Komentáře a diskuze

  • Oviradio.cz 4. 6. 2023 v 10:45 k KomentujemeAktualizoval jsem seznam frekvencí a stanic vysílaných v minulosti z právě bourané věže ÚTB v Praze na Žižkově podle cenných...
  • Hony 4. 6. 2023 v 09:03 k KomentujemeJe tu nějaký pravidelný posluchač Relax rádia ? Jelikož tam postupně přidávají nové znělky jestli si nekdo všiml.
  • Lohen1 2. 6. 2023 v 23:21 k KomentujemeTak to je nádhera. Jen tsk jsem zkusmo zabloudil do ledna 1993 (12let) a mrkl na program Rozhlasu. Praha celkem...
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 13:56 k KomentujemeBude zajímavé sledovat, jak rychle se změní RDS při blížícím se přejmenování Zet na Prostor. Loňská změna PS na "RadioZET"...
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 10:59 k KomentujemeV databázi ČTÚ se objevilo krátkodobé oprávnění Praha - Eden 104,2 pro "PRAHA FORTUNA TRENING TEMP".
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 09:21 k KomentujemeNa obsah vysílání to vliv nemá, ale na vnímání stanice = značky určitě ano, zvlášť když v posledních letech je...
  • Václav 2. 6. 2023 v 08:59 k KomentujemeAha, díky. Uvidíme co ten Fajn, logo na obsah vysílání vliv mít asi nebude, v tomto případě logo nehraje (roli)....
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 08:45 k Komentujeme1999-2018, 2018-dosud Zdroj: mediaguru.cz a pro srovnání staré logo londýnského Capital FM z konce 80. let: Zdroj: wikipedia.org

Články

Komentujeme

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
20.6K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Insider
Reply to  Oviradio.cz
22. 3. 2023 07:40

46x energie, najem, ctu, osa, lide, dal?

Míra
Reply to  Insider
22. 3. 2023 09:34

Zajímalo by mne, kolik ta věc za léta vydělala a kolik to sakum prdum stálo, ale to už je jedno…

David Pražák
Reply to  Míra
22. 3. 2023 11:15

Tolik bylo soudních tahanic kvůli tomuto projektu, který u soudu uspěl a nakonec půjde do propadliště dějin. Smutný příběh. Tohle bych přirovnal k titanicu, který, když se postavil, tak to byla velká sláva a nakonec se potopil ke dnu. To samé v bledě modrém je s projektem Rádia Dálnice. Hotový titanic, který půjde taky pod vodu.

PetrPe
Reply to  David Pražák
22. 3. 2023 12:34

Drevena okna se taky slozite natirala, aby se pak vymenila za plastova…
Nema cenu resit. Ve sve dobe to treba smysl melo a mozna se i tim pan Parizek bavil nad ramec Cas a Cas Rock.
Dnes je to rozumne rozhodnuti. A kdo vi, treba budou budovat vedle sveho TV multiplexu DAB multiplex na svych stavajicich vysilacich a pote se projekt radia Dalnice muze vratit. To bude mit naprosta vetsina aut DAB prijimac.

Hori97
Reply to  Oviradio.cz
22. 3. 2023 13:42

Spot upozorňující na ukončení vysílání na VKV:
https://on.soundcloud.com/LuEyg

Last edited 2 měsíců před by Hori97
Michal R.
Reply to  Oviradio.cz
22. 3. 2023 15:24

Jako nic proti ale tohle je za mě totální blbost a hloupost od paní Nikoly a Kateřiny Pařízkových . Vždyť mohli tento projekt a toto radio nechat nadále v provozu alespoň s minimem moderace na internetu . Kdyby to viděl jejich otec pan Pařízek , tak by se nestačil divit co se to děje s jeho projekty a medii . Za mě se tyto dámy na toto vůbec nehodí , protože to zkrátka řídit neumí . Škoda že pan Pařízek neměl nějakého syna . Nebo o něm alespoň nevím . Je to zkrátka velká škoda tohoto super projektu , že půjde do propadliště dějin

David Pražák
Reply to  Oviradio.cz
22. 3. 2023 16:37

Jsem stejného názoru. Po odchodu Radima Pařízka ze světa jsem se obával, že to takhle dopadne. A opravdu se tak stalo. Ekonomické důvody to nejsou, jinak by to tam napsali, že je to z finančních důvodů. Ty peníze určitě na tento projekt jsou. Je to velká firma. Podle mě s tím chtěly holky praštit, protože jsou s tím velké starosti. Starat se o 46 vysílačů podel českých dálnic je obtížné. Tak to raději vypnou. Myslím si, že pokud by žil pan Pařízek, tak to dneska v pohodě vysílá. To je můj pohled. Nesouhlasím s lidmi, kteří říkají, že se to dalo čekat, že to vyhasne.

Honza
Reply to  David Pražák
22. 3. 2023 17:06

Michale a Davide, očividně toho moc o byznysu nevíte. Na nějakou subjektivní pocitovou škodu se nehraje. A proč to dělat na internetu? Už Media Bohemia si ověřila s Helax online, že doba na to ještě není v ČR. A k čemu dálniční rádio na netu? Ty podcasty – je to o diskuzi, ale obecně je to trend a pokud nabídnou zajímavá témata dobrou formou, proč ne. Jen je to trochu jiná disciplína, než rádio, ale synergie tam jsou (technikcé hlavně). Bez urážky, ale mě někdy opravdu fascinují tyhle výplody a představy, které nemají s realitou nic společného a přitom stačí chvilka hledání na netu a člověk si dá dohromady pět a pět. A mimochodem, jejich rozhodnutí o vypnutí nic neříká o tom, jestli na to mají nebo ne svými schopnostmi a dovednostmi. Možná právě proto na to mají, že uvažují v reáliích současné doby. Já tomu kroku plně rozumím a přijde mi jako naprosto pragmatický. Ono celkově se tu haní a shazuje dost lidí z oboru, ale hodně diskutérů neví, co za tím vším stojí práce, nákladů, administrativy, problémů, politiky (většina lidí v rádiích bojuje s „politikou“ firmy) apod. Fakt často nevíte, co píšete za hlouposti. To nemyslím urážlivě, ale když už tu chcete psát subjektivní pocity a nějaké nesmysly o pravdě nebo nepravdě, bylo by fajn do toho trochu zabřednout. Bylo tu zpouráženo hodně lidí – Lukáš Ščurek, Michal Merenda, Libor Červinka… Ale zrovna u těchto lidí platí, že jsou to rádiáci srdcaři, ale srdce mnohdy nestačí, když proti vám stojí náklady a mnoho dalších věcí.

PVo
Reply to  Honza
22. 3. 2023 17:17

A co kdy „srcdaři“ Michal Merenda nebo Libor Červinka udělali proti zájmům majitelů pro nějaký rozvoj rozhlasového trhu ? Nevím o ničem = jsou to spolehliví vykonavatelé jejich vůle. Dělat z nich jakýsi vnitropodnikový disent je fakt výsměch a doufám že to nemyslíte vážně, Honzo.

Býval jsem z rádia
Reply to  PVo
22. 3. 2023 18:18

PVo, neberte můj komentář prosím jako útok, ale podle vaší logiky by rádio v ČR neměl dělat nikdo jelikož automaticky slouží “zlu”. Majitelé mediálních domů dělají byznys, to je potřeba vědět. A není to jen MB, jsou to všichni velcí hráči. Poslechněte si například Evropu 2. Jindra Ekl každý boží den mluví přes zpívané logo, přes staniční hlas, dělá vstupy o ničem na 4 minuty, nemíchá, neumí si mixnout hook songu a vůbec nerozumí rádiu jako celku, které tvoří borci třeba v Británii nebo Holandsku, kde jsou na špici. Nemá lásku k řemeslu. Takové lidi byste měl hanit. Aroganty, co v rozhlase dělají, aby se sami poslouchali v sluchátkách. Je to jako dělník, co vám na stavbě udělá křivou zeď, našlape do čerstvě vylitého betonu a ještě vás pošle do háje.

Jasně, že je easy o všech lidech, co dělají rádio pro nějakou velkou skupinu, říct, že jsou to blbci. Ale zkuste přijmout i druhou stranu mince, že prostě milují rádio, snaží se dělat ho nejlíp v podmínkách, které mají, jsou dány. Buď v rádiu budou a budou se snažit to médium dělat dobře nebo z něj ale musí odejít a opustit celý ten svět.

Realita je prostě taková. Nalijme si čistého vína na příkladu nového Freshe. Fandím jim, líbí se mi zápal, ale je to díra na prachy, nemohou to dělat na 100 % profesionálně, nic na tom nevydělají a do opravdového rádia to má vážně daleko, vždycky bude mít. Viz ta jejich “metrika” poslechovosti. Reálně jsou to maximálně stovky lidí, kdyby to překročilo jeden tisíc, budu překvapen.

Pozor, toto není útok na nikoho, kdo řekne, že třeba Active, vámi “oblíbená” MB či jiná mediální skupina je špatná, určitě v některých krocích je, bez debat a chovají se jak se chovají. Ale koukat na to jen černobíle, je jen házení hnoje i na rádiáky, co to milují a prostě nemají v ČR jinou šanci to rádio dělat, být za to slušně zaplacen a nechodit u toho taxikařit, aby měli na hypotéku.

Možná by stačilo mít o trochu víc rád lidi protože pak se dá pochopit spousta věcí :-).

Honza
Reply to  Býval jsem z rádia
22. 3. 2023 18:36

Ale zkuste přijmout i druhou stranu mince, že prostě milují rádio, snaží se dělat ho nejlíp v podmínkách, které mají, jsou dány. Buď v rádiu budou a budou se snažit to médium dělat dobře nebo z něj ale musí odejít a opustit celý ten svět.“ Toto bych si dovolil podtrhnout a podepsal bych se pod to. Já v tom rádiovém světě jsem a skutečně tu hodně lidem z rádií křivdíte. Nesmírně hodně. A děkuju za tento pohled, je totiž realistický a zcela pravdivý. Já se dnes a denně o něco přu v rádiu, protože to vidím jinak, ale náklady, firemní politika a další věci s tím spojené prostě mluví proti mě. Buď to zabalíte a budete si pyšně stát za svým nebo to kousnete, splníte zadání a zkusíte z toho vytřískat maximum. A to lidé jako Červinka, Merenda nebo Ščůrek al. Lowa za mě osobně dělali a dělají.A těch lidí je v rádiích mnohem více. Ale kdo to ivdět nechce, neuvidí to.

PVo
Reply to  Honza
22. 3. 2023 19:58

MB a Active za dobu svého působení mají na zkřivení radiového trhu hlavní podíl =tedy se projevují jako čiré zlo a vůbec na tom nic nemění že tam třeba někdo kvalitně moderuje nebo dělá profesionálně cokoliv jiného.
Ohledně profesionality samozřejmě dokážu ocenit když něco někdo dokáže – viz jak dokázal Lumír Skokan udělat internetová rádio, které překonalo v poslechovosti kromě E2 všechny ostatní rádia. I když nikdo není 100%, třeba na moderaci neměl vůbec buňky.
Jestli Červinka, Merenda nebo Ščůrek něco dělají nebo dělali na 100% nevím… a je mi to i jedno.. jen tady se projevovali ti první dva dost „neprofesionálně“ a tak jsem je po zásluze oceňoval upřesňujicím komentářem jak to vidím já . Viz jak se Červinka chlubil exkluzivním rozhovorem s Ed Sheeranem. Co na tom kdy bylo špatně?

Last edited 2 měsíců před by PVo
Honza
Reply to  PVo
22. 3. 2023 23:47

Nezlobte se, s vámi debatu končím. Vy si jedete pořád to své dokola. Absolutně nepobíráte principy, které se snažím sdělit a nejen já, zase tu taháte Lumíra Skokana a kdesi cosi o DR. Nemáte očividně ani chuť vnímat reálně okolnosti apod. Dobrý, točte tu pořád jak MB a Active jsou čité zlo, jak Fajn nemá čísla, jak DR bylo na netu lepší než E2 apod…

PVo
Reply to  Honza
23. 3. 2023 06:20

ok, ani jste si pořádně nepřečetl co jsem napsal

PVo
Reply to  Honza
23. 3. 2023 08:32

Tu debatu jsem nezačal, ostatně nesmyslné tvrzení že někdo dělá maximum co může je v podstatě jen znak arogantního myšlení. Na takových nesmyslech není žádná diskuze o konkrétech ani možná.
Nemůžu za to že ti vaši oblíbení manažeři na konkrétech selhali, btw ale máte plus od zdejšího trolla Jirkase tak aspoň z něčeho se můžete těšit jak jste mi to nandal 🙂

Honza
Reply to  PVo
22. 3. 2023 18:25

Myslím to naprosto vážně. Stále tu soudíte na základě jakýsi domněnek lidi, o jejich práci a prostředí toho očividně moc nevíte. Ale to k diskuzím patří, jen mi to přijde vážně vtipné, protože já jsem v tom prostředí dnes a denně a reálně jsem takové hlouposti také psával, než jsem stál na jejich místě a musel se rozhodovat v rámci okolností, možností, případně se musel podřídit rozhodnutí, protože bylo rozhodnuto „o patro“ výše. Nesmírně tyto lidi poškozujete a reálně nic o tom nevíte. To mě na tom dost štve. A fakt jim nemám jediný důvod lézt do zadku. To je stejné jako napsal Michal, že současné majitelky skupiny Pohoda (resp. majitelky a syn) nejsou snad kompetentní. To je teprve dobrý vtip. Jak velkou firmu pan Michal nebo vy řídíte? Kolik lidí pod sebou máte? Diskuze o rádiích je v poho, někomu se líbí A, druhému zase B, třetí nesnáší C, to je v pořádku, ale začíná být hrubě za hranou tu užívat jména lidí a soudit je, když o tom nic moc nevíte. Ani netušíte, jak se pracuje s čísly v rádiích, protože tu pořád omýváte jakási čísla Fajnu, ale nedochází vám, že věci se mají reálně úplně jinak. Já osobně jsem semka zabloudil po dlouhé době, nic se nezměnilo a nedivím se, že sem moc lidí z oboru nechodí nebo pak přestanou, protože diskuze není o urážkách.

PVo
Reply to  Honza
22. 3. 2023 19:43

Dokazovat si na hendikepovaném Davidovi že ti zmínění manageři MB jsou lidi na svým místě je myslím docela chucpe,
To jak jste říkal, že dělají to nejlepší co mohou, překonává všechny případné blbosti co jsem kdy tu pronesl :-).
… Na Vaše povšechné řeči nemohu reagovat, pokud někdy něco pronesu chybně co je reálně jinak, mohl jste mě kdykoliv opravit,- i když si to představuji trochu seriózněji než stylem, že nic nedokážu…

Jirkas
Reply to  David Pražák
22. 3. 2023 22:32

Tato kombinace přestala být vnímána jako trvale udržitelná a žádoucí k tomu, aby dopravní platforma fungovala na vlnách FM.“

Jasné sdělení, neudržitelný finanční propadák. Evidentne neumíš číst mezi řádky a chápat sdělení.

PVo
Reply to  Jirkas
23. 3. 2023 08:17

myslím že to rádio resp. jeho koncept generující tam malý zájem po celou dobu existence nebylo ekonomicky smysluplné nikdy, i když chápu že některé jejich posluchače to mrzí

Petr
Reply to  Michal R.
22. 3. 2023 18:03

Jestli je mizerný projekt s tuctovou hudbou a nižší desítky milionů mínus úspěšný projekt Radima Pařízka, s tím se dá s úspěchem pochybovat. Radši ať ta ptákovina kterou skoro nikdo neposlouchal bleskem odejde do propadliště dějin a vezme s sebou i ty slavné 50 wattové rušičky.

Lukáš
Reply to  Michal R.
22. 3. 2023 18:47

Není vhodná doba je otázka jak výdělečné je toto radio a za druhé Nikola má příjmení cherenčikova Pařizkova. Pařizkovy děti jsou pouze majitele všechna rozhodnutí jsou konzultovana s generálním ředitelem Romanem Jeřábkem.

Jan
Reply to  Lukáš
22. 3. 2023 20:54

Osobně neznám nikoho z lidí, co to po Radimu Pařizkovi přebrali. Ale je dost možné, že si to vyhodnotili, že než dotovat Dálnici z jiných projektů, tak bude lepší ji vypnout.
Navic, pořád se tady píše, že je situace jiná, než před 10 lety a to opravdu je – tehdy se mohl Radim Pařízek snažit zalepit poslední díry v FM éteru, aby nepustil konkurenci k dalšímu pokrytí, dnes je tady DAB. A právě protože majetkově propojená firma Digital Broadcasting má zájem vstoupit do DAB, tak je možné, že potřebují očistit skupinu od nevýdělečných projektů a budou muset (pokud do DAB vstoupí) také investovat a to samozřejmě finanční instituce taky bude zajímat, pokud to budou táhnout třeba i přes nějaký úvěr – tedy co je a co není v té
celé skupině finančně „zdravé“ … ale jak jsem napsal – nikoho neznám, takže spíše jen taková moje úvaha vycházející z pozorování situace na trhu.

Franz
21. 3. 2023 22:50

Fresh rádio pro potenciální inzeranty zveřejnilo vlastní metodiku výpočtu poslechovosti:

„Víme, že přes aplikaci poslouchá Fresh radio zhruba 25 tisíc lidí každý týden. Když se ptáme posluchačů, třetina tvrdí, že poslouchá přes aplikaci v mobilu a dvě třetiny klasicky, tedy rozhlasovým přijímačem, nejčastěji v autě. Týdně tedy ladí Fresh přibližně 75 tisíc lidí.“

Dle těchto propočtů tedy frekvenci 103.6 FM ladí zhruba 50 tisíc posluchačů týdně. Po necelých třech měsících provozu je tedy Fresh nejposlouchanějším rádiem v okrese Ostrava (pokud do tohoto okresu přičteme i část z 25 tisíc posluchačů přes aplikaci).

TÉMA
Fresh
Michal R.
Reply to  Franz
22. 3. 2023 14:29

Podle mě se není čemu divit když je to defakto Helax za starých časů . Nedivil bych se kdyby se Fresh Radio rozšířilo i na jiné frekvence třeba po právě končícím Radiu Dálnice tak aby meli co největší pokrytí jako za dob Helaxu s tím rozdílem že by to bylo z více vysílačů narozdíl od dřívějšího Helaxu který byl šířen jen z vysílače Hošťálkovic , který byl ale jak je známo hodně silný .

Míra
Reply to  Oviradio.cz
21. 3. 2023 09:07

To byla doba. Odvysílat šlo lecos. Program opravdu barevný. Každý si vybral to svoje:)
https://youtu.be/F-1k5ufpwMA

93,6 se později přesunulo na Písek Kosejřín (Faktor). To je geniální kóta, vhodná k prodloužení budějovických městských vysílačů. Bohužel se k tomu účelu nevyužívá (jen doplňuje 104,3 z Kletě). Má jedinou nevýhodu, že nevidí na Strakonice.

Last edited 2 měsíců před by Míra
Marek
20. 3. 2023 16:09

Od dubna skončí vysílání rádia Dálnice na FM frekvencích – myslíte si, že tyto vysílače někdo převezme? A týká se tato změna i skupiny Čas rádií?

TÉMA
konec rádia Dálnice na FM
David Pražák
Reply to  Marek
20. 3. 2023 17:21

Času se to netýká. Obávám se, že to převezme někdo jiný. Já bych chtěl vrátit do Jihlavy Signál radio. Některé kmitočty by se mohly překoordinovat na Holý vrch a pustit tam Signál. Kmitočet 99,4 FM by se nabízel. Nebo kmitočet 91,7 překoordinovat z Větrnného Jeníkova do Jihlavy a pustit tam třeba Color. Nebo by tu byla možnost jihlavský kmitočet Krokodýla 102,3 FM vypnout a přemístit Krokodýla na některý z těchto kmitočtů. Měřínskou frekvenci 94,7 bych taky překoordinoval do Jihlavy, nebo Třebíče. To samé bych udělal s kmitočtem 97,1 Lhotka a pustit tam taky nějaké rádio. Těch možností tu bude spousta, až se ty kmitočty příští týden vypnou. Ale bohužel se obávám, že rada RRTV vypíše na tyto kmitočty licenční řízení a zahrne to do jedné sítě. Toho se bojím, že to tak dopadne a sežerou to třeba Shit radia, Blaník, apod.

PPK, jidxc
Reply to  David Pražák
20. 3. 2023 18:29

Davide, naopak. Nikdo rozumný by se do licenčka na tuto síť nehlásil. Pokud necílí na těžký ekonomický provar. Takže, co se hodí Čas-ČasRock do pokrytí, tak i v jeho síti skončí. Ale budou to rozhodně jen logické a ekonomicky obhajitelné lokality. A silně pochybuji i v případě bonitních, ale pokrytí ČasFM vzdálených lokalit. Že se dá Měřín či Lhotka, Větrný Jeníkov smysluplně překoordinovat do měst si úplně nemyslím. Příděly jsou tak diagramově ořezané a vlepené mezi existující spektrum, že nějaké extra posuny a 50-100W všesměrový diagram ve městě nedáš. U Větrného Jeníkova 91.7 např. 91.4 HavlBrod, 91.6 Velmez, 91.8 Třebíč. U 99.4 Jihlava posun na Holý vrch zase máš 99.5 Třebíč…

Honza
Reply to  PPK, jidxc
20. 3. 2023 19:20

Souhlas s PPK. Bonitních je jen pár (to jsou ty hlavní, často proklamované – 88.6 Ostrava, Brno 94.2 a možná některé rušičky na něj navázané, Jihlava 99.4, Praha 107.1 – ale tam spíše jeko dobrývač třeba pro Radio Praha), zbytek jsou vážně spíše rušičky, max. někomu může sem tam pomoci někde dokrýt díru, každopádně každý soudný broadcaster si dvakrát zváží, jestli do toho půjde, protože i právě tyto frekvence často zarušili, resp. omezili jinak subjektivně dobrý příjem jiných stanic.A pokud si budou pořád hrát všichni nezodpovědně na svém písečku, ve finále si pokazí pokrytí všichni. Davide, Vaše představy jsou zcela mimo jakékoli uvažování zodpovědného broadcastera. Ono celkově je hezké, že je tu poslední živá diksuze o rádiích, ale vy si prostě neumíte představit, co všechno za tím je … technicky, personálně, finančně, administrativně. A nedivím se, že Dálnice končí, 61 000 posluchačů je hezkých, ale bohužel, když už, tak ten projekt projebal ten rok 2011 a chytl by se před nástupem Waze apod. aplikací. A konkurence je tvrdá a klienti chtějí data. Nehledě na fakt vysokých nároků na údržbu celé sítě. Umím si představit, že něco skončí u Času nebo Čas Rocku, jak píše PPK, ale je to otázka, kdo se do licenčka přihlásí a jak to celkově RRTV pojme a vyhlásí. Není doba na to sypat peníze do černé díry pro radost dělaných dokrývačů.

H.
Reply to  Honza
20. 3. 2023 22:20

Oni se v té jejich zprávě vymlouvají ve smyslu, že průzkumy poslechovosti nedokáží reflektovat každého kamioňáka, který pendluje mezi Makedonií a Británií, ale zcela zamlčují druhou stránku věci, a sice, kolik těch produktů nabízených v reklamách si takový kamioňák tady koupí?

Honza
Reply to  H.
21. 3. 2023 11:19

Víte, on vám nikdo neřekne pravdu. Nikdo nenapíše do tiskovky – skončili jsme, neuživíme to nebo je v tom jiný problém. Co čekáte, že napíšou? To je smysl PR, otočit nepříjemné věci do stravitelnější podoby. Mimochodem, bylo by fajn, kdyby si zdejší diskutéři uvědomili, že když už takovou síť zapíchne konglomerát jako je Čas, tak opravdu ty podmínky v současnosti nejsou dobré celkově pro rádia. Nemusí jít nutně o to, že by na to neměli, může jít o zákulisní rodinné záležitosti, o plánování budoucnosti a tvorbu rezervy apod. Těžko říct, naopak, já si cenním odvahy to vypnout, protože si tam pouští třeba do sítě kolem Ostravy směrem na jih novou teoretickou konkurenci (a nemusí jít o programovou, ale obchodní). Ale jak jsem napsal, nyní to není o vedení Času, ale o RRTV, jak k tomu přistoupí. Ale její historické chyby (umožnist odpojování celoplošek apod.) ukázali, že se nějakého kloudného řešení od ní nedočkáme, takže to buď nabídne kus po kusu, ale na to administrativně asi nemá kapacity (i vzhledem k přelicencování hordy licencí), nebo to spadne po stejných balících jako to bylo přiděleno nebo to vyhlásí jako celou síť (obě varianty nejsou smysluplné pro broadcastery). Spekulace teď nejsou na místě, teď se bude čekat, až Čas vrátí licenci a na kroky RRTV.

Jarda
Reply to  David Pražák
20. 3. 2023 19:46

do liberce by se mohl dostat konečně express.užitku.

David Pražák
Reply to  Jarda
20. 3. 2023 20:03

Co jsem pochopil, tak v dubnu budou pokračovat jako internetové rádio, nebo budou nahrávat jen podcasty?

PetrPe
Reply to  David Pražák
20. 3. 2023 20:38

Ja bych si tipl, ze tam mozna budou obcas nejake moto specialy a pak projekt proste vysumi…

Jirkas
Reply to  David Pražák
20. 3. 2023 20:47

Jako internetové radio s podcasty.

David Pražák
Reply to  Jirkas
20. 3. 2023 21:08

Spíš mě zajímá, jestli bude v nové podobě formátu i pravidelný dopravní expres, nebo jen nějaké povídání.

H.
Reply to  David Pražák
20. 3. 2023 22:00

Myslím, že tam nebude nic. Oni prostě nemohou napsat pravdu natvrdo:
„Končíme s tím, celý projekt se nám od počátku jevil jako ekonomický nesmysl, ale pan bývalý majitel si vysnil, že se zapíše do historie jako dálniční star a nikdo z nás nebyl dost odvážný, důsledný a inteligentní, aby mu to vymluvil a vrátil ho do reality.“
A tak napsali, že za neúspěch mohou jiní a že skvělý projekt nyní bude ještě skvělejší, no nevím, na koho tím udělají dojem. Vždyť je očividné, že mezi dálničním informačním rádiem a podcasty není vůbec žádná souvislost. Ten projekt prostě končí bez náhrady.

PetrPe
Reply to  H.
20. 3. 2023 22:13

Tak bych to vuuubec nenapsal, ba naopak. Vize a napad ve sve dobe to byl vyborny. Bohuzel doba a technologie se dramaticky meni a tak i fungovani dopravniho informovani (Waze, zabudovane navigace s internetem v autech atd.). Za me klobouk dolu pred panem Parizkem, ze to alespon zkusil 👍 V podstate jako vedlejsi projekt vedle fungujicich a zabehlych stanic Cas + Cas Rock.

H.
Reply to  PetrPe
20. 3. 2023 22:29

Vize a nápad dobrý? Já jsem byl od počátku jiného názoru. Co je to za dobrou vizi, která selže po pár letech? Nechci být generálem po bitvě, ale dopadlo to tak, jak jsem čekal. Můžete tomu třeba říkat náhoda, to není podstatné, mně osobně spíše přinášejí radost věci které se povedou než které se nepovedou. Za podstatné považuji jiné okolnosti – například zajistit v krátkém čase frekvence a pokrytí celé dálniční sítě. Protože bez toho to nemá smysl, to by bylo polovičaté řešení, a takové je odsouzené k nezdaru. No a tak to také skončilo. To rádio nešlo provozovat už jen ryze z technických příčin, čili ten osud se dal předpovědět.

PetrPe
Reply to  H.
20. 3. 2023 22:35

Jo, vsak to nepopiram. Ale jak jsem psal vyse, kdyz ma v te dobe vysilatel dva fungujici projekty (Cas+Cas Rock) tak proc nevyzkouset neco jineho rizikoveho? Tak to alespon vidim ja. Dnes by si to uz urcite nikdo nedovolil.

H.
Reply to  PetrPe
20. 3. 2023 22:36

A ještě si dovolím malé doplnění. Důvodně se domnívám, že pan Pařízek při rozjíždění rádia spoléhal na nějakou výraznější formu státního zvýhodnění. Postupně se ale ukazovalo, že jeho lobbing v této věci je bez odezvy, a rádio proto dlouhé roky jenom živořilo, než se veškeré naděje zcela rozplynuly.

David Pražák
Reply to  PetrPe
20. 3. 2023 22:36

Přesně tak. Ten projekt se mi taky líbil a fandil jsem mu. V roce 2017, když obnovili vysílání a jel jsem po dálnici do Prahy s naladěnou Dálnicí, tak jsem byl nadšený, že můžu po cestě poslouchat stanici, která mě bude doprovázet celou cestu a pravidelně mě informovat, jestli je přede mnou nějaká překážka, kolona, atd a já tím pádem můžu zavolat svým známým, ať mě čekají v Praze na Florenci později, že budu čekat v koloně. To rádio se mi líbilo. Hráli tam dobrou muziku, která neurazila. Občas jsem tam slýchával i méně známé věci. Bohužel přišla pandemie covidu 19, cestovat se pořádně nemohlo. Do toho přišlo úmrtí pana Pařízka a už se projekt pomalu začal hroutit. Změnil se hudební playlist k horšímu. Pamatuji si, že než přišel koronavirus, tak běžely dopravní informace až do jedné hodiny ráno s Erikem Hanulíkem. Byly tam různé informace, třeba co dělat, když najedeme na dálnici v protisměru. To vše od různých dopravních expertů. Dělali to fakt dobře. Bohužel ty časy už jsou pryč. Nezbývá mi nic jiného, než se podívat na internetové stránky dopravního infa, jaká je situace na mé cestě, jestli mám očekávat nějakou překážku, až pojedu. Nebo si přehraju poslední hlášení v mobilní aplikaci zpravodaj zelené vlny Radiožurnálu. V sobotu se chystám po dálnici D1 z Jihlavy do Prahy a zpět, pak ještě příští pondělí. Tak si to rádio ještě na cestách pustím. V dubnu, až pojedu po dálnici D1, tak už budu muset spoléhat jen na zelenou vlnu. Impuls v žádném případě poslouchat nebudu.

H.
Reply to  David Pražák
20. 3. 2023 22:46

To, že rozjeli i službu RDS TMC (ačkoli svého času ji chybně anoncovali jako „TCM“) je určitým dokladem, že to s dopravním zpravodajstvím mysleli vážně. Ale všechno se to vleklo moc dlouho, vzpomeňme ta dlouhá období, kdy se ve vysílání opakovala jen jakási univerzální informační smyčka atd. To rádio bylo zkrátka moc velké sousto, i pro někoho, kdo se cítil být neohroženým rozhlasovým matadorem.

Hori97
Reply to  Oviradio.cz
21. 3. 2023 12:13

Stejně jako v případě Poříčí nebo Jažlovic, které v AF tabulce také dlouhodobě chybí. Navíc přechodem distribuce ze satelitu na DVB-T2 kvalita zvuku subjektivně utrpěla.

Jan
Reply to  David Pražák
21. 3. 2023 08:56

Tuší někdo, co bude s Dálnicí v DVB-T2? Tam bude ten podcast nebo to taky vypnou?

Martin
Reply to  Jan
21. 3. 2023 11:22

DVB-T2 sloužilo pro Dálnici v posledních měsících jako zdroj modulace pro FM, jinak tam byla úplně k ničemu. DVB-T2 si v autě asi jen těžko někdo naladí. Maximálně tam může zůstat nějaký spot s Hbb funkcí jako odkaz na ten připravovaný podcast, který je ale stejně jen záminkou k tomu, aby ten konec nebyl tak viditelný a tvrdý.

Macek
Reply to  Marek
21. 3. 2023 02:43

Myslíte, že by se v případě licenčních řízení hlásil Fresh o 88,6? Myslím si, že by jim to mohlo pomoct s pokrytím problematické Poruby.

Míra
Reply to  Macek
21. 3. 2023 06:56

Špatné pokrytí města je samozřejmě pro Fresh bolestivé (FM platforma má stále velký význam), takže snaha o zlepšení stavu bude pokračovat. Nejdříve technická analýza, zda by 88,6 dokázalo původní frekvenci 103,6 zcela nahradit a následné rozhodnutí. Samozřejmě taky musí být reálné ten kmitočet získat. Na druhou stranu logo 103,6 je součástí PR a zbavovat se ho nechcete, stejně jako po několika měsících předělávat zvukový obal.
Místní situaci neznám, ale obecně vysílat v jednom městě ze dvou zarušených bubláčků není bůh ví co. Minimálně jsou to dvě vysílací stanoviště dvojité náklady s sebou nesoucí. Roční poplatek za 100W je 12000 + elektřina a nájem + pořízení techniky, zbudování trasy a záloha toho všeho…

Last edited 2 měsíců před by Míra
Jarda
Reply to  Macek
21. 3. 2023 10:47

nešlo by nějakou informaci využít pro color do ostravy?

PPK, jidxc
Reply to  Jarda
21. 3. 2023 12:33

COLOR mohl být bez problémů na 99.5 a fest prováhal / bonitní a logické frekvence si podle mne spíš „ošéfuje“ a do skládanky pokrytí seřadí radio ze stejné skupiny – Čas Rock.

MichalP
Reply to  PPK, jidxc
21. 3. 2023 13:15

Za sebe jsem celkem zvědavý, jak provozovatel naloží se 101,2 u Ústí n/L a případně i s 88,4 v Řehlovicích či 91,8 u Radejčína.
101,2 si přímo říká o překoodinování přímo do Ústí n/L na hotelový dům, kde je již tv vysílač muxu 24.
88,4 by při dobré vůli mohl jít tamtéž.
Tím by v Ústí mohl být Čas i Čas Rock.
No a rušičku 91,8 bez náhrady zrušit.
Pokud je ale Ústí n/L mimo obchodní zájem provozovatele, mohly by se uvolněné frekvence dát do licenčka a uvidí se, kdo se by se o ně přihlásil.
V Ústí n/L rozhodně chybí Radio 1 / Spin / Color. U Expresu budu věřit, že se nakonec 107,6 podaří dotáhnout do zprovoznění, i když se to celkem vleče.

PetrPe
Reply to  MichalP
21. 3. 2023 13:33

Myslim, ze Cas Rock je na Usti opravdu az moc ostravsky. Nebo spise posudte nekdo sam, zda by melo smysl.

MichalP
Reply to  PetrPe
21. 3. 2023 14:03

Ústí je takové „razovité“ multikulti město ala Ostrava, tedy bych se toho úplně nebál. 🙂
Nicméně jako vždy jsou na prvním místě peníze a pokud pro Ústí nebude vycházet obchodní model, tak tu Čas ani Čas Rock nebude.

David Pražák
Reply to  MichalP
21. 3. 2023 13:37

Já jsem zvědavý, co bude s jihlavskou frekvencí 99,4. Dává mi smysl tam pustit Radio Čas a tím pádem navázat pokrytí na Velké Meziříčí 92,2. Ten kmitočet má slušné pokrytí. 800W je hodně. Jen je vysílač umístěný k dálnici D1. Chtělo by to přemístit blíže k Jihlavě. Uvidíme. Čas ukáže co s tou sítí bude dál. Stejně si myslím, že rada pro rozhlasové a televizní vysílání vypíše nové licenční řízení na tuhle síť a nenechá to ležet na stole.

Jan
Reply to  David Pražák
21. 3. 2023 13:48

Pokud vím, tak kmitočty Dálnice má Route rádio s.r.o., zatímco pro Čas je má Radio Čas s.r.o. , takže buď ty kmitocty vrátí nebo když nebudou vysílat, tak je RRTV odebere po nějaké lhůtě. A pak je otázka, jestli to vypíše komplet nebo po několika, po kterých to postupně přidělovala. Každopádně, pokud by tam hned pustili 1.3. radio Cas, tak to určitě někdo napadne…

Jan
Reply to  Oviradio.cz
21. 3. 2023 14:38

Děkuji za opravu (JUKE BOX – Čas) a omlouvám se za nepřesnost. Ale podstatné je, že si tu licenci mezi s.r.o. přehodit jen tak nemůžou…

Franz
Reply to  Oviradio.cz
23. 3. 2023 09:46

Licence bod 2, pokrytí dle ČTÚ:
Ústí nad Labem (101.2): 56 452 obyvatel
Ostrava (88.6): 34 042 obyvatel
Liberec (103.3): 103 492 obyvatel

Jarda
Reply to  Franz
23. 3. 2023 12:37

liberec si umím představit express fm, ostrava třeba color ústí třeba radio 1.

PetrPe
Reply to  Jarda
23. 3. 2023 12:51

Ja bych za Ostravu radeji Radio1 😀

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
23. 3. 2023 15:34

Než takovou frekvenci, tak to snad raději nic. Bylo by to jen trápení.

PetrPe

Jo, to je jen sranda. Ja jsem z Ostravy a stejne i tak v klidu posloucham Radio1 i bez FM

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
23. 3. 2023 16:43

No vidíš to, já jsem z Liberce a v práci si po přestěhování naší firmy R1 už na FM nepustím. Kóta Matoušova (R1, Spin, Impuls) už ve Vratislavicích nad Nisou prostě nehraje. 🥲 Aspoň, že tam pěkně chodí Color, jinak bych se, ač nerad, musel zase vrátit na ty internety.
Ty Klimkovice by tu Ostravu pokryly max pro auta a ještě blbě a zarušeně. Prdět na to. R1 mohlo mít pěknou frekvenci v Brně, kdyby byl tenkrát zájem. Už je ale bohužel pozdě.

PVo

Hlavně se ten medvěd bude porcovat jinde než tady. Ještě před několika lety bych optimisticky řekl že na RRTV a že zastupitelská demokracie zajistí porcování v co největším zájmu posluchačů ale z toho jsem už vyrost.. Porcovat se bude fakticky jinde a vy budete vděční, jinak se Honza bude zlobit….

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
23. 3. 2023 19:01

Počítám, že drtivá většina těch frekvencí zanikne navždy. Snad jen v těch krajských městech, pokud se je podaří překoordinovat na rozumnější kóty, budou mít nějaký smysl. Jestli s nimi mají pařízkovci nějaké úmysly netuším, ale tipuji, že v regionech mimo jejich dosavadní působnost Času+Čas Rock je nechají ležet a uvolní se pro jiné broadcastery. To by mohlo být ještě zajímavé a může to teoreticky rozšířit nabídku v Plzni, Ústí, Liberci, možná Jihlavě…

Petr
Reply to  MichalP
21. 3. 2023 14:17

Kéž by bylo na 91,8 Rádio 1, které na té trase, ale třeba i v Lovosicích šlo dříve chytit, než se spustila rušička 91,8….
ale „někdo“ by napsal, že dle tabulek mělo Rádio 1 na 91,9 mít v té oblasti jen 9-24dbV, tak co bysme chtěli.

Last edited 2 měsíců před by Petr
Tomáš
18. 3. 2023 06:12

Uvedení a označení rádia Cherry80 na tomto webu oviradio.cz mě ještě inspirovalo k výzvě všem ochotným privátním broadcasterům, kteří by měli zájem o šíření zahraniční a domácí hudby, převážně 80tých let a pravdivých informacích o naší národní historii. Mail je na oficiálním webu cherry80.cz tlačítko „Napište“. Rád přispěji na provoz vysílače a můžeme tak eventuálně společnými silami dosáhnout slávy rádia Caroline v českých poměrech 🙂

Tomáš
18. 3. 2023 05:37

Na webu oviradio.cz je v seznamu rozhlasových stanic, vysílajících na FM pásmu, uvedeno Radio Cherry80 vysílající na frekvenci 106,2. Velice by mě zajímalo, jestli se jedná o falešnou zprávu typu hoax nebo o zprávu pravdivou. Chtěl bych požádat všechny posluchače o kontrolu uvedené frekvence s informací, jestli Radio Cherry80 na FM zachytili a nebo ne. Napište prosím v jaké oblasti posloucháte radio Cherry80 na 106,2 FM a v jaké audio kvalitě. Děkuji Vám za Vaší zpětnou informaci, protože pokud to není hoax, tak děkuji neznámému broadcastrovi za šíření rádia Cherry80 modulací FM vysílače z internetového streamu. Též uctivě děkuji tvůrci přehledu FM stanic na oviradio.cz za reklamu radia Cherry80.

jouda
Reply to  Oviradio.cz
19. 3. 2023 13:20

Ovšem pozor na toto: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2001-231, konkrétně § 60, odstavec 4, písmeno c + ještě odstavec 7, písmeno e. Výše odměny: až 10 000 000 Kč pro všechny osoby – FO/PFO/PO.
A samozřejmě také na toto: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2005-127, konkrétně § 118, odstavec 1, písmeno d, resp. § 119, odstavec 1, písmeno c. Výše odměny: až 50 000 000 Kč pro PO a PFO a až 100 000 Kč po FO.

Míra
17. 3. 2023 07:09

Radio Energic. Víme už hudební zaměření…

Václav
Reply to  Míra
17. 3. 2023 08:35

kolik let už to říkám

Honza K.
Reply to  Václav
17. 3. 2023 09:59

Mixážní pult a vysílací stůl je mi nějak povědomý. Mixážní pult tipuji, že je využitý z bývalého studia Kissu či Beatu. Viz foto studia na FB Energic rádia.

TÉMA
Energic
frkotou
Reply to  Honza K.
17. 3. 2023 10:30

Podle opotřebení u faderů je to z předchozího studia Rádia Kiss (98).

comment image

Last edited 2 měsíců před by frkotou
PetrPe
Reply to  Míra
17. 3. 2023 11:02

Maji zajimave stranky, nejake vykradene z jineho radia? Nebo to je nejaka sit 🙂https://radioenergic.cz/kontakt/
https://radioenergic.cz/moderatori/

frkotou
Reply to  PetrPe
17. 3. 2023 12:15

Spíše jen šablona, do které zatím nedodali vlastní obsah.

Jarda
Reply to  PetrPe
17. 3. 2023 12:21

to je z nějakyho brazilskýho rádia okopírovaný ne? alespon dle předvolby „+55“

Václav
Reply to  Oviradio.cz
15. 3. 2023 09:19

Ano poslouchaval jsem Interview v 17.30 ve všední dny. Na konci týdne jsem slyšel Interview o muzikoterapii, které už jsem znal z víkendu, takže v čase 17.30 repríza a pak další dny v tom čase jen BBC WS a nevěděl jsem od kdy to začíná, chtěl jsem to ještě prozkoumat než bych to sem napsal . A co kdyby jen měli dovolenou? Holt takový program dá zabrat a ještě s malým ohlasem, reklamy nejsou. Kdo je teď majitelem a láme si na tom zuby? Na fmscan v seznamu našich stanic je vedeno jako Radio Z.

dále Impuls OVA 89,0 pty news, dal jsem 100,5 news zůstalo, ale nejsem si jist že to si rádio uložilo z 89, rovněž jsem na Bílé v Beskydech na frýdecku chytil 103,6 Frsh, dole zašuměn, na vrcholu Zbojník čistě. Impuls ZL a brno bez pty.

Last edited 2 měsíců před by Václav
Květák
11. 3. 2023 21:19

Právě teď na Coloru Italo disco speciál!! Moc pěkně se to poslouchá 😉

TÉMA
Italo disco speciál
Mirek
11. 3. 2023 15:44

Zdravím, nějakou dobu se pohybuji po JZ čechách a všiml jsem si, že přibližně od listopadu 2022 nevysílá rádio Proglas z vysílače Domažlice – Sv. Vařinec na 99.0 MHz. Psal jsem i do rádia a prý ukončili vysíláni na FM v této oblasti, protože tam mají lepší pokrytí v DAB (asi nechtěli platit duplicitní pokrytí FM/DAB). Když se podíváte jak na web samotného rádia i na na web RTICZ, který je vlastníkem vysílače, tak všude je stále uvedeno, že se z vysílače v Domažlicích vysílá i když už to není přes 4 mešíce pravda. To nikdo nekontroluje, jestli se vysílá, respektive nevysílá?

Míra
Reply to  Mirek
11. 3. 2023 16:25

Povětšinou stačí, aby se někdo zmínil zde na webu a pak následuje reakce vlastníka licence. Jestli se nepletu, tak nevyužívaný příděl by měl být odebrán. Vlastník licence je povinen pravidelně hlásit veškerá přerušení vysílání RRTV.

Jakub
Reply to  Mirek
11. 3. 2023 18:43

Kolikrát jsem taky nad smyslem tohoto jediného vysílače široko daleko přemýšlel a vždy mi vyšlo jedno a to samé jediné – tři dny Chodských slavností a Vavřinecké pouti.
Asi k tomu už dospěli i v Brně…
A mezi námi … on ten dosah Proglasu byl o poznání menší a slabší než třeba Rock nebo Kiss ze stejné lokality.

TÉMA
Proglas Domažlice
Jakub
10. 3. 2023 09:43

Už jste někdo zkoušel pokrytí Expres FM na západě Čech?
Já včera poslouchal na kapesním rádiu po Plzni a musím říct, že mě překvapilo, že Expres hraje ještě hůř než hrával Západ, nebo kdysi Samson (ve kterém se interně vtipně říkalo, že líp v Plzni hraje i Al-Jazeera).

103,0 byla vždy slabá, nejslabší z plzeňských frekvencí, ale tolik šumu a „prskání“ tedy nepamatuju…

Třeba v okolí TESCA na rokycanské a přilehlých Švabin se vždy míchala 103 plzeňská s tou domažlickou, včera nic. A dokonce ani tachovská 105,6 ani ťuk.

Naopak mě tady mile překvapil sveřepý boj Relaxu na 97,4 s plzeňským Rádiem 1 na 97,5 🙂

TÉMA
Expres FM západní Čechy
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub
10. 3. 2023 09:52

Plzeňská 103 není dobrá frekvence, to se všeobecně ví a přiznával to i sám Jarda „Samson“ Lenk. Snad se podaří Plzeň přeladit na 94,5 a 103 navždy umlkne.

Hony

Co jsem si všiml tak expres nikde nepíše o nových frekvencích

a@b.cz
Reply to  Jakub
10. 3. 2023 21:27

Mam stejnou zkusenost v Plzni s 103 FM, je to zarusene uz ve meste, Zapad nebo Samson to asi smazil vic nebo lepe. Express se ztraci pred Tescem. Kde mi to prepina na 105.6. Zato treba Fajn 97.1 ze stejne kvoty, hraje ve stejnem miste o dost lepe.

Last edited 2 měsíců před by a@b.cz
Daniel
Reply to  a@b.cz
17. 5. 2023 22:20

Na Košutce a dál směrem na západ/severozápad lze chytit na 103.0 i Antenne Bayern z vysílače Regensburg/Ziegetsberg, která příjem také ovlivňuje.

H.
Reply to  Jakub
10. 3. 2023 21:53

Plzeňská vysílací lokalita Anglické nábřeží či dříve stadion Viktoria byla vždycky tragédie, nikdy to pořádně nechodilo, akorát to byla skvělá rušička. No a jak někdo mohl navíc tohle fiasko nasadit a schválit proti stejné frekvenci z Domažlic, které v některých částech Plzně chodí skoro v lokální kvalitě, to už je úplně mimo veškeré meze chápání. Já to řadím do TOP10 absurdit českého éteru.

Last edited 2 měsíců před by H.
Hony
Reply to  Oviradio.cz
11. 3. 2023 12:18

Třeba to fiasko na Letné 😀

Jirkas
Reply to  Hony
11. 3. 2023 12:36

Přesně tak. Dalsi fiaska mono to je ono a Impuls, DAB+ ceskeho rohlasu a cd kvalita a dalsi a dalsi.

Petr
Reply to  Oviradio.cz
11. 3. 2023 12:48
  1. Přidělit v 90tých letech stejnou frekvenci pro Agaru v Chomutově a v Praze pro Kiss 98 na 98,1fm
  2. Přidělit v 90tých letech stejnou frekvenci 99,7 Bontonu/Dragonu/Faktoru
  3. Přidělit v 90tých letech Rádiu Tep 100,6 2kW vysílač a zarušit v Ústeckém kraji silný Cukrák
  4. Přidělit v Mostě 92,0 a 99,6, když tu šly na kus drátu chytit z Prahy Rádio 1 a Bonton, někdy i Dragon
  5. Přidělit 105,7 (Rakovník) Rádiu Beat a zarušit velmi silnou a blízkou Ml. Boleslav Signál rádio
  6. Chystané Lovosice 105,4 zaruší blízké Votice 105,5
  7. v Teplicích schválit 92,4, když tam šlo na kus drátu Relax.
  8. v Ústí schválit 99,3 pro chybějící pokrytí Rock Rádiu, když už bylo schváleno převzetí Gama rádia (v Ústí na 90,2) na následnou změnu na Rock Rádio, tohle spíš je vinna rrtv (předem jsem jim o tom psal, zbytečně, samozřejmě)
  9. Přidělit na Hněvín v roce 1995 frekvenci 95,8 s 0,5kW výkonem, když Ještěd je blízko a zarušit ho
  10. Schválit přesun v přilehlém Terezíně na domu seniorů na Krétě rušičku 90,5 pro Hitrádio, když vše pokrývá z vyšší kóty 99,5. Zarušeno Čro Hradec Králové (šlo to tam dříve chytit velmi čistě)

Další absurdity by se ještě najdou… V roce 2008 měl být STOP STAV, případně nyní revize celého pásma FM a sebrat do očí bijící duplicity v Liberci, Jablonci, Litoměřicích, Mostě aj.

Míra
Reply to  Petr
11. 3. 2023 14:31

….Táboře, Českých Budějovicích.
Ochrana kmitočtů je po léta nedostatečná.
Nikdy se neřešily příjmové schopnosti FM přijímačů.
Jsou tady ČTÚ, RRTV a úsporné nakládání ze spektrem je vzhledem ke kompetencím komplikované až nemožné.

David Pražák
Reply to  Míra
11. 3. 2023 22:05

Já to ještě doplním. V Jihlavě vysílá Rádio Krokodýl na frekvenci 102,3 FM, která je směrem na Brtnici, Okříšky a Třebíč zarušená třebíčským vysílačem ČRo Dvojka o stejné frekvenci. Už na velkém kopci Kohlibel převálcuje Krokodýla Český rozhlas. Autorádio pak přeladí na Strážník 107,1 a ne na 101,7, kde vysílá Krokodýl v Třebíči. Stačilo by v Jihlavě přeladit Krokodýla na 102,4 FM a bylo by to lepší.

R.
Reply to  David Pražák
13. 3. 2023 11:18

Krokodýl má ty vysílače fakt divně udělané. Dva kousek od sebe, Hodonín 95,4 a Břeclav 99,1. Oba mají jako zdroj ball 103 Hády (ověřeno během výluky 103 loni v srpnu).
Zatímco 95,4 má zvuk dobrý, 99,1 šumí a prská. Proč? Asi slabý signál z Brna a sousední 102,9 Semmering, která tam i po 150 km celkem valí. Zdá se, že jsou s takovým otřesným provedením v Krokodýlu spokojeni. Nebude to závadou, vysílač má vynucené mono.

Míra
Reply to  R.
13. 3. 2023 12:24

Hlavně, aby byl přepnut do mona i ballovací přijímač v Břeclavi.
Přitom by se to dalo vyřešit netovým rádijíčkem a gsm zásuvkou 230V…

Hori97
Reply to  R.
13. 3. 2023 13:47

Sledovat sítě samostatných regionálních rádií z technického pohledu je obecně zajímavé. Skvěle sladěné všechny vysílače má Otava. Přesným opakem byla ještě loni v létě Haná. Dokrývače v Moravské Třebové a Svitavách měly úplně jiné zpoždění a podání zvuku, jak vůči sobě, tak i vůči hlavní frekvenci 92,3 MHz.

PPK, jidxc
Reply to  Petr
12. 3. 2023 11:21

Co člověk to rozhodný a jiný názor. Nechci polemizovat, ale… mě z hlediska RadioLabu vadí jen tvůj bod č.1. A spíš bych doplnil o 90.0 Radeč vs. 90.0 Dragon, 90.3 Tlustá Hora vs 90.2 Lipník nad Bečvou, a Černá Hora 101.9 vs. Bukovka 102.0. To jsou daleko horší kolize.
To co popisuješ, typicky v bodě 4, je rušení zbytkového příjmu. A pokud napíšeš, že Ti zrušilo Prahu která šla “ na kus drátu“ s intenzitou 7-20dBuV, je myslím spíš příjem alá 90;s léta. Pokud by byl tehdy stop-stav situace na trhu by byla výrazně horší jak dnes. Dám-li se za příklad krajského města moji rodnou Jihlavu, tak zde by byla jen Vysočina, nyní Hitradio. Lidé by mohli ladit maximálně OK-čko, tedy Blaník, E-dvojku a celoplošky, vůbec nic jiného. Vše co se nevyvíjí, krní a odumírá. Zde míněno spektrum. Naproti tomu v JI nyní posluchači mohou ladit navíc Kiss, Beat, Country, Krokodýl, Jihlava, Fajn, Rock, Hey, Proglas, bude Expres. Za mě super výběr, nedopřát ho lidem by myslím bylo kapku sobecké…
Ale jak říkám. Pokaždé to bude ryze subjektivní pohled na věc daného člověka. Jak jistě víš, návrat do 90;s, kdy radio bylo tahounem a populárním médiem, není zkrátka možný…

Petr
Reply to  PPK, jidxc
12. 3. 2023 12:09

Co hezkého přineslo Ústí 99,3, když už bylo stejné rádio na 90,2? Co přineslo 95,8 Hněvín, když to tenkrát šlapalo po celém kraji z Jedláku na 90,6? Co přinese nového Lovosice 105,4, když to v okolí zaruší 105,5 a E2 tam jde z 5 dalších frekvencí? Ono od stolu se lehce napíše intenzita 7-20dbV, skutečnost je docela jiná. Opakuji v 90tých letech tu hrála všem na kus drátu Praha. Nyní v Mostě už nehraje na kus drátu ani místní dokrývače z Ústí n. L. Mám na mysli třeba 105,8 Zet. Výkon je celá léta stejný, ale rušení od okolí (105,7,105,9) se zvětšilo…..

PPK, jidxc
Reply to  Petr
12. 3. 2023 12:21

Z hlediska programu nepřinesly určitě nic. Ale furt se mohlo stát, že by je tehdy koupil někdo jiný. Mohl zde být jiný zahraniční či český investor, Expres se třeba mohl rozhoupat k expanzi dříve, proto je těžší odpovědět. A tak radši posuzuji vysílací prostředky jako takové. Bukovka 102 proti Černé Hoře 101.9 je zkrátka bourák, stejně tak PHA a Chomutov 98.1 za tím si celkem stojím. Doubly a triply vadí určitě každému. Těžko s tím ale MY něco uděláme. Proto se volí cesty jiné, které nabídku rozšiřují. Hezkou neděli 😉

Last edited 2 měsíců před by PPK, jidxc
Míra
Reply to  PPK, jidxc
12. 3. 2023 12:28

Příkladů najdeme „milion“. Například ve městě Písek „okrajově hraje“ jediný budějovický vysílač a to Včelná. Přechodem na vrátecký komín si Zet připsalo určité územní zisky, ale v Písku ztratilo příjem v autě. Dodnes lze v Písku poslouchat 99,7 Rock a 103,7 Dvojka. Evropa 2 však spustí 103,6. Budou místa, kde nový vysílač E2, nepřinese nic, byť by mohl.
Rušení zbytkového příjmu se neřeší, takže se neřeší příjem v autě, jedna velká TEČKA

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
10. 3. 2023 08:43

Nevšední zážitek jednoho nemainstreamového posluchače: Pustil jsem v práci asi na půl hodinky tak trochu z recese rádio Blaník, abych uchlácholil kolegyni, než si to přepnu na Frikyho páteční DnB session, kterou kolegyně moc nedává. Výsledek: slyšeli jsme 1x Kylie Minogue, 1x Annu K a asi tak 40 reklam (pocitově, nepočítal jsem to). Vážně se to rádio dá nějak seriózně poslouchat, když je to v podstatě jen proud reklam občas proložený písničkou? To už jsou lidi (dle čísel poslechovosti) tak otupělí, že jim tohle nevadí? Fakt moc díky M. Pýchovi, O. Turečkovi, K. Musilovi a dalším, že ještě dělají rádio pro lidi a ne jen výplach mozků pro zombie posluchače… Fakt je to kujva rozdíl!

Franz

Bohuzel zrovna pan Turecek a jeho udavacske praktiky a vsemozne kopani kolem sebe, ktere si nedovoli ani spolecnost MB, neni uplne dobrym prikadem.

frkotou

Shodou okolností jsem Blaník včera obohatil o věc (hrálo ve 20:37), která se tam asi běžně nehraje. 😀

Míra
Reply to  frkotou
10. 3. 2023 11:40

HELENA VONDRÁČKOVÁ – Doufám, že to víš

Last edited 2 měsíců před by Míra
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
10. 3. 2023 11:55

Myslím, že spíš Sylver – Forever In Love.

frkotou
Reply to  Míra
10. 3. 2023 12:13

Samozřejmě Sylver…

Míra
Reply to  frkotou
10. 3. 2023 12:40

Co mi to tam skočilo za kravinu ?
Ale jinak playlist moc hezky graficky vyvedený.

Michal R.
Reply to  frkotou
10. 3. 2023 21:00

Nic co by bylo nějak zvláštního pár takových songů má Blaník v denním playlistu . Třeba poté ve 22:34 hrála i ravová kapela Scooter se svým jediným pomalým songem Break It Up ale hrají se i hity od DJ Boba nebo Dr. Albana . Navíc se tento song od Sylver hrál v rámci písniček na přání . Takže bych z toho nědělal v žádném případě senzaci .

Last edited 2 měsíců před by Michal R.
Lohen1
Reply to  Michal R.
10. 3. 2023 23:10

Ještě jednu pomalu mají Scooter – She´s The Sun, takový vykradení Depeche mode… To jen tak aby řeč nestála 😉

Soundwaver
Reply to  Michal R.
11. 3. 2023 14:29

a v ještě jednom pomalém songu Scooter figuroval… i když to nebyl přímo jejich song, spíš charitní počin – Bravo All Stars – Let The Music Heal Your Soul z roku 1998.

Míra
Reply to  Soundwaver
12. 3. 2023 11:04

Pomalo-rychlá Scooter – Always Look on the Bright Side of Life.

Míra
Reply to  frkotou
12. 3. 2023 19:32

Mám typ na příště. Tento song by mohl mít široké pole působnosti v českém éteru:
https://youtu.be/asuqas3I_X8

PVo
Reply to  Míra
13. 3. 2023 11:55

nojo takovéto mńoukání je o CZ rádií jako dělané, stejně vysílají varianty téhož imrvére..

Míra
Reply to  PVo
13. 3. 2023 12:19

Akorát je maďarský, takže útrum.

Last edited 2 měsíců před by Míra
Václav
Reply to  Míra
13. 3. 2023 16:00

Naopak s tímto asi dostali pokyn otrávit éter všude Harry Styles – As it was https://www.youtube.com/watch?v=H5v3kku4y6Q Z hitrádia ladím na kiss a do pár minut totéž. Frekvence 1 která když už nic neuměla, tak rotacím bývala ušetřena, tak včera taky v 16.30 a pak se rozehrával v 19.00 ale asi usekli na zprávy. Dnes ráno Radiožurnál. Snad E2 míň? Co Fajn – tam už pochopili že statické songy asi bavit nebudou a vypadá že jsou výraznější chvíli jsem poslouchal v pátek večer hitparádu a dokonce tam byl i 1 moderní i trance aspoň to tak představovali, samo to má dál od Kissu.

Co by řekl PVo na Muzyčne radio – jsem náhodu chytil v Jeseníkách a docela dance tempo.

Nebo tip na příště? Z PL Park FM : https://www.youtube.com/watch?v=mumKGsdHqno

Last edited 2 měsíců před by Václav
Míra
Reply to  Václav
13. 3. 2023 18:00

Já jsem vyrůstal a dospíval v době, kdy hudba kolem mne povětšinou nesla některý z následujících atributů: řemeslná, infantilní, přímá, tvrdá, rychlá, romantická, pozitivní, silnější melodii nese i hudba, nejen zpěv….
Přijde mi, že dnes je in „utrápený pěvecký výraz“ a dál to rozebírat nechci.
Současně ale přiznávám, že i „v mých dobách“ vznikaly polotovary jak na běžícím pásu, text kolikrát téměř chyběl….
Teď jsem třeba poslouchal jedno neznámé devadesátkové album. Obsahovalo mnoho nadějných songů, ale téma zůstalo vždy jen u základu, nerozvinulo se, žádný vrchol…
Miluji například tuto píseň:
https://youtu.be/g2N0TkfrQhY

Last edited 2 měsíců před by Míra
PVo
Reply to  Václav
13. 3. 2023 21:49

není špatné co mohu soudít po pouhých 20 minutách, i když přes net poslouchám rádia které mě vyhovují víc.
Myslím že v Polsku bude dost jiná situace a taneční rádia i v terestice jsou častá. Svědčí o tom mj. i časté polské komentáře pod tanečními videoklipy na YT.
Asi bych chtěl být v tomto ohledu Polákem.

Soundwaver
Reply to  PVo
13. 3. 2023 22:38

teď Muzyzne radio přes net poslouchám a hrajou song Bobina – Invisible Touch (SounEmot Remix), nádhernej emotional trance.
asi v ramci nejakeho hudebniho (ne tanečního) speciálu.

TÉMA
polský eter
Václav
Reply to  Soundwaver
13. 3. 2023 22:48

Jo teď jsme paralelně jeli to samé 🙂 A to náhodou jsem ho chytl v jesenikach jel jsem ze Smrku na Paprsek a zkousel jsem jestli nedám bukovku 90.9 a tam dance za dne bileho sic topici se v šumu

Last edited 2 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  PVo
13. 3. 2023 22:43

Výhodou je že je u našich hranic ale jen krkonose a Liberecko. Že Hrdobec nic neřekne 106,7? Myslim si že je to ojedinělý případ ze taková silnější lokalka v dnesni době jede. Teď na Muzycnem instrumental trance 10min track žádná křeč jak u nás normalizovat délku singlu, čest baslickerove noční vyjimce. https://youtu.be/pOJBm5i-gzI kde to na fm máš?

Last edited 2 měsíců před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
14. 3. 2023 07:10

Hrdobec má tu smůlu, že má na primární anténě na 106,7 MHz paradoxně ČRo Plzeň. Inu pod svícnem je tma. Respektive když hodně chci, tak ulovím i to Muzyczne, ale na nějaký rozumný poslech to moc není. Vysílače pro Swieradow-Zdroj jsou tu slaboučké, jen díky tomu zde šlo zkoordinovat 90,7 pro Kiss (vs 90,6), 93,3 pro Dobrý den, dnes Hitrádio (vs 93,2) a 95,1 pro Color (vs 95,2).

Soundwaver
Reply to  Václav
14. 3. 2023 11:23

v podstatě nikde, teda možná krom zmíněné Basslickrovy trance party na Kissu, kterej jednou běžel i kolem poledne (mimochodem za kladných reakcí volajících lidí). ale to bylo myslim jenom během Silvestra, pokud se nepletu.

navíc na Muzycznym radiu mají páteční, převážně trance – progessive, hitparádu DMC (je i na jejich webu) , ovšem řekl bych, ze tam na muj vkus až moc mluvěj. 😀 jinak kousky typu Alexe MORHPA, Richarda Duranda apod., takže hodně dobrý.
jinak 106.7 jde i na některých vyvýšených místech v Praze (hlavně s ‚orientací‘ na sever) .

Last edited 2 měsíců před by Soundwaver
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
9. 3. 2023 13:32

To už se zase udělují frekvence přímo, bez nutnosti účastnit se licenčního řízení? Odkdypak? Vždyť Evropa 2 přece nemá celoplošnou licenci, aby stačilo si o kmitočet jen zažádat.

David Pražák

Jestli se změnila politika RRTV, tak je to jedině dobře, protože utrácet zbytečné poplatky za licenční řízení nemá žádný smysl, když se o kmitočet přihlásí jen jeden žadatel. Zbytečně se tím vyhazují finanční prostředky jen kvůli tomu, aby provozovatel odprezentoval licenci svého programu. Taky to brzdí přidělení kmitočtu. Aspoň ty kmitočty budou přidělené rychle a nebude se muset na nic zbytečně čekat. Stejně už nové projekty na FM neočekávám. Maximálně rozšíří svoje pokrytí stávající projekty. Očekávám, že kromě Expresu půjde mimo Prahu Classic FM. V Praze už zůstane jen Rockzone a Radio France.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  David Pražák
9. 3. 2023 13:58

Myslím, že zrovna Evropa 2, respektive firma Lagardére v minulosti často takové napřímo přidělené kmitočty ráda napadala u soudu. Pamatuju, že tehdy hodně házeli klacky pod nohy třeba Country rádiu. Kvůli jejich nekalým praktikám tehdy začala RRTV posílat do licenčka všechny, i „nebonitní“ kmitočty. Proto mě udivuje, že zrovna E2 s tím nyní nějak vyj*ebala a dostala tu 107,5 přímo.

PPK, jidxc

Řekl bych, že bylo ze strany E2 požádáno o dokrývač v rámci 54dBuV pokrytí vysílače Plzeň Radeč…

Míra
Reply to  PPK, jidxc
9. 3. 2023 17:55

V Břeclavi jim to nevyšlo, zamítl ČTÚ…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PPK, jidxc
28. 5. 2023 09:17

A z jakého vysílače má Hitrádio Contact 54 dBμV v Hodkovicích? 🤔 Vážně bych tomu rád přišel na kloub, proč to jednou jde bez licenčka a jindy je LŘ nutností. Dříve se nové frekvence dělily bonitní a nebonitní, což ale ze známých důvodů skončilo.
Jasně, 106,6 bude maličká frekvence, co pokryje max jednotky tisíc obyvatel, ale i tak by měl na všechny platit stejný metr. Kór když hned za kopcem má zmíněné Hitrádio několik frekvencí úplně zbytečně navíc. U jiného broadcastera bych nad tím asi mávl rukou, ale zrovna v tomto případě mě to prostě z principu štve.

jouda

Zjevně jde o Turnov 98,8 MHz, který je tam výrazně nejsilnější.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
28. 5. 2023 13:00

I kdyby tam těch 54 dB bylo (což není), tak tenhle argument stejně neobstojí, protože Hodkovice jdou pod licenci bývalého Crystalu, která turnovskou 98,8 neobsahuje. Ta je pod licencí exrádia Dobrý den. Prostě si z nás MB a RRTV dělají dobrý den. 🙂

Míra

Případy se množí, co se zeptat jinde ?
Třeba Dechovka vycházela z faktu, že kdyby jen požádala o vázaný kmitočet, nebo SFN, tak by muslo dojít k vyhlášení LŘ. Posunuli tedy dva kmitočty na dvě různá místa.
Že je pro CB 95,5 měně kvalitní jim ev. moc nevadí.

Last edited 6 dní před by Míra
jouda

Vyšší polohy cca nad 380 m n.m. těch 54 dBuV mají. Samozřejmě na I/35 tato intenzita není, to je jasné.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
28. 5. 2023 19:39

Někde na jidxc je mapa pokrytí 103MHz/200W z této turnovské kóty. Když se na ní podíváš, zjistíš, že ve městě není ani 40 dBμV. Dneska jsem to vzal schválně přes Hodkovice a budeš se divit, ale líp jak 98,8 tam chodí i českolipská 99,9. A to i při stoupání směrem na Záskalí.

jouda

Pozor, je nutné brát koordinační data, nikoliv provozovaná. To může být totiž z mnoha důvodů velmi ošemetné. 🙂 V případě České Lípy jde už jen o zbytkové pokrytí, které není chráněné.

Last edited 6 dní před by jouda
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
28. 5. 2023 20:36

Tak mapky RadioLab reflektují koordinaci (nikoliv mnohdy odlišnou realitu) a pracuje s nimi ČTÚ, čili asi neexistuje pro RRTV nic směrodatnějšího. Změřené úrovně tam nemám, nebyl čas, ani po ruce měřidlo, ale i autorádio tu 99,9 vyhodnotilo jako nejlepší. A je fakt, že i ten Beat z Turnova už tam chodí mizerně. 54 má možná někde po kopcích okolo ale v zástavbě ani omylem.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty

Kdybys to chtěl posuzovat tímhle způsobem, tak třeba liberecká frekvence R1 vůbec nemusela jít do licenčka a mohla být přidělena přímo, protože přece na Ještědském hřbetu a nahoře v Jizerkách má dle RadioLabu Rošičák těch 54 dBμV taky. 😛

jouda

Jenže na počet obyvatel pokrytí vysílače v licenčku (tj. toho Liberce) by vyšlo 0,0 %, tedy beze změny. 🙂 Ve vyšších polohách je příjem velmi proměnlivý, běžně není problém na jednom kmitočtu naladit dva nebo i tři různé vysílače. Tedy opět nic, na čem by se dalo stavět.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
28. 5. 2023 22:01

A kolik „žlutých“ obyvatel máš v Hodkovicích pokrytých tím Turnovem? Tipoval bych to maximálně na stovky a to kdo ví jestli.
Asi nemá smysl se v tom dál šťourat, tady to stejně nevyřešíme. Já si prostě stojím za tím, že to mělo jít do licenčka. Tečka.

Hony

Jak to hrálo za rádia Dobrý den kdy se vysílalo že Šroubárny ?

Václav
Reply to  Hony
29. 5. 2023 14:13

v latinském originále 😀

Last edited 5 dní před by Václav
Václav2
8. 3. 2023 14:28

V těchto dnech, myslím že od tohoto týdne, změnil Český rozhlas Dvojka hudební strukturu hodiny. Každou hodinu po zprávách otevírá zahraniční song, do minulého týdne to byla písnička česká či slovenská. Pak už se to jako dříve střídá v poměru jedna ku jedné (zahraniční:č/s). Mám i pocit, že zahraničních songů je o trošku víc než dřív. Někde na internetu samotný ČRo ještě před několika měsíci uváděl, že u Dvojky je procento zahraničních songů 45%.

TÉMA
Hudba na Dvojce