Komentáře a diskuze

  • Ovi 17. 11. 2019 v 08:11 k Komentujeme Jak rádia reflektují 30. výročí sametové revoluce? Asi nejvýrazněji se proměnil obvyklý program u Radiožurnálu a Českého rozhlasu Plus,...
  • Ovi 16. 11. 2019 v 22:38 k KomentujemeTěch chyb a neaktuálností je tam víc, ale aspoň tam jsou základní informace o jinak téměř nekomunikovaném DAB multiplexu CRA...
  • PVo 16. 11. 2019 v 21:27 k Komentujemez tohoto hlediska jsou mu naprd i všechny 4 kanály tv óčko
  • JM. 16. 11. 2019 v 21:05 k KomentujemeVšichni víme, proč Babiš MAFRU a média obecně kupoval (to se ukázalo krásně třeba tenhle týden v MF Dnes), malá...
  • Václav 16. 11. 2019 v 21:03 k Komentujemeok, díky za připomenutí, asi chtěl původní majitel něco nechat a teď se mu to hodí pro Seznam
  • PVo 16. 11. 2019 v 20:54 k KomentujemeOčko Expres vznikl pod stejným majitelem jako rádio Expres, původně nějaká synergie byla jistě uvažovaná, pak Mafru i s TV...

Články

Komentujeme

4438
Komentáře

1022 Comment threads
3416 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1562 Comment authors
Jakub Melin

Radio HEY na 101,6 FM v Praze vysílá od dnešních 17:15 z nového stanoviště na Strahově s ERP 100 W 😉 Můžete zkoušet, jak se zlepšilo pokrytí a dosah vysílače.

Jirkas

Nevim, Color jde mnohem lip.

Jakub Melin

Color vysílá z jiné antény bez omezení vyzařovacího diagramu. Do některých směrů tak může být HEY výrazně slabší.

Jarda

z jine anteny? Takže přibyla další nebo jak? Tak třeba ten vysilač nekdo vyfoti jak nově vypadá, pokud je tam nova antena, jinak proč je se 100w tak omezený ten diagram? nešlo by to nechat jako u coloru?

Michal

Protože Krašov a Beat z Křivsoudova? Je zázrak, že se na tuhle kótu vůbec dostali. Nelze čekat všesmêr při takovém zaplnění spektra. Určitě je to lepší, než vysílat od břehu Vltavy, jináč by do toho nešli.

Jakub Melin

HEY má na Rošického stadionu vlastní AS, tvořený dvěma tříprvkovými úzkopásmovými anténami. Maxima vyzařování jsou přibližně ve směrech na S-SV (směr Mladá Boleslav) a J (směr údolí Vltavy, Zbraslav). Potlačení je tam ve směru JVV (Křivsoudov) a pak zejména na západ na Krašov, kde signál třeba na D6 mizí už hned na kraji Prahy.

MichalP

Dnes ráno jsem udělal pokus, jak se zlepšil dosah 101,6tky ze Strahova. Poslech realizován na továrním radiu VW Golf (letošní model). ?ěl jsem vypnutou funkci AF.
Signál jsem sledoval na trase z Ústí n/L na Letiště Václava Havla v Praze. Jel jsem po I/30 do Lovosic, kde jsem se napojil na D8. Na sjezdu 18 km D8 jsem odbočil na I/16 směrem na Slaný. Za Slaným jsem najel na D7 a nakonec přijel na letiště.
První signál se objevil na 45 km D8. Cca na 39 km opět zmizel (údolí Ohře).
Signál se opět naskočil na 31,5 km a na 29 km se přidalo i RDS.
Po odbočení z D8 na I/16 dle očekávání signál celkem rychle zmizel – cca po 5 km na první křižovatce na Velvary.
Znovu se signál jak mávnutím proutku opět objevil na 15 km D7 a vzápětí hned naskočilo RDS. Signál se směrem k letišti už jen zlepšoval, i když v kopcích směrem k Praze to občas byl boj s Krašovem.
Za mě tedy minimálně severním směrem od Prahy určitě výrazné zlepšení, možná i dokonce nad původní očekávání.

Michal

Na slušném autorádiu je to velmi slabě v šumu slyšet i v Liberci, pokud to místy nepřebijou silnější Poláci. 🙂

Jakub Melin

Testoval jsem dosah po cestě na chalupu. Po D10 slušný signál až po Brodce, občas samozřejmě rušeno Krašovem. I v Mladé Boleslavi bylo možné Hey slabě zachytit, a to i dále po D10 až k Turnovu, byť místy už se signál utápěl v šumu. V Turnově a okolí bylo možné místy zachytit i s RDS. Pak už to začli mazat Poláci (RMF FM) z Klodzka, kteří jsou na pomezí Krkonoš a Jizerek velmi silní.

V samotné Praze se pokrytí samozřejmě zlepšilo a tam, kde autorádio dříve drželo na 89,3 FM (Jižní Město, Černý Most) už velmi často přelaďuje nebo drží na 101,6 FM. Nicméně v okrajových vyvýšených částech Prahy je to rušení od Krašova stále dost patrné a i přes silný signál 101,6 FM do toho Krašov občas prská i na slušném autorádiu. V centru a níže položených částech Prahy je ale pokryto slušně a bez rušení. Což je pro Hey zásadní, protože na těch vysoko položených sídlištích chodí dobře 89,3 FM a pražský kmitočet má dokrýt zejména centrum a níže položená údolí, zejména údolí Vltavy, což se ze Strahova daří perfektně.

Jarda

dneska jsem byl v boleslavi a radio hey na 101,6 jsem tam naladil, ale color na 90,7 se mi neozval :O

Michal

Color se cestou z Prahy loučí pár kilometrů před Boleslaví, kde už je dostatečně silný liberecký Kiss, aby ho úplně smazal. Škoda, že jedou obě rádia na stejné frekvenci, jinak by Color hrál dost možná až do Hodkovic.

Jakub Melin

A to má na severovýchod Color ještě perfektní dosah. Na jih a jihovýchod bohužel bojuje s mnohem silnější Javořicí na stejném kmitočtu. Jakmile se přejedou kopce od Prahy na jih, příjem končí. Dokonce i na sídlištích na jihovýchodě Prahy znám pár míst, kde je Javořice tak silná, že Color v autě maže. Na horizontálně polarizovanou anténu pak není problém Javořici zachytit i s RDS. Na druhou stranu +- 100 kHz není absolutně nic a tak je příjem nerušený, níc do toho neprská. V tom má 101,6 velkou nevýhodu, je tam prostě 100 kW z Krašova a ten příjem omezuje.

Matyas

Směrem na Brno – potažmo Benešov, použitelný signál Coloru končí za 15km D1 – dále je to již o reliéfu krajiny a místopisu. Směrem na Příbram je to nepatrně lepší, ale za exitem Mníšek pod Brdy, se také již postupně vytrácí.

Michal

Bodejť by ne, Krašov jede na slušném přijímači perfektně stereo s RDS i v utopeném Liberci. Nebyl tu problém chytit i DVB-T na obyč pasivní logáro. Až bude někdy čas, udělám si výlet na Bartlův vrch a zkusím jak tam ta 101,6 hraje, zda by stálo za úvahu ji tam ballovat namísto zarušené 89,3.

Michal

Tak jsem si dnes vyjel na Bartlův vrch a zkoušel příjem radia Hey z Prahy a hraje tam docela slušně. Ze všech okolních 101,6 je ta ze Strahova jasně dominantní. Na chvilinku mi to přebili Poláci, ale jinak hrálo Hey, po Beatu z Křivsoudova ani památky. Nutno dodat, že jsem nebyl až u vysílače, ale jen tam, kam se dá ještě rozumně dojet autem. Otázka je, jak se to bude chovat na samotném vrchu kopce, kde už bude otevřený směr Polsko. Nicméně slušná směrová anténa by si s tím měla poradit.

Jarda

a nemuže to rušit ještěd na 101,4? A když se k tomu přidají ještě ti poláci, přidejte k tomu proměnlive podmínky šíření a bude to zarušené, asi proto tam zustava a nejspiš zustane 89,3

Karlos

Jak předpokládám, Michal to zkoušel v autě na autorádiu, tam jsou převážně užší filtry a spolehlivě by to mělo najít slabou vedle velmi silné stanice i 0,2Mhz. Mimochodem investice do výměny užších mezifrekvenčních filtru (110khz) v jakémkoliv tuneru vyjde do 100Kč… Zvládne to i méně zručný kutil…. S touto výměnou chytneš 101,6 Hey a třeba i Krašov 101,7…. Doporučuji jeden původní filtr ( jsou tam 2-3) vyvést přes přepínač a přepínat tak užší a původní širší pásmo. Užší používat na lovení vzdálených stanic a širší pro dlouhodobý poslech(kvůli lepšímu stereoefektu)

Michal

No, bylo by to asi dost na hraně, stejně jako je ta 89,3. Rušení od Ještědu bych se určitě nebál. Oddělit signály vzdálené 200 kHz od sebe dnes dokáže kdejaký průměrný tuner.

Jarda

na čekolipsku se da chytit, ale musi to byt v mistech kde nema liberecky kiss úniky, tak se tam dá získat nějaky signál. budu to muset vyzkoušet 😉 když sem tu testnul hey z prahy i liberecký signal. tak zkusim potom i pražsky color. škoda že se nerozšiřuje, třeba do krajskych měst kde je i hey.

Michal

Zajímal by mě report od Jardy. Velmi teoreticky by to mohlo být slyšet i mezi Jítravou a Novým Borem, kam nesahá kvalitní signál 97,5 ani 92,7 MHz. Sice to tam bude velmi slabé, ale směrem ku Praze je z těchto tří kót nejpříznivější terénní profil.

Jarda

tak tam jsem zrovna nezkoušel, ale za jablonem na straž se to „topí“ v šumu, ale je to poslouchatelný, je to jakokdyž mate zašlou kazetu nebo tak neco, ale třeba na luhovske křižovatce to hrálo luxusně, dal na straž šum ale bylo slyšet normalne hrát, ne jen ten šum, a jak jsem vyjel na tu mimourovnovou křižovatku tak to hralo uplně luxusně a signal ve městě přimo ve stráži byl tež použitelný, slabý, ale kupodivu to hrálo :O na to že to ma jenom 100w a ješte omezený diagram tak luxus teda :O pak musimzkusit jak bude „hrát“ směrem na ten bor, ale take okolo jitravy. Jinak on ten jablonec by hral na vicero mistech ale brutalně to tady rušej ty polský skurvisini, nekdo by jim měl konečne vysvetlit co je to maximalní erp, vyzařovací diagram či modulační uroven 0 dbr a pod…. dodneška to nechapou, ví se to, ale nikdo s tim nic nedělá.

Michal

Dnes jsem měl cestu z Liberce do Cvikova, tak jsem si naladil tu 101,6 a dle očekávání po cestě slyšet je, ale je to tak slabé a utopené v šumu, že je lepší se držet jablonecké 97,5, která se za Ještědským hřebenem po pár kilometrech šumu někde kolem Rynoltic ještě na nějak nějakou dobu objeví, než se definitivně rozloučí zhruba kolem toho Cvikova. Bohužel českolipská 92,7 na tom není o moc líp, kvůli stínění Špičákem začíná kvalitně hrát až v samotné České Lípě.

Jarda

jablonecká 97,5 je v jabloném a okolí a na jítravsku zarušena polaky, 92,7 se chytit dá, ale je utopená v šumu stejne jako 101,6 kam ale prskaj polaci a je slyšet a až za jabloným ve směru na srtáž, tady akorad leda ta 89,3 se kterou se dá projet jablone, a okoli a na jitravsku to neni tak hrozné 😉 hraje taky až nekam co je cvikov. Jinak českolipská hraje někde až do mimoně a okolí a dolu směrem na ralsko, mnichovo hradiště, tam hraje krasně tež 😉 takže u mě se to dá, horši je pravě ta cesta do lbc, kde to kazí polaci….

Martin P.

Frekvence 1 ruší od středy 19. 6. pořad Stroj času (hodina songů z jednoho roku bez mluvení). Od středy každý všední den (13–14) nastupuje Marta Jandová s 60 minutovým pořadem, v němž bude posluchačům radit a odpovídat na jejich dotazy.

Ondra Mištera

V Polsku ve městě Glucholazy začalo vysílat nové rádio. Inne radio vysílá na frekvenci 105,2 FM. Zatím rádio vysílá zkušební vysílání. Už třikrát jsem v tomhle rádiu slyšel písničku od Jarka Nohavici Pijte vodu. To je velmi zajímavé. Třeba bude tohle nové polské rádio hrát více českých písní. Jsem zvědavý, co tohle rádio nabídne za program, až bude ostrý start vysílání.

Jarda

Uz přes hodinu nehraje radio hey z jbc 97,5fm….

Mirek P.

Dnes bohužel opět výpadek ČEZu ve středních Čechách, od 8:00 hodin, min. do 14:00 hodin. Nehraje tedy hlavní vysílač 89.3MHz a tedy na něj navázané vysilače jako Jablonec, Pardubice, Tábor, Praha… Tak po 14:00 hodině opět onair..

Jarda

tahle kota by měla mít nějakou zálohu, když zásobuje tolik vysílačů, oni tam nemají generátor?

Mirek P

Milý Jardo, až budete mít tak asi 120.000,- nazbyt, tak nám je můžete do rádia poslat a my si koupíme diesel agregát na toto důležité stanoviště!!!!

Jirkas

Mirku klid. 🙂

Petr

Tak trochu nechapu Tvuj prispevek. Vysilac Hey Radia jede 24hod denne, 365dni v roce. Holt jednou na 4hod nejede. Mel si ladit uvolnenou frekvenci a mohl si napsat, co zajimaveho si chytil. Ja chytal Rakusaky na 89.4… Mimochodem, vysilace Cra maji planovane vyluky delsi…..To jim take takto spilas???

Jarda

jenomže tohle jim vypnul čez, ne oni, zrovna když byl tak hrozne dobrej program 🙁 krasně hráli a na takovou dobu nic, jinak na 97,5 bud lezou polaci nebo F1 z pradubic, na 89,3 mi tu nehraje nic, na 89,4 sou polaci, tkaže nic zajimaveho, akorad se dali identifikovat zdroje rušení, jen mi chyběl ten užasnej program radia hey, musel jsem to střídat mezi beatem a rock radiem. Naštestí když jsem odjíždel domů tak už to hrálo 🙂 😉

Jakub Melin

Vysílač může odpálit bouřka, může shořet zdroj, může třeba pták poškodit kabel, nebo ho poškodí vandal… Stát se může spousta věcí. Dieselagregát, který by uživil takhle silný vysílač, není vůbec levná věc. Spousta lidí oceňuje třeba na Coloru nebo Hey málo reklam a velmi neformální a alternativní program. Na rozdíl od jiných stanic, které třeba ten agregát mají a i proto mají těch reklam víc a program je neposlouchatelný kolovrátek bez jakékoliv invence. Takhle to prostě je.

PVo

to píšete jakoby majitel víc reklam nebral kdyby byla ta možnost.. 🙂

Ovi

Dance radio zřejmě bude muset v následujících letech přestěhovat svůj „pravobřežní“ vysílač 89,0 z žižkovské ÚTB, která má být zbourána, aby uvolnila místo bytové výstavbě. Teoretickou náhradou by mohl být nedaleký Palác Vinohrady u stanice metra Želivského, odkud šíří svoje signály Country 89,5 a Beat 95,3. Blízko ÚTB naproti Paláci se nachází i relativně nová výšková budova Crystal, z níž dosud nic nevysílá. Přesun 89,0 na žižkovskou věž vidím jako nejméně pravděpodobný.

Jarda

Ze strahova byohli, jako color, radio 1 a brzo i hey.

jouda

Bude hodně záležet na tom, aby zůstalo zachováno vyzařování vůči okolním vysílačům, tzn. nové stanoviště nesmí být výrazně lepší, aby nerušilo více. Může rušit maximálně stejně nebo méně. Od toho se to bude odvíjet.

Honza K

Rádio Kiss dostává pěknou bídu od posluchačů, protože při živém vysílání z Odlies festivalu jim kolem 23 vypadlo vysílání, zrovna na Masterboy. Oni se hájí tím, že v rádiu nikdo nebyl a že se jednalo o technickou závadu.

Lukáš

To je vidět jak se projevují typičtí čeští posluchači, kterým nebude nikdy nic dobré. Živý přenos byl SUPER a rádio si zaslouží obrovské poděkování! Za to jak to parádně odvysílali a mohli jsme být všichni u toho a taky za to, že se do něčeho takového vůbec pustili. Které jiné celoplošné rádio připraví takový celodenní program? ŽÁDNÉ! Které rádio hraje denně tolik devadesátek? ŽÁDNÉ! A přesto se najdou zahořklí jedinci, kterým to nebude nikdy dobré. A že jim vypadne na chvíli vysílání? To se hold stane, nikdo není bezchybný, ani technika. Chtělo by to v životě trošku tolerance, ale to některým lidem bohužel nic neříká.

Vaclav

V podstatě souhlas, jen komu se nelíbí devadesátky tak si bude stěžovat, ze jedna stanice si je dovolí celý den hrát a já si zas stezuji že je musí prokladat spoustou starých novinek v tříhodinovém intervalu a že by unikátních singlů z devadesatek mohlo být víc aby po každém songu mohl být posluchač zvědavý co bude další song, v podstatě si nestěžuji jen říkám co vylepsit ať kiss není jen jakási demoverze rádia s nešťastnou dramaturgii spotů nemluvě. Na Beatu nebo country tyto trihodinove opakovaky byt nemusi, tak proč tady jo? Podle mě i teď stoupla poslechovost protože už se to nehroti s tou Rádi písem na cizí zeď od Kazmy.

Lukáš

Stejně nechápu proč by si měl někdo stěžovat. Komu se nelíbí devadesátky, tak si může naladit stanici, kde hrají jeho oblíbený žánr. Každý máme na výběr. Třeba já osobně nesnáším rock a taky si nestěžuji na rádia Beat, Rock, Hey apod. Respektuji co hrají a chápu že mají své posluchače a fanoušky. Tím to pro mě končí a tyto rádia nevyhledávám. Rozhodně ale nemám potřebu si denně stěžovat, ať tam raději pustí taneční hudbu. Jinak co se týče playlistu, tak bych řekl, že má Kiss jeden z nejrozsáhlejších z českých rádií, takže to vůbec není tak špatné, jak tu někteří prezentují. Toto rádio poslouchám denně a přidávají průběžně další a další devadesátky. Líbí se mi, že se snaží hrát od každého interpreta různé písničky, i ty méně známé. V porovnání s konkurenčními rádii je Kiss úplně někde jinde. A to o hodně jinde. Proto mě vytáčí, že i tak se najdou jedinci, kterým se nikdy nikdo nezavděčí.

PVo

„Každý máme na výběr“? to přece není pravda

Lohen1

Každý máme na výběr. Třeba přes net. A jde to, ne že ne. V autě poslouchám třeba Sunshine live. Za net platím 50;- za měsíc. Sice jen 80mega, ale potom to jede 64kb/s, což stačí na stream v aac. Jasně, není to Hi-fi kvalita, ale jde to. Prostě je potřeba jen hledat možnosti. Taky poslouchám Kiss, ale není to úplně ono. Málo 90S, žádné taneční milénium a moc se točí stejné songy pořád dokola. Hitparáda to je naprostá tragédie. A to mám Kiss rád. Ovšem Rádio 4U, to byla jiná káva.

Ondřej

Docela se divím že nikdo s Kissu nedal pomocnou ruku Davidovi Klesovi z Kiss Delta mohl to být dobrý doplněk Kissu na netu např Kiss 4u . Kiss tam mohl prodávat i reklamu .

Jan Kavan

zajímalo by mě odkud jste. Protože u nás na východě čech tu extra na výběr nemáme.

Když Kissy slučovali, mohli tam nechat playlist a program Kiss JC. Tam se hrála jak taneční muzika, tak i devadesátky, a navíc ta 5 hodinová kissmánie byla taky milionkrát lepší, než ta ubohá parodie, co tam předvádí Pomeje. Za Vaška se tam hrála i starší muzika a celkově to díky Vaškovýmu řádění mělo takovou lepší atmosféru.

Tomáš Hvozdecky

Tak poslouchej shitradio.To jistě náplní tvé představy.Za mě Kiss od sloučení stoupající tendence.

Jan Kavan

Shitrádio nemá s bejvalým Kiss JC nic společnýho…

Honza

Fakt je, že kvalitních rádií na výběr u nás moc není. Ale abych se za sebe vyjádřil k rádiu Kiss tak asi takto. Dříve jsem poslouchal Kiss JC, po sloučení Kissů mě asi tak 2 roky Kiss JC chybělo, ale jelikož jsem byl zvyklý poslouchat rádio klidně i 5 hodin denně, tak jsem hledal alternativu. Zkoušel jsem Hitrádio Faktor, Evropu 2, Fajn, HELAX, DANCE, i WAWE ale u každého rádia jsem nevíc vydržel 14 dní, buď kvůli nesnesitelným vtipům moderátorů,hudbě(např, na WAWE jsem slyšel minimum poslouchatelných písniček) nebo kvůli velmi časté rotaci (ano Kiss jí má taky, ale pro mne snesitelnou). Tak že, stejně jsem se vrátil k rádiu Kiss, zvyknul na 90tky a jsem opět spokojenej. Hlavně co se týče moderátorů. Co mne ne Kissu mrzí, tak je DJ Basslicker. Velmi se mi stýská po jeho živém vysílání! Naštěstí hraje dobře v předtočené horečce sobotní noci, ale tak Kissparáda taky poslední dobou spěje někam…čím dál trapnější hosté, ale to je asi na vkusu. Také odpolední Jump je pro mne nesnesitelný, ale jinak Kiss rádio jako takový má asi nejraději a poslouchám ho každý den.

PVo

to radši poslouchám cizí taneční rádia z netu, nejsem zvědavý si zvykat. Jinak 90tky hrají i jinde, třeba ty hitrádia, Kiss není nic vyjímečného..

Lukáš

Tak tohle není absolutně žádná pravda. Je směšné srovnávat tyto dvě rádia. Hitrádio žádné taneční 90tky co hraje Kiss nehraje. Tím jste se akorát prozradil, že ani jedno rádio jste neslyšel a vůbec nevíte o čem píšete. Víc se k tomu nedá dodat.

PVo

nikomu neberu jeho názor… sem tam v posilovně nechtěně poslouchám City a hrají taneční 90tky asi tak hodně(resp.pro mě málo) jako je hraje Kiss,který jsem se snažil parkrát dopoledne v práci poslouchat (ale nedalo se to při nejlepší vůli dýl vydržet…) Jsem odkojený Zlatou Prahou+Trianglem+DanceRradiem od CzC a rádiem Zlatka takže se s nějakou max. 15% náhražkou nehodlám obtěžovat…

Lukáš

A kolikrát jste na City slyšel třeba Scooter, Masterboy, Sash!, Culture Beat, ATB, Paul Van Dyk, Fragmu, Imperio, Twenty 4 Seven, Sylver, E-Rotic atd.? S podobnýma interpretama bych mohl pokračovat do nekonečna…

PVo

Twenty 4 Seven třeba po 20:00 (https://www.hitradiocity.cz/hudba/playlist/?user_radio=cityfm&user_date=2019-06-25&user_hour=20, ale opakuji jak neposlouchám city kvůli třeba 3 peckám do hodiny tak kiss kvůli 4 peckám nebudu poslouchat taky takže ta hádka je zbytečná… ostatně nějakou analýzu poslechu Kissu dopoledne jsem tady nedávno psal

Lukáš

Nikdo Vás nenutí rádio Kiss poslouchat. Ale poukázal jsem na to, že se rozhodně nedá srovnávat s Hitrádiem. Jsou to rádia se zcela odlišným playlistem. Po 20 hod. má Hitrádio tuším nějaký speciál, ale v hlavním vysílacím čase 90tky prostě nehraje. Stačí si důkladně projít jejich playlist. Zahrají tam tak možná jednu za hodinu a to jen ty absolutně ohraný. Kiss jich hraje minimálně 5 do hodiny a to zcela odlišné, zajímavé a neohrané. Jak říkám, stačí si projít playlisty obou rádií a každý musí vidět ten propastný rozdíl.

PVo

ale to je přece hezký že svý radio máte rád. Mě Kiss přijde jen jako čekání na semtam něco bych slyšel rád a i kdyby to měl být každý druhý song (a to není- ráno jsem si to pustil) tak na to nejsem zvědavý… To City v posilce slyším většinou mezi 18-20:00 a jako speciálka mi to nepřijde (ale zřejmě mě ovlivuje fakt že to vysílání podvědomě registruju jen když slyším něco libého)

Vaclav

A to bude ono že v posilce večer vždy na hitradiu budou 90 a 00 ale podle toho nejde hodnotit srovnávat s kissem aniž bych uvažoval co Hitr hraje celý den. Kdysi se tady podobně řešilo jak impuls hraje česky a vypadalo to ze se mluví jen o večerech. Ale jinak naprosto souhlasím s rozbitosti play listu kiss a pořád čekání kvuli prerusovani s jinou hudbou či bloky spoty.

Lukáš

Jinak pro lepší a rychlejší představu co Kiss hraje se můžete podívat na jejich playlist zde: https://www.kiss.cz/playlist/dnes.html

PVo

Už asi 3-4 měsíce poslouchám v práci jako zvukovou bariéru nejvíc toto rádio v odkazu… A mám ho navolené i doma na DAB+net rádiu mezi asi 7 oblíbenými co poslouchám….za hodinu zahrají tanečních pecek v množství co bych mohl na Kissu nasbírat leda za celý den. Moderování a info náplň mi samozřejmě chybí ale abych kvůli tomu poslouchal rádio, kterýmu žánrově skáče hudba jako splašená kobyla, tak si tuhle omáčku co vlastně dělá 100% rádio raději oželím…. 🙂 A ani rádio Seejay který jistě hraje přece jen víc tanečních pecek než Kiss a je moderované, kvůli přílišné žánrové „pestrosti“, kdy mi do toho mixují styly které nemusím, neposlouchám. https://onlineradiobox.com/ru/recordrecorddancecore/?cs=ru.recordrecorddancecore&played=1

Jan Kavan

Record mám na Tunein mezi oblíbenýma taky. Občas si ještě poslechnu DFM, ale tam už to není to, co to bývalo.

Lukáš

Fascinuje mě Kiss svým rozsáhlým playlistem. Když vezmu třeba moji nejoblíbenější skupinu Scooter a kouknu se do jejich playlistu, tak zjistím že od nich za poslední 2 týdny zahráli 19 různých songů! Včetně jejich novinky. Přijde Vám to opravdu málo? Které jiné české rádio hraje tolik různých písniček od stejného interpreta?

Soundwaver

Ale tu novinku a některé z těch 19ti hrajou ‚pouze‘ v rámci songů na přání, ne?
Ale zase je fakt, že to aspoň i tak zahrajou a neomluvěj to třeba větou: ‚to ti nezahraju, lidi by to nezkousli‘ 🙂

Lukáš

Ano, něco je z Jukeboxu, ale spousta písniček je z denního vysílání, kde pouští písničky automaticky. Pokud bychom vynechali čas kdy běží Jukebox, tak by bylo číslo skoro stejné. Jinak dneska byla v Jukeboxu 20. unikátní píseň Faster Harder Scooter, taky výborná věc. Tu novinku zařazují taky během dne, několikrát jsem ji tam slyšel.

Vaclav

Vidím jak se to tu rozjelo nějaký ten den jsem se sem nepodival protože jen do práce a spát a teď spát asi teplem nemůžu i když jsem emigroval do zahradního domku. Ale taky bych nesrovnal hitradio s kissem i když ty rotace novinek k tomu srovnání svádí, tak ve zbytku je kiss variabilnejsi, odvážnější. Jen fakt ty rotace tohle kouzlo ničí at už mají těch songu kissackeho žánru (hit edm nezávislého na době vydání )víc nebo míň. Hitradio se víc od začátku opičí po e2, ale kiss vytáhl jiné trumfy. Ještě taková úvaha, rekapitulace z hlediska fenoménu např vznikla e2, která udávala tempo éteru, byl to hit oproti usedlym impulsum ale teď je zajímavé jak jde z vysílání poznat ze ztrácí lídra směru, zařazuje starší singly při nahodnem proladeni typicky na konci hodiny např „discovery channel „a podobné základní retro. A u kiss jde ted poznat jaký je to hit u řidičů a v práci díky tomu charakteristickemu hit edm playlistu. Na druhou stranu by se e2 nemusela bát, 200 tis týdně v praze kiss 75 ,vezmu li v potaz oblast kam se cpou se sídlem rádia všichni, ale i tak mě to prijde vzorek, kde už posluchači mají něco naposlouchane a něčím prošli. Takže tak trochu co říkal ovi před 2 lety že e2 zestarne, což se trochu děje a taky se mi líbí reakce Honzy jako ukázkového posluchače zprvu nespokojeneho z konce kiss jc a pak vdecneho za nynější kiss, tak to asi všichni nepřijali ale bude jich nezanedbatelná část. Taky když zkoušel rádia je jasné ze wave dělá alternativu zbytečně slozite,to by musel FM 4. Tam po většinu času hudba schudna, dodal bych Radio 1,ale to jen někdy. Škoda ze nikdo u nás není jak fm4, když tu máme expres atd. ale já kvůli nedostupnosti fm4 na FM a podvědomě víc vnímane jaz. Bariere nějak častěji se u mě usadilo slovenske RADIO_FM.

PVo

rozsáhlý playlist možná mají ale k čemu to je když žánrově skáče jako spašená kobyla? taky ukázka ze dnes mezi 15:00-17:00 proč to nemohu poslouchat (chvíli jsem to 16:40 poslouchal naživo a pak si jednotlivé songy raději pouštěl na youtube):

17:03 TWENTY 4 SEVEN IS IT LOVE? – klasika, jde to, btw hrají to často (minule při testovaní hráli taky)
16:53 IMAGINE DRAGONS THUNDER – zajimavé ale asi jen kvůli tomu že jsem ješte neslyšel, jinak nestylové
16:50 MARTIN SOLVEIG & DRAGONETTE HELLO- mizerné
16:47 LUCIE ČERNÍ ANDĚLÉ – úlet mimo, kladně mohu hodnotit, ledaže je to hit mého mládí
16:40 SIGMA NOBODY TO LOVE – fuj
16:37 DON DIABLO ft. JESSIE J BRAVE- fúúj
16:30 MABEL MELBA – ok už jsem dlouho neslyšel
16:21 RAPMASTERS SLIZKEJ HAD- ok jde to
16:16 ALAN WALKER feat. AU/RA & TOMINE HARKET DARKSIDE- nic moc
16:12 R. KELLY I BELIEVE I CAN FLY -fuj
16:07 MORANDI SAVE ME – ok jde to
16:04 MIKOLAS JOSEF ME GUSTA – jako vata pro taneční rádio ještě dejme tomu
15:59 IN-GRID TU ES FOUTU – klasika, jde to
15:50 DYNORO & GIGI D’AGOSTINO IN MY MIND – prima, už jsem to dlouho neslyšel
15:45 CARLY RAE JEPSEN CALL ME MAYBE – fuj
15:41 LOU BEGA MAMBO NO.5 – jako vata ok
15:36 PITBULL & KESHA TIMBER – fúúj
15:32 AVA MAX SO AM I – nic moc asi ani jako vata
15:27 SCOOTER WEEKEND – klasika, jde to
15:19 PANIC! AT THE DISCO HIGH HOPES -fúúj dát tohle se Scootrem to chce silnej žaludek..
15:15 SONIC DREAM COLLECTIVE OH BABY ALL – ok jde to
15:09 MANDO DIAO DANCE WITH SOMEBODY – tohle se mi třeba líbí ač na taneční rádio tohle fakt ne
15:06 SIA & SEAN PAUL CHEAP THRILLS – fuj
15:00 ALICE DEEJAY BETTER OF ALONE klasika, jde to

Václav

[ODPOVĚDI] A vidím že si dal někdo tu práci, ale co je tu do očí bijící že neznáte IMAGINE DRAGONS THUNDER – to rotovalo někde před rokem takže buď jde moje kritika rotací novinek vniveč, a nebo lépe jde vidět že jsou zbytečné, když to stejně lidi neznanjí. A jinak pokračuji hlavně teda s ohledem že je to prostě pořád popové rádio ale že dělají co můžou, Zlatka to ale nebude:
16:50 MARTIN SOLVEIG & DRAGONETTE HELLO- mizerné => Já ale schvaluji – tohle příklad že je to EDM sice ten novější a už se tak často nehraje, proto ano
16:47 LUCIE ČERNÍ ANDĚLÉ – úlet mimo, kladně mohu hodnotit, ledaže je to hit mého mládí => souhlas a ani mládí, ledaže to Alešové v rámci šou nějak vzpomněli, jinak to nemá s EDM nebo kvlitním rychlým hitem co dělat
16:40 SIGMA NOBODY TO LOVE – fuj => v podstatě fuj, bohužel by patřil do edm, když nebude rotavat 3h frekvencí a bude méně často tak ok
16:37 DON DIABLO ft. JESSIE J BRAVE- fúúj => fuj sou i horší
16:30 MABEL MELBA – ok už jsem dlouho neslyšel => ok, kissácká klasika patří tam
16:21 RAPMASTERS SLIZKEJ HAD- ok jde to => jj, prvně ji znám z víkendového dopoledne DAnce
16:16 ALAN WALKER feat. AU/RA & TOMINE HARKET DARKSIDE- nic moc => nebyla by tak špatná ale je to ta typická zasr… rotace několikrát denně, za deset let u Hniličky na Hitradiu večer se mi bude líbit, nyní důvod neodkladného přeladění nebo vypnutí.
16:12 R. KELLY I BELIEVE I CAN FLY -fuj => ne tak docela, zdálo by se že pomalé, ale občas vyhovuje, určitá úroveň to je, já vím že jsem tím ovlivněn ale kdysi to bylo v playlistu na E2 a ti se snažili udržet kvalitu, není to nějaký jen Eurytmics
16:07 MORANDI SAVE ME – ok jde to => souhlas není to kvalita jak ty starší ani to není nic nového kvalitně , co by byl výbuch z toho 2010
16:04 MIKOLAS JOSEF ME GUSTA – jako vata pro taneční rádio ještě dejme tomu => NE! zasr. rotace, ještě samožrejmě by záleželo na kvlitě ale tohle NE!
15:59 IN-GRID TU ES FOUTU – klasika, jde to => ok, pro mě je to stejná třída jako ten 16:50 SOLVIEG HELLO
15:50 DYNORO & GIGI D’AGOSTINO IN MY MIND – prima, už jsem to dlouho neslyšel =>kvalitně ano , možností k poslechu ale bylo dost, tady mi nevadí rotace nějak zvukově sedí elektronicky, to kissáci dobře udělali, narozdíl od plác plác jako ten v 16:04 MIKOLAS JOSEF ME GUSTA. Jinak je zajímavé že znám verzi už před desti lety z Helaxu: IVAN GOUGH – IN MY MIND tváří se i víc tanečně
15:45 CARLY RAE JEPSEN CALL ME MAYBE – fuj => nic moc, ale nerotuje
15:41 LOU BEGA MAMBO NO.5 – jako vata ok => k obdivu že tak profláklý mi nevadí, ale dobrá devadesátka, takový standard
15:36 PITBULL & KESHA TIMBER – fúúj => nic moc, ale nerotuje
15:32 AVA MAX SO AM I – nic moc asi ani jako vata => souhlas ještě ji nemám podchycenou jen aby to nebyl další rotovák
15:27 SCOOTER WEEKEND – klasika, jde to > souhlas
15:19 PANIC! AT THE DISCO HIGH HOPES -fúúj dát tohle se Scootrem to chce silnej žaludek.. => nesouhlas po In My Mind je druhá a poslední věc u které mi nevadí rotace, je fakt že to nemá s klasickým Dancem nic společného ale snad energicky schvaluji
15:15 SONIC DREAM COLLECTIVE OH BABY ALL – ok jde to => Kiss klasika, občas by místo toho mohli dát devadesátku, kterou tam ještě nehrávají, nevím proč nepoužijou neobvyklé nápady z ranního jukeboxu
15:09 MANDO DIAO DANCE WITH SOMEBODY – tohle se mi třeba líbí ač na taneční rádio tohle fakt ne => chtělo by se říct konečně si to pochopil že některé věci jdou, zajímavé že jsem jednou slyšel na Rockmaxu
15:06 SIA & SEAN PAUL CHEAP THRILLS – fuj => v poho podobně zvuk jako když tam po sjednocení Kiss začínali tak hráli pořád Rockabye tyhle věci sedí do jejich tempa ještě řekněme, když už do těch novějších věcí teda tohoto typu jdou
15:00 ALICE DEEJAY BETTER OF ALONE klasika, jde to => souhlas, jsem rád že jsem jí objevil už dřív, znal jsem ji jak s ní ještě vyplnovali regionální reklamní bloky na E2

PVo

rotace jsem nehodnotil neb CZ rádia mimo výše uvedená poslouchám a poslouchal jsem leda vyjímečně . k MANDO DIAO DANCE WITH SOMEBODY – zajímavé že jsem jednou slyšel na Rockmaxu-> tak to jo, tohle na rockové rádio totiž sedí.

Lukáš

Opravdu oceňuji, že jste si s tím dali takovou práci a vážím si Vašich názorů. Je vidět že jste si rádio opravdu zkusili poslechnout a v takovém případě Vaše názory plně respektuji. Jinak bych dodal, že pokud byste si zítra pustil rádio ve stejný čas znovu, tak je možné že třeba pár písniček uslyšíte znovu, ale většina jich bude úplně jiná.

PVo

Kiss bych si NADŠENĚ poslechl kdyby vysílal třeba takto jak jsem sestavil podle podle toho co jsem poslouchal přes YT.
A že to umí dokázal když v roce 2000 postavili taneční Kiss FM v Kolíně oproti chvaletické frekvenci RZP (z RZP si pak stěžovali na RRTV protože licenci na 90,2fm Kiss neměl na samostatné rádio ale rozšíření pražského programu a tím jej zabili). Moc toho tam nezůstalo 🙂
17:03 TWENTY 4 SEVEN IS IT LOVE?  
16:53 Stromae – Alors On Danse
16:50 Emily & Justice – Cítim vôňu lesa (Borovička)
16:47 Faithless – Insomnia
16:40 Ralph Fridge – Angel
16:37 Maxx – Get A Way
16:30 MABEL MELBA
16:21 RAPMASTERS SLIZKEJ HAD- asi raději bych dal PSH-Praha
16:16 Pulsedriver – Cambodia
16:12 Darude – Sandstorm
16:07 MORANDI SAVE ME
16:04 Mafia Corner – Zuzulienka
15:59 IN-GRID TU ES FOUTU
15:50 DYNORO & GIGI D’AGOSTINO IN MY MIND
15:45 NIKOLA – Amen
15:41 LOU BEGA MAMBO NO.5- asi raději Barthezz – On The Move
15:36 Caballero – Hymn
15:32 Novaspace To France
15:27 SCOOTER WEEKEND
15:19 Jana Fabiánová – Nostalgie
15:15 SONIC DREAM COLLECTIVE OH BABY ALL
15:09 PPK Resurrection
15:06 Akcent – Kylie
15:00 ALICE DEEJAY BETTER OF ALONE

PVo

Takhle si představuju masové/komerční taneční rádio. Dělal jsem to na dvakrát (spadl mi net) a koukám že podruhé jsem zapomenul dát songy typu Timmy Trumpet & Savage – Freaks (případně Oracle) nebo AronChupa – I’m an Albatraoz. Tohle je myslím směr nejoblíbebejší taneční hudby s rovným beatem v budoucnosti. Je třeba mít v playlistu misto provařených fláků typu It si love?/Tu es foutu třeba starší pecky, který u nás v éteru ani většinou nikdy nebyly.. třeba CJ Bolland The Prophet,tohle ač je to starý bude spousta lidem připadat jako úžasná novinka… Respektivě provařené fláky hych nezavrhoval ale mít je v playlistu jen s nejnižším levelem rotací. Do playlistu patří rozhodně taky melodie, které dočkaly už víc remixů, jako třeba Popcorn (jsou tam už Cambodia, nebo To France). Semtam taky „italodance“. A takhle bych to mohl sestavit playlist na týden aby rotace kromě nasazovaných novinek byly neznatelné a bylo to pestré víc než ty streamy co poslouchám na netu. Problém jsou hlavně CZ/SK songy kterých je málo.. 5 za 2 hodiny je cca 22%, ale i třeba na 15% ve vysílání je malý výběr a nového poskrovnu.. Ale je rozhodně třeba je mít v playlistu ..i jako podporu domácí scény a součást výchovy dalších posluchačů. aspoň ze začátku by se dalo snížit laťku třeba jak jsem na YT našel tuc-tuc verze profláklých hitů (teď to nemohu najít mimo Jožin z Bažin -DJ.TOMMI Dance Remix což je ještě vyšší level). Nahrávka výše z Trianglu – jak se vyšklebovali v shitparádě plzeńské skupině Style- songu Léto a tenhle díl pamatuju ještě z etéru „že tohle bude potom bude na Proglasu“ tak už tenkrát jsem si říkal že se hloupě mýlí..

Soundwaver

jak jsem projížděl sběžně ten playlist, tak některé věci známější i všeobecně ohranější (Kygo – Firestone), některé zase překvapivé (Artful Doger – Please dont turn me on, Mis-Teeq apod.), takže takový střed, ale na UK celoplošku dobrý.

PVo

Když mě anglosaská hudba vůbec nebere. Moc pomálá/lomenné beaty atp., ani ji proto nepovažuju za taneční hudbu. Ale už chápu proč Vás bere současné Dance radio.
Škoda že maj zablokovaný poslech ze zahraničí…když jsem koukl na playlist tak od pohledu proto moc neznám, leda Swedish House Mafia (ještě ok) nebo Justin Timberlake (mám zafixovaného za odpad!). Přes YT jsem poslechl 3 věci Aaliyah – Try Again a pak Jason Derulo-Ridin‘ Solo (oboje celkem ujde ale je pomalý popík na to abych si to sám pustil) a Basement Jaxx – Red Alert (fuj, nelíbí). Já jsem holt na ty kontinentální rovné beaty a vyšší bpm…. A se zajímavou melodií samozřejmě, techno mi nevadí ale přijde mi furt stejný….

PVo

Furt žiju v bludu že dance je chápáno především ve smyslu stylu eurodance. No v DAB bude jistě místo i na podobné rádio i když publikum je tady menší (což ukazuje právě to Danceradio). A jojo taky mě to napadlo že by to šlo obejít /bez googlu bych věděl akorát PSČ na britskou čtvrť ve Stodůlkách 🙂

PVo

Jen bych prosil tyhle dvě oblasti taneční hudby („moje“ dance2trance s tím co jsem nazval jako „britský pop“) moc nespojovat do jednoho rádia. Asi to moc nefunguje (určitě ne pro všechny).. osobně neznám jediný song „britského popu“ který by mě nějak chytnul. Pokud mi ten konkrétní song není nesnesitelně protivný tak je mi maximálně lhostejný… Trochu to spojoval Bonton a byl méně úspěšnější než RZP, a to bylo ještě nejúspěšnější spojení co znám. Rádiu Seejay, které evidentně založil posluchač původního Bontonu se nijak extra nedaří. Na Dance radiu taky kvůli tomu neposlouchám těch pár solidních speciálek-jako třeba teď- který bych poslouchal rád . A tohle rádio taky generuje o polovinu méně posluchačů než „zarputilý skanzen“ dance2trance…. Ono by se dalo říct že dnešní Danceradio je relativně úspěšné i s dnešními čísly (vzhledem k pokrytí má stejnou denní poslechovost jako Color), jen kdyby nebylo toho srovnání s dobou zarputilého skanzenu ale to srovnání je nezpochybnitelné.
btw1) ten můj playlist vypadá že je v mantinelech původního Danceradia. Nebyl to záměr, prostě můj vkus vystihovalo skoro dokonale. btw2) kdyby se mě v průzkumu ptali na poslech tak rozhodně bych Seejay podpořil, protože přece jen dance2trance hrají dost a taky je v DABu (i když jej denně neposlouchám).

Soundwaver

Já si taky pod pojmem taneční radio vždycky představoval (z hlediska BPM) svižně hrající radio, a hlavně styly dance a eurodance, ostatní bylo bráno jako alternativa, kterou hrálo spíš R1 apod.

Vaclav

Na rocmxu mě to překvapilo měl jsem to od začátku jako popík po rázné kytaře typické pro rmx, ani památky. Kiss jako představitel progresivních hitů mě k němu sedí i blink 182,nebo green day, či RHCP

Franz

Co konkrétně vám vadilo například na Dance a dalších pěti zmíněných rádiích? Hádám, že častá rotace se týkala např. Fajnu a vtipy moderátorů E2???

Honza K.

Fajn radio: častá rotace
Evropa 2: nesnesitelní moderátoři (nebo spíše jejich humor)
WAWE: nemůžu si pomoci, ale jejich playlist se mi protže nelíbí, tím pádem je pro mne neposlouchatelný
HELAX: hrajou celkem dobře ale stejný problém jako na Evropě 2, ale líbí se mi na tomto rádiu, že jako jedna z mála rádií hraje třeba i Rap, což určitě naláká mladé posluchače
Dance: teď vlastně přemýšlím, proč jsem tam zařadil toto rádio, protože jediný, co mi vadí, tak že vysílá pouze v Praze.

Žorž

V tom případě se hájí neobhajitelným. U každého živého přenosu má být člověk ve studiu a také někdo „na místě činu“, aby společně případný problém co nejdříve vyřešili. Nechat běžet živý přenos a jít domů spát je naprostý šlendrián.

Michal R.

Dnes bude radio kiss přenášet od 17:00-00:00 oldies festival z Ostravy dolních oblasti Vítkovic. Vystoupí Masterboy, La Bouche, Haddaway, Londonbeat, Safri duo, Milli Vannili. Kdo bude poslouchat???? Já určitě ano + 24 hodin Le Mans. Prostě top!!!

DjK

Evropa 2 jede z Pradědu už s radiotextem