Komentáře a diskuze

  • Michal 24. 3. 2019 at 20:09 on KomentujemeUrčitě? Já mám informace, že zatím nevysílají, resp. nemám informaci, že už vysílají. :-)
  • TOM 24. 3. 2019 at 20:04 on KomentujemeZe Strahova už nějakou dobu vysílají, od Rady je to jen oficiální posvěcení, že je vše ok.
  • Michal 24. 3. 2019 at 20:02 on KomentujemeMě to právě přišlo až moc super, že by se s touhle frekvencí dostali na Strahov se 100W všesměrově. A...
  • Jarda 24. 3. 2019 at 19:27 on Komentujemekdy se vlastne objeví v nejakem spisu od rrtv ta změna koty radia hey? čekal jsem ji v tomhle zasedáni...
  • Michal 24. 3. 2019 at 19:21 on KomentujemeJestli byl v Liberci test, tak netrval dlouho. 94,1 MHz pravidelně zkouším a zatím vždy off.
  • Jarda 24. 3. 2019 at 18:02 on Komentujemetak proto ta jihlava jela jen chvíli, jenom to nainstalovali a odzkoušeli, možná podobný test proběhl i v libe...

Články

Jak se změní Český rozhlas Dvojka v roce 2019?

Dlouhodobě nepříznivý vývoj poslechovosti stanice Dvojka přiměl Český rozhlas k přípravě její nové podoby. Vedením rádia byl v srpnu pověřen ředitel Programu ČRo Ondřej Nováček. Ten na posledním zasedání Rady ČRo odprezentoval chystané změny Dvojky. Zde je několik bodů, které zmínil:

    • Dvojka se bude měnit postupně, nikoliv skokově, aby nedošlo k silné negativní reakci dosavadních konzervativních posluchačů, a to v rozmezí od ledna do dubna 2019, kdy má proběhnout silnější marketingová komunikace relaunche, restartu rádia a propagace jeho programu,
    • na základě průzkumů zůstává název Dvojka, nový slogan je „Rádio, které vás baví“,
    • stanice se zaměří na tzv. segment „life“ nad 40 let věku (typickým konzumentem má být žena středního vzdělání kolem 50 let z většího města), bude se snažit vymanit z „info“ role vnímané některými posluchači a zároveň opustí koncept rádia pro celou rodinu, který v praxi nefunguje (omezení pořadů pro děti, na které je zaměřeno Rádio Junior),
    • vysílání má být více proudové, schéma zjednodušené, s méně rubrikami, důraznějšími self-promo prvky, stálými moderátory, s rychlejším tempem po celý den, pro poslech jako kulisu při aktivitě, nikoliv plně soustředěný poslech,
    • podíl hudby 55 procent (plus 5 procent), formát: melodický pop 80. a 90. let a doplňkově oldies z 60., 70. let – nová hudební databáze (Petr Kožený),

 

    • tradiční a oblíbené programové prvky zůstávají nebo se i vracejí (Jak to vidí, Meteor, Kolotoč, Stopy, fakta, tajemství), ve zvukovém obalu zůstane hlavní motiv Vyšehrad, rádio bude i nadále dbát na kultivovaný projev,
    • stanice má mít nové výrazné osobnosti – tváře rádia (např. Tereza Kostková v rozhovorech Srdce na dlani, Halina Pawlowská s krátkými zábavnými četbami, Miroslav Žbirka s autorským hudebním pořadem Mám rád), některé jsou zatím v jednání nebo testování, nepotvrzené,
    • nová podoba ranního vysílání – reálná snídaně s hostem v zábavné, humorné podobě – studio v kavárenském duchu, vizualizace vysílání na YouTube,
    • dopolední vysílání s moderátorkou a moderátorem – důraz na vztahy,
    • upřednostnění živého vysílání před předtáčeným materiálem, více pozitivního přístupu, méně zahleděnosti do minulosti,

 

    • zachování literárně dramatických pořadů – četba na pokračování každý den včetně víkendu, zavedení dokuseriálu (dosud televizního formátu),
    • modernější nástupce pořadu Toulky českou minulostí v pozdějším čase,
    • rozhlasové skeče v neděli dopoledne a další nové zábavné prvky doplňující relativně konzervativní formát Tobogan,
    • záměrem je získat 200 tisíc týdenních posluchačů za 3 roky, zmenšit překryvy s ostatními stanicemi ČRo.

 

111
Komentáře

63 Comment threads
48 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
49 Comment authors
Věra

Denně jsme poslouchali ČR2, ale co se tam teď vysílá, to je neuvěřitelné.Přestali jsme poslouchat.

Jirka

Dvojka byla můj každodenní společník, o víkendu jsem ji poslouchal s rodinou, u práce na zahradě, děti ve vaně rádio junior, v neděli Anderleho Lásku za lásku, při vaření apod. Nyní se to moc poslouchat nedá, v týdnu jsem měl to štěstí 3x slyšet stejný program, který běží v neděli po obědě, v neděli od 20 hdoin a ve čtvrtek do 20 hodin, moc hezké….. Junior do 19 zmizel a s ním i Hajaja z času z 19,50 na brzký čas 19.00hod. Změny se mi nelíbí, dal jsem jim čas abych si zvykl. Dva měsíce pryč a mám k tomu… Číst vice »

David Hora

Dobrý den, já to vidím uplně stejně. Změny na Dvojce jsou změnami k horšímu. Alespoň já to tak vidím. Jan Kovařík, kterého jsme ráno milovali tam není, Martina Kociánová tam není, pořad Láska za Lásku odsunut do nočních hodin neděle, a mohl bych pokračovat.. 🙁 Z naší oblíbené dvojky se stala lifestylová Frekvence 2.. 🙁 Nemám nic proti Halině Pavlovské, Daliborovi Gondíkovi a dalším novým moderátorům, ale na naši oblíbenou Dvojku, kterou jsme měli rádi a kterou jsme měli doma stále naladěnou, nám prostě nesedí.. ) Když se tento experiment po čase vyhodnotí, jako nepovedený, prosím o návrat do starých… Číst vice »

David

Jinak budu rád za tip, kam radíte přeladit.. V autě ladím mezi Proglas, Country, Dvojka, Regiony.. Dříve jsme si prostě vystačili jenom s tou Dvojkou.. 🙁

Hana

Nelíbí se mi nový styl Dvojky. Dvojka se dala cestou průměrnosti , dosadila moderátory,kteří mi opravdu vadí ( doteď shánějí jenom kšefty a předvádějí se v bulváru , teď je musím poslouchat na své oblíbené stanici: Kostková ,Pawlowská ,Gondík…),zdá se mi , že jste vystrnadili i mé oblíbené hosty z pořadu Jak to vidí!? Proč to proboha děláte? Myslím si, že vaši věrní posluchači vás opustí ,já budu třeba první. Budu muset poslouchat manželův oblíbený Radiožurnál, což mi otráví celý den.Odpovíte,že je to kvůli malé sledovanosti. No a co? Sežeňte si sponzory (třeba české miliardáře ), vraťte se k původnímu… Číst vice »

Lohen1

Gondík tam byl už dříve i na staré Dvojce, v ranním vysílání. Rádio se nesleduje, není to televize, takže nemůže mít malou sledovanost. Sehnat si sponzory je proti pravidlům veřejnoprávního vysílatele, zákon to neumožňuje, doporučovat české miliardáře jako sponzora veřejnoprávního média může opravdu jen hlupák. Což jste nicméně potvrdila větou „klesá sledovanost ( rozuměj poslechovost) no a co „. Z vyznění Vašeho příspěvku Vám doporučuji raaadio Impuls. To vlastní miliardář, takže přesně pro Vás.

Mildorf

Budte otravena s Radiozulnalem a Vasim neprazskym argotem