Menu teď najdete pod tlačítkem ☰ vlevo nahoře.

Komentáře a diskuze

  • Ovi 22. 2. 2019 at 13:32 on KomentujemeDěkuji za upozornění, Dechovka se tedy přestěhovala k Culkům do baráku.
  • Jirka Tenisak 22. 2. 2019 at 13:11 on KomentujemeMáte v adresáři chybu, vím, že to sem asi nepatří, Dechovka je v Úvalech u Prahy
  • Ovi 22. 2. 2019 at 11:35 on KomentujemeCity sídlilo na těchto adresách: 1993 Prvního pluku 7 na Florenci, 1995 Budějovická 7 u Zelené lišky, 1997 Kor...
  • Ovi 22. 2. 2019 at 10:46 on KomentujemeNa Bělehrad! Ode dneška už je tam také Oldies Radio. Ve vysílání se to projevilo tak, že přestalo fungovat zob...
  • Michal 22. 2. 2019 at 10:36 on KomentujemeHitradio City 93.7 se stěhuje z korunní ulice.Dnes v korunní ulici vysílá naposledy.
  • Ovi 22. 2. 2019 at 07:51 on KomentujemeOd včerejška pozoruji mono na pražské Dvojce 91,2.

Články

Pár obrázků ze Štatlu aneb Nejnovější FM vysílače v Brně

barvicFOTOGALERIE UVNITŘ

Brněnský éter se v končícím roce 2015 rychle zahustil o další VKV vysílače. Nejprve se v březnu na 96,4 MHz objevilo uničovsko-olomoucké Radio Rubi. Šířeno je s výkonem 200 wattů z lokality, kterou do té doby rádia nevyužívala. Je jí panelový dům na křižovatce ulic Provazníkova a Merhautova v Černých Polích. V září spustilo svoji brněnskou frekvenci 98,1 (1 kW) původem mladoboleslavské Signál rádio z kóty Kohoutovice – hotel Myslivna. Už v roce 2009 o tento kmitočet zažádalo sesterské Country Radio, ale vše se velmi vleklo a nakonec skončilo úplně jinak.

V listopadu přibyly do Brna hned dvě frekvence a právě na tyto novinky jsem zaměřil objektiv fotoaparátu. Předně 102,4 (s výkonem 100 wattů) formátově přínosného Dance radia s umístěním antény v samém centru města, konkrétně na domě na adrese Starobrněnská 3, který je známý jako sídlo restaurace Potrefená husa. Bohužel vysílání Dance v Brně nemělo dlouhého trvání. Po necelém měsíci byl vysílač vypnut, protože soud zrušil udělení licence. Obnovení vysílání bude otázkou mnoha a mnoha měsíců. Samotná nenápadná instalace vysílače připomíná někdejší stanoviště Praha – Vinohrady 89,0 dávného předchůdce Dance radia, kterým bylo Info Radio.

Zatím bez problémů vysílá stowattová novinka 100,8 Hitrádia Magic Brno z osvědčeného radiokomunikačního bodu Biskupské gymnázium Brno a mateřská škola na horním konci Barvičovy ulice. Nový vysílač do Brna nepřinesl nový program, pouze posiluje pokrytí z hlavního stanoviště, Fakulty strojního inženýrství VUT v Králově Poli na 99,0 MHz/1 kW. Ještě před pár lety byla FSI nejvyšší budovou jihomoravské metropole, přerostly ji však AZ Tower i Spielberk Tower B.

FM vysílač Brno - Zelný trh 102,4 MHz (mimo provoz) - Dance radio

FM vysílač Brno – Zelný trh 102,4 MHz (mimo provoz) – Dance radio

FM vysílač Brno - Zelný trh 102,4 MHz (mimo provoz) - Dance radio

FM vysílač Brno – Zelný trh 102,4 MHz (mimo provoz) – Dance radio

FM vysílač Brno - Barvičova 100,8 MHz - Hitrádio Magic Brno

FM vysílač Brno – Barvičova 100,8 MHz – Hitrádio Magic Brno

FM vysílač Brno - Barvičova 100,8 MHz (samostatný dipól nahoře) - Hitrádio Magic Brno

FM vysílač Brno – Barvičova 100,8 MHz (samostatný dipól nahoře) – Hitrádio Magic Brno

 

 

10
Komentáře

6 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
JM

Proč vůbec žádá Free Radio o kmitočet v Brně, když už tam pokrytí má na 107,0 FM?
Moudrý si odpoví sám :/

ra

Že si Hitrádio novou frekvenci zajistilo soudně je pro mě nová informace, děkuji za doplnění. Já ale situaci v Brně trochu znám a proto si za svým názorem stojím. 99,0 má skutečně vynikající umístnění na výškové budově FSI VUT a s výkonem 1 kW pokrývá Brno kvalitně.

Anonymní

Hezký večer. Neobracejte, prosím, bez detailní znalosti situace, čtenáře v hněv. ČTÚ má za úkol ZKOORDINOVAT dle dodaného souboru technických parametrů každý nový vysílač, pokud je tento nastaven tak dobře, že nemá výhrad. Případně s koordinátorem modifikuje jeho parametry, aby byl v souladu s naším i mezinárodním kmitočtovým spektrem. Což se stalo. Zároveň písemně informovala radu RRTV, že nový vysílač je pro stávajícího broadcastera duplicitním vysílačem. Na základě zmíněného posudku RRTV vysílač Hitradiu Magic neudělila. Magic napadl rozhodnutí soudně a doplnil informace měřením v lokalitách a záměrem rozhodit dle studie oba vysílače po brněnské aglomeraci tak, aby se lépe doplňovaly.… Číst vice »

ra

Ta 100,8 je skutečně na facku. Jak může RRTV přidělit rádiu další frekvenci, která se úplně překrývá s jinou? To si neumí v ČTÚ spočítat nebo změřit pokrytí? Tahle instituce má snad frekvenční spektrum chránit a nepovolit každý nesmyslný vysílač!