Komentáře a diskuze

  • Oviradio.cz 4. 6. 2023 v 10:45 k KomentujemeAktualizoval jsem seznam frekvencí a stanic vysílaných v minulosti z právě bourané věže ÚTB v Praze na Žižkově podle cenných...
  • Hony 4. 6. 2023 v 09:03 k KomentujemeJe tu nějaký pravidelný posluchač Relax rádia ? Jelikož tam postupně přidávají nové znělky jestli si nekdo všiml.
  • Lohen1 2. 6. 2023 v 23:21 k KomentujemeTak to je nádhera. Jen tsk jsem zkusmo zabloudil do ledna 1993 (12let) a mrkl na program Rozhlasu. Praha celkem...
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 13:56 k KomentujemeBude zajímavé sledovat, jak rychle se změní RDS při blížícím se přejmenování Zet na Prostor. Loňská změna PS na "RadioZET"...
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 10:59 k KomentujemeV databázi ČTÚ se objevilo krátkodobé oprávnění Praha - Eden 104,2 pro "PRAHA FORTUNA TRENING TEMP".
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 09:21 k KomentujemeNa obsah vysílání to vliv nemá, ale na vnímání stanice = značky určitě ano, zvlášť když v posledních letech je...
  • Václav 2. 6. 2023 v 08:59 k KomentujemeAha, díky. Uvidíme co ten Fajn, logo na obsah vysílání vliv mít asi nebude, v tomto případě logo nehraje (roli)....
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 08:45 k Komentujeme1999-2018, 2018-dosud Zdroj: mediaguru.cz a pro srovnání staré logo londýnského Capital FM z konce 80. let: Zdroj: wikipedia.org

Články

Komentujeme

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
20.6K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Honza
20. 2. 2019 08:23

Dnes výpadek DAB+ RTI vysílače Kluk v Českých Budějovicích.

PV
Reply to  Oviradio.cz
20. 2. 2019 14:38

proč ta skepce? ..aspoň někdo (v tomto případě RTI) pro DAB něco dělá

PV
Reply to  Oviradio.cz
20. 2. 2019 14:55

ok, žádná skepse 🙂

H.
Reply to  PV
20. 2. 2019 19:09

No já nevím, jestli je to důvod k optimismu. Má někdo nějaké informace, jaké ty přednášky o DABu ve školách mají odezvu?
Představuji si ty puboše, každý z nich znuděně zírá do mobilu nebo tabletu, několika línými tahy prstu po upatlaném displeji si může pustit prakticky jakýkoli obsah, audio, video, v reálném čase i ze záznamu, být ve spojení s kýmkoli. A teď před ně kdosi předstoupí a začne vykládat o jakémsi rozhlasu, že to si jako koupí krabičku, které se říká „digitální přijímač standardu DAB+“, že ten má jakousi anténu, a že když se zadaří, tak mohou poslouchat snad až desítky programů, třeba všechny ty úžasné Radiožurnály a Dvojky, a pozor, když si koupí přijímač za stejné prachy jako stojí nejnovější iPhone, tak dokonce čas od času uvidí i malé obrázky! A tohle, milé děti, je technologie budoucnosti!

Michal
Reply to  H.
20. 2. 2019 19:37

😀 U studentů to asi skutečně nějak takhle funguje. Ale třeba já, jakožto člověk v produktivním věku nemám vždy čas a chuť si aktivně hledat zábavu a chci mít tu možnost jen zmáčknout knoflík a nechat se pasivně bavit někým jiným. Největší slabinou současného DAB+ je kromě pokrytí chabá programová nabídka. Zatím mě tam nemá co oslovit a v poměru cena/výkon u mě na plné čáře vyhrává rádio přes internet. DAB+ skutečně v této době nebude mít na růžích ustláno, ale věřím, že s větší nabídkou zajímavých programů se postupně prosadí. Už jen tím, že bude dostupné v každém nově vyrobeném autě. Spousta lidí za volantem tráví dost času a pokud si tam někdo oblíbí nějaký program co na FM nenajde, bude mít motivaci si pořídit i přijímač do domácnosti. Samozřejmě za nějaké lidovější ceny, ale tak to bylo s nově nasazenými technologiemi vždy, že ze začátku to bylo předražené.

PV
Reply to  Oviradio.cz
21. 2. 2019 15:18

otázkou je co je ještě je/není lowcostový kanál… jestli třeba Fajn (během všedního dne celkem moderovaný) nebo až Bonton s týmem 3 moderátorů nebo až jen vůbec nemoderovaná samohrajka..

PV
Reply to  Oviradio.cz
21. 2. 2019 21:25

jojo jasně (Zet patří z 50% MB), spíš jsem uvažoval co lze označit za už lowcost rádio a co ne… třeba Impuls je jistě lowcostovější než byla Alfa, Fajn než E2 atp.

PV
Reply to  Oviradio.cz
21. 2. 2019 15:26

Jinak je si třeba uvědomit že i kdyby vysílala v DAB jenom ta rádia co vysílají UŽ DNES na FM tak to bude pokrok, protože budou moci vysílát na území které si zaplatí a ne na které dostanou fm frekvenci a nepochybuju že budou volit co největší pokrytí.

Honza K.
Reply to  H.
20. 2. 2019 21:27

Mně se ta přednáška dnes moc líbila. Byla velmi stručně a přehledně shrnuta do 2 hodin a dozvěděl jsem se o DAB+ od A do Z. Co se týče spolužáků tak většině se to také líbilo. Já jsem velký fanda DAB+, vydím v tom příležitost pro nové rádia. Ano na internetu je velký výběr, ale rádio je rádio. Jen škoda že zrovna nefungovaL ten vysílač v ČB.

David Pražák
18. 2. 2019 17:16

Zdravím, co říkáte na rakouské Hitradio OE3? Jejich hudební playlist je podobný, jako u Reginy. Hrají tam hodně novinek bez častých rotací. Ta stanice je hudební složkou pro mě zajímavá. Myslím si, že česká rádia by se měla od nich učit.

JK
Reply to  David Pražák
18. 2. 2019 18:01

Hitradio Ö3 poslouchám velice rád, líbí se mi přesně kvůli tomu, co píšete. Při cestě do Rakouska u mě nemůže chybět

Philmen
Reply to  David Pražák
18. 2. 2019 18:04

OE3 poslouchám občas přes net, když mě Regina DAB „naštve“ několika českými interprety najednou, což je třeba oproti OE3 rozdíl….jestli jsem to tam dobře pochytil, v němčině tam zpívá někdo jen 1x za hodinu, někteří interperti jsou sice Němci/Rakušané, ale zpívají v angličtině. Takový playlist bych čekal buď od KISSu nebo Hitrádií. Sice by to byla revoluce a soukromým rádiím by se to nelíbilo, ale hudební knihovnu Reginy DAB bych přesunul na Radiožurnál….politiku a diskuze bych úplně přesunul na Plus a z Radiožurnálu bych udělal zpravodajsko-hudební rádio, kde by byly stručné zprávy bez nějakých analýz a hostů, protkal bych to nějakými příběhy z cestování či info z různých zemí (třeba krátké info od zahraničních zpravodajů), doprava, vyhnul bych se bulváru, to ať si kdákají na soukromých rádiích a k tomu velká hudební knihovna z Reginy + zachování tempa s novinkami, které kolikrát předčí v rychlosti i Fajn a nemusím nikam přelazovat…..

JK
Reply to  Philmen
18. 2. 2019 18:33

Škoda, že to co tady píšeme, jsou pouze naše vysněná přání, která moc šancí na realizaci nemají. Nicméně takový Radiožurnál bych taky uvítal.

frkotou
Reply to  JK
18. 2. 2019 21:48

Tak, když se všichni spojíme a vytvoříme kvalitní rádio… 😀

Djk
Reply to  David Pražák
19. 2. 2019 10:34

OE3 casto ladim na stredni Morave z Kahlenbergu a pokud mam hodnotit hudebni skladbu, tak je trosku konzervativnejsi nez u me oblibenejsiho Kronehitu… ten uz posloucham jen pres web nebo az kdyz se pohybuju trochu severneji (od Hulina k Prerovu) kvuli rusicce ze Zlina (105,8 Hey) a nebo se da pri lepsim pocasi chytat ze Sonnwendsteinu na 102,9 (kvuli Zlinskemu Fajn taky az v Prerove)

Michal
Reply to  Oviradio.cz
19. 2. 2019 18:59

Kupodivu jsme to vydrželi celou směnu. Úvodní skladba z Nu pagadi! potěšila. 🙂

Honza
16. 2. 2019 21:45

Chtěl bych se zeptat odkud berou rádia písničky?

Žorž
16. 2. 2019 04:40

Nedávno jsem tu sepsul pana Krále z Radiožurnálu za muziku, kterou vybírá do vysílání. Napadlo mě pustit si Reginu DAB Praha a z některých songů v jejích playlistech jsem doslova nadšen! 🙂 Uvítal bych přesunutí jejího hudebního šéfa na Radiožurnál – kombinace Hitradií, Fajnu, Expresu a stopových prvků Rock Radia s občasnými výlety do pravěku je pro mne přijatelná na stanici určené „pro všechny“. Nad českou složkou budu asi nadávat pořád, ale abych nebyl za škarohlída, vyzdvihnu narozdíl od Radiožurnálu žánrově slazenější a daleko současnější playlisty plus minimum flashbackových bizarností. Pochválím i zvukovou grafiku stanice. Ta sice není nijak výrazná a zapamatovatelná, ale na druhou stranu skladby neruší, ale pěkně propojuje 🙂 A paní, která ji namlouvá, má celkem sexy hlas 😀

Žorž
Reply to  Oviradio.cz
16. 2. 2019 13:01

Chápu a rozumím – taky jsem vkusově někde trochu jinde, ale optikou většinového posluchače je pro mě Regina DAB daleko příjemnější a narozdíl od Radiožurnálu bych od ní hned neutekl. Navíc pan Jungmann je snad jediný u v Česku, který pochopil, že AC formát se dá v rozumné míře okořenit i méně známými interprety, aniž by ztrácel přitažlivost pro masu. Takže palec nahoru 🙂

Tomáš Hon
Reply to  Žorž
20. 2. 2019 18:10

Už jsem to tu kdysi psal. Souhlasím s vámi. Regina by se skvěle hodila jako stanice pro mladší dospělé posluchače, cca 20 – 35 (40) let. Hudba tak jak je, zprávy a informace v rozsahu Radiožurnálu. Možná s rozšířením Dab by se dalo realizovat. Radiožurnál nechat pro skupinu 35-50, Dvojka pro 50-65 a Regiony pro 65+ . To by byla moje ideální kombinace. No, napíšu Ježíškovy.

JK
Reply to  Žorž
16. 2. 2019 13:42

Naprosto souhlasím, Regina je moje nejoblíbenější stanice, škoda jen, že ten program je zaměřený hlavně na Prahu. Radiožurnál také poslouchám (zejména ráno a na cestách), ale hlavně kvůli informacím, rozhovorům apod., nikoliv kvůli hudbě. Hudba na Radiožurnálu mi v současnosti nevadí, není nijak rušivá a celkově působí jako taková většinově přijatelná „výplň“ mezi příspěvky, takže s Radiožurnálem nemám problém na cestách vydržet i celý den. Doma, kde mám DAB+ rádio, ale dávám v odpoledních hodinách přednost Regině. Případně když mám chuť na starší hudbu, naladím saskou R.SA. Škoda, že takhle hranici rádio nemáme i v Česku. Myslím, že by tu mělo šanci uspět.

JK
Reply to  JK
16. 2. 2019 13:43

*hrající

Ondřej
Reply to  JK
18. 2. 2019 09:07

Jk plně souhlasím s RSA .Svého času dobře hrála F1 a nebo Kiss FM 80-90’s

frkotou
15. 2. 2019 23:21

Color ve Znojmě má výpadek. Je slyšet jen ticho.

frkotou
Reply to  Oviradio.cz
16. 2. 2019 10:36

Ano, díky. 🙂

David Pražák
15. 2. 2019 19:52

Je škoda, že na žádném českém rádiu neuslyším tuhle skladbu z 80 let od Lucky bílé. Vadí mi, že česká rádia hrají stále dokolečka stejné písničky, ale tuhle vůbec. Kdysi jsem jí slyšel na československém rozhlase Hvězda a tím to pak skončilo. https://www.youtube.com/watch?v=IuK1fPRLIl8

PV
Reply to  David Pražák
15. 2. 2019 21:29

ta je dobrá (neznal jsem).. z tohoto jejího období tuším hrají jen Neposlušné tenisky (nejspíš ale dost zřídka ale slyšel jsem ji někde.. jestli to teda nebylo v TV)… po sametovce si LB holt zkazila vkus 🙂 ..až teda na zpěv k Requiem pro panenku, kde je úchvatná ač ne v mém rytmu.

Lukáš
Reply to  David Pražák
15. 2. 2019 22:38

Tak tuhle písničku jsem už několikrát slyšel na rádiu Blaník. Ač tento žánr moc neposlouchám, tak si myslím že rádio Blaník má z tohoto druhu rádií nejširší a nejzajímavější playlist.

frkotou
Reply to  Lukáš
16. 2. 2019 00:42

Petrov je zajímavější. 😉

PV
14. 2. 2019 10:20

důsledek zasíťování… ještě na konci v 90.let kdy se vysílalo na méně frekvencích, ale víc rádii, tak třeba v magazinu MF Dmes pamatuju článek Ke kávě VKV, kde si autor pochvaloval, že výběr je u nás lepší než v mnohých západoenropských zemích, ale to už dávno není pravda. Nejspíš se na tom nejvíc podepsala RRTV za místopředsedy „tajdrdlíka“ Štepánka s tou jejich koncepcí posilování silných. Mimochodem žije v Bělečku, to abych se styděl že jsem taky z východních Čech. Důsledkem je mizerný výběr a celková poslechovost rádia o 10 % nižší než v Německu (viz https://digital.rozhlas.cz/nemci-vyuzili-svetovy-den-radia-k-pripomenuti-dab-jeho-dulezitou-roli-vnima-i-7761420). Nedávno mě tady někdo (evidentně z branže!) přesvědčoval že je rozhlasové vysílání je vlastně zastaralé a přitom za to mohou právě lídři trhu jako MB nebo Active.. V Německu poslech rádia totiž roste. Management z branže by se měl stydět. Mají za co.

PV
Reply to  PV
14. 2. 2019 10:22

pardon – to mělo být k předchozímu příspěvku Honzy Kavana

Honza Kavan
Reply to  PV
14. 2. 2019 11:51

Už kolikrát jsem chtěl založit svoje vlastní internetový rádio. V současnosti o tom stále přemýšlím. Snažím se teď dělat hudební knihovnu. Podle mě je 1000 písniček málo, chce to ještě více songů. Rádio chci udělat tak, aby se na něm hrála muzika od 90. let až po současnost. Ne jen ohraný hity, ale taky songy, které se moc nehrají. Žánrově by to byl mix popu, rocku, hip hopu, taneční muziky (Trance, občas slabší drum n bass, hands up atd.). Zatím je to v ranný fázi.

PV
Reply to  Honza Kavan
14. 2. 2019 12:08

nechci strašit, nicméně bude dost těžké (časově a finančně), pokud by to mělo přesáhnot rozsah minirádijka třeba přes http://www.radioo.cz/. Jsou vyjímky, třeba takové Clubradio se drží už dost let a slyšel jsem jej i ve veřejném prostoru…

Honza Kavan
Reply to  PV
14. 2. 2019 12:35

Zkusit se má vše 😉

PV
Reply to  Honza Kavan
14. 2. 2019 19:59

vyzkoušet minirádijko nebude problém a fandím, jen si myslím že překročit rámec poslechu v max 10-20 osob nárázově je třeba nějaké zaměření…v hudbě nebo na nějakou komunitu (třeba s ohledem na tu fabriku) atp prostě nosné téma co nabalí posluchače… dalším faktorem pro určení nosného téma jsou peníze, jen z nadšení několika jedinců to vydrží maximálně několik měsíců.

Anonym
Reply to  Honza Kavan
15. 2. 2019 00:06

Zdraví anonymní provozovatel internetového Rádia Hády. O stejnou věc se také pokouším. Zatím mám tak 5 posluchačů za den v průměru. Mám cca 2000 songů, ale i tak si myslím, že to není ještě dost… Nicméně hodně štěstí. 😉

Honza Kavan
Reply to  Anonym
16. 2. 2019 14:40

Zdravím, to je právě ono. Teď se stále snažím formovat tu knihovnu. Chtěl bych to pojmout stejně, jako to bylo na Kiss JC, ale do toho přidat i muziku, kterou hrála i naše východočeská Černá hora (před vstupem Media Bohemia).

Žorž
Reply to  Honza Kavan
16. 2. 2019 21:35

Zdravím, Honzo! Tisíc skladeb je na multižánrové radio hrající hudbu posledních třiceti let zatraceně málo. Záleží ovšem na tom, jak si svůj hudební formát představujete – jaké množství současné muziky chcete do playlistů přidávat, jak často chcete muziku točit… Aby se nejpozději po několika měsících vaše radio posluchačům neoposlouchalo proto, že budete ty samé skladby a interprety hrát dokola 🙂

PV
Reply to  Oviradio.cz
14. 2. 2019 11:55

tak to je ten článek starší než jsem myslel. Byl jsem přesvědčen že v té době jsem už byl posluchačem Zlaté Prahy a to jsem začal být až když tam přišel Karel Knechtl (’94-95)

H.
Reply to  PV
14. 2. 2019 11:38

Na základě PR článku od DABové lobby přece nemůžete tvrdit, že poslech rádia roste. To by vám, jako člověku znalému médií, snad mělo být jasné.

PV
Reply to  H.
14. 2. 2019 11:50

Vás jsem myslel, člověk z branže by neměl mluvit o jakémsi zastarání jenom proto že mu vyhovuje zabetonovaný stav v současnosti. A ohledně lobby je mluvit dost směšné vzhledem k dlouhodobé činnosti APSV. A pokud třeba „Poslech rozhlasového vysílání se (v Německu) za posledních deset let výrazně zvýšil a dosáhl ke čtyřem hodinám denně“ je lež tak to můžete doložit.

H.
Reply to  PV
14. 2. 2019 15:04

Když už chcete někoho citovat, buďte přesný. Já jsem nepsal o tom, že rádio jako takové je zastaralé, audio obsah se bude poslouchat dál, i když stále více na jiných platformách a ve stále větším splynutí s jinými formami.
Psal jsem o tom, že konkrétně DAB je zastaralý, a na tom trvám. DAB je principiálně záležitost konce 90. let, nevyhovuje dnešním preferencím konzumentů obsahu a v blízké budoucnosti se stane zcela zbytným. To je můj názor. Vy si myslíte, že DAB by vyřešil stav rádií v ČR (který mimochodem popisujete dobře), já myslím, že DAB by byl posledním hřebíkem do rakve terestrického rádia. My už jsme tu šanci s rádiem něco udělat propásli. Je mi jedno, jak to v ČR dopadne, já jsem dříve také psal protesty proti tomu, co se tu děje, také jsem to emocionálně prožíval, postupně jsem ale nad rádiem v ČR zlomil hůl. Nějak mi nechybí, doba a možnosti se posunuly.

PV
Reply to  H.
14. 2. 2019 15:40

pokud jsem tu naši diskuzi špatně pochopil tak se omlouvám, já si ještě myslím že DAB bude naopak impuls (neplést s tím rádiem 🙂 ) pro rozvoj terestického audio vysílání a za tím si stojím. A i kdyby náhodou ne (pro což nevidím důvod)tak horší to být stejně nemůže.

PV
Reply to  PV
15. 2. 2019 10:30

jo a citoval jsem správně: H. 11. 1. 2019 at 21:50 · „Otázka je, zda DAB je „nová“ technologie. V dnešním tempu vývoje je i rok dlouhá doba. Pokud se zeptám lidí mimo obor, tak spíše řeknou něco ve smyslu, že terestrické rádio je zastaralé, aniž by vůbec řešili konkrétní technologii. A já proti tomu nemám argument. Nejspíš mají pravdu. DAB je podobně zastaralý jako FM, ale FM je pružnější, FM má tradici a zázemí a pro FM existují přijímače.“

H.
Reply to  PV
15. 2. 2019 14:02

Ano, terestrické rádio, nikoli rádio jako takové. Tedy DAB a FM. U FM je to bez diskuze, u DAB je to můj názor.

PV
Reply to  H.
15. 2. 2019 14:37

OK tak ať vráti mafie FM frekvence a vysílá jen přes net ať není tak „zastaralá“. Ale to se FM se drží jako klíště a dojí a dojí . Stejně je k 25/10/2025 budou muset vrátit. Z takového antiDAB lobbingu který nemá jiný cíl než udržení toho pohodlného byznys-smrádečku je mi špatně.

PV
Reply to  H.
14. 2. 2019 20:26

jen k té „konzumaci audia“ přes jiné platformy což je jistě myšlen net a hlavně ten mobilní (podotýkám že to není můj obor a ani mě tohle tak nezajímá jako třeba rádia 🙂 tak jen postřeh): S výstavbou 5G sítí sice přibude kapacita pro data ale stejně to stále dost stojí a pochybuju že to bude někdy „skoro zdarma“ aby výrazně nahradil terestický šířené rádio (https://www.blesk.cz/clanek/radce-penize/594968/cesi-volaji-nejdraz-expert-vzkazuje-nedivte-se-mate-skvely-signal-i-v-hlubokem-lese.html) Ono se mluví hlavně co dělá Babiš ale že Kellner tady vlastní infrastrukturu pro pevné linky, O2 a co jsem zaslechl tak i Nordic Telecom a že toto je nejpravděpodobnější důvod drahých dat se nějak moc nepíše. A pochybuju že se to proto v dohledné době výrazně zlepší.

H.
Reply to  PV
14. 2. 2019 20:48

Tak jedno půlhodinové video, což dnes už není nic extra, sežere stejně dat jako poslech rádia po dobu 5 hodin. Chci říct, že mobilní internet je dnes uvažován i na sledování videa, a pak je rádio jen nepatrný proud dat. Forma poslechu se ale drobí mnohem více – vlastní hudba, podcasty. Dopravní informace určitě nahradí různé aplikace. A tak by se dalo pokračovat. Každá taková věc ukusuje z poslechovosti terestrických rádií. A to je problém, když celá ekonomika DABu byla uvažována v době, kdy terestrické rádio bylo masovým a většinovým způsobem konzumace těchto typů informací a zábavy.

PV
Reply to  H.
14. 2. 2019 21:44

rádio je furt většinové jako je stále většinová lineární TV před online VOD … a u těch důvodů co píšete je spíš chyba oligopolu že třeba staví podobná rádia proti sobě (např Bonton a Signál k Blaníku) atp misto aby se snažili spíše vykrýt bílá místa. Viz včerejší poznámka že o mě jako posluchače nemá nikdo zájem… Pokud je pravda to že v posledních 10 letech poslechovost rádia v Německu vzrostla tak to drobení s ROSTOUCÍ nabídkou (v ČR klesá) není evidentně tak významné.

H.
Reply to  PV
14. 2. 2019 22:20

Neměl byste věřit všemu, co se tváří jako seriózní informace. Tím spíš, když autorem je někdo, kdo je placen za propagaci DAB (nic osobního proti panu LP, svou práci dělá dobře). Procentuální příjmy z rozhlasové reklamy se v Německu celé roky drží na stejné úrovni. A má to ještě jeden háček, je v tom zahrnut i internetový poslech, ten je samozřejmě na vzestupu, takže podíl z terestrického poslechu klesá.

H.
Reply to  PV
15. 2. 2019 08:25

Tiskovou zprávu sdružení DAB+ komentovat nebudu, to opravdu není zdroj relevantních dat. Ale jinak je vidět, jak pracují novináři. Ze zprávy, že podíl DABu narůstá (aby taky ne, když začíná od nuly) oni udělají zprávu, že narůstá poslech rádia. Oni vyloženě nelžou, jen prostě vyzobou ty informace, které se zadavateli hodí, zamlčí souvislosti a omezující podmínky a tímto způsobem jsou schopni vyrobit článek s téměř libovolným vyzněním. Takhle to funguje všude, tímto způsobem je zpracována dobrá polovina obsahu, který čteme. Proto by měli lidé věřit zejména sami sobě a tomu, co kolem sebe vidí.

PV
Reply to  PV
15. 2. 2019 09:44

opakuji L.Polák nepíše nic jiného než je uvedeno v těch 2 zprávách ale od vás nevím stale proč je DAB hřebíčkem do rakve rozhlasového vysílání. Jen samé nesmyslné proklamace o DAB lobby a to co se vám nehodí do krámu je jen novinářská manipulace. Tak argumentujte fakty! Já veřím že DAB je pokrok právě proto co kolem sebe v radiovém byznysu jakožto „divák“ vidím.

Honza Kavan
14. 2. 2019 09:14

Já zde nechci špinit Fajn rádio. Ale ty jejich dvou hodinový rotace, to je vážně peklo. Poslouchal jsem ho celou odpolední a minimálně 4x za směnu jsem slyšel novej hit od zpěvačky LP. Tady na východě čech opravdu pro mě, jako 20 letýho týpka není žádnej výběr. Pak nám na stránkách Kissu může někdo psát o možnosti výběru, která zde absolutně neexistuje. Od tý doby, co už nevysílá Kiss Jižní Čechy na 97.7, ale ten celoplošnej balast a de facto zrušili Černou Horu a udělali z ní další s*ačkomet tu opravdu není rádio, který by za něco stálo.

Michał, PL
14. 2. 2019 08:25

Dnes kvuli svatku zamilovanych (14 unor) v Rannim Show na E2 hraji songy, ktere nejsou v beznem playlistu. 6:12 Bon Jovi – Always, pred sedmou zdalo se mi, ze hral Foreginer – I wanna know what love is v 8:09 hralo Rammstein – Du Hast (!). Vazim si toho, ze w Rannim Show moderatori obcas hraji neco mimo playlist. Libi se mi take, ze krome novych hit songu v playlistu objevuji sie recurrenty, coz jsou pisne, ktere uz dlohou dobu jsou mimo TOP 40. Posloucham na streamu – tam tech starsich pisnicek je vic, protoze nejsou tam lokalni odpojovaky a misto ni objevuji se skladby, ktere v beznem playlistu nejsou.

***

Nevim jestli nekdo otom psal. E2 rozsirila dal moderovane vysilani vecer. Ted moderovane Maximum Muziky je od 20 do 22 (pondeli az ctvrtek), 3v1 je od 22 k pulnoci. Take behem nedele mezi 20 a 22 je nove porad Brzda Evropy 2 nabo Jakoby Show.

PV
13. 2. 2019 18:26

Mimochodem k tomu programování playlistu: je zajímavé že umělá intelligence na youtube podle cookies mi udělá lepší playlist než všechna CZ rádia co znám s jejich týmy a výzkumy… radio Jih mezi nimi není aby se Honza neurazil :-)…..ze začátku jsem si vybíral jednotlivé songy které jsem měl máladu zrovna slyšet a hned mi nabízí mix 50+ podle mého vkusu kde jsou poslouchatelné věci které jsem pomalu ani neznal. Pravda že ze začátku jsem něco přeskakoval (tento týden jedu styl podle Caballero-Hymn /Akcent-Kylie … až budu chtít poměnit trocha víc do hardtrance tak bude stačit paměť smazat a zase něco příslušného vybrat…

David Pražák
12. 2. 2019 20:39

Evropu 2 s Impulsem bych okamžitě zlikvidoval. Tyhle stanice nemají z hudebního hlediska žádný smysl. Nalaďte si Hanou, nebo Krokodýla. Tam hrají jednu písničku jen jednou za den.

Michal
Reply to  David Pražák
12. 2. 2019 20:53

I „jedna písnička jen jednou za den“ je pro někoho příliš. Vždyť vzniklo tolik skvělé muziky, co by vydržela na nepřetržité hraní přinejmenším na několik měsíců. Jenže bohužel, konzervativní český posluchač si žádá pořád to samé, důvěrné známé pořád dokola až do zblbnutí. 🙁

JM
Reply to  Michal
12. 2. 2019 21:26

On si to ten posluchač nutně nežádá, ale programoví šéfové si to zatvrzele myslí.

Podívejte se do Německa na rotace tamních velmi populárních stanic jako je Bayern 1 nebo nově stále populárnější Schwarzwaldradio v DAB+. Tam nemají problém hrát přes den široce, mnohdy i s vzácnějšími kousky a večer pak hrát naprosto „nehrané“ věci v autorských pořadech. A to jsou mainstremové popové stanice, žádná alternativa!

Michal
Reply to  JM
12. 2. 2019 21:34

Jenže spousta českých posluchačů je skutečně velmi konzervativních. Vidím to v práci třeba u kolegyně, která bez toho svého Blaníčku přestává fungovat. Žije si v té svojí normalizační bublině a cokoliv jiného, neznámého je problém. Naštěstí už to vzdala, přestala prudit a ucpala se sluchátkama. 😀

Jirkas
Reply to  Michal
12. 2. 2019 22:29

😄😁

Philmen
Reply to  Michal
13. 2. 2019 08:31

Mám stejný „problém“ 🙂 s kolegyní v práci (věkovka 50+) a bez Impulsu ani ránu…když už jsem z „haloooo tady Impulsovi“ málem vyletěl z kůže, tak to zkusila přepladit na City 937, po asi hodině tam dala KISS…Fajn, Expres a Relax jsou pro ní už šílená „alternativa“ a když tam naladila SPIN, tak jsem myslel, že jí budou odvážet….takže, jedeme dál na Impulsu a já si občas dám sluchátka. Musím uznat, že se konečně Impuls miniaturním krůčkem posunul i k zahraniční hudbě….ale ve chvíli, kdy začně zpívat Maruška Rottrovic, Helenka neVondráčkovic apod., tak mi přijde, jak kdybych poslouchal Zelenou vlnu nebo jak se to dřív jmenovalo a nevím proč, ale kolegyně k tomu říká, že se vrací „do svého mládí“….ale souhlasím s ostatními, českému posluchači je vštěpován styl servírovaný pár hudebními a programovými dramaturgy, kteří si myslí, že to je to pravé co máme poslouchat a pak jsou všichni děsně překvapení, když mladí poslouchají Youtube anebo web rádia….já si občas vybírám ze spousty web rádií polského RMF, tak si vždy něco najdu anebo Němce, člověka to alespoň posílí v jazyce 🙂

PV
Reply to  Philmen
13. 2. 2019 10:35

Kolegyně by si měla pořídit sluchátka….taky bych se vrátil do mládí, kdy jsem imrvére poslouchal Zlatou Prahu anebo doma Triangl, ale nemám nějak tu možnost. Je to zajímavý že nikdo (provozovatelé radii) o mě -jako o posluchače- nemá zájem,a přitom nemám tak menšinový vkus. Všude samej poprock nebo disharmonické lomené beaty (jako prý moderní hudba pro mladé) a nebo neuvěřitelně spatlané mixy téměř od Bacha po Vlacha. Takže na ně taky kašlu, Youtube anebo web rádia poslouchám také a vyloženě mladý už bohužel nejsem.

Honza
Reply to  PV
13. 2. 2019 11:54

Možná není úplně košér sem napsat a ještě se přihlásit ke své identitě. Jsem programovým a hudebním šéfem Rádia Jih a rád čtu zdejší diskuzi už jen proto, že jsem svou rádiovou kariéru začínál právě na podobných webech. To co píšete o vkusu posluchačů či o nás programových a hudebních pracovnících, není úplně jednostranné. Není to černé ani bílé. Hodně se v diskuzích nadává na „normalizační pop“, utahaný poprock či disharmonické lomené beaty (v drtivě případů současná hudební scéna) nebo vysoké rotace. Tomu všemu se snažíme nyní na Jihu vyvarovat, ale není to jednoduché. Věřte mi. Rotace máme u 90s a 00s 4 až 5 dní, z české hudební scény hrajeme z 99% songy od roku 1990 výše bez „blaníkovských interpetů“, z hudebních novinek se vyhýbáme nezpěvným a nemelodickým songům, ale ono není ve finále co hrát. Hodně čtu také o tom, že Kiss nenasazuje novinky. No aby ne. Však není co nasazovat a hrát úplně neznámé songy je prostě problém. Z nových songů jsem třeba nasadil Zak Abel – You Come First. Výborná záležitost, ale nikdo to prostě nebude hrát, stejně jako Imagine Dragons – Zero – všichni hrají v podstatě jen ty utahané singly. Jenže to nemůžu dělat většinově nebo ve větší míře. Tady se stále mnoho diskutérů ohání zahraničím či Expresem nebo Colorem. Za Expresem stojí silné finanční zázemí a vysílá v metropoli, kde je vkus posluchačů diametrálně jiný než u nás na jižní Moravě. Ale k tématu výše, ano, ačkoli míříme na skupinu 30 – 50 let, spíše s přesahem výše, děláme určitou mírnou alternativu výše zmíněným rádiím. A daří se nám to myslím, ladí to k sobě, ale o co více chcete být originální, o to více musíte o posluchače bojovat. Milí diskutující, věřte, nechtěli byste programovat v současné době AC rádio :)) A zdaleka není problém jen v nás, lidech programujících česká rádia. Po republice jsou lidé, kteří se to snaží dělat jinak, ale jsme opravdu hodně limitování tím, jaká je situace na trhu, vkusem posluchačů a svým způsobem i programovými a hudebními stereotypy. Občas jsou některé nápady dobré zde, ale mnohdy spíše ze světa pohádek… A to neberte ve zlém.

PV
Reply to  Honza
13. 2. 2019 13:25

Neříkal jsem že je program lehké dělat. Možná by bylo lépe se moc neohlížet na nějaké marketingové floskule typu AC radio a dělat to podle citu/talentu (a dělat to musí taky ten co má rád to samá jako potenciální cílovka (ztejnodušeně rockové radio rocker atp. a ne člověk který vkusem svých posluchačů víc spíš pohrdá a chce je předělávat a poučovat co je in a správné). Jak jinak lze vysvětlit že Danceradio pod Czech Computer vedené amatérama v oboru si vedlo lépe než teď co to vedou profesinálové z (Lagardere)Active?

PV
Reply to  PV
13. 2. 2019 13:36

Sorry za chyby… Abych to shrnul: prostě si myslím že úspěšná rádia jsou právě ta dělaná s vic nadšením než s nějakými obecnými statistickými modely a z nich vyplývajícími kompromisy. Impuls mi přijde jako takové radio. Dokonale vyhmátli svoji cílovku podle kterých jej dělají, ač třeba dost jiných lidí zrovna tohle rádio může štvát…