Nejnovější komentáře

  • Jakub DXer: Já ty dekadovký (v podání TV stanic na satelitu) rád nemám, protože to vnímám jako omezení… Jo, rád si připomenu…
    16:01 26.07.2024
  • PVo: a mají repertoár od Bacha po Vlacha? .. odhaduju (resp. nechce se mi to na netu hledat) že jde o…
    13:13 26.07.2024
  • Oviradio.cz: Absolute 80s, Heart 70s, 80s80s, Nation 90s atd., základem vždy mainstreamové hity.
    11:36 26.07.2024
  • PVo: „dekádově vymezené formáty“ moc nechápu (pokud jsou tedy vymezené JEN dekádově) a nevěřím v jejich úspěch.
    10:58 26.07.2024
  • Oviradio.cz: Samozřejmě, ale počítám jen subjekty, které mají nějaké profesionální zázemí, obchod, strukturu. Color je v kategorii nadšeneckých projektů, smysluplné pokrytí…
    10:11 26.07.2024
  • Jakub DXer: Abych byl objektivni, tak mimo mainstream je hudebně i Color rádio, takže to.ukousava taky z pomyslného koláče možných nových projektů…
    09:50 26.07.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
24.7K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
LiborV
Reply to  Oviradio.cz
11. 8. 2020 12:06

Je skvělé, že se ta ostravská koordinace pro Plus povedla.

Jarda
Reply to  LiborV
11. 8. 2020 12:09

Ještě neni ani na fmscanu, ted uz bude chybet snad jen Zlín.

Beny
Reply to  Jarda
11. 8. 2020 13:41

Část Zlínského kraje ale pokryta Plusem je, zejména od Uh. Hradiště směrem na Brno, předpokládám, že sem zasahuje právě brněnský vysílač.

MiXíK
Reply to  Jarda
11. 8. 2020 14:41

Před několika lety jsem od někoho slyšel, že v Ostravě již není žádný volný kmitočet ke koordinaci. O to větší radost mám, že se tenhle povedl. Má někdo informace kolik nevydařených pokusů při koordinaci ČTÚ Český rozhlas měl, než se povedlo najít frekvenci, která je národní i mezinárodní koordinací průchozí? Když tu píšete o Zlínu, jako krajském městu bez pokrytí Plusu, je reálné, že se tam dostane signál odjinud. Nebo by bylo vhodné zřídit slabý městský vysílač pro Plus i tam?

TÉMA
Čro Plus
PPK, JIDXC
Reply to  Oviradio.cz
11. 8. 2020 15:10

Ano, Ivo 🙂 ČRo to definitivně prošlo kvůli tomu, že ruší max. sami sebe. Stopku jinému subjektu v očích regulátora vystavoval vysílač Třinec/Javorový 92.1 MHz. A to je i návod jak na Zlín 😉

CryXia
Reply to  PPK, JIDXC
11. 8. 2020 16:07

v Třinci bych tu 50w trošililinku snad chytnul venku 😀 ale bude mi to tu rušit RADIO_FM z čadce 😀

Václav
Reply to  MiXíK
11. 8. 2020 17:51

Možná se zbytečně čro namáhal. Mohl si to proměřit, nebo mohl by někdo potvrdit nebo vyvrátit mou zkušenost: Kdekoli v Ostravě či okolí jsem zapl 101,9 nedosahovala lepších kvalit než 96,8 z Radhoště, obojí zabírá dvojka. 101,9 mohl být Plus. Proměřili si to, že opravdu bylo nutné dávat další ubohý bubláček? Neboť třeba 89,8; 87,6 nebo ČSAD nebývalo nic moc, aglomerace je to velká rozlezlá ta Ova, takže na porubě už jakby ani nebyl Ostravský, čili ztacen v šumu, třeba takhle z jihu ta 91,8 může být lepší. A dá se vůbec říkat že by rušil sám sebe s velkým odstupem od až třinecké 92,1? Naznačuje se, že by se podobným způsobem mohlo jít k nám do ZL, tam mě to napadá že by v rámci města bylo něco s vyjmečně menším odstupem 0,3 a to bud 107,4 neb v okolí této frekvence je hodně rozhlas nebo 99,8. Ještě bych měl pár typů i na jiné frekvence nezávisle na rozhlase ale ty bych sdělil jen interně, chtěl bych aby tam mohlo být Radio1 nebo podobně.

Ještě bych doplnil současnou situaci s Plusem ve Zlíně. Pro samotné město je použitelná max 107,2 a to staticky s úsilím a jen v určitých oblastech. Já kdysi tak přijímal čro 2 a to jela jen 0,5 kw kupodivu v nížší oblasti na sídlišti Jižní svahy, nebyla to moc výhodná poloha, ani sklonem svahu, divil jsem se, že to nepřehlušila 107,3 z Uher. Brodu. 107,2 je tedy celkem dobře využitelná až se začne zlínský kraj narovnávat na rovinu Hané, tedy Hulín Kroměříž Holešov.

K Benymu – na 92,6 musíš mít přijímač který to odladí od zlínské 92,7 a to v oblastech, kde 92,6 šlo dobře před spuštěním 92,7 ale všeobecně moc použitelná není, namátkou na Hané ne. Kousek severně od Zlína jsem dřív 92,6 ladil jakžtakž před tím spuštěním 92,7, takže nyní jen na spec. přijímačích a ani tak a doteť nevím jak jsem vlastně řešil problém s vedlejší 92,5 z Radhoště, ale ta má k nám prý omezení. Speciálně pro slovácko: Když začnu tou lepší zprávou tak první a myslím si že poslední místo kde jsem chytnul hádecký vysílač bylo kupodivu vlak nádraží ale až v Uher Brodě, který je dál od překážky buchlovských hor, tam mohl ohyb vln dojít; když pravě jedu na buchláky na straně od UH což je právě ještě ZL kraj , tak tam pod kopcem je to proti fyzice + ještě ten těsný 92,7, kde si pamatuji, že spíš s tímto naladěným vysílačem jsem na ně vyjížděl. No a když už se zas z nich sjíždí na brněnskou stranu, tak dobře možná kousek je to ve ZL kraji ale to pár kilometrů a pak hned začíná Jihomoravský kraj, kapišto?

TÉMA
Plus
Last edited 3 let před by Václav
CryXia
Reply to  Václav
11. 8. 2020 18:47

To rušení s javorovým nechápu. 91,8 z ovy do Třince skoro nedosvíti a v Ostravě neni duvod poslouchat 92,1 když maj silnou 101,4.

Michal
Reply to  CryXia
11. 8. 2020 19:03

Neměl PPK na mysli spíš 91,9 pro Opavu (R-OVA)?

Last edited 3 let před by Michal
PPK, JIDXC
Reply to  Michal
11. 8. 2020 21:24

Neměl, 92.1 je správně 🙂 Koukám, že zatím moc neznáte zákonitosti koordinací, kluci. Nový vysílač nesmí rušit, tzv. řezat, chráněné pokrytí stávajícího vysílače. Uplatňuje se 54dBuV (většinou s nějakým marginem), ať už je broadcasterem rušeného kdokoliv. Jinak je navržen špatně a ČTÚ by jej mělo zamítnout. Takže pokud vidím u Třince/Javorový zkoordinovanou intenzitu v Ostravě od 50-60 dBuV, tak cokoliv blíže 4 desetin v OVA zkrátka a dobře nehrozí. Zde ČTÚ (zjevně) uplatnil logickou výjimku ČRo-ČRo, aby měli byť s minimálním ERP 50W šanci na úspěch.

Michal
Reply to  PPK, JIDXC
11. 8. 2020 22:21

Po podrobnějším prozkoumání situace samozřejmě chápu a souhlasím. Naštěstí v tomto případě vyhrál selský rozum a byla udělena výjimka. Takže palec nahoru, že se to podařilo. 😉

Beny
Reply to  Václav
11. 8. 2020 20:42

Ten Plus lze chytit uplne v pohode i pod Buchlovskyma kopcema na 92,6 z Brna, cca 7 km za Starym Mestem smerem na Brno, na kus dratu, v hodne clenitem terenu, obecne jde v techto mistech naladit nektere silne vysilace i kdyz jsou dale nez Zlin, Hradiste… typicky kiss 88,3, Blatnik 103,4, F1 104,5, Krokodyl 103…

TÉMA
Plus ve Zlinslem kraji
Václav
Reply to  Beny
11. 8. 2020 22:16

ok , zajímavé, tak to musí být nějak v zákrytu 92,7 možná okolí Velehradu nebo směr kyjovsko, u Hádů zajímavé, Kojál 104,5 normální.

PPK, JIDXC
Reply to  Jarda
11. 8. 2020 14:57

Už tam jsou 🙂

Michal
Reply to  Oviradio.cz
11. 8. 2020 15:33

Zvláštní je, že třeba v databázi německého „ČTÚ“ tyto frekvence vůbec nejsou. Proč? Do teď jsem jejich databázi považoval za nejspolehlivější zdroj nových koordinací.

PPK, JIDXC
Reply to  Michal
11. 8. 2020 17:41

Odpověď je překvapivě jednoduchá. Do BNetzA databáze se okamžitě propisují jen kmitočty, kde je vyžadována součinnost (koordinace) s německým spektrem. Definitivně se databáze obohatí o ostatní národní kmitočty až souhrnným zasláním dat z ČTÚ, což se děje třeba jednou ročně. Stačí tak? 😉

Last edited 3 let před by PPK, JIDXC
Michal
Reply to  PPK, JIDXC
11. 8. 2020 17:47

Naprosto. Děkuji za vysvětlení. 🙂

LiborV
9. 8. 2020 15:25

Ovi, obracím se na Vás, jako na dobrého znalce éteru na Hané. Je při současné zaplněnosti éteru reálné zkoordinovat ještě nějaký městský vysílač pro Olomouc. Například proto, aby mohla Média Bohemia stupňovat tlak na prodej rádií, které by ráda koupila? Zajímá mě, zda je to možné technicky. Děkuji

TÉMA
Volná FM v Olomouci
Václav
Reply to  LiborV
9. 8. 2020 16:11

Ovi jistě odborně doplní. Já si dovolím předeslat, že éter v Olomouci je v úzkých. Je to vykoupeno tím, že je ve středu Moravy a kdysi se diskutovalo, co vše lze chytit, jak je poloha výhodná pro příjem z okolí. Dále za to hovoří i fakt, že Radio United, které vybudovalo téměř 3 celoplošné okruhy, tak nesehnalo frekvenci v Olomouci pro Country, a tak se stalo jediným krajským městem bez vysílače Country radia. Nicméně, že už nejde nic zkoordinovat se mluví už přes 10 let a podívejme kolik toho vzniklo počet vysílačů se div nezdvojnásobil, takže kdyby někdo fakt moc chtěl možná by do 50 W něco vyštrachal , což by bylo téměř nepoužitelné, ale je to nepravděpodobné aby MB šla touto cestou. Jejich problém že na Apollo nedali blaník, třeba to bylo to hájemství Času; anebo jak se tady říká využít doubly, které tady ani moc nejsou, leda fakt škoda té 95,6.

TÉMA
Volná FM v Olomouci
Last edited 3 let před by Václav
PPK, JIDXC
Reply to  Oviradio.cz
11. 8. 2020 15:07

Odpovím lakonicky… kdyby to jakkoliv šlo, Country by v Olomouci už nějaký čas bylo 🙂

HONY
Reply to  Oviradio.cz
11. 8. 2020 17:07

To je divné 94.2 radiotext+ má ale 92.9 zase ne

J K
8. 8. 2020 18:00

Media Bohemia žádá o změnu licenčních podmínek u Helaxu, konkrétně změnu specifikace hudebního formátu. Dosavadní hudbu posledních dvaceti let má nahradit formulace hity od 80. let po současnost. Úplně mi není jasné, co tím Media Bohemia zamýšlí. Čekal jsem, že pokud někdy Helax zanikne, nasadí místo něj Fajn, tímto krokem si ale zavřou dveře. Že by snaha postupnými změnami dovést Blaník k celoplošnosti…?

TÉMA
Helax – změna licenčních podmínek
Michal
Reply to  J K
8. 8. 2020 18:52

Skutečně to vypadá na Blaník. Ostravsko pokryté nemají, takže to dává smysl. Ale nechci vidět ty reakce ortodoxních posluchačů Helaxu až to překlopí. Tahle značka má silnou vazbu na Ostravu a okolí a chachaři to dají Pražákům asi pěkně sežrat. I když už ani ten Helax zdaleka není co býval, takže to nebude tak bolestivé jako třeba tehdy změna Trianglu na Proglas.

TÉMA
Helax -> Blaník
Cryxia
Reply to  Michal
8. 8. 2020 20:51

A to já si poslední dobou oblíbil Helax :/ no nic to už je pomalu lepší poslouchat FunRadio na 99,2…

LiborV
Reply to  J K
8. 8. 2020 21:03

S definicí licenčních podmínek ve znění hudba od 80tých let po současnost budou mít velmi pohodlné podmínky pro vysílání rozličného programu. Jestli je to znění opsané přímo od Blaníku nevím. Nevíme jestli je pan Pařízek ochotný prodat Čas. Pokud ne, tak přeměna Helaxu na Rádio Blaník Severní Morava je jediná šance, jak dostat 2 nejdůležitější program od Media Bohemia na Ostravsko. A bez něj se Blaník hůř prodává celostátním zadavatelům reklamy. Pořád mě, ale přijde hloupé a neefektivní konkurovat obdobným formátem Rádiu Čas. Nemyslím si, že by se poslechovost tamní frekvence 93,7 tímto zvedla. Blaník by musel nalákat zcela nové posluchače (současní by odladili). Na druhou stranu klesnou náklady za tvorbu samostatného programu.

TÉMA
Změna licenčních podmínek Helaxu
Lukáš D
Reply to  LiborV
3. 9. 2020 23:07

Proč by měl Radim Pařizek prodavat svá radia k tomu není duvod mimochodem měl sem se snim možnost osobně seznamit. pokud jde o Radio ČAS ROCK tak to posloucham od začatku co začalo vysilat a své přiznivce si tady v kraji našlo a radio ČAS má taky své posluchače.

TÉMA
radio
Franz
Reply to  J K
8. 8. 2020 22:09

Dlouho očekávaný krok Media Bohemia je tady (Media Bohemia koupila helax v roce 2009). Hybnou silou změn byly evidentně finanční krize. Za té první byl helax prodán a za té současné definitivně zanikne. Pravdou je, že helax už dávno není co býval a jejich současná cílová skupina jede primárně na poslechu hudby z netu a zná je často jen ze sociálních sítí, takže žádné velké haló z rebrandingu nebude. Dělat v současné době regionální rádio s Hot AC formátem už podle mě nemá smysl, jelikož mladou cílovou skupinu ani nějaké regionální zpravodajství nezajímá, Hot AC nebo CHR formát už má smysl jen na centrální úrovni. Dalším důvodem rebrandingu určitě je blížící se konec Hitrádia Orion, se kterým má společné sídlo na Cihelní ulici (a to tak zanikne) a taky oslabení pozice Radiohousu (po odchodu Active radio k Media Clubu). Už dříve jsem psal, že Media Bohemia má v podobě Blaníku velice silný trumf, se kterým má dopředu zajištěný úspěch, jelikož i bez vysílačů generuje v Moravskoslezském kraji (jehož obyvatelstvo má poměrně vysoký věkový průměr) velmi slušná čísla poslechovosti.

TÉMA
Konsolidace trhu
LiborV
Reply to  Oviradio.cz
9. 8. 2020 12:36

Děkuji Ovi, za další ze střízlivých pohledů. Souhlasím, že změna licenčních podmínek Helaxu nemusí nutně znamenat rebtanding na Blaník. Licenční podmínky po změně budou volnější a mohou umožňovst posuny i v rámci současného formátu. To, že by Média Bohemia ráda dostala Blaník na Ostravsko je na snadě. Ale jít proti Času mi nedává moc smysl.

TÉMA
Helax
Fm laska
Reply to  LiborV
9. 8. 2020 12:54

Cas neni vlastnicky MB. Ekokonomicky to dava smysl. Min.tlak na Parizka prodej, nebo my udelame Blanik. Proda, z Casu buse Blanik a z Helaxu Fajn. Neproda, bude to Blanik

LiborV
Reply to  Fm laska
9. 8. 2020 15:02

Rozumím tomu, tak že současnou žádost o změnu licenčních podmínek Helaxu, čtěte jako nátlak na pana Pařízka, aby rádio Čas prodal? Předpokládáte tedy, že pokud pan Pařízek Čas neprodá, tak se Helax přeformátuje na Blaník? I za cenu, že přetáhnout posluchače Času, nebo donutit Čas k přeformátování bude opravdu drahé? V době kdy Média Bohemia výrazně šetří.

Jirka
Reply to  LiborV
9. 8. 2020 18:06

Parizek ma MB na haku, tady se jedou uplne silene a neskutecne nepodlozene konspirace..

Václav
Reply to  Jirka
9. 8. 2020 18:45

A z čeho se to dá tak jasně poznat, že „Parizek ma MB na haku“?

Václav
Reply to  Fm laska
9. 8. 2020 15:48

Prý už před cca 10 lety se dokonce změna odsouhlasila z Helaxu na Fajn, ale nemůžu najít a ve skutečnosti se nic nestalo.

Ještě jsem srovnával aktuální srpnovou žádost (od 80s) s letošní žádostí z 14.5. , kde bylo snížení podílu CZ tvorby, což pro CZ blaníkovský formát si trochu protiřečí. https://www.rrtv.cz/files/urednideska/rrtv-8333-2020-vra_49.pdf

Já vždycky říkám, že s klidnou hlavou dělat z něho něco jiného může říct spíš jen ten kdo to zažil změnu u těch středoproudých regionálek. Tohle je pomalu jak kdybyste řekli že se v klidu může změnit např. Expres na Blaník + navíc ostravská nátura. I když konec Trianglu se taky přežil. Hudebně je Helax pozitivnější konkurence oproti AC rádiím, i když není to do house jak býval. Helax dnes je takový lépe znějící Fajn, něco na ten způsob mě připoměl chystající se Fresh mutace, tzn možná by se mohl změnit název Fajn na Fresh? No to je detail oproti nejasnostem, jak se tady mluvilo o nedořešeném Fajn 1 a Fajn 2 , tzn že by třeba FreshFajn nahradil současný Fajn a dosavadní Fajn by byl náplní hitrádií? Tzn pak by se vidělo co by posluchačům nahradilo Helax, ale současná žádost hovoří proti.

Ale kdyby přece z toho chtěli dělat blaník, je to spekulativní, ale přikláním se k názoru že to může být konkurence pro Čas. Teď sice krátkodobě může Čas těžit z nespokojených posluchačů z Orionu + stále zmenšující se věrné jádro Časáků. Minimálně 10 let Blaník nejde pořádně na Moravu, vypadalo na nějaké historické hájení Času, co teprve teď kdy už dávno je nadšení z „nového radia Čas“ na bodu mrazu, upadl o něj zájem jako o regionální rádio a zařadilo se do šedé zóny ostatních středoproudých stanic, ale asi za to nemůže, takový je všeobecný trend, takže podle mě s nástupem tak silného Blaníku by Čas v lepším případě „přežíval“. Už i tady na zlínsku zaznamenávám nárust, že posluchači mají puštěný Blaník. Takže ano, může to být motivace pro pařízka k prodeji Času. Na druhou stranu, taky se mi nechce věřit , že by takový matador se vzdával své sítě, když ještě navíc pečlivě buduje léta Dálnici a Dálnice bez Času? Možná celý řetězec vypadá takto: Pařízek čeká až se prosadí Dálnice – MB čeká jestli Pařízek prodá Čas a podle toho se rozhoduje, co se udělá s Rubi.

No myslím si, že pokud chtějí někteří své stanice prodávat, nebo sjednocovat, tak zda je na místě s tím váhat? Jednak se cena podle mě stále snižuje + očekávané dopady covid krize a mezní bod -> Jakou by asi měly cenu, když by skončilo FM? – což poukazuje, jak moc tento druh podnikání je určen tím, čím se šíří. Bude zájem regionálek být v DAB? Není vstup do DABu složitějším procesem, tím že do hry víc promlouvá a možná diktuje podmínky provozovatel muxu, než „jednodušší“ přidělení analogové frekvence? Respektive dejme tomu, že by se tam přece nějak překlopil obsah analogového pásma, ale pak už přeci nebude možné aby při skončení vysílání se tam jednoduchou změnou názvu objevil jiný program, což by mohlo utnout tipec dablům zároveň už soukromníci nepromění své celoživotní dílo ve finanční obnos. Nebo dovedete si přestavit že by tam cpali 10 regionálních Kissů a 10 Hitrádií? Prostě podle mě koncem analogu skončí středoproudé regionální rádia – rádio jako z podstaty věci – někomu poslat informace – vysílačky – obecní rozhlas – no víte co tím myslím. Prostě podle mě nebude zakládat někdo rádio s tím, že se to pak dobře prodá, v podstatě se takto prodávali FM frekvence, to už se spíš přesune do roviny provozovatele muxů.

TÉMA
Helax
Last edited 3 let před by Václav
Franz
Reply to  Oviradio.cz
9. 8. 2020 20:14

Tentokrát si myslím, že tímto krokem Media Bohemia dala jasně najevo svůj záměr transformace helaxu na blaník. Požadovaná změna licenčních podmínek je v kontextu současně vysílaného programu absolutní nesmysl a rozhodně nebyla iniciována ze strany ostravského vedení rádia.

Jediné, co mi nesedí, je schválená změna licenčních podmínek před pouhými dvěma měsíci, ve kterém bylo znění odpovídající spíše chystané transformaci na fajn. Zajímalo by mě, jestli tato změna souvisela s aktuálními plány nebo vedení MB za ty dva měsíce dospělo k jejich přehodnocení. Vypadá to, že oslabení Radiohousu MB tak trochu vybláznilo, jelikož letos dělá jeden prapodivnejší krok než druhý, viz veletoče na Hitrádiu a chystaný druhý program fajnu.

Celá tato přeměna může klidně souviset s omlazením hitrádia, jemuž by helax čím dál více zbytečně konkuroval. Pro MB je Hitrádio absolutní priorita a chce ho mít v co nejsilnější pozici a to i na úkor sesterských programů fajn a helax. Centrální hitrádio je určitě z hlediska prodeje reklamy perspektivnější než regionální helax. Ten poslední roky vytěžil maximum z rebrandingu kiss moravy, ale v poslední době se určitá část posluchačů začala ke kissu vracet, takže posluchačské tendence helaxu směřují spíše dolů. 

Zároveň nastala ideální doba na vytvoření konkurence skomírajícímu rádiu Čas. Doby jeho výsostného postavení jsou dávno pryč. Myslím, že v Času sledují aktuální vývoj se značným napětím, protože jejich potenciální konkurent bude mít v kraji velice kvalitní pokrytí. Vypadá to na výraznější vpád Blaníku na moravu, což na jaře započal konec rádia petrov v jihomoravském kraji. 

Zároveň si nemyslím, že by se případný (spíše jen krátkodobý) propad tržeb související s transformací helaxu na blaník medii bohemia nevyplatil. Přece jen živit samostatné regionální studio se vším všudy není zrovna levná záležitost (vysílání není nikterak provázáno na bázi určité spolupráce s fajnem, což by se možná nabízelo). Aktuálnímu hospodaření helaxu určitě neprospívá nejen obecný pokles reklamy, ale také výrazně utlumený život festivalů a hudebních klubů, se kterými jsou dlouhodobě propojeni a na těchto akcích helax promují. 

TÉMA
Konsolidace trhu
Václav
Reply to  Franz
9. 8. 2020 21:03

Ano, akorát mi nesedí ta první podmínka – snížení CZ tvorby ze 14.5. z 10-40% na 8-15% a která přetrvává i v této srpnové žádosti. Leda že se snížením CZ by se naproti vydal i současný blaník, ale vzhledem k dobré popularitě by neměl mít důvod. Taky se nabízí, že už zrovna by bylo jednodušší udělat žádost na změnu z Helaxu přímo na Blaník, ale tohle asi bude mezikrok ať to není takový šok.

Mít co nejsilnější Hitrádio – no moc těmi změnami mu nepřidali kor na severu Moravy, už v posledním výstupu mělo tendenci se propadnout pod Helax. Kiss po sjednocení byl z těchto AC rádií nejníž, tak a tady si všimněme jak dlouho trvá cesta k úspěchu, od sjednocení jsou to 3 roky. Podle mě se nedá přeci nějak zjistit co se stalo s poslechovostí Helaxu od února, ale je fakt že ze změny Kiss moravy už asi netěží, jen ze změn na Orionu. Ono když už se neprezentují výsledky poslechovosti, tak asi se nebudou ohlížet, že stanice má hodně příznivců a raději při této krizi zruší regionální studio, úspory takto víc potěší. Podle mě měli (mají) 2 varianty. 1) Dohodou. Buďto se Pařízek dá a udělá se z Času Blaník / to je ta příjemnější – neztratí se léta vychovaní posluchači tímto formátem a na 93,7 přijde relativně bezbolestná změna na FreshFajn
2) Válčením – Blaník z Helaxu za obětí současných Helaxáků ale tím pádem Čas oslabí a MB se Času vysměje tím, že když to dobře dopadne tak tu síť pak zase koupí a udělá z ní zase nějaký svůj okruh 🙂 Srpnovou změnou to vypadá na Variantu 2. Akorát je fakt že touto 2. variantou ztratí nenávratně specifickou klientelu Helaxu (sice někdo hovořil že už to nebylo ono, ale pořád byla dobrá základna – to by byla v podstatě nepřímá pařízkova pomsta) a nebude čím nahradit jako u Varianty 1 tím FreshFajnem.

TÉMA
Helax
Last edited 3 let před by Václav
Franz
Reply to  Václav
9. 8. 2020 22:00

Zásadní je především úsek žádosti odkazující se na dávnou historii helaxu, čímž chce asi MB upozornit, že původně byl helax v 90. letech takovým moravskoslezským Blaníkem (v té době ještě Čas neexistoval):

,,Zároveň bychom se chtěli touto zamýšlenou úpravou více přiblížit původním licenčním 
podmínkám rádia HELAX v době udělení licence v roce 1998, kde byl hudební formát 
specifikován tak, že „jeho základ je tvořen nejznámějšími hity 60. až 90. let s asi 30 % 
podílem české produkce a obohacen je o speciální mimoformátové (menšinové) hudební 
pořady“,,.

Tyto formulace mají přímo blaníkovký nádech. Tohle nezní jako tendence zachovat stávající program helaxu ve stávající podobě.

TÉMA
Konsolidace trhu
LiborV
Reply to  Franz
9. 8. 2020 22:06

Já to četl tak, že Média Bohemia říká radě, že není důvod změnu neodsouhlasit, protože změny jsou v souladu s tím, na jaký program Helax licenci získal.

TÉMA
Helax
Vaclav
Reply to  Oviradio.cz
10. 8. 2020 09:06

Pak ale ty podmínky nejvice odpovídají Hitradiim. Asi se chteji vyrovnat celoploskam, ktere taky mají všechny plnohodnotné zenevy na severní moravě, omezené soucasne 96,4 hostalkovice nepocitaji a vůbec zase by si chtěli budovat pozici počtem prekryvu, neboť v brně se jim to daří. Sázejí tam na to, ze když da nekdo seek z 99,0 tak blizko je 100,8 a AF preladi znova na silnější 99,0 a tak dokola. V ostravě když to půjde tak se jim na to lidi vykaslou a puvodni posluchači hitradia pujdou na E2, Kiss, F1, Cas. V případě ze to zase bude hitradio na 93,7, tak to znamená ze parizkova povaha nezklamala a ze si to nejak domluvil, prece by to on nevzdaval s 3 okruhy. Podobne asi proto z apolla bylo prekryvajici hitradio jeste chvili samostatně, kdy tomu treba dávali šanci, ze by z nej byl blanik. A fajn by do ovy nedali, aby zbytečně netristili sily, stejně jako v brně, ostatně kdy naposledy se fajn nejam, hlavně významněji, rozsiril?

TÉMA
Helax
Philmen
Reply to  Vaclav
10. 8. 2020 10:29

Kdyby skončil Helax, byl by to pro mě další hřebíček pro poslech CZ éteru. Ač jsem již v kolonce 40+, mám rád AC/HOT formát. Znám Ostravu a Ostravaky celkem dobře, část rodiny tam žije a já tam několikrát do roka také pobývám. A Helax je tam oblíbený. Při nedávné návštěvě jsem si všiml, že tam kde kdysi hrál Orion, je teď buď Kiss nebo Helax. A pořád si myslím, že Helax s 1 frekvencí má slušná čísla. Já bych spíše uvítal, kdyby Helax byl něco jako druhý program Fajnu. Třeba jako je v Polsku RMF a RMF MAxxx. Pro mě je Fajn moc konzervativní v nasazování novinek, oproti Helaxu jich je polovina a ty rotace jsou pro mě až moc časté. A tím, že novinek je tam týdně nasazováno do normálního playlistu poskrovnu, pak mě už některé písničky omrzí. Proto je pro mě Helax příjemné osvěžení, protože playlist je mnohem větší a je tam i mnohem víc interpretů. A pokud se jedná o Hitrádia, celkem by mě zajímaly nové statistiky, protože např. v Praze, kde kdysi hrávalo CITY 937 je nyní buď Fajn nebo KISS. Myslím, že Hitrádio by se mělo posunout hudebně a omladit po vzoru rakouského Kronehit nebo slovinský Centro Hit. A velmi mě překvapila pobaltská rádia (EHR, PWR,MyHit) jak jsou dobře dělána. A tam opravdu jsou novinky nasazovány skoro pár hodin po vydání. A finské rádio SEA FM, které je něco jako náš FAJN, ale s větším playlistem a mnohem rychlejším nasazením novinek má malou část zvukového obalu podobný ne-li stejný s Fajnem, takže zřejmě čerpají z podobného archivu 🙂 Přečtu-li si o co tedy žádá Helax, tak mi z toho úplně nevychází Blaník, to by poměr CZ hudby musel být větší a pro skupinu 12+???

TÉMA
Helax – Hitrádio – Fajn
Lukáš D
Reply to  Franz
3. 9. 2020 23:19

Dobře se tady bavite to sou jen vaše spekulace radia ČAS a ČAS ROCK mají sve posluchače tak nevim co tady rypete Do pana Pařizka to on vratil rock na ostravsko vratil rokove radio.

JM.
Reply to  Lukáš D
3. 9. 2020 23:32

Bohužel (a fakt zdůrazňuji to slovo „bohužel“) stejné řečí byly i u spekulací kolem prodeje a přeměny rádií Černá Hora nebo Egrensis. Vždyť to byly silné regionální stanice s velkou historií, měly velkou a spíše rostoucí (a nebo stagnující – ale neklesající) poslechovost a tak dále. A kde jsou dneska. Sedláček je sežral a zničil. Takže bohužel je to realita a byť Čas neposlouchám, tak doufám, že se udrží.

DeeJay
Reply to  J K
27. 8. 2020 11:46

Interní info: Helax končí 1.10.2020 Na frekvenci 93,7 bude Blaník. Důvodem je klesající poslechovost, neschopný programový ředitel a nezájem o inzerci v tomto rádiu.

Jarda
Reply to  DeeJay
27. 8. 2020 11:52

To je nejaka kravina ne? To bud je vtip nebo nwm, nejak se mi to nezdá, to Moravakum jebne, pokud je to pravda.

Michal
Reply to  Jarda
27. 8. 2020 12:12

Naopak, krásně to do sebe zapadá jako puzzle. Změna licenčních podmínek, nepokryté území… Spekulace, že to bude Fajn moc nereflektovaly aktuální stav, spíš jen přání bylo otcem myšlenky. A posluchačům nejebne, MB přece vychází vstříc jejich požadavkům, tak jako vždycky. 🙂

Philmen
Reply to  Oviradio.cz
27. 8. 2020 14:12

No nevím, přijde mi to takové „zbytečné“. Na to, že má Helax pouze 1 frekvenci, tak týdenní poslechovost mezi 140-150tis. a denní necelých 100tis. mi nepřijde vůbec špatná, porovnám-li některá jiná rádia. Ale po změně na KISSu se už nedivím ničemu. Teď jsem víc propadl poslechu zahraničních rádií přes net, takže mám srovnání a třeba i oproti Slovensku jsou naše rádia, možná na pár výjimek jen šeď a jak přes kopírák. Jednou má někdo lepší čísla s „hity, hrajeme hezky česky“, tak pak se spustí lavina, kdy to chce kopírovat Blaník, F1, Signál, Bonton apod.Stejně tak je to s rockovými rádii – začne jeden, kterému jdou čísla nahoru a šup, další začnou kopírovat….vlastně nic nemá moc vlastní nápad, nikdo nechce „zariskovat“ s nějakým formátem. Vše se koncentruje jen do mediálních skupin, progres žádný. Je tady jen plno plevele, o který se nikdo moc nezajímá – Dance rádio, Bonton apod. Pro mě je celkem i záhada, že se pořád rozšiřují frekvence i pro Český rozhlas. U Prahy, Nymbursku, Kolínsku je např. možnost naladit 3x Vltavu, 2x Radiožurnál, 3x Dvojku. Třeba pro mě jako řidiče v Praze by bylo super, kdyby jedna frekvence patřila na FM stanici DAB Praha, vědělo by o ní víc lidí, mohli by si na ní zvyknout a pak jí v DABu i hledat.

TÉMA
Helax
Jarda
Reply to  Oviradio.cz
27. 8. 2020 15:35

Cekam kdy se u rrtv objevi nové kmitočty pro color a hey 😉

LiborV
Reply to  DeeJay
27. 8. 2020 12:23

To byla již podán na RRTV návrh na změnu označení programu? Tuším, že tu někdo mluvil o tom, že upravené licenční podmínky poměrem české tvorby odpovídají spíše Hitrádiu než Blaníku. Uvidíme, co se bude s ostravskou FM 93,7 dít řekněme v listopadu a v lednu 2021. Sehnat reklamu pro lokální rádia bývá opravdu oříšek. Kde je ta doba kdy v Praze, ale třeba i v Brně/ Ostravě inzerovali v rádiu místní restaurace, fitcentra, solária, kadeřnické salóny, automyčky nebo nezávislé čerpací stanice. Na pár vlezlých lokálních reklam z doby 97 – 2004 (cca) si vzpomenu i dnes.

TÉMA
Helax 93,7 fm
Lukáš D
Reply to  DeeJay
4. 9. 2020 02:57

Interní info: Helax ty pracuješ v helaxu že interní info.

Franz
Reply to  DeeJay
8. 9. 2020 10:22

Reakce na jeden z důvodu konce helaxu – neschopný programový ředitel. Tady je vidět ten rozdíl mezi Mirkem Pifkou, který vedl helax coby ředitel v letech 1997-2016 a DJ Lowou (2016-dosud). Pifka a další legenda ostravského éteru Lumír Mořkovský dokázali postupem času vybudovat originální taneční rádio
(svého času jediné v ČR na FM), kde moderátoři (DJ) působili coby odborníci v oboru a celý den přinášeli novinky ze světa dance music. Živě mixované DJ sety byly zařazovány 4 krát denně, dokonce i v ranní show (8h-9h, 12h-13h, 17h-19h, 19h-22h). Když tehdy člověk proladil éter a narazil na helax, byl od první sekundy poznat ten rozdíl oproti ostatním. Nyní? Ani náhodou. Posun pod vedením DJ Lowy? Zoufale trapná moderace pro teenagery naprosto o ničem s nulovou hodnotou a průměrný mainstream pop. Je mi jasné, že tlaky na ředitele byly ze strany MB v posledních letech stále silnější, ale tímto chci zdůraznit, jak je nynější helax přeceňovaný, kdo zažil helax především v letech 2006-2009 ví, co byla kvalita a že se současným vysíláním to už nemá nic společného. Nyní bude DJ Lowa moct své zoufale vysoké ego realizovat tam, kde helax dovedl – mimo éter.

TÉMA
93,7
JM.
Reply to  Franz
8. 9. 2020 10:34

Tak ono se stačí podívat na FB Helaxu, kde jsou samé rádobyvtipné „haha“ příspěvky, o hudbě nebo rádiu skoro nic. To je bohužel mor FB profilů většiny rádií, ale tady je to docela extrém.

Michal
Reply to  JM.
8. 9. 2020 15:23

Podobné vtípky po FB kolují i s logy Hitrádií. Lidi to lajkují a dál sdílejí a nevědomky tak produktům MB vlastně dělají zadarmo reklamu. Podle mě spousta lidí co „se jim líbí“ Helax ho ani neposlouchají, protože každý vtípek má docela slušnou odezvu, ale informace o konci vysílání, které k tomu někdo napíše zůstávají téměř bez povšimnutí.

Vaclav
Reply to  Franz
8. 9. 2020 11:44

Tak DJ Lowa dovedl? Ale co se delo 2009 – 2016, kdy doslo k hlavni změně sloganu z dance music radio na milujeme muziku/ to chceš! Stejně je obdivuhodné jak dlouho jim to vydrzelo jak dance, tak ale i dnešní verze u které některé veci pretrvavaji, i když v primetime reaguji aby byli vzdy blizkou alternativou k soucasnemu mainstreamu. A i tak maji ohlas slusny, asi to byl pozadavek ale dokazli ho splnit aniz by byli uplne obycejne ac / chr radio.

Philmen
Reply to  Vaclav
8. 9. 2020 15:30

Porovnam-li poslechovost za posledních 5let,nejvyšší poslechovost má HELAX právě nyní (myšleno poslednimi udaji o poslechovosti).S jednou frekvencí dokázali behem 4 let navýšit poslechovost o vic než 40%(dle poslechovosti za poslední týden),což si myslím,že není špatně.Treba u Fajnu je vidět,že mu pomohlo částečně i zrušení jednotlivých Kissu.Jsem zvědavý,jak se bude Fajnu dařit v Brně,přeci jenom je tam Free radio.

TÉMA
Helax
Vaclav
Reply to  Philmen
8. 9. 2020 18:57

Kiss s Fajnem se mimo jine miji pokrytym uzemim. Zatimco Fajn je dominantou severu, tak Kiss jihu. A prave na severu byl regionalni kiss na dne, Fajn by nemel z ceho brat a prave tam si logicky kiss polepsil jako sjednoceny. Z centralizace kratce tezil Krokodyl a Free hned prvni rok. Fajn si dost polepsil až letos spis diky prace na sobe samem.

Last edited 3 let před by Vaclav
Philmen
Reply to  Vaclav
8. 9. 2020 19:36

Je pravda,že jsem se spíš díval na data Helaxu a Kiss s Fajnem jsem prelitnul….Fajn měl před cca 5lety poslechovost kolem 100tis.,nyní je to cca 3,5x tolik. Ano,výsledek je to dobrý,ale když se zamýšlím,jestli má Fajn vlastně nějakou celoplosnejsi konkurenci,nikoho nevidím…bohužel. KISS spíše považují že si konkuruje s Hitradiem. Momentálně jsem zvědavý,kde se usadí F1.Playlist „mládne“,myslím,že by se formátem mohla F1 posunout na úroveň nejposlouchanejsich rádií v Polsku (RMF FM) či na Slovensku (Expres).Jen by to nesměli brát,že by jim „vykrádala“ E2.

TÉMA
Helax
LiborV
Reply to  Vaclav
8. 9. 2020 17:30

Říká se tu, že jeden z důvodů rušení Helaxu je jeho neschopný programový ředitel. Domnívám se naopak, že poslední dva programoví ředitelé Helaxu byli na tolik schopní, že svou kvalitní prací a slušnými čísly poslechovosti dokázali udržet samostatný Helax v rámci Média Bohemia dlouho. Déle než Northmusic nebo City 93,7. Velké peníze do programu, marketingu a formátování celostátních značek jsou druhou stranou likvidace lokálních rádií.

TÉMA
Helax
J K
8. 8. 2020 17:17

Internetové rádio Zelená hora přestalo, prý pouze dočasně, vysílat. Podle komentářů na FB je důvodem je nedostatek peněz na provoz kvůli covidu-19. Vysílání by chtěli v budoucnu obnovit, ovšem zda se to povede, to je otázka. Na startovači se jim nepodařilo vybrat ani 1 % z cílové částky, takže moc šancí tomu nedávám, byť bych jim to přál

Škoda, že rádio přestalo vysílat. 😕

Zveřejnil(a) Martin Reif dne Středa 5. srpna 2020

TÉMA
Rádio Zelená hora – konec vysílání
Jarda
Reply to  J K
8. 8. 2020 19:50

někdo to tu už předvídal, že to brzo chcipne, tak jako mnoho dalších.

H.
Reply to  J K
9. 8. 2020 12:44

Rozjezd vlastního rádia už dnes nelze označit za podnikatelský záměr, ale za zábavu, nanejvýš za drobnou sebepropagaci. Kdo není připraven na to, že to celé potáhne ze svého, ten by se do toho neměl pouštět. Každá získaná koruna navíc je jen příjemný bonus. I přes tento ekonomický hendikep, nebo možná právě díky němu, není vyloučen vznik nových a zajímavých stanic.

PVo
Reply to  H.
9. 8. 2020 18:09

Tohle si nemyslím, a ani to nelze vyvozovat na základně neúspěchu nějakého internetového rádia. Nová rádia nevznikají protože na FM není prostor (myslím smysluplný, ne nějaká 200W vysílačka na venkově)

H.
Reply to  PVo
9. 8. 2020 22:29

To se přece nevylučuje s mým příspěvkem. Já popisuji stav, nikoli jeho příčiny.

PVo
Reply to  H.
10. 8. 2020 11:47

Ok, to je pravda. . proto podporuji rozvoj DAB ač FM využívám už hodně let jen sporadicky a při současné nabídce ani nebudu využívat i nadále.

Jakub Melin
Reply to  PVo
10. 8. 2020 19:41

DAB je mnohem nákladnější způsob šíření pro menší rádio. Pro celoplošku to možná vyjde levněji, pro malé regionální rádio je to dražší než FM. Proto se obávám toho, že DAB obsadí velké firmy a žádné nové malé rádio tam nebude.

DRM+ by možná bylo o něčem jiném, ale EU se rozhodla budovat multiplexový DAB s všemi jeho výhodami i nevýhodami.

PVo
Reply to  Jakub Melin
10. 8. 2020 20:02

no ledaže by v tom regionálním můltiplexu byly taková menší rádia jen dvě/tři. jinak to nedává logiku sdílení jednoho kmitočtu a tedy i sdílení nákladů na vysílaní . Ostatně jsem tu už několikrát říkal že jsem pro tzv norský model. Celoplošky a sítě umožnit jen v DAB a FM ať zůstane pro lokální a regionální rádia ( například do 15-20% pokrytí)

Míra
Reply to  Jakub Melin
10. 8. 2020 20:23

Hm, 6000Kč měsíčně za DAB vůči firmě, jako je Teleko, nebo RTI. V současném stavu pokrytí možná už více. Plus jednorázově 20000Kč za DAB licenci na několik let. Nemusíte řešit provoz svých FM vysílačů, platit roční poplatky za výkon a ve finále místo analogové licence platíte tu digitální, neřešíte pronájmy místa pro TX.
Pokud kupujete nový FM vysílací HW, je to taky pořádná šlupka.
Multiplexing DAB (takový, aby jste si tam mohl hrát s doprovodnými službami) je pořád trochu finanční problém, to je fakt – ale to máte u RTI v ceně.
Doufám, že torza současných RTI,Teleko,ČRa sítí se podaří zachránit i po roce 2025. Může to být jediná možnost, jak provozovat určité low cost DAB sítě, byť funkčně omezené.
Původní plán byl, že zcela zaniknou a možné je, že i díky okolním zemím.

TÉMA
DAB low cost
H.
Reply to  Míra
10. 8. 2020 20:28

Ty současné ceny za DAB jsou, troufám si říct, silně podnákladové. Zjednodušeně řečeno, ty ceny jsou též úměrné počtu posluchačů.

Jakub Melin
Reply to  Míra
10. 8. 2020 23:28

Odkud čerpáš ty ceny za DAB+ šíření? Já mám informace o diametrálně jiných částkách než je 6000/měsíc. Za 6000 Kč za měsíc bych si v DABu pustil vlastní rádio.

Míra
Reply to  Jakub Melin
11. 8. 2020 12:50

Víceméně není problém v tom, aby si každý obvolal ty správné lidi, k tomu není potřeba konexí. Reálná cena bude vždy záviset na mnoha skutečnostech.
Nemyslím si, že by těch 6000 pokrylo jednu pozici na deseti 1kW vysílačích.
Pokud bych dokázal přemluvit poskytovatele, aby kvůli mě zaplatil poskládání sólo streamu pro oblast dvou, tří vysílačů, pak se nebavíme a brutální měsíční částce. Ale určitě by pomohlo, kdyby zájemců o stejnou parcelu v rámci sítě bylo více. Samozřejmě ti nikdo nezaručí, že si posluchači v autoradiích vypnou AF a budou tě poslouchat i za cenu výpadků až do posledního hlesnutí.
Mnoho ,,rádií,, ani nechce zaplatit jednorázově 20k za digitální licenci. Doufají, že poskytovatel (například RTI) bude mít zaplacen poplatek k registraci klientů (nějakých 50k+) – což má a tudíž není potřeba digitální licence. Pak se ale poskytovatel musí modlit, aby mu tam klienti nepouštěli nějaký konfliktní obsah. Ve finále jsou ochotni platit asi tak 100Kč měsíčně, což je samozřejmě úplně mimo.

Last edited 3 let před by Míra
Jakub Melin
Reply to  H.
10. 8. 2020 19:39

Ano, bohužel tady nelze než souhlasit. V ČR je éter tak rozparcelován a reklamní trh rozhlasové reklamy natolik „podchycen“ ze strany zejména MB, že je velmi těžké získat komerční klienty. Na druhou stranu, malé rádio si může dnes díky technologiím dovolit mnoho úspor, kdy moderátoři mohou své pořady odbavovat z domácích studií, provoz vysílačů je také levnější (jak pořizovací cena technologií tak samotný provoz, kdy vysílače jsou mnohem úspornější na spotřebu než např. před 15 lety), to samé počítače, odbavovací SW a tak dále. Ale i tak na tom nelze vydělat a rádio se tak tak dokáže uživit.

Míra
Reply to  Jakub Melin
10. 8. 2020 21:02

Lokální rádio ve 100 000 městě si nemůže dovolit nasadit cenu příliš nízko. Z klasické reklamy (spoty) vydělá v lepším případě 10 000 měsíčně. Netuším, kolik vydělá facebook, jestli vůbec něco….
Když si vezmete, kolik stojí spot u Media Clubu, tak Radiohouse je drahej, ale pořád panují ultradumpingové ceny.

Last edited 3 let před by Míra
Peter
7. 8. 2020 09:08

V digitálnom rozhlasovom multiplexe (DAB+), ktorý prevádzkuje operátor Towercom, došlo k viacerým zmenám. Podľa zistení portálu SatelitnáTV.sk boli do multiplexu pridané dve nové pozície s označením „Radio_FM1“ a „Radio_FM2“. Na oboch je šírené aktuálne Rádio_FM, každá z pozícií je však k dispozícii s iným dátovým tokom. U oboch je použitý kodek AAC-LC. 

TÉMA
Slovenské DAB+ (Towercom)
Pezos
Reply to  Peter
9. 8. 2020 10:01

64 kbps v AAC-LC. To je ta digitální kvalita 🙁

Jirka
Reply to  Pezos
9. 8. 2020 11:52

Inspirace od Čra.😃

DjK
7. 8. 2020 06:44

Dnes v Přerově uloveno na 87,9 Hitradio OE3, pravděpodobně vysílač Rechnitz/Hirschenstein (250km)

HOME
24.7K
0
Přidejte komentář, prosím.x