Nejnovější komentáře

  • Ddd: Proc bys to schytaval? Dipol je antena 🙂 Pokud je tam tedy jen dipol a ne neco slozitejsiho…
    13:29 03.10.2024
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty: Oficiálně 30m nad zemí, reálně tak o cca 8m níž.
    12:38 03.10.2024
  • Ondřej: https://www.oviradio.cz/jidxc/ctu-mapka_ostrava-klimkovice_88,6.png
    10:23 03.10.2024
  • Václav: U nás je cesta k navýšení poplatků a držení velkého počtu stanic, západní sousedé se zabývají efektivitou. https://digital.rozhlas.cz/otazniky-nad-verejnopravnimi-rozhlasovymi-okruhy-ard-skoncit-mohou-dve-desitky-9321374?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3gIfhql9M3luXErVhmcfNAz5Uswkih8_FrBIRmHAXv6_Dpe3niWq1Bcus_aem_eUq0lHIfpPKed7aclsHCDg
    22:23 02.10.2024
  • Oviradio.cz: Dálnice to měla takto: https://mapy.cz/s/fujafahoca
    22:18 02.10.2024
  • Macek: Fotka vysílače, byl jsem tam dnes v 15:30. Zároveň jsem nikde nemohl najít fotku vysílače s anténou Rádia Dálnice, je…
    21:21 02.10.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
25.4K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Michal
1. 9. 2020 13:08

Rádio Rubi by rádo přejímalo program Fajn radia, případně Blaníku. Čímž se prakticky blíží svému zániku.

TÉMA
Rubi končí
jouda
1. 9. 2020 12:47

Ha, tak nám končí Rubi – https://www.rrtv.cz/files/urednideska/rrtv-12601-2020-vra.pdf

TÉMA
Rubi končí -> Fajn a Blaník
Matyas
Reply to  Oviradio.cz
1. 9. 2020 13:30

Také jsem si to myslel, že by to takto mohlo dopadnout. Olomoucko a Zlínsko mají cílová města s Fajnem téměř pokryta až na Prostějov.

Michal
Reply to  Oviradio.cz
1. 9. 2020 13:37

….

Last edited 4 let před by Michal
Michal
Reply to  Oviradio.cz
1. 9. 2020 18:32

Před udělením nové licence RRTV zkoumá jaké programy jsou v dané lokalitě již zachytitelné. Proč tak nečiní i v těchto případech? Hned by totiž přišli na to, že ve třech lokalitách Blaník už je a nikdy by na změnu nemohli přistoupit. To je pořád dokola, ach jo…

JM.
Reply to  Michal
1. 9. 2020 20:56

RRTV dávno neplní svou funkci regulátora. Kdyby regulovali, tak toto nemohou nikdy schválit. Jako fakt chápu to, že pokud majitel prodává stanici, tak se mu dává možnost to prodat i za cenu totální změny formátu, ale ty doubly by se prostě měly řešit a to naprosto direktivně. Je tam už pokrytí stanice, která přebírá licenci? O dané dokrývací kmitočty přijde (a měla by mít možnost odevzdat své stávající frekvence, pokud by byly méně lukrativní, a nebo se vzdát části přídělů přebírané stanice).

Situace, kdy tu je identický program v identickém pokrytí ze dvou nebo dokonce i více vysílačů, které se překrývají více než z 80-90 %, je naprosto skandální a nikde jinde toto neexistuje. Jak jsem psal, pokud RRTV toto schvaluje a prochází to přes ni, je její existence zbytečná.

LiborV
Reply to  JM.
1. 9. 2020 21:05

Souhlasím. Uvažoval jsem o tom samém. Přemýšlel jste o tom, zda toto zdravé řešení česká „nemocná legislativa“ umožňuje? Pokud ne, zrušil by takové jednání RRTV soud. Je to podobný princip jako, když ÚOHS rozhoduje zda fůzí firem nedojde k narušení hospodářské soutěže. Tam legislativa schválení s podmínkami odprodeje části firmy legislativa počítá. Zda je to možné i v tomto případě si nejsem jistý. Kloním se, ať nerad spíš k tomu, že Vámi popsané „zdravé a rozumné řešení“ není legální.

TÉMA
Fůze rádií a RRTV
JM.
Reply to  LiborV
1. 9. 2020 22:40

Jistě, že je to složitě proveditelné, když celá legislativa kolem rozhlasového vysílání byla napsána právníky Fleischmanna a Sedláčka! Třeba i to, že regionální stanice má pokrytí 80 % populace (což je jediný důvod, proč je Blaník stále „regionální stanice“, přestože reálně to je celoploška), vždyť je to absurdní. Všude jinde je tohle jediný možný postup, pokud např. získám v licenčku silný vysílač po zaniklém rádiu, vrátím slabší dokrývače v pokrytí této frekvence, protože jinak je to plýtvání spektrem.

Jenže u nás bylo plýtvání spektrem legalizováno zákonem.

LiborV
Reply to  Michal
1. 9. 2020 20:57

Je otázka zda RRTV může hodnotit změnu v licenci jinak, než tím, že porovná licenční podmínky stanice, která se chce nechat pohltit jinou s licenčními podmínkami programu té nové. Vzhledem k tomu, že jsou licenční podmínky rádií velmi obecné může dle mého RRTV jen stěží říci „Ne, ne vy hrajete taneční hudbu posledních 30ti let a Blaník 70% hudby dechové“, my to nepovolíme. Je to v rozporu s vaší licencí. S tímto programem by jste licenci nezískali. Chyba je dle mého ta, že RRTV již od začátku nevyžadovala a nevyžaduje od zájemců vysílání na FM detailní licenční podmínky a byla benevolentní k jejich změně. Proto zcela legálně vysílá Moravská mutace Country rádia na základě licencí, které byly uděleny pro rockové stanice Hey! A to v souladu s licenčními podmínkami.

Philmen
Reply to  Oviradio.cz
1. 9. 2020 21:08

Tak nevím,ale přijde mi logické,že na frekvencích RUBI zůstane Fajn…snad mimo Olomouce, mi přijde zbytek frekvencí pro dokryti Fajnu celkem OK,např.Vyskov, Boskovice, Brno, Bruntál ,tam není ani tuk,v Kroměříži je signál dost na hraně…atd.Takze jen Olomouc by mi pro Blaník seděl … Uvidíme jestli nebude na Moravě ještě nějaké další „překvapení“. ještě tam mají Rock Max, Haná, Jih…takže „likvidovat“ můžou dál 😐

TÉMA
Fajn
LiborV
Reply to  Philmen
1. 9. 2020 21:13

Podle čísla licencí by se mělo přebírání Fajn rádia týkat pouze brněnské FM. Zbytek by měl být Blaník. Ale jsou tam žádosti 2.Tak, jak to popsal Ovi.

TÉMA
Rubi
Philmen
Reply to  Philmen
1. 9. 2020 21:16

Ale je pravda,že se bude spíš tlačit Blaník než Fajn…mě spíš štve,že CZ éter se zmenšuje a výběr s tím také.

TÉMA
Rubi
LiborV
Reply to  Oviradio.cz
1. 9. 2020 16:59

V případě souboje o dominanci na Moravě došlo k naplnění pořekadla silnější vyhrává. Když neovládl pan Pařízek Rubi, Petrov ani Helax udělal to jeho konkurent. Pokud RRTV schválí obě změny pro Rubi a dojde ke změně programu Helaxu, bude to mít pan Pařízek hodně těžké. Záleží kolik peněz bude mít na marketing a na investice do programu. Čistě teoreticky by ještě bylo s kým se proti Media Bohemia spojit. Ale i tam by byla cena za spojenectví v podobě nesvobody a ztráty ega nejspíš dost vysoká. Myslím tím spojenectví například s Media Clubem a jeho stanicemi.

Beny
Reply to  LiborV
1. 9. 2020 22:22

A vysvetlete mi prosim nekdo znaly, chapu to spravne, ze si jakoby MB pronajme vysilace Rubi? P

PetrB.
Reply to  Beny
2. 9. 2020 08:30

Ano, zvenčí to vypadá, že M.B. si pronajme vysílače, ve skutečnosti je už udělaná smlouva na prodej a převod nejdříve 33% a pak všech podílů do tuším 2 let, dle zákona. Přesně takto to bylo s Mosteckou Gamou, kdy to předali Rock Rádiu.

Míra
1. 9. 2020 11:27

Dr.Bob is taky back ! Dnes v od 15 do 17h. Roman Ondráček prý nastoupí později.
Chystá se prý zcela nový pořad. Doufám, že to nebude roční speciál o Americe (to by byl fakt bizár), ale něco hudebně kulturní nikoli hip-hopové.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
1. 9. 2020 11:52

Musím se přiznat, že o prázdninách jsem se věnoval jiným věcem, než poslechu rádia. Každopádně mám komentář k Romeo „show“, během které tito pánové začali vytvářet komediální dvojici. Romanovi asi chyběl parťák.

Pavlus
31. 8. 2020 12:10

Tak už konečně vypli frekvence Cerne Hory na 87.6 fm tak jsem zvědav které radio tam bude buď Fajn nebo Blaník bral bych spis Fajn

Jarda
Reply to  Pavlus
31. 8. 2020 12:29

Je na to licenční rizeni ne? Takze se tam muze prihlasit kdo chce, ale zas, kdo by tyhle kmitočty chtěl. Taky me zajima co by tam mohlo být.

Pavlus
Reply to  Jarda
31. 8. 2020 12:43

Uvidime co tam bude vysílat mělo by proběhnout licenčni řízeni dobra by byla i Dalnice

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
31. 8. 2020 19:29

tak pro dálnici se to ani nevyplatí, ani to nejsou dálniční kmitočty, pravdepodobně nemužeme očekavat ani radio hey či color, pro radio 1 je to zase malá oblast, to je spíš tak do krajskych měst, možna nějaka jina stanice, nevím, pokud tam nepřijde radio united s jinym programem, nebo by se mohl přihlasit někdo jiný, ale kdo by ty kmitočty chtěl. Takže to spíš vypadá, že se přihlasí jen MB, nevím zda i nekdo další.

Michal
Reply to  Oviradio.cz
31. 8. 2020 21:33

Taky si myslím, že to bude Blaník. Za mě bohužel. Nicméně vítám, že se v MB konečně chytili za rypák a začali nesmyslné překryvy řešit. Pokud v budoucnu vrátí i třeba sadu doublů v Liberci, Jablonci a Turnově a šlo by to do licenčka jako jedna síť, tak tam už by Fajn smysl dával.
Případně pokud by šly kmitočty do licenčka sólo (o čemž dost pochybuju), viděl bych prostor pro Fajn v Liberci, do Jablonce Rock rádio a do Turnova Blaník.
Jako nejlepší varianta (a bohužel nejméně pravděpodobná) se mi jeví vrátit prostě všechny doubly napříč ČR ze všech sítí a poté iniciovat licenčka na konkrétní vybrané kmitočty v lokalitách, kde ten který program ještě nevysílá a s tím se do licenčka přihlásit. V lokalitách, kde už je všechno (třeba Karlovy Vary) dát klidně ten Fajn Fresh a zbytku se prostě vzdát bez nároku na licenci. Ale konec snění, zpátky do reality… 🙂

Matyas
Reply to  Oviradio.cz
30. 8. 2020 22:12

Až tam třeba výhledově bude možnost DAB jako v Bavorském Mnichově, bude to třeba lepší. Jinak aktuálně mám buď raději ticho nebo Plus s Čro.

Jakub Melin
Reply to  Oviradio.cz
1. 9. 2020 15:53

Pouze Plus.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
9. 5. 2021 12:42

Když už tunel, tak Plus, ostatní se nedá.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
9. 5. 2021 16:01

Jako nepražák jsem měl v tunelu většinou naladěný Color a bavil jsem se tím, jak se vždy v blízkosti nějakého exitu objevuje, chvíli hraje a pak zase ztrácí. Většinou jsem spíš soustředěný na dopravní značení, abych dojel kam potřebuji, takže rádiem se moc nezbývám, případně jen trochu ztlumím.

Jarda
30. 8. 2020 19:18

Zajímalo by mě, kdy čro spustí plánované vysílače čro plus, už jsou pěkně dlouho v databázi čtú. Tak už bychom se mohli dočkat.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
8. 5. 2021 20:07

Nevim o tom že by ta covid histerie skončila, porad musime nosit nahubky jako psi. Až nebudem muset mít nikde nahubky a testy a pojedou vsechny sluzby a obchody normálně jako před březnem roku 2020. Tak teprve se dá říct že to skončilo a když v té době nebude i stejný program, tak teprve si lze povzdechnout, ze se nevratili k predcovidovdmu programu.

Jirkas
Reply to  Jarda
9. 5. 2021 10:07

Nahubky fakt nenosim, takze pro me skoncila. Kdo chce, at si na obliceji nosi co chce. Vcera jsme dokonce sli trasu 26km a hospudky okolo Sazavy naplno fungovaly, dalo se tam i u nich sedet a nikdo nemel ty nesmyslne nahubky a ani nebuzeroval.

Karlos
Reply to  Jirkas
9. 5. 2021 11:09

Díky těmto lidem s tímto přístupem jsme dopadli tak jak jsme dopadli a mohlo už to dávno skončit a bez tolika obětí na životech. Škoda slov, ale to by to musel někdo v Jílovém pochopit.

Jirkas
Reply to  Karlos
9. 5. 2021 12:27

Nikoliv, neni to zadna smrtna nemoc vice nez prava chripka, uz nikdy nezmizi, ani s ockovanim, ani s restrikcemi a je to tezce prefukovano. Ockovani je taky jedna velka prasarna, do toho take nejdu ani ja, ani moje mamka, pribuzni a ani polovicka. Jsi presne ten medialni bojik a přefukovač.

Last edited 3 let před by Jirkas
Jarda
27. 8. 2020 20:11

Tak dneska jsem zkoušel příjem radia 1 z liberce kam až se dá poslouchat a kdy přeladí na prahu. Tak signál doletí až k jítravským zatáčkám, což je standart pro všechny stanice z liberce, tam končí každé rádio, dál už převládá classic praha a když to vydržíte, tak u jablonného to přeladilo na prahu, ktera byla v šumu, ale překvapivě hodně dobře poslouchatelná až ke mě domů do stráže pod ralskem. Takže se to necha poslouchat, pokrytí podobne jako radio hey, vždychytate dalkove, co zbylo a doufat, že to nebude zarušené.

Michal
Reply to  Jarda
27. 8. 2020 20:48

Naštěstí ten Strahov hraje „skoro všude“, takže 98,7 je skutečně jen dokrývač toho Liberce, s lepším tunerem pak i Chrastavy, Hrádku nad Nisou a okolí a několika vesnic na Frýdlantsku. Osobně jsem dosahem, respektive rušením od Classicu trochu zklamaný, ale holt ta Matoušova není Výšina (ta nehrozí ani omylem) a frekvence to hlavně jižním směrem není kdovíjak čistá, na sever je to výrazně lepší. Vtipné je, že když jsi v Liberci v místě kde liberecká frekvence hraje mizerně a ručně si přeladíš na 91,9 která tam hraje čistě bez rušení mono, tak ti to AF hodí zpátky na 98,7 která se v tom místě nedá poslouchat. 😀

Jarda
Reply to  Michal
27. 8. 2020 21:02

strahov hraje skoro všude a ta frekvence není zarušená polákama, takže se to dá poslouchat, jinak v chrastavě mi to hralo taky 😉 chytnu tami radio hey i signal radio, ale opravdu zaleží na tuneru a místě přijmu, ale ten dosah mě překvapil, nečekal jsem že to pujde poslouchat tak daleko. Směr na druhou stranu nevím, jaky by byl signal na jablonecku, nebo pak směr turnov a kde to pak přeladí tímto směrem na prahu a jak velka je tam „díra“.

Michal
Reply to  Jarda
27. 8. 2020 21:45

91,9 je zarušená Němcema 91,8 z Löbau, ale lepší tuner si s tím většinou poradí. V Jablonci je to špatné, 98,7 se tam mydlí s Classicem, ve vyšších polohách docela hraje 91,9. Směrem na jih díra není skoro žádná, 91,9 hraje slušně už od Jeřmanic, záleží jen na tuneru jak si s tím poradí.

Jarda
Reply to  Michal
28. 8. 2020 06:11

tak v tom jablonci a podobne je ten příjem taky zvlaštní, vim že se tam mlatí i rock radio vs expres fm na 90,3 a i další stanice.

Michal
Reply to  Jarda
28. 8. 2020 11:04

Z utopeného Liberce se do Jablonce přes ten Prosečský hřeben moc signálu nedostane.
To bude asi i případ 95,1 z KNL. Hitrádio Černá Hora ze Zvičiny v Jablonci už hraje docela dobře, takže i příjem Coloru tam nebude úplně bezproblémový. V tomto případě má sice „rušič“ jen 100 W, v daném azimutu spíš tak 50, ale zase je to slušná kóta, takže to bude asi dost o konkrétní lokalitě příjmu a o nasměrování antény. Uvidíme pak v praxi, zatím jsem spíše optimista a věřím, že to nebude tak zlé.

Jarda
Reply to  Michal
28. 8. 2020 11:46

Zato.obracene to funguje jinak, treba radio hey z jablonce hraje po liberci a až hodne daleko 😉 na to ze ma je. 100w tak je to luxusní kota. Na ni si umim predstavit i dab+ pokud by třeba Pařízek nebo nekdo budoval alternativní mux.

Michal
Reply to  Michal
3. 9. 2020 23:28

Že je v Liberci 98,7 Radia 1 místy dost rušená Classicem je známá věc, ale nedávno se mi povedl doslova husarský kousek. 🙂
https://youtu.be/NVcaSfz3y7U
A není problém ho v daném místě zopakovat. Skutečně i dnes v Liberci existují místa, kde se dá na 98,7 MHz poslouchat Classic z Prahy. Terénní profil k libereckému vysílači je v daném místě poměrně příznivý, o to víc mě to překvapilo.

Jarda
Reply to  Michal
5. 9. 2020 07:37

možna by tam šlo rock radio vs express fm 😉

Michal
Reply to  Jarda
5. 9. 2020 08:04

V týhle souvislosti o tom právě přemýšlím. Expres je v Liberci zhruba stejně silný jako Classic a přitom Rock r. tady hraje podstatně líp. Líbilo by se mi Radio 1 na kótě ve Vratislavicích. A myslím, že by to i prošlo, Expres hraje až k Jeřmanicím, tzn. že by R1 směrem ku Praze rušilo možná i míň než z tý Matoušovy a přitom by v Liberci hrálo výrazně líp.

Pezos
27. 8. 2020 17:51

Na Wikipedii se píše, že jsou v přípravě frekvence ČRo Plus pro Ostravu a Opavu. Jsou k tomu nějaké informace, nebo je to někoho zbožné přání? Mluvilo se o tom, že v Ostravě je v podstatě nemožné zkoordinovat novou frekvenci.

Pezos
Reply to  Pezos
27. 8. 2020 18:00

Našel jsem. Při hledání jsem přeskočil stranu 🙁
Informace z Wikipedie raději ověřuji, poslední dobou je tam kde co.

Jarda
Reply to  Pezos
27. 8. 2020 19:16

Ano jsou, najdes je i na fmscan.org a myslim ze uz jsou i v databázi ČTÚ 😉

HOME
25.4K
0
Přidejte komentář, prosím.x