Nejnovější komentáře

  • Míra: Zapomenutý doufám není.
    23:02 19.09.2024
  • Oviradio.cz: Na kompilacích jsou některé zcela zapomenuté tracky, za všechny vytáhnu jeden: Zdeněk „Style“ Hrubý – Malibu club:
    22:05 19.09.2024
  • Oviradio.cz: Evropu 2 jsem měl možnost poslouchat od roku 1996. Tehdy se tam rocková hudba dost hrála, ale žánrově spíše moderní…
    20:17 19.09.2024
  • Tomas: Musím říct, že preferuji klidné informační ranní show. Poslouchaval jsem ráno pravidelně Alfu, Blaník v začátcích, Hey Praha. Hodně se…
    13:10 19.09.2024
  • Jakub DXer: Nenapsal jsem to důležité – on to myslel.tak, že se to vysílalo v devadesátých letech v normálním vysílání E2..
    10:03 19.09.2024
  • Oviradio.cz: Ač se Evropě 2 spíše vyhýbám, vím, že v Ranní show je dramaturgie rozvolněná a tu a tam zazní něco…
    08:07 19.09.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
25.3K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Soundwaver
19. 9. 2020 11:52

dneska jsou zatím zřejmě dobré přijmové podminky z Rakouska, na Nymbursku jede poměrně dobře Jauerling. hraje mi na FM 89,4 OE3, 91,5 OE1. co mě ale mrzí, že ze stejné kóty nejde FM4 na 98,8. chytá taky dneska někdo?

TÉMA
dálky Na FM
Michal
Reply to  Soundwaver
19. 9. 2020 11:59

Právě v Liberci poslouchám na dipól pohozený v bytě polské rádio Koszalin na 103,1 MHz (380 km).
Hraje mi i Bayern 3 na 99,4 MHz, ale to už je taková klasika při lepších podmínkách.
Jo a ještě na 106,4 MHz ČRo ČB.

Last edited 4 let před by Michal
Matyas
Reply to  Soundwaver
19. 9. 2020 12:11

U mě je aktuálně místně Linz/Lichtenberg a Alpské vysílače Hochries a Wendelstein.

Matyas
Reply to  Oviradio.cz
19. 9. 2020 20:29

To je milé, když se to člověku takto poštěstí a počasí přeje. Byl jsem v přírodním parku na Džbánech a podařilo se, na severovýchodní straně: 5B Polskie Radio, to bylo na polovině (neměl jsi ho tam i ty?) a načetlo se 11B Polskie Radio z Krakowa.

Last edited 4 let před by Matyas
Vaclav
Reply to  Soundwaver
19. 9. 2020 13:22

Ja na zlinsku právě teď neregistruji zlepšené podminky, Jauerling nebo Vídeň Kahlenberg jdou ve standardní slabe sile signalu. Vůbec se to neda srovnat s prvnim vikendem v cervenci, kdy s mobilem v posteli jsem stabilne možná i automaticky naladil prvne v životě 92,4 nekde ze Semeringu FM4 ktere taky šlo z ne o mnoho kvalitne hure, od nasich hranic vzdálenějšího Graz Shockl 101,7. Podstatnou podminkou je denní doba, takže nejen tyto cervencove ulovky musely byt realizovani nejlepe do 10 hod. dopoledne, ted kolem poledne nebo po je pozdě, příčinu bych viděl rušení velkou intenzitou slunečního záření, kdy ale naopak mohou byt rano zvýhodněné vysilace směr zapad na ukor vychodnich.

Last edited 4 let před by Vaclav
Jarda
Reply to  Oviradio.cz
19. 9. 2020 08:04

ja momentalne přišel o 12D z německa 😀

Jirka
Reply to  Oviradio.cz
19. 9. 2020 12:18

Všechny? Třeba ČRo Hradec Králové v multilexu ČRo není. Nechápu. Když ČRo multiplex vysílá z vysílače Trutnov – Černá hora, je hlavním vysílačem pro Královéhradecký kraj a svým dosahem pokryje celý kraj. A v něm není program regionální stanice v daném kraji.

TÉMA
DAB+ multiplex ČRo
Jarda
Reply to  Jirka
19. 9. 2020 12:21

tak čro tam má chybu, když v te prezentaci uvaddějí, že mají ve svém muxu i čro hk, kv a sever. Asi to jen někdo nakopíroval, aniž by znal fakta.

Michal
Reply to  Jirka
19. 9. 2020 12:57

ČRo HK je v multiplexu Teleko, v Praze na 11A, z Černé Hory na 5D.

Last edited 4 let před by Michal
Jirka
Reply to  Michal
19. 9. 2020 13:11

To je sice pěkné, že je v soukromém multiplexu. Ale Teleko nevysílá z vysílače, který je na vrcholu hory. A vysílá s malým výkonem. A tak nepokryje celý kraj. A Královéhradecký kraj není placka. A tak i příjem ČRo HK v Hradci Králové v DAB+ není dokonalý. ČRo chce propagoval digitální rozhlas a přitom posluchačův v rerionu nenabídne vysílání regionální stanice v daném kraji. Je logické, že z hlavního vysílače v kraji bude i regionální vysílání. Trutnov – Černá Hora – ČRo HK, Pardubice – Krásné – ČRo Pardubice, Liberec – Ješted – ČRo – Liberec…
Opravdu informace o uzavřené ulici třeba v Písku nebo o stavbě nového stadionu třeba v Klatovech je pro někoho v Náchodě nebo v Nové Pace nepotřebné

TÉMA
DAB+ multiplex ČRo
Michal
Reply to  Jirka
19. 9. 2020 13:18

Prostě těch regionálek mají moc a když chtějí jet v SFN tak tam musí mít „všechny“. Kdyby tam přidali ještě HK, Sever a KV, tak by museli u ostatních ještě víc snížit bitrate a to by byl ještě větší hnus než teď.

Jirka
Reply to  Michal
19. 9. 2020 13:22

Nahradit Plzeň nebo Č. Budějovice stanicí v daném kraji

TÉMA
DAB+ multiplex ČRo
Michal
Reply to  Jirka
19. 9. 2020 13:26

To by pak nefungovala SFN, kdyby obsah všech multiplexů nebyl stejný ne?

Jirka
Reply to  Michal
19. 9. 2020 13:34

A k čemu jsou mě informace z jiných krajů?

TÉMA
DAB+ multiplex ČRo
Michal
Reply to  Jirka
19. 9. 2020 14:03

K ničemu, ale funguje SFN.

H.
Reply to  Michal
19. 9. 2020 17:16

Tím se ale popírá jedna z proklamovaných výhod DABu, a sice efektivní využití spektra. Vejde se tam víc stanic, ale musím vysílat i stanice, které v daném místě nemají smysl.

Míra
Reply to  H.
19. 9. 2020 19:09

Já mám pořád pocit, že 12C a 12D je jen dočasné řešení. Pro ČRo by bylo vhodnější členění na 3 nebo 4 celky. Nemusela by se použít druhá celoplošná síť a při přechodu na EEP-3A by bylo místa dost.
Musely by se vyrobit 3 nebo 4 streamy, což by současný headend asi nezvládl, ale když si vezmete, kolik stojí headend a kolik stojí ročně další celoplošná síť navíc, tak není o čem.
Každopádně v současné situaci je třeba okamžitě přejít na EEP 3-A a umístit ty tři nebohé regionálky do ČRo ČRa muxu.

PVo
Reply to  Míra
19. 9. 2020 21:31

Myslím že vysílat regionální programy v celoplošné síti je nesmysl.. zvlášť když je část dne (jako třeba teď) pro všechny stejný=centrální program.

Last edited 4 let před by PVo
Michal
Reply to  Michal
19. 9. 2020 13:25

….

Last edited 4 let před by Michal
Jakub
Reply to  Oviradio.cz
19. 9. 2020 20:35

12D – potvrzuji příjem na Radyni u Plzně (550 m.n.m) na kapesním rádiu Renkforce DAB-Pocket (12 dílků ze 16ti).
V minulém týdnu ještě ticho.

Otázkou je odkud je signál – nejspíše Javořice – okolo Rokycan tu a tam hraje Radiožurnál právě z Javořice.

Last edited 4 let před by Jakub
Pezos
17. 9. 2020 18:42

RTVS-Rádio Slovensko po letech mění strukturu ranního vysílání. Nově bude rozděleno na 2 pořady: Budíček Rádia Slovensko 4:30-6:00 a Dobré ráno Slovensko 6:00-9:00. Pokud si dobře pamatuji, ve 4:30 se už kdysi začínalo.

https://www.rtvs.sk/novinky/zaujimavosti/234410/ranne-vysielanie-radia-slovensko-sa-od-pondelka-zmeni

TÉMA
Rádio Slovensko – ranní vysílání
Jarda
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2020 17:52

am switch off je vidět i po evropě a jinde, spoustu stanic ho postupně vypíná, například bbc, nebo tak 😉 takže vypnutí těch energeticky extra náročných vysílačů je rozumný krok, třeba do budoucna toto vysílaní uplně zmizí.

Lohen1
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2020 23:31

No vidíte, mě naopak mrzí, že třeba dv 270mhz nenahradili technologií DRM. A že jí Evropa obecně nepřijala. Střední i dlouhé vlny zůstanou zbytečně nevyužité. Přitom kdyby použili tuto technologii byť jen pro Radiožurnál, mohli vysílat s menším výkonem a nižšími náklady po celé Evropě. Ideální o dovolené nebo pro dálkové řidiče. Tohle net v mobilu pořád ještě zcela nenahradí.

Pezos
Reply to  Lohen1
18. 9. 2020 00:36

Jak je na tom DRM s odolností proti rušení od (vzdálených) blesků? Třeba HD radio je na tom hodně bídně.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2020 11:46

záleží také kolik z těch “nevědoucích” nově pokrytých obyvatel by rádo poslouchalo Wave, Junior DDur, Jazz,DAB Praha, Retro a místně možná ještě Plus,. Nic navíc zatím DAB (=tedy celoplošně prakticky jen mux ČRo) oproti fm nepřineslo..

PVo
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2020 12:51

potenciál DABu dělá nabídka a zatím obsažené stanice moc ten potenciál bohužel nenavyšují.

Soundwaver
Reply to  Oviradio.cz
20. 6. 2022 11:24

pokud jste v dosahu Sunshine-Live právě tam jedou celý den mixovaný sety v ramci oslav 25 let. momentalne našlaplej 90s trance mix, uvidime, v jakym styli budou další. 🙂

TÉMA
Sunshine-Live
millhaus
Reply to  Soundwaver
20. 6. 2022 20:41

Jojo Sunshine-Live je pro mě nejlepší rádio a poslouchám ho od doby co bylo ještě na satelitu v analogu.

TÉMA
Sunshine-Live
Soundwaver
Reply to  millhaus
21. 6. 2022 12:33

i když teda taky prošlo za celou dobu asi změnama, ne? dokonce jsem se někde dočetl, že někdy kolem roku 2000 z něj chtěli udělat popové radio a odkupem jiným majitelem (co má mj. PSR) se tam taky hodně věcí změnilo. dost si tam lidi nedávno na FCB stěžovali třeba na Ed Sheerana v playlistu apod.
kdy vám, co S-L posloucháte delší čas, pripadalo nejlepší? (otázka i samozřejmě na všechny)

TÉMA
Sunshine-Live history
Last edited 2 let před by Soundwaver
DJ Basslicker
Reply to  Soundwaver
21. 6. 2022 15:26

Sunshine Live ladím od roku 1999 a velice pravidelně. Nejlepší éra za mě rok 2000 – 2004 , kdy se jelo prakticky nonstop moderované vysílání, pořady Pick Up s Warmduscherem, ODCtop40, DJ TOP 50, Uptrax Charts , SL charts plná kvalítních hitů. Dle mého i nejlepší pořad, který se měl několikrát vrátit Welcome To The Club s Klubbingmanem. Momentálně jediné, co se dá poslouchat je určitě matador Eric SSL a DJ Falk, kluci to tam z Mannheimu táhnou, nebýt jich, tak ta Berlínská skvadra rádio položí. Chválím ještě Christopha v úterý s 90kama, ale jinak šel Sunshine Live bohužel kvalitativně dolů, mě vyloženě chybí mluvené slovo, spousta přejatých pořadů si mohu naladit na internetu. Rádio bylo více srdcařské, on o tom vlastně Eric SSL v roce 2016 hodně mluvil a naštěstí vybojoval stále fungující studio v Mannheimu. A legendární maskot Clubby taky chybí, sice mají přes 30 streamů, ale bohužel se tam muzika často opakuje.

TÉMA
Sunshine-Live History
Michal R.
Reply to  DJ Basslicker
21. 6. 2022 19:46

Naprosto s vámi souhlasím . Lépe bych to určitě nenapsal . Jen bych vás doplnil že dobrým pořadem je i Sunday Session vždy v neděli od 20 hodin s DJem Paul Van Dykem.

Last edited 2 let před by Michal R.
Míra
Reply to  Soundwaver
21. 6. 2022 15:48

Poslouchal jsem ho ještě před rokem 99 a neměl jsem dojem, že by bylo vyloženě 100% tanečním rádiem.

Soundwaver
Reply to  Míra
21. 6. 2022 21:19

takže před 99. v porovnání třeba s Trianglem hrál S-L méně dance music? i když je fakt, že na wikipedii píšou, že v letech 97-98 hráli dokonce i Rammsteiny.
to by mě zajimalo, kde z hlediska taneční hudby bral inspiraci tehdejší Triangl, měl jsem za to, že právě u nich. byť nepochybuju, že v té době už i jiná taneční radia nějaká byla.

Míra
Reply to  Soundwaver
21. 6. 2022 21:34

Ano hráli třeba aktuální „rockové“ věci z alba Ultra od Depeche Mode.
Mimochodem od roku tuším 1997 běžel seriál La Femme Nikita a tady si dovolím jednu vzpomínku:
https://www.youtube.com/watch?v=-j2DpxWclDg

Pezos
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2020 18:07

Třeba „CD kvalitu“ 48 kbps 😀

Pezos
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2020 19:23

No, já vím, ale toto spojení jsem našel na webu rozhlasu v článku shrnujícím dnešní událost.

JM.
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2020 21:26

DAB+ by se měl FM zvuku minimálně vyrovnat. Jinak absolutně ten přechod nemá smysl. Ano, cílem broadcastingu by sice nemělo být vysílat v FLACu resp. nějaké technicky dokonalé kvalitě, k tomu jsou už dneska HQ streamy a kdo má doma HiFi sestavu, má doma jistě i internet. DAB je určen zejména pro mobilní pokrytí a chtít od něj lepší kvalitu než FM stereo je zbytečné. Prakticky se ale s DABem alespoň u nás (ČRo mux, ČRa mux) kvalita zvuku oproti FM znatelně zhoršuje a je to slyšet i v obyčejném autě, není k tomu ani potřeba nějaká HiFi sestava!

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale jakékoliv obhajování nekvalitního zvuku v DABu mi přijde totálně nemístné, stejně jako lhaní o tom, že zvuk v současném ČRo muxu je „CD kvalita“, což předvedl na tiskovce technický šéf ČRo. Tím spíš, když ta technologie kvalitní zvuk umí (jak lze vidět zejména v Německu), ale je nekvalitně nastavována podobnými lidmi, co tvrdí, že 48 kbps je lepší zvuk než na FM a přepínají FM vysílače do mona.

Oproti FM by pak jistě DAB měl přinášet lepší nabídku a srovnatelné pokrytí, aby motivoval posluchače k pořízení rádia. Ale pokud bude technická kvalita horší, tak to bude krok zpátky.

LiborV
17. 9. 2020 11:15

DAB, INTERNET nebo FM, aneb jakou máte zkušenost s kvalitou příjmu. Líbí se vám kvalita příjmu, nebo raději dáváte přednost internetu, či FM. A proč?

TÉMA
DAB
PVo
Reply to  LiborV
17. 9. 2020 11:32

kvalita příjmu je u mě za obsahem, teď FM poslouchám málokdy, ale ze dřív se pamatuju že jsem poslouchal u Pardubic radši na rádiu R.I.O. Taneční párty Pavla Bárty (a to byl fakt mizerný příjem) než abych poslouchal místní Profil ve stereo kvalitě…. Nebo později RZP z Kaňku nežli místní Life (než RZP přesunulo vysílač na Chvaletice ale i tak byl příjem méně kvalitní).

TÉMA
DAB zatím nemám důvod ladit
Last edited 4 let před by PVo
Míra
Reply to  LiborV
17. 9. 2020 12:15

-FM – vyházet polovinu současných kmitočtů, zvednout průměrnou hodnotu modulačního výkonu o 3dB, zavést povinnost, nechat si nastavit modulační procesor odborně a vkusně.
-DAB+ sítě ala ČRo povinně v 3-A, případné regionálky do 500W povinně v 1-A s nižším koeficientem poplatku za výkon na účet ČTÚ, než u vysokovýkonných sítí. Zákaz používat audio výstupy FM modulačních prosesorů, které jsou pro FM fyzicky využity, pro účely krmení DAB. Striktně hlídat použité kodeky do 48kbps V2, 56 až 88 V1, od 96 LC (platí pro stereo).
-INTERNET – zrušit běžné mp3, používat aac. Zakázat ovšem zcela používání SBR a PS (mp3PRO a HEAACV1 a V2). Stanovit minimální hranici pro LC stereo na 88kbps, Snížit cenu dat o 70%, nebo vyjmout poslech audiostreamů do 128kbps z datových balíčků.

Osobně používám doma Internet, FM, občas DAB – vše na Lídláčku. V autě FM a DAB napevno. V práci FM (bohužel jsem nucen poslouchat Rock Rádio).

FM- lepší nabídka, než DAB. Rušivé artefakty ve zvuku za jízdy, debilně nastavené modulační procesory.
DAB- občas strašnej zvuk, nutnost zvýšené schopnosti přemýšlení regulátora (ČTÚ). Problémy se SFN. Vysoká cena komponentů. Lokální vysílatelé to musí patlat napůl svépomocně. Nešumí a nepraská ve zvuku.
Internet – používá povětšinou nesmyslný kodek mp3, jinak spokojenost.

Last edited 4 let před by Míra
PVo
Reply to  Míra
17. 9. 2020 12:46

technologické parametry nějaké hladiny kvality by měly být nedílnou součástí licence, jinak je nelze po provozovateli vyžadovat. Tak jako teď na FM chybí jasně definované parametry programové (aby nešlo předělat z Helaxu Blaník atp). Na DAB asi budou vzhledem k těm cca 70 pozicím stačit ty parametry kvality vysílání a programové mohou být o dost volnější.

Míra
Reply to  PVo
17. 9. 2020 13:10

Musím říct, že když dneska v přímém přenosu kdokoliv řekne, že volná kapacita DAB je v ČR jestě 80 celoplošných + 800 regionálních pozic, tak to jdu do kolen. Asi mi něco uniká. Jsem přenos okamžitě vypl…

PVo
Reply to  Míra
17. 9. 2020 13:22

jako dnes na té konferenci? slyšel jsem jen konec…, a proč do kolen? konečně díky DABu tato sféra může fungovat na ryze komerčním základě a ne spíš na základě toho kdo rozdá více triček jak se tady taky někdo vyjádřil…

Míra
Reply to  PVo
17. 9. 2020 13:40

Kdyby zůstal u čísla 80 technicky možných, volných celoplošných DAB pozic, tak neřeknu půl slova. Ale zmiňovat vůbec sousloví „regionální DAB“ vysílání je, jako čekat na narození Nostradama. Navíc to číslo 800 je totální kravina. Jinak já bych byl rád, kdyby nějaké DAB regionálky existovaly, ale současně je nutné mít i celoplošnou nabídku. Je to nutné pro udrżení DAB technologie při životě. Současně je třeba se vyvarovat tak komplexního průseru, jako je K26 u DVB-T2. Vlastně, DAB si nemůže dovolit průser vůbec žádnej, když pominu fakt dlouhého čekání.

Last edited 4 let před by Míra
PVo
Reply to  Míra
17. 9. 2020 14:05

Proč by regionální DAB vysílání nebylo možné? co vím z jiných zemí tak jsem četl že existuje, jak je to kapacitně neumím posoudit – 800 mi přijde také dost – i když to je tak 5-6 muxů v každém kraji (800/15 krajů je 53 rádií na jeden)… to by asi mohly frekvence být k dispozici . Ale že je nutné dostat do DABu všechny naše (skoro)celoplošky souhlasím. Btw skutečná regionálka mnohde není ani už jedna (např Pardubice, myslím kromě ČRo). Ostatně si myslím že dost současných regionálek -jsou si myslím často spíš nuceně regionální kvůli chybějící kapacitě na fm- bude v DAB vysílat raději celoplošně nebo v dost větším rozsahu než teď na fm…

Last edited 4 let před by PVo
Míra
Reply to  PVo
17. 9. 2020 17:00

Pozor, co je myšleno slovem „regionální“. Pokud někdo hovoří v jedné větě o celoplošné, rekněme i s ČRo necelé stovce programů (to jest kompletních cca 7 celoplošných aukčních kmitočtových sad), pak na regionální vysílání o omezených parametrech nezbývají kmitočty téměř žádné.
Okolní státy nechtějí, abychom ve finále vysílali na jakýchkoliv jiných kanálech, než na aukčních.

PVo
Reply to  Míra
17. 9. 2020 17:16

to je možné, říkám že to nejsem schopný posoudit, co přesněji znamená témeř žádné? je někde přehledně uveden seznam možných kanálů po krajích s možnostmi sítě či jen regionální aby to pochopil i člověk mimo telekomunikace?

Míra
Reply to  PVo
17. 9. 2020 21:38

Třeba v ČB máme navíc pro čistokrevný DAB bubláček krom kanálu 7A ještě dva další, ale pokud jeden vyberu, tak druhý zablokuju. Takže dohromady dva. Ale koordinace budou diplomaticky složité a budou obnášet směrové AS…..ve finále to bude jen o píď lepší, než VKV bubláček v centru města.
Vše oststní jsou Češi a Rakušáci, úplně plno, již teď.
Pokud se podíváte na koordinace pro Kleť, tak mnohé z nich jsou od začátku celkem o ničem.
To je podobné, jako když v Šumavských Hošticích při nefunkčním Javorníku hraje Wendlstein.

PVo
Reply to  Míra
17. 9. 2020 23:53

Dva další volné DAB kanály ještě mimo kanálů pro uvažovaných cca 8 celoplošných sítí? to by byl dostatečný datový tok pro 20-30 stanic a to se neobsadí ani pokud uvažuju že by většinu třeba obsadily rádia, které by nechtěly vysílat celoplošně ale jen třeba ve 2-3 krajích.

Míra
Reply to  PVo
18. 9. 2020 06:36

A to je ten lepší případ (jinde nemusí mít nic), pokrytí bídné a navíc souhlas okolních států je ve hvězdách. Takže se pořád nemůžem dostat na těch 880 programů. Jsme na 100 až 120. Ale neříkám, že je to málo. Proto jsem psal, že je to zavádějící hausnumero. A zároveň píšu, že to teoreticky umožňuje povypínat polovinu FMka, aby bylo opět použitelné. Uvidíme, jak dopadne aukce. 4xČRa, 2xDB, 1xsdružení RTI-TELEKO+někdo na jižní moravě a Dačicku, zbylé kmitočty převést do regionálek. Záleží na ceně a podmínkách aukce. Moc nevěřím tomu, že firmy ala RTI budou schopné koupit si jeden celoplošný blok pro sebe. RTI by teoreticky mohlo jít na Políkno JH a přidat Táborsko. Ale to už jsou zbytečné spekulace.

PVo
Reply to  Míra
18. 9. 2020 08:52

800 asi myslel kdyby většina vysílala jen v jednom regionu (kdyby bylo 20 samostatných programů v každém kraji tak je to celkem 600) . Ostatně i ty uvažované (skoro)celoplošné sítě často nemají všude frekvence stejné a tedy jde na nich spustit různá rádia v regionech s odlšným kanálem – někde jsem viděl nějaký předpoklad sestavení těch sítí po kanálech, ale už nevím kde…
Mám představu že je kapacita větší než bude potenciální zájem provozovat tolik rádií

Last edited 4 let před by PVo
Míra
Reply to  PVo
18. 9. 2020 09:12
PVo
Reply to  Míra
18. 9. 2020 10:39

jo díky, zajímavý článek.
jinak v jiném článku od stejného autora:
Maximální počet přijímatelných soukromých stanic po krajích (květen 2019):
Jihočeský – 23
Jihomoravský – 24
Karlovarský – 15
Královéhradecký – 10
Liberecký – 17
Moravskoslezský – 19
Olomoucký- 16
Pardubický – 17
Plzeňský – 16
Praha – 24
Středočeský – 18
Ústecký – 16
Vysočina – 20
Zlínský – 21
a i kdyby se výběr zvýšil třeba jen 4x tak se ti to zdá stále málo? tak zhruba tak si myslím že je to na hraně ufinancování a kapacita DAB sítí je vyšší.

Míra
Reply to  PVo
18. 9. 2020 11:22

Jen mi šlo o to, že pán z ČRo míchal dohromady jablka s hovězím. Opakuji, že není důvod rušit FM, ale je na snadě mu odlehčit. Dohromady s DAB je kapacita dostatečná. Jen jde o to, jak napsat aukci. ČRa dostávají prachy od ČRo, takže podmínky na startu nebudou stejné. Do druhé kategorie můžeme zařadit RTI, Teleko a možná i DB a v teoretické rovině zbývají „menší FM hráči“ jako Color/Hey … a samozřejmě, že v současné době není právní problém, aby si DAB vysílač zřídila fyzická osoba.

PVo
Reply to  Míra
18. 9. 2020 12:28

o rušení FM pásma jsem nikde nemluvil ( i na něm se dá také vystavět prý až 12 dab sítí jak jsem četl), Jde o to nenechat hlavní podíl na FM zabetonované mafii s tím že do DABu dá akorát nízkorozpočtové samohrajky, (Hrabák mluvil o bratříčcích Impulsu) . Nejlepsí bude, a myslím si to už od vypnutí celoplošných sítí na FM v Norsku, nechat fm pásmo regionálním projektům ( do pokrytí třeba 20% obyv.ČR)
Případně třeba mít licenci na 1 sít na FM znamená pro provozovatele nutnost provozovat další 2 sítě se stejným rozsahem pokrytí a moderace jako má ta „bonusová“ sít na fm. Tim se uspokojí i lidé kterí nechtějí obněnit své stávající radiopřijímače

Míra
Reply to  PVo
18. 9. 2020 13:26

Převod FM do digitálu by musel být celoevropskou zaláležitostí. Pokud by se řeklo, přejdeme v roce 2030, musely by se prodávat vybavené přijímače už dneska.

PVo
Reply to  PVo
3. 10. 2020 19:22

koukám v souvislosti s volbama, že krajů není 15 jak jsem měl chybně zafixované v paměti, ale jen 13 (případně 14 pokud se počítá samostatně i Praha). To tedy počty trochu mění.

TÉMA
oprava
PVo
Reply to  Oviradio.cz
3. 10. 2020 23:54

ok, otázkou je zda se pro zavádění DAB+, budou vyčleňovat Praha a střední Čechy jako 2 samostatné regiony nebo jen jeden, A nemusí být v hranici současných krajů ani jinde (jako při první televizní digitalizaci byly v mapách Pardubický a Hradecký kraj uváděn jako jeden region Trutnov).

Jirkas
Reply to  PVo
4. 10. 2020 17:50

Nekde byl kdysi plan rozcleneni a Praha a stredni Cechy uplne solo.

Michal R.
17. 9. 2020 10:02

Zde mužete právě sledovat Tiskovou konferenci Českého Rozhlasu k pokrytí a informacím ohledně digitálního rádia DAB+ .
https://www.youtube.com/watch?v=5gQhSw6mae4

TÉMA
Český Rozhlas DAB+
Míra
Reply to  Michal R.
17. 9. 2020 10:16

To jsou zase merketingové keci.

PVo
Reply to  Míra
17. 9. 2020 10:55

mohl jsem to pustit až později (předtím jsem měl net míting) a mluvili to tom připravovaném sportovně rockovém rádiu a rádiu pro seniory… Ale o ČRo Trance nikoliv. Přitom podle názoru dvou lidí tady je to okrajový formát, tedy přesně vhodný pro veřejnoprávní rozhlas. Jazz mohou pustit komerční sféře… Třeba MB má velký zájem na vytváření pestré a rozmanité nabídky tak se toho jistě ráda chybtne 🙂

Last edited 4 let před by PVo
Jirka
16. 9. 2020 20:05

Tak po několika letech se snad dočkáme u Radia Zet na pražské 101.1FM konečně normálního zvuku, ne zvuku silně utopeného a bez výšek.. psal jsem léta opravdu na vsemozna mista a po 3 letech reakce.. 🙂 cituji.. „ víme o tom. Je to v jednání s našimi techniky. Jen to není záležitost jednouduchého seřízení, ale běh na delší trať. Věříme, že se brzy všichni dočkáme.“

TÉMA
Radio Z – zvuk na 101.1 FM
Jirka
Reply to  Oviradio.cz
16. 9. 2020 20:38

Aby to dalsi 3 roky neserizovali. 😀 Chce to fest, i to mluvene slovo se spatne posloucha.

TÉMA
Radio Z – zvuk na 101.1 FM
HOME
25.3K
0
Přidejte komentář, prosím.x