• Jirkas 20. 10. 2019 v 09:13 k KomentujemeUz ted tam ok hraje 125W na LD, takze 1KW s prehledem.
  • Pavlus 19. 10. 2019 v 23:57 k KomentujemeUvidime az to spustej jak to bude hrat v Bolce
  • Jirkas 19. 10. 2019 v 19:26 k KomentujemeNeproniklo, ale osobne tipuji listopad nebo prosinec.
  • Philmen 19. 10. 2019 v 16:51 k KomentujemeA nekde uz proniklo,kdy by mel zacit Strahov?
  • Jirkas 19. 10. 2019 v 16:19 k KomentujemeZe Strahova to v Bolce pojede ok, 1KW tam doleti jako fik.
  • Jarda 19. 10. 2019 v 13:24 k Komentujemezkuste až spustí prahu ;) ze strahova to bude pravdepodobne, ten vysilač je hodne silnej i 100W z něho jsem...

Články

Pár obrázků ze Štatlu aneb Nejnovější FM vysílače v Brně

barvicFOTOGALERIE UVNITŘ

Brněnský éter se v končícím roce 2015 rychle zahustil o další VKV vysílače. Nejprve se v březnu na 96,4 MHz objevilo uničovsko-olomoucké Radio Rubi. Šířeno je s výkonem 200 wattů z lokality, kterou do té doby rádia nevyužívala. Je jí panelový dům na křižovatce ulic Provazníkova a Merhautova v Černých Polích. V září spustilo svoji brněnskou frekvenci 98,1 (1 kW) původem mladoboleslavské Signál rádio z kóty Kohoutovice – hotel Myslivna. Už v roce 2009 o tento kmitočet zažádalo sesterské Country Radio, ale vše se velmi vleklo a nakonec skončilo úplně jinak.

V listopadu přibyly do Brna hned dvě frekvence a právě na tyto novinky jsem zaměřil objektiv fotoaparátu. Předně 102,4 (s výkonem 100 wattů) formátově přínosného Dance radia s umístěním antény v samém centru města, konkrétně na domě na adrese Starobrněnská 3, který je známý jako sídlo restaurace Potrefená husa. Bohužel vysílání Dance v Brně nemělo dlouhého trvání. Po necelém měsíci byl vysílač vypnut, protože soud zrušil udělení licence. Obnovení vysílání bude otázkou mnoha a mnoha měsíců. Samotná nenápadná instalace vysílače připomíná někdejší stanoviště Praha – Vinohrady 89,0 dávného předchůdce Dance radia, kterým bylo Info Radio.

Zatím bez problémů vysílá stowattová novinka 100,8 Hitrádia Magic Brno z osvědčeného radiokomunikačního bodu Biskupské gymnázium Brno a mateřská škola na horním konci Barvičovy ulice. Nový vysílač do Brna nepřinesl nový program, pouze posiluje pokrytí z hlavního stanoviště, Fakulty strojního inženýrství VUT v Králově Poli na 99,0 MHz/1 kW. Ještě před pár lety byla FSI nejvyšší budovou jihomoravské metropole, přerostly ji však AZ Tower i Spielberk Tower B.

FM vysílač Brno - Zelný trh 102,4 MHz (mimo provoz) - Dance radio

FM vysílač Brno – Zelný trh 102,4 MHz (mimo provoz) – Dance radio

FM vysílač Brno - Zelný trh 102,4 MHz (mimo provoz) - Dance radio

FM vysílač Brno – Zelný trh 102,4 MHz (mimo provoz) – Dance radio

FM vysílač Brno - Barvičova 100,8 MHz - Hitrádio Magic Brno

FM vysílač Brno – Barvičova 100,8 MHz – Hitrádio Magic Brno

FM vysílač Brno - Barvičova 100,8 MHz (samostatný dipól nahoře) - Hitrádio Magic Brno

FM vysílač Brno – Barvičova 100,8 MHz (samostatný dipól nahoře) – Hitrádio Magic Brno

10
Komentáře

6 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers

Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
JM

Proč vůbec žádá Free Radio o kmitočet v Brně, když už tam pokrytí má na 107,0 FM?
Moudrý si odpoví sám :/

ra

Že si Hitrádio novou frekvenci zajistilo soudně je pro mě nová informace, děkuji za doplnění. Já ale situaci v Brně trochu znám a proto si za svým názorem stojím. 99,0 má skutečně vynikající umístnění na výškové budově FSI VUT a s výkonem 1 kW pokrývá Brno kvalitně.

Anonymní

Hezký večer. Neobracejte, prosím, bez detailní znalosti situace, čtenáře v hněv. ČTÚ má za úkol ZKOORDINOVAT dle dodaného souboru technických parametrů každý nový vysílač, pokud je tento nastaven tak dobře, že nemá výhrad. Případně s koordinátorem modifikuje jeho parametry, aby byl v souladu s naším i mezinárodním kmitočtovým spektrem. Což se stalo. Zároveň písemně informovala radu RRTV, že nový vysílač je pro stávajícího broadcastera duplicitním vysílačem. Na základě zmíněného posudku RRTV vysílač Hitradiu Magic neudělila. Magic napadl rozhodnutí soudně a doplnil informace měřením v lokalitách a záměrem rozhodit dle studie oba vysílače po brněnské aglomeraci tak, aby se lépe doplňovaly. Hády s ostřejším diagramem na západ vs. Barvička s volnějším na JV. Záměr sice ještě není dotažen, však na základě přímluvy byla 100.8 od RRTV přidělena.

ra

Ta 100,8 je skutečně na facku. Jak může RRTV přidělit rádiu další frekvenci, která se úplně překrývá s jinou? To si neumí v ČTÚ spočítat nebo změřit pokrytí? Tahle instituce má snad frekvenční spektrum chránit a nepovolit každý nesmyslný vysílač!