Nejnovější komentáře

  • Jakub DXer: Já ty dekadovký (v podání TV stanic na satelitu) rád nemám, protože to vnímám jako omezení… Jo, rád si připomenu…
    16:01 26.07.2024
  • PVo: a mají repertoár od Bacha po Vlacha? .. odhaduju (resp. nechce se mi to na netu hledat) že jde o…
    13:13 26.07.2024
  • Oviradio.cz: Absolute 80s, Heart 70s, 80s80s, Nation 90s atd., základem vždy mainstreamové hity.
    11:36 26.07.2024
  • PVo: „dekádově vymezené formáty“ moc nechápu (pokud jsou tedy vymezené JEN dekádově) a nevěřím v jejich úspěch.
    10:58 26.07.2024
  • Oviradio.cz: Samozřejmě, ale počítám jen subjekty, které mají nějaké profesionální zázemí, obchod, strukturu. Color je v kategorii nadšeneckých projektů, smysluplné pokrytí…
    10:11 26.07.2024
  • Jakub DXer: Abych byl objektivni, tak mimo mainstream je hudebně i Color rádio, takže to.ukousava taky z pomyslného koláče možných nových projektů…
    09:50 26.07.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
24.7K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
LiborV
16. 9. 2020 16:07

Kde a na čem posloucháte rádio nejčastěji? Jste ve sledování rádia střídmí nebo vám hrají oblíbené stanice celý den?

TÉMA
Kde posloucháte rádio
Jarda
Reply to  LiborV
16. 9. 2020 16:12

V autě a v práci 🙃😏

Jirka
Reply to  LiborV
16. 9. 2020 16:17

V aute a doma na hifi. Mam svoje oblibene stanice. V praci se radio poslouchat neda, tam jede samy kolovratek Fajn, vedle zase Blanik apod hnusy.

LiborV
Reply to  Jirka
16. 9. 2020 17:18

Rozumím. Někdy je opravdu složité poslouchat to, co v práci nebo na veřejných místech vyberou ostatní. U nás v práci rozhodl správce budovy, že po chodbách bude hrát potichu rádio. Radoval jsem se, když začali pouštět Oldies radio. Po měsíci jeho poslechu při přesunu po chodbách, si uvědomuji, že ani alternativa nemusí vyhovovat vždy a každému. Proto je dobré, když můžeme poslouchat rádio podle svého. Doma využívám zahraniční fm rádia prostřednictvím internetu (přes rádio v kuchyni a HIFI v ložnici). V mobilu pak čas od času rádia přes aplikaci TuneIn. Kde a na čem posloucháte rádio vy?

TÉMA
Kde posloucháte rádio
J K
Reply to  LiborV
16. 9. 2020 16:53

Rádio poslouchám téměř pořád, když jsem doma nebo na cestách. Doma poslouchám na DAB+/FM/internetovém rádiu z Lidlu, kde poslouchám prakticky pouze v DABu a přes internet. Na zahradě nebo když jedu někam na delší dobu, tak beru sebou bluetooth/FM/DAB+ reprák od JBL, na cestách pak přes malé kapesní FM/DAB+ rádio, případně jen FM přes mobil, případně FM v autě, jelikož ale nejsem řidič, tak jsem nucen poslouchat zejména Impuls, případně při čekání na někoho si stanici zvolím sám

J K
Reply to  J K
16. 9. 2020 22:05

Tak také ještě doplním svůj „denní program“

Ráno mě stabilně již několik let probouzí Ranní Radiožurnál, na rádiu mám ho mám nastavený i jako budík, takže se rádio každé ráno samo zapne a hraje zhruba hodinku až do mého odchodu.

Cestou, pokud jdu občas sám nebo jedu někam dál, tak opět pokračuji s Radiožurnálem, tentokrát ve sluchátkách z výše zmíněného kapesní rádia, případně mobilu.

Dopoledne jsem ve škole (podotýkám, že je mi 19), ale když jsem někdy doma, tak podle hosta někdy poslouchám rozhovor Lucie Výborné a pak pokračuji s ČRo Rádio DAB Praha.

Odpoledne pak odpolední regionální blok na ČRo Sever. Mezi 16 – 17 Radiožurnál, po 17. hodině někdy 20. minut Radiožurnálu, jinak přepínám. Dříve jsem poslouchal standardně v tomto čase Hitrádio, poslední dobou ale dávám přednost spíše Fajnu nebo Frekvenci 1, podle nálady a pokrytí v daném místě. Obě rádia jsou mi za poslední rok sympatičtější než bývala. Doma někdy v tomto čase jako oddech ladím i MDR Sachsen, kde oceňuji u nás ne moc ohraný hudební výběr a zároveň si přitom procvičuji němčinu.

Večer po dvacáté hodině mám pak program různý, většinou procházím program Radiožurnálu, Dvojky, Plusu a vybírám z něj, někdy si pustím nějaký podcast nebo audio z archivu, jindy hudbu ze Spotify/YouTube, někdy nechám hrát třeba Frekvenci 1, někdy něco zahraničního, zkrátka podle nabídky, času a nálady.

Víkendy vypadají dosti podobně. Krom toho vždycky čas od času poslouchám i další rádia, spíše ale pro kontrolní poslechy, abych zjistil, co je na nich nového, než že by mě nějak více oslovovali.

Výše popsané platí pro stav, kdy jsem doma/na zahradě. Na cestách po ČR v poslední době jedu stabilně Radiožurnál, příp. Fajn/F1/Relax, příp. vyzkouším něco místního, je-li něco zajímavého dostupné, což se moc nestává

frkotou
Reply to  LiborV
16. 9. 2020 18:25

Mám práci (zatím ještě 😀 ) doma, takže díky bohu nemusím řešit poslech něčeho, co nechci. Celý den mi jede jedna oblíbená stanice a večer pak přepínám na svůj playlist skladeb.

PVo
Reply to  frkotou
16. 9. 2020 20:05

Hitrádio City Brno…

frkotou
Reply to  PVo
16. 9. 2020 20:19

Občas taky přepnu. 😉

LiborV
Reply to  frkotou
16. 9. 2020 20:26

Kde posloucháte rádio nejčastěji? V práci?

PVo
Reply to  LiborV
17. 9. 2020 10:25

píše že v práci je vlastně doma při práci

PVo
Reply to  frkotou
17. 9. 2020 10:22

Občas? tady jej totiž propagujete dost často, proto jsem to napsal, aby bylo jasno a nemusíte kolem toho dělat mlhu . nemyslel jsem to nějak negativně i když je MB nejen u mě v nemilosti….někdo je poslouchat musí, kdybych dal na psané proklamace/pózy tak třeba tady je to samý R1/ Color, atp ale realita je víc viz Radioprojet.

frkotou
Reply to  PVo
19. 9. 2020 16:26

Jestli myslíte často ty 3 komentáře, kde o nějakou propagaci ani nešlo, tak budiž.

PVo
Reply to  frkotou
19. 9. 2020 20:54

nepočítal, jsem to ani nepročítal zpětně, jen jsem měl ten dojem…, nicméně se stačí podívat na Váš facebook a nespletl jsem se 🙂

frkotou
Reply to  PVo
19. 9. 2020 22:34

Hledat umíte, to musím uznat, samozřejmě také nic ve zlém. Každopádně, jak už jsem psal, Hitrádio jaksi k životu nepotřebuji, takže tak. Teď třeba celý večer jedu Color. Hitrádio už tu raději tedy nebudu vůbec zmiňovat, abych nebyl ukamenován. 🙂

Last edited 3 let před by frkotou
PVo
Reply to  frkotou
19. 9. 2020 23:57

Poslouchat můžete co chcete, víc oceňuji stání si za svým než jakoukoliv pózu. Jakýkoliv vkus na vnímání hudby nemůže být špatný – jestli posloucháte tedy hlavně Color tak mi to nevadí úplně stejně.. 🙂
Použil jsem slovo propagace= prostě jste o brněnském Hitrádiu několikrát sal Já taky mluvím hlavně o rádiích který mě zajímají…

frkotou
Reply to  PVo
20. 9. 2020 00:01

Však v pořádku, jen jsem z toho měl pocit, že Hitrádio je tu nějaké sprosté slovo, i když to tak asi skoro bude. 😀 A nedivím se… 😉

Soundwaver
Reply to  Oviradio.cz
20. 9. 2020 11:15

máte pravdu, že Fajn nyní pokrok určitě udělal, driv tam hrali třeba Xindl X, Tři Sestry apod, je dobré, že se vyprofilovali až sem. sám si ho v autě i doma občas pustim a nekolikrat jsem musel, hlavne u novinkových pořadů hledat zpětně nazev songu, protože se mi líbil. jediné, co asi většině vadí, jsou zvýšené rotace a možná i horší kvalita zvuku .

jednou jste psal o tom, že třeba Blaník by mel převzit otěže 90kové (možná eurodance) hudby. neměli by to ale vybírat jiní lidé,, nez ti, co vybírali H. Zagorovou, V. Špinarovou apod?

TÉMA
formát Fajnu a přesuny formátů
Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Soundwaver
20. 9. 2020 17:56

…to byl můj první soukromý úkol, když jsem přišel na Fajn. Zbavit playlist skvěle testujících, ale za mě formátově naprosto nevhodných songů. Xindl a spol 🙂 Nic proti nim. A jestli u novinkových speciálů hledáš zpětně názvy songů, tak si pusť Fajn Fresh Radio a Shazam nevypneš vůbec 🙂 A rotace tě tam taky trápit nebudou. Já samozřejmě to rádio nebudu sám chválit, to by smrdělo :), ale kdokoliv mu zatím dal šanci, tak není úplně proti. Jo a hraje to 256 kbps 🙂

Žorž

Dobrý den, Libore 🙂 Bylo by fajn, kdybyste playlist zbavil i Bena Cristovaa a jemu podobných 🙂 Neměl bych pak důvod vás přepínat.
Nějak nechápu „zpěváky“ kvílející hlasem upraveným tak, jako by viseli v průvanu za tu část těla, která dělá muže muži… 😀

Last edited 3 let před by Žorž
Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Žorž
20. 9. 2020 21:04

🙂 To se nestane Žorži, Bena si necháme. U lidí pro které Fajn vysílá je Ben jednoduše nejenom hvězda, ale je to i člověk, jehož názory jsou pro ně asi docela důležité. Jednoduše nejsme rádio pro každého. Ale díky za názor…

Jirikovo

Mě Fajn taky strašně sedí. A ranní šílenec Vašek je ráno pecka. Ale taky jsem si kolikrát říkal, jak by vše vylepšilo zmizení všechno Criszovao, Mirai a další češtiny.
Ale chápu, cilovka jsme už spíš pro Hitko a tak tyhle interprety moc nechápu. Nicméně děláte to dobře 🙃

Žorž
Reply to  Jirikovo
20. 9. 2020 21:37

Na druhou stranu spousta interpretů, které Fajn hraje, se postupem času pěkně vyloupla 🙂 Dřív jsem třeba nesnášel Lady Gaga, Miley Cyrus nebo Justina Biebera a v posledních letech dělají jeden hit za druhým 🙂 Mimochodem, Libore, díky za nového Davida Guettu a Siu: luxusní pecka!

Žorž
Reply to  Jirikovo
20. 9. 2020 22:06

Cílovka pro Hitrádia? Mám je rád, ale poslouchám hlavně novou muziku 😛
Jsem trochu fanatik, takže si prakticky denně aktualizuji playlisty o novinky. Tohle u mě frčí tenhle týden 🙂

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Oviradio.cz
20. 9. 2020 17:52

…já jsem tak před 5 až 10 lety Fajn Radio taky nesnesl 🙂 A je to pravda. Fajn jsme za poslední dobu proměnili. A nekončíme s tím 🙂

Jirkas

Jo rotacemi jste ho promenili v nechutne opakovaci se peklo.

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Jirkas
20. 9. 2020 21:06

Ne. Proměnili jsme Fajn v rádio, které má nějaký názor. A za ním si stojíme. Že je váš názor jiný? OK, beru…

Jirkas

Ano promenili az tak, ze poslechovost sla dolu. Nema názor, je o dost mene poslouchane, takze zadne pozvednuti. Je pozvednute asi tak, jako kdyz zmenil playlist Bonton z rock pop nezastavis na ceske melodie a darky.

Žorž
Reply to  LiborV
16. 9. 2020 18:35

Ráno a občas i během dne poslouchám Plus kvůli zprávám a rozhovorům. Vyhovuje mi, že mě tam neruší mně nevyhovující muzika. Jinak si dělám playlisty na Spotify a relaxuju u Audioknížek 🙂 Během poslouchám na mobilu přes data nebo wifinu, večer doma většinou na počítači. FM ani DAB radio nemám, tyhle technologie už jdou úplně mimo mě 😀

Last edited 3 let před by Žorž
PVo
Reply to  Žorž
16. 9. 2020 20:03

 FM ani DAB technologie jdou mimo mě protože si tam holt nevyberu a ne že bych je ignoroval

Václav
Reply to  LiborV
16. 9. 2020 21:01

Předně bych se zeptal na zmíněné dotčené nedobrovolné posluchače v práci, zda se s tím snažili něco udělat. Já myslím že by se dalo domluvit s odůvodněním, že je to ruší. U tohoto problému sice nemám rád kompromisní řešení, ale kdyby nebylo zbytí že něco musí hrát, a muselo by to být co nejvíc středové, tak bych to viděl na F1, která naštěstí v poslední době se hudebně zkvalitnila. Snažil bych se vyhnout Impulsu, R-žurnálu, Času, R-Dvojce, Blaníku, Zlínu. Na pracovišti může dojít k tomu, že se všichni vytratí a v té době bych to dalo změnit. Těžší to bude když to hraje centrálně, i když i tam by to možná šlo, napadá mě třeba menší obchod – samoobsluha. Pokud je to velký podnik měl by být u každého reproduktoru i vypínač, aspoň v místnostech. Nejen kvůli vašim historkám raději nechci měnit práci.

Zpět k anketě. což mě připomělo že musím oživit časový spínač jako budík na Hifi Sharp, kde začínám E2. Co se týká začátku všedního dne, tak záleží na způsobu dopravy do práce a to ještě závisí na ročním období. Takže teď v létě se jedná o kolo, nebo i pro vzácnější cestu autobusem, tak jde o FM rádio na mobilu který mimochodem doporučil Ovi Huawei P8 Lite a je super dosah srovnatelný s autem. Ladím E2 když je tam Mareš, jinak kupodivu Proglas, to samé platí když jedu svým autem. Pokud jedu ještě někdy s našima, tak jsem rád když se ubráním ranní R-Dvojce, abych je neomezoval snažil jsem se brát ty žluté chrániče sluchu ale promikalo to.

V lepším případě když má kolega dovolenou, nebo je odběhlý, tak chvíli pokračuji s čím jsem dojel a v 8.30 – 9.00 dám naopak R-Dvojku kvůli rozhovoru Jak to vidí? ale třeba něco řeším a zbylo by pár minut z té půlhodinky, takže málokdy. 9-12hod – I když tam jsem sám a vypadá to slibně, tak kvůli práci, telefonům , odbíhání a stále jsem nenašel vyhovující program nezatěžující slovem a spíše klidnější hudbou, tzn. potřeboval bych asi Ethno radio, tak zapínám spíš až mnou ověřený program po 12. hodině koncert podle náplně na Proglasu a spíše pak Proglas až do konce směny. Střídal jsem 1reproduktorový FM přijímač (tam Proglas nešel) s netem, ale teď jen z netu. Když je tam kolega, tak jsem byl ze začátku vůbec rád že nepouštěl centrální rozhlas s Radiožurnálem a hrává něco z Youtube např. nějaký oldies. V práci chodím na různá oddělení z hlediska rádií naštěstí se tam neohřeju, výběr se mění i podle směny. Někde Např bývá hodně E2 ale trochu ustupuje na úkor Kissu, který byl hitem chvíli po sjednocení, nyní poklesl. Na 1 odd je stabilně Čas, ve skladu Blaník a to i na dvou odd (dost na to, že v našem regionu nemá tradici ), na údržbě bylo Country, ale asi došla trpělivost se selfpromovými reklamami, u bezpečáka taky Country. Pak samozřejmě Impuls a F1. V administrativě Dvojka nebo R žurnál, který těží z toho že je centrálně v celé instituci.

Při návratu domů platí logicky stejné zařízení jako do práce akorát dojde ke změně programu, tedy dle tématu Káva o čtvrté na Dvojce, Proglas, nebo posledně nebývá špatná ani Vltava, cestou zpět to spěje k tomu že asi bude na čase střídmost. Dojedu domů opět Hifi Sharp nebo v kuchyni nainstalované autorádio Roadstar sice obsahující DAB, BTooth atd ale díky nízké ceně blbé ovládání a takto doma začnu po 17hod 20min Ržurnálem pak Proglas, v 18hod Pressklub na F1 pak kousek Tajemného roku Hitrádia, 19hod: Oldiesu na Country, 20 hod Dvojka (Toulky minulostí/Jak to vidí), 21hod Jih 90s nebo R-Region s country hodinkou, po 22.30 možná Rubi (což nebude dlouho trvat) a spat. Samozřejmě když se na něco soustředím jako teď na diskuzi atd, setkání s přáteli nebo dle okolností – jsou i chvíle bez rádia. Jinak teda v duchu mě vrtá myšlenka že zkusím Spotify.

TÉMA
Kde posloucháte rádio
Last edited 3 let před by Václav
PVo
Reply to  Václav
19. 9. 2020 21:10

Václave proč proboha zrovna F1?.. už jenom proto jak má obecně 2/3 poslechovosti Impulsu při zhruba stejném pokrytí… A střed není když bude naštvaná většina! .. když už by muselo něco běžet (jakoby neexistovaly sluchátka – v době skype atp už se nemusí na kolegy pokřikovat) tak nellíp hlasování: každý uvede 3 rádia.. první 3 body, poslední jeden (a ticho se jako rádio může počítat taky) a rádio s nejvíc body by „škodílo“ nejméně a může být.. Samozřejmě že výsledek té skupiny nemusí odpovídat poslechovosti v populaci, ale plácnout že nejlepší je F1, je nesmysl…

Last edited 3 let před by PVo
Vaclav
Reply to  PVo
19. 9. 2020 21:54

To je štěstí ze jsem zrovna tu a muzu reagovat. Nerikal jsem ze je nejlepši, bylo by to až by nic nefadniho včetně ticha neproslo. Spis by to platilo pro vzácnější pripad jen s fm radiem na netu by asi sel nejaky mainsteam i když me teď nenudny konkrétní nenapada. Takze s F1 je to tak, ze jsem uvažoval neco mainstreamoveho a aby se to dalo snest, tak co nejmin obyčejné ceske tvorby a letos výběr se obecně zkvalitnil a nejsou tak velké rotace jak na ac radiich. slo by i kiss ale jak vim byvaji problemy s eurodance. Není špatný nápad hlasování ale mela by tam být možnost které stanice odmítám, které by pak nesměly byt použity. Nebo udělat ať je každý den podle někoho možná by pak každý uvedomil ze lepší je nic. Taky záleží ze mas typy lidi co se o muziku nezajimaji a tak jsou tolerantní nebo na druhé straně my. O neco lepe by se vnimal nejaky stream nez klasické radio, takže kolegovo youtube vetsinou projde ale taky v duchu nemam naladu a videl bych to na neco jineho.

Last edited 3 let před by Vaclav
PVo
Reply to  Vaclav
19. 9. 2020 23:47

ve volbách taky není možnost hlasovat koho odmítám- psal jsem jak zjistit rádio co škodí nejméně lidem,to znamená že i tak může existovat někdo komu bude vadit prostě fest. Analogie se Zemanem jak vyšitá, přes jakýkoliv názor na něj je prostě zvolen většinou a to při dost nadprůměrné volební účasti, ,,,A všechny z těch důvodů z druhé věty jsou hodnocení podle subjektivního vnímání a nemusí je sdílet jako plus většina z dané skupiny.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2020 10:33

To je zvláštní že i u vás v kanceláři se setkáte s Ržurnálem, který mě přijde pěst na oko k duševní práci. Ovi a proč v práci nemáte něco jiného než radiožurnál co by víc sedělo jako kulisa, třeba Color i když dopoledne tam asi „řádí“ Friky. Nebo jakýkoli stream při stacionárních dispozicích výpočetního vybavení. I když velmi potichu, tak přece jen je zaznamenaná přítomnost Ržurnálu, z něj se určitě hlavně ozývá charakteristická zvuková grafika mimojiné podkresu krátkých zpráv z níž dominuje znělka zelené vlny a taky počasí opakující se minimálně co půlhodinu, což by mě vytáčelo.

LiborV
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2020 12:54

U nás v budově kde pracuji hraje jako kulisa Oldies rádio. Na chodbě to jde, k práci si raději pouštím internetové kanály s nerušivou filmovou hudbou. Na Václava a Oviho navážu svou vzpomínkou od paní zubařky. Mívá jako kulisu puštěný právě Radiožurnál. Ta předchozí, na jiné adrese, poslouchala Radiožurnál též, a dokonce měla sestra za úkol zesilovat příspěvky, které se nějak týkají duševního zdraví, psychologie nebo výchovy dětí. Tady se to naštěstí neděje. I když jsem při zubním zákroku většinu vysílání nevnímal, tak znělku Zelené vlny a počasí vždy. Přesně jak oba dva popisujete.

TÉMA
Radiožurnál
Honza K.
Reply to  LiborV
16. 9. 2020 23:19

V autě poslouchám nejvíc Netro Life, občas DAB Prahu, doma DAB Prahu, v sobotu HSN na Kissu.

TÉMA
Kde posloucháte rádio.
Míra
Reply to  Honza K.
17. 9. 2020 00:26

DAB Praha jsem zkoušel kvůli ohlasům zde napsaným. Sem tam nějaká píseň vyčnívala, ale celkově žádný zázrak. Možná jsem měl jen smůlu, nevím.

Lohen1
Reply to  LiborV
17. 9. 2020 01:26

Nejvíce v práci, cca 7 hodin denně, 3 směny. Vybírám dle pořadů mezi stanicemi ČRO a to Plus, Dvojka, Liberec, Retro, Dab Praha. Od 5:30 každopádně ranní Kiss, stabilně Humoriáda na ČRO Liberec ( centrální program) , Discopříběh a Horečka sobotní noci na Kiss a v pondělí Noční proud s Hrdinkou na Dvojice. Zbytek prokládam buď podcasty nebo streamy Sunshine live (90S, Milenium, Classic ) či Hitrádio 90tka. Nemám rád Hitrádio, ale jejich 90S stream poslouchám už od dob Rádia City.

LiborV
Reply to  Lohen1
17. 9. 2020 03:41

Díky za odpověď, jak řešíte příjem? Přes internet nebo FM?

Lohen1
Reply to  LiborV
17. 9. 2020 09:28

Zásadně net. Kombinace WiFi + mobilní data. Koupil jsem si v letní akci O2 jejich předplacenku se 100giga dat. Za 300,- měsíčně je to pro mě za v podstatě neomezené data akceptovatelná cena. Doma pak pevný net. Doma ale rádio poslouchám pouze na zahradě, zde používám starý tablet připojený ke staršímu zesilovači. Od něj mám roztažené repro různé po zahradě.

Marcel
15. 9. 2020 10:24

Dalnice dnes spustila z koty Radejcin na D8 svou rusicku na 91.8….Chtel bych znat toho blba, co to koordinoval a hlavne schvalil. RIP 91.9

Michal
Reply to  Marcel
15. 9. 2020 15:01

Smutné. Velmi smutné. Tím spíš, že v UnL není už volná žádná frekvence. Jak moc to ovlivnilo/znemožnilo příjem 91,9 v okolí?

LiborV
Reply to  Michal
15. 9. 2020 15:56

Jistě by se dalo v Ústí nad Labem a okolí uvažovat o překryvech jednotlivých vysílačů MB. Ještě před pohlcení Rádia Děčín skupinou Média Bohemia jsem poslouchal jejich 91,6 FM v Praze na Proseku. Nejsou i v Děčíně a Ústí nějaké zbytečné překryvy Média Bohemia? Jenže v Ústí jsou mimo Oldies radio již všechny produkty MB a nejen jednou.

TÉMA
Volné FM v Ústí nad Labem
Michal
Reply to  LiborV
15. 9. 2020 16:16

Najdi způsob jak jim ty frekvence sebrat, aby to neskončilo na několik let u soudu. Samozřejmě tady všichni víme, že kmitočtů by bylo dost pro všechny, kdyby se MB nechovala jako dobytek. Ale na kdyby se nehraje.

LiborV
Reply to  Michal
15. 9. 2020 18:08

Legální způsob není. Reforma FM éteru ve stylu té, která proběhla cca před 8 lety v Nizozemsku reálná není. Zákonem tehdy zkrátily platnost všech licencí. Seskupily současné vysílače do nových celků, jak celostátních tak regionálních. Tak, aby nebyly výrazné překryvy vysílačů, aby na blízkých FM vysílal stejný program apod. V nově definovaných oblastech, které dávají i ekonomický smysl proběhly nové tendry. Licence byly udělené s přísnějšíma podmínkám. Část původních programů neuspěla. A vznikly některé nové. U nás to reálné není.

Michal
Reply to  LiborV
15. 9. 2020 18:21

Njn, lidi tady (oproti Nizozemsku) málo hulej. Čekat něco takového v našem zkostnatělém právním systému by bylo naivní.

LiborV
Reply to  Michal
15. 9. 2020 18:33

Jistě. Při současné legislativě nelze zásadní zlepšení stavu éteru v ČR očekávat. Stejně jako nelze čekat irský systém vypisování licencí pro konkrétní formát, či cílovou skupinu.

Michal
Reply to  LiborV
15. 9. 2020 18:35

Přitom to by měla být jedna z hlavních úloh RRTV, zajistit rozmanitost v éteru. Naprosto zbytečný úřad.

Jirka
Reply to  Michal
15. 9. 2020 18:39

A hlavne, že kdysi RRTV neprodloužení licence Trianglu zdůvodnovala tím, že ji jde o pluralitu a vyvazenost eteru. 😀

Michal
Reply to  Jirka
15. 9. 2020 18:42

To byl od RRTV plivanec do obličeje všem posluchačům Trianglu. Zrušit ho v době jeho největší slávy byla prostě zrůdnost.

Jirka
Reply to  Michal
15. 9. 2020 18:43

To souhlas, Triangl jsem zboznoval.

LiborV
Reply to  Michal
15. 9. 2020 20:19

Souhlasím s vámi. Současná legislativa neumožňuje kvalitní fungování RRTV. Není zajišťena její skutečná nezávislost, ani nemá zákonné možnosti účinně regulovat trh.

H.
Reply to  LiborV
15. 9. 2020 21:47

Nezávislost neexistuje, to jen pro pořádek. RRTV by měla být zrušena jako nepotřebný relikt minulosti. V podstatě to sám píšete, že je k ničemu. Je to jen smetiště vysloužilých politických poskoků.

PVo
Reply to  H.
15. 9. 2020 22:44

no a jak byste to řešil?

PVo
Reply to  LiborV
15. 9. 2020 19:05

k datu 25/10/2025 končí všechny transformační licence (ostatní zatím neprodloužené končí dříve) , k tomu datu by šel udělat pořádek na FM i kdyby se nepovedl přechod na DAB vysílání (a to snad vlivem Německa u nás nehrozí)

TÉMA
25/10/2025
Michal
Reply to  PVo
15. 9. 2020 19:22

Šel. Jenže…

Míra
Reply to  PVo
15. 9. 2020 22:27

Už jsem to psal několikrát, že bych povypínal 50% FM kmitočtů Když něco vypnou sousední státy, bude moct FMko znovu technicky fungovat.
Slušná sci-fi :))
Co ale považuju za brutální fantasmagorii, je živení naděje na přeprogramování vkusu lidí. Tím pádem by barevný a kvalitně odpracovaný éter nikdo masově neposlouchal. Navíc dneska je skrzeva koronáč éter dopobitej 100 sáhů podzem.
Naštěstí jsou tu projekty které žene úplně něco jiného, které ovšem ekonomicky logicky nefungují.

PVo
Reply to  Míra
16. 9. 2020 20:01

no ty několikanásobné překryvy některých rádií být rozhodně nemusí, to je rozhodně rezerva pro větší pestrost.

PetrB.
Reply to  Oviradio.cz
15. 9. 2020 11:43

Nejspíš výluky využijí technici Media Bohemia k tomu, aby si na Hošťálkovice připravili nový spoj na příjem Blaníku

Michal R.
Reply to  Oviradio.cz
15. 9. 2020 12:02

Na internetu však jede normální vysílání i při výluce dále . Takto by mohli pokračovat i po ukončení vysílání na FM frekvenci 93,7 FM .

TÉMA
Radio Helax
Marek Prokop
Reply to  Oviradio.cz
16. 9. 2020 08:11

Blaník na Ostravské frekvenci 93,7 FM pravděpodobně odstartuje v pondělí 28. září od 9:00, a to absolutním megahitem Helenky Vondráčkové. Včerejší výluka a zároveň příprava datového spojení mezi Prahou a Hošťálkovicemi proběhla na jedničku.

Michal R.
Reply to  Marek Prokop
16. 9. 2020 08:37

To je hezké ale pořád nevím jak to bude s Radiem Rubi . Kdy to přesně ukončí svoje vysílání ? Nevíte ?

TÉMA
Radio Rubi Konec
Marcel
Reply to  Marek Prokop
16. 9. 2020 09:40

To bude na strance Blaniku zablokovanych, nespokojenych uzivatelu….. Mimochodem jen tak pro zasmani, doporucuji precist na strance radiotv novy oslavny rozhovor reditelky Hitradii (kdysi skvele moderatorky)Markety Rachmanove. Tolik „nepravd a mytu“ jsem dloho necetl,.

Míra
Reply to  Marcel
16. 9. 2020 10:10

Faktor byl nejlepší, když sídlil v podzemí. Od Třech Lvů se postupně horšil, po přechodu vysílače na kótu Kluk šel postupně do hnoje a dneska je někde hluboko pod tím hnojem.
Co pak asi dělá David Albrecht….Taky jsme tu měli Radio 21 (znělka od Kim Carnes – Bette Davis Eyes) a úplně původní Radio Beat….

TÉMA
Hnůj
Žorž
Reply to  Míra
16. 9. 2020 18:05

David Albrecht byl jednou z radiových hvězd mého dětství 🙂 Vzpomínáte na tu TV reklamu na Dobré ráno, jižní Čechy!, jak zaspí a běží do radia vysílat? 😀

LiborV
Reply to  Marcel
16. 9. 2020 12:53

Web RadioTV patř v současnosti společnosti Media Bohemia. Z textu je poznat, že článek s Markétou Rachmanovou má za úkol vylepšit image sítě Hitrádií mezi fanoušky rozhlasového vysílání. Podle toho je voleny otázky a odpovědi.

TÉMA
Hitrádia
Radek
Reply to  Marek Prokop
16. 9. 2020 15:28

To jako tyhle šlichty ještě někdo poslouchá? ČR a hlavně MS kraj je co se týká rádii totální žumpa, zaseknutá v rádobyhitech anebo nostalgii 60-90let. Já to řeším internetovým rádiem, kde i takové slovenské Radio_FM je jak z jiného světa. Samozřejmě vypínám zprávy, jelikož je to propaganda jako všude, ale co se týká hudby, tak nedrásají nervy tak jako místní kolotočářské rádia.

LiborV
14. 9. 2020 20:47

Podle informací z FB probíhá během měsíce září úprava hudebního profilu Rádia Bonton. Folk, šanson a hity starší roku 1990 budou postupně nahrazeny cs popem, cs poprockem z let hlavně 1990 – 2010. Píši to proto, že přesně o této proměně zde kdosi mluvil před časem. Podle Vojty Eflera bude playlist obsahovat třeba i kapelu Oceán. A některé písně budou Přesto i nadále bude playlist konzervativní. Skladby k sobě nyní lépe pasují, z playlistu zmizely i písně z pohádek.

TÉMA
Playlist Bontonu
Jarda
Reply to  LiborV
15. 9. 2020 13:39

a bude to poslouchatelny?

MichalZ
Reply to  LiborV
15. 9. 2020 14:47

Tak určitý posun tam už je vidět, ale ještě je co zlepšovat. Osobně si myslím, že by CS hity od 90.let víc ladily Frekvenci 1, která je zaměřená na starší posluchače 40+. To by pak ale znamenalo kompletní relaunch Bontonu novým formátem, popřípadě vrátit původní, jak tady mnozí vzpomínají, kdy hrál pop-rock. Určitě jsem ale zvědavý, jak celá proměna dopadne.
Ovšem nejlepší je ohlášení „česká hudba je na Bontonu doma“ a hrají slovenskou muziku 🙂

Last edited 3 let před by MichalZ
Michal R.
14. 9. 2020 11:13

Radio Kiss najíždí na svůj omezený program který mělo v době nouzového stavu od března do června . Jde podle mě o prevenci protože Ranní Kiss Roman Anděl , Bára Tlučhořová , Tomáš Morávek jsou v karanténě protože se potkali s pozitivní osobou na Koronavirus .Vysílat by měli až znovu od příštího pondělí .

Program Radia Kiss na tento týden:
6-11 Ranní Kiss s Michalem Kavalčíkem
11-18 Odpolední Jump Radek Hrdina a Aleš Matoušek
18-22 Jukebox se Soniou Edde
ve středu:
18-20 Jukebox se Soniou Edde
20-22 Kissparáda s Veronikou Stýblovou – bez DJ Basslickera protože je 3. týden nemocný

TÉMA
Radio Kiss speciální- omezený program
Last edited 3 let před by Michal R.
Míra
Reply to  Michal R.
18. 9. 2020 08:29

Kavalčík dělá ranní jukeboxy minimálně od 5:30, ale odbavuje živé telefonáty. Zvuk je celkově nakřáplý a nečistý. Proti jinak čistě hrajícímu Kissu. Akorát teda basová část je taková málo razantní.

Soundwaver
Reply to  Míra
18. 9. 2020 08:41

no, Kiss má někdy dobrý zvuk, někdy horší. víte někdo, jak to mají radia nastavěné, tzn. jestli se zvuk upravuje automaticky, třeba jednou za týden, na přednastavené hodnoty, nebo se to musí dělat manualně, prostřednictvím technika?
za mě v současnosti za poslední cca 3 týdny vylepšil zvuk ExpresFM na 90.3 v Praze, dá se to srovnat s R1.

TÉMA
Kiss, Expres – kvalita zvuku
Last edited 3 let před by Soundwaver
LiborV
Reply to  Oviradio.cz
14. 9. 2020 12:17

Ovi, rozumím vám. Máte také potíž se „zábavnými anketami“ typu „Co na to děti ze školky?“. Já ano. Vadí vám na tom víc jak to zní, zneužití dětí nebo oboje současně? Vím, že jeden čas byla „anketa“ mezi dětmi součástí snad každé druhé ranní show. Současně tento formát vysílal původní Hey, Čas, Metuje, Blaník, Kiss 98, Rádio Haná, City 93,7 a jistě mnozí další.

TÉMA
Děti v rádiu
Míra
Reply to  LiborV
14. 9. 2020 12:45

S anketami bych šetřil. Na druhou stranu, dneska je na všechno 10 papírů, takže dobrovolnost ze strany dítěte a souhlas rodičů by mělo být samozřejmostí a současně poučení o platných zákonech. „Brožurka by měla být součástí“. Opravdu hodně zvažovat co a jak často po dětech „chtít“. Občas však neškodí, když někoho dospělého dítě ,,konfrontuje,, (poslechout si dětský názor), ale dělat z toho pravidelnou šou, to asi ne.
Ohledně spotů. Spotaři rádi prezentují svou profesionalitu. Práci jim nezávidím. Nejlepší spoty dělají ti, kteří si pouze občas přividělávají. Protože ty to pořád ještě dostatečně baví. Po většinou jim určitý cit pro tuto práci nechybí. Takže jak si poradíš, když máš zakázku a o prázdninách nemůžeš sehnat dítě… Shrnu. Nemyslím, že má dítě problém říct, tohle dělat nechci….Dospělí by měli mít rozum.
Nedávno proběhla reklama: „Dej sem ten kyblíček, ty píííp“. Její zrod jsem měl možnost pozorovat z povzdálí. Docela rozdělila společnost….

TÉMA
Děti v rádiu
Last edited 3 let před by Míra
frkotou
Reply to  Míra
14. 9. 2020 23:35

Ten kyblíček mi připomněl, že nedávno jela reklama (mimochodem také s dítětem), které se maminky ptalo, jestli ví, co jsou to pasy. Reklama byla na Rodinné pasy.

Jarda
13. 9. 2020 13:15

Zajímalo by mě, jake mají v polsku předpisy, zda je tam někdo kontroluje atd. Kdo chytne radio zet či rmf fm, tak určitě ví, tam určitě nedodržují 0dBr, nejspíš ani neomezují vysílání do čr, nebo nemusí dodržovat vysílací výkony. U nas se vše hlídá a dodržuje, tak proč ne v polsku? První kdo to měl v pořadku byli němci.

Jirka
Reply to  Jarda
13. 9. 2020 13:39

Poláci nemají v zákoně dodržování 0dBr, takze proč by ho dodržovali. Je to jejich věc a volitelné.
Každý stát to má jinak. Rakušáci mají myslím +2dBr atd atd.

PetrB.
Reply to  Jarda
13. 9. 2020 15:25

A nalejme si čistého vína u nás se kontroluje (ČTU) a zejména postihuje přepálený výkon vysílačů Media Bohemia? Vezměme si takovou Hitr.Černá Hora 107,3Fm to je zázrak kam až to pálí, nebo v Ústí 102,8 – 95,2 —- nebo se zázračně najednou zlepšil příjem Blaníku na 92,5, od té doby, co tam není Egrensis, aj…. ČtU na to kašle a přesto, že mají podnět, nikam nic nejedou změřit. Mají od Media trička, tak co by někam jezdili…..

LiborV
Reply to  PetrB.
13. 9. 2020 17:04

Někde jsem před lety četl, že ČTÚ čas od času na přijatý podnět jede změřit výkon vysílače. Kdysi v tom rozhovoru vysvětlovali, že když jedou provést měření, mají povinnost to s předstihem oznámit tomu koho budou měřit. Takže v reálu vysílatel na 2 – 3 hodiny utlumí vysílač na povolený výkon, proběhne měření a pak se to znovu osolí jako předtím. Nepochopil jsem tehdy jaký tento postup má smysl.

TÉMA
Vysílání nad povolený výkon
H.
Reply to  LiborV
13. 9. 2020 17:19

Problém je, že pokud to měření má být průkazné, aby na základě toho mohl být udělen flastr, tak to lze velmi obtížně udělat bez součinnosti s provozovatelem vysílání. Dalším z problémů je existence dvojího seznamu vysílačů, jeden oficiální, určený pro veřejnost, a druhý neoficiální. Takže když třeba pražské City pálilo z komína v Malešicích hodně přes oficiálních 5 kW a vědělo se to, tak to stejně nikdo neřešil. Tehdy mi to říkal i Řapek na RRTV, že tenhle vysílač se nedá srovnávat s jinými.

LiborV
Reply to  H.
14. 9. 2020 01:09

Svými slovy o měření výkonu vysílačů za spolupráce s vysílatelem, potvrzujete to, co jsem se před lety dočetl. Že se měří v ohlášený čas, na ohlášeném místě a výkon vysílání může být odpovídajícím způsobem na nezbytně nutnou dobu měření upraven dle licence.

Míra
Reply to  LiborV
14. 9. 2020 08:22

Nedodržují se ani vyzařovací diagramy. Jediný AS, z kterého jede několik frekvencí, z nichž každá má mít jiný vyzařovák, ale logicky nemá.

Jarda
Reply to  Míra
14. 9. 2020 15:47

To je v Polsku normální, ale že to hraje na druhym konci sousední země na tranzistorak jim uz je jedno..

Michal
Reply to  Jarda
14. 9. 2020 16:20

Můžeš být konkrétní? Co z Polska ti hraje na jihu ČR na tranzistorák? Takovej tranďák bych si rád pořídil. 🙂

Jarda
Reply to  Michal
14. 9. 2020 16:26

To je myšleno ironicky 😉
Zatímco na Němce potřebuju obvykle neco lepšího a při příjmu nasich stanic o nich skoro nevím, tak u polských to je stejny jako chytat tady stanice z Ještědu.

Michal
Reply to  Jarda
14. 9. 2020 16:42

A v čem je teda problém?

Jarda
Reply to  Michal
14. 9. 2020 16:50

Strašne to ruší příjem cz stanic.

Michal
Reply to  Jarda
14. 9. 2020 16:56

Kterých? Odkud? Na jakých frekvencích? Bavme se konkrétně.

Cryxia
Reply to  Michal
14. 9. 2020 17:00

V Třinci ruší poláci 97,4 Country radio. z Katowic 97,4 TOK FM 1KW Ruší Country 97,4 400w

Jarda
Reply to  Cryxia
14. 9. 2020 17:13

U mě zase nejvíc ruší radio zet (97,5) a nekdy rádo ruší rmf fm. Ale rádio zet nejvic.

Michal
Reply to  Jarda
14. 9. 2020 17:23

Jako, že ti kvůli 30 kW Polákům nehraje ve Stráži 100 W z Jablonce? Aha 🙂 A neruší spíš Hey ty Poláky? 🙂 Pořád nějak nechápu, proč se snažíš lovit radio Hey z Jablonce daleko za Ještědským hřebenem, které tam logicky nemůže hrát dobře a nesnažíš se spíš o 92,7 z ČL. To, že ti nehraje frekvence, která ti ani hrát nemá není přece problém Poláků. I kdyby ses na hlavu stavěl.

Jarda
Reply to  Michal
14. 9. 2020 17:33

Ve Stráži hraj, ale v jablonym už ciste, polaci ve stereu a drží snad až pred liberec 😀 lipa hodně šumí, ale to je tim ballem a českolipské frekvence tu jsou špatně prijimatelne, spise tu chytam jablonec, boleslav a prahu. Z mb tu mam kiss a signal, z prahy jich je vic a hey mam z jbc a nekdy i stredni Čechy. Z prahy mam jak color tak radio 1.

Michal
Reply to  Jarda
14. 9. 2020 17:46

Z kóty ČL/vodárna je takřka přímá viditelnost do centra Stráže pod Ralskem. To, že máš zarušený DX příjem 100W z Jablonce mnohonásobně silnějším vysílačem z Polska rozhodně není adekvátní důvod k takovým nářkům. Úplně zbytečné vlákno. Vzhledem k tomu, že Poláci na 97,5 začali vysílat dřív, dá se v podstatě říct, že naopak Hey ruší příjem Radia Zet. Vše je pouze o úhlu pohledu.

Jarda
Reply to  Michal
14. 9. 2020 17:55

No oni ti polaci tady ani hrát nemají. A radio zet tu mam dokonce 2x 😀 tusim i jedynka a jeste jedno nebo 2 tu mám víckrát, ale v autě to dela bordel, doma to osladím, ale v autě v jablonym smer Liberec se to neda chytat. Signal z lipy musim chytat za parabolou satelitu, ktera mi krasne odstíni signal z prahy, takže nemam takovy prpblem to odladit od čro plus z prahy.

Jirka
Reply to  Jarda
14. 9. 2020 17:59

Vzdy je nejaky presah, to utnout nejde. Vidis to moc jednoduse. Stezuj si na nase CTU a nasledne radu, ze udeluje nevhodne kmitocty a 100W rusici tuťky.

Michal
Reply to  Jirka
14. 9. 2020 18:23

Jarda CHCE přesah 100 W z Jablonce, ale NECHCE přesah 30 kW ze Żagańe. To vše na jedné frekvenci. A diví se, že to nejde.

Michal
Reply to  Jarda
14. 9. 2020 18:02

Tvým směrem je z Polska zkoordinováno 30 kW. Nevidím důvod proč by to tam nemělo hrát. Víš, elektromagnetické vlny jaksi kašlou na státní hranice, ty se řídí úplně jinými zákony, ať se ti to líbí nebo ne.

Jarda
Reply to  Michal
14. 9. 2020 19:31

Podle fmscan by to ani nemelo tak ultra kvalitně hrát, ale hraje to. V jablonem uz ciate polaci, doha hraje a ceska lipa ma hned vedle sebe silnou prahu a je to nejslabsi komercni vysilac v Lípě. A v autě ro upřednostňuje spise jablonec, kdyz jsou lepsi podminky tak od jabloneho k liberci zustane 89,3

Michal
Reply to  Jarda
14. 9. 2020 20:10

FMscan je jen hodně hrubá teorie. I slabý signál může hrát dobře, když není něčím zarušený. A že by ho v ďolíku jako je Jablonné v Podještědí rušil signál z Jablonce n. N. vzhledem k terénu moc nehrozí. Věř tomu, že i kdyby to Poláci vypnuli, tak by Hey na 97,5 MHz v Jablonném nehrálo.

HOME
24.7K
0
Přidejte komentář, prosím.x