Komentáře a diskuze

Články

Jak se změní Český rozhlas Dvojka v roce 2019?

Dlouhodobě nepříznivý vývoj poslechovosti stanice Dvojka přiměl Český rozhlas k přípravě její nové podoby. Vedením rádia byl v srpnu pověřen ředitel Programu ČRo Ondřej Nováček. Ten na posledním zasedání Rady ČRo odprezentoval chystané změny Dvojky. Zde je několik bodů, které zmínil:

    • Dvojka se bude měnit postupně, nikoliv skokově, aby nedošlo k silné negativní reakci dosavadních konzervativních posluchačů, a to v rozmezí od ledna do dubna 2019, kdy má proběhnout silnější marketingová komunikace relaunche, restartu rádia a propagace jeho programu,
    • na základě průzkumů zůstává název Dvojka, nový slogan je „Rádio, které vás baví“,
    • stanice se zaměří na tzv. segment „life“ nad 40 let věku (typickým konzumentem má být žena středního vzdělání kolem 50 let z většího města), bude se snažit vymanit z „info“ role vnímané některými posluchači a zároveň opustí koncept rádia pro celou rodinu, který v praxi nefunguje (omezení pořadů pro děti, na které je zaměřeno Rádio Junior),
    • vysílání má být více proudové, schéma zjednodušené, s méně rubrikami, důraznějšími self-promo prvky, stálými moderátory, s rychlejším tempem po celý den, pro poslech jako kulisu při aktivitě, nikoliv plně soustředěný poslech,
    • podíl hudby 55 procent (plus 5 procent), formát: melodický pop 80. a 90. let a doplňkově oldies z 60., 70. let – nová hudební databáze (Petr Kožený),

 

    • tradiční a oblíbené programové prvky zůstávají nebo se i vracejí (Jak to vidí, Meteor, Kolotoč, Stopy, fakta, tajemství), ve zvukovém obalu zůstane hlavní motiv Vyšehrad, rádio bude i nadále dbát na kultivovaný projev,
    • stanice má mít nové výrazné osobnosti – tváře rádia (např. Tereza Kostková v rozhovorech Srdce na dlani, Halina Pawlowská s krátkými zábavnými četbami, Miroslav Žbirka s autorským hudebním pořadem Mám rád), některé jsou zatím v jednání nebo testování, nepotvrzené,
    • nová podoba ranního vysílání – reálná snídaně s hostem v zábavné, humorné podobě – studio v kavárenském duchu, vizualizace vysílání na YouTube,
    • dopolední vysílání s moderátorkou a moderátorem – důraz na vztahy,
    • upřednostnění živého vysílání před předtáčeným materiálem, více pozitivního přístupu, méně zahleděnosti do minulosti,

 

    • zachování literárně dramatických pořadů – četba na pokračování každý den včetně víkendu, zavedení dokuseriálu (dosud televizního formátu),
    • modernější nástupce pořadu Toulky českou minulostí v pozdějším čase,
    • rozhlasové skeče v neděli dopoledne a další nové zábavné prvky doplňující relativně konzervativní formát Tobogan,
    • záměrem je získat 200 tisíc týdenních posluchačů za 3 roky, zmenšit překryvy s ostatními stanicemi ČRo.

 

135
Komentáře

72 Comment threads
63 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
69 Comment authors
Jan Pelcman

Škoda, že jste přeložili sobotní a nedělní, pro mě sváteční, pořady po 12 té hodině.Povídání vhodné spíše do nějakého rádia Femina, od 11 hodin a teď i odpoledne mě nezajímají, protože je to pořád to samé. Ale mám možnost neposlouchat, což tak činím. Stejně tak jsem rád poslouchal klasické pohádky a hry pro mládež. Nejprve jste zkoušeli ,,omladit“ repertoár různými moderními slátaninami. V poslední době i s vulgaritami, které u TV stanic před 22 hod. vypípavají! Tak už vetšinou neposlouchám ani to. Je mi 62 let a jenom chci, abyste znali můj názor. Zdravím. Jan Pelcman

Žorž

Jane Pelcmane, tohle je názorový web věnovaný radiím. S Českým rozhlasem Dvojkou nemá nic společného, vaše názory se tudy k jejím tvůrcům nedostanou.

Lohen1

My jsme nikam nic nepřekládali

Eva Shapiro

Dekuji, ze jste vratili do vysilani nedelni poledni zvony Chramu Sv. Vita a dokonce i v sobotu.

Lohen1

Nevrátili