Dvacátý osmý VKV-FM vysílač na území hlavního města patří ostravskému Radiu Dálnice z portfolia Radima Pařízka. Je to v krátké době druhá česká stanice, která nesídlí v Praze, a přesto tu na VKV vysílá (první byl mladoboleslavský Signál). Vysílač Praha – Chodov 107,9 MHz (50 W vertikálně) se nachází v areálu Českého metrologického institutu v těsné blízkosti křížení severojižní magistrály a Spořilovské ulice. Jediná směrová anténa na střeše jednoho z objektů míří na dálnici D1.
Modulace trpí lehkým brumem, jinak je zvuk „vašeho Déčka“ dobrý. Na telefonu Samsung Galaxy S III mini jsem zkoušel, jak Dálnice hraje z Chodova směrem do centra cestou přes Vršovice. Uspokojivý a použitelný příjem končil přibližně u Auto Palace na Spořilově. Dále do Vršovic byl signál stále přítomný, ale s výraznými výpadky. Dálnice se zcela ztratila na rozhraní Vršovic a Vinohrad v oblasti, kde je Chodov zastíněn kopcem Bohdalec. Ve středu Prahy zejména v údolí Vltavy je příjem téměř marný. Při cestě z centra od Národního muzea na Nusle se signál 107,9 opět objevil na náměstí Bratří Synků. Bezproblémový poslech začal až mezi stanicemi metra Pražského povstání a Pankrác.
Příjem chodovské novinky jsem testoval také mezi Budějovickou a Barrandovem. Signál v údolí Kunratického potoka, kudy vede Jižní spojka, je problematický i u jiných, daleko silnějších stanic. Často přerušovaný příjem je možný až pod Ryšánkou a Zemankou, dále směrem na starý Braník Dálnici na mobil poslouchat nelze. 107,9 se opět ozvala až za Barrandovským mostem ve stoupání k sídlišti Barrandov. Tam se ale Radio Dálnice místy mísí s Českým rozhlasem Sever na shodném kmitočtu.
Aktualizace 6. března 2014:
Na Jižní spojce mezi „Barranďákem“ a Spořilovem lze chytat Dálnici až od sjezdu na Michli. 107,9 MHz relativně dobře šlape (včetně příjmu uvnitř budov) i ve vzdálenějších čtvrtích Prahy 10 Malešice a Strašnice.
Radio Dálnice v současnosti vysílá v jednodenní smyčce, což znamená, že každý den ve stejný čas běží totožný playlist prokládaný pouze selfpromotion se staničním hlasem Davida Viktory. Kuriózní je např. výzva, aby posluchači volali své silniční poznatky na linku 12800, informace prý bude odvysílána ihned. Program zahrnuje rovněž letitou, ale stále mrazivou dopravně bezpečnostní kampaň BESIPu Nemyslíš, zaplatíš.
„S tim nerusenym prijmem bych nesouhlasil, uz za exitem 2, tedy mezi sjezdem na Haje a Pruhonicemi, se do toho docela dost zacina michat CRo Sever na 107,9 z Harrachova.“
To ale diky tomu,ze tva anténa ci radio zrejme není v kondici.Jak na mem 15 let starem voze tak i na uplne novem me tam az za Pruhonice nic nevleze,ani nachvilku.Prijem se ztrati nebo je prerusen Severem az u sjezdu Ricany/Modletice,coz je v poradku.
Vsak ona pak probehne „optimalizace“ site, kdy se vyssimi vykony a nedodrzenim omezeni v danych azimutech dosahne optimalniho pokryti. Tim je Radimuv tym znamy, moravaci vedi jak hraje Cas na stowatovych dokryvacich 🙂
S tim nerusenym prijmem bych nesouhlasil, uz za exitem 2, tedy mezi sjezdem na Haje a Pruhonicemi, se do toho docela dost zacina michat CRo Sever na 107,9 z Harrachova. V okoli Pruhonic uz se to pak regulerne strida. Ty dalsi vysilace (nebo spis rusicky) na 104,1 a 107,2 to nevytrhnou, protoze frekvencne jsou tam spatne navrzene, ze jejich pokryti bude maximalne kilometr od vysilace, v pripade frekvence 107,2 FM Jazlovice i mnohem mene. Na 107,3 FM totiz je velmi silny Magic z Jicina, ktery je v te oblasti D1 stejne silny jako prazske stanice, a na 104,1 je zase silny Krasov, ktery je v okoli Pruhonic naplno i na teleskop. Pokud by se ta frekvence 107,9 FM vyuzila v SFN ze vsech techto tri vysilacu, pak by to asi celkem smysl melo, ale takto jsou to pouze rusicky s pokrytim k nicemu.
Chápu, že rozjíždět plnoformátovou stanici nemá smysl, dokud není pořádně dořešeno pokrytí, ale místo smyčky pořád dokola toho samého tam mohli pustit nějaký dynamický playlist
Pokrytí je dělané zejména pro D1 a tam to funguje.Od nuselaku az po Pruhonice zcela cisty a neruseny prijem,v Pruhonicich ma navazovat dalsi vysilac atd.Takze az bude sit kompletni, bude to mit smysl.