavě mi to hralo taky 😉 chytnu tami radio hey i signal radio, ale opravdu zaleží na tuneru a místě přijmu, ale ten dosah mě překvapil, nečekal jsem že to pujde poslouchat tak daleko. Směr na druhou stranu nevím, jaky by byl signal na jablonecku, nebo pak směr turnov a kde to pak přeladí tímto směrem na prahu a jak velka je tam „díra“.

Michal
Reply to  Jarda
27. 8. 2020 21:45

91,9 je zarušená Němcema 91,8 z Löbau, ale lepší tuner si s tím většinou poradí. V Jablonci je to špatné, 98,7 se tam mydlí s Classicem, ve vyšších polohách docela hraje 91,9. Směrem na jih díra není skoro žádná, 91,9 hraje slušně už od Jeřmanic, záleží jen na tuneru jak si s tím poradí.

Jarda
Reply to  Michal
28. 8. 2020 06:11

tak v tom jablonci a podobne je ten příjem taky zvlaštní, vim že se tam mlatí i rock radio vs expres fm na 90,3 a i další stanice.

Michal
Reply to  Jarda
28. 8. 2020 11:04

Z utopeného Liberce se do Jablonce přes ten Prosečský hřeben moc signálu nedostane.
To bude asi i případ 95,1 z KNL. Hitrádio Černá Hora ze Zvičiny v Jablonci už hraje docela dobře, takže i příjem Coloru tam nebude úplně bezproblémový. V tomto případě má sice „rušič“ jen 100 W, v daném azimutu spíš tak 50, ale zase je to slušná kóta, takže to bude asi dost o konkrétní lokalitě příjmu a o nasměrování antény. Uvidíme pak v praxi, zatím jsem spíše optimista a věřím, že to nebude tak zlé.

Jarda
Reply to  Michal
28. 8. 2020 11:46

Zato.obracene to funguje jinak, treba radio hey z jablonce hraje po liberci a až hodne daleko 😉 na to ze ma je. 100w tak je to luxusní kota. Na ni si umim predstavit i dab+ pokud by třeba Pařízek nebo nekdo budoval alternativní mux.

Michal
Reply to  Michal
3. 9. 2020 23:28

Že je v Liberci 98,7 Radia 1 místy dost rušená Classicem je známá věc, ale nedávno se mi povedl doslova husarský kousek. 🙂
https://youtu.be/NVcaSfz3y7U
A není problém ho v daném místě zopakovat. Skutečně i dnes v Liberci existují místa, kde se dá na 98,7 MHz poslouchat Classic z Prahy. Terénní profil k libereckému vysílači je v daném místě poměrně příznivý, o to víc mě to překvapilo.

Jarda
Reply to  Michal
5. 9. 2020 07:37

možna by tam šlo rock radio vs express fm 😉

Michal
Reply to  Jarda
5. 9. 2020 08:04

V týhle souvislosti o tom právě přemýšlím. Expres je v Liberci zhruba stejně silný jako Classic a přitom Rock r. tady hraje podstatně líp. Líbilo by se mi Radio 1 na kótě ve Vratislavicích. A myslím, že by to i prošlo, Expres hraje až k Jeřmanicím, tzn. že by R1 směrem ku Praze rušilo možná i míň než z tý Matoušovy a přitom by v Liberci hrálo výrazně líp.

Pezos
27. 8. 2020 17:51

Na Wikipedii se píše, že jsou v přípravě frekvence ČRo Plus pro Ostravu a Opavu. Jsou k tomu nějaké informace, nebo je to někoho zbožné přání? Mluvilo se o tom, že v Ostravě je v podstatě nemožné zkoordinovat novou frekvenci.

Pezos
Reply to  Pezos
27. 8. 2020 18:00

Našel jsem. Při hledání jsem přeskočil stranu 🙁
Informace z Wikipedie raději ověřuji, poslední dobou je tam kde co.

Jarda
Reply to  Pezos
27. 8. 2020 19:16

Ano jsou, najdes je i na fmscan.org a myslim ze uz jsou i v databázi ČTÚ 😉

LiborV
27. 8. 2020 12:37

Vzpomínáte si ještě na dobu kdy lokální rádia vysílala množství místní reklamy? Dodnes si vzpomenu na některé z nich (ty obzvlášť vlezlé). Třeba na popěvek SOLAR STUDIO, Lenky Zlámalové. Na pizzerii Caravella (Kam námořníku s tou lodí… na skvělou pizzu do Pizzerie Caravella)nebo třeba taxislužbu Rychlá Želva. Nebo jinou taxislužbu kde celý spot zpívali její telefonní číslo. Dokonce se pro Radio 1 dělaly specifické lokální reklamní spoty. Vzpomínáte na tu dobu?

TÉMA
Lokální reklama
Míra
Reply to  Ovi
25. 8. 2020 11:32

U nás na jihu byly pouze tři eventy o kterých jsem se dozvěděl. První v ČB, v rámci majálesu (což bývalo i v minulosti). Od 24.7 do 22.8 se promítalo na Temelínské věže 96,4 MHz, což také nebylo poprvé. Pak ještě jeden, nejmenovaný. Jinak maximálně něco dalšího, o čem nevím a reportoval případně někdo jiný.
Každopádně přímo v ČB byly v plánu dva další vícetýdenní eventy, ale pořadatelé nenašli přidanou finanční podporu, takže z obou sešlo.

Míra
24. 8. 2020 23:41

Tak přátelé, opět po čase přináším dobrou zprávu pro všechny, kteří jsou v dosahu Budějovické frekvence 100,8. V rámci rozšiřování vysílání Netro Life radia se ve středečním večerním čase budeme setkávat s dvouhodinovým pásmem Retro Party. Nestíhám sledovat ostatní FM stanice, tak snad přinesu něco navíc. Držte nám všem palce již tuto středu 26.srpna. P.S.: Doufám, že to nebude jen Retro, ale snad i Vintage, pro někoho.

TÉMA
Netro Life program
Míra
Reply to  Míra
8. 9. 2020 07:49

Dnes poprvé pravidelná „Ranní Show s Vencou !“ (út+čt).
Dále každý čtvrtek od 18h dělá Jirka Kadlec rozhovor v rámci pořadu „Cesty k úspěchu“. Tento týden primátor města ČB.
V neděli od 18h do 20h „Aktuálně s Vencou !“ a následuje DJ Honza a jeho o „Hosti z města“.
Instagramový účet se chystá. Internetový life stream taktéž.

TÉMA
Netro Life program
Philmen
23. 8. 2020 22:42

Tak to vypada,bude-li tomu tak na nejaky restart Bontonu….podle indicii to vypada,ze duo Iva Lecka a Vojta Efler budou od 7.9. vysilat mezi 7-10 na Bontonu. Blanik pada,sami to uvedli.Myslim,ze do 28.8. se nazev radia nepotvrdi,protoze IL bude jeste vysilat posledni den na Blaniku.Ale pokud by to byl Bonton,tak by me zajimalo,zda jeho format se nejak zmeni,protoze ta poslechovost je dost tristni.

TÉMA
Bonton
Radek
Reply to  Ovi
24. 8. 2020 09:40

Nápověda číslo 1: B je správně

Nápověda číslo 2: Na fotce 🙂 

v komentářích pod příspěvkem: „Neee, Bonton nee, ten nam nejde naladit“ – odpověď Ivy a Vojty: „Internet/aplikace to jistí 😉“

Tímto se omlouvám, že jsem pochyboval o restartu Bontonu. Protože F1 by ho možná potřebovala vzhledem k pokrytí ještě o něco víc.

TÉMA
Bonton
Radek
Reply to  Radek
24. 8. 2020 09:41

To „B“ v první nápovědě odkazuje na předchozí otázky v diskuzích, zda to bude Bonton.

TÉMA
Bonton
MichalZ
Reply to  Radek
24. 8. 2020 21:19

Přesně tak. Navíc smajlík odkazuje na logo Bontonu. Taky jsem hodně zvědavý na případný restart, protože doposud Bonton působí dost lowcostově, ale nasazeni silné moderátorské dvojice naznačuje změnu.

Jirka
Reply to  MichalZ
24. 8. 2020 21:22

Bonton hlavne potrebuje zmenu hudebni.

Jarda
Reply to  Jirka
24. 8. 2020 23:10

bonton se dal poslouchat, když hrali rockovou muziku, ted je to spíš takovy blaník..

MichalZ
Reply to  Jarda
25. 8. 2020 08:23

No jo, ale rockových rádií je plno a těch pohodových českých rádií taky. Já vůbec nemám nic proti české produkci, ale mohli by se právě vymezit tím, že začnou hrát ve velkém novinky i neprofláklých interpretů a ne jen ty, které se točí na všech hitrádiích a Evropě 2. To si myslím, že by mohlo uspět. Něco jako rádio pro proražení nových českých interpretů. Myslím, že nějaký takový pořad běží na Óčku. A je jedno, jestli by to byl pop nebo rock.

Jirka
Reply to  MichalZ
25. 8. 2020 08:28

To by Bonton akorat zazdilo, novinkove hudby tu mame habadej a je to humac nad humac. Timto smerem se to nastesti ubirat nebude.

LiborV
Reply to  Ovi
25. 8. 2020 10:18

Moc krásně jste to Ovi popsal. Způsob konzumace rádia a hudby obecně se liší. Zahraniční rádia, zejména ta veřejnoprávní, se samozřejmě snaží držet prst na tepu technologických změn. Tomu, že i oni myslí primárně na posluchače 30+ ukazuje to, že své nové aplikace nasazují jako první právě u okruhů pro tuto cílovou skupinu. Obvykle ukáží v aplikaci uživateli playlist na několik hodin a on si může klikem prstu vyměnit písničku, kterou nemá rád za jinou. Obvykle je ke každé písni nabídka 2 – 3 jiných s podobnou charakterustikou. S tím, že mluvené příspěvky a reportáže běží lineárně. Až později se dostávají tyto „vychytávky“ do rádií pro mladší posluchače typu Das Ding. Trend, který popsal Ovi je i v tomto viditelný.

LiborV
Reply to  Ovi
25. 8. 2020 10:37

Před několika roky jsem viděl údaje o tom, že největší úspěch má dvojice Vojta Efler a Iva Lecká u žen ve věku 35 – 45 let. Jejich humor a životní zkušenosti jsou jejich posluchačkám blízko. Umí rozesmát a povzbudit sebeironií unavené ženy, které balancují mezi rodinnou a prací. Tato dvojice se hodí výborně k formátu, který popisuje Ovi. Spíš než k novinkám, k hudbě 90s a milénia. Moderátoři zahraničních rádií s převahou hudby 80tých let bývají lidé ve věku 50 – 55 let. Zrovna včera jsem poslouchal oblíbené berlínské rádio s hudbou 80s a dopolední moderátorka tam nadšeně sdělovala, jak jako školačka vybalovala s nadšením k narozeninám desku že, které se právě chystala hrát. A její posluchači s radostí sdíleli jaká byla ta jejich vysněná deska v 80s. U rockových formátů nás již nepřekvapí, že nejvhodnější moderátor je fanda rockové hudby.To je i za úspěchem dlouholeté ranní moderátorky Beatu Katky Kachny Kolínkové (dříve Seibrtové). U hudby 80tých a 90tých let to nejspíš teprve přijde.

TÉMA
Cílové skupiny
Jirka
Reply to  Ovi
25. 8. 2020 18:54

Ono jsou novinky prezentovane stanicemi u nas a za hranicemi.Takze to neni o tom, ze by lidi kolem 30-40 nezajimali novinky, ale to co serviruji hitradia, fajn radia, evropa 2 je opravdu odpad novinek.

Žorž
Reply to  Jirka
25. 8. 2020 19:31

Teď se nikoho nezastávám, ale když si na Spotify začnete pravidelně otevírat playlisty New Music Friday (světová verze) a New Music Friday CZ/SK, zjistíte, že odpadu je plný svět. A při pohledu na novinky českých radií si uvědomíte, že by mohlo být i hůř 🙂
Nejhorší u novinek na českých „CHR“ je jejich neaktuálnost.

Last edited 23 dní před by Žorž
Jirka
Reply to  Žorž
25. 8. 2020 20:15

Mluvim o cz stanicich a ty jsou na odpad opravdu unikat a nedostizny. Ano, odpadu je plny svet a cz radia si ho opravdu umi vybrat a jeste prezentovat to nejhorsi.

Žorž
Reply to  Jirka
25. 8. 2020 20:55

Které konkrétní novinky z posledních týdnů vás nejvíc žerou? To mě zajímá 🙂

Last edited 23 dní před by Žorž
LiborV
Reply to  Žorž
26. 8. 2020 00:52

Žádné 🙂 Na stanicích s klasickou hudbou nebo relaxačním zvukem jich moc není 🙂 l

Jirka
Reply to  Jarda
25. 8. 2020 08:27

Hrali lehky pop-rock, i tak odlisny tomu z Beatu, Rockradia apod.

LiborV
Reply to  Jirka
25. 8. 2020 08:29

Sloganem Bontonu v té době bylo Pop – rock nezastavíš.

TÉMA
Bonton
Jiříkovo
Reply to  LiborV
25. 8. 2020 08:49

V tu dobu se mi líbil Bonton nejvíc 🤷‍♂️

Květák
Reply to  Jiříkovo
25. 8. 2020 09:18

Mě se libil Bonton nejvic v 1.polovině 90.let, kdy v jeho vysílání byl značný podíl taneční muziky a výborné pořady

TÉMA
Bonton
LiborV
Reply to  Květák
25. 8. 2020 09:57

V druhé polovině let 90. a kolem roku 2000 se Bontonu nedařilo vytvořit populární ranní show. Velmi často se střídaly pokusy o zábavné vysílání s převážně hudebním ranním slotem. Změny probíhaly v intervalu cca roku, max. roku a půl. Mezi roky 1999 a 2004 byly 3,spíše 4. Některé ranní show Bontonu měly velké ambice. Měly bombastický rozjezd, velkou reklamu, vlastní obal, mnoho prvků. … A ono to nefungovalo, tak se postupně vše seškrtalo. Až došlo k náhradě nejprve jména show, pak i moderátora. Vzpomínám si především na pokus udělat legendu ranní show s Dana Kostky. Původní název Krychle budí rychle, byl časem nahrazen označením Dan Kostka 6-9.Zlaté Praze se v té době dařilo s ranním programem lépe.

TÉMA
Bonton
LiborV
Reply to  Ovi
25. 8. 2020 10:47

Dan Kostka dnes vysílá na Bontonu pro jinou cílovou skupinu než dříve. Při současném formátu nemá vedení stanice ambice být přímou konkurencí Leoše Mareše. Tehdy taková ambice byla. Pokud se potvrdí místní spekulace, tak právě jeho nahradí v ranním vysílání dvojice Lecká a Efler.

Lohen1
Reply to  Květák
26. 8. 2020 01:01

A měli nonstop živé vysílání i v noci, s 1 písní na přání v hodině. Tuším, že to bylo kolem roku 2000, snad se nepletu. Hodně jsem je tenkrát v noci poslouchal. Jméno moderátorky si ale už nepamatuji.

Soundwaver
Reply to  Lohen1
26. 8. 2020 07:22

nevím p|esně, ale Šárka Váňová, nebo Eva Hodková? a máte pravdu, že měli noční vysílání, asi do roku 2001, pak se to zkracovalo až zrušilo (do 22:00).
jinak pamatuju, že kromě toho tam od 2001 večer a v noci hrali i výborný remixy hitů (i těch tanečních). pamatuju třeba LeeAnn Rimes- Cant Fight the Moonlight v Almighty remixu,
nebo Airheadz – Stanley Here I Am (Wippenberg remix) apod.

možná by nám k té době mohl něco bližšího rict treba tehdejší moderátor Bontonu Vítek Červený, pokud to tu stále čte 🙂

TÉMA
Bonton
Lohen1
Reply to  Soundwaver
27. 8. 2020 00:08

Když jste to takto napsal, vybavuje se mi ta Eva. I když bych ruku do ohně nedal, ale nějak mi to tak naskočilo. 😉

Lohen1
Reply to  Ovi
28. 8. 2020 00:22

Možná, že to bylo o něco dříve, je to už dávno. Nicméně na sto procent přes noc vysílaly živě, hodně jsem tenkrát poslouchal. Teoreticky mohlo jít i obrok 99, těžko říct. A vlastně je to dnes jedno, jen jsem si na to nostalgicky vzpomněl 😉

Soundwaver
Reply to  Jiříkovo
25. 8. 2020 09:19

mně se teda Bonton líbil nejvíc v ketech 1996-2001-02, to potom byly pouze kopie něčeho jiného a nepřišli s ničím odlišným, teda více méně se jim ta odlišnost trochu povedla v době’předblaníkovské‘, ale už si nevybavuji, jestli se v té době i tak nepřekrývali s Expresem a Blaníkem (Owl City, Keane & Žlutý pes, A. Langerová apod.).
jinak s dovolením trochu odbočím, na Frekvenci 1 mě před chvilkou hodně mile překvapil remix Kryštofů – Srdcebeat- (Johny Rainbow Remix)

TÉMA
Bonton
Jirka
Reply to  LiborV
25. 8. 2020 18:50

To moc dobre vim jaky byl jejich slogan. Znam Bonton od prvniho vysilani az po soucasnou ceskou zoufalostni premenu, kterou ma nasvedomi mr. Skoda z F1.. Pop Rock nezastavis hral Bonton luxusne.

Soundwaver
Reply to  Jirka
25. 8. 2020 21:02

A z hlediska pestrosti a bohatostí hudebního archivu byl prodle Vás Bonton nejlepší kdy?

TÉMA
Bonton
Jirka
Reply to  Soundwaver
25. 8. 2020 21:35

V uplnem zacatku, pak byl nepovedy Bonton Deejay, ten ne a pak posledni faze Rock Pop nezastavis, ta zase vratila Bonton na vysluni.

HONY
Reply to  Jirka
26. 8. 2020 08:36

Ještě pak byl samotný DeeJay jaký byl rozdíl mezi Bonton Deejayem a mezi samotným Deejay rádiem ? já to nevím a proto se ptám.

TÉMA
BONTON
Last edited 23 dní před by HONY
PVo
Reply to  HONY
26. 8. 2020 10:28

programově žádný, stagnace poslechovosti pokračovala. Nicméně si na rozdíl od Jirky podle poslechovosti myslím že ta další fáze „Poprock nezastavíš“ žádné výsluní nebylo (poslechovost byla o dost nižší)

Soundwaver
Reply to  PVo
26. 8. 2020 20:34

no, mám pocit, že tam přece jenom měli v pátek večer mixovaný autorský pořad „Megamix“ od italských djs DJ Mollely, Fargetty, Gabry Ponteho atd., ale jinak to výrazněji v běžném vysílání nevyčnívalo hudebně od jiných, tehdy už pop, radií.
Zajímavostí taky bylo, že tam v té době běžel večerní speciál s black music Backspin s Dj Omarem, nebo třeba již Clubmix s M. Kroužilem (posléze a dodnes na Dance radiu) také BPM v akci s tím samým djem.

Osobně jsem ale doufal, že dle názvu (Deejay) to pošlape v rytmu tehdejšího italohouse music, a naopak to bylo opravdu spíš mainstreamově zaměřené radio.

TÉMA
BontonDeejay 2004-2006
Jirka
Reply to  PVo
26. 8. 2020 22:29

Po Deejay to vysluni bylo a poslechovost byla vyssi. Zabil to az Skoda z F1.

LiborV
Reply to  Jirka
26. 8. 2020 23:21

Pan Škoda byl tou tváří změny. Jestli měl se změnou formátu volnou ruku, nějaká zadání, či omezení se jen tak nedozvíme. Říkalo se, že měl pan Škoda za úkol Bonton odlišit od Evropy 2 a F1. Zda je to pravda netuším.

TÉMA
Bonton
Jirka
Reply to  LiborV
28. 8. 2020 18:41

Ano, mel zcela volnou ruku i to prezentoval na Facebooku, ze celou zenou pozvedne poslechovost.Doprasil to neskuecne.

LiborV
Reply to  Jirka
28. 8. 2020 21:39

Předpokládal jsem, že dostal pan Škoda nějaké zadání. A on vymyslel na jeho základě „nový formát“. Zvýšení poslechovosti se nepovedlo.

TÉMA
Bonton
Jirka
Reply to  LiborV
30. 8. 2020 11:55

Pan Skoda dostal zadani zvednout poslechovost a mel zcela volnou ruku a jak to dopadlo vidime, respektive bylo to jasne hned v prvni den noveho vysilani, ze tohle spatna cesta. A lide co tomu oponovali na facebooku a jinde byli mazani, blokovani apod.

HONY
Reply to  Ovi
26. 8. 2020 19:25

Kratochvíl nebyl to majitel bývalého rádia Petrov Zad Kratochvil ?

HONY
Reply to  HONY
26. 8. 2020 22:06

Oprava:Jef Kratochvil

PetrB.
Reply to  HONY
26. 8. 2020 23:43

Hergot, ty si nedáš poradit,viď? No jo, vlastně ty rady zkušenějších nebereš… Když Ti někdo poradí, že kruhový dipol není vhodný pro dxing a chce Ti poradit co a jak, tak se naštveš a z profesionálních skupin zbaběle odcházíš. Přitom tam se dozvíš spoustu nových věcí, to si přece tu psal, že se chceš něco dozvědět………. Udělej to zde také……Takže zkrátka. TO JE VELKÝ PROBLEM PRO 12TI LETÉHO KLUKA KOUKNOUT NA GOOGLE – JUSTICE A HNED SE DOZVÍŠ KDO JE VLASTNÍK KDEJAKÉHO RÁDIA…. Ty tu místo toho zasíráš dalšíma zbytečnýma příspěvkama a nasíráš další a další lidi-i ty, co Ti dříve fandily…

TÉMA
HONY a jeho příspěvky o ničem
Last edited 22 dní před by PetrB.
LiborV
Reply to  Ovi
26. 8. 2020 23:45

Zkoušel jsem poslouchat Blaník, Rádio Bonton i Signál rádio. Abych věděl víc o tom, co kritizuji. Blaník se mi poslouchal z této trojky nejpříjemněji.Hudba nebyla můj šálek kávy, přesto se k sobě hodila. Program působil kompaktně. V případě Bontonu sem si připadal jako když Pejsek s Kočičkou vařily dort. Jednotlivé ingredience českých písniček bez ladu a skladu. Písnička z pohádky Princezna ze mlejna hned vedle Kabátů a pana Zmožka. Narozdíl od Blaníku jsem nedokázal tento pro mě nesourodý mix vstřebat. Bylo to odpoledne kdy moderoval Marek Fotr. Jeho styl moderace byl blízký spíš Hitrádiu (přišel z Hitrádia FM než Blaníku). Zdá se, že není mnoho posluchačů, které uspokojí právě tato kombinace české hudby. Vydržel jsem jen chvíli. Doufal jsem, že zaslechnu nějaký náznak případných změn, ale nevydržel jsem moc dlouho. Moderátorské vstupy byly za dobu mého poslechu 2 (doprava a teplota vody na koupalištích). Zaslechl jsem i jeden reklamní blok, který obsahoval jednu reklamu na majetkově zpřízněný časopis Elle.

Martin
Reply to  LiborV
27. 8. 2020 10:25

Čus Bonton jsem naladil jen pro zajímavost není to pro mě česká písnička za písničkou.Signal jsem ještě neposlouchal .Za to Blaník musim nedobrovolně poslouchat v práci a to už snad od jeho vzniku.Neskutecnym způsobem mě tohle komunistické rádio pyje krev.Kdyz pomynu ty ohrané songy hlavně české že.Jedna za druhou .Tak ještě víc mě vytáčí ty jejich znělky .Právě poslouchate pohodové české radio,hrajeme hezky česky ,hezký český bez reklam,před každou českou písní samozřejmě že hrajou hezký cesky,právě poslouchate rádio Blaník.Naprosta hrůza.Cele rádio na mě působí jako kdyby začlo vysílat v roce 1960.I moderátoři Hlasatele působí nepřirozeně jako to bylo za KSČM.Uz jsem i premejslel že budu muset tady skončit.

JM.
Reply to  Martin
28. 8. 2020 21:10

Tak to buďte rád, že nemusíte poslouchat Signál. Zatímco Blaník aspoň hraje zahraniční hity 70. a 80. let (teď už spíše jen 80. let) v originálech, Signál vyhrabal z archivů normalizace jejich české předělávky a to je teprve komunistická stanice…

Martin
Reply to  JM.
31. 8. 2020 10:27

Tak mám bejt vlastně rád .Blaník taky právě hraje ukradené zahraniční hity v češtině.No jsem dost zoufalej.Jen když slyším právě poslouchate Rádio Blanik,fest se mě přitíží.

LiborV
Reply to  Martin
28. 8. 2020 21:35

Rádio Blaník je tu pro lidi, kteří byli v oněch 60tých a 70tých letech mladí a prožívali tehdy i navzdory režimu své lásky a úspěchy. Vzpomínají i díky Blaníku na krásný a šťastný svět, který nikdy neexistoval. Ten projekt je právě u těchto lidí oblíbený. A úspěšný. Musí být hodně těžké pro člověka, který nespadá do cílové skupiny každý den, celou pracovní dobu. Blaník vydržím poslouchat o něco déle než Bonton, ale také ne celý den. Neumím si moc představit komu se může líbit celý jeho playlist.

TÉMA
Bonton
Martin
Reply to  LiborV
31. 8. 2020 10:22

No přesně tak,ale horší je že takovej ročník tady v práci není.Je mě jasné pro jaké lidi to rádio je.Pro mě ročník 1980 rozhodně ne.Nejhorsi je to že to hraje fakt hodně hlasitě.Pak Blaník hraje ještě v mé oblíbené hospodě ale tam zaplať bůh jen slabě.Co se týče Bontonu taky jsem ho zaslechl, tam nejsou alespoň ty trapne znělky ale jinak taky hrůza.Mazec je na Blaníku první pondělí v měsíci to hrajou celej den jen cesky.

frkotou
Reply to  Martin
31. 8. 2020 11:07

Proto s sebou nosím malý FM transmitter. 😉

Míra
Reply to  Ovi
31. 8. 2020 11:37

Jsem ročník 79 a už se mi zase chce zvracet. Už jsme to tu probírali (Snap na Blaníku).

PVo
Reply to  Míra
31. 8. 2020 13:33

Proč zvracet? Některým lidem to tak vyhovuje (Blaník je na pokrytí myslím druhou nejposlouchanější stanicí, poslouchanější než Hitrádia).Že se mi jejich program nelíbí na tom nic nemění. A to jsem podle Oviho věková cílovka jak vyšitá..:-)
Btw, někde jsem viděl poslechovost Blaníku podle věku a socioekonomické skupiny, a leckterý rádio, prohlašující se za mladé, by mohlo závidět ( v absolutních počtech) a i v socioekonomické skupině A a B na tom byli slušně na to co bych sám čekal…