Šeryf: Vždyť tohle není pravda. V roce 2030 se může otázka 600 MHz otevřít dle aktuální situace. Zároveň využití 600 MHz… 22:40 14.05.2025
Václav: Otázka zda je obzvláště u TV potřeba zachovávat další možnosti distribuce. Snad jen se vyhnout poplatku poskytovateli za distribuci po… 22:31 14.05.2025
Jirkas: Ty propady jsou cim dal vyssi a castejsi, tohle nikdo do nekonecna sponzorovat nebude, ani nejvěrnější. 21:00 14.05.2025
neví někdo jak rozchodit appku „f_m_test“ v xiaomi redmi note 10 5g? V redmi note 5 fungovala luxusně, ale v novym mobilu není a když ji tam doinstaluju, tak nikdy nefunguje…
Mé dosavadní zkušenosti = 0. Tvůj dotaz je položen nepřesně. Alplikace FM Test existuje mimo obchod play, ale předpokládám, že tu jsi neměl na mysli. Nejspíše jde o ten Launcher, který by měl umožnit přístup ke zmíněné app. Nainstaloval jsem ho do Xiaomi Poco M3 Pro 5G s Android 11. Po otevření app se zobrazí seznam nějakých app. Mezi nimi vidím 2x FM Radio. Když rozkliknu první, vidím jednu další položku, když druhou, vidím položek 5
K čemu to je nechápu.
Uninstal….
Obecně.
Andrid 11 je bohužel z hlediska funkčnosti různých app a nadměrné nutnosti různých oprávnění opravdovým hrobem….
Co tedy měl te f_m_test přinést ?
Snad zprovozní stereo a rds ?
Můj telefon s předinstalovanou app hraje v FM jen mono a bez RDS, což odpovídá jeho papítové HW specifikaci.
Takže jak ?
Ano, ta appka přinašela stereo, hlavne rds. Na redmi note 5 byla normalně v mobilu, jenže redmi note 10 ji vubec nema a když si ji najdu tak i v jakykoli verzi proste pak nejde spustit. Byl jsem s ní velice spokojený. Ta obyč co je tam zdvojená tak hraje mono a bez rds…
Když už je tady řeč o FM rádiu v mobilu, má někdo přehled které modely zvládají streamovat zvuk FM rádia přes Bluetooth? Máme doma 3x Samsung a jeden Huawei a umí to jenom ten Huawei. Ten má ale zase bohužel trochu problém s mými bezdrátovými sluchátky (přerušovaný zvuk a kolísání rychlosti, bohužel u Androidu 5 ještě našel změnit kodek, což by asi bylo řešení).
To jistě. Tohle řešení ocením v práci, kde na jednom pracovišti poslouchám na sluchátka a zároveň je tam mizerný signál FM rádií. Mobil se samodomo drátovou anténou v jack konektoru umístěný na vhodném místě, kde ten signál je a nezávisle na něm se můžu pohybovat v okolí cca 20 metrů a nerušeně poslouchat naladěnou stanici. Výsledný dojem kazí jen jakási záhadná nekompatibilita mezi telefonem Huawei Y3 II a sluchátky Haylou GT1 Plus. Všude jinde sluchátka chodí naprosto bez problémů, i na stařičkém Galaxy Mini s Androidem 2.3.6, ale Číňan si s Číňanem evidentně nerozumí (paradox).
Last edited 3 let před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Ten odkaz na Spirit FM není správný, je to nějaké online rádio… Ale jinak aplikace spirit, resp. novější spirit2 funguje pouze s ROOTem, ale to jsem nezkoušel. Navíc už není nejnovější a asi nepůjde na nových androidech.
Spirit používám na starém Samsungu s Androidem 2.3.6. Na žádném novějším už jsem to nerozchodil (mám po ruce ještě Android 5, 7 s rootem a 11). Autor aplikace je bohužel po smrti, takže vývoj už nepokračuje.
„Bylo mi ctí“…..Díky bohu, že už je pryč…S jeho názory hrubě nesouhlasím a nelíbil se mi způsob jeho otázek na hosty. Mohl by se vrátit skvělý Pavel Kudrna…..Poslouchal jsem ho kdysi v odpoledních časech Dvojky a od té doby, co tam není, odpoledne Dvojku neposlouchám…..
No ano proč se fixovat na stanici (Dvojku) která už nevyhovuje, přesto to mnozí starší dělají protože odjakživa ji ladili a že jinde (regionech) může být pro ne zajímavější program, tak na to málo kdo z nich slyší, snad proto, že je zajímá na Dvojce jen některé pořady a zbytek pretrpi a aspoň si mají o čem povídat, proč Dvojku tvůrci przni. Na Pavla Kudrnu jsem narazil na regionu o víkendu odpoledne. Byl jsem na setkání s u nás v kině kdysi třeba před 5 lety s tradičními tvůrci ČRO Brno, pány Ostrý a Veselý. Jako je pěkné že dali tvář rozhlasu Brno, která je doteď populární mezi staršími Jihomovaky, že mimo zajímavý obsah moderátoři zachovávají stejný místní styl řeči. I bych pochopil že chtěl před deseti lety p Ostrý zúročit své zkušenosti a restartovat Dvojku. Co jsem ale nechápal, že když se mu to povedlo a se změnami se vyrovnali i posluchachaci, tak nevím že by ho někdo vyhodil, ale sám praskl do koní a vrátil se na Moravu možná už si vzpomínám asi problém dojíždění, jak to vysvětlil, jsem pochopil ale stejně v tom vidím lehkovážné opuštění důležité role kterého se můžou dopustit jen v v ČRO, u soukromníků asi těžko by se rozhodl Mareš, že si usmyslel že se mu líbí na chalupě u Třeboně. Stejně tak bylo právě dopřáno i tehdy Kudrnovi a mohl do Východních Čech se kde ho to táhlo a že to někdo poslouchal na Dvojce se neřešilo, i to byly poslední chvíle kdy jsem si dobrovolně velmi zřídka zapl jeho všednodenní vysíláni spíše na ještě cro2 , kde už si pohrával s označením stanice a ČRO 2 Praha zkracoval na Dvojku českého rozhlasu aniž by většina posluchačstva věděla co je po novém roce čeká. Takže že lidi v rozhlase prostě přecházejí se buď konzervativní posluchači musí vyrovnat, nebo si je najít jinde s tím ze poznaji zas novou stanici.
Asi by stejně dřív nebo později skončil, protože v roce 2018 se rozhodl kandidovat do Senátu, kvůli čemuž musel ČRo opustit.
Milda
16. 8. 2021 09:43
Možná je to téma mimo naše cz rádia ale v Itálii se mi zalíbila jedná stanice Venezia a od čerejsí ho dne nejde stream chtěl jsem včera si pustit Veneziu ale když stream nejde psal jsem i na podporu
TÉMA
Stream Rádia Venezia
Last edited 3 let před by Milda
Míra
15. 8. 2021 18:51
Zrovna koukám na RP a náš okres (který má fyzicky necelých 200 000 obyvatel) má následující vývoj součtu obyvatel Weekly Reach (tis) 266, 277, 266 a nyní 283. Opět se po dlouhné době objevila položka zahraniční stanice…
V Plzeňském kraji figuruje Radio1 na posledním dvacátém místě, což znamená pohoršení o tisíclidí v týdenním poslechu. Praha Exepres +14, R1 +9, Color a Classic jsou na svých… S tím, že pro Prahu jsou jako vždy k mání dvě různé tabulky….a teď aby si člověk vybral…
Fiasko Radia Jih z živého vysílání Summer Party v Rohatci . Všechno to začalo zpožděným přímým přenos o asi 20 minut pokračovalo to praskáním v přímém přenosu a pak se přidali výpadky přenosu .Skončilo to tím že se přímý přenos Summer Party v Rohatci odmlčel a najel taneční playlist pro sobotní večer ze studia v Hodoníně . Nejhorší je že se to stalo při vystoupení slavné skupiny Holki. Prostě technika stávkuje jak jen může .
TÉMA
Fiasko Radia Jih z Summer party v Rohatci se skupinou Holki aneb technika není bezchybná
Označovat Holki jako slavnou kapelu je poněkud přehnané. Sestava vzešlá z konkurzu ziskuchtivého producenta Petra Fidera byla populární jen pár let na přelomu tisíciletí. Přinesly do éteru příjemně svižný dance pop s místy hodně přihlouplými texty. Od té doby toho už moc nepředvedly, recyklují samy sebe.
Označení ziskuchtivý skutečně není moc trefné. Naopak jeho začátky jsou velmi zajímavé, o zisku se v počátcích moc mluvit nedalo. V tomhle jste se Ovi poněkud unáhlil. Holki nicméně zvláště slavné skutečně nejsou.
Pokud někdo vyhlásí konkurz na členky kapely, aby zpívaly jeho písně, jako dívčí odpověď na boyband Lunetic, který se zase zhlédnul v americké partě Backstreet Boys, kterou bych se už nebál označit za slavnou, je to čistý kalkul a využití určitého momentálně fungujícího obchodního modelu v showbyznysu. Fider tuto možnost před více než dvaceti lety využil velmi dobře a úspěšně. Nevidím za tím primární snahu umělecky obohatit českou kotlinu.
V tomhle máte možná pravdu . Ale to nic nemění na tom že je to skvělý producent a jedna z poloviny dua Verona která už musíte uznat je skvělá, uspěšná a slavná minimálně v Česku určitě .
Nemá pravdu, bere to podle svého vkusu a to co dělá Fider se mu jen nelíbí . Nebo myslíte že třeba Oviho oblíbenec Michal Viktořík má za cíl „primární snahu umělecky obohatit českou kotlinu? Myslím že ne rozhodně víc než Petr Fider. Každý pokud něco dělá tak očekává že ho to nějak uživí. Ostatně Petr Fider dělá evidentně stále to co má rád, (předtím Holki a pak Verona) a neskáče podle toho který druh hudby je právě in. Každý z těch dvou obohacuje holt jinou skupinu obyvatel. Od Oviho bych takové nesmyslné a jednostranné soudy nečekal…
Ano, je to komerční produkt. Pokud by J.A.R. vznikli jako výsledek konkurzu Romana Holého, který by chtěl v Česku prorazit s nápodobou americké superkapely South African Rudeboys, tak by to srovnání dokonce bylo na místě.
Mějme, prosím, trochu nadhled, i nad sebou. Já se nestydím přiznat, že jsem v jistých fázích života poslouchal něco, co už s odstupem času tak skvěle nezní, proto tady, mimo jiné, tak neadoruji „slavné devadesátky“. S Backstreet Boys jsem neměl problém, Lunetic byl spíše k smíchu, Holki proti němu mnohem lepší, ale texty naivní jak obrazy od Hlinomaze. Vyjadřuji tady svůj názor na věc, je to jednostranný soud, co jiného by to mělo být. A že jsem v jistých letech snesl Holki a zároveň předtím a později i J.A.R., kteří zde byli jmenováni jako zástupci hudby pro jinou skupinu obyvatel, beru jako výhodu.
Byla to všechno komerce, to jsme přece věděli už tehdy. Dnešní hudba je stejná, ale někdo se bez těch konkurzů obejde a funguje to. Takový přístup k hudbě je mi sympatičtější, omlouvám se.
Hodnotil jsem pouze Holki, nikoliv další projekty Fidera.
Nedělám si z ničeho modlu, ani ten zmíněný Viktořík není ani zdaleka dokonalý a nedotknutelný, můžeme se smát všemu a zpochybňovat všechno kolem nás, jak to ostatně dělá i on.
Setkávají se tu různé názory a jsem rád, že se mnou někdo nesouhlasí. Jiný názor znamená pestrost, obohacení, nikoliv střelivo a pokud se někdo cítí potrefený, tak je to jeho věc. Opravdu tu nejsme od toho, abychom si tu jen přitakávali a ujišťovali se ve svých pravdách.
Texty naivní jak obrazy od Hlinomaze..je vtipný příměr 🙂 Zkoušel jsem googlem najít nějaký text od JAR a první mi to nabídlo song Babička.. no nevím jestli je to lepší. Ono toho smysluplnějšího je totiž pomálu všude. Potrefený se nemám proč cítit.
Řekl bych, že kdo řeší texty, pustí si třeba R. Müllera.
J.A.R. je asi třeba brát trochu jinak. Klempířovy texty nemusí být vždy pro každého srozumitelné. Zde jde o další hudební nástroj, což u mě funguje. Pokud text náhodou pochopím, tak je to bonus pro mě. https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/j-a-r/sentimentu-zachvat-807843
koukal jsem co P. Fider všechno dělá… jestli se třeba nepletu a nedělá například teď rádii preferovaný poprock 🙂
A nedělá. Našel jsem jen moc ne úspěšný (podle zhlédnutí na YT) projekt Claara (Klára Kolomazníková) a ještě asi rok staré songy s Bárou Hakrovou.
Krapet zpomalil ale jinak změnu nevidím. A úspěch je taky daný poptávkou ze strany CZ rádií která po dance2trance není. Pochybuji že Claaru nasadilo nějaké české rádio, tak špatný mi to nepřišlo i když taky nic mo extra) .
Claara pokud vím nebyl jeho projekt. Tedy Katka Kolomazníková s ním po odchodu od Holki dále nespolupracuje. První album jí dělal Michal David. Peter naopak dělal sólové album Radany Labajové.
Klára v prvních letech sólové dráhy spolupracovala s Martinem Hájkem (Radio Kiss), Zdeňkem Style Hrubým (Zase krásný léto přijde) a Michalem Davidem, od 2017 jako Claara opět s Petrem Fiderem. V rádiu jsem ji nezaregistroval.
Ano, v tomhle pravdu skutečně máte. Důležité však bylo uspět, né si namastil kapsu, kterou si namastila hlavně nahrávací společnost. Nicméně já si toho pána vážím. V Čechách dokázal na komerční taneční scéně hodně, Verona se mu hodně povedla a jeho poslední song s Bárou Hakrlovou je obrovská pecka. I když je to samozřejmě subjektivní, každý máme pravděpodobně rád jinou muziku.
Michale, my kromě webu nějak extra živé vysílání z párties nepropagujeme, protože víme, že když si připojení k internetu zamane, tak je boj prostě s ním marný. Vysíláme z různých míst a ano, můžete říct, že si máme zajistit spešl linku apod., to většinou děláme, zde ta možnost nebyla a ukázalo se to jako neřešitelné i přes poměrně běžné kvalitní připojení. Bohužel s agregací. Stává se, to prostě patří k živému vysílání odněkud. Mrzí nás to, víme o výpadcích, proto jsem to pak přepl na připravený program ze studia. A čas výpadků si prostě nevybíráme… Ale baví mě slovo fiasko. Ta akce dopadla skvěle, zatím nejlépe za celou šňůru na počet lidí, atmosféru, zábavu… Holt nebyla přenášena. Ve Veselí už je opět samostatná linka, stejně jako v Mutěnicích.
Nutno říct, že zdrojem dat jsou tracklisty moderátorů, takže pokud moderátor tracklist na web nedal, nebo to hrálo na autopilota, tak to není ve statistice zahrnuto. Ale i tak je to zajímavé srovnání s mainstreamem, kde se jedna skladba točí klidně několikrát za den.
Last edited 3 let před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Některé songy by si rozhodně zasloužily hrát častěji – třeba Porches a jejich Okay 🙂 A konkrétně tenhle by určitě zvládla i radia typu Rock Radio nebo Radiožurnál: https://www.youtube.com/watch?v=bXrc7w0Yffg
Nojo to je záležitost individuálního vkusu. Song Okay mi taky přijde nesnesitelný, výše co se líbí Mírovi mi přijde o chlup poslouchatelnější (i když taky nic pro mě a to rád poslouchám do dancepopíku třeba co jsem tady uváděl song Nekecej až po hardbass a nemyslím že mám moc úzký vkus)
Jen nějak nevím důvod proč by Radiožurnál měl hrát zrovna Okay a ne třeba něco z hardbassu a jsou i zajímavější songy než ten Adidas protože jsem si na to zrovna vzpomenul v souvislosti s průpovídkou že spojuje mladé slovany.
Protože jak koukám podle zhlédnutí, zájem vzbuzují ccaobdobný..
Khoiba byla vynikajícím zjevením v tuzemských vodách, zrovna uvedenou skladbu jsem vybral záměrně kvůli stylu, ale jinak je album Nice Traps více elektronicé a naprosto výjimečné…Jen ta hudba není pro každého. Kdo má rád DM, možná si cestu najde. Ostatní dvě věci jsou z filmů, a je docela fajn, na nějakou skladbu přijít díky filmu…
Kdyby onehdy nedošlo k rozhodnutí, zařadit do playlistu R1 elektronickou hudbu, vůbec bych toto rádio neměl v předvolbě…
Radiožurnál cílí na masu, proto nehraje cokoliv byť s náznaky komplikovanější indie/electro/EDM/soul/hip-hop/jazz atd. melodičnosti, i kdyby to mělo jen dvě minuty. Radiožurnál i Radiožurnál Sport hrají opatrně „obyčejné“ široce akceptovatelné písničky. V tom mi nesedí, tak je prostě neposlouchám a hledám krásu jinde.
Rž je sice schopný hrát Mejlu Hlavsu a Fiction (Básníci ticha), ale to je spíše výjimka, která prošla kvůli nějaké havlovské historii a „přijatelné“ melodii.
Typický posluchač R-ZURNAL podle webu rozhlas.cz: Úspěšný a dobře situovaný čtyřicátník, vysokoškolák, pracující v managerské pozici. Bydlí ve městě, Radiožurnál poslouchá hlavně v autě, kvůli zprávám a publicistice.
Právě protože jak Radiožurnál i Rock Radio cílí na masu (hlavně Radiožurnál), Okay od Porches bych se u nich nebál. Ale jako Míra asi žiju v trošku jiném hudebním světě, tak mám zkreslené představy 🙂
Další kapitolou jsou pak ohrané x let staré skladby. Jeden příklad:
Radiožurnál pořád tlačí Human od Killers, ti přitom předevčírem vydali příjemnou novinku: https://www.youtube.com/watch?v=o2exC_OYCjY
Jak by asi řekl pan Červinka, banger jako Human to není, ale příjemná věc pro řidiče vracející se z práce (cílovka RŽ) rozhodně. A takových příkladů bych našel x, a to i všude jinde…
Tak hlavně, doposud jsem fungoval tak, že jsem poslouchal hitovku do zblbnutí. Ve čtyřiceti jsem konečně pochopil, že pro mě bude lepší si songy šetřit. Radio které povedenou novinku zahraje 7x v prvním týdnu a pak jí okamžitě rozředí do playlistu (1x za 14 dní) je pro mě ideální, ale takové rádio vlastně není, páč to už vlastně není rádio…
S kytarovými songy je to u mě dost složité…
Určitě bych chtěl mít větší hudební přehled, než mám…
Podobný model vyhovuje i mně. Pořád hledám novinky, které mě baví. Několik desítek každý týden, pak je vyměním za jiné. V tomhle jsem typický konzumní posluchač 🙂
Když se tady bavíme o muzice: zjistil jsem, že už ani pořádně nedovedu odlišit mainstream od indie muziky. Často je tam hodně tenká hrana. Říkám si „Proč nezvládnou tohle, když hrajou tamto?“ Na to asi často člověk musí být muzikolog nebo hudební novinář 😀
jouda
13. 8. 2021 15:45
Novinka: ve zbytku roku 2021 se RRTV hodlá zaměřit i na kontrolu vysílání kmitočtových a programových sítí. Co přesně si pod tím lze představit, kdo ví.
Hm, že by to PVo opravdu politicky rozvířil a rrtv, že to jako na oko zkontroluje…
Existuje nějaký paragraf, podle kterého se jede a teď je otázka, co se v něm píše….
Už se to tu řešilo. Jedna věc jsou doubly a druhá věc zákonné pokrytí v rámci procent. To že máš double a máš na to licenci je v pořádku, s tím rada nic neudělá.
No právě, vždyť ty doubly sami schvalujou….
Nejlepší by to bylo celé přepsat a v roce 25 vydat licence z čistého stolu…
Asi bych si od toho nic moc nesliboval (že by se najednou změnila kvalita rozhlasových stanic k lepšímu), ale aspoň by ty doubly zmizely…
Tak to je samozřejmě utopie. Licence a pokrytí jsou dnes už dvě různé věci. Navíc to určitě nebude 2025, digitalizace není schválená, nekdě ve směnovně nebo senátu lítá novela o prodloužení do 2028 a pak možná něco, ale ne povinně. Taky to tu lítalo. Nic moc se nezmění, velcí hráči to nedovolí.
Na digitalizaci to vůbec navázáno být nemusí, ale bohužel…Osobně nevěřím v nějaké změny v pravidlech, ale uvítal bych je…Tady je už pouze možné poukázat na neekologičnost vysílat stejný program dvakrát…
Znovu říkám, že ke zpestření nabídky, ani zlepšení kvality produktu by to stejně nevedlo. Povětšinou by vysílali tiťíž totéž…
neví někdo jak rozchodit appku „f_m_test“ v xiaomi redmi note 10 5g? V redmi note 5 fungovala luxusně, ale v novym mobilu není a když ji tam doinstaluju, tak nikdy nefunguje…
Mé dosavadní zkušenosti = 0. Tvůj dotaz je položen nepřesně. Alplikace FM Test existuje mimo obchod play, ale předpokládám, že tu jsi neměl na mysli. Nejspíše jde o ten Launcher, který by měl umožnit přístup ke zmíněné app. Nainstaloval jsem ho do Xiaomi Poco M3 Pro 5G s Android 11. Po otevření app se zobrazí seznam nějakých app. Mezi nimi vidím 2x FM Radio. Když rozkliknu první, vidím jednu další položku, když druhou, vidím položek 5
K čemu to je nechápu.
Uninstal….
Obecně.
Andrid 11 je bohužel z hlediska funkčnosti různých app a nadměrné nutnosti různých oprávnění opravdovým hrobem….
Co tedy měl te f_m_test přinést ?
Snad zprovozní stereo a rds ?
Můj telefon s předinstalovanou app hraje v FM jen mono a bez RDS, což odpovídá jeho papítové HW specifikaci.
Takže jak ?
Ano, ta appka přinašela stereo, hlavne rds. Na redmi note 5 byla normalně v mobilu, jenže redmi note 10 ji vubec nema a když si ji najdu tak i v jakykoli verzi proste pak nejde spustit. Byl jsem s ní velice spokojený. Ta obyč co je tam zdvojená tak hraje mono a bez rds…
Nevím, já jsem objevil pouze tuto:
https://m.apkpure.com/fm-test/com.cairnindia.cairnFMApp
a toto:
https://xm.cz/blog/dotaz/fm-radio-konecne-s-rds/
Já FM rádio v mobilu neposlouchám…
Tohle jsem nasel taky, pak ještě na xda developers. Ale ani jedna nefunguje.
Ano, ten druhý odkaz jsem já. Už se řešilo, že to bohužel nejde všude.
Když už je tady řeč o FM rádiu v mobilu, má někdo přehled které modely zvládají streamovat zvuk FM rádia přes Bluetooth? Máme doma 3x Samsung a jeden Huawei a umí to jenom ten Huawei. Ten má ale zase bohužel trochu problém s mými bezdrátovými sluchátky (přerušovaný zvuk a kolísání rychlosti, bohužel u Androidu 5 ještě našel změnit kodek, což by asi bylo řešení).
Díky za rozšíření obzorů. Docela zajímavé, leč je třeba v mobilu ještě sluchátek coby antény…
Ještě jsem pohledal:
https://m.apkpure.com/spirit-fm/com.ukrd.spiritfm
https://www.apkmirror.com/apk/xiaomi-inc/miui-fm-radio/miui-fm-radio-7-1-2-release/
To jistě. Tohle řešení ocením v práci, kde na jednom pracovišti poslouchám na sluchátka a zároveň je tam mizerný signál FM rádií. Mobil se samodomo drátovou anténou v jack konektoru umístěný na vhodném místě, kde ten signál je a nezávisle na něm se můžu pohybovat v okolí cca 20 metrů a nerušeně poslouchat naladěnou stanici. Výsledný dojem kazí jen jakási záhadná nekompatibilita mezi telefonem Huawei Y3 II a sluchátky Haylou GT1 Plus. Všude jinde sluchátka chodí naprosto bez problémů, i na stařičkém Galaxy Mini s Androidem 2.3.6, ale Číňan si s Číňanem evidentně nerozumí (paradox).
Ten odkaz na Spirit FM není správný, je to nějaké online rádio… Ale jinak aplikace spirit, resp. novější spirit2 funguje pouze s ROOTem, ale to jsem nezkoušel. Navíc už není nejnovější a asi nepůjde na nových androidech.
Spirit používám na starém Samsungu s Androidem 2.3.6. Na žádném novějším už jsem to nerozchodil (mám po ruce ještě Android 5, 7 s rootem a 11). Autor aplikace je bohužel po smrti, takže vývoj už nepokračuje.
no právě, na starym mobilu to šlo, ale na mobilu modelovej rok 2021 co umí „pět gé“ to prostě nejde….
Je pravda, že Luboš Xaver Veselý končí v regionálních studiích Českého rozhlasu?
Ano, pořad Xaver a host na regionálních stanicích ČRo dojede předtočené díly a reprízy a pak by mohl pokračovat s jiným moderátorem.
„Bylo mi ctí“…..Díky bohu, že už je pryč…S jeho názory hrubě nesouhlasím a nelíbil se mi způsob jeho otázek na hosty. Mohl by se vrátit skvělý Pavel Kudrna…..Poslouchal jsem ho kdysi v odpoledních časech Dvojky a od té doby, co tam není, odpoledne Dvojku neposlouchám…..
No ano proč se fixovat na stanici (Dvojku) která už nevyhovuje, přesto to mnozí starší dělají protože odjakživa ji ladili a že jinde (regionech) může být pro ne zajímavější program, tak na to málo kdo z nich slyší, snad proto, že je zajímá na Dvojce jen některé pořady a zbytek pretrpi a aspoň si mají o čem povídat, proč Dvojku tvůrci przni. Na Pavla Kudrnu jsem narazil na regionu o víkendu odpoledne. Byl jsem na setkání s u nás v kině kdysi třeba před 5 lety s tradičními tvůrci ČRO Brno, pány Ostrý a Veselý. Jako je pěkné že dali tvář rozhlasu Brno, která je doteď populární mezi staršími Jihomovaky, že mimo zajímavý obsah moderátoři zachovávají stejný místní styl řeči. I bych pochopil že chtěl před deseti lety p Ostrý zúročit své zkušenosti a restartovat Dvojku. Co jsem ale nechápal, že když se mu to povedlo a se změnami se vyrovnali i posluchachaci, tak nevím že by ho někdo vyhodil, ale sám praskl do koní a vrátil se na Moravu možná už si vzpomínám asi problém dojíždění, jak to vysvětlil, jsem pochopil ale stejně v tom vidím lehkovážné opuštění důležité role kterého se můžou dopustit jen v v ČRO, u soukromníků asi těžko by se rozhodl Mareš, že si usmyslel že se mu líbí na chalupě u Třeboně. Stejně tak bylo právě dopřáno i tehdy Kudrnovi a mohl do Východních Čech se kde ho to táhlo a že to někdo poslouchal na Dvojce se neřešilo, i to byly poslední chvíle kdy jsem si dobrovolně velmi zřídka zapl jeho všednodenní vysíláni spíše na ještě cro2 , kde už si pohrával s označením stanice a ČRO 2 Praha zkracoval na Dvojku českého rozhlasu aniž by většina posluchačstva věděla co je po novém roce čeká. Takže že lidi v rozhlase prostě přecházejí se buď konzervativní posluchači musí vyrovnat, nebo si je najít jinde s tím ze poznaji zas novou stanici.
Asi by stejně dřív nebo později skončil, protože v roce 2018 se rozhodl kandidovat do Senátu, kvůli čemuž musel ČRo opustit.
Možná je to téma mimo naše cz rádia ale v Itálii se mi zalíbila jedná stanice Venezia a od čerejsí ho dne nejde stream chtěl jsem včera si pustit Veneziu ale když stream nejde psal jsem i na podporu
Zrovna koukám na RP a náš okres (který má fyzicky necelých 200 000 obyvatel) má následující vývoj součtu obyvatel Weekly Reach (tis) 266, 277, 266 a nyní 283. Opět se po dlouhné době objevila položka zahraniční stanice…
V Plzeňském kraji figuruje Radio1 na posledním dvacátém místě, což znamená pohoršení o tisíclidí v týdenním poslechu. Praha Exepres +14, R1 +9, Color a Classic jsou na svých… S tím, že pro Prahu jsou jako vždy k mání dvě různé tabulky….a teď aby si člověk vybral…
Nechtěl by jsi je uložit na Ulož.to (jestli je máš kompletní)? když DXradio už nefunguje..
JIDXC funguje 🙂 jen holt jsem v létě u PC tak jednou za 14 dní… zkusím update v úterý… mám kompletní data, asi 5 Excelů, PPK
Dnes to jde v pohodě i z mobilu. 🙂 Tak šup ať máme data on-line. 🙂
děkuji
Fiasko Radia Jih z živého vysílání Summer Party v Rohatci . Všechno to začalo zpožděným přímým přenos o asi 20 minut pokračovalo to praskáním v přímém přenosu a pak se přidali výpadky přenosu .Skončilo to tím že se přímý přenos Summer Party v Rohatci odmlčel a najel taneční playlist pro sobotní večer ze studia v Hodoníně . Nejhorší je že se to stalo při vystoupení slavné skupiny Holki. Prostě technika stávkuje jak jen může .
Označovat Holki jako slavnou kapelu je poněkud přehnané. Sestava vzešlá z konkurzu ziskuchtivého producenta Petra Fidera byla populární jen pár let na přelomu tisíciletí. Přinesly do éteru příjemně svižný dance pop s místy hodně přihlouplými texty. Od té doby toho už moc nepředvedly, recyklují samy sebe.
Náhodou jsou stále skvělé . A co se Petra Fidera týče je to pro mě jeden z nejlepších producentů v Česku všech dob .
Označení ziskuchtivý skutečně není moc trefné. Naopak jeho začátky jsou velmi zajímavé, o zisku se v počátcích moc mluvit nedalo. V tomhle jste se Ovi poněkud unáhlil. Holki nicméně zvláště slavné skutečně nejsou.
Pokud někdo vyhlásí konkurz na členky kapely, aby zpívaly jeho písně, jako dívčí odpověď na boyband Lunetic, který se zase zhlédnul v americké partě Backstreet Boys, kterou bych se už nebál označit za slavnou, je to čistý kalkul a využití určitého momentálně fungujícího obchodního modelu v showbyznysu. Fider tuto možnost před více než dvaceti lety využil velmi dobře a úspěšně. Nevidím za tím primární snahu umělecky obohatit českou kotlinu.
V tomhle máte možná pravdu . Ale to nic nemění na tom že je to skvělý producent a jedna z poloviny dua Verona která už musíte uznat je skvělá, uspěšná a slavná minimálně v Česku určitě .
Nemá pravdu, bere to podle svého vkusu a to co dělá Fider se mu jen nelíbí . Nebo myslíte že třeba Oviho oblíbenec Michal Viktořík má za cíl „primární snahu umělecky obohatit českou kotlinu? Myslím že ne rozhodně víc než Petr Fider. Každý pokud něco dělá tak očekává že ho to nějak uživí. Ostatně Petr Fider dělá evidentně stále to co má rád, (předtím Holki a pak Verona) a neskáče podle toho který druh hudby je právě in.
Každý z těch dvou obohacuje holt jinou skupinu obyvatel.
Od Oviho bych takové nesmyslné a jednostranné soudy nečekal…
Všimli jste si, že jsem hudbu Holki pochválil? Ve své době se mi také docela líbila. Je to komerční produkt, to se nesmí říkat?
a J.A.R není komerční produkt? úplně stejně jako Holki, dělat si z komerce selektivně klacek nedává smysl
Ano, je to komerční produkt. Pokud by J.A.R. vznikli jako výsledek konkurzu Romana Holého, který by chtěl v Česku prorazit s nápodobou americké superkapely South African Rudeboys, tak by to srovnání dokonce bylo na místě.
Mějme, prosím, trochu nadhled, i nad sebou. Já se nestydím přiznat, že jsem v jistých fázích života poslouchal něco, co už s odstupem času tak skvěle nezní, proto tady, mimo jiné, tak neadoruji „slavné devadesátky“. S Backstreet Boys jsem neměl problém, Lunetic byl spíše k smíchu, Holki proti němu mnohem lepší, ale texty naivní jak obrazy od Hlinomaze. Vyjadřuji tady svůj názor na věc, je to jednostranný soud, co jiného by to mělo být. A že jsem v jistých letech snesl Holki a zároveň předtím a později i J.A.R., kteří zde byli jmenováni jako zástupci hudby pro jinou skupinu obyvatel, beru jako výhodu.
Byla to všechno komerce, to jsme přece věděli už tehdy. Dnešní hudba je stejná, ale někdo se bez těch konkurzů obejde a funguje to. Takový přístup k hudbě je mi sympatičtější, omlouvám se.
Hodnotil jsem pouze Holki, nikoliv další projekty Fidera.
Nedělám si z ničeho modlu, ani ten zmíněný Viktořík není ani zdaleka dokonalý a nedotknutelný, můžeme se smát všemu a zpochybňovat všechno kolem nás, jak to ostatně dělá i on.
Setkávají se tu různé názory a jsem rád, že se mnou někdo nesouhlasí. Jiný názor znamená pestrost, obohacení, nikoliv střelivo a pokud se někdo cítí potrefený, tak je to jeho věc. Opravdu tu nejsme od toho, abychom si tu jen přitakávali a ujišťovali se ve svých pravdách.
Texty naivní jak obrazy od Hlinomaze..je vtipný příměr 🙂
Zkoušel jsem googlem najít nějaký text od JAR a první mi to nabídlo song Babička.. no nevím jestli je to lepší. Ono toho smysluplnějšího je totiž pomálu všude. Potrefený se nemám proč cítit.
Babička asi není úplně reprezentativní, ale ve finále, já beru J.A.R. se v ším všudy a babička tam tedy taky patří… Tady jsem vybral nějaké polohy:
https://youtu.be/vCoGNal-4qc?list=PLdO_VfX7UM6T8j0GuI6GSSeLzUUlF-nVX
https://www.youtube.com/watch?v=dbRF9jV4Foc
https://www.youtube.com/watch?v=os9K0hmms5E
https://www.youtube.com/watch?v=WVBntPj-yII&list=OLAK5uy_lEUTg3RQ_pGOtbckezrTWwbk-d6RnkL3k&index=13
https://www.youtube.com/watch?v=Daz_8iMjvsY&list=OLAK5uy_nuEo4nojLP2Xd8EmYtbAyAeeWuKxp7ZvE&index=10
https://www.youtube.com/watch?v=Y5hvZcGZ2qI&list=OLAK5uy_mEcPI64PwDP726XvHz8oUozdfeNWgKQzE&index=8
https://www.youtube.com/watch?v=bGI57pRFkeo&list=OLAK5uy_n6z-l7S8peEpDI0qP_CxpTXYBx0Wne8TA&index=11
no nevím, posuzovat texty u něčeho, co nemusím poslouchat, moc nechci.
Vzal jsem jeden song z prostředka a taky mi to nepřijde moc smysluplné..
https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/j-a-r/ty-ho-vidis-otavo-ma-195466
Textu obecně dává šťávu taky kontext s hudbou.
Řekl bych, že kdo řeší texty, pustí si třeba R. Müllera.
J.A.R. je asi třeba brát trochu jinak. Klempířovy texty nemusí být vždy pro každého srozumitelné. Zde jde o další hudební nástroj, což u mě funguje. Pokud text náhodou pochopím, tak je to bonus pro mě.
https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/j-a-r/sentimentu-zachvat-807843
Ok, s tímhle musím souhlasit.
koukal jsem co P. Fider všechno dělá… jestli se třeba nepletu a nedělá například teď rádii preferovaný poprock 🙂
A nedělá. Našel jsem jen moc ne úspěšný (podle zhlédnutí na YT) projekt Claara (Klára Kolomazníková) a ještě asi rok staré songy s Bárou Hakrovou.
Krapet zpomalil ale jinak změnu nevidím. A úspěch je taky daný poptávkou ze strany CZ rádií která po dance2trance není. Pochybuji že Claaru nasadilo nějaké české rádio, tak špatný mi to nepřišlo i když taky nic mo extra) .
Claara pokud vím nebyl jeho projekt. Tedy Katka Kolomazníková s ním po odchodu od Holki dále nespolupracuje. První album jí dělal Michal David. Peter naopak dělal sólové album Radany Labajové.
Klára v prvních letech sólové dráhy spolupracovala s Martinem Hájkem (Radio Kiss), Zdeňkem Style Hrubým (Zase krásný léto přijde) a Michalem Davidem, od 2017 jako Claara opět s Petrem Fiderem. V rádiu jsem ji nezaregistroval.
Ano, album Nebe spí bylo s Fiderem. přes YT jsem si poslech 2 songy z devíti a doposud jsem to vůbec neznal
No vidíte, tak to jsem nevěděl
Ano, v tomhle pravdu skutečně máte. Důležité však bylo uspět, né si namastil kapsu, kterou si namastila hlavně nahrávací společnost. Nicméně já si toho pána vážím. V Čechách dokázal na komerční taneční scéně hodně, Verona se mu hodně povedla a jeho poslední song s Bárou Hakrlovou je obrovská pecka. I když je to samozřejmě subjektivní, každý máme pravděpodobně rád jinou muziku.
Michale, my kromě webu nějak extra živé vysílání z párties nepropagujeme, protože víme, že když si připojení k internetu zamane, tak je boj prostě s ním marný. Vysíláme z různých míst a ano, můžete říct, že si máme zajistit spešl linku apod., to většinou děláme, zde ta možnost nebyla a ukázalo se to jako neřešitelné i přes poměrně běžné kvalitní připojení. Bohužel s agregací. Stává se, to prostě patří k živému vysílání odněkud. Mrzí nás to, víme o výpadcích, proto jsem to pak přepl na připravený program ze studia. A čas výpadků si prostě nevybíráme… Ale baví mě slovo fiasko. Ta akce dopadla skvěle, zatím nejlépe za celou šňůru na počet lidí, atmosféru, zábavu… Holt nebyla přenášena. Ve Veselí už je opět samostatná linka, stejně jako v Mutěnicích.
Zítra je jedno kulaté výročí.
Country Radio má právě dnes 30. narozeniny:
https://www.oviradio.cz/postrehy/country-radio-ma-30-let/
Narazil jsem na zajímavý žebříček nejhranějších skladeb na Radiu 1. Kolovrátky typu E2 mohou jen tiše závidět. 🙂
http://www.muteme.cz/weloveradio1/?fbclid=IwAR1TGiSI-fYRd0roR9pI4eUsKWw80dYg9DO6OeAS9QI-5wz3k3-Zuzelj7g
Hlavně je zábavné pozorovat počty rotací nejhranějších skladeb – nejhranější song posledních pěti let odehrál 102x, tohle mě fakt rozesmálo 😀 😀
Nutno říct, že zdrojem dat jsou tracklisty moderátorů, takže pokud moderátor tracklist na web nedal, nebo to hrálo na autopilota, tak to není ve statistice zahrnuto. Ale i tak je to zajímavé srovnání s mainstreamem, kde se jedna skladba točí klidně několikrát za den.
Některé songy by si rozhodně zasloužily hrát častěji – třeba Porches a jejich Okay 🙂 A konkrétně tenhle by určitě zvládla i radia typu Rock Radio nebo Radiožurnál: https://www.youtube.com/watch?v=bXrc7w0Yffg
Je opravdu fascinující, jak pomíchané a prolnuté mohou být názory na konkrétní písně. Uvedenou „Okay“ považuji za neposlouchatelný prasopal, zatímco
https://m.youtube.com/watch?v=KaNqQQDyDDE&list=OLAK5uy_kPjac8eyJPQKmTlcA5dBSCphPZe3ewaek&index=10
je výborná
https://m.youtube.com/watch?v=qWZVUsSMpAw
také super
https://m.youtube.com/watch?v=ZCfTvQApNf8
také….
Nojo to je záležitost individuálního vkusu. Song Okay mi taky přijde nesnesitelný, výše co se líbí Mírovi mi přijde o chlup poslouchatelnější (i když taky nic pro mě a to rád poslouchám do dancepopíku třeba co jsem tady uváděl song Nekecej až po hardbass a nemyslím že mám moc úzký vkus)
Jen nějak nevím důvod proč by Radiožurnál měl hrát zrovna Okay a ne třeba něco z hardbassu a jsou i zajímavější songy než ten Adidas protože jsem si na to zrovna vzpomenul v souvislosti s průpovídkou že spojuje mladé slovany.
Protože jak koukám podle zhlédnutí, zájem vzbuzují cca obdobný..
Khoiba byla vynikajícím zjevením v tuzemských vodách, zrovna uvedenou skladbu jsem vybral záměrně kvůli stylu, ale jinak je album Nice Traps více elektronicé a naprosto výjimečné…Jen ta hudba není pro každého. Kdo má rád DM, možná si cestu najde. Ostatní dvě věci jsou z filmů, a je docela fajn, na nějakou skladbu přijít díky filmu…
Kdyby onehdy nedošlo k rozhodnutí, zařadit do playlistu R1 elektronickou hudbu, vůbec bych toto rádio neměl v předvolbě…
Radiožurnál cílí na masu, proto nehraje cokoliv byť s náznaky komplikovanější indie/electro/EDM/soul/hip-hop/jazz atd. melodičnosti, i kdyby to mělo jen dvě minuty. Radiožurnál i Radiožurnál Sport hrají opatrně „obyčejné“ široce akceptovatelné písničky. V tom mi nesedí, tak je prostě neposlouchám a hledám krásu jinde.
Rž je sice schopný hrát Mejlu Hlavsu a Fiction (Básníci ticha), ale to je spíše výjimka, která prošla kvůli nějaké havlovské historii a „přijatelné“ melodii.
Porches zůstanou doménou Radia Wave.
Jeden tip nejen pro Radiožurnál bych měl:
RZurnal cilovka muzi mesto 30 až 40
Typický posluchač R-ZURNAL podle webu rozhlas.cz: Úspěšný a dobře situovaný čtyřicátník, vysokoškolák, pracující v managerské pozici. Bydlí ve městě, Radiožurnál poslouchá hlavně v autě, kvůli zprávám a publicistice.
Právě protože jak Radiožurnál i Rock Radio cílí na masu (hlavně Radiožurnál), Okay od Porches bych se u nich nebál. Ale jako Míra asi žiju v trošku jiném hudebním světě, tak mám zkreslené představy 🙂
Další kapitolou jsou pak ohrané x let staré skladby. Jeden příklad:
Radiožurnál pořád tlačí Human od Killers, ti přitom předevčírem vydali příjemnou novinku: https://www.youtube.com/watch?v=o2exC_OYCjY
Jak by asi řekl pan Červinka, banger jako Human to není, ale příjemná věc pro řidiče vracející se z práce (cílovka RŽ) rozhodně. A takových příkladů bych našel x, a to i všude jinde…
Tak hlavně, doposud jsem fungoval tak, že jsem poslouchal hitovku do zblbnutí. Ve čtyřiceti jsem konečně pochopil, že pro mě bude lepší si songy šetřit. Radio které povedenou novinku zahraje 7x v prvním týdnu a pak jí okamžitě rozředí do playlistu (1x za 14 dní) je pro mě ideální, ale takové rádio vlastně není, páč to už vlastně není rádio…
S kytarovými songy je to u mě dost složité…
Určitě bych chtěl mít větší hudební přehled, než mám…
Podobný model vyhovuje i mně. Pořád hledám novinky, které mě baví. Několik desítek každý týden, pak je vyměním za jiné. V tomhle jsem typický konzumní posluchač 🙂
Když se tady bavíme o muzice: zjistil jsem, že už ani pořádně nedovedu odlišit mainstream od indie muziky. Často je tam hodně tenká hrana. Říkám si „Proč nezvládnou tohle, když hrajou tamto?“ Na to asi často člověk musí být muzikolog nebo hudební novinář 😀
Novinka: ve zbytku roku 2021 se RRTV hodlá zaměřit i na kontrolu vysílání kmitočtových a programových sítí. Co přesně si pod tím lze představit, kdo ví.
Kéž by kontrolu doublu, kdyby jo, tak by MB musela vracet kmitočty. 😉 To by byl splnenej sen, aby se tim rrtv zabývala 😉
1+1, 2+2 x něco, víc toho neudělaj
Hm, že by to PVo opravdu politicky rozvířil a rrtv, že to jako na oko zkontroluje…
Existuje nějaký paragraf, podle kterého se jede a teď je otázka, co se v něm píše….
Už se to tu řešilo. Jedna věc jsou doubly a druhá věc zákonné pokrytí v rámci procent. To že máš double a máš na to licenci je v pořádku, s tím rada nic neudělá.
No právě, vždyť ty doubly sami schvalujou….
Nejlepší by to bylo celé přepsat a v roce 25 vydat licence z čistého stolu…
Asi bych si od toho nic moc nesliboval (že by se najednou změnila kvalita rozhlasových stanic k lepšímu), ale aspoň by ty doubly zmizely…
Tak to je samozřejmě utopie. Licence a pokrytí jsou dnes už dvě různé věci. Navíc to určitě nebude 2025, digitalizace není schválená, nekdě ve směnovně nebo senátu lítá novela o prodloužení do 2028 a pak možná něco, ale ne povinně. Taky to tu lítalo. Nic moc se nezmění, velcí hráči to nedovolí.
Na digitalizaci to vůbec navázáno být nemusí, ale bohužel…Osobně nevěřím v nějaké změny v pravidlech, ale uvítal bych je…Tady je už pouze možné poukázat na neekologičnost vysílat stejný program dvakrát…
Znovu říkám, že ke zpestření nabídky, ani zlepšení kvality produktu by to stejně nevedlo. Povětšinou by vysílali tiťíž totéž…
Rada je „pouze“ regulator. Pravomoci pomerne omezene, chut menit veci mala (soudy) a odbornost clenu rady – no com…