• Jirkas 19. 10. 2019 v 19:26 k KomentujemeNeproniklo, ale osobne tipuji listopad nebo prosinec.
  • Philmen 19. 10. 2019 v 16:51 k KomentujemeA nekde uz proniklo,kdy by mel zacit Strahov?
  • Jirkas 19. 10. 2019 v 16:19 k KomentujemeZe Strahova to v Bolce pojede ok, 1KW tam doleti jako fik.
  • Jarda 19. 10. 2019 v 13:24 k Komentujemezkuste až spustí prahu ;) ze strahova to bude pravdepodobne, ten vysilač je hodne silnej i 100W z něho jsem...
  • Pavlus 19. 10. 2019 v 12:08 k KomentujemeMladá Boleslav RTI nic mohli by taky něco sem přihodit směrem na Boleslav
  • Ovi 18. 10. 2019 v 23:35 k KomentujemeJe škoda, že nevydrželo v DABu do teď, kdy se vše začíná hýbat. I když to zatím nebyla moje srdcovka,...

Články

Počasí přálo šíření signálů na VKV, na Vysočině hrály stanice z Maďarska

První lednový den roku 2017 přinesl výrazně zlepšené podmínky pro dálkový příjem FM rádií. Na Třebíčsku, kde se momentálně nacházím, panovalo příznivé počasí několik dnů, na Nový rok byly podmínky nejlepší. Mimořádně silně se zde uplatňovaly především maďarské stanice, naopak řada místních vysílačů ustoupila do pozadí.

Na přijímači Pure One Mini Series II jsem lapil včetně RDS například Kossuth Rádió na 107,2 MHz z vysílače Kab-hegy u Balatonu (běžně tu na této frekvenci hraje znojemský Proglas) a 105,6 z Gerecse, Petőfi Rádió na 93,9 z Kab-hegy a na 99,5 z kóty Sopron – Dalos-hegy (vymazalo příjem třebíčského Beatu). Hrálo také vážnohudební Bartók Rádió na 105,0 z Kab-hegy.

Mnohem silnější byly signály nejen z Uherska, ale rovněž z Rakouska. RDS naskočilo u Radia Arabella na vídeňské frekvenci 92,9 nebo v případě rádia 88.6 Der Musiksender na frekvenci 106,3 z vysílače Mattersburg – Heuberg pro oblast Burgenlandu. Na kmitočtu 104,2 bylo možné zachytit nejen Radio Blaník, ale také Energy Wien.

Pěkně hrála také slovenská rádia (ta mají mimochodem od Nového roku zpřísněnou povinnost hrát slovenskou hudbu). V dobré kvalitě s RDS jsem zachytil skvělý program Rádio_FM na 89,3 z bratislavského Kamzíku, 94,5 z Krížavy u Žiliny a 102,8 z Dubníku u Borského Mikuláše. Výtečný signál jsem zaznamenal u rádií Slovensko, Anténa Rock, Regina, Fun a Europa 2 ze Suché hory u Banské Bystrice.

Mrazivé mlžné počasí přineslo na Třebíčsko skvělou nabídku rádií. Ani za běžných podmínek ovšem není výběr vůbec špatný – zahrnuje třeba FM4 na 98,8 a 103,8, Rádio_FM na 94,5 nebo RadioYpsilon na 89,0 MHz.

Komentáře