Komentáře a diskuze

  • Míra 26. 11. 2022 v 09:19 k KomentujemeŠkoda, že trh a vkus nejsou nastaveny jinak. Škoda že je takový problém, sponzorovat menší rozhlasové stanice. Raději se cpou...
  • Oviradio.cz 26. 11. 2022 v 08:08 k KomentujemeČínskou lidovou republikou placený pořad Barevný svět (Color, Hey) se dostal i do bakalářské práce "Analýza čínské propagandy v České republ...
  • Oviradio.cz 25. 11. 2022 v 23:43 k KomentujemeJe ve vlastním zájmu nového rádia maximálně tlačit svůj brand, aby mohl žít svým životem a nebyl považován za pouhou...
  • MichalP 25. 11. 2022 v 23:29 k KomentujemeKvůli E2 a Blaníku to fakt nebylo. 106,5 neprošlo přes německou BNA kvůli ochraně 106,4 MDR Aktuell v Zittau. Vzdušnou...
  • Franz 25. 11. 2022 v 22:51 k KomentujemeZaujalo mě vyhýbání se slovu Helax na sociálních sítích Fresh rádia. Snaha o vyvolání vzpomínek na úspěšnou éru je zřejmá,...
  • Hony 25. 11. 2022 v 20:22 k KomentujemeŘekl bych že kvůli Evropě 2 na 106.4 a Blaníku na 106.5
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 25. 11. 2022 v 20:19 k KomentujemeZamítnuto, neprošlo na mezinárodní. Bojujeme dál.
  • Jarda 25. 11. 2022 v 20:06 k Komentujemejakto? :O ona jim ta koordinace nevyšla? zatím je pořad ještě i ve fmscanu.

Články

Komentujeme

O čem píšete?
18.7K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
24. 11. 2022 20:53

Tady nekdo nezna ostravske realie 😉

PetrPe
Reply to  PetrPe
24. 11. 2022 21:07

V tomto pripade to nelze brat jako prvni akci Fresh radia. To jen stalice DJs ostravske sceny v ramci propagace noveho Fresh radia sve akce ted budou v ramci propagace prejmenovavat na Fresh. Tak, jak byl letos v lete Helax, tak mohl byt letos treba Helax Silvestr ve Fabru. Ale osud tomu dal, ze tomu tak neni. Nastesti 😉

PetrPe
Reply to  PetrPe
24. 11. 2022 21:21

Jinak pro ty, kteri se o to trochu zajimaji, tak v OV to dle meho pozorovani vypada tak, ze z „HouseGen Radio“ bude „HG Retro DJ Radio“ (retro ala Kiss…). Chteli by radi do DABu. Za me si myslim, ze „One ZOO show“, ktera byla puvodne na Helaxu, a ted hostuje na HouseGen radiu, bude nove na Fresh Radiu…. Totez muze byt i s „Radar Radioshow“. Zatim dedukuji podle naznaku, vse muze byt jinak.
Timto se predem omlouvam vsem, kteri hudebne trci jen na FM a tato informace je pro ne nepodstatna 😉

Míra
Reply to  PetrPe
24. 11. 2022 21:38

Jaký by měla v DABu přínos stanice ala Kiss ?

Lukáš
Reply to  Oviradio.cz
24. 11. 2022 23:48

Ostrava/ul. Vítkovická 3083/1 – ČSAD Radio Čas Rock 0.100 poslouchám ve Frydlantě nad Ostravici čistě ve stereo.

Franz
Reply to  Oviradio.cz
25. 11. 2022 22:51

Zaujalo mě vyhýbání se slovu Helax na sociálních sítích Fresh rádia. Snaha o vyvolání vzpomínek na úspěšnou éru je zřejmá, značka Helax je však nyní již tabu.

Předpokládám, že s tímto může mít Fresh ještě starosti. Část nepozorných posluchačů Freshe bude nevědomky přihrávat body v Radioprojektu právě konkurenčnímu Helaxu.

LU-
24. 11. 2022 11:52

Kiss přidává ještě Rychnov nad Kněžnou: 90,1 MHz / 100 W

MichalP
23. 11. 2022 21:37

Na stránkách ČRo – sekce Digitální rádio / Jak poslouchat DAB je od Karla Mikuláštíka připravená aktualizace datovaná na 24.11.2022.
Nové připravované výsílače pro DAB mux ČRo se přesunuly ze sekce Plánované vysílače do sekce Přehled DAB+ multiplexů v ČR:https://e.infogram.com/7496ae61-7c7c-4458-bbda-414137d33852?parent_url=https%3A%2F%2Fdigital.rozhlas.cz%2Fjak-poslouchat-dab-7228484&src=embed#async_embed
Že by zítra nastal dlouho plánovaný den D? Říkám si: V kolik to asi zítra spustí? V 10:00 nebo až ve 13:00?
A nebo se pletu a celé to taky může být úplně jinak…

TÉMA
DAB mux ČRo - něco se chystá...
Martin
Reply to  MichalP
23. 11. 2022 23:25

Ano, mohu potvrdit, že nové DAB+ vysílače Českého rozhlasu budou skutečně spuštěny zítra 24.11.2022 ve 13:00 hodin.

David Pražák
Reply to  Martin
24. 11. 2022 14:31

Zdá se mi, že se pokrytí signálem u mě v Brtnici se spuštěním Třebíče zlepšilo. Rádio mi hraje na místech, kde mi moc nnehrálo. Možná je to počasím, ale nevím. Vyrazím do okolí Třebíče, abych otestoval, jak to hraje třeba v Okříškách, nebo v dolní části Třebíče, kde to moc nehrálo. Jen v horní části Třebíče, jako je Znojemská, Velkomeziříčská, nebo Borovina.

Jindra
23. 11. 2022 00:59

Moravské ráno Blaníku končí??? To rano, kde vysilali Magda s Radkem a obcas za ne zaskakoval Honza Foltýn? Na webu zmizli a je tam Císař a Brožík. A co večer? Ten z Moravy nakonec nebude ? Nebo bude vysílat jen Honza Foltýn a Michal Krusberský večer?

TÉMA
Konec moravského Blaníku
David Pražák
Reply to  Jindra
23. 11. 2022 09:13

Aspoň bude autorádio konečně přelaďovat i ráno, večer a vnoci během jízdy cestou z Jihlavy do Brna, nebo Znojma. Takhle autorádia nemohla přeladit na moravské frekvence a muselo se to přeladit ručně. Na Moravě byly jiné písničky, než v Čechách a dělalo to neplechu.

Jarda
Reply to  David Pražák
23. 11. 2022 12:02

stejně jako existovala samostatná mutace pro liberec, jen moravákům dali „víc času“ a pak to jednoduše hodí do celoplošky vše a z prahy, no zase budou moravaci nadavat, že všechno dělají pražáci.

Insider
Reply to  Jindra
23. 11. 2022 16:30

jj

Jarda
21. 11. 2022 17:56

Brněnskou frekvenci, kterou chtělo dance a free radio, tak se o ni hlasí expres fm, což jsem teda nečekal, očekaval jsem třeba fajn rádio a na tu druhou, že dají rock, nebo obraceně. Zatím je tam ještě jedna „volná“ tak uvidíme co tam bude.

Honza K.
20. 11. 2022 18:11

Netro Life Radio odstranilo ze svého radiotextu statický název „Netro Life 100.8 FM“ který následovala aktuálně hraná skladba, problém byl ale v tom, že celé 2 roky RT zobrazoval cca každou 5 skladbu, (asi špatná synchronizace) nyní už se konečně zobrazuje každá aktuálně hraná.

TÉMA
Netro Life radio
Míra
Reply to  Honza K.
21. 11. 2022 07:24

Dnes ráno jsem ověřoval stav na svém autorádiu. Statický text zmizel, ale zobrazoval se název cca každé druhé skladby.

frkotou
19. 11. 2022 23:20

Je to už více než měsíc, co skončilo Rádio Hlas Prahy a všiml jsem si, že vesele vysílají dál, i když je to jen „do zdi“. Web je již nefunkční.

David Pražák
Reply to  frkotou
20. 11. 2022 08:13

Na internetu už nejeli nějakou dobu, asi od jara. To rádio stejně nemělo žádný smysl. Chybělo tam dopravní zpravodajství a vůbec nevysílali živě. Vše bylo předtočené a některé reportáže byly zastaralé.

Insider
Reply to  Oviradio.cz
20. 11. 2022 13:14

Ano, ale kdyz mas 10 20 30 let starou licenci bez moznosti update, musis vysilat dopravu, seznamku, pisnicky na prani nebo hitparadu

jouda
Reply to  Insider
20. 11. 2022 19:06

Licence se dá změnit. To není nic navždy. A pokud nejde o primárně dopravní rádio, neměl by to být větší problém.

Insider
Reply to  jouda
21. 11. 2022 07:42

Aha aha pan jen znalec zmen udileni licenci a jejich zmen. Takze osveta?

PVo
Reply to  Insider
21. 11. 2022 10:22

no kromě snížení 50% podílu mluveného slova na Rádiu Z jsem posledních 10 let nezažil že by RRTV nějakou další žádost o změnu licence v posledních 10 letech zamítla…

Insider
Reply to  PVo
21. 11. 2022 12:54

Standardni broadcaster si totiz nez zaplati overi, zdali to ma smysl. Zamitnuti bylo daleko vic a to hlavne kvuli zmekcovani podminek. V ramci pokryti a srovnavacich analyz nemuze byt jedno radio jak druhe ve smyslu procent mluveneho slova, cilove skupiny, zanru resp.zakladni programove specifikace.

Honza
Reply to  Insider
21. 11. 2022 13:08

Tak to jste asi moc nesledoval rozhodnutí RRTV 😀

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Insider
21. 11. 2022 13:09

Zatímco „změna názvu“ vesele prochází, přestože se reálně jedná o úplnou změnu programu. Prostě Kocourkov.

PVo
Reply to  Insider
21. 11. 2022 16:15

Zrovna ta podmínka s vysíláním pro slovenskou menšinu u Danceradia je úplně nesmyslná pro jakoukoliv „srovnávací analýzu“

PVo
Reply to  PVo
21. 11. 2022 17:43

myslím způsob jak je naplněná včetně času vysílání

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
19. 11. 2022 09:12

není to poprve co se to někdo snaží oživit, dříve už to bylo taky, pak to přejmenovali na „zlatka“ a taky to pak zmizelo, pak se někdo snažil oživit triangl a taky to zmizelo, zatím nikomu nevyšlo oživení ani jedné této značky.

David Pražák
Reply to  Oviradio.cz
19. 11. 2022 13:00

Hudební playlist tohoto streamu nemá nic společného se Zlatou Prahou, která hrála taneční hudbu z oblasti dance a trance. Tohle je další samohrajka, která stejně skončí. To nemá žádnou budoucnost. Když se před 10 lety obnovila na internetu Zlatka, tak to bylo pokračování původní Zlatky. Tohle není Zlatá Praha, ale spíš něco mmezi Evropou 2 a Frekvencí 1.

PVo
Reply to  David Pražák
19. 11. 2022 15:44

Davide přesně, jinak co píše Jarda a Ovi tak to není tak úplné/přesné – na ten obrázek a sousloví RADIO ZLATÁ PRAHA 97,2 firma MB ochranou známku opravdu má, jinak ale třeba Melliha company s.r.o. (= Michal Krause) = provozovatel rádia Zlatka měl ochrannou známku na RÁDIO ZLATÁ PRAHA WWW.ZLATAPRAHA.CZ, ta frekvence je stejně pasé. Jardo ty zmíněná internetová rádia zanikly z jiných důvodů než je ochranná známka od MB.

Last edited 6 dní před by PVo
David Pražák
Reply to  PVo
19. 11. 2022 18:20

Zajímalo by mě, kdo to internetové rádio založil. Ten člověk vůbec nemá páru o tom, co hrálo Rádio Zlatá Praha. Jen si vzal jingly z původní Zlaté Prahy. Ty jingly ze Zlaťáků se vůbec do streamu nehodí, protože jsou pokažené současným hudebním playlistem, který tam vládne. Někdo to asi založil ze zoufalství.

Míra
Reply to  David Pražák
19. 11. 2022 19:52

Tolik energie pro takové lejno. Se všem omlouvám.

Jirkas
Reply to  David Pražák
19. 11. 2022 20:02

Naproto souhlasím. Dnešní zoufalství, udělat si svůj mix co radio vůbec nehrálo, ukradnout název a logo..
Stejný počin jak zoufalci s Trianglem apod.

Last edited 6 dní před by Jirkas
David Pražák
Reply to  Jirkas
19. 11. 2022 23:54

Co vlastně dneska stačí k tomu, aby se dala založit obyčejná samohrajka? Dneska už asi hudbu nemusím mít uloženou v počítači, ale postačí youtube premium, nebo spotify a odesílat playlisty na stream. Nebo je to jinak? Z jejich webových stránek jsem se nic nedozvěděl. Jen, co aktuálně hrálo za skladby. Počítám, že stream skončí do Vánoc, nebo nejpozději po novém roce ho vypnou. Stejně podobně dopadla internetová rádia typu Brooklin, Triangl, nebo Rádio L tuším.

Ľuboš
Reply to  David Pražák
20. 11. 2022 19:46

YouTube premium je blbosť, púšťať do rádia verziu z klipov, kde sú rôzne zvuky ktoré sú v klipe by asi v rádiu boli rušivé až neprirodzené. A tiež si myslím že hudobné klipy si môžeš púšťať iba sám pre seba, nie ich šíriť verejne. Pri Spotify som si tým úplne istý, že službu môžeš používať iba pre seba, je to aj v podmienkach služby. Rádio ak chce šíriť hudbu legálne, pravdepodobne ju musí mať kúpenú.

M.K
Reply to  Ľuboš
21. 11. 2022 00:00

YouTube i v Music YouTube lze playlisty šířit i veřejně.

Last edited 5 dní před by M.K
Ľuboš
Reply to  M.K
21. 11. 2022 04:47

Možno sa nerozumieme. Nemám na mysli vytvoriť playlist s tým že má k nemu prístup široká verejnosť. Mám na mysli to, že si nemyslím, že môžeš prísť na námestie s veľkoplošnou obrazovkou a púšťať na nej hudobné klipy pre všetkých okoloidúcich. Neviem ako to je pri youtube, pri Spotify to viem na milión percent, že službu môžeš používať iba pre svoje použitie, tak majú oni nastavené licencie

Václav
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2022 17:23

17.11 v 17.11 hod hodne rádií dodrzuje od 30. Výročí hrani sklady modlitba pro martu, mezi nimi i rock radio, které se omluvio rockerum, dale e2 ,f1, impuls, r zurnal živě od bereniky kohoutove. , na r zurnalu je odpoleni zivy prenos znovu narodni 89 bez hudby. Nezucastnili se kiss, čro zlin, dvojka, nevim blaník, čas, hitradio? Ale ani ne beat, kde bych to čekal ale ten ma hromadu jinych disidentskych skladeb. U MB bych to cekal KdYž na rockradiu rikali ze hraji ostatni.

Last edited 8 dní před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2022 19:09

Ano, jen jsem popsal jak vypadal eter 2 hod. Zpět.

Míra – Jako ze by kubisovou měla hravat e2? Pokud se nebude zitra Mareš flakat, tak rano obvykle znějí i takové věci ad hoc. I když je to pekny výběr e2 je formátove zažita jinak. Možná vetsi uspech by byl navrat na f1.

Last edited 8 dní před by Václav
Míra
Reply to  Václav
17. 11. 2022 21:56

Ne Kubišovou, ale zabalit fidlátka opatrným songům a poladit podle Iva.

PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2022 20:03

Ja jsem pro, ale radia by mela tuto prilezitost vyuzit. To znamena, ze treba elektro radia by mohla zahrat nejaky hezky Marta-remix

frkotou
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2022 20:11

Naopak, nemělo by se zapomínat, vždyť je to jen symbolické a jednou za rok to nevadí.

Michal R.
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2022 20:58

Naprosto s vámi souhlasím . Proč dělat v éteru guláš a galymatyáš a hrát v jeden čas v celém CZ éteru jednu skladbu nesmyslné .

Míra
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2022 17:46

Pěkný vyběr. Snad se stane zázrak a třeba E2 začne hrát něco takového.

Last edited 8 dní před by Míra
Míra
16. 11. 2022 20:31

Převážnou část svého života jsem sázel na elektronickou hudbu. Po více než třiceti letech jsem za to rád. Pro někoho možná temné, ale já bych to fakt rád jednou slyšel v éteru:
https://www.youtube.com/watch?v=E-FxUuUDgkI

Míra
Reply to  Míra
16. 11. 2022 21:11

No a tady je důkaz, že ještě nedávno se dělala svělá hudba:
https://www.youtube.com/watch?v=6lyf7_pdy7o

Last edited 9 dní před by Míra
Matyas
Reply to  Míra
17. 11. 2022 10:15

To se ti bohužel nepoštěstí. Tento hudební styl (Dark elektro, Industry…) padl v Čr s ukončením oblíbeného letitého čtvrtečního pořadu „EBM’s Not Dead“ na Radiu 1 od 22-00 h s pány: Dj Homeboy a Zoran Stehlík + jejich nezapomenutelné scénky, co tam dokázali pustit 😀 V dnešní době by to bylo tvrdě cenzurované! Pokud chceš, jsou k naleznutí a k poslechu nahrávky. Pátrání je již na tobě, je to velmi jednoduché.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Matyas
17. 11. 2022 11:05

Mluvit o cenzuře ve spojení s Radiem 1 mi přijde dost scestné. Jinak Míra má na Netru vlastní pořad, takže dostat něco nevšedního do éteru asi v tomto případě nebude úplně problém. Předpokládám, že ani na Netru nevládne cenzura a výběr tracků je čistě na tvůrcích autorských pořadů.

Matyas

Chybně jsi porozumněl textu, zřejmě jsem to hůře formuloval, slovo cenzura se vztahovala pouze na některé obsažené scénky v pořadu, které tam dokázaly pustit a v dnešní době by neprošly 🙂 Jinak, co se týče textů od jednotlivých projektů, pokud jim někdo porozumněl, byly také leckdy dost ostré. Zkrátka pořad poplatný své době, s tímto konceptem, by v současnosti nemohl nikdo takto přijít. Pokud by někdo se nalezl, kdo by mohl na Vkv v autorském okénku, alespoň podobnou hudební tvorbu (viz. Eisfabrik, VNV Nation apod.) zahrát a představit, rád si pořad poslechnu.

Macek
14. 11. 2022 21:22

Fresh Radio se nyní objevuje ve sponzorovaných příspěvcích na Instagramu a jak to tak vypadá, legendární Helaxovský brouček dostal nový kabát. https://www.instagram.com/fresh_radio_ostrava

TÉMA
Fresh Radio
PetrPe
Reply to  Macek
14. 11. 2022 22:18

Jedou bomby 😀 Komu se neleni, tomu se zeleni 😉

Míra
Reply to  PetrPe
15. 11. 2022 06:12

To celkově vypadá na velký ranec peněz.

Jenda
Reply to  Míra
15. 11. 2022 08:44

Jo, třeba 2 000 Kč na random a hnusnou kampaň na IG, fakt ranec 😀.

Míra
Reply to  Jenda
15. 11. 2022 08:55

Nerozumím.

Hony
Reply to  Míra
15. 11. 2022 09:03

Za 200 sledujících rozhodně rádio které ani nevysílá má 200 sledujících to mi nepřijde jako náhoda

PetrPe
Reply to  Hony
15. 11. 2022 09:12

Letmo jsem si prohledl sledujici a jsou to realni lide. DJs z Ostravy, Helax, Housegen a jini fanousci

PetrPe
Reply to  PetrPe
15. 11. 2022 09:15

Jo a je tam nejaky Harvanek 😀

Franz
Reply to  Míra
15. 11. 2022 11:00

Že ten Turda nekoupil rovnou celou MB. 😀

Míra
Reply to  Franz
15. 11. 2022 11:35

Jestli je to studio reálné, umístěné v obchoďáku, a dají za pár měsíců dohromady celé vysílání dle slibů, tak to něco stálo a ještě stát bude.
Není ale třeba dělat z kohokoliv miliardáře.
Ev. koupenost ohlasů jsem fakt neřešil.
Málem bych zapomněl. Stojí to docela dost času.

Last edited 10 dní před by Míra
Hony
Reply to  Míra
15. 11. 2022 11:56

Já si myslím že je to chytrý tah vysílat z OC budou na očích.Pokud se jedná o Karolínu tak alespoň nebudou muset řešit trasu na vysílač.Tak to mělo i Rádio Zlín vysílač měli u studia

Last edited 10 dní před by hony
PetrPe
Reply to  Hony
15. 11. 2022 13:32

V budoucnu se stejne chteji rozsirovat (tipuji urcite F-M, Opava a mozna Karvina). Asi to budou tahat po netu. Ze bych sel dneska na nakup 🤔😀

Franz
Reply to  PetrPe
15. 11. 2022 14:47

Z hlediska počtu obyvatel jsou pro dokrývače nejatraktivnější tyto města:
Havířov: 71 tisíc
Opava: 56 tisíc
Frýdek-Místek: 56 tisíc
Karviná: 52 tisíc
Třinec: 35 tisíc

Dále možná okresní města:
Nový Jičín 23 tisíc
Bruntál 16 tisíc

Ale najít volné frekvence už se taky nemusí vůbec podařit.

Je to nesrovnatelné. 103.6 FM má mít zásah 158 tisíc obyvatel, 93.7 FM má zásah kolem 3 milionů obyvatel, přičemž téměř 2/3 těchto obyvatel je na území Polska.

JJ na facebooku psal, že v budoucnu možná signál do Polska znovu dostanou.

PetrPe
Reply to  Franz
15. 11. 2022 16:13

Ono s regionalnim DAB muxem to pujde

Míra
Reply to  PetrPe
15. 11. 2022 16:23

U nás je to v DAB s reg. čistě jihočeským muxem dopředu nalevačku.
V aukci bude jen kanál 9A.
Nemůžete ho dát na Kleť a pořád budete řešit omezení na sousední státy….

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
15. 11. 2022 11:58

Někdo rád kempuje nebo třeba léta s dronem a je ochotný do toho investovat klidně desítky tisíc+. Proč by někdo nemohl mít jako koníčka rádio, zvlášť když je tam časem jistá určitá návratnost v podobě prodaného reklamního času? Fresh nebude fabrika na peníze, dost možná nebude dlouho ani v plusu, ale jedno je jisté – bude ho dělat parta nadšenců pro radost svojí i posluchačů. A co bude dál, to se uvidí. Víc takových. Nějak se nám z éteru to nadšení vytratilo a vesměs to jsou jen kolovrátky na peníze.

PVo
Reply to  Franz
15. 11. 2022 15:23

MB je k mání / na prodej? 😀

Last edited 10 dní před by PVo
PetrPe
Reply to  Macek
16. 11. 2022 22:51

Takze parada, dnes na Fresi potvrzena ucast dua Cou-D & Martin Streed a hlavne Ales Bruna s kazdodennim IN DA mixem 😀

Franz
13. 11. 2022 19:24

Lehce zábavná anketa ohledně vztahu mezi Fresh rádiem a společností Media Bohemia. Prosím hlasujte, jak to vidíte vy:

1. možnost: MB je velmi znepokojena aktivitou Fresh rádia, především Hitrádiu Orion hrozí odliv posluchačů, pokles podílu na trhu a významné oslabení těžce vydobyté pozice nejposlouchanější stanice Moravskoslezského kraje (dle aktuálního Radioprojektu). Odliv posluchačů z Moravskoslezského kraje hrozí také Fajn rádiu (online poslechem) a Helax onlinu.

2. možnost: MB se škodolibě baví na účet Fresh rádia, které je svým minimálním pokrytím, pro posluchače neznámým názvem a celkově obecně upadajícím zájmem lidí poslouchat rádio, dopředu odsouzeno k fiasku. MB se vysmívá skutečnosti, že když se nebyli schopni uživit coby Helax pod jejich záštitou, tak jak se chtějí uživit coby samostatná jednotka. Navíc v době ekonomického útlumu a energetické krize, kdy jsou ostatní provozovatelé nuceni utahovat opasky. MB navíc využije situaci ve svůj prospěch, jelikož při neúspěšných pokusech o naladění 103.6 FM posluchači zakotví na silné frekvenci Hitrádia Orion 103.9 FM. V online prostředí zase může ze situace díky záměně názvu těžit pražské Fajn Fresh rádio.

3. možnost: Fresh rádio pro MB není vůbec žádné téma, neřeší ho. Zabývají se jen otázkou, jak dostat Rock rádio a Fajn rádio do Moravskoslezského kraje. Vystačí si s blokováním věhlasné značky Helax, aby nedošlo k její využítí u konkurence. 

TÉMA
Fresh vs. MB
Lukáš
Reply to  Franz
13. 11. 2022 19:33

Rock radio by tady nemělo šanci uspět nebot tady mame už čas rock který velice dobře hraje.

Insider
Reply to  Franz
13. 11. 2022 19:49

3, to vi snad kazdej.

David Pražák
Reply to  Insider
13. 11. 2022 21:18

Rock rádio je největší shit, co se týče rock rádií. Pár ubohých vstupů v každé hodině, spousta reklam a pár kulturních tipů v odpojovaných vstupech. Neustále hrají dokola to samé. Pro mě je to nudné rockové rádio. O Shitrádiích se raději nebudu bavit. U nás Vysočinu nikdo neposlouchá a Fajn už vůbec ne. Stanice MB jsou dělané bohužel pro peníze, marketing, reklamu a nic víc. Žádnou lásku k rádiu tam rozhodně nevidím. Jen, aby do vysílání nacpali co nejvíc otravných reklam typu Alegria Firma na zážitky. Díky, rádia ze stáje MB nejsou pro mě zajímavá ničím. To už si fakt raději pustím Dálnici, než stanice ze stáje radio House.

Hony
Reply to  David Pražák
13. 11. 2022 21:49

Musím se přiklonit tady k tomu názoru.Od kdy je Cranberries rocková kapela ? Jelikož hudební dramaturgie Rock rádia si myslí opak.U rockových rádií je stejně nejlepší Beat

Insider
Reply to  Hony
13. 11. 2022 22:10

Hele oni to maj tak, ze kde je kytara slyset, tak je to poprock, tedy rock. Musite si vsichni uvedomit, ze borci jsou marketeri. Udelaj si testy a co se lidem libi, to tam daji. To je cele. Neni potreba rozumet hudbe.

Václav
Reply to  Hony
13. 11. 2022 22:12

Cramberis jepoprock posluchači jsou s nim na rockradiu spokojeni.

Václav
Reply to  David Pražák
13. 11. 2022 21:58

Pořád vsak tam neni system s rotujicimi novinkami a zárověň jednoduché tak proč ne když hlavně na západě čech je úspěšné a s velkým odstupem poráží hitradio.

Chapu ze je ale divne ze vznikají takove rádia kdy z popoveho rádia odrezes vsechno nerockove, protože nejsou schopni udelat mainstreamove radio aby nebylo pod natlakem rotaci novinek. Obdobně spin.

Dle davida jsem pochopil ze ostatními rockovymi stanicemi nemá problém, tak mu stačí když nenarazí na rockradio. Dle me je rock stanic dost, ale vsicni spíš základ chrcivy hospodský rock a nikdo neobjevil poslouchatelny indies (rock), jako FM 4 či expres fm snad trochu Orlicko. Beat by mohl byt jeste uspesnejsi kdyby bez chrciveho rocku hral jak rock oldies radio v praze. Už jetomu blíž, využil zániku oldies praha

Last edited 12 dní před by Václav
Insider
Reply to  Václav
13. 11. 2022 22:11

Definuj rotaci novinek

Václav
Reply to  Insider
13. 11. 2022 22:21

Jedna se o nove songy které po dobu několika měsíců jsou behem každého dne hrány několikrát, kdysi na Evropě 2 se určitá novika hrála přesně po 3 hodinách. Byvalo to v celou, a pak po reklamních blocích ve 20., 35. a 50. minutě. Kdyz nekdo chtěl tak casty sonh slyšet, rekl jsem mu presny cas, kdy ma naladit.

Insider
Reply to  Václav
13. 11. 2022 22:52

No a dal?

Václav
Reply to  Insider
13. 11. 2022 23:12

A proto by to chtělo energické mainstreamove rádio, ktere nebude prerusovane timto systemem casto hranych songu. Aby to neomezovalo v poslechu.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
14. 11. 2022 00:05

Dle mého je to spíše o vyvážení, které se zoufale nedaří.
Už jsem tady napsal, že většina posluchačů potřebuje nalézt v playlistu určité záchytné body.
1. Občas potřebují slyšet song, který znají.
2. Musí cítit šanci, že oblíbenou píseň uslyší po nějaké době znovu.
Píšu to sem vlastně strašně nerad.
Muziky je tolik, že rotaci teoreticky nepotřebujete, ale nebude to fungovat.
Musí být prostor nabídnout možnost vzniknutí „hitu“, jinak zplošťujete vznikající dějiny hudby.
Obrečel jsem to a akceptoval.

David Pražák
Reply to  Míra
14. 11. 2022 06:50

A to je přesně ono. Marketéři si dělají průzkum a na základě toho hrají dokolečka stejné písničky. Proč to nedělají formou písniček na přání ve vysílání, ale dělají to zbabělsky formou telefonických dotazníků a ještě vás s tím otravují, když zrovna nemáte čas. Co se týče rotací, tak se podívejte třeba na rakouské ORF rádio Viene, neboSchwarzwaldradio. Jsou to mainstreamová rádia, kde mají široký playlist a prakticky žádné časté rotace. Stanice se dají poslouchat celé dny a poslech není nudný. Přesně takhle by mělo vypadat mainstreamové rádio. žádné časté rotace a široký hudební playlist.

Míra
Reply to  David Pražák
14. 11. 2022 07:32

Když vynechám Vaška (byť i od něj posluchači občas čekají více), tak je problém, když nejlepší hudba v rámci Kissu se ozývá během Jukeboxů.
Třeba dnes. RMB-Spring. Sice silně ojetá kompozice, ale se svými 165 BPM nevhodná (nevím, zda více společensky nebo marketingově).
Discogs zařadil tento song do Hard Trance, což asi tak nějak tuším, že o Happy Hardcore (další opovrhovaný styl) nejde.
Rádio musí být poslouchatelné v kanceláři, z toho se vychází, a to Das Modul – Surfen nesplňuje….

Last edited 12 dní před by Míra
Insider
Reply to  David Pražák
14. 11. 2022 08:05

Kazde radio ma rotace

Insider
Reply to  Míra
14. 11. 2022 08:14

V podstate ano. V kombinaci s lenosti dospele cilovky si cokoliv hledat na siti

Václav
Reply to  Míra
14. 11. 2022 09:35

V podstatě absence rotace by spíše byla pro alternativní rádia. Rotace by mohla být jednou za několik dní, s čím koresponduje AC radio bez songů, které se hrají jako A-rotace a jsou společné s ostatními rádii a jsou jak pěst na oko (utahané) oproti těm s menší rotací(Kiss). Z těch vysokých rotací nechat jen ty co se hodí, a ne že mě každou chvíli bude brzdit utahanější novinka bez zajímavé melodie. A nebo když už tak ať se dají na Kiss rotace těch nových věcí, co má Free radio,i když u něj je zajímavé jak ho jednou za čas zapnu tak jak jsou tam stálice interpretů (Showtek), jen obměnují novinky.

Vždyť přece v mainstreamu stačí využívat toho co v minulosti vybudovala konkurence vysokými rotacemi pro ty posluchače kterým už rotace novinek leze krkem a že takových posluchačů není málo, po letech to aspoň trochu dokázal Kiss, nevím proč se všichni divili že to nemůže být úspěšné. Prostě frekvence rotací jako Beat , možná country, akorát to osadit songy z kissu. I třeba úspěch Beatu tkví v tom že je tam spousta posluchačů, kteří radši vydrží tvrdy rock než rotace, i když by klidně poslouchali mainstream bez rotací A-ček. Rotace jsou podle mě výmluva na krátký poslech, je to spíš propagace.

Mluvil jsem o dance popovém Kissu; klidně může být i něco středovějšího jako Hitradio. Čekám, kdy konečně ho to napadne, udělat rovnoměrný playlist za 30 let, pokud ho nepředstihne F1 a měla by možnost uniknout hrobníkovi z lopaty.

Taky ale bych tam nedával už notorické středové (sterilní) interprety které jsou na R žurnálu už od revoluce s tím souvisí i problém jako Cranberies, kvůli tomu že to některé stanice zprotivili, bohužel musí s tím jako Rockradio šetřit, ale je to individuální, některá štředové začnou být otravnější dřív.

České popové věci speciálně, fakt opatrně jen něco.

https://www.radiotv.cz/p_radio/r_program/volume-doprava-%E2%80%93-jak-nam-hraji-nase-ceske-celoplosky/

Last edited 12 dní před by Václav
Franz
Reply to  Václav
14. 11. 2022 17:20

Rotace novinek u vybraných rádií:
Fajn rádio = 2h
Evropa 2 = 3h
Kiss = 5h
Hitrádio = 10h

Co se týče Fresh rádia, pravděpodobně bude po vzoru Helaxu ctít 6h rotace.

Michal R.
Reply to  Franz
14. 11. 2022 22:16

Jen bych vás zdovolenim opravil u Kissu je to stejné jako u Evropy 2 tedy 3 hodiny u Ačkových rotací.

LiborV
13. 11. 2022 11:09

Na Mediáři píší, že Iva Lecká skončila koncem října spolu s Vojtou Efferem ranním vysíláním na Bontonu a vrací se od listopadu do odpoledního vysílání na Blaníku. Víte o tom víc?

Článek: https://www.mediar.cz/na-radio-blanik-se-vraci-moderatorka-iva-lecka/

TÉMA
Iva Lecká
Insider
Reply to  Oviradio.cz
13. 11. 2022 19:48

Nasal? Kolik mezirocne?

Insider
Reply to  Oviradio.cz
13. 11. 2022 22:06

To nestaci

Insider
Reply to  LiborV
13. 11. 2022 19:50

Kdyz dva reknou totez co jeden. Proc platit dva?

Jakub
10. 11. 2022 19:36

Všimli jste si, že Český Impuls na svém webu stále, i po 11ti měsících po vypnutí, informuje o tom, že na 981 kHz vysílá „pro jižní Moravu a Vysočinu“!?
https://www.ceskyimpuls.cz/jak-naladit-cesky-impuls/

Docela smutný, ne?

Mimochodem, co říkáte na jejich pokrytí? Jediný vysílač, který se co chvíli zadrhne a hraje o poznání tiššeji než Country nebo Dechovka, navíc s evidentně ne dobrou kvalitou vstupního signálu (sykavky), takže je zašumělý…

Kdyby si to dali do pořádku, hráli by možná tak, že by se dali poslouchat alespoň na jižním okraji Prahy…

Nebo je snad někdo posloucháte někde „dál“?

TÉMA
Český Impuls 981 kHz
Last edited 15 dní před by Jakub
Marcel
Reply to  Jakub
10. 11. 2022 20:24

Dnes jsem zrovna kolem 17:30 SV(AM) na autorádiu zkoušel v Lovosicích zastavilo se mi to zrovna na 981khz (hrálo to na SV dobře) a dále 1155khz. Dlouhé vlny tradičně Polský rozhlas 225khz

Jiří
Reply to  Jakub
11. 11. 2022 07:02

Královéhradecký kraj okres Jičín.Český Impuls 981kHz v autě i za jízdy poslouchatelný.Berte v úvahu,že se jedná z hlediska AM o pouhých 10kW,tak ten dosah považuji za dobrý.Morava má smůlu,tam je s Českým AM konec,ptal jsem se známého a sotva naladí Rádio Dechovku,pouze večer.

TÉMA
AM příjem
Václav
10. 11. 2022 11:42

Už včera jsem si všiml, že vyšel aktuální RP poslechovost. Rovněž včera se ve svém promu pochválil Radiožurnál že pro posluchače dělá první – poslední, a proto je nejposlouchanější. Trendově jde ale o stagnaci (drobný pokles) stejně jako ostatní velké stanice, krom nárustu Blaníku. (silný v Praze, možná objevování v nových regionech, i když morava žádný velký boom) I když i Kiss se vrátil dolů na předminulou hodnotu z 910 na 895, tak v některých regionech se stírají rozdíly mezi AC jedničkou – Evropou 2 které nejspíš neprospívá Marešovo letní flákání. E2 trendově udělala větší kopeček. Taky jsem si v poslední době všiml že E2 posílila osvědčené hity 2010s.

Myslím, že rádia podrželo léto – větší cestování auty; přes zimu to dobře nevidím, hlavně F1, Impuls. Impuls je hodně dole v Praze. Ještě pořád jsou rotace na AC rádiích to nejlepší co pro lidi jde udělat? => Denní poslechovost Plzeňský Kraj: Hitrádio FM Plus: 22; Rockrádio 40 tis. 😀 Tak snad aspon některé Kleinovy večery v týdnu pomohou Hitrádiu a Merendovy ke zlepšení, neboť pokles byl u celé sítě; táhne to akorát Orion.

Last edited 15 dní před by Václav
Míra
Reply to  Václav
10. 11. 2022 12:35

Změna času koncem října pomůže večernímu poslechu mezi 17.(18.) až 20. hodinou. Je zima a tma…

Václav
Reply to  Míra
10. 11. 2022 14:56

to možná pro nás, ale málo kdo z té většiny takový volný čas vyplní radiem. Hlavní znalost rádia bude dnes spíš z aut…

Míra
Reply to  Václav
10. 11. 2022 17:46

Je to vidět na online. Předpokládám, že na FM to bude také, tam to však nikdo nevidí.
Odbočka:
Kdyby uměla combo DAB/FM/IP rádia po IP hlásit, co se poslouchá a přes co, tak si myslím, že by se do DAB soukromníci hrnuli více. Leda, že by jim vyhovoval současný stav, že si mohou do RP nalhat výsledky, jaké chtějí.
Stejně se mi nepozdávají ty online čísla, nenarážím jen na ZUN, ale obecně jsou divně rozkolísané, ale u všech stanic stejně (těch co sleduji).

Last edited 15 dní před by Míra
PVo
Reply to  Václav
10. 11. 2022 20:37

podíl poslechu rádia v autě bylo podle několika Radioprojektů cca 13%. To není moc aby se na to kladl takový důraz i když existují i lidé kteří rádio poslouchají jen v autě.

Míra
Reply to  PVo
10. 11. 2022 22:16

Tento druh příjmu by mohl být parketou DABu. Nechrastí to a s 1kW vysílačem můžete pokrýt podobné území, jako na FM před třiceti lety. Jenomže dodělávané instalace v autech stojí leckdy za starou bačkoru a je třeba spoléhat na nové vozy. Příjem za zdmi domu bude často problematický….Na slušný zvuk je potřeba 104kbps na službu, na zvuk pak zbude 96kbps v AAC LC.
Poslouchal jsem RTI kde mají také (ovšem pouze) 96 kbps na službu a to už zní v LC neostře – nesoudržně.
AAC V1 zní vždy příliš ostře uměle.

Last edited 15 dní před by Míra
H.
Reply to  PVo
11. 11. 2022 07:24

RP dává takové výsledky, jaké od něho jeho tvůrci chtějí.

Honza
Reply to  H.
11. 11. 2022 09:12

A to zakládáte na čem?

PVo
Reply to  Honza
11. 11. 2022 09:37

nejspíš vlastní domněnce podle své sociální bubliny kde má v okolí nejspíš dost lidí kteří poslouchají rádio akorát těch 15 minut když jedou do kanclu 🙂

Zajímavé že pro takové „neposluchače“ jsou stavěná radiová schémata, které tím ale fakticky delší poslech odrazují -hrají všichni všechno co do stylu, ale jen pár opakujících se kousků.

PVo
Reply to  PVo
11. 11. 2022 09:54

A tím odrazují nejen na delší poslech ale i poslech jindy a jinde (třeba doma/při práci jako kulisu atp.)
Divíte se pak že rádio denně zapne jen o krapet víc než je polovina populace České republiky?
Za ty peníze je ta nabídka dosti ubohá

Last edited 14 dní před by PVo
PVo
Reply to  PVo
11. 11. 2022 10:24

jinak ten článek z odkazu je vzhledem k tomu že reálná hodnota peněz klesla o proti roku 2019 minimálně o 25% trochu zavádějící ale i tak je ta nabídka ubohá…

Václav
Reply to  H.
11. 11. 2022 09:33

Ano a ani to jim nebylo dost. Respektive ani neví co chtějí, protože při covidu je sice udělali, ale nezveřejnili 😀 A pro každý výstup střídají rádia které půjdou nahoru a které dolů, aby to nebylo podezřelé. Už na několik let jsou od rádií předplacené pořadníky 😀

Last edited 15 dní před by Václav
PVo
Reply to  Václav
11. 11. 2022 09:47

průzkumy dělá agentura, majitel výstupu je zadavatel a co s ním chce dělat už ta agentura neovlivní.
Zrovna na konci prezentace k poslednímu RP byl způsob jak se výsledky poslechovosti v Evropě získávají a audiometry mají jen v ve Skandinávii a Švajcu.
Jak bys chtěl výsledky zjišťovat Václave?
Pokud máš pochybnosti že ty agentury ovlivňují výsledky podle nějakého předběžného klíče na výsledky od zadavatelů tak na jakém základě tak usuzuješ?

Václav
Reply to  PVo
11. 11. 2022 10:02

to byla ironie 😀 dokázat že se v podstatě nepodvádí. Ale chápu že nad výsledky pochybuješ jinak než jen při sbírání a zpracování dat, ale zamýšlíš se nad celou metodou. Ano 1/4hodina jim náramně vyhovuje , udělali si z toho kult a rádia, nicméně jde vidět že čísla takových stanic rutině opakující stejné novinky spíš padají…. Zajímavostí je že si lidi začli vážit byť mainstreamových ale soukromých tradičních regionálek, které mají dobré pozice Krokodýl, Haná (skyrock), Jih. Haná sloučila poslechovost se skryrockem, jak to bude dělat s r. Metropolí?

Last edited 14 dní před by Václav
JM.
Reply to  H.
12. 11. 2022 02:13

Samozřejmě, ale tady bude místní skupina pořád brát ten průzkum jako něco reálného. Každý z oboru ví, že výsledky RP jsou zejména u některých stanic naprosto mimo. A jsou šité na míru těm, kteří to platí.

Václav
Reply to  JM.
12. 11. 2022 07:57

Konkrétní případ byl by?

I Arcivevoda delal fb anketu poslechovisti a v základu seděla s RP s přihlédnutím ke skupině která používá fb.

Je podle rp nepravda ze frekvence 1 klesá? A ze lidi radsi ladí Blanik, ktery ma větší playlist? Ve srovnání s impulsem.

Když někdo kritizuje rp ať rozlisuje jestli A) korumpuji jednotlivé stanice a nebo B) se mu jen nelíbí metoda ctvrthodiny.

Last edited 14 dní před by Václav
H.
Reply to  Václav
12. 11. 2022 08:51

Hlavním účelem RP je prodávat reklamní čas za co nejvyšší cenu. Nemyslím si, že je přímo falšovaný, to by byli sami proti sobě, ale je striktně optimalizovaný pro ten účel. Oni to vytvořili, oni to platí a jim to má sloužit. Není to průzkum poslechovosti v pravém slova smyslu a zaráží mě, kolik lidí to přesto tak vnímá.

Václav
Reply to  H.
12. 11. 2022 09:31

Optimalizace jsem si vědom. Oni jsou nejradši když stanici prostrida co nejvíce lidí a na to v autech kratka cesta do zaměstnání je idealni. I tak nevim co budou za chvílí dělat kdyz napr. Impuls uz pred covidem od roku 2018 každou zimu nenávratně nezanednatelne ztrácí.

Je otázka penize které se v radiich točí jsou nezbytne pro fungování rádií nebo pro skladování v daňových rajich. Takže je otazka pri zrušení RP tzn. pri odejiti skrbliku by přišli nadšenci a dokazali provozovat i jiné rádia a jestli ty by i bez balastu meli smysl při dnešních jinych zdrojích audia?

A oni rádia tak nevypadají jen podle RP je to symbioza i se Ztracenyma nebo vyvolenyma propagacema rotaci i zahraničních novinek a tim udávaji společnosti, co maji poslouchat. Ale treba i bez propagace by si stejne většina našla par oblibencu, i kdyz v jakych rotacich? Nezávislých hitparádách?

Last edited 14 dní před by Václav
Insider
Reply to  Václav
12. 11. 2022 10:07

Borci vase starosti v kombinaci s domnenkami bych si radsi ani nepral

Václav
Reply to  Insider
12. 11. 2022 10:26

Jo buď rad a nenech si nicim otrávit hlavní predstavitele našeho éteru.

JM.
Reply to  H.
12. 11. 2022 18:59

Přesně tak.

JM.
Reply to  Václav
12. 11. 2022 19:09

Je jich mnoho. Dlouhodobě třeba čísla Radia Wave, která jsou naprosto mimo a byla hlavně v době, kdy Wave vysílal defakto jen na internetu po odchodu z FM pásma, DAB nikdo neměl a multiplex ČRo ještě nevysílal, přesto měl stále desetitisícová čísla, ač šlo snadno ověřit, jaká jsou reálná čísla poslechu.

Dalším příkladem je třeba Signál Rádio, které mělo dlouhodobě čísla vysoko přes 100 tisíc, dokonce kolem 150 tisíc. Ta čísla byla naprosto mimo. A pak mu najednou bez přeformátování a paradoxně v době, kdy masivně rozšiřovalo pokrytí, padla asi během dvou RP někam pod 50 tisíc a od té doby se drží nízko, aktuálně kolem 35 tisíc. Přitom Signál má vlastně skoro stejné pokrytí jako měl dřív, i po předání frekvencí Spinu (což byly ty nové, dokrývací, jádro pokrytí, tedy Praha + střední Čechy mu zůstalo).

Expres FM v Praze má dlouhodobě klesající čísla, přitom internetový poslech jim neklesá a jejich vlastní průzkum jim naměřil 100 tisíc, což by v Praze a okolí celkem popularitě rádia odpovídalo, mezi mladými je Expres spolu se Spinem jednička (Naopak Wave z mých známých neposlouchá skoro nikdo).

Rádiu DAB Praha RP měřil relativně vysoká čísla i v době, kdy vysílalo jen na internetu a DAB byl v plenkách, nikdo ho neměl, a na internetu mělo mizivá čísla.

A dalo by se dlouze pokračovat.

PVo
Reply to  JM.
12. 11. 2022 21:00

Ta poslechovost Wave a Regina DAB Praha byla/je odezvou značky z doby působení na FM.
To dělá ten typ průzkumu dotazování na něco zpětně, kdy se vlastně nevytváří realita ale odraz reality podle subjektivního myšlení tázaných. I proto si myslím že zásah denní poslechovosti bude ještě nižší než ta uváděná polovina populace protože spousta lidí má tendenci si vymýšlet podle něčeho co zažili kdysi/dávno… bájná lhavost (zdánlivě) bez důvodu…

Už jsem to tady říkal: v roce 2002-4 ještě MP (? přesněji bych to musel znova vyhledat ale mám to) už 8-10 let zaniklé hradecké rádio Labe dokázalo díky tomu že stejný název mělo aktuálně jiné rádio v Ústí n/L- jiné i žánrově- vygenerovat poslechovost cca 2000 denně a 4000 týdně v hradeckém kraji -> o tom poslechu tedy nebreptal do průzkumu jen jeden respondent ale bylo jich víc…. Kdyby Labe bylo v Praze tak by se to dalo svést na třeba pendlery za prací ale z HK do Ústí za prací ani za studiem nikdo nejezdí a internet ještě nebyl ani zdaleka tak rozšířen
Tenhle efekt se snažil využít taky p.Pýcha znovuvyužitím značky HEY.. nebylo to moc úspěšné páč to původní rádio taky nebylo extra poslouchané..

Nova v podobném (deníčkovém) průzkumu měla 70%, hned po zavedení peoplemetrů v červenci 97 klesla na něco přes 50%. To je vliv známosti značky.

Vlastní průzkum Expresu bych bral pokud by oni „měřili“ tou svou metodou všechny rádia, ne jen sebe protože nelze poměřovat vztah k jiným rádiím dle čísel RP.
btw už jsem toto vše tady říkal/vysvětloval

Last edited 13 dní před by PVo
PVo
Reply to  JM.
12. 11. 2022 12:26

Radioprojekt platí zadavatel mezi než patří APSV. Kdo není členem, neplatí nic a jeho výsledky jsou zahrnuté jako Ostatní česká rádia.
Jak platí nevím, logicky by to mělo být podle podílu pokrytí obyvatel ČR ( to je dané od ČTÚ) ale jak platí za online Helax fakt netuším.
BTW: p.Svora (Hlas Prahy) uváděl jako důvod zániku rádia nepřijetí do APSV a tím i neúčast v Radioprojektu. A co vím nebyl první, Seejay se kdysi prý ucházelo neúspěšně také.

No stačí si přečíst stanovy a je z toho jasný mafiózní charakter. Data v Radioprojektu by se měl právo účastnit každý držitel vysílací licence s jedinou podmínkou a to je zaplacení podílu nákladů dle jasně stanovených pravidel.

Jirkas
Reply to  PVo
17. 11. 2022 19:30

To je taková trapná výmluva, že důvod zániku bylo nepřijetí a neúčast APSV/Radioprojekt. Oba to byly mrtvé projekty už na počátku. SeeJay už několikrát prokoaučovalo tolik peněz z řad darů a štědré podpory, že majitel by měl do konce života držet ústa a chodit kanálama.

PVo
Reply to  Jirkas
18. 11. 2022 18:09

jo už jsme se pohádali když jsem říkal co si myslím že bylo hlavním důvodem.. toto byl spíš jen něco jako malinký kamínek do souhrnné mozaiky příčin.

Jirkas
Reply to  PVo
18. 11. 2022 20:16

Ja se napohadal, to ty se hadas s kymkoliv, protoze vis vicemene houby a potrebujes si to sve houby prosadit a vymyslis neskutecne fabulace.

Hony
Reply to  Jirkas
19. 11. 2022 08:40

To my sedí spíš na vás 😀

Last edited 7 dní před by hony
Míra
Reply to  Václav
16. 11. 2022 09:48

Porovnání RP 63 a 64. Okresy JČ. Jiné české a Kiss.
CB 5-12;13-13
CK 4-4;X-3
JH 8-9;12-13
PI 4-3;7-6
PT 4-4;4-X
ST X-7;9-9
TA X-8;9-7
V CB za podlední 3 roky začaly vysílat Plus,R1,Netro,Color a Spin místo Signálu. Spin v CB RP zatím nedetekuje a Signál se nenacházi v 63 ani 62.
Zajímavé je zvýšení „jiných českých“ ve Strakonicích a v Táboře. Minule „nic“ nyní 7 a 8, což i při „nepřesnosti RP“ stojí za zmínku.

PVo
Reply to  Míra
16. 11. 2022 11:40

Netro je dosažitelné z éteru jen v okrese ČB nebo i jinde?

Míra
Reply to  PVo
16. 11. 2022 13:32

Použitelně hraje v okrese CB. V ostatních okresech jen někde a jen v autě (mono…).
Obecně signály z vysílačů umístěných přimo v Českých Budějovicích se dobře šíří na severozápad. Je zajímavé, že otrlejší povahy mohou poslouchat až ke Strakonicím s jediným výpadkem v jedné z obcí.

Last edited 9 dní před by Míra
Honza K.
Reply to  Míra
16. 11. 2022 16:06

Největší slabina 100.8 je její „nízké“ umístění, být třeba na takovém Clarionu, to by bylo pěkné pokrytí JČ.

Míra
Reply to  Honza K.
16. 11. 2022 17:19

Ještě musíme vzpomenout na 100,8 Radio Beat a ČRo KV.

PVo
Reply to  Míra
17. 11. 2022 19:14

i když samozřejmě poslech Netra mohou uvádět i tázaní v RP i z jiných okresů regionu, do Budějek jakožto centra kraje se tam sjíždí za prací/studiem dost lidí z okolí.

PPK, jidxc
Reply to  Václav
22. 11. 2022 09:58

Na JIDXC – DXRADIO jsem nyní dal nové výsledky poslechovosti, RadioProjekt 64.

PVo
Reply to  PPK, jidxc
23. 11. 2022 10:20

Díky… koukám že vítězem v nárůstu jsou Jiné české stanice včetně toho „bordelu na netu“ jak se tady vyjádřil pán z Olomóca.. Už mají více než 2x tolik posluchačů co celá síť Fajnradia
Zajímavý je taky nárůst F1… no neslyšel jsem ji tak 3 roky ani jako náhodný poslech, mám to rádio zafixované jako s naprosto šíleným hudebním mixem tak se třeba něco změnilo…

Václav
Reply to  PVo
23. 11. 2022 17:11

Vzrostla jen denní, tzn. častěji spíš poslouchali ti co ji znali, noví podle mě nepřibyli – týdenní spíš stagnuje.
již jsem to tu říkal že po příchodu Hniličky v roce 2020 došlo k modernizaci, nicméně jde vidět že má Hnilička ještě více svázané ruce než na Hitradiu, jak říkal Merenda. podíl CZ jde znát, dále stálý podíl staré databáze i zahraniční. Dával jsem tu ukázku playlistu pro srovnání před a po (po – když měl lepší večer), zrovna když jsme u toho diskutovali s PVo.

https://www.oviradio.cz/postrehy/komentujeme-aneb-misto-pro-vas-prispevek/comment-page-104/#comment-14762

Od té doby co jsem do toho vkládal plané naděje se to nezlepšilo. Nicméně zůstal z toho trochu lepší mix než před tím. Čístečně si lze starý playlist F1 připomenout poslechem dvojky. Na F1 jde o odklon od Impulsů víc do AC. Jakoby teď se dá o něco víc písniček na F1 poslouchat, ale ani tak by mě nebavilo každou chvíli přelaďovat. Vzestup podle mě nebude dlouhé trvání, spíš jako celoploška pro cestování v létě asi posloužila.

Ovi se tu věnoval dopravnímu zpravodajství. Zajímavé je že radia Lagardere toho moc neměla, pokud si dobře pamatuji a ani se mi nechce věřit že prvních několik let F1 snad neměla dopravu vůbec a to je proč pak ztratila dech s impulsem. F1 byla spíš pro zvrhlou zábavu starších ale potřeba takového formátu se logicky vytratila s nárůstem digitálních médií.

Last edited 2 dní před by Václav
PVo
Reply to  Václav
24. 11. 2022 11:19

zajímavé.. no třeba rostla kvůli obměně nějakých respondentů (které mění méně často než jsem si myslel). Aspoň tak tak si vysvětluju ten od JM několikrát uváděný propad poslechovosti rádia Signál jako důkaz nespolehlivosti Radioprojektu. Ono i kdyby byly audiometry tak i tak poslechovost je odrazem poslechovosti těch jednotlivých lidí a to se od populace bude stále trochu lišit.
Jinak dnešní tip na hit. Hraje toto nějaké české rádio? Silně pochybuju.. není to ani moc známé tak ani na Kissu jistě ne

Míra
Reply to  PVo
24. 11. 2022 11:43

U předělávek podle mě krom povedenosti provedení záleží také na vztahu k originálu nebo „neslavnější“ předverzi.
Dává taky jeden typ z úplně jiného pre i postsoudku:
https://www.youtube.com/watch?v=iQOdOYzlqSk