Komentáře a diskuze

  • David Pražák 29. 9. 2023 v 19:32 k KomentujemeTak Country radio z Liblic hraje i u mě na Jihlavsku.
  • Jirkas 29. 9. 2023 v 17:42 k KomentujemeČ Český Impuls je i v DAB+, takže žádná rarita.
  • Jiří 29. 9. 2023 v 14:09 k KomentujemeRušení od El sítí je hlavně v době aktivních fotovoltaických elektráren až enormní.Já už to řeším,že své staré rádio pustím...
  • Marek 29. 9. 2023 v 13:11 k KomentujemeTeď to jde, ale i tak nejsem posluchač těchto rádií, takže kontakty na ně i tak neznám.
  • Honza K. 29. 9. 2023 v 12:22 k KomentujemeV ČB teď jsem zkusil 954 a 94.7 pustit najednou a zvuk je synchronizovaný.
  • David Pražák 29. 9. 2023 v 11:15 k KomentujemeTak to bude hrát i u mě doma v Brtnici u Jihlavy, když to hraje u Žďáru. Večer vyzkouším, až...
  • Jakub 29. 9. 2023 v 10:13 k KomentujemeJe fakt zajímavé si to současné pustit na AM a na FM. Reklama byla o 1 vteřinu zpožděná a pak...
  • Jakub 29. 9. 2023 v 09:56 k KomentujemeTak já hlásím nádherný příjem country radia z Liblic u Žďáru nad Sázavou na starém radiokazetaku JVC teď přes den.....

Články

Komentujeme

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
21.8K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Míra
Reply to  Oviradio.cz
6. 10. 2022 15:57

Už jsem si říkal, jak nám to na západě dopadne…
Rádia jsou o HORDĚ posluchačů 😉

H.
Reply to  Oviradio.cz
6. 10. 2022 23:08

Myslím, že v tomhle je Česká republika světový unikát. Povědomí o tom, že naše rádia vysílají převážně hnůj, tady mají ve velkém měřítku i lidé bez jakékoli mediální průpravy. Je to tak, protože jinak by reklama tohoto typu nemohla fungovat. Nikde jinde jsem nic podobného neviděl.

JM.
Reply to  H.
7. 10. 2022 01:42

Dneska díky inverzi poslouchám celý večer mnichovské Radio 2Day (v DABu). V Mnichově tedy vysílá i na FM. A to je prostě úplný balzám na duši, to rádio hraje prostě úplně jinak. Je to vlastně „oldies“ radio, ale hraje tak široký playlist od synthpopu až po rock, že je to neuvěřitelné.

Naprostou většinu toho, co tam hráli, by česká rádia nikdy nezahrála, protože „to lidi neznají“. A to je celý problém většiny českého éteru. Zaprděná a bojácná hudební dramaturgie, která tady ničí vkus dalších generací.

Zrovna Expres v tomhle vybočuje a hraje líp, to je zas fér říct.

Míra
Reply to  JM.
7. 10. 2022 06:00

Každý režim zuboží lid:( Naštěstí jsou výjimky + možnosti mimo FM a DAB….

PVo
Reply to  JM.
7. 10. 2022 11:48

žánrově široký playlist má u nás většina rádií, to neberu jako plus . další problém ovšem k tomu je, že hrají vesměs tu samou malou skupinu „hitů“

Soundwaver
Reply to  PVo
7. 10. 2022 12:50

souhlasím, u většiny radií, tim spíš u těch, hrajicich např. 90ky (hlavně Kiss), není žádné zpestření, třeba B – singlama z CD maxisinglů, mneznámýma songama z alb, remixama apod. maximálně ve speciálních pořadech (hlavně třeba díky Basslickerovi), ale řeč je předpokládám teď o běžných playlistech.
jinak z hlediska např. 90ek mě zaujalo polské DAB Mega radio (poslech přes internet), tam třeba, krom těch známých, hrajou od Twenty-4 Seven – Breakin‘ Up nebo Dr Albana – Long time ago. možná ještě Netro Life by např. tyhle songy hrálo, jinak mě ale nenapadá zadné jiné (terestrické) radio. Obrovská škoda podle mě.

Last edited 11 měsíců před by Soundwaver
Míra
Reply to  Soundwaver
7. 10. 2022 20:25

Do běžného vysílání Netra se dostane jen určitá část. Jinak je potřeba naladit v určitém čase, který je nyní.
Rozalla – Faith (In The Power Of Love)
Rozalla – Born to Love Ya
Dilemma – In Spirit (Techno Mix)
Creative Thieves – Nasty Rhythm (Original Inspiration)
Xpansions – Move Your Body
The Space Brothers – Forgiven (I Feel Your Love)
Spoiled & Zigo – More & More
Quasimodo – All I Want Is You (Airplay Mix)
DiGiLove – Touch Me (Extended Mix)
Tatjana – Chica Cubana (12″ Version)
Soraya – Call Me
2-4 Grooves – Feel So Good
Unknown Artist – Die Rote Zora
Eric Faria – Cant Get Enough Of Your Love Baby
D Mob & Cathy Dennis – That’s The Way of The World (7-Inch)
Bananarama – Aie a Mwana (Ewan Pearson Remix)
Chic Desire – Say! Say! Say! I’m Your Number 1
Chica – Layla (Handbaggers 7″)

PVo
6. 10. 2022 08:16

kampaň Expresu
Nicméně já tohle rádio mám zařazené tam co to rádio svou konkurenci 🙂

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
5. 10. 2022 12:15

Tak ještě nějaká radia do toho muxu 😉 výběr je akorát u rti a color.

David Pražák
Reply to  Jarda
5. 10. 2022 19:38

Uvítal bych tam Signal radio. Když už ho má rti cz, tak proč by ho tam nezařadilo Teleko? Signál by se tím pádem vrátil zpátky do původních lokalit, jako byla Jihlava, Liberec, nebo Hradec.

Jirkas
Reply to  David Pražák
5. 10. 2022 20:50

A ty to Signal radiu zaplatis?

Václav2
4. 10. 2022 11:50

Před časem tu byl odkaz na článek, podle kterého mají hitrádia od 3.října vysílat večerní hudební speciály. Včera jsem hitrádio fmplus poslouchal celý večer, ale žádný hudební speciál tam nebyl. Nevíte někdo, zda od tohoto záměru nakonec hitrádia neupustila? Nebo budou hudební speciály později?

TÉMA
speciály hitrádií
frkotou
Reply to  Václav2
16. 10. 2022 21:57
Insider
Reply to  frkotou
18. 10. 2022 11:46

Vlastnoruční playlist, neuvěřitelné.

Michal R.
Reply to  Insider
18. 10. 2022 21:26

Za mě super krok od Hitradia . Opět se dá i večer poslouchat a není to jen bezmyšlenkové vysílání ale opět vysílání které má tvar , téma a nějaký styl a hlavně smysl . A není to jen večer bezmyšlenkového náhodného playlistu . Jen tak dále .

TÉMA
Tématické Večery na Hitradiu
Václav2
Reply to  Michal R.
19. 10. 2022 10:14

Souhlasím, včerejší Hitrádio Classic bylo super. Pondělní speciál mne osobně moc neoslovil, ale to neznamená, že si své posluchače nenajde. Jen se děsím středečních písniček na přání, že to bude pořád dokola několik nejohranějších věcí pořád dokola.

Insider
Reply to  Václav2
19. 10. 2022 10:19

Par vlastnorucnich kliku na selektoru, ocividne borci nevite..

Michal Merenda - Hitrádia
Reply to  Václav2
19. 10. 2022 23:18

Věříme, že vás bude bavit i páteční Club Classic. 🙂

JM.
Reply to  Insider
19. 10. 2022 21:24

Lidem v ČR stačí fakt málo. Ale nelze se divit, když někoho 15 let krmíte plesnivým chlebem a najednou mu dáte alespoň gumovou housku, je bez sebe blahem. Že jinde si normálně lidi dávají steaky nebo vyzrálé sýry už nevidí.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  JM.
19. 10. 2022 21:59

Taky mě překvapilo to zdejší nadšení. Projížděl jsem si playlist a nic světoborného se samozřejmě nekonalo. Blaník hadr.

Michal R.

Jde o princip pojetí vysílání . Navíc hitrádio si ještě před cca 3 . rokama procházelo krizi a hrálo jen pár skladeb pořád dokola . Něco jak to má nyní rádio Čas a Dálnice . Ale úspěšně tuto krizi zvládlo a zda se že se opět vrací do starých dobrých kolejí které byly ještě za dob kdy na Hitrádiich působil René Hnilička v pořadech osmdesátka , devadesátka a milénium které se vysílali vždy mezi 19-22 hodinou ve společném vysílání všech Hitradii .

Michal Merenda - Hitrádia
Reply to  Michal R.
19. 10. 2022 23:17

Věříme, že vás bude bavit i pátek 🙂

JM.
Reply to  Michal R.
19. 10. 2022 23:25

René Hnilička je sice dobrý moderátor a vyzná se, ale jeho playlist byl vždy velmi limitován selektorem Hitrádia a omezen na pouze a jen provařené hity. Žádné speciality a rarity se nehrály. Playlist těch pořadů se dal často uhodnout dopředu, aspoň půlku skladeb člověk často trefil.

Michal Merenda - Hitrádia
Reply to  JM.
19. 10. 2022 23:42

René je skvělý moderátor, dodnes ho velmi uznávám a fandím mu v jeho aktuální práci. I v podmínkách, jaké měl, odváděl skvělou práci. Přístup k Selectoru u večerních pořadů máme dnes už jiný. Snad to uslyšíte. Stejně tak věříme, že by vás bavili naše Srdcovky, speciálně vybírané hity v late morning show mezi 9:00 a 10:00…

Václav
Reply to  JM.
20. 10. 2022 00:24

JE pravda že skladby už byly známé, ale pořád větší výběr ve dvou hodinách než než za celé dny odehraje Kiss a na htr byly vybírány s dobrým motivem, měly šťávu a pořád mě to víc bavilo než když se dá vypočítat po 2 po třech hodinách, kdy bude rotovat novinka jak u blbych, u Reného jsem si cenil nejmladšího playlistu jaky v éteru lze bez novinek udělat- resp. energického mainstreamového playlistu, který nikdo nedokáže bez buzerace a zatížením univerzálními novinkami nebo CZ. Uvidíme jakou tvář bude mít toto nové Kleinovo, ještě jsem nestihl naposlouchat a popravdě nevím jaky je rozdíl pondělní avízo největších hitu popu za posledních 30 let a út ČT milénium , 90, 80, – tak snad jen rozšíření o 80. Ohrané středoproude 80 pokud budou tak nic moc, vrchol ohranosti udělali už dávno ceopplosky. Je to široký záběr, nezdá se mi to , milénium 90 stačilo.

Last edited 11 měsíců před by Václav
Insider
Reply to  Václav
20. 10. 2022 07:58

Par ortodox a mistnich MB tady bude onanovat nad standardem, ze se ma playlist delat s citem rucne 24/7, ale posluchacum je to v dnesni dobe uplne u prdele, vc.ohledu na cas mimo primetime a cikovky, ktera uz od hitradii odesla davno. Vyhozene prachy a talent a cas Kleina.

Václav
Reply to  Insider
20. 10. 2022 09:18

Vypadá že je jim to jedno, ale právě většině opadlo nadšení ani o tom neví. Stačí se podívat jak naopak nadšeně ladí Kiss po sjednocení a to asi nebude kvůli novinkám, které jsou společné s ostatními rádii. A co jiného místo toho by měl Klein na práci? Nečině přizírat celodennímu automatickému výběru? P. Merenda nevěřil Kissu a teď zavádí páteční Club? No ale uvidíme jestli bude kiss styl, aspoň bych měl co v pátek, když mi vadí Hájek neúspěšně napodobit Mareše, i když hraje dobře, nejde mi to poslouchat. A nebo středeční HTR na přání (jako Kiss?)

Last edited 11 měsíců před by Václav
Insider
Reply to  Václav
20. 10. 2022 09:24

Kdyz mas dobre nastavenej selektor, tak presne jak pises. Hodka denne max., takze si posklada podle sebe vecery, jak ho to bavi, predtoci vstupy a s pripravou mas dalsi praci.

Jarda
4. 10. 2022 07:07

Hlas prahy už zmizel i z dabu. Radio definitivně utichlo. R.i.p.

TÉMA
R.i.p. hlas prahy.
Míra
3. 10. 2022 07:37

Konkrétnější obrysy DAB aukce:
https://www.lupa.cz/clanky/drazba-digitalnich-siti-pro-komercni-radia-ma-vynest-desitky-milionu-korun/

Je zajímavé, že po 11B pro JCE není vidu.
Podmínky aukce jsem asi úplně nepochopil. Když ČRa vysoutěží celoplošnou síť B nebo C, zak o další síť se může pokusit až v ev. dalším kole ?

David Pražák
Reply to  Míra
3. 10. 2022 14:47

Tak tohle bude stejná situace, jako u pronájmu veřejného prostranství, kdy úřad vyhlašuje výběrová řízení ohledně obsazenosti pouťových atrakcí na konkrétní pouti. Lépe řečeno obce a města vybírají provozovatele pouťových atrakcí ohledně pronájmu veřejného prostranství. Kdo dá víc, tak ten vyhrál. Koukám, že tohle bude úplně to samé. Osobně tipuji, že se do výběrového řízení přihlásí Teleko, RTI cz, Color, a České radiokomunikace. Digital Broadcast tam taky určitě bude. Dá se odvodit, že v DAB+ budou tyto stanice:
Rádio Dálnice
Rádio Čas
Čas Rock
Jestli do Dabu budouchtít i menší regionální rádia, jako je Krokodýl, Haná, atd, těžko říct. Ale koukám, že to bude hodně finančně nákladné pro soukromé provozovatele.

Míra
Reply to  David Pražák
3. 10. 2022 15:54

Na rozdíl od současného systému DAB Individuálních Opravnění se aukce nemůže zůčastnit fyzická osoba.
Anti-spekulativní kauce je 100000,-
Zájemce v případě získání celoplošné sítě v prvním kole může získat druhou celoplošnou síť v druhém kole, nebo i menší sítě, pokrývající celou republiku.
Zájemce musí splnit ,,rozvojová kritéria“ v rámci vysoutěženého území.

PVo
Reply to  David Pražák
3. 10. 2022 17:05

Finančně nákladnější pro jedno rádio nemůže DAB vysílání být nikdy (ani když si FM vysílač provozuje rádio samo a neplatí tedy někomu marži) když vysílač vysílá třeba 10 stanic najednou.. to by v DAB muxu musely být tak maximálně 3 rádia aby to bylo cca stejně drahé.

Co jsem zhruba přečetl článek tak problém vidím že sítě jsou málo regionalizované. Podmínka pro max 8 regionálních přídělů na jednu firmu mi přijde směšná poté co státní správa dovolila zesíťovat původně regionální rádia .A to téměř všechna. Některé ty sítě dle mě ani nesplňují podmínku maximálně 70% pokrytí obyvatel.

Jinak na poplatky ze DAB frekvence bych v rámci úspěchu zavádění digitálu třeba na prvních 5 let odpustil a naopak pro FM podražil (a každý další rok více)

PVo
Reply to  Míra
3. 10. 2022 17:07

„Když ČRa vysoutěží celoplošnou síť B nebo C, tak o další síť se může pokusit až v ev. dalším kole ?“ Ano, to je logické

David Pražák
Reply to  PVo
3. 10. 2022 17:23

Je jasné, že analogové FM se vypnout nemůže. Jednu nevýhodu ten DAB+ má. Operátor si může vybrat, kterou stanici tam chce a kterou ne. U FM je to jiný. Tam si provozovatel provozuje svoje vlastní rádia na svoje kmitočty a nic nemusí řešit. Aspoň já jsem to tak pochopil, že bude na operátorech, která rádia budou chtít do svého digitálního multiplexu zařadit a za jakých podmínek. V tomhle já vydím nevíhodu digitálu.

PVo
Reply to  David Pražák
3. 10. 2022 17:25

Operátorovi to může být jedno pokud bude klient platit. Pochybuji že by vybíral klienty podle jiného kritéria.

Míra
Reply to  PVo
3. 10. 2022 17:40

Jo, pak jsem přečetl celé pdf. V druhém a dalších kolech si můžou vysoutěžit cokoliv. Podmínka osmi regionů, ani další podmínky neplatí…

David Pražák
Reply to  Míra
3. 10. 2022 18:59

Je zveřejněné o které lokality půjde a s jakým výkonem?

Míra
Reply to  David Pražák
3. 10. 2022 19:41

Soutěží se územní celky. Dle toho jsou dopředu známy kanály. Každý vysílač se bude řešit až poté a to individuálně, podle potřeby poskytovatele (třeba ČRa). Půjde do klasické koordinace, byť spíše symbolické. Mělo by být snazší dostat signál na hraniční čáru.
Konkrétní vysílací kóty tedy známy nejsou.

David Pražák
Reply to  Míra
3. 10. 2022 21:22

Slyšel jsem, že Digital Broadcast chystá vlastní multiplex pro DAB+. Nevíte někdo o tom něco?

Jarda
Reply to  David Pražák
3. 10. 2022 21:46

koordinují dočasky, uvidíme jestli budou pokračovat, nebo nakonec počkají, až se budou soutežit finalní

Míra
Reply to  David Pražák
3. 10. 2022 22:20

Ano 2xBenešov a 1xBrno, ale jak napsal Jarda, možná už počkají na aukci, protože už se to vleče od února 2022…

MARTIN
Reply to  David Pražák
3. 10. 2022 23:56

jo ale pořád ho ještě nespustily aspon by hrálo líp rádio dálnice přes dab přes fm hraje špatně

David Pražák
Reply to  MARTIN
4. 10. 2022 08:54

V FM pásmu bych Dálnici vypnul, protože ty kmitočty se dál rozvíjet nebudou. Kolem Prahy mají analogové kmitočty problémy s autorádiem. Nepřelaďují, jak by měly. Proto by raději bylo lepší analogovou síť vypnout a přesunout stanici do DAB+ sítě, která by byla celoplošná.

jouda
Reply to  David Pražák
4. 10. 2022 12:25

Hrají vám teď Klimkovice 88,6 MHz? Já mám jen šum bez jakéhokoliv náznaku modulace. Sice nejsem hned u vysílače, ale hrát by mi měl.

David Pražák
Reply to  jouda
4. 10. 2022 14:13

To netuším. Jsem z Jihlavska. Je možné, že tam dělají údržbu, nebo vypadl proud. Pokud je to delší dobu, tak je potřeba to nahlásit technikovi. V květnu vypadl vysílač Krokodýla v Třebíči, tak jsem zavolal technikovi a druhý den to opravil.

MARTIN
Reply to  David Pražák
5. 10. 2022 00:37

no ostatní rádia v fm hrajou dobře kromě rádia dálnice

M.K
1. 10. 2022 20:44

Tak nějaký playlist s taneční music na víkend https://music.youtube.com/playlist?list=PLBPaLaSNO3YZjfUZfhoBXzYzpGsqUtxOu&feature=share

TÉMA
Taneční Playlist
Marek Berger
Reply to  M.K
2. 10. 2022 09:06

Díky, prubnu a něco využiju na Metro 🙂

Jarda
1. 10. 2022 10:16

express fm mění v liberci koordinaci z 102,8 na 106,5 FM.
Asi jim první frekvence nevyšla, zbytek je totožný (umístění a výkon).

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
1. 10. 2022 12:11

Je to boj, ale nevzdáváme to! 🙂

Míra

A vztah Arcivévody vůči Expresu je konkrétně jaký ?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
1. 10. 2022 14:16

Hezky hrajou. 🙂

Hony
30. 9. 2022 14:27

Relax rádio přesouvá v Berouně vysílač na novou kótu dnes i 10:00 již vysílají z vrchu Děd.

Jakub
Reply to  Hony
30. 9. 2022 20:42

Na Děd: Paráda… To by konečně mohli hrát trochu rozumně i směr Zdice, Hořovice a D5 na Plzeň.
Snad to pomůže, jako to kdysi pomohlo v Kralupech, které teď hrajou vzhledem k výkonu perfektně a daleko!

Co nejdřív vyzkouším.

I teď jsem teda 97,5 chytal tu a tam na vyvbýšených místech kolem Plzně a Rokycan, ale stejně … Relax, jako jedna z POSLEDNÍCH suverénních stanic by si to rozhodně zasloužil!

TÉMA
Relax Beroun
Last edited 11 měsíců před by Jakub
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub
30. 9. 2022 20:59

Vypadá to, že využili přesunu R1 v Plzni na nižší kótu. Pamatuju, že R1 začínalo pěkně hrát už u Rokycan.

PPK, jidxc

Když se kouknete na data mezinárodní koordinace BER 97.5, tak to na hřebenu Dědu v podstatě je 😉 Takže se vůči Plzni určitě neopravovalo, možná lehce dB vymezovalo. Respektive v končinách, kde začíná pouť Berounka, to je spíš o součinnosti Domažlice 97.4 vs Plzeň 97.5 😉

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PPK, jidxc
30. 9. 2022 21:49

Tak podrobně jsem to nezkoumal, jen mě zaujala ta časová posloupnost. Dlouho se s oběma 97,5 nehýbalo a najednou když jedna snižuje, druhá „na to konto“ zvyšuje. Že to neudělali dřív, byť mohli, protože chtěli být „kolegiální“ a nechtěli požírat zbytkáč legendy R1, to už je asi jen bláznivý výplod mojí fantazie. 🙂 O reálném potenciálu dosahu z Dědu nemám vůbec šajn, takže tu dost možná jen plácám blbosti.

JM.

Ten plzeňský vysílač končí před Rokycany, už i tam to chodí špatně. A Beroun se zase začne prosazovat přibližně od exitu Mýto/Holoubkov, kde už ta Plzeň skoro nehraje. Přesuny na tom nic moc nezmění. Mimochodem, až do exitu Mýto vždy chodilo slušně pražských 91,9 FM, než tam na 92,0 FM začala vysílat Dálnice.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  JM.
30. 9. 2022 22:18

Jo, ta 92 mi taky pije krev. Naštěstí už je tam dneska R1 aspoň v DABu. O kvalitním poslechu v FM tam už stejně nemůže být moc řeč, ale kromě díry okolo toho Mýta se mi kdysi podařilo s R1 dojet z Prahy až do Plzně. Ale my dx magoři se spokojíme i se zaprskanou a šumící kulisou, hlavně když nemusíme přeladit na Blaník nebo Hitrádio. 😀

Hony
Reply to  PPK, jidxc
30. 9. 2022 21:52

Nevíte přesné umístění ? Jedna se tedy o stožár Čra ?

Honza
28. 9. 2022 18:22

Na všech hitradii má v tuhle dobu běžet obnovenej pořád CiTY Live s Ewou Farnou, místo toho tam je mraky chyb a běží tam písničky z běžného vysílání….
(Až teprve teď se CiTY Live rozběhl, ale hrozně pozadu)

Last edited 1 rok před by Honza
frkotou
Reply to  Honza
28. 9. 2022 19:00

Zřejmě jim na poslední chvíli vypadl signál z Lucerny, tak bylo ticho a najely zálohy na vysílačích, po chvilce pak náhradní playlist ze studia a pak už Lucerna. Nedělal bych z toho drama, je to živé vysílání a chyba se prostě stát může.

Michal R.
Reply to  frkotou
28. 9. 2022 19:14

No byl to slušný galymatyáš a fail každopádně to se musí nechat . Ale hlavně že to vyřešily . Každopádně každá taková chyba je zpestřením vysílání 😇😉😊

Honza K.
28. 9. 2022 12:54

Které rádio podle Vás kvůli nesmyslně vysokým cenám energií skončí jako první? Já tipuji Českou Kanadu, naopak doufám, že Otava a spousta jiných kvalitních stanic přežije.

David Pražák
Reply to  Honza K.
28. 9. 2022 14:01

Když se na to tak podívám, tak by se mohla vypnout Jihlava 101,1 FM, protože ten program je vyráběný z Brna. Navíc přes den tam vůbec není dopravní servis, jen ráno od 6:00 do 9:00. Moderátorské vstupy jsou předtočené, nejsou živé. Už to bohužel není ta Jihlava, která byla před 13 lety. Bohužel zmizela z vysílání písnička na přání každou hodinu od rána do večera. Také zmizel večerní pořad ventilátor Rádia Jihlava, který byl plných ftipů. Tohle všechno už je z vysílání pryč. Za mě působí tato stanice spíš jako samohrajka s předtočenými vstupy Já bych to rádio vypnul, protože v dnešní současné době už taková stanice ztrácí smysl. Na kmitočtu 101,1 bych pustil Krokodýla a frekvenci 102,3 bych v Jihlavě vypnul, protože je rušená směrem na Brtnici/Okříšky/Třebíč DvojkouČeského rozhlasu. A to není všechno, co bych udělal. Kvůli drahým energiím bych vypnul kmitočtovou síť Rádia Dálnice a přesunul bych Dálnici do multiplexu DAB+, který by měl celoplošné pokrytí a díky Dabu by se Dálnice dostala do dalších regionů dálnice D4, D6, D7, D10, D11, D35, D46, atd. Analogové kmitočty Rádia Dálnice nejsou podle mě finančně udržitelné v budoucnu.

Jirkas
Reply to  David Pražák
28. 9. 2022 18:51

Co je a neni udrzitelne nech radeji na majitelích.

Václav
28. 9. 2022 10:46

Chtěl bych se zeptat hlavně Oviho. Od rána tu a tam poslouchám ČRO Zlín (Brno). Kromě toho že Ovi kladně hodnotí odlišnosti, tzn. jedinečný starší CZ playlist bez předvídatelných naplněných selektorů ostatních mainstreamových stanic, avšak kdysi říkal že to má i nějakou nevýhodu, zapomněl jsem jakou? V posledním RP se podle me i díky tomu Cro umístil v JM kraji jako 3. Nejposlouchanější v jednom ze srovnávání (Mám se dojem DR) Špatně na tom není ani ve Zl kraji. Například jsem snad poprvé v životě slyšel od K Gotta skladbu Spím (styl trezoru) a taky něco neznámého od Zachar a Lolek (nebo jak se jmenovali ti od kterých se zná akorát týden končí)

TÉMA
Čro Brno Zlín
Last edited 1 rok před by Václav
Lohen1
27. 9. 2022 21:34

Jak jsem se dočetl jinde, končí po 2letech stanice Hlas Prahy. Dlouho tedy v éteru nevydržel. Hudebně mě stanice bavila, ale zprávy a reportáže se neustále opakovaly, v podstatě to bylo jen audio z TV Praha. Škoda, že s tím více nepracovali.

TÉMA
Hlas Prahy
aaa
Reply to  Lohen1
27. 9. 2022 22:42

Nebyl to spatny projekt, ale co odesla od RTI a nefungoval od ledna stream to by jasny konec

Jirkas
Reply to  aaa
27. 9. 2022 22:57

Odchod od RTI na projekt nemel zadny vliv. Od pocatku byl projekt ztratový a jen ve fázi testu.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
28. 9. 2022 13:46

U založení rádia byl kalkul o ukončení transformačních licencí analogových rádií k říjnu ’25. Po odsunu termínu na neurčito do nějakého rozvoje konceptu už neinvestovali žádnou energii/korunu.

Jirkas
Reply to  PVo
28. 9. 2022 18:54

U Hlasu Prahy tato skutecnost nemela vubec vliv, jak na vznik, tak prubeh vysilani a ani na ukonceni vysilání neboli krach tohoto projektu.

PVo
Reply to  Jirkas
29. 9. 2022 09:14

to ale ty nemůžeš vědět o nic víc než já , nicméně to co píšu je o dost pravděpodobnější než co píšeš.

Jirkas
Reply to  PVo
29. 9. 2022 19:01

Ne, je to tvuj vymysl a jeste k tomu chybny. Vzhledem k tomu, ze se pohybuji dost blizko k lidem z vice radii, zajistuji pro ne i urcite sluzby, vim vice nez ty.

PVo
Reply to  Jirkas
29. 9. 2022 21:19

To jako že montuješ autorádia tak máš k lidem z rádií hned blízko?. Toto jsi tu totiž jednou o sobě plácl. I když jak jsi si tady radostně pochvaloval prodloužení stávajících licencí na neurčito, tak nevylučuji že jsi na nějakou část rozhlasového byznysu současné mafie napojen).
Když haníš mnou uvedenou teorii myšlenky pro vznik i zánik toho rádia tak uveď tu svou pravdu podepřenou svými rozsáhlými vědomostmi

Hlavně -jako obvykle- neformuluj odpověď jako že ty víš víc, ovšem fakta uvedeš nulové, akorát že oponenta, co s tebou nesouhlasí, nevybíravě označíš za idi0ta.
Tak se chová právě jen idi0t.

JM.
Reply to  PVo
30. 9. 2022 00:09

Tohle je uplna kravina. Nikdo v radiovem byznysu nepocita a nepocital s tim, ze by tady v roce 2025 nastala nejaka revoluce a skoncily by licence. Natoz aby na tom nekdo stavel byznysmodel.

Cely problem Hlasu Prahy je ten, ze to majitel spustil a dal s tim nic nedelal. Stale stejna hudba, predtocene reportaze a dal nic.

Pokud bych spekuloval, tak to vlastne spustili jen z duvodu, aby mohli rict „mame i radio“. Jestli to bylo kvuli nejakemu klientovi, co diky tomu platil o to vic za reklamu nebo podobne, to nedokazu rict. Nicmene to radio bylo delane na koleni a nebyla zadna snaha ho rozvijet. Ani z novinarskeho ani z hudebniho ohledu.

Je to asi skoda a ten format mohl mit v Praze uspech, ale nikdo se o to realne nesnazil.

Míra
Reply to  JM.
30. 9. 2022 06:35

Na jedné straně, pokud by všichni počítali s tím nejhorším, tak nikdy nikdo žádný byznys nerozjede.
Na druhé straně, pokud mám licenci na 8 let, tak plán postavím na 8 let, nikoliv na 30…Když mi do toho vleze současná krize, tak holt každá firma, klidně i silná, či státní, se může ocitnout v problémech.
Zde bylo jen otázkou času, kdy ta Putinova (nebo jiná) rozbuška rozmíchá Lipno letitého německého green-průšvihu pěkně odspoda.

Last edited 11 měsíců před by Míra
PVo
Reply to  JM.
30. 9. 2022 09:00

Otázkou tedy je proč s tím konceptem dále nepracovali
S tím klientem to nezní pravděpodobněji než než ta má teorie. Jaký to měl být aspoň typově?. Psal jsem tady při zahájení toho rádia že TV Praha je byznys založený na tvorbě pořadů pro městské části a že asi čekají že se jim to podaří překlopit i do rádia.
Nicméně si stále myslím, že ten kalkul ohledně pozice v DAB vysílání při upozadění FM ukončením transformačních licencí, v tom byl jako dlouhodobá vize

Michal R.
Reply to  Oviradio.cz
2. 10. 2022 11:23

Co to povídáte? Vždyť stream z jejich stránek už nejede . Včera dopoledne jsem to zkoušel a nešel . Mohl bych proto poprosit o URL adresu funkčního streamu

frkotou
Reply to  Michal R.
2. 10. 2022 12:17

To jsi si brzo všiml, stream na webu nejde už asi půlrok. Poslední půlrok šlo poslouchat už jen přes DAB.

Jarda
Reply to  frkotou
2. 10. 2022 12:18

ale už funguje jen jako „samohrajka“ nebo ne?

frkotou
Reply to  Jarda
2. 10. 2022 12:21

Samohrajka to bylo od začátku, takže ano.

Jinak playlist lze sledovat zde, i když stream nefunguje. https://onlineradiobox.com/cz/hlasprahy/?cs=cz.hlasprahy

Last edited 11 měsíců před by frkotou
MARTIN
Reply to  Oviradio.cz
2. 10. 2022 22:10

jo opravdu stále vysílá hlas Prahy tedka sem to zkoušel

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
3. 10. 2022 08:15

No a ted maji vetsi poslechovost, než když se „stříhal metr“ 😀 treba je to účel aby se o tom rádiu psalo.

PVo
Reply to  Jarda
3. 10. 2022 08:52

nejsem si jist má že až tak velký význam na poslechovost, když se píše o rádiu tady pro úzký okruh čtenářů…

Last edited 11 měsíců před by PVo
Hori97
Reply to  Oviradio.cz
3. 10. 2022 11:48

Poledne 3. října, ale Hlas Prahy již nedožil… Programová pozice v DAB+ je aktuálně bez zvukové stopy.

MARTIN
Reply to  Lohen1
28. 9. 2022 14:35

to je škoda hlas Prahy sem občas poslouchal

Martin
26. 9. 2022 17:15

Expres FM od září upravuje program, IF (Iva Frühlingová se přesouvá na víkend 8–10, moderovaný program 10–14 s Martinem Vejvodou jde dřív). Speciály Trendy Expres pak mají odpolední čas v sobotu. Všední dny pak klasicky Ranní klub a Overtime s Liborem Boučkem.

Nový web pak překlápí na IG a FB, kde začali komunikovat dost odlišně, obsah rádia na IG byl upozaděn (ačkoli témata se prolínají s vysíláním). Jak se vám líbí? Za mě graficky posun docela dobrý, jen tematicky mě to ne vždycky chytá.

TÉMA
Expres FM – Programové a online novinky
Elis
Reply to  Martin
26. 9. 2022 17:53

Psychologie v podání IF je takové Sama doma, občas něco zajímavé, na víkend lepší asi. A konečně tam někdo začal pracovat s instagramem, témata mě docela baví.

TÉMA
Expres FM – Programové a online novinky
JM.
Reply to  Martin
26. 9. 2022 18:56

Od převzetí Seznamem jde Expres stále dolů. Za poslední roky je jediným pozitivem Večerní show, ta byla dobrá jak ve složení V+V, tak nyní V+R, kdy je to snad ještě lepší. Ostatní programové změny jsou k horšímu, stejně jako snaha cpát tam publicistiku ze Seznam Zpráv (Šídlo, Sulimenko, naposledy podcast 5:59) a obecně zavedení zpravodajství se na to rádio nehodí.

Zlaté časy byly paradoxně v době, kdy to vlastnil Stuchlík, tedy do roku 2018. To jsem Expres mohl naladit skoro kdykoliv a bavilo mě to.

Naštěstí stále zůstávají speciály (Fresh, Edge, Totally Wired), které si naladím rád i dneska, stejně jako tu večerní show nebo odpoledne s Veronikou.

Tomáš Hron
Reply to  JM.
26. 9. 2022 20:45

Sice Expres stále řadím mezi top stanice v ČR, ale bohužel musím souhlasit. Zpravodajský a publicistický obsah Seznam Zpráv mám rád, ale když o něj mám zájem, přečtu si ho na webu nebo si pustím nějaký z podcastů Seznamu, cpát jej na hudebně zaměřené rádio je prostě absurdní. Myslím si, že nikdo neposlouchá Expres kvůli mluvenému slovu, a pokud ano, tak je to asi jen naprostá minorita. V dobách, kdy Expres vlastnila Mafra a později Stuchlík, bylo jeho vysílání zaměřené primárně na hudbu a moderátorské vstupy byly svižné, dnes ale kvůli ukecanosti moderátorů mnohdy zazní ve vysílání třeba jen 7 skladeb za hodinu. Problém asi není v tom, že se na vysílání podílejí lidé jako Miloš Pokorný nebo Libor Bouček. Zpočátku jsem vůči nim byl silně skeptický, ale již delší dobu vnímám, že moderaci zvládají poměrně dobře. Problém ale vidím v tom, že zatímco dříve tvořili moderátorský tým Expresu srdcaři, na nichž bylo vidět, že mají expresovskou hudbu rádi a zajímají se o ní, v průběhu posledních pár let k nim přibylo mnoho moderátorů, kteří jsou sice vynikajícími rétory, ale spíše než o hrané hudbě diskutují o zajímavostech ze světa internetu nebo bulváru.
Naštěstí všechny kvalitní pořady ještě nevymizely, hlavně zmíněné večerní speciály a také vysílání Veroniky Kolouškové nebo Václava Mašindy jsou super, ale třeba ta show Ivy Frühlingové je opravdu krok nesprávným směrem. Občas si po ránu naladím i Ranní klub a není to špatné, ale toho mluveného slova je zkrátka příliš. Časy Expres rána s Markem a Koko jsou už holt nenávratně pryč, a je to škoda. Důležité ale je, že i přes nárůst mluveného slova si Expres stále zachovává svůj originální a v Česku hodně vzácný hudební formát.

Insider
Reply to  Martin
26. 9. 2022 23:18

Kecy v kleci…radio ma hrat

Vašek
24. 9. 2022 17:58

Vyzkoušel jsem na Fajn rádiu ovlivnit playlist, ale byl jsem překvapen, že se hodnotí jen dost staré songy. Že by předzvěst toho, že Fajn nebude CHR, ale nějaký jiný formát? Nebo se tam nějakým omylem dostal nějaký starý test?

TÉMA
Test na Fajnu
Franz
Reply to  Vašek
24. 9. 2022 18:28

Pravděpodobně se jedná o dotazníkovou výjimku s názvem EXTRA. Dotazník se starými songy je totiž označen jako fajn call out extra 02. Aktuální dotazník se současnými hity je pojmenován jako fajn call out 16.

Ale taky mě překvapila snaha dostat starší songy do playlistu. Za mě většina propadla ne kvůli kvalitě, ale kvůli ohranosti. Tahle sada songů se hodí maximálně pro Hitrádio.