Dlouhá léta platilo, že v pražských silničních tunelech bylo díky pokrytí FM signálem z vyzařovacího kabelu možné bez výpadků poslouchat pouze jedinou stanici – Radiožurnál na frekvenci 94,6 MHz. To se od začátku listopadu změnilo. Na základě veřejné soutěže vyhlášené společností Operátor ICT bylo pokrytí rozšířeno o další stanice na dobu čtyř let. V podmínkách soutěže bylo vedle platné licence pro území Prahy také pravidelné dopravní zpravodajství.
Každý provozovatel mohl přihlásit maximálně dvě své stanice, celkový počet vysílaných programů je technicky limitován, a to na šest. Hodnoticími kritérii byly kromě jiných také nabídnutá cena za šíření stanice, celoplošné vysílání a rovněž poslechovost v celém Česku a v Praze.
Na základě soutěže nyní vysílají v tunelech Mrázovka, Strahovský, Brusnický, Dejvický a Bubenečský (poslední tři jmenované tvoří komplex Blanka) tato rádia:
87,8 Rádio Blaník
93,7 Hitrádio City 93.7 FM
94,6 Radiožurnál
96,6 Rádio Impuls
Připomeňme, že v nejposlouchanější šestici rádií v Praze (měřeno WR) najdeme Radiožurnál, Evropu 2, Rádio Impuls, Rádio Blaník, Frekvenci 1 a Radio Kiss.
Impuls už signál v tunelech propaguje na billboardech po Praze.
Babiši, Babiši, kdopak vam dal hlas, byl to důchodce vesnický nebo….
Blaník a City o pokrytí tunelů informují také prostřednictvím radiotextu v RDS. Zároveň s tím na 87,8 a 93,7 přestal fungovat radiotext plus.
No, ale jedinou poradnou dopravu dela Radiozurnal. Ostatni stanice jen prebiraji informace z verejnych serveru. Jen Zelena vlna ma specialni aplikace a zdroje (Rodos, kamery, RSD, policie, hasici, callcentrum atd).
Radiožurnál to jistě dělá poctivě, ale to nebyl důvod držet jeho monopol v tunelech. Větší nabídka rádií je vždy lepší. Přestože mně jako pražskému řidiči žádná z těch stanic v tunelu nevyhovuje a obejdu se bez dopravního zpravodajství.
Frekvence 1 tam nefiguruje? Ti mají dopravu každých 30 min.
Všechny stanice mají dopravu jednou za hodinu, kromě Radiožurnálu a Impulsu. Tam to mají každých 30 min. Dálnice a Hey dokonce každých 15 min, tak proč je tam nedali. Určitě v tom hrají hlavní roli peníze.
V tuto chvíli probíhá opakovaná veřejná soutěž na zbylá dvě rádia (z celkem šesti), ale nečekejme, že to budou malé stanice s nízkou poslechovostí a pokrytím. Peníze v tom určitě hrají roli, jsou nejdůležitějším hodnoticím kritériem. Minimální nabídková cena, kterou má rádio za tuto službu platit, je 30 tisíc korun měsíčně. Druhým nejdůležitějším kritériem je celoplošné vysílání v Česku. Podmínkou pro přihlášení je licence pro území Prahy. Například Rádio Dálnice většinu kritérií nesplňuje, včetně nedostatečného pokrytí Prahy, které by ani nenavazovalo na signál v tunelech.
Další info zde.
Hlavně, že tam dají produkty od MB, jako je Blaník a Shitradio City. Pokud je mi známo, tak City má dopravu jen jednou za hodinu.
neni tam ani radio beat a ten taky má dopravu a myslim že byla i na tom kissu a tak, ma to skoro každej, copak nemohli dat cele pražske spektrum at si každy poslechce to co on chce?
Ale Dálnice ano.
a hey přebíra dopravu od dalnice. A ani jedni z nich tam není. pokud jich melo byt max 6 tak by se vešli.
Kritérium byla i poslechovost v Praze… Hey s třemi tisíci asi nepřesvědčí a Dálnice s dvěma tisíci ve středních Čechách taky ne. Čteš Jardo ty články nebo tu bezhlavě píšeš komentáře?
kdyby tam rači dali posílení pro dab+ ale na to asi v čechach neexistuje technologie. 12C dab+ by se tam hodil.
By mohli pridat ještě radio hey a dalnice, nebo color nebo radio 1 ci spin 🙂
V podminkach souteze bylo pravidlene dopravni zpravodajsi, color, radio 1, spin do toho jaksi nezapada. Jardo premyslej nekdy.