Rádio Dálnice – frekvence

Rádio Dálnice frekvence pokrytí online 

Frekvence (MHz)FM vysílačDálnicePoznámka
87,6Strakonice-
87,8HynčiceD1 km 318
87,8Plzeň - ČerniceD5 km 077
88,6DrysiceD46 km 009
88,6Ostrava - PolankaD1 km 350
88,6OstředekD1 km 034
90,2BílovD1 km 336
90,2Lipník nad BečvouD1 km 296
(91,6)RousínovD1 km 2184. 3. 2018 v přípravě
91,7HuliceD1 km 059
91,7JiřiceD1 km 086
(91,7)KameniceD1 km 09710. 4. 2018 v přípravě, v databázi ČTÚ
91,7Větrný JeníkovD1 km 104
(91,9)PřimdaD5 km 1391. 5. 2018 v přípravě, v databázi ČTÚ, 100 W
91,9VyškovD1 km 230
92,0MýtoD5 km 049
92,0Nový Jičín-25 W
92,3PsářeD1 km 049
94,1Brno - Horní HeršpiceD1 km 194
(94,2)BlučinaD2 km 01128. 12. 2017 v přípravě; byl, ale už není v databázi ČTÚ
94,2Devět křížůD1 km 168
94,2KřepiceD2 km 020
(94,2)OstrovačiceD1 km 17811. 3. 2018 v přípravě, v databázi ČTÚ
94,7MěřínD1 km 135
95,5Hladké ŽivoticeD1 km 332
95,8Humpolec - KrasoňovD1 km 093
95,9TroubskoD1 km 187
96,1HolubiceD1 km 210
96,4ŠternovD1 km 041
96,4LoketD1 km 067
(97,1)KařezD5 km 0431. 5. 2018 v přípravě
97,1LhotkaD1 km 153
98,3MirošoviceD1 km 021
98,5ŽebrákD5 km 034
98,6SpeřiceD1 km 085
99,4Jihlava - PávovD1 km 112800 W
99,6Králův DvůrD5 km 021
(100,5)NýřanyD5 km 0931. 5. 2018 v přípravě
101,0Velká BítešD1 km 162
101,2Ústí nad Labem - HrboviceD8 km 072100 W
103,3Liberec - Doubí-100 W
(104,1)Velká Bíteš - JáchymovD1 km 15611. 3. 2018 v přípravě
104,2PrůhoniceD1 km 00525 W
105,0Velké MeziříčíD1 km 145100 W
105,1RokycanyD5 km 061
107,2JažloviceD1 km 01225 W
(107,8)HvězdoniceD1 km 02926. 5. 2018 v přípravě
107,9Praha - ChodovD1 km 000

Vysílače mají vertikální polarizaci a výkon (ERP) 50 W, není-li uvedeno jinak.

Aktuální pokrytí a seznam kmitočtů se může lišit od zde uvedených údajů.

Rádio Dálnice online – živé vysílání (playlist není k dispozici)

61 komentářů Rádio Dálnice – frekvence

  • Anonym

    Potvrzuji spusteni frekvence Myto na 92FM, na 50km D5

    • Ovi

      Tak to nebudou nadšeni posluchači Radia 1 na 91,9.

      • H.

        Těch už stejně moc není 😉

        • Michal

          Třeba já celkem uspokojivě poslouchám Radio 1 v autě po Liberci a místní rušička by mi určitě dost vadila. Ona už tam tedy jedna je a to MDR Jump na 91.8 MHz, ale tovární autorádio v mojí Toyotě Auris si s tím celkem hravě poradí. To je zatím nejlepší tuner, co jsem kdy měl. Dokáže i oddělit některé slabší liberecké vysílače, kdy už o 0.1 MHz vedle hraje něco jiného, vzdáleného bez zásadního rušení.

          • Jarda

            to tam važně hraje tohle pražsky radio? to asi bude nejaky zazračný radio, ale tak přijem prahy v liberci jsem nezkoušel 😀

            • Michal

              Radio 1 je jedno z těch slabších. Dobře tu je slyšet namátkou i Blaník 87,8 MHz, Country 89,5 MHz, dříve tu pěkně hrál i Bonton 99,7 MHz než spustili stejnou frekvenci z Jablonce. To samé Expres, dříve na určitých místech čistě ve stereu, teď tu hraje na 90,3 Rock radio. Nedávno jsem byl na Frýdlantsku a pár km od Polska jsem zkoušel libereckou frekvenci Kissu přes předvolbu a skočilo mi to na Votickou 97,7 MHz, naprosto čistě ve stereu. Ale ujel jsem pár metrů a bylo po signálu. 🙂

              • Harry

                Radio 1 dříve hrávalo i na Olomoucku, než zde bylo postaveno X dokrývačů různých rádií na shodné frekvenci

                • Ententík

                  Rádio Jedna na Olomoucku? Určitě! Leda tak v Jeseníkách. Na nějaké obrovitánské hoře a nebo na palubě horkovzdušného balónu.

                  • Ovi

                    A máme tu opět urputného oponenta XXL, tentokrát pod přezdívkou Ententík. Zde platí, že kdo nezažil, ten neuvěří. Já jsem zažil Radio 1 na Olomoucku, v nížině, na autorádiu v garáži v zástavbě. Výjimečně i s RDS. Takže Harry má pravdu.

                    Ale teď fakta: Vysílač Mýto 92,0 je umístěn o kousek vedle, než uvádí souřadnice v databázi ČTÚ. Slabě je slyšet i na okraji Prahy na začátku D5. Radio 1 vymazává jen ve své těsné blízkosti, zhruba 3 až 5 km od exitu 50 na D5. Mýto je docela vysoko, takže tam 91,9 měla dobrý signál. Ta oblast má trochu smůlu v tom, že plzeňská 97,5 má na D5 pokrytí těsně před Mýto, pak už je rušena Relaxem z Berouna, takže dobrý signál v Mýtě není ani na jedné frekvenci R1.

                    Umístění a fotka vysílače 92,0:
                    https://mapy.cz/s/2wLjc
                    Rádio Dálnice 92,0 Mýto D5 exit 50

            • Vojta(1)

              Radio 1 má 5 kw ERP a Liberec je od Rošického stadionu vzdálen míň jak 100 km, navíc tam není (kromě Ještědu) v cestě žádná velká teréní překážka. Na ten Ještěd se dá přímo ze Strahova dalekohledem dohlédnout, to vím a naopak (z Ještědu do Prahy) to lze jistě také, byť jsem to nezkoušel. Musí ale být velká vlhkost vzduchu a zároveň foukat silný vítr, jinak se Ještěd v Praze zahlédnout nedá.

            • Michal

              Jardo, je to pár dní, co jsem kolem Ralska poslouchal v autě Radio 1. Zapnul jsem to v Jablonném u vodojemu a poslouchal až do Kuřívod. Hraje tam i Color, když do toho zrovna neleze Kiss z Liberce na stejné frekvenci.

              • Jarda

                tak od jabloneho za vodojemem a dale se da krasne chytit hodne stanic, je to vlastne na kopci, tak asi proto, ale musiš mit dobre misto kde je stinenej liberec jinak se to zaruší 😀 i hey tam hraje na plnej kotel 😀 posloucham ho tu skoro všude, přitom to skače stejne jen mezi jabloncem a střednimi čechy, no až vylepší tu českou lípu tak to snad bude lepší, škoda že na ní nedostali taky 300W mam ozkoušeno že byt v šumu se da poslouchat už někde od jítravy 😀 Tady na českolipsku se da naladit hodne pražskych radií, třeba 99,7 tu hraje taky, color i radio 1 taky, da se místy chytit i ten express, když se ho podaří odladit 😀 doma mam ozkoušeno na venkovni antenu že to všecko lze přijímat, na zminěne trase toho hraje dost z te prahy, kuriozita je že po sloučení kissu se zde jeho signál hodne zlepšil. Využíva to frekvence 97,7 🙂 na českolipsku se da dobře chytnout i dab+ čro a teleko 🙂

  • petr

    my ve stereu v Hulíně chytali Černou horu 87,8 fm,ale teď už nám to tam jde jen na autorádiu, jinak na věži v mono.

    • Václav

      Na černou Horu mám vzpomínky , kdysi jako suvenýr z lyžáku z Dolní Moravy jsem ji ladil ve Zlíně, kde mě její dosah podivil, jakož jediné lokální rádio z Čech. Dosah v dobré kvalitě byl k podivu i přes velké rušení pásma místními vysílači a velkého města s rušením vůbec. Na přijímači na sídlišti jsem si zvykl, ale podivil jsem se i v autě s rádiem ze škodovky 120, kde se držela na mnoha místech i pod trolejemi, na těch místech snad ani Praděd nebyl tak silný. Jestli to bylo tou polarizací (C), nebo že by to nějak parazitně distribuoval vysílač rádia Zlín taky C polarizace? Výhodou bylo ušetření od speciálně vykřikujících reklam a pouťových moderátorů vůbec z rádia Zlín a dobrý pocit že ladím něco z dálky i na popojíždění autem ve městě i s hláškou: „Jak se jezdí“ – třebaže ve východních Čechách 🙂

  • MichalP

    V databázi ČTÚ se objevil nový příděl pro Dálnici:
    USTI NL PREDLICE 101,200 V RADIO DÁLNICE 2318 13° 58′ 13″ 50° 40′ 1″ 171 100.00 FM
    Tak teď už je jen otázka času, kdy to bude aktivní.
    A samozřejmě bude zajímavé provedení AS a i dosah tohoto vysílače.

    • Ovi

      Už jsem to tu psal včera dopoledne. Myslím, že tyto osamělé vysílače nebude poslouchat téměř nikdo z „běžných“ posluchačů.

      • Václav

        Když nakupovali čeští podnikatelé radia Lagardere, tak že se nepřidal Pařízek, na tyhle případy by mu posloužila síť F1, ale to už by asi nebyla taková zábava, jak to budovat po bubláčcích a asi by ji kleknout nenechal.

    • Jarda

      tak az to pojede tak to nekdo vyfotte a zkuste 😉

  • MichalP

    Vysílač Ústí n/L – Předlice na 101,2 MHz je provozu.
    V neděli ráno ještě v provozu nebyl.
    Jsem od vysílače 12 km směrem na západ (Povrly-Neštědice) a signál je velmi slabý, zastřený šumem a bez indikace RDS.
    Pokud to porovnám s Bontonem, který má také 100 W, který hraje čistě bez šumu a s RDS, tak je to fakt bída. To i RCL na 101,4 MHz je silnější, bez šumu a s RDS.
    Zítra se pojedu podívat na vysílač, zda je na předpokládaném místě a jaké je provedení.

    • Jarda

      zkuste vysilač i vyfotit 😉

      • Jarda

        jinak brzo by mohli spustit i další vysílače, no zřejmě to spojili s dvb-t2″ když už osazovali děčín atd, tak vzali vysílač sebou a zastavili se v ústí 😉 třeba brzy spustí i další vysílače 🙂

    • Ovi

      Děkuji za zprávu. Hrbovice jsou výrazně níž a čekám, že nasměrování antén bude na D8, nikoliv na město, proto ten slabý signál. Některé městské frekvence z Ústí dolétnou až do Prahy, tohle asi nebude ten případ. Jisté je, že na těch několika málo kilometrech D8 to moc řidičů poslouchat nebude.

    • Ovi

      Dobrý signál Dálnice 101,2 je přibližně od Řehlovic po tunel Libouchec, takže je pokryto nějakých dvacet kilometrů D8.

      • Jarda

        Kolik lidí si to asi naladí, at už v aute nebo v dosahu jako alternativu?

      • MichalP

        Toto je ale vykoupeno nekvalitním pokrytím samotného Ústí nad Labem.
        Dnes jsem schválně projížděl celé Ústí, abych otestoval, jak je to se signálem ve stotisícovém městě.
        Východní část města zcela bez signálu, centrum Ústí je na tom jen nepatrně líp.
        Vysílač určitě není umístěn na domě Palivového kombinátu (Ústí n/L-Předlice, Vrbovická 102), kam byla ústecká frekvence zkordinována. Osobně jsem prohlédl dané místo a nikde jsem AS neobjevil.
        Jako pravděpodobné místo pro AS se nabízí příhradový stožár Vodafone poblíž D8 na 74 km, což by vysvětlovalo zhoršené pokrytí města díky stínu od vrchu Nedvězí a Střížkovickému vrchu.

  • David Pražák

    Nevíte, jestli už jedou Ostrovačice a Kamenice? Minulý týden, když jsem projížděl dálnicí D1, tak vysílač v Kamenici ještě nejel.

    • Ovi

      S některými vysílači se evidentně nespěchá. Minulou sobotu jsem byl na kótě Hvězdonice (BTS u exitu 29 D1), zde ani náznak toho, že by odtud měla vysílat Dálnice na 107,8. V místě je slyšet Signál rádio z Tábora.

      • jouda

        No nespěchá, to je dost odvážné tvrzení. Na 95 % totiž pozdější spuštění znamená, že na původně zkoordinovaném stanovišti nyní nejde vysílání zprovoznit (po mnoha letech od koordinace, z různých důvodů, typicky že už tam není vhodné místo, obsazeno jinými technologiemi apod.). Dá se o tom najít info např. v zápisech RRTV, jak mají na webu.

  • jouda

    Ústí nad Labem zapnuto 30.05.2018 přesně v 17:15, přičemž až do 18:10 byla pouze nosná. Pak již i modulace.

  • Jarda

    rousínov 96,1 je udajně spuštěn, může někdo checknout zdali vysílá?

Vložte komentář