• JM 26. 5. 2018 at 01:36 on KomentujemeŽe by MB něco někomu postoupila? Zapomeňte. Vždyť by to šlo proti jejich bytostnému zájmu, tedy zabetonovat če
  • Vojta(1) 25. 5. 2018 at 23:29 on KomentujemeZajímalo by mne, zda by to bylo možné vyřešit odkoupením jednoho ze tří libereckých vysílačů Hitradia FM. Jak
  • Jarda 25. 5. 2018 at 19:37 on Komentujemevyhodit odtamtud proglas :D bohuzel tady pomuze jen dab, nejaky mux na jested a v nem nekolik radií ;)
  • Michal 25. 5. 2018 at 18:36 on KomentujemeHele Jardo a co to rovnou prsknout na Ještěd a rovnou 50kW, ať to má grády. :-D
  • Jarda 25. 5. 2018 at 18:32 on Komentujeme*dosviti
  • Jarda 25. 5. 2018 at 18:32 on Komentujemeradio dalnice dosvítí na frýdlant, ale hey a čro liberec docivi na českolipsko :) ale zda se na nejake z

Články

Pár obrázků ze Štatlu aneb Nejnovější FM vysílače v Brně

barvicFOTOGALERIE UVNITŘ

Brněnský éter se v končícím roce 2015 rychle zahustil o další VKV vysílače. Nejprve se v březnu na 96,4 MHz objevilo uničovsko-olomoucké Radio Rubi. Šířeno je s výkonem 200 wattů z lokality, kterou do té doby rádia nevyužívala. Je jí panelový dům na křižovatce ulic Provazníkova a Merhautova v Černých Polích. V září spustilo svoji brněnskou frekvenci 98,1 (1 kW) původem mladoboleslavské Signál rádio z kóty Kohoutovice – hotel Myslivna. Už v roce 2009 o tento kmitočet zažádalo sesterské Country Radio, ale vše se velmi vleklo a nakonec skončilo úplně jinak.

V listopadu přibyly do Brna hned dvě frekvence a právě na tyto novinky jsem zaměřil objektiv fotoaparátu. Předně 102,4 (s výkonem 100 wattů) formátově přínosného Dance radia s umístěním antény v samém centru města, konkrétně na domě na adrese Starobrněnská 3, který je známý jako sídlo restaurace Potrefená husa. Bohužel vysílání Dance v Brně nemělo dlouhého trvání. Po necelém měsíci byl vysílač vypnut, protože soud zrušil udělení licence. Obnovení vysílání bude otázkou mnoha a mnoha měsíců. Samotná nenápadná instalace vysílače připomíná někdejší stanoviště Praha – Vinohrady 89,0 dávného předchůdce Dance radia, kterým bylo Info Radio.

Zatím bez problémů vysílá stowattová novinka 100,8 Hitrádia Magic Brno z osvědčeného radiokomunikačního bodu Biskupské gymnázium Brno a mateřská škola na horním konci Barvičovy ulice. Nový vysílač do Brna nepřinesl nový program, pouze posiluje pokrytí z hlavního stanoviště, Fakulty strojního inženýrství VUT v Králově Poli na 99,0 MHz/1 kW. Ještě před pár lety byla FSI nejvyšší budovou jihomoravské metropole, přerostly ji však AZ Tower i Spielberk Tower B.

FM vysílač Brno - Zelný trh 102,4 MHz (mimo provoz) - Dance radio

FM vysílač Brno – Zelný trh 102,4 MHz (mimo provoz) – Dance radio

FM vysílač Brno - Zelný trh 102,4 MHz (mimo provoz) - Dance radio

FM vysílač Brno – Zelný trh 102,4 MHz (mimo provoz) – Dance radio

FM vysílač Brno - Barvičova 100,8 MHz - Hitrádio Magic Brno

FM vysílač Brno – Barvičova 100,8 MHz – Hitrádio Magic Brno

FM vysílač Brno - Barvičova 100,8 MHz (samostatný dipól nahoře) - Hitrádio Magic Brno

FM vysílač Brno – Barvičova 100,8 MHz (samostatný dipól nahoře) – Hitrádio Magic Brno

10 komentářů Pár obrázků ze Štatlu aneb Nejnovější FM vysílače v Brně

  • ra

    Ta 100,8 je skutečně na facku. Jak může RRTV přidělit rádiu další frekvenci, která se úplně překrývá s jinou? To si neumí v ČTÚ spočítat nebo změřit pokrytí? Tahle instituce má snad frekvenční spektrum chránit a nepovolit každý nesmyslný vysílač!

  • Anonym

    Hezký večer. Neobracejte, prosím, bez detailní znalosti situace, čtenáře v hněv. ČTÚ má za úkol ZKOORDINOVAT dle dodaného souboru technických parametrů každý nový vysílač, pokud je tento nastaven tak dobře, že nemá výhrad. Případně s koordinátorem modifikuje jeho parametry, aby byl v souladu s naším i mezinárodním kmitočtovým spektrem. Což se stalo. Zároveň písemně informovala radu RRTV, že nový vysílač je pro stávajícího broadcastera duplicitním vysílačem. Na základě zmíněného posudku RRTV vysílač Hitradiu Magic neudělila. Magic napadl rozhodnutí soudně a doplnil informace měřením v lokalitách a záměrem rozhodit dle studie oba vysílače po brněnské aglomeraci tak, aby se lépe doplňovaly. Hády s ostřejším diagramem na západ vs. Barvička s volnějším na JV. Záměr sice ještě není dotažen, však na základě přímluvy byla 100.8 od RRTV přidělena.

  • ra

    Že si Hitrádio novou frekvenci zajistilo soudně je pro mě nová informace, děkuji za doplnění. Já ale situaci v Brně trochu znám a proto si za svým názorem stojím. 99,0 má skutečně vynikající umístnění na výškové budově FSI VUT a s výkonem 1 kW pokrývá Brno kvalitně.

  • Ovi

    Dance radio se dnes na druhý pokus vrací do Brna na 102,4.

    • Ovi

      Dance radio má v Brně pech. Před rokem vypnulo 102,4 a letos to dopadlo zrovna tak. Po necelých třech měsících je Brno po opětovném zrušení licence zase vypnuté. Proti Dance radiu v Brně vehementně bojuje Free Radio Michala Plachého, neúspěšný žadatel o kmitočet 102,4 MHz.

  • JM

    Proč vůbec žádá Free Radio o kmitočet v Brně, když už tam pokrytí má na 107,0 FM?
    Moudrý si odpoví sám :/

  • Ovi

    Vypnutí 102,4 Dance radio opět vůbec nekomunikuje, žádný negativní ohlas od posluchačů na FB, až to vypadá, že to tam někdo maže.

    • Beny

      Jsem si říkal, že Dance radio už nepropaguje vysílání v Brně, a i moderátoři přestali Brno zmiňovat ve vysílání. Tak snad se zase vysílání brzy obnoví. Doufám, že se DR snaží o přidělení licence i na dalších místech ČR.

Vložte komentář