Komentáře a diskuze

  • Jiří 27. 9. 2023 v 12:21 k KomentujemeDobrý den,Liblice AM 639kHz v provozu! Kdo chce může porovnat s 1062kHz, ještě je chvíli souběh vysílání Country rádia se...
  • M.K 27. 9. 2023 v 11:36 k KomentujemeMě z těch FM rádii vyhovuje Metropole. V taneční hudbě (EDM) jdou víc do hloubky a tak tam jde slyšet...
  • PVo 27. 9. 2023 v 08:48 k KomentujemePochválil jsem třeba Retro DJ radio :-) , ale bylo toho natuty víc. Už jsem tu několikrát říkal že vyloženě...
  • Tom 26. 9. 2023 v 19:44 k KomentujemeZe zvědavosti, co jste tu kdy pochválil, prosím? 😀. A zajímalo by mě, co jste v rádiu kdy dělal, jaké...
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 26. 9. 2023 v 17:17 k Komentujeme100,2 na Clarionu byla teprve minulý týden schválena Německem, takže těžko říct jestli ještě letos. Expres FM cca začátek léta...
  • Jindra 26. 9. 2023 v 17:09 k KomentujemeA kdy pojede 100.2 z Clarionu a kdy Expres někdo nevíte? Dik
  • Eva 26. 9. 2023 v 17:05 k KomentujemePrůzkum jasně ukazuje že neposlouchanějšim rádiem je český rozhlas který nutně potřebuje zvýšit koncesionařsky poplatek za těch 45 se opravdu...
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 26. 9. 2023 v 16:19 k Komentujeme50W bude mít zřejmě Expres FM 107,8 MHz, dle čerstvých dat BNetzA.

Články

Hitrádio Magic dohrálo, na jeho frekvencích jsou Hitrádio Černá Hora a Rock Radio

Po více než jedenáctileté existenci v pátek 30. listopadu 2018 před 19. hodinou ukončilo své vysílání Hitrádio Magic z Hradce Králové. Rozhlasový dům Media Bohemia v posledních letech převzal nejúspěšnější východočeskou regionální stanici Radio Černá Hora a letos v září ji zařadil do své sítě stanic s formátem Adult contemporary Hitrádio. Silnější značka Černá Hora byla upřednostněna před Magicem. Osm FM vysílačů Magicu především v Královéhradeckém kraji a dále v Pardubicích a Mladé Boleslavi bylo v první fázi převedeno pod královéhradeckou Černou Horu, vysílač Hradec Králové – Uhelná 89,1 připadl nadregionálnímu programu Rock Radio produkovanému již deset let z Českých Budějovic.

Hitrádio Magic vykázalo v posledním průzkumu Radioprojekt týdenní poslechovost 76 tisíc lidí, z toho 51 v Královéhradeckém, 8 ve Středočeském a pouze 7 v Pardubickém kraji. Relativně nejsilnější pozici mělo na Náchodsku, kde v roce 1995 vznikl jeho předchůdce Rádio Metuje. Pro srovnání: Černá Hora má týdenní zásah 167 tisíc posluchačů s nejvyšší poslechovostí v okresech Ústí nad Orlicí a Trutnov, v nichž je přítomna už od poloviny devadesátých let.

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
51 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Noobish
2. 3. 2019 23:12

Celé zle, vo väčšine oblastí takto zostali double frekvencie, napr. v Jaroměři sa dá s RDS chytiť Černá Hora teraz na týchto frekvenciách:
87,8
92,6
92,8
94,7
96,2
105,3
107,3

na niektorých miestách dokonca aj 97,0 (vo väčšine prípadov sa ruší navzájom s Rubi na 97.1) + 94,5 a 87,6 (ak ju neruší Impuls z Brna)

Dokonca vidím, že takto zostali v niektorých mestách 2 až 3 vysielače s identickým pokrytím a programom. Au.

H.
Reply to  Noobish
2. 3. 2019 23:56

Dnes je v ČR víc vysílacích frekvencí než zájemců o vysílání, ale namísto toho, abychom řešili tohle, podle mého názoru kriminální jednání, a tím uvolnili kmitočty, radši tlačíme nesmyslný DAB.

Jakub Melin
Reply to  H.
3. 3. 2019 00:49

Souhlasím, stav na FM pásmu je tragický, překryvy po sloučení stanic u nás nepochopitelně zůstávají, byť v jiných státech je normální takové kmitočty vracet s tím, že tam pak může vysílat někdo jiný. Ale to se našemu oligopolu nehodí do krámu.

Jarda
Reply to  Jakub Melin
3. 3. 2019 13:00

stačí se kouknout na doubly media bohemia a kdo ma trochu rozum tak se asi pobleje, tohle už není možný, vychodní čechy, liberecko, zapadní čechy… mají toho tolik, neví někdo zdali něco nechystají? napřiklad upravu licencí aby mohli „přehazet“ sve stanice, třeba tam kde je 3x hitradio hodit fajn, pokud tam není nebo rock? Tohle takhle nemuže zůstat, podle mě něco planují, nebo dělají interní průzkum jak rozvrhnout své frekvence a pak pošlou na rrtv hromadně žadosti o změny a potom to přehazí. Třeba se dočkame i fajnu v liberci 😀

Michal
Reply to  Jarda
3. 3. 2019 13:38

I kdyby, bude v Liberci 1x Fajn a pořád ještě 3x Hitrádio, byť ve dvou různých mutacích. To je pořád špatně. Že se jim tohle plýtvání kmitočty vyplatí… Poslechovost jim to stejně nezvedne a ty nájmy taky nejsou zadarmo. A konkurence si nakonec stejně nějakou cestu najde, viz Radio 1, časem dá-li bůh a ČTÚ snad i Color.

Žorž
Reply to  Oviradio.cz
3. 3. 2019 21:54

Kuriozní je, že ČTU na svém webu připisuje královéhradeckou frekvenci 89.1 FM připisuje již neexistujícímu Hitradiu Magic.
Druhou kuriozitou spojenou s Magicem je odkaz na jeho web. Na Googlu je u odkazu vidět i adresa radia a telefon do studia. Po rozkliknutí je posluchač přesměrován na web Černé Hory…

Noobish
Reply to  Žorž
4. 3. 2019 12:17

A k tomu sa ešte aj tú samotnú frekvenciu ruší PR Trojka na 89.2, takže stačí ísť 10km od vysielača a už sa to nedá počúvať. 🙁 Radšej by som uvítal Rock Radio na 96.2 namiesto 89.1

Jirka
Reply to  Noobish
5. 3. 2019 12:10

Na 96,2 vysílá Černá Hora mnoho let. A v HK si každý automaticky naladí 96,2. Když chce poslouchat Černou Horu. Na 89,1 začalo vysílat Hitradio Magic. Které nemělo v HK vlastní frekvenci. Bohužel ani to, že začali vysílat na 89,1 nepomohlo zvýšení poslechovosti v HK. A tak když spojili Černou Horu a Magic, tak logicky zůstala Černá Hora na 96,2. Magic v HK nezaujal dost posluchačů

Noobish
Reply to  Jirka
5. 3. 2019 21:56

Tak to potom chápem, nežijem zase v okolí HK tak dlho, díky za objasnenie! 🙂

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
6. 5. 2019 12:37

Už chybí jen praha 😀

Jirka
Reply to  Oviradio.cz
12. 3. 2019 22:54

Na jejich http://www.hitradiocernahora.cz jsou i frekvence po Magicu. Když klikneš na reklama. Je tam mapka

Marcel
27. 12. 2018 21:25

Když už tu někdo nakousl R. Golem. Zkuste někdo napsat a připomenout,, odkud Golem vysílal (studio, vysílač, výkon) a od kdy do kdy? Já si pamatuji, že ranní vysílání obstarávali herci z Ypsilonky, vysílal tam Vrtulník Michael V a další a od 8 a 17 se vysílala Rodinka. V Mostě Golem šel slyšet s úniky, ale stabilně v Monu. Pak si pamatuji, že snad majitel Golemu spolu s Fleischmannem založili společnost RG1??? a ta dostala licenci na Frekvenci1, ale jistě to už nevím…

frkotou
27. 12. 2018 17:26

Pamatuje někdo na půlnoční znělku Hitrádia Orion? Proč ji měli pouze tam a ne jinde? https://www.youtube.com/watch?v=5k98eJxLjgg Byla skvělá.

Jirkas
Reply to  frkotou
27. 12. 2018 19:22

A kdo si pamatuje, cim zacinalo (jakou stejnou pisnickou) kazde rano sve vysilani radio Golem 90.3 FM, ktere melo pauzu do 5h nebo do 6h rana (ted bych lhal jestli to byla 5tá anebo 6tá hodina, priklanim se k te 6té) ja ano.. 🙂

Jirkas
Reply to  Jirkas
28. 12. 2018 09:00

Byla to tato pisnicka, kazdy den zahajovala zacatek vysilani..

https://www.youtube.com/watch?v=iGPBUpB-4tw

Mates
24. 12. 2018 12:36

https://mega.nz/#F!NcFGCYKL AHoj!přidávám Magic znělky pro velký milovníky jako sem byl já 😀

Jarda
Reply to  Mates
24. 12. 2018 15:40

odkaz je nekompletní 😀 nejde to otevřít. Píše to nějakou chybu.

LU
Reply to  Jarda
24. 12. 2018 20:40

Otevřít to jde, jen to chce nějaký klíč k desifrovani, který sem autor nezaslal.

Honza
13. 12. 2018 15:54

Tak v Praze naladíte HITRÁDIA na 8 frekvencích, na běžnou anténu (DXing nepočítám), a to většina z nich jede jeden lokálně odbavovanej playlist (vyjma City). Fakt plýtvání frekvencemi…

87,6 FM PLUS
93,7 CITY937
94,3 VYSOČINA
99,9 FM / CRYSTAL
100,2 FM PLUS
104,3 FAKTOR
105,3 ČERNÁ HORA
107,3 MAGIC / ČER.HORA

Vojta(1)
Reply to  Honza
13. 12. 2018 16:41

Ale mimo místního Hitradia City to jsou většinou příjmy hluboko pod normou kvalitního signálu 54 dBuV/m.
U mnohých z nich ani nejdou přečíst údaje RDS.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
8. 12. 2018 09:50

ohlasili to snad rok předem a když se ma neco dít, tak dělaj jak kdyby o tom nevěděli, kde je nějaká příprava? Chtělo by to už nějaká zásah asi boha nebo nevím, ale to co předvadí s těmi doubly, to už by měl někdo dat podnět snad do bruselu, když mužou řešit nějake transformační licence tak tohle si myslím je važnější problém.

Michal
Reply to  Oviradio.cz
8. 12. 2018 10:17

Já pořád doufám, že je to jenom dočasný stav, protože mít zdublované skoro celé východní Čechy je prostě skandální. Tohle by se už vážně mělo řešit a to nejen v tomto případě.

Jaroslav
Reply to  Michal
8. 12. 2018 10:25

nejen vychodní čechy, ale take liberec, turnov, jablonec, ale taktež ustecky a karlovarský kraj, to maji take snad cele zdublované, at už hitradiem nebo rock radiem. Mnohdy ze stejneho vysílače…. Takže přes půl republiky maji zdublovanej a nic se pořád neděje.

Vojta(1)
Reply to  Michal
8. 12. 2018 13:33

Možná ty nadbytečné frekvence na severu Čech časem využijí k šíření programu Fajn rádia. Hlavně v Liberci, tam by ta přeměna jednoho libovolného kmitočtu Hitradia na Fajn rádio byla asi nejlogičtější. Dále by pak mohlo být Fajn rádio šířeno v Trutnově a Broumově.

Jarda
Reply to  Vojta(1)
8. 12. 2018 16:00

Karlovarský kraj
Cheb – 2x rock rádio z vysílačů vedle sebe, 2x blaník z vysílačů vedle sebe
Sokolov – 2x rock rádio z vysílačů vedle sebe, 2x blaník z vysílačů vedle sebe
Karlovy vary – 2x rock rádio ze stejného vysílače! 2x blaník z vysílačů vedle sebe

Ústecký kraj
Most – 2x hitrádio fm z vysílačů kousek vedle sebe

Libexecký kraj
Liberec – 4x hitrádio (3x fm+1x černá hora) z vysílačů kousek vedle sebe!
Jablonec nad nisou – 2x hitrádio fm z vysílačů kousek vedle sebe
Turnov – 2x hitrádio fm ze stejného vysílače!

Královéhradecký kraj
Trutnov – 2x hitrádio černá hora ze stejného vysílače!
Broumov – 2x hitrádio černá hora ze stejného vysílače!
Náchod – 2x hitradio černá hora z vysílačů nedaleko od sebe….(na co tedy koordinovali nedávno ten náchod, zbytečně…)

Pardubický kraj
Pardubice – 2x hitrádio černá hora z vysílačů kousek vedle sebe

Středočeský kraj
Mladá boleslav – 2x hitrádio černá hora z vysílačů kousek vedle sebe

Jihomoravský kraj
Brno – 2x hitrádio city z vysílačů vedle sebe (ten 100,8 maji úplně zbytečně…)

Jihočeský kraj
Tábor – 2x fajn rádio z vysílačů vedle sebe

A ještě Praha kde má fajn rádio taky 2 vysílače, přitom by stačil ten hlavní s 5kW!

Toho prostoru tam mají hodně i třeba by mohlo byt třeba rock radio v jablonci, tak jako beat, nebo fajn v lbc a jbc, mohli by se expandovat třeba i do turnova bud s fajnem nebo rack radiem. Těch možností je tam kotel. Ale i tak by některé frekvence zbyli. Ty by měli vrátit radě aby na ně vyhlasila licenčko.

Žorž
Reply to  Vojta(1)
13. 12. 2018 00:13

Doplním, že v Budějcích máme také dvakrát Rock Radio – na 97.3 a 99.7. To je, mimochodem, frekvence dnes již neexistujících radií Podzemí, Faktor (nepočítám-li jeho sežrání sítí Hitradií), Faktor 2 a Gold. Všechna spolu s Eldoradiem (dnes Blatník) patřila senátorovi Ladislavu Faktorovi.

David Pražák
2. 12. 2018 17:21

Frekvence 107,3 hraje skoro až k Modleticím, pak jí sestřelí Dálnice 107,2.

JM
Reply to  Oviradio.cz
2. 12. 2018 14:39

Vzhledem k výrazným způsobem překračovanému výkonu je na mnoha místech Prahy a okolí 107,3 FM dokonce silnější než 3 kW z Černé Hory, při příjmu v autě hraje roli lepší přijímatelnost vertikální polarizace ve většině vozů (zejména těch se střešními anténami, u nových aut s anténami integrovanými ve sklech už ten rozdíl není takový).

Ten přepálený výkon na 107,3 FM se projeví hlavně při porovnání s ČRo 2 na 106,9 FM, kde je ERP 1 kW. Sice se využívá směrový AS, který má na Prahu útlum už cca. 3-4 dB oproti hlavnímu laloku, tím pádem by ovšem signály obou frekvencí z Jičína měly být +- stejně silné (ERP 400W Magicu vs. 1 kW ČRo). Přesto je ČRo výrazně slabší. To samé platí i v okolí Poděbrad, kam už ČRo září plným výkonem a i tam je 107,3 FM výrazně silnější.
Když ještě na 107,3 FM vysílala Metuje, byl signál v Praze také kvalitní, ale jeho síla byla o něco menší než u ČRo na 106,9 FM, tedy evidentně výkon dodržovali. Pak přišel Magic a vyskočilo to asi o 8-10 dB nahoru.

Nicméně zapl jsem tuner Sony, který PI ukazuje a opravdu je tam rozdíl.

Černá Hora (105,3 FM) = PI 2380
Černá Hora Magic (107,3 FM) = PI 2382

Vojta(1)
Reply to  JM
2. 12. 2018 16:08

Ta jičínská f. 107,3 má dnes opravdu o 8-10 dB více než měla v dobách Metuje?! To by tam museli mít až 4 kW ERP! Domníval jsem se, že ta 107,3 má tak 1,5 kW, ne víc. Přece by nevysílali desetinásobkem povoleného ERP a navíc z takové výšky.

JM
Reply to  Vojta(1)
2. 12. 2018 16:38

Metuje měla směrovější AS (dva dipóly s odraznicí na bocích věže, jeden na S a druhý na J), Magic udělal novou dvojici sfázovaných dipólů bez odraznice na špičce rozhledny a přitopili. Za Metuje šlo na Prahu tak 200 W, možná malinko víc, proto bylo to zesílení tak markantní. Kdysi jsme měřili na jednom místě u Kutné Hory, které má čistý přímý výhled na Krkonoše i Jičín/Tábor intenzitu 107,3 FM a srovnávali to se 105,3 FM a 106,9 FM.

Intenzita 107,3 FM byla o 3,2 dB vyšší, než u 106,9 FM a asi o 0,7 dB nižší než u 105,3 FM. Odpovídá to asi 2 kW ERP.

Takže asi tak.

David Pražák
1. 12. 2018 22:42

Mně štve, že poslechovost vedou stejná radia. Bohužel se zapomíná na ty menší stanice. Já se přiznám, tak už poslouchám jenom Hey, Dálnici, Petrov, Krokodýla, Hanou, Rubi, Kiss, občas i Českou kanadu a RCL. Velká rádia, jako jsou celoplošné stanice, Shitradia, Blaník, Fajn a asi i Rock radio už mě nějak neberou, protože tam mají stejný hudební playlist..

Jarda
Reply to  David Pražák
1. 12. 2018 23:05

a český rozhlas? (jedno ktera jejich stanice), ale jinak taky posloucham hey 😉

David Pražák
1. 12. 2018 16:59

Ať si ten produkt nechají. Já to stejně neposlouchám. Rock radio ještě jde, ale ty Shitradia, ty nemůžu ani slyšet. Na Shitrádiích neslyším nic jiného, než Sebastiana, Kluse, Kryštof, Mandrage, Slzu, Farnou a další pro mě nezajímavé věci. A takovým nudným programem zbytečně zaplňují kmitočtové spektrum.

Michal
Reply to  David Pražák
1. 12. 2018 17:41

Chtěl jsem dát Rock rádiu šanci, ale když z mojí oblíbené skladby, co má asi 5 minut udělali zhruba dvouminutový sestřih, tak jsem to musel vypnout. Tohle se prostě nedělá, ti lidi vážně nemají cit pro muziku, je to jen jakýsi produkt bez duše a zápalu pro věc. A nepřesvědčí mě ani fakt, že tam vysílá můj oblíbenec Majk Pixies z Visacího zámku.

Jarda
Reply to  Michal
1. 12. 2018 18:37

a co radio beat či radio hey 😉

Michal
Reply to  Jarda
1. 12. 2018 18:54

Však jo. 🙂 Beat mě teda za těch 12 let už trochu omrzel, protože playlist se moc nemění, o to víc mě ale baví Hey, kde je to o něco rozmanitější, navíc se nebojí zahrát na přání skoro cokoliv, co alespoň trochu zapadá do konceptu programu.

Petr
Reply to  Michal
2. 12. 2018 08:29

Asi musí podle plánu odehrát v hodině určitý počet skladeb, což je ale neomlouvá. V případě delších skladeb by ostatní logicky měly být kratší, aby se žádné nemusely zkracovat.

Martin
Reply to  David Pražák
1. 12. 2018 19:58

Ano, ať si zaberou kolik vysílačů chtějí (což je špatně), ale poslouchat je stejně nikdy nebudu. Bohužel další desítky tisíc lidí ano :-(.

Anonymní
1. 12. 2018 08:48

OK, asi to tak bude .. nevěřím, ze by v totální rovině kolem Pardubic nechali ležet jeden kmitočet , který má totožné pokryti i kvalitu.
Tak snad to bude brzo, když už zařízli Černou Horu úplně

Anonymní
1. 12. 2018 06:58

Co je myšleno větou “bylo převedeno v 1.fazi “ ?
Nějaké info o dalším postupu mate ? ta frekvence v HK má nějakou jinou licenci od RRTV než ostatní , nebo v čem je problém s dalšími frekvencemi, které téměř úplně se překrývají ?

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
1. 12. 2018 09:55

2x je hitrádio v turnově, jablonci, broumově, pardubicích, náchodě, trutnově, mladé boleslavy, 4x je v liberci.
rockrádio ma doubly – cheb, sokolov, karlovy vary.
fajn rádio má double v táboře.

A to je hodně velká spousta kmitočtů, kdyby aspon změnili podmínky pro jednotlive frekvence, aby mohli poslat fajn a rock tam kde není. O tech doublech musí vědět, ale že toho nevyužijí a nedají žádost o změnu podmínek aby na ně mohli rozhodit to co kde jinde není?