• frkotou 22. 1. 2019 at 22:43 on KomentujemeKrokodýl ve Znojmě zase vypadl. Opět jen šum.
  • David Pražák 22. 1. 2019 at 14:52 on KomentujemeTo už bych raději na Kissu uvítal 2hot Luboše Nováka. Tam jsou aspoň dobré pecky. https://www.mixcloud.com/Lub
  • Hirka Tenisák 22. 1. 2019 at 14:12 on Rádio Dálnice má na okraji Prahy nový vysílač na 104,2Ze zpráv televize Relax https://www.youtube.com/watch?v=AZ0ElFO5f0o
  • Dan 21. 1. 2019 at 23:38 on DAB/FM rádio Pure One Mini Series II po 5 letech provozuKontaktoval jsem podporu Pure radia, zatím mi poradili ty známé kroky jako restart routeru atd, ale zatím nic
  • Honza K. 21. 1. 2019 at 22:29 on KomentujemeAno všechny 3 díly, nejvíc mě na tom štve jak nenechá dohrát ani minutu žádnou skladbu, co se týče Kissmánie
  • Jirka Tenisák 21. 1. 2019 at 13:18 on KomentujemeV Korunní dělám hned vedle objektu policie a auto rádia Fajn tam stojí již skoro rok, možná déle.

Články

Cesta po dálnici s Radiem Dálnice

(obsahuje ukázku vysílání)

Tak jsem se vydal na dálnici D1 lovit Radio Dálnice. Zvolil jsem cestu autobusem Praha-Brno a příjem jsem zkoušel na mobilu Nokia 5530.

Po odjezdu z Prahy se první signál objevil před Mirošovicemi. Na kmitočtu 98,3 MHz však běžela pouze nosná vlna bez modulace. Signál vydržel několik málo kilometrů. Kolem exitu 34 se na krátkou chvíli mihlo vysílání na 88,6 MHz. Zvuk byl tichý, monofonní, bez RDS, vypadalo to jako záložní smyčka. Zachytil jsem skladbu DJ Boba a jingl namluvený Davidem Viktorou, hlasem dobře známým ze znělek a reklam především na Ostravsku. Poté jsem zkoušel další přidělené resp. odebrané kmitočty. Bez úspěchu. Záchvěvy pilotní frekvence 99,4 jsem zaregistroval kolem 98. km. Stejná situace jako u Mirošovic nastala na několika kilometrech okolo exitu 104, kde je možné zachytit signál „ticho léčí“ na 91,7 MHz. Krátce na to už bylo možné naladit v přijatelné kvalitě signál z vysílače Jihlava – Pávov 99,4 MHz.

Jde o jediný kmitočet, na kterém běží regulérní vysílání Radia Dálnice. Jeho pokrytí je dobré zejména od jihlavského exitu 112 směrem na Brno, signál vydrží déle než dvě skladby. RDS PS je DALNICE_. Za mikrofonem stanice jsem slyšel matadora moravskoslezského éteru Aleše Šklubala, kterému se povedlo velmi výrazné přeřeknutí (v ukázce). Mluvené slovo má poměrně svižné tempo. Ve vysílání působí poněkud rozpačitě česko-anglické jingly dopravního zpravodajství. Hudební složka nepřináší žádná překvapení, jde o mix velmi známých mainstreamových skladeb lehce zaměnitelný se stanicemi Radiožurnál, Impuls, Frekvence 1, Hitrádiem a dalšími.

Na následujících kilometrech až do jihomoravské metropole jsem už žádné vysílání související s Radiem Dálnice nezaznamenal.

Ukázka vysílání Radia Dálnice 99,4 FM, Jihlava, 5. 7. 2010:

Napište komentář (na mobilu, prosím, vícekrát ťukněte do bílé plochy pod tímto textem nebo zvolte zobrazení webu pro počítač)